خبر
تحولات مس وسايپا…
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:40 ديروز در مورد مس صحبت شد كه توانايي رسيدن به سود 1800 ريالي را به راحتي خواهد داشت . اما اتفاق مهم ديروز اين بود كه گويا ساپا برنامه فروش بلوك مس خود به صبا تامين را آغاز كرده است . حدود 430 ميليون سهم مس در اختيار سرمايه گذاري سايپا قرار دارد و ديروز 160 ميليون ان به تامين اجتماعي منتقل شد .
اين تغييرو تحولات به حال ملي مس خيلي تفاوت آشكاري ندارد اما در گروه سايپا اين انتقال سود نزديك به 130 ميليارد توماني را ايجاد مي كند كه البته وساپا بخشي از ان را دربودجه ديده و فروش به اين قيمت سود وساپا را به 600 ريال نزديك مي كند .
از همين رو اولين انتظار اين است كه وساپا به سمت 1200 ريال رود . البته در سود سال 92 شركت چيزي براي روكردن به بازار وجود نخواهد داشت .
با تمامي اين تحولات جابجايي مس مي تواند اندكي بر وضعيت وساپا و خساپا موثر باشد اما انقدر جدي نيست .
گروه تحلیل گری بتا سهم
23آبان 91


