خبر
بازهم در مورد خارک …
تحلیل خبر
بتا سهم – 7:24 دیروز در مورد خارک صحبت کردیم که در صورتی که سهم در قیمت های کمتر از 22000 ریال بازگشایی شد می تواند برای خرید جذاب باشد . به هر حال خریدسهمی که در قیمت 2150 قرار دارد . احتمال تقسیم 500 تومان سود نقدی را داشته و پس از مجمع در پی به ای زیر 4 قرار می گیرد منطقی است اما دیروز بیان شد ان عاملی که باعث این شرایط شده است ابهامات این سهم است . شاید اگر این ابهامات در بودجه خارک وجود نداشت این سهم امروز می ارزید که در قیمت های 3000 تومان معامله شود . در سال 90 شرکت در 2 ماهه ابتدای سال 110 هزار تن متانول تولید کرده بود و موفق شده بود همان تولید را به فروش برساند . اما در سال 91 شرکت علاوه براین که در تولید با کاهش مواجه بوده و تنها 78 هزار تن تولیدکرده است تنها موفق به 53 هزار تن فروش شده . این یعنی زنگ خطر برای این سهم البته با نرخ ارز ازاد از تعدیل منفی می گریزد اما به هر حال مشکلی در سر راه این سهم است .
به نظر میرسد سهم تا قیمت های 20900 و 20800 ریال نیز کم شود و باردیگر با توجه به جو بازار تغییر مسیر دهد . با شرایط فعلی بازار خرید با دید مجمع و امید به بهبود شرایط سیاسی توصیه می شود البته اگر در پرتفوی خود بیش از50% پتروشمیی دارید خرید یک سهم پتروشمیی دیگر به صلاح نیست .
اما توجه داشته باشید هر برگشت شرایط ، سرعت رشد خارک را چند برابر خواهد کرد .
گروه تحلیل گری بتا سهم
28 خرداد 91
هر گونه استفاده از مطالب سایت بتاسهم پیگرد قانونی دارد


