خبر
بازهم شبندر …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:48 اين كه ديروز چه اتفاقي افتاد روايت زياد است و حالا بايد منتظر بود و ديد كه آيا بلوك واگذار مي شود و يا با قيمت گذاري مجدد به بازار عرضه مي شود . اما اگر بلوك به همين شكل واگذار شود احتمال اين كه بازي سهامداران روي سهم افزايش يابد وجود دارد اما در صورتي كه قصد اگهي كردن مجدد بلوك را داشته باشند چاره اي جز كاهش قيمت سهم تا سطوح 3000 ريال نيست . از همين روست كه احتمال كاهش قيمت سهم بيشتر است .
اما …
چند موضوع مي تواند براي اين سهم مهم باشد . اول بحث صادرات شركت كه با نرخ مبادله اي اگر حساب شود سود شركت بيش از دو برابر خواهد بود . دوم ابهامات 23% سهم صندوق كه اگر اين واگذاري قطعي تلقي شود سود سال بعد رشد جدي خواهد داشت .
اين تجربه در خصوصي سازي وجود داشته كه براي داغ كردن بيشتر سهم قبل از عرضه تعديلاتي را رو مي كند . اما افت قيمت تا محدوده 2900 و 3000 ريال براي سهم منطقي است .
قيمت سهم نيز مي تواند در ان مقطع با خبرهايي از جمله نرخ ارز با تغيراتي مواجه شود .
در مورد خريد و يا فروش سهم . شايد نوسان گيران فروش سهم را منطقي ترين حالت بدانند اما براي ميان مدت ها صبر تا روشن شدن بيشتر شرايط را توصيه مي كنيم هر چند بايد افت احتمالي را به جان بخريد .
گروه تحلیل گری بتا سهم
30آبان 91


