خبر
اخبار مهم گروه قند
تحلیل خبر
بتا سهم – 8:21 حساسيت عجيبي روي گروه قند ايجاد شده كه بخش مهمي از ان كاذب است . قيمت اين شركت ها نيز به شدت به استراحت نياز دارند اين موارد همه همه از مختصات بارز گروه قند است .
ديروز وقتي خبر افزايش نرخ شكر درب كارخانه برخي از شركت ها به 1440 را زديم برخي دوستان مدام انتقاد مي كنند كه چرا تغيير رويه داده ايد و از گروه قند تعريف مي كنيد !!! به هيچ وجه اين طور نيست و هنوز هم بر همان مطالب قبلي تاكيد است كه بايد سهم قندي با توجه به سود او و پي به اي منطقي مورد قيمت گذاري قرار گيرد و بارها عنوان شد با شكر 1330 قيمت هاي فعلي براي قند جذاب نيست . وظيفه و رسالت ما خبر رساني است . وقتي اخباري ازاين دست به ما ميرسد قطعاً براي اين كه ديگران در تحليل هاي خود دچار اشتباه نشوند اين اطلاع رساني صورت مي گيرد .
اما بازهم به سراغ حرف هميشگي مي رويم كه دچار جو زدگي نشده و بهتر است بگذاريم گروه قند بازهم استراحت و اصلاح كند . برخي سيگنال ها از خروج نقدينگي از گروه قند به گوش ميرسد . در سوي ديگر حالا با فرض نرخ 1440 بهتر است قيمت گذاري ها را انجام دهيم .
تحليل 5 شركت فوق با نرخ شكر 1440 در بهتري حالت ذكر شده است :
قشير به سود 2700 ريالي ميرسد
اصفهان به سود 8200 ريالي مي رسد
سود هگمتان در محدوده 4400 ريال است
قپيرا به سود 3200 ريالي مي رسد
قلرست به سود 7800 ريالي خواهد رسيد .
با در نظر گرفتن ارزش فعلي دارايي هاي آتي و قيمت گذاري ها شايد مجموعه گروه قند يك رشد 15تا20% را ديگر را داشته باشند كه با مشقت انجام مي شود . نكته مهم اين است هر لحظه اگر نرخ شكر كاهش يابد و يا بحث تعزيراتي شدن فروش مطرح شود گروه قند اسيب جدي خواهد ديد .
گروه تحلیل گری بتا سهم
10 مهر 91


