روز پرخبر خودرویی ها ...
میلاد خاندوزی
مرداد ۲۹, ۱۴۰۴

مشاهده خلاصه هوش مصنوعی
خلاصهعمومی
گزارش بازار خودرو نشان از تحولات مثبت در نمادهای مختلف دارد. خساپا پس از شفافسازیها، با افزایش قیمت محصول و پیشبینی افزایش درآمد ۲5,۰۰۰ میلیارد ریالی، صف خرید تشکیل داده است. خودرو نیز با رفع جریمه شورای رقابت، پتانسیل رشد دارد. خزامیا با ترخیص ۷۲ دستگاه اتوبوس و پیشبینی تولید در مهرماه، چشمانداز مثبتی دارد و سود ناخالص آن حدود ۷ همت برآورد میشود. وساپا نیز به دلیل ارتباط با خساپا، قابل توجه است. در بخش قطعهسازی، خکار با وجود افزایش سرمایه، پتانسیل افت تا 1250 ریال را دارد، اما سودآوری خوبی دارد. تکمبا نیز با شرایط مناسب بنیادی، فنی و بازاری، گزینه مناسبی برای نوسانگیری است. به طور کلی، بازار خودرو در ۲۹ مرداد ۱۴۰۴، تحولات مثبتی را تجربه میکند و نمادهای ذکر شده، فرصتهای سرمایهگذاری محتمل را ارائه میدهند.
این خلاصهها با هوش مصنوعی گوگل ساخته شدهاند. فناوری هوش مصنوعی مولد هنور در مرحله آزمایشی است.
خلاصه فهرستوار
- خساپا: افزایش قیمت محصول و پیشبینی افزایش درآمد 25,000 میلیارد ریالی، صف خرید و پتانسیل رشد قابل توجه.
- خودرو: رفع جریمه شورای رقابت و پتانسیل باز شدن صف خرید.
- خزامیا: ترخیص 72 دستگاه اتوبوس و پیشبینی تولید در مهرماه، سود ناخالص حدود 7 همت و پتانسیل رشد.
- وساپا: به دلیل ارتباط با خساپا، توصیه به زیر نظر داشتن.
- خکار: افزایش سرمایه، اما پتانسیل افت تا 1200-1250 ریال، با سودآوری بالا.
- تکمبا: شرایط مناسب بنیادی، فنی و بازاری برای نوسانگیری.
این خلاصهها با هوش مصنوعی گوگل ساخته شدهاند. فناوری هوش مصنوعی مولد هنور در مرحله آزمایشی است.
مشاهده سبکهای دیگر:
[sonaar_audioplayer display_control_artwork="true" show_control_on_hover="true" show_skip_bt="default" show_shuffle_bt="default" show_speed_bt="default" show_volume_bt="default" progress_bar_style="default" wave_bar_width="1" wave_bar_gap="1" sticky_player="true" track_memory="default" player_layout="skin_float_tracklist" show_track_market="true" track_market_inline="true" cta_track_show_label="default" force_cta_dl="default" force_cta_share="default" force_cta_favorite="default" force_cta_singlepost="default" notrackskip="true" player_metas="meta_track_title::div" css=".iron-audioplayer{border-radius:10px;overflow:hidden;}"][/sonaar_audioplayer]
این فایل صوتی توسط هوشمصنوعی ایجاد شده و ممکن است برخی ایرادات را نسبت به متن اصلی گزارش بازار بتاسهم داشته باشد.
کاربر عزیز،
برای مشاهده این تحلیل باید وارد حساب کاربری خود در بتاسهم بوده و اشتراک فعال داشته باشید.
برای ورود روی دکمه زیر کلیک کنید
ورود / عضویتبرای مشاهده این تحلیل باید وارد حساب کاربری خود در بتاسهم بوده و اشتراک فعال داشته باشید.
برای ورود روی دکمه زیر کلیک کنید
آخرین اخبار مرتبط
افت شدید سهام های وب، خودرو، خکمک و خاور در مرداد ماه
تاریخ خبر: مرداد ۲۹, ۱۴۰۴
🔴 بیشترین افت مرداد ماه
#های_وب منفی 42%
#خودرو منفی 34%
#خکمک منفی 31%
#خاور منفی 30%
✔️ کارگزاری پویش البرز
بازگشایی نماد خودرو با دامنه بسته در ۲۹ مرداد
تاریخ خبر: مرداد ۲۹, ۱۴۰۴
نماد «خودرو» آماده بازگشایی شد
🔹نماد «خودرو» با دامنه بسته، امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد آماده بازگشایی است.
تغييرات دستورالعمل تنظيم بازار خودرو توسط شوراي رقابت
تاریخ خبر: مرداد ۲۹, ۱۴۰۴
خودرو گفته است :
به نظر اين شرکت عمده ترين تغييرات دستورالعمل تنظيم بازار خودرو سواري توسط شوراي رقابت به شرح ذيل مي باشد. 1- در بند 3-1 اعمال نرخ هاي فروش در چارچوب رعايت ضوابط قيمت گذاري هيات تعيين و تثبيت قيمت توسط هيات مديره و سپس ارسال کليه مستندات قيمت جهت سازمان حمايت و رسيدگي و نظارت پسين آن سازمان 2- در ماده 4 نيز حذف الزامات افتتاح حساب هاي وکالتي و نيز حذف ممنوعيت خريد خودرو توسط اشخاص حقوقي
بازگشایی نمادهای وبانک، خساپا و تکاردان در بازار بورس تهران
تاریخ خبر: مرداد ۲۹, ۱۴۰۴
بازگشايي نمادهاي معاملاتي(تكاردان)،(وبانك)،(خساپا)
افزایش نرخ فروش وانت ۱۵۱ خساپا و پیشبینی افزایش درآمد ۲5 هزار میلیاردی
تاریخ خبر: مرداد ۲۸, ۱۴۰۴
شفاف سازی در #خساپا
با توجه به الزامات سازمان استاندارد و تغییرات صورت پذیرفته در محصول وانت 151 ، بدینوسیله نرخ خالص فروش سهم کارخانه " محصول وانت 151 ارتقاء یافته به مبلغ 3،735،745،000 ریال " که به تأیید و تصویب هیأت مدیره این شرکت نیز رسیده است جهت استحضار اعلام می گردد . بدیهی است سایر عوارض قانونی و هزینه های مرتبط از قبیل مالیات بر ارزش افزوده ، بیمه شخص ثالث، عوارض شماره گذاری و .... مستند به اسناد پرداختنی ، به قیمت درب کارخانه قابل اعمال خواهد بود . لذا با توجه به برنامه فروش این خودرو تا پایان سال 1404 ، افزایش درآمد عملیاتی این شرکت از بابت این محصول معادل 25،000 میلیارد ریال برآورد می گردد .
تصویب نهایی تعرفه واردات خودرو توسط هیئت وزیران
تاریخ خبر: مرداد ۲۸, ۱۴۰۴
تعرفه نهایی واردات خودرو اعلام شد
هیات وزیران آیین نامه اجرایی تعرفه خودروهای وارداتی را اصلاح کرد.
شفاف سازی اطلاعات شرکت خودروسازی ایران خودرو
تاریخ خبر: مرداد ۲۸, ۱۴۰۴
شفاف سازی #خودرو
رای شورای رقابت و تعزیرات حکومتی درباره قیمتگذاری خودرو
تاریخ خبر: مرداد ۲۸, ۱۴۰۴
#خودرو وشفاف سازی
اعلام راي شوراي رقابت در خصوص محاسبه قيمت محصولات براي فروش هاي آتي شركت، راي رياست محترم شعبه دوم بدوي تعزيرات حكومتي تهران و نيز اقدامات هيات مديره در خصوص رسيدگي نهايي به پرونده
دلایل تغییرات با سلام؛ احتراماً، بازگشت به نامه شماره 180711/122 مورخ 25/05/1404 ریاست محترم اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی آن سازمان محترم درخصوص اطلاعیه منتشر شده این شرکت در سامانه کدال مورخ 23/05/1404 موارد ذیل را به استحضار می¬رساند: 1- نظر به مکاتبات قبلی صورت پذیرفته با آن سازمان محترم و با عنایت به ماده 3 مصوبه شماره 778 مورخ 25/05/1404 شورای رقابت و محاسبه قیمت محصولات براي فروش های آتی شرکت با رعایت دستورالعمل ضوابط قیمت¬گذاری هیئت تعیین و تثبیت قيمت¬ها انجام خواهد شد. 2- همانگونه که در رأی ریاست محترم شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی تهران به شماره 140400701365000001 مورخ 22/05/1404 تصریح گردیده است، ميزان اتهام شرکت به گران-فروشي به مبلغ 8،121،019،924،248 ریال توسط سازمان حمايت عنوان شده است كه درخصوص مبلغ مذكور رأي صادر نشده است و لذا اقدامات حقوقی در جهت صیانت از حقوق سهامداران در حال اقدام می باشد. 3- فرایند کلی رسیدگی به پرونده اين شرکت نزد سازمان تعزیرات حکومتی همواره با دقت و در چارچوب قوانین جاری کشور پيگيري خواهد شد. 4- درخصوص زمانبندی رسیدگی نهایی به پرونده، به استحضار میرساند که هیئت مدیره با استناد به مغایرت رأی صادره با موازین قانوني اقدامات مقتضي را بعمل آورده است و پيگيري¬هاي لازم در اين زمينه ادامه دارد. بديهي است هرگونه نتیجۀ جدید در موعد مقرر، بهطور رسمی اعلام خواهد گردید.
بازگشایی نمادهای خساپا، وبانک، صبا و حراج مجدد دفارا
تاریخ خبر: مرداد ۲۸, ۱۴۰۴
بازگشايي نمادهاي معاملاتي(خساپا)،(وبانك)،(صبا)
حراج مجدد نماد معاملاتي(دفارا)
خروج شورای رقابت از قیمتگذاری خودرو و خصوصیسازی ایران خودرو
تاریخ خبر: مرداد ۲۸, ۱۴۰۴
جزییات خروج شورای رقابت از قیمتگذاری دستوری خودرو
تصمیم اخیر شورای رقابت، تکمیلکننده بسته اصلاحی برنامه هفتم است
شورای رقابت با حذف قیمتگذاری دستوری؛ در جهت حمایت از سهامداران و کاهش زیان خودروسازان گام برداشت
عضو شورای رقابت، با تشریح سیاست جدید این شورا در حوزه قیمتگذاری خودرو، توضیح داد: تصمیم به خروج شورای رقابت از قیمتگذاری دستوری خودرو، در امتداد مصوبات قانونی مجلس و همسو با الزامات قانون برنامه هفتم توسعه اتخاذ شده است.
محسن بهرامیارضاقدس، عضو شورای رقابت، در گفتوگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در توضیح این روند گفت: رفع ممنوعیت واردات خودروهای نو و کارکرده، تسهیل واردات توسط ایرانیان مقیم خارج و همچنین اجازه واردات از مناطق آزاد تجاری، از جمله سیاستهایی بود که به منظور افزایش رقابت در بازار خودرو تصویب شد.
محسن بهرامیارضاقدس، توضیح داد: برنامه هفتم توسعه نیز بر حذف قیمتگذاری دستوری در کالاهای غیر اساسی – از جمله خودرو – و کاهش دخالت دولت تأکید دارد. بنابراین تصمیم اخیر شورای رقابت، تکمیلکننده این بسته اصلاحی است.
خصوصیسازی موفق در ایران خودرو
عضو شورای رقابت با اشاره به اثرات خصوصیسازی در صنعت خودرو ادامه داد: خصوصیسازی بزرگترین خودروساز ایران، نقطه عطفی در این مسیر بود. این اقدام با هدف حمایت از سهامداران، حذف رانتهای گسترده و توقف روند زیاندهی انجام شد. آمارهای موجود نیز نشان میدهد پس از خصوصیسازی، روند بهبود کیفیت محصولات، کاهش زیان انباشته و افزایش تولید نسبت به دوره مشابه قبل آغاز شده است.
مقاومت در برابر خصوصیسازی
بهرامی در عین حال به موانع این مسیر اشاره کرد و گفت: متأسفانه همچنان بخشهایی از مدیریت میانی دستگاههای اجرایی کشور در برابر خصوصیسازی واقعی مقاومت میکنند. همانطور که پیش از این نیز در سایر بنگاهها دیدهایم، این مخالفتها با روشهای مختلفی از جمله تبلیغات پوپولیستی دنبال میشود. اکنون نیز تلاشهایی برای جلوگیری از خصوصیسازی دومین خودروساز بزرگ کشور، سایپا، به چشم میخورد. چنین اقداماتی در حقیقت اصل خصوصیسازی و سیاستهای کلی اصل ۴۴ را که یکی از اهداف بنیادین اقتصاد کشور است، زیر سؤال میبرد.
تجربه خصوصیسازی
او تأکید کرد: تجربه خصوصیسازی در صنعت خودرو نشان داده با وجود تمام دشواریها، حرکت به سمت رقابت واقعی میتواند به بهبود عملکرد شرکتها منجر شود. اگر این مسیر ادامه پیدا کند و دولت از مداخلات دستوری فاصله بگیرد، هم حقوق سهامداران حفظ خواهد شد و هم صنعت خودرو توان رقابت و توسعه بیشتری پیدا میکند./سنا