خبر
خبرهايي كه مس را …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:40 ديروز محصولات ملي مس با كاهش 14% كه بيشتر ناشي از افت ارز آزاد و قيمت جهاني بود با قيمت 23 هزار تومان براي مفتول و حدود 22300 براي كاتد مواجه شد .
البته تقاضاي خوبي نيز براي محصولات شركت وجود داشت .
همه مي دانيم بودجه 6 ماهه دوم مس بر اساس نرخ 18 هزار تومان تدوين شده است و حال انكه هنوز 25% بيشتر از بودجه مي فروشد . با در نظر گرفتن فرض و ثبات همين شرايط سود ملي مس مي تواند بين 37 تا45 تومان افزايش داشته باشد كه سود 1750 و 1800 ريالي براي شركت منطقي است . حال با اين سود قيمت هاي 6200 و 6300 ريال حداقل قيمتي سهم بوده و نمي تواند افت آنچناني داشته باشد . از همين رو فروش در جو منفي با هر قيمتي منطقي نيست .
اين كاهش قيمت مس به سود شركت هاي مصرف كننده او بوده كه گروه برق مانند بترانس، موتوژن، جوشكاب ، بسوئيچ و برخي ديگر از مهم ترين انها هستند .
گروه تحلیل گری بتا سهم
22آبان 91


