خبر
در گروه پتروشيمي …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:50 برخي گمانه زني ها حاكي از ان است كه سال بعد قيمت خوارك پتروشيمي ها 2 برابر مي شود . اين موضوع كمي سهامداران پتروشيمي را نگران كرده اما اگر بخوايم منطقي به موضوع نگاه كنيم . در پتروشيمي كرمانشاه اين عدد44 ميليارد تومان است كه وقتي در فرايند سود شركت قرار ميگيرد اثر ان به كمتر از 200 ريال ميرسد اما رشد قيمت محصولات شركت چشم گير بوده . و يا در خارك با فرض صادرات 400 ميليون يورويي افزايش 2 برابر ي نرخ گاز ترش با 300 تومان افزايش نرخ يورو جبران مي شود . در نظر داشته باشيد كه شركت نرخ يور را 2400 در نظر گرفته است !
و يا پرديس كه در سال بعد با دلار 2500 توماني و در نظر گرفتن حجم فعلي فروش رشد دوبرابري نرخ خوارك گاز افزايش اين نرخ تنها 10% از حجم كل فروش شركت را تشكيل مي دهد . اين نشان مي دهد رشد نرخ دلار بحث نرخ خوراك را منطقي كرده است و حتي با فرض اين كار اين شركت ها اسيب چنداني نمي بينند . البته پتروشيمي هايي نظير شازند و شصفها اثر پذيري بالاتري را نسبت به اين موضوع دارند چرا كه خوراك آنها مايع و در واقع نفتاست .
گروه تحلیل گری بتا سهم
25 مهر 91


