جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
نگاهی به بازار فردا سه شنبه 17 مرداد 91

نگاهی به بازار فردا سه شنبه 17 مرداد 91

v.m
آگوست 6, 2012
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

نگاهی به بازار فردا سه شنبه 17 مرداد 91

بازار امروز هر چه تلاش كرد نتوانست بر صفوف فروش و جو منفي فائق بيايد اما نبايد فردا را دست كم گرفت فردايي كه جدال سختي بين فروشندگان و خريداران و حاميان بازار شكل خواهد گرفت

اين روزها شاخص به كف خود نزديك شده است قيمت اكثر سهام بازار چه كوچك و چه بزرگ به سطوح قيمتي جذابي رسيده است در نهايت به نظر ميرسد كم كم بايد حداقل شاهد روند متعادل در بازار باشيم هر روز كه ميگذرد قيمت سهام فرقي نميكند هر سهمي به قيمتهايي ميرسد كه تعداد فروشندگانش كاهش ميابد از طرف ديگر قيمتهاي رويايي كه شايد تا 2 ماه پيش  حسرتش را ميخورديم باعث تحريك طيفي از سهامداران براي افزايش خريد ميشود همين امر ميتواند طي روزهاي اينده تاثير مثبت خود را بر بازار بگذارد تاثير مثبتي كه امروز نشانه اش را مشاهده كرديم

اما باز هم دو نظر بر بازار غالب شده است نظر اول اينكه احتمالا فردا تير خلاص به بازار زده ميشود و فروشندگان با يك حمله جانانه تار و مار ميشوند كسانيكه بر اين نظريه استوار هستند احتمال افزايش نرخ ارز مرجع را دليل اين امر ميدانند

از طرف ديگر برخي ديگر از فعالان بازار فردا و پس فردا هم نزولي و احتمال افت شاخص را تا سطوح 23800 واحد بعيد نميدانند و سپس انتظار متعادل شدن بازار را از هفته اينده را دارند

فعلا به نظر ميرسد با توجه به حركات و جوي كه در بازار امروز شكل گرفت در قيمتهاي منفي 4 درصد فردا از حجم فروشندگان كاسته شده و به حجم خريداران نيز افزوده شود به خصوص اينكه امروز دلار عامل قوي و تاثير گذار بر بازار تا سطوح بالاي 2100 تومان رشد كرد

دلار 2100 توماني كه پيشبيني ميشود با افزايش احتمالي نرخ ارز مرجع بيش از اينها نيز رشد نمايد يا نهايتا در همين سطوح در نوسان باشد ميتواند فرصت خوبي براي جهش سوداوري شركتهاي صادر كننده را فراهم اورد احتمالا فردا از ان شركتهاي صادراتي خواهد بود

در بين صادراتيها معدنيها در اولويت هستند از طرف ديگر پتروشيمي ها نيز جاي افت چنداني نخواهند داشت يك 5 درصد ديگر بيشتر مهمان منفي پتروشيمي ها نخواهيم بود به نظر ميرسد گروه پتروشيمي نيز كم كم بايد به خودش بيايد به خصوص اينكه با دلار 2000 توماني گزارشات خيره كننده اي در عملكرد  6ماهه اين شركتها خواهيم داشت

امروز شنيده ميشد فردا روز رهايي بازار از منطقه بحراني ميباشد حقوقيها بايد توجه كنند گرفتن دست بازار براي يكي دو روز كافي نيست سهامداران اين روزها احتياج به اعتماد سازي دارند اعتماد سازي كه از صد تا خبر مثبت هم تاثيرش بيشتر ميشود روند اعتماد سازي كه اميدواريم با رسيدن شاخص به سطوح نازل 24 هزار واحد زنگ خطر را براي مسئولان بورس به صدا در بياورد

ایوب باقر تبار، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با توجه به شرایط ایجاد شده در بازار سرمایه به ویژه بورس، سازمان بورس و اوراق بهادار با مشارکت جمعی از نهادهای دولتی، فعالان حقوقی بازار، بانک ها و مؤسسات مالی معتبر طرح راه اندازی صندوق سرمایه گذاری توسعه بازار سرمایه را ارایه کرده اند.

وی افزود: این صندوق با هدف ایجاد ثبات در بازار سرمایه و توسعه آن و در راستای افزایش اعتماد سرمایه گذاران به بازار سهام و بالا بردن ضریب نقدشوندگی در بورس راه اندازی خواهد شد تا در شرایطی خاص که بازار با رکود مواجه شده و یا در صورتی که حباب قیمتی در قیمت سهام مشاهده شود، پا به میدان عمل می گذارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اساسنامه و آیین نامه این صندوق برای تأیید نهایی در حال بررسی است، خاطر نشان کرد: منابع مالی لازم برای راه اندازی این صندوق از طریق نهادهای دولتی، شرکت های حقوقی بزرگ، بانک ها و مؤسسات مالی تأمین خواهد شد تا با تزریق نقدینگی مناسب بازار سهام تعادل خود را در شرایط نامساعد بازیابد.

البته در صورتی که بورس ثبات لازم را دارا بوده و نیازی به برقراری تعادل در روند معاملات نباشد، این صندوق در اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه گذاری خواهد کرد.

باقرتبار تأکید داشت: چنین اقدامی در صورت عملیاتی شدن می تواند از حرکت های احساسی و هیجانی زودگذر سرمایه گذاران جلوگیری کرده و ثبات مورد نیاز را برای بورس به ارمغان آورد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در خاتمه سخنان خود گفت: در صورت اعطای مجوز پذیره نویسی به این صندوق عملیات پذیره نویسی آن عمومی نبوده و تنها برای نهادهای دولتی و حقوقی و بزرگان بازار سرمایه کشور امکان حضور در عملیات پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری این صندوق فراهم می شود. البته با توجه به طرح اولیه صندوق سرمایه گذاری توسعه بازار سرمایه، نیازی به حضور ضامن نقدشوندگی و سودآوری برای آن وجود ندارد.

افزایش نرخ مرجع همانطور که برای خیلی از سهم های صادراتی خبر خوبی می باشد اما برای سهم هایی که واردات بالایی دارند خبر بدی می باشد خودرویی ها و دارویی ها و خیلی از سهم های دیگر که واردات بالایی دارند باید مورد دقت بیشتری باشند در مورد گروه خودرو باید توجه داشت یکی از مشکلات اصلی انها نرخ دلار است بهر عنوان نرخ دلار باعث زیان دهی سهم های پارس خودرو و زامیاد خواهد شد اما نبود قطعات و عدم توان تهیه قطعات مشکل اصلی تری می باشد کهصنعت خودرو سازی با ان گریبانگیر است شایعات زیادی از متوقف شدن خط تولید خودرو سازها هر روز به گوش می رسد این وضعیت باعث تردیدهای در سوداور ی  لیزینگی ها نیز شده است

در گروه قندی نیز احتمالا فردا شاهد عرضه های بیشتر در نماد قند پیرانشهر باشیم این سهم به نظر جای رشد بیشتری تا 1000 تومان را خواهد داشت هرچند باز عرض می کنیم صف سهم عرضه های زیادی را در پیش خواهد داشت خصوصا اینکه توسعه صنعتی قصد خروج ا ز سهم را دارد و با خروج توسعه صنعتی از سهم شرایط رشد سهم خیلی بهتر خواهد بود  920 تومان یکی از سطوح مهم قیمت می باشد که باید دید قیمت در تقابل با ان چه می کند یقینا وقتی سهم های دیگر قندی که بنیادی خوبی ندارند صف باشند این سهم نیز از رشد بیشتری بر خوردار خواهد بود

 در مورد قند نقش جهان نیز باید توجه داشت شرکت  واردات بالایی در حدود 65 میلیون دلار  دارد در سه ماهه شرکت حدود 5.5 میلیون دلار 1300 تومانی خرید مواد اولیه داشته است لذا اگر نرخ مرجع به 1800 تومان افزایش یابد باید منتظر اثرات منفی این افزایش نرخ دلار بود  با یک حساب کتاب ساده می بینیم شرکت اگر قرار باشد با نرخ 1800 تومانی 60 میلیون دلار باقی مانده خود را خرید کند شرکت به زیان دهی می رسد  فرضا نرخ شکر هم به 1500 تومان برسد باز تاثیرات دلار ان قدر بالا می باشد که قنقش چاره ای جز تعطیل کردن فعالیت واردات شکر خود نخواهد داشت لذا صف نبودن این سهم  در این روزها بی دلیل نیست بهتر است در مورد این سهم دقت زیادی داشت و با اعلام نرخ مرجع ارز این سهم بسته خواهد شد و باز شدنش نیز معلوم نیست در چه شرایطی رخ دهد لذا لازم است داستان قنقش را از گروه قندی کاملا جدا فرض کرد

این روزها گروه پتروشیمی خصوصا سهم های زیر مجموعه غدیر ضربات منفی شدیدی به شاخص وارد می کنند غدیر از یک طرف ، پارسان از طرف دیگر ، زاگرس و کرمانشاه و پردیس هم از طرف دیگر هر روز شاخص را با تنش روبرو می کنند ورود نادرست پارسان به بازار اثراتش امروز مشخص می شود وقتی در زمان عرضه پارسان خیلی از کارشناسان اعلام می کردند دو سهم موازی مثل غدیر و پارسان نباید در بازار باشند یکی از دلایلش همین روزها می باشد هر کاری هم این روزها می کنند پارسان را جمع کنند برای حامیان سهم ممکن نمی باشد بهر عنوان پارسان در محدوده 480 تومان کف اصلی خود را دارد خوش بینی های فعلی هم جوابگو فروش های حقیقی ها و حقوقی ها  نمی باشد

کرمانشاه نیز با سود 90 تومانی خود نیاز به اصلاح دارد سهم بنابر حمایتهای سهامداران عمده از رشد بالایی برخودار بوده است در جو فعلی به نظر سهم باید به پی به ای متوسط گروه خود برسد 410 اولین سطح مهم قیمت می باشد که در صورت کار ساز نبودن باید منتظر محدوده 370 الی 360 تومان بود

در مورد پردیس نیز باید عرض کرد 2860 تومان میانگین 200 روزه سهم می باشد انتظار واکنش مناسب قیمت به این محدوده را داریم اگر این سطح نیز برای سهم کار ساز نباشد باید منتظر اهداف 2600 تومانی بود

غدیر نیز اعلام کرده است قصد افزایش سرمایه 50 درصدی از اندوخته را دارد خبری که شاید بتواند سهم را چند روزی متعادل نگه دارد

در اخر باید منتظر رفتار بازار در محدوده 24 هزار واحد بود ؟؟؟باید دید ایا بعد از 10 روز ریزش بی وقفه هنوز زمان حمایت از بازار نرسیده است ؟؟ افراط و تفریط در بازار سرمایه ما خیلی نمایان است زمانی سهم ها از متوسط پی به ای بازار بالاتر هستند و هشدار داده می شود فلان سهم دلایل قویی برای رشد ندارد ولی کو گوش شنوا… و در ان مقطع اصولا متهم به هزاران تهمت روا و ناروا می شوی … حال در ریزش هم سهامداران در فروش بیش از هر زمانی تفریط می کنند فروش خیلی از سهم ها در محدوده شاخص 24 هزار واحدی درست نمی باشد

 سه شنبه 17 مرداد 91

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم