خبر
بررسي يك قندي ديگر و …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:39 اتفاق مهم دراين گروه اين است كه ديروز شكر 1330 توماني مورد معامله قرار گرفته است كه البته بسته بندي بوده و تلويحاً نرخ شكر 1300 را براي اين گروه تائيد مي كند .
اما در ادامه مطالب قبلي برخي دوستان گلايه كردند چرا پي به اي گروه را 6 يا 7 در نظر مي گيريم در حالي كه پي به اي بايد 10 باشد! . ببنيد دوستان عزيز در قيمت گذاري وقتي شركتي طرح و توسعه ندارد و با 100% ظرفيت حركت مي كند در نظر گرفتن پي به اي 6 يا 7 كه حتي 2 يا 3 واحد از پي به اي بازار بالاتر است براي او منطقي است . همچنين بازار به خبرهاي آتي پي به اي مي دهد و وقتي رخ داد و در سود شركت نشست در پي اصلاح پي به اي خواهدرفت.
نكته بعد اين كه ما مطالب روز هاي گذشته را بر اين مبنا لحاظ مي كنيم كه نرخ شكر 1300 تومان باشد و فعلاً افزايش بيشتر مد نظر نيست قطعاً اگر نرخ شكر به 1500 و يا 1600 برسد بازهم مي گوئيم قيمت هاي فعلي براي گروه قند نقطه خواهند شد و حداقل رشد 40 تا50% در انتظار گروه است اما نبايد به سهم قيمتي داد كه بر مبناي اعدا فرضي است . پس دوستاني كه در خريد قندي ها حضور فعال دارند بايد با ريسك و خبرهاي قيمت آتي شكر همراه باشند .
در حال حاضر تمام محاسبات ما در همان محدوده 1300 براي نرخ شكر است .
درمورد قند لرستان بايد گفت كه سود شركت حتي بدون در نظر گرفتن نرخ 1300 توماني 4000 ريال خواهد بود و هر 100 تومان افزايش نرخ شكر مي تواند 90 تومان به سود لرستان اضافه كند . با توجه به مجمع شركت به نظر ميرسد قيمت هاي فعلي براي سهم حداقلي است و مي تواند تا 36000 ريال نيز قيمت سهم رشد منطقي را داشته باشد .
دراين گروه كسي مخالف رشد قيمت نيست وبار ديگر تاكيد مي شود اگر قيمت شكر به بيش از 1400 تومان برسد قيمت هاي فعلي اين گروه جاي رشد حداقل 40% ديگر را دارد .
گروه تحلیل گری بتا سهم
4 مهر 91


