بازار جادو شده!!!
بازار اين روزها باز هم با روند منفي شوك وار مواجه ميباشد اگر علت واقعي را از ما بخواهيد ميگويم علت واقعي فقط شايعات بي اساس و است و ديد نوسانگيري حقيقي و حقوقي بازار چه دو هفته پيش كه مثبت شد و نه الان كه منفي شد نه پولي پشتش بود نه حمايتي نه چيزي فقط و فقط شايعات باعث شكل گيري جو مثبت شد الان هم همينطور باز شايعات بي اساس باعث شكل گيري جو منفي شده است بازاري كه به حركتهاي سينوسي عادت كرده است خلاصه براي كسي نان نداشته باشد براي يك عده اب بسيار گوارايي دارد نوسانگيرانيكه هم شاخص را زير نظر دارند و هم سهام پر بازده را در كف و بر سر حمايت ميخرند و 5 تا 10 درصد بالاتر ميفروشند و باز در كمين مينشينند از نگاه انها هميشه بازار فرصت خريد را ميدهد و نبايد عجله كرد كه اتفاقا ديدگاه درستي نيز ميباشد صف نيشينيهاي عجولانه چه در صفوف خريد و چه در صفوف فروش باعث جو هاي كاذب ميشود وگرنه خود شما ببينيد امروز تا دو هفته پيش چه چيزي فرق كرده كه اينطور شاهد نوسانات سنگين در بازار ميباشيم؟؟؟
اما اين وسط ترس هايي هم به وجود امده ترس هايي از اينده اقتصادي كشور بالاخره نفت به عنوان اصلي ترين منبع درامدي كشور هر روز در حال كاهش توليد و فروشش به دليل تحريمها ميباشيم اين يعني فشار بر دولت و فشار بر دولت نيز يعني فشار بر مردم و صنايع كه نمونه ان را امروز ديديدم قطع گاز شركتهاي سيماني يعني ضربه اي مهلك به يك صنعت مهم كشور كه اين ضربه حتي ميتواند زمينه ساز يك زلزله اقتصادي شود…
واقعا علت اين تصميمات عجولانه و غير كارشناسي را نميدانيم واقعا چه كساني و بر چه مبنا و استدلالي اين تصميمات را ميگيرند الله و اعلم سنگ اهنيها با يك تصميم غير منطقي به تاريخ پيوستند و حالا نوبت سيمانيهاست و پس فردا هم لابد با كاه شتوليد نفت خوراك پتروشيميها هم با تهديد مواجه خواهد شد و كاهشش خواهند داد اميدواريم كشور از اين راهي كه در پيش گرفته هر چه زودتر تغيير مسير دهد…
اما ك,v سو اميدهايي هم در اين بين هست بسيار از فعالان بازار بر اين عقيده استوار هستند كه دولت 7 سال تمام تلاش كرد كه شاخص را به اينجا برساند تا با ان بتواند حداقل گوشه اي از فعاليتهاي اقتصاديش را نشان بدهد حالا در سال اخر و سرنوشت ساز به همين راحتي از خير شاخص نميگذرد به خصوص اين دولتي كه شاخص بورس برايش انقدر اهميت دارد كه حتي فرمول محاسباتي ان را تغيير داد
به همين دليل نيز برخي از فعالان بازار اعتقاد دارند فردا باز هم حقوقيها به كمك بازار خواهند امد حقوقيهايي كه بيشترشان دستوري و در حد دو سه روزي به داد بازار ميرسند
از طرف ديگر پايان فصل مجامع و پايان ماه جاري و تسويه بدهي كارگزاريها نيز ميتواند در كاهش عرضهها مثمر ثمر واقع شود
به هر حال فردا را ميتوان اميدوار بود كه شاخص از سطوح 25 هزار واحدي برگشت روند را تجربه كرد و اخر هفته بهتری را به ارمغان بياورد این روزها بیشتر باید دست به دعا بود و منتظر یک اتفاق عجیب غریب برای اینده بازار بود
سه شنبه 27تیر 91


