در خودرویی و قطعاتی ها از
میلاد خاندوزی
شهریور ۸, ۱۴۰۴

مشاهده خلاصه هوش مصنوعی
خلاصهعمومی
تحلیل ارائه شده، چشمانداز شرکتهای خودروسازی و قطعهسازی را بررسی میکند. در بخش خودروسازی، سایپا عملکرد نسبتا بهتری نشان میدهد و با کمی صبر، میتوان انتظار شرایط مطلوبتری را داشت. خاور عملکرد خوبی نداشته و گزارشهای آتی تعیینکننده خواهند بود. بهمن موتور به دلیل ارتباط با شرکت بهمن، جذاب به نظر میرسد. در بخش قطعهسازی، خیمن با سود پیشبینیشده ۸۰ تا ۹۰ تومان و عملکرد خوب فروش، چشمگیر است. خزر با خبر ورود زیرمجموعهها به فرابورس، پتانسیل نوسان دارد. ختراک با کف سود ۷۰۰ ریالی و نسبت P/E پایین، جذابیت نسبی دارد. خبرنا با چشمانداز سود ۱۱۰ تا ۱۲۰ تومان و افزایش فروش، پتانسیل رشد قیمت را دارد. در نهایت، ختور با سود پیشبینیشده ۵۰۰ ریال (با نگاه خوشبینانه) و خکار با عملکرد فروش ضعیفتر، مورد بررسی قرار گرفتهاند. به طور کلی، گزارشها حاکی از وضعیت متفاوت شرکتهای این حوزه است و نیاز به بررسی دقیقتر دارد.
این خلاصهها با هوش مصنوعی گوگل ساخته شدهاند. فناوری هوش مصنوعی مولد هنور در مرحله آزمایشی است.
خلاصه فهرستوار
- سایپا: عملکرد بهتر نسبت به سایر شرکتهای خودروسازی با چشمانداز مثبت در صورت صبر.
- قطعهسازی (خیمن): سود پیشبینی شده 80 تا 90 تومان و فروش خوب، چشمانداز مثبتی را نشان میدهد.
- خزر: ورود زیرمجموعهها به فرابورس، پتانسیل نوسان را افزایش میدهد.
- خبرنا: چشمانداز سود 110 تا 120 تومان و افزایش فروش، نشان از پتانسیل رشد قیمت دارد.
- ختراک: با کف سود 700 ریالی و P/E پایین، جذابیت نسبی دارد.
- خاور: عملکرد ضعیف و نیاز به بررسی گزارشهای آتی.
- بهمن موتور: به دلیل ارتباط با شرکت بهمن، جذاب به نظر میرسد.
- ختور و خکار: ختور عملکرد بهتری نسبت به خکار داشته است، اما هر دو عملکرد نرمالی داشتهاند.
این خلاصهها با هوش مصنوعی گوگل ساخته شدهاند. فناوری هوش مصنوعی مولد هنور در مرحله آزمایشی است.
مشاهده سبکهای دیگر:
[sonaar_audioplayer display_control_artwork="true" show_control_on_hover="true" show_skip_bt="default" show_shuffle_bt="default" show_speed_bt="default" show_volume_bt="default" progress_bar_style="default" wave_bar_width="1" wave_bar_gap="1" sticky_player="true" track_memory="default" player_layout="skin_float_tracklist" show_track_market="true" track_market_inline="true" cta_track_show_label="default" force_cta_dl="default" force_cta_share="default" force_cta_favorite="default" force_cta_singlepost="default" notrackskip="true" player_metas="meta_track_title::div" css=".iron-audioplayer{border-radius:10px;overflow:hidden;}"][/sonaar_audioplayer]
این فایل صوتی توسط هوشمصنوعی ایجاد شده و ممکن است برخی ایرادات را نسبت به متن اصلی گزارش بازار بتاسهم داشته باشد.
کاربر عزیز،
برای مشاهده این تحلیل باید وارد حساب کاربری خود در بتاسهم بوده و اشتراک فعال داشته باشید.
برای ورود روی دکمه زیر کلیک کنید
ورود / عضویتبرای مشاهده این تحلیل باید وارد حساب کاربری خود در بتاسهم بوده و اشتراک فعال داشته باشید.
برای ورود روی دکمه زیر کلیک کنید
آخرین اخبار مرتبط
گزارش 6 ماهه تلفیقی نماد خبهمن در بازار بورس ایران.
تاریخ خبر: آذر ۱۵, ۱۴۰۴
#خبهمن و گزارش 6ماهه تلفیقی
تحلیل بازار سرمایه ایران: گزارشات شرکتها، نرخ بهره، قطعی گاز و تاثیر آن بر صنایع مختلف
تاریخ خبر: آذر ۱۵, ۱۴۰۴
اعلام اصلاح سیاستهای ارزی ، اخبار بودجه ، ادامه آرامش سیاسی از جمله رویدادهایی است که بازار به آن توجه میکند و خبرهای خوب صنایع مانند پالایش و خودرو بانک فولاد پتروشیمی و موارد دیگر در کنار آن قرار دارند و از دید ما یکی از مهمترین اتفاقات تا پایان دی یا بهتر بگوییم در ۵۰ روز پیش رو انتشار چند دست گزارش شرکتها و برگزاری مجامع و انتشار گزارشهای تلفیقی است که بازار را از نظر خبری و کدالی بمباران کرده و او را در معرض فضای بهتری قرار میدهد انتشار گزارشهای تلفیقی و حسابرسی شده شرکتها، برگزاری مجامع برخی شرکتهای با سال مالی متفاوت، انتشار گزارش ماهانه آذر که اوایل دی منتشر میشود ،انتشار میان دورهایهای ۹ ماهه و میان دورهیهای دیگر که تا پایان دی منتشر شده و در نهایت اوایل بهمن انتشار گزارشهای ماه دی را داریم که انتظار ما این است در آن مقطع اثرات تاثیراین گزارش ها به خوبی خود را در این فضای بازار نشان دهد البته اگر فاز قطعی گاز نداشته باشیم به نظر این مهمترین اتفاق و رویداد فعلی بازار است اما در بالا به یک موضوع اشاره کردیم که امیدواریم این موضوع در روزها و هفتههای بعد یقه بازار را نگیرد و آن هم بحث قطعی گاز است
پیش بینی میشود از آخر این هفته سرمای جدی وارد کشور شود و با اولین موج سرما واکنش دولت نسبت به صنایع مهم خواهد شد به نظر در این دریای امیدواری اگر شاهد قطعی گاز گسترده در نمادها و صنایع نباشیم خود یک رویداد مثبت برای بازار به شمار خواهد رفت پس این موضوع را نیز گوشه ذهن خود داشته باشید که نقطه عکسش یک چالش برای بازار میشود یعنی شرکتها یکی یکی در کدال خبر از قطعی گاز بدهند و ما اینجا چوبش را بخوریم این هم یکی دیگر از نکات منفی بود که باید زیر نظر داشت البته ماجراهای بودجه خود داستان مفصلی است که به طور مجزا به آن پرداخته میشود
از ارز و بودجه گفتیم حقیقت امر امروز میخواستیم در مورد نهادههای دامی و اتفاقات اخیر و بحث کمبودها حرف بزنیم که بهتر است فعلاً چیزی نگوییم اما همین بس که یک بار دیگر یک سیلی بسیار محکم روی صورت سیاسیون و کم عقلان و کم خردان اقتصادی نقش بست تا به همگان اثبات کند وقتی با اقتصاد و علم اقتصاد شوخی میکنید او شاید چند باری فراموش کند اما جایی چنان واکنشی نشان میدهد که برق از سر شما بپرد امروز این کثافتی که در نهادههای دامی به راه افتاده چیزی جز نتیجه سیاستهای اشتباه ارز ترجیحی نیست ...
بگذریم امروز بحث ما این نیست
و اما سراغ بخش دوم برویم با این تیتر: برای اولین بار در تاریخ نرخ اخزا از 38 درصد عبور کرد و به 40 نزدیک شد
بیشک یکی از مهمترین دلایلی که معتقدیم سرعت رشد بازار به مانند قبل نخواهد بود و ما در مسیری آرام حرکت خواهیم کرد همین ماجرای نرخ بهره است وقتی تداوم نرخ بهره روی ۴۰ درصد برای ماهها و حتی سالهای متوالی تکرار میشود مهمترین اتفاقی که رخ میدهد این است که بازارها با حالتی سرمازده و یخ زده در مسیر آرامی را حرکت میکنند و در بازار سرمایه نیز به اصطلاح سهمها پی بهای بالا نمیگیرند کسانی که در بازار سهم با پی به ای ۵ خریدهاند یک بازدهی خوب را طی مدتی گرفته در پی به ای بالاتر آن را با اوراق ۴۰ درصد تعویض میکنند تا بازدهی خود را حفظ و سیف نمایند این طبیعیست و اصلاً رفتار هر بازاری با توجه به شرایط فعلی منطقیست که این موضوع را رعایت کند ایراد کار روی نرخ بهرهای است که از نظر تاریخی در بیسابقهترین رقم ممکن حرکت میکند و امکان اصلاح و کاهش آن دشوار است.
روزهای قبل به چند موضوع اشاره کردیم ۱ دولت هیچ گارد منفی برای نرخ بهره نداشته و از اینکه نرخ تورم به این نقاط رسیده و نرخ بهره نیز در این شرایط قرار دارد ناراحت نیست دولت هیچ دخالتی هم برای کاهش این نرخ نمیکند که البته معتقدیم این یکی کار غیرمنطقی و غیر عقلایی نیست اما باید حواستان جمع باشد که نرخ بهره طولانی ۴۰ درصد اقتصاد را از هم میپاشاند نظم مالی را کاملاً بر هم زده و تورم ساختاری را نهادینه میکند و حتی بسیاری از کسب و کارهای مختلف را با چالش مواجه کرده و از کار میاندازد
موضوع دوم این است که وقتی به ساختار نرخ بهره نگاه میکنیم میبینیم که بزرگترین بازیگر افزایش این نرخ کسی جز دولت نیست آن چیزی که در حال حاضر همه مشاهده میکنند این است که دولت بیحساب و کتاب در حال چاپ اوراق است که نرخهای آن رفته رفته از ۴۰ هم میگذرد و تازه درد ماجرا آنجاست که در بودجه بیش از ۹۰۰ همت چاپ اوراق دیده شده و کمتر از ۵۰۰ همت اوراق فروخته و تازه این سه ماه آخر فشار ممکن است بیشتر شود .
رونمایی خودروی هیبریدی ایران خودرو و تخصیص ۲۰ همت برای پرداخت مطالبات قطعه سازان
تاریخ خبر: آذر ۱۱, ۱۴۰۴
ایران خودرو هفته آینده از یک خودروی هیبریدی رونمایی میکند / تخصیص ۲۰ همت به ایران خودرو و سایپا برای پرداخت مطالبات قطعه سازان
حسینیکیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در تشریح نشست این کمیسیون با وزیر صمت:
🔺امروز با حضور در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت نشستی با خودروسازان، قطعه سازان و وزیر صمت و معاونانش داشتیم.
🔺قرار است برای پرداخت بدهی سایپا و ایران خودرو به قطعه سازان مبلغ ۲۰ همت به آنها پرداخت شود و در این زمینه با بانکها نیز هماهنگی لازم صورت گرفته است.
🔺باید رویکرد خودروسازیها به سمت هیبریدی شدن و برقی شدن تولیداتشان برود که در این راستا ایران خودرو از رونمایی یک خودروی هیبریدی در هفته آینده خبر داد./خانه ملت
بهمن موتور زیرمجموعه خبهمن قبل از ورود به بازار افزایش سرمایه میدهد.
تاریخ خبر: آذر ۱۱, ۱۴۰۴
#بهمن موتور از زیرمجموعه های #خبهمن قبل از ورودبه بازار افزایش سرمایه میدهد
گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 68,000,000,000,000 ریال به مبلغ 80,000,000,000,000 ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالي و تثبيت سودآوري از طريق صدور سهام جديد که در تاریخ 1404/09/11 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده
بررسی 10 سهم اصلی پرتفوی صندوقهای بخشی خودروسازی و قطعات در پایان آبان
تاریخ خبر: آذر ۱۰, ۱۴۰۴
#آپدیت_پرتفوی_صندوق
#صندوق_بخشی
#خودروسازی
📌10 سهم اصلی پرتفوی صندوقهای بخشی خودروسازی و قطعات
(بر اساس پرتفوی منتهی به 30 آبان)
ava.agah.com
@Agahmoshaver
ایران خودرو خراسان: تبدیل زیان به سود ۲۲۹ میلیارد ریالی در ۶ ماهه
تاریخ خبر: آذر ۹, ۱۴۰۴
شرکت ايران خودرو خراسان از زیرمجموعه #خودرو در ۶ماهه قبل زیان داشت و ۶ماهه امسال به سود ۲۲۹ میلیارد ریالی رسیده است. از زیان به سود رسیدن در این شرکت رخ داده است
عملکرد خوب ختور تا اینجا در پاییز؛ بررسی تحلیل تکنیکال سهم
تاریخ خبر: آذر ۸, ۱۴۰۴
ختور تا اینجای پاییز خوب بوده...
https://betasahm1.ir/tahlil-article/1404/09/08/267905/
عملکرد فروش شرکت خاور در ماه های اخیر: گزارش فروش خوب
تاریخ خبر: آذر ۶, ۱۴۰۴
#خاور پاییز جالب و قوی داشت
در آبان ۵۲۸۰۲ میلیارد ریال فروش داشت
در مهر عدد خاص و خوبی زد و 50493 میلیارد ریال فروش داشت
عدد خوبی زده و شهریور 12877 میلیارد ریال است .
۸ ماهه ۲۴۴۳۳۵ میلیارد ریال فروش داشت
6 ماهه 139069 میلیارد ریال بوده و
فروش 3ماهه ۷۰۸۷۴ میلیارد ریال بوده.
گزارش فروش خزامیا: کاهش نسبت به شهریور، موجودی انبار و عملکرد 8 ماهه
تاریخ خبر: آذر ۶, ۱۴۰۴
#خزامیا در فروش به پای شهریور نرسید ولی از مهر بهتر بود و در ابان 17849 میلیارد ریال فروش داشت 1000 دستگاه موجئدی دارد و تولید شده فروش نرفته است
سهمی که 5ماهه گذشته 61918 میلیارد ریال فروش ثبت کرده بود
در شهریور با فروش 53992 میلیارد ریالی مواجه شد
مهر 14440 میلیاردریال فروش زد
8 ماهه 151831 میلیارد ریال فروش داشت .
115911 میلیارد ریالی در 6ماهه فروش رسید
3 ماهه 27552 میلیاردریال بود
سود تسهیلات و سپرده وخاور در آبان: تراز مثبت 1700 میلیارد تومان
تاریخ خبر: آذر ۵, ۱۴۰۴
#وخاور در آبان 14428 میلیارد ریال سود تسهیلات اعطایی و 12961 میلیارد ریال سود پرداختی به سپرده داردو تراز حوالی 1700 میلیارد تومان مثبت بود



