خبر
در گروه غذايي با …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:37 اين گروه با قدرت در حال شكستن مقاومت هاي خويش است و كسي جلودارش نيست . برخي در مورد خريد مدام سوال مي كنند كه بايد گفت ريسك ان از قيمت هاي 2800و 2900 براي غپينو بالاست . براي غبشهر نيز بيش از 16000 ريال ريسك خريد بالاست . البته اين بدان معنا نيست كه اين گروه ديگر رشد نمي كند . خير بلكه با جو بازارو حمايت سهامداران رشد خواهند كرد اما برگشت آنها نيز خطر افرين است .
نكته ديگر اين كه همه از گران شدن محصولات غذايي صحبت مي كنند كه كاملاً صحيح است . به عنوان مثال روغن در آستانه سهميه بندي شدن قرار دارد !! و يا قيمت محصولات غپينو بيش از 25% افزايش يافته است . اما در كنار انها اين مواد اوليه انها نيز هست كه با رشد مواجه شده به عنوان مثال گفته مي شود براي سال بعد يكي از مديران اين شركت ها از رشد 365 ميليارد توماني خريد روغن خام به واسطه نرخ رشد دلار صحبت كرد .
و يا در مورد غپينو قيمت خريد تضميني گندم 5800 گفته شده كه يعني افزايش 40% در قيمت ارد خواهيم داشت . قيمت روغن و شكر را نيز بايد در نظر گرفت . از همين رو در كنار بررسي كامل شرايط بازار بايد نيم نگاهي نيز به شرايط بنيادي اين گروه داشت .
اما با اين حال تاكيد مي شود رشد خوبي مي تواند در گروه غذايي وجود داشته باشد كه به واسطه سرمايه كم و سهام شناور اندك است كه شرايط را براي نوسان گيري مهيا كرده است .
گروه تحلیل گری بتا سهم
26 مهر 91


