نگاهی به بازار فردا سه شنبه 23 ابان 91
بازار اين روزها كم كم از بار منفيش كاسته ميشود به نظر ميرسدفردا نیز رنگ شاخص سبز باشد شاخصي كه به نظر ميرسد فعلا بين دو سطح قيمتي 30-32 هزارواحدي گير افتاده است اما به نظر ميرسد بايد كم كم انتظار برگشت شاخص را داشته باشيم البته نميتوان انتظار بازدهي بالايي را در مقطع فعلي را از بازار داشت و همانطور كه اشاره شد فعلا روند شاخص را نوساني بين سطوح 30تا 31 هزار واحدي ارزيابي ميكنيم به روزهای اخر ماه نزدیک می شویم اصولا اخر ماه ها عرضه ها زیادتر می شود لذا با تمام شدن ابان ماه خصوصا از ابتدای اذر ماه می توان شاهد افزایش خریدهای بیشتری باشیم از طرفی شاهد کنترل قیمتها در بورسکالا می باشیم امروز نیز محصولات مبارکه بدون هر گونه تغییر قیمتی معامله شدند فولاد خوزستان نیز نتوانست شمش خود را با قیمتهای1693 تومان کاملا به فروش برساند و در روز چهارشنبه نیز باید منتظر عرضه دیگری در محدوده 1625 تومان برای شمش خوزستان باشیم
اگر به نمودار شاخص نگاه کنیم می بینیم که شاخص خط حمایت کوتاه مدت خود را شکسته است و در حال حاضر در نزدیکی های این خط در نوسان است شکسته شدن این خط سیگنال خوبی برای رفتار اتی شاخص نیست تنها نکته مثبتی که هنوز جای امیدواری بیشتری برای روند کوتاه مدت شاخص باقی گذاشته است نزدیکی شاخص در نزدیکی میانگین 20 روزه خود می باشد میانگین 20 روزه هر روز خود را به شاخص نزدیک تر می کند اگر شاخص بالای این میانگین باقی بماند می توان به شرایط بهتر شاخص در روزهای اتی امید بیشتری داشت بهر عنوان شاخص در چند روز اینده کاملا به میانگین 20 روزه می رسد و تقابل شاخص و میانگین 20 روزه می تواند سرنوشت بازار را مشخص کند هر چند در بالا هم اشاره داشتیم با توجه به نزدیکی به اخر ماه احتمال شدت عرضه ها می تواند شرایط منفی ای را برای بازار رقم زند دلار نیز این روزها در حال کاهش ارامی به سمت 3000 تومان می باشد لذا دلایل خیلی قویی برای رشد بازار دیده نمی شود شاید کاهش بیشتر قیمتها بتواند جذابیت بیشتری را در خرید های جدیدتر ایجادکند لذا تدوام فاز اصلاحی با فراز و نشیب های خاصی می تواند باعث نوسان شاخص در محدوده 30 الی 31 هزار واحد باشد
در مورد فولاد مبارکه باید توجه داشت قیمت دو مسیر مهم در پیش دارد اگر به روند صعودی قیمت امید داشته باشیم قیمت باید از 365 تومان عبور کند و به مسیر رشد خود تا اهداف بالاتری ادامه دهد و یا اینکه سطح 340 تومان شکسته می شود و قیمت تا 325 تومان کاهش خواهد داشت چیزیکه مشخص است قیمت در روند فعلی در موج اخر اصلاحی خود می باشد و بعد از اصلاح تا سطوح پایین تر از 340 تومان می توان به رشد بعدی قیمت امید داشت لذا در شرایط نامساعد بازار ریزش قیمت تا 320 الی 325 تومان را باید مدنظر داشت
در اين گروه فخوز احتمالا تا سطوح قيمتي 2000 تومان پايين خواهد امد فخوز به درد سهامداران با ديد ميان مدت و با هدف گزارش 9 ماهه ميخورد
اما در گروه تجهيزاتيها همچنان پابرجايي صف خريد در سهام اين گروه را پيشبيني ميكنيم در نماد اذراب انتظار قيمتهاي 200 توماني و براي فاراك انتظار قيمتهاي145 توماني و براي حفاري نيز انتظار قيمتهاي 220 توماني را داريم بارها اشاره داشتیم حفاری باید از 220 تومان با قدرت بالایی عبور کند یقینا حجم معاملات بالایی را در 220 تومان شاهد خواهیم بود اگر قیمت از 220 تومان عبور کند شاهد رشد قیمت تا اهداف بالاتری چون 240 تومان می توانیم باشیم حفاری چند بار در عبور از 220 تومان ناتوان بوده است احتمالا این بار شاهد عبور پر حجم حفاری از 220 تومان خواهیم بود
اما مپنا به نظر نميرسد به جز نوسان قيمتي محدودي رشد قيمتي چنداني را تجربه نمايد
در گروه تجهيزاتي خبرهايي در خصوص احتمال افزايش نرخ ارز مرجع باعث شده تا بازار نگاه ويژه اي به سهام اين گروه داشته باشد كه در صورت تحقق اين امر با جهش قيمتي و سوداوري مواجه خواهند شد
اما احتمال افزايش نرخ ارز مرجع و تك نرخي شدن ارز سهام پالايشگاهي ها هم سراز پا نميشناسند در اين گروه پالايش نفت بندر عباس به زودي قيمتهاي 320 توماني را به خود خواهد ديد
از پالايش نفت و شيراز و تهران هم خبرهاي خوبي در خصوص تعديل مثبت عايدي قابل توجه به خصوص پالايش نفت تهران شنيده ميشود
در ساير گروه ها وضعيت سنگ اهنيها كم كم به تعادل خواهد رسيد در گروه كاشي و سراميكيها وقنديها نيز انتظار رشد قيمتي را داريم در گروه ساختمانی نیز احتمال تدوام جو مثبت فعلی تا اخر هفته ممکن می باشد پی به ای پایین این گروه و نزدیکی به زمان مجمع سالیانه این گروه و تقسیم سود نقدی باعث رونق بیشتر این سهم ها شده است
توصیه می کنیم در خرید های خود در این روزهای اخر ماهی دقت بیشتری داشته باشیم و خرید های خود را سعی کنیم در روزهای اخیر حتما تدریجی تکمیل کنیم
سایت تحلیلی بتاسهم
سه شنبه 22 ابان 91



