جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار امروز شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴

گزارش بازار امروز شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴

نوید خاندوزی
آوریل 26, 2025
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار امروز شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴

پرواز پول با بال سیاست ! 

عجب روزی عجب حجمی ! چهارمین روزی که بازار 20 همت معامله دارد و این یک نشانه و اتفاق عجیب برای بازاراست و حالا با این مقدمه و رفتن به مذاکرات همه دنبال این سوال هستند که چه می شود و ادامه دارد  یا خیر ؟!

امروز دوباره به یک مقطع حساس رسیدیم و بازاری که خوشبینانه همه چیز را میبلعید !  البته رفتار بازار امروز با این خبرها و اتفاقات رفتار اشتباه و غلطی نبود بازار تقریبا هر آنچه نیاز داشت به عنوان خبر مثبت در این چند روز تعطیلی آخر هفته شنید از یک طرف ترامپ حرف‌های خوب و مثبتی زد و از آن طرف در داخل هم دوباره صلح حسنی و مذاکره ارج و قرب پیدا کرده با این شرایط و با این فضا وقتی بازار چنین چیزهایی را می‌شنود قاعدتاً رفتار او باید همین باشد که امروز دیدیم که جو بسیار خوبی است بازار را نشان می‌داد که حجم هم در آن به گردش افتاده و فضای خوش‌بینی همه جا را در بر گرفته البته  عرضه ها قبل از مذاکرات طبیعی است ولی جریان پول جالبی برای چهارمین روز در جریان است …

قبل از اینکه در مورد بازار و جریان پول و سناریوها و مذاکرات امروز صحبت کنیم سراغ مهم‌ترین اخبار هفته می‌رویم که البته هنوز آغاز نکرده انفجار بندرعباس را هم باید به خبرهای خاص اضافه کنیم ولی به نظر مهمترین اخبار هفته در سه بخش طبقه‌بندی می‌شود بخش اول بخش سیاسی است که تقریباً همه می‌دانیم ماجرا چیست و همه منتظر برگزاری نشست دور سوم تحولات سیاسی و مذاکرات ایران و آمریکا در عمان هستند دسته دوم خبرهای اقتصادیست که معتقدیم معرفی وزیر اقتصاد در این هفته نهایی اعلام می‌شود و می‌تواند نقطه مهمی بر فکر و تفکرات بازار سرمایه شود و دسته سوم خبرهای کدالیست که همین امروز هم با آن مواجه ایم و در کنار خبرهای مهم سیاسی رویداد مهم و حساسی به شمار می‌رود و می‌تواند جهت برخی سهم‌ها را تغییر دهد به طور کلی کدال در این روزها و روزهای هفته بعد ایتم اثرگذاری خواهند بود که نمونه آن را در فاراک و یا برخی سهم‌ها در بازار امروز می‌بینیم که چطور یک گزارش با جریان خوشبینی و جریان پول ، ترکیب برنده و سازنده‌ای را می‌سازند که اینطور نمادها در بازار مورد توجه قرار می‌گیرند …

و اما به سراغ بازار امروز برویم که قبل از صحبت در مورد آن باید اذعان  داشت که چند روزیست حجم بالای معاملات که عدد ۲۰ هزار میلیارد تومان است این حجت را برای همه تمام کرده است که جریان پول بخشی از اهالی بازار در حال ورود به بازار و شکل دهی معاملات شده است اگر به خاطر داشته باشید برای بازی جریان پول چند مرحله ذکر می‌کردیم ما به نظر کم کم از مرحله بازی جریان پول اهالی بازار سراغ مراحل بعدی می‌رویم هرچند هنوز هم معتقدیم بخشی از جریان پول منتظر و چشم به راه تحولات و تغییرات و خیال جمعی‌ها نشسته تا وارد شود اما می‌توان حالا اذعان داشت که بخش عمده‌ای از این جریان پول در بازار به گردش افتاده و اتفاقاً خوب هم به گردش افتاده این تغییر فاز صنایع و از این شاخه به اون شاخه پریدن را به خوبی می‌توانیم در چهره جریان پول ببینیم و مشاهده کنیم بازار مدت‌ها بود چنین تغییر و تحولات و چنین شادابی را نداشت و حس نمی‌کرد و شاید در انتهای روند رالی آبان تا دی یک جو خوشبینی ایجاد شد و این اتفاق افتاد اما همان جا هم روزهای متعددی را در حجم بالای ۲۰ همت نداشتیم و در واقع این حجم و این عدد که امروز با محافظه‌کاری کمی کمتر شده بود که طبیعتاً برای روز مذاکرات طبیعی بود نشان می‌داد جریان پول گارد بازتر و فضای فکری خوشبینانه‌تری نسبت به تحولات و مذاکرات گرفته است …

و تمام این حرف‌ها را می‌زنیم تا برسیم به عاملی که باعث این جریان و این حرکت‌ها شده و آن هم عامل سیاسی است ریسک سیاسی در حالی به ناگهان فیتیله‌اش پایین کشیده شد که اولین رفتار آن را در ریزش بی‌مهابای نرخ دلار شاهد هستیم و در یک اتفاق باورنکردنی تتری را که شبانه با زور و هزار حیله برای چند ساعت ۲۰۰۰ تومان پایین می‌کشیدند تا ۱۱۰ هزار تومان را لمس نکند امروز به زیر 80 هزار تومان رسیده …  البته این ناشی از دو جریان است که این موضوع خیلی سابقه نداشته و این جو خوب بازار نیز قیقاً به همین موضوع نگاه می‌کند که برای اولین بار است که هم در داخل یک صدای قوی واحد مشخص در مورد مذاکرات شنیده می‌شود و هم طرف مقابل این بار بسیار خوشبینانه و خوب صحبت می‌کند و این فضا آنقدر مثبت است که فروشندگان دلار و طلا و خریداران بازار سهام هر دو یک چیز را بسیار نزدیک می‌بینند و آن هم موضوع توافق است یعنی موضوع در حال حاضر آنقدر جدی و نزدیک و شفاف حس می‌شود که تا پیش از این و طی سال‌های گذشته در هیچ مقطعی چنین نبود و نیست …

اما دوباره رسیدیم به یک بزنگاه سیاسی و نقطه‌ای که دوباره سرنوشت بازار و سیاست و اقتصاد در آن روشن می‌شود و آن هم چیزی نیست جز مقطع حساس مذاکرات عمان اگر بخواهیم ساده و شفاف به ماجرا نگاه کنیم دوباره همان سناریوهای قبلی تکرار می‌شود یعنی یا اوضاع بسیار بدبینانه است و این بار دیگر تنش و چک و لگدهای مذاکره بیرون می‌زند یا بسیار خوشبینانه است و طرفین از امضای پیش نویس یک توافق صحبت می‌کنند و یا باز دوباره صحبت از قرار هفته بعد و مذاکرات کارشناسی و مواردی از این دست می‌شود در هفته‌های گذشته تا بوده بازار با سناریو خوب و دید مثبت به ماجرا نگاه کرده و پیش رفته است اما به نظر این بار یک تفاوت جدی البته از دید ما وجود دارد

قبل از هر چیز باید بپذیریم که بازار انتظارات را خرید و فروش می‌کند و البته به قول شاعر خیال بافی اش بد نیست و هر روز در خیال خود ایران و آمریکا را به حجله می‌برد و مذاکرات را مثبت و فضا را رویایی و صفوف خرید را پربارتر می‌کند اما فضای واقعی ممکن است کمی متفاوت‌تر از این چیزی باشد که ما با آن مواجه ایم به خصوص در این دوره مذاکرات معتقدیم ممکن است حتی در سناریوی سوم بازار رفتاری متفاوت‌تر از آنچه در هفته‌های قبل داشت بروز دهد این را برای چه موضوعی عرض می‌کنیم برای اینکه بازار دیگران بازار قبل نیست که توی سرش خورده باشد و رشدی نداشته باشد بازار در برخی نمادها بازدهی‌های خوبی را ایجاد کرده و همین موضوع سبب خواهد شد که کمی با احتیاط گام بردارد به نظر در سود بودن بازار در بسیاری از نمادها این رویداد را رقم می‌زند که اگر مذاکرات همچنان ادامه داشته باشد و یا آن فضای خوش‌بینی را منتقل نکند فشار فروش و یا آن حس خوشبینی عدم رشد بیشتر را منتقل کرده و شاید در سناریوهایی که دوباره ادامه و ادامه هفته‌های بعد باشد بازار واکنش قوی و خاصی را نشان ندهد و البته این یک پیش بینی است و ممکن است محقق نشود اما به هر حال وقتی در چنین فضایی قرار می‌گیریم بازار ناخودآگاه یک تغییر فاز ملموس را آغاز می‌کند

بازار رشد کرده و این طبیعیست که جریان پول بعد از بازدهی که به دست آورده که البته از دید ما هنوز ابتدای راه است و مسیر خاصی نیست سراغ حفط خودش و حفظ این بازدهی در پورتفو می‌رود تا بتواند آن را پله رویدادها و رخدادهای بعد کند و دقیقاً اینجا آغاز و استارت تغییر فاز بازار است و ما احتمالاً از این به بعد این رگه و رفتار را در بازار شاهد خواهیم بود که برای خرید بنیاد و دلایل قوی تر در بازار می‌خواهد و با عینک ذره بینی دقیق‌تر و با کمک گزارش‌ها با وسواس بیشتر به انتخاب سهم می‌پردازد و این دقیقاً نقطه مهم اهالی بازار است که باید از این به بعد علاوه بر دنبال کردن رفتار جریان پول با چشمانی بازتر اطلاعات مالی و وضعیت شرکت‌ها و شرایط آنها را در نظر گرفت یکی میان مثال جالبی می‌زد می‌گفت در این مدتی که بازار رشد کرده نمادها آمدند و رفتند اما آن‌هایی که ایستادگی کردند و صف بودند و هستند و یا قفل یا غیر قفل مثبت پیش می‌روند کسانی هستند که زیر پایشان حسابی سفت بوده از نظر بنیادی خیال سهامداران را راحت کرده‌اند

این مطلب را با شرایطی می‌نویسیم که در اوج دوران شیدایی بازار هستیم و شاید گفتن آن در این مرحله کمی سخت باشد اما به جد معتقدیم دوره بعدی رشد بازار که در آن قرار داریم و به نظر امیدواریم بعد از مذاکرات امروز و نتایج مثبت آن پیش گرفته شود دوره متفاوتی است که بازدهی گرفتن از بازار سخت‌تر و وسواس خرید و فروش بیشتر می‌شود معتقدیم در این دوره حقوقی‌ها در حالت نیمه مافیایی از خواب بیدار شده و در شب شکار های جذابی را رقم میزنندو یکی یکی هر آنچه طی مدت عقده نفروختن سهم بوده را سر بازار پیاده میکنند . رفتار آنها کاملاً طبیعی و قابل پیش‌بینی است و این سهامداران باید باشند که هوشیارانه و با چشمانی باز اسیر بازی‌های آنها نشوند و دوباره و باز هم توصیه می‌کنیم مسیر از اینجا به بعد مسیر حساس‌تری است و هر سهمی و هر شرکتی بازدهی قوی نخواهد داد هر چیزی که بیس و بنیاد قوی داشته باشد می‌تواند لیدر جریان پول شود و نبض آن را در دست بگیرد و رفتار تابلو گله وارانه نیز شاید در این دوره خیلی پاسخ ندهد …

و اما در پایان معتقدیم ممکن است وقتی این سطوح را می‌خوانید نتایج مذاکرات نیز روشن شده باشد اما مطابق روزهای شنبه به سناریو نویسی مذاکرات و رفتار بازار اشاره می‌کنیم و سراغ مطلب آخر می‌رویم که مطلب مهمی از دید خود ماست

سناریو اول دید بسیاری از افراد است که معتقدند مگر می‌شود ایران و آمریکا انقدر سریع با هم داداشی شوند چک و لگدی چیزی این میان باید بخورد و مذاکرات انقدر خوب و عالی که نمی‌تواند پیش برود حقیقت امر بسیاری از الگوهای گذشته رفتار فعلی را پیش بینی می‌کنند و معتقدند مذاکرات این دور اولین چالش مذاکره بین طرفین خواهد بود و به دلیل سرعت بالای رشد بازار طی این مدت هرگونه خبر منفی یک چکش محکم به سر بازار خواهد شد و جو منفی را رقم می‌زند حقیقت امر فکر می‌کنیم با توجه به شرایط فعلی این سناریو دور از ذهن است اما به هر حال سناریوی محتمل و قابل وقوع است.  سناریوی دوم که این روزها بازار روی آن حرکت می‌کند سناریو یک توافق موقت است بسیاری بر این عقیده‌اند به زودی و طی همین دوره  یا دوره بعد یک توافق موقت بزرگ بین ایران و آمریکا منعقد می‌شود که منافع اقتصادی آن برای ایران بسیار زیاد و بزرگ و اساسی است و همین موضوع برای بازار کافیست تا فضای فعلی را ادامه دهد و خوشحالی را پیش ببرد بسیاری در سناریو دوم اعلام یک توافق بزرگ را منتظر هستند و یشخور کرده و ثانیه شماری می‌کنند اینکه می‌گوییم پیش خور کرده معتقدیم هم در بازار سهام و هم در بازار ارز بخشی از این سناریو پیشخور شده است دقت کنید بخشی از این سناریو به خصوص در بازار ارز و طلا و اما سناریو سوم …

سناریو سوم به این شکل است که طرفین دوباره از اتاق مذاکره بیرون می‌آیند و همان رفتار دفعات قبل را تکرار می‌کنند و صحبت از مذاکره مجدد و قرار هفته آینده و جلسات کارشناسی و مواردی از این دست را می‌دهند در این حالت است که آن جو خوش‌بینی کمی تعدیل می‌شود و بازار احساس می‌کند جریان مذاکره به همین ماست و خیاری هم نیست که سریعاً به نتیجه برسد و معتقدیم این دقیقاً آغاز همان بحثی است که جو مثبت و ورود جریان پول وجود دارد اما فشار فروش حقوقی‌ها هم هست و بازار با وسواس بیشتری به دنبال انتخاب سهم می‌روند امیدواریم سناریو موفقیت و خبرهای خوب باشد اما معتقدیم ممکن است ما شاهدسناریو سومی باشیم که نتایج آن هنوز خیلی روشن نیست و با ابهام در مورد آن صحبت می‌کنیم یعنی در هر صورت این دقت را باید در خرید و فروش کرد و سراغ هر سهمی نرفت …

اما بحث و حرف آخر در مورد این است که بیایید کمی خوشحال و خیال باف باشیم که اگر سناریوی مثبت اتفاق افتاد نقش همه ما چیست طی این چند روز سعی خواهیم کرد در مورد این موضوع صحبت کنیم و صد البته موارد مهم دیگری هم وجود دارد که شاید بقیه فعالان بازار باید به آن بپردازند

بیاید خوش خیال باشیم و فکر کنیم سناریوی توافق موقت که هیچ توافق و عقد دائمی بین طرفین برقرار می‌شود به دنبال این توافق جریان پول تمام عیاری هر روز راهی بازار شده و این بازار را مامن و پناهگاه خود برای کسب بازدهی برمی‌گزیند در این مقطع واکنش نهادها و افراد درگیر چه خواهد بود ؟! آیا مثل دفعه قبل قرار است همه تماشاچی باشند و آن تحولات و اتفاقات تلخ رخ دهد بی تعارف معتقدیم این بار اگر این اتفاق رخ داد و آن ماجرا تکرار شد خیانت بزرگی در حق بازار سرمایه شده که مهمترین متولی آن سازمان بورس خواهد بود پس این سازمان باید از همین امروز به فکر آن اتفاقات و روزها باشد و خود را برای چنین شرایطی آماده کند و قبل از هر چیز افزایش آگاهی مردم و افزایش دانش مالی آنها و آشنایی آنها با انواع و اقسام ابزارها و جریان‌های مالی مهم‌ترین اتفاقی است که باید رخ دهد و به نظر هر چه نهادهای مالی روی توضیحات این موارد کار کنند به عنوان یکی از مهمترین دستاوردها باید تلقی شود که فردی که نقدینگی و جریان نقدی مستمر را می‌خواهد در این بازار به کار بگیرد دانش مالی اولیه را داشته و شناخت کافی نسبت به اصول اولیه این بازار داشته باشد

به هر حال فرهنگسازی کار نهادهای عمومی است و بخش خصوصی شاید کمتر به آن بپردازد و از همین روست که معتقدیم سازمان بورس باید بخشی از جریان درآمدی فعلی را به این موارد اختصاص دهد نکته بعد این است که این جریان پول باید دقیق درست مدیریت شده و نگاهی بهآینده داشته باشد  که این سیل را چطور هدایت و مدیریت کنیم که خرابی به بار نیاورد به نظر یکی از مهمترین اقدامات که در سمت سازمان بورس و شرکت بورس فرابورس می‌تواند طبقه‌بندی شود مدیریت سمت عرضه است این مدیریت سمت عرضه دو شکل دارد ۱ به هر حقوقی اجازه داده نشود که از این فرصت سواستفاده کرده و همچون آبشاری سهم‌ها را روی سر مردم خراب کند و نکته دوم که از دید ما نکته مهم‌تر و با اولویت بیشتری است این است که سازمان بورس به عنوان متولی عرضه‌های اولیه ، سهام پروژه و پذیره‌نویسی شرکت‌های قوی بنیادی بزرگ و مناسب را برنامه‌ریزی کرده تا این جریان پول تازه وارد که یک خاطره تلخ و زخم کهنه قدیمی را با خود می‌کشد این بار تجربه متفاوتی را احساس کرده و فضا برای او کمی تغییر کند این به نظر مهم‌ترین کاریست که سازمان باید انجام دهد و همین حالا حداقل ۱۵ الی ۲۰ شرکت مختلف را در آستین داشته باشد تا در صورت بروز هیجان و ورود جریان پول آن را روی میز قرار داده و شرایط را تغییر دهد تا مهمترین اتفاق روی دهد که آن هم ماندگار شدن این جریان پول در بازار است امروز بحث و حرف ما کمی طولانی شد و باقی موارد را به روزهای بعد موکول می‌کنیم اما خوب به خاطر داشته باشیم که اگر قرار بر چرخیدن ورق سیاستگذار در دنیای سیاست و اقتصاد باشد سازمان بورس نقشه مهمی را ایفا خواهد کرد و بازار سرمایه پیش قراول و لیدر این جریان است امیدواریم این موضوع خیال پردازی و رویا بافی نشود و به وقوع بپیوندد البته نقش مهمی هم برای نهادهای مالی و صندوق‌ها و رفتار آنها وجود دارد که سعی می‌کنیم فردا به آن بپردازیم …

پالایشی ها و انتظارات بالا

در نمادهای پالایشی انتظارها از سهام این گروه بالا رفته است بازار انتظار سود های خوب 12 ماهه و تحقق سود های بالاتری برای امسال دارد همین امر باعث ورود پول های داغ به سهام این گروه شده است

شتران به قیمت های 280 تومان نزدیک شده است عرضه ها بالا رفته است و میلیاردی شده است به نظر می رسد فردا سهم کار سختی با این مقاومت خواهد داشت مقاومتی که اگر شکسته شود سهم تا سطوح قیمتی 320 تومان جای رشد خواهد داشت شتران این روزها با انتظارات بالا ناشی از تولید بنزین یورو 5 همراه می باشد

شپنا خود را به قیمت های بالای 400 تومان رساند سهمی که می تواند در صورت عبور از مقاومت 420 تومانی رشد ادامه داری تا سطوح قیمتی 460 تومان داشته باشد بازار در شپنا چشم انتظار صورت های مالی 12 ماهه و مشخص شدن توان سود سازی شرکت است اگر سود خوبی محقق شود و برای امسال هم چشم انداز سود سازی خوبی را شاهد باشیم شپنا توان خوبی برای صعودی میان مدتی خواهد داشت

شراز که طرح توسعه خوبی را افتتاح کرده است با شکست مقاومت 2000 تومانی به همراه صف خرید به مصاف قیمت های 2200 تومانی می رود سهم شایعات سود 350 تومانی برای امسال دارد سهمی که طرح توسعه اش بیش از 1 همت بر سود شرکت خواهد افزود و تحولات اساسی برای امسال شراز خواهد داشت

بانک ها در کام اصلاح

در نمادهای بانکی امروز شاهد دو دستگی سهام این گروه بودیم برخی از سهام بانکی در کام اصلاح و برخی دیگر موضع مثبت خود را حفظ کردند

در بانک ملت سهم صف فروش شد اما حمایت جانانه ای که به عمل امد نشان داد سهم جای افت زیادی ندارد عدم تکرار سود سنگین تسعیر ارز برای سال جاری سبب شده فشار فروش در این سهم کمی بالا برود اما سایر پتانسیل ها نظیر سود بالا در 12 ماهه سال 1403 و تجدید ارزیابی حمایت های قوی را هم به همراه داشته و به نظر می رسد فردا سهم وضعیت بهتری داشته باشد

ونوین اما مستحکم صف خرید سنگین خود را حفظ کرده است و خیال عرضه ندارد این سهم با سود بالای 120 تومانی سال 1403 که عمدتا عملیاتی بوده برای امسال هم انتظار سود سازی بالایی دارد و پی بر ای فوروارد جذاب سهم باعث شده تا ونوین همچنان با اقبال بسیار خوبی همراه باشد  سهم سطوح 400 الی 420 و حتی دید میان مدت سطوح 500 تومان را هم می تواند به عنوان ارزش ذاتیش داشته باشد

بانک صادرات شرایط خوبی دارد این بانک 22 شعبه خارجی دارد که با رفع تحریم ها از این شعبات سود بسیار خوبی را به دست می اورد اگر چه تراز ارزی بانک بالا نیست اما انتظارات این سهم بانکی عمدتا به واسطه رفع تحریم ها و سود بالا از طریق این شعبات است سهم هدف قیمتی 72 و 76 و 85 تومانی را دنبال می کند

وپست در گزارش سالانه 165 تومان سود ساخت که 47% بیشتر از سال قبل بود. برای امسال سود 200 تومانی را براورد دارد و P/E فوروارد سهم در محدوده ارزنده 3 واحد است. اگر شرکت در مجمع 60% سود تقسیم کند و همچنین سود انباشته سال های قبل رو تو مجمع تقسیم کند توانایی تقسیم 160 تومان سود دارد که نکته جذاب سهم می باشد. سهم از لحاظ قیمتی رشد شارپی داشته و بیشتر برای خرید میان مدت توصیه می شود و در کوتاه مدت احتمال اصلاح موقت دارد.

گرای مثبت فولادی ها

در نمادهای فولادی شاهد گرای مثبت سهام این گروه بودیم انتشار عملکردهای ماهانه فروردین نشان داد فولادی ها به یمن نرخ های فروش بالا گزارشات فروردین فراتر از انتظاری را منتشر کردند

در فخوز که تا اینجا گزارش بسیار خوبی داشته است صف خرید سنگینی را شاهد بودیم صفی که سهم را به سمت قیمت های 200 تومانی می برد این سهم تا قیمت های 220 تومان هم جای صعود دارد فخوزی که امسال اگر ناترازی ها اثرات بسیار بالایی بر شرکت نداشته باشد با این نرخ های فروش شمش و اثرات طرح توسعه راه اندازی شده تولید اهن اسفنجی وضعیت بهتری خواهد داشت

فولاد مبارکه به نظر می رسد روند نوسانی را در سطوح 420 الی 460 تومان در پیش گرفته است سهم همچنان با روند نوسانی همراه بوده و به نظر می رسد با این افت قیمت دلار ازاد مزیت رقابتی ورق گرم و سردش کمتر شده باشد فولاد به نظر نمی رسد فعلا جای رشد قیمتی بالایی داشته باشد و روندش بیشتر نوسانی دنبال خواهد شد

فسبزوار فروش خوبی در فروردین داشت و جمع فروش 4 ماهه شرکت جهش بالایی داشته است اما فشار عرضه بر سهم بالا می باشد و سهم به حمایت 3600 تومانی رسیده است انتظار می رود از این سطوح تا قیمت های 4000 تومان شاهد نوساناتی باشیم ترس بازار در این سهم از کاهش نرخ اهن اسفنجی و کاهش تقاضا به واسطه قطعی های مکرر برق واحد های نوردی می باشد که خوراکشان اهن اسفنجی است

عرضه های سنگین در غول های بازار

در نمادهای سرمایه گذاری شاهد معاملات پرعرضه ای بودیم سرمایه گذاری هایی که پتانسیل های بالایی داشته اما رشد قیمتی اخیر باعث شده تا بسیاری از سهامداران در سود اقدام به فروش نمایند

شستا در قیمت های 170 تومانی عرضه های سنگینی شد شستایی که ارزش ان ای وی سهم رشد بالایی داشته و توان سود سازی خوبی هم دارد شستایی که مقاومت قوی و بزرگ 180 تومانی بر سر راهش قرار دارد این سهم به نظر می رسد نیاز به خبرهای قوی برای شکست این سد قیمتی دارد

وبانک هم با رشد قیمتی و نوسانات مثبت خوبی همراه شده است سهم به قیمت های 860 تومان نزدیک که مصادف است با مقاومت قوی سهم وبانکی که شرایط بنیادی خوبی داشته و ارزش ان ای وی بالا و سود سازی خوبی دارد این سهم در صورت شکسته شدن این سد قیمتی هدف 920 تومانی را دنبال می کند

سرمایه گذاری خوارزمی در حال برگشت قیمتی می باشد حمایت 220 تومانی سطوح قوی برای سهم است و می تواند باعث واکنش مثبت خوارزمی به این سطوح قیمتی شود خوارزمی که ارزش ان ای وی 600 تومانی داشته و جز سهام دارایی محور بازار است این سهم سرمایه گذاری امسال می تواند شرایط سود سازی بهتری هم داشته باشد و قیمت های کف 220 تومان سطوح خرید خوبی محسوب می شود

دست انداز خودرویی ها

خودرویی ها امروز پر عرضه بودند نمادهایی که نوسانات زیادی داشته و امروز را روز پر عرضه ای در سهام این گروه بود روند پیش روی خودرویی ها بستگی بالایی به اخبار مذاکرات هسته ای دارد

خودرو امروز از روند مثبت به منفی و سرانجام بار دیگر مثبت شد سهمی که شرایط خوبی داشته و اگر بتواند در سطوح بالای 65 تومان تثبیت شود تا قیمت های 72 الی 80 تومان جای رشد دارد این سهم این روزها حجم معاملات بسیار سنگینی داشته و اگر کمی فروشهای حقوقی کنترل شود سهم می تواند رشد مناسبی داشته باشد

زامیاد شروع فروردین ماهش از نظر فروض ضعیف بود اما سهم نشان داد سطوح 260 تومان حمایت قوی برایش می باشد این سهم خودرویی سود سازی خوبی دارد زامیادی که فروشش به دلیل عدم فروش مقداری بوده و احتمالا قصد دارد فروش با نرخ های بالاتری انجام دهد اگر زامیاد مشکلی در فروش محصولاتش نداشته باشد امسال می تواند سود 50 تومانی و قیمت های بالای 300 تومان را ببیند

خبهمن در قیمت های 240 تومان حمایت شده و روند منفی سهم مثبت شد سهمی که شرایط بنیادی بهتری داشته و توان رشد قیمتی خوبی دارد به خصوص این که قرار است بهمن موتور به زودی عرضه شود همچنین سود شرکت های زیر مجموعه هم رشد خوبی داشته است

چهارگوشه بازار

حفاری امروز عرضه های سنگینی شد سهمی که شنیده می شود سود سنگینی برای 12 ماهه اعلان خواهد کرد بخش عمده این سود ناشی از تسعیر ارز و تعدیل 2 قرارداد شرکت است که برای امسال قابلیت تکرار ندارد حفاری که به نظر می رسد کم کم متعادل شود و این رشد قیمتی شدید ناشی از جو گزارش 12 ماهه خوبی است که در پیش روی سهم است

فاراک امروز هم امروز صف خرید خوبی زده است در یک گزارش خاص در۶ماهه به سود ۲۱۲ ریالی رسیده است و ۷۴۱۵ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۵۲۳۰ میلیارد ریال سود خالص دارد این عدد برای فاراک عدد بسیار خاص و ویژه‌ای است که احتمالاً باعث خواهد شد یک رالی رشد قیمت را در این سمت شاهد باشیم و احتمال قفل شدن صف خرید این سهم نیز وجود دارد به نظر با دید صف زدن در خوراک می‌توان سهم را انتخاب کرد و گزینه خوبی است احتمال شناسایی بیش از ۵۰ تومان سود در فاراک وجود دارد و احتمالاً مسیر حفاری را طی می‌کندصندوق جوانه گندم نیز سهامدار این شرکت بوده و می‌تواند این صندوق نیز مورد توجه باشه

ونیرو همچنان مهمان صف خرید سنگین به قیمت های 550 تومان رسید و به سمت سطوح 600 الی 620 تومانی در حرکت می باشد این سهم افزایش سرمایه بالای 1300 درصدی را در اواسط اردیبهشت اجرایی می کند و با قیمت های خوبی بازگشایی و به نظر می رسد مورد اقبال قرار بگیرد

افت شدید قیمت مواد اولیه قیر و عدم افت زیاد خود قیر سبب شده تا شپاس با صف خرید همراه شود بار دیگر حاشیه سود تولید قیر بالا رفته و این سهم با صف خرید همراه شد سطوح 4200 تومانی در حال شکست و شپاس به سمت طوح قیمتی 4600 تومانی می رود سهمی که در بازارهای اصلاحی هم به دلیل حجم شناوری اندک دل به اصلاح نداد و حالا هم با کوچکترین محرکی با صف خرید و روند مثبت همراه شده است

از وامید هم خبرهای خوبی به گوش میرسدشنیده ها از آماده شدن 5 شرکت زیر مجموعه امید جهت عرضه اولیه حکایت دارد.این شرکت ها به شرح ذیل می باشند: شرکت‌های سرمایه‌گذاری مهر و پتروامید آسیا به‌زودی عرضه اولیه (IPO) خواهند شد و فرایند پذیرش آن‌ها در مراحل پایانی قرار دارد.همچنین، سرمایه‌گذاری توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، سرمایه‌گذاری ساختمانی سپه و نیروگاه منجیل که اولین نیروگاه تجدیدپذیر کشور است نیز در دستور کار پذیرش و عرضه اولیه قرار گرفته‌اند و مراحل آماده‌سازی آن‌ها در حال انجام است.

هم پکرمان شرایط خوبی را دارد و هم پکویر پکویر با این گزارش ماهانه یکی از گزینه ها شده است پکویر با فروش 828 میلیارد تومانی فروردین رکورد فروش زد .این مقدار فروش در حالی رقم خورد که میانگین فروش سه ماه گذشته 725 میلیارد تومان بوده است و تاثیر افزایش نرخ 18 درصدی روی تایر در این ماه کاملا مشخص است.شرکت فصل اول 30 تومان سود ساخته و شرکت پیش کرده برای امسال حدود 8 همت فروش داشته باشد و احتمالا برای امسال و با سرمایه جدید 1.3 همتی 150 تومان سود داشته باشد و با تقسیم سود 90 درصدی PE آینده نگر به 3.5 واحد میرسد در حالی که PE در حال حاضر 6.4 واحد است. برای خرید و نگهداری با توجه شرایط خوب گروه لاستیک و کاهش مواد مصرفی گزینه مناسبی است و از دید نموداری با هدف قیمتی بالای 1000 تومان برای میان مدت می توان وارد سهم شد و نگهداری کرد.

زاگرس هم شرایط خوبی را دارد در فروردین شروع قوی داشته و 4.3 همت فروش ثبت کرده است و نسبت به میانگین درآمد 1403 که 1.9 همت بود رشد بیش از دوبرابری نشان می دهد. دلیل فروش خوب فروردین تولید 283 هزار تن و فروش 198 هزار تن متانول صادراتی است و نرخ فروش تغییر نداشته است و در صورتی مه بتواند منظم فروش داشته باشد سال خوبی خواهد داشت. از دید نموداری ورود به سهم با حد ضرر 10 هزار تومان و هدف اولیه 14 هزار تومان از نظر ریسک به ریوارد کم ریسک است.

در بین  سهم های کوچک  یکی از بهترین نمادهای کوچک در گزارش ۱۲ماهه شتوکا بود
در شتوکا در 3ماهه به سود 346 ریالی رسیده است  و 6 ماهه  620  ریال و 9ماهه  922 ریال بود در 12ماهه با رشدی خوب این عدد 1790 ریال شده است و البته  با  سرمایه جدید این عدد 1240 ریال است
در 3ماهه  302 میلیارد ریال سود خالص محقق کرده و 437 میلیارد ریال سود عملیاتی دارد
در 6ماهه عملیاتی 751 و سود خالص 542 میلیارد ریال بود
در 9ماهه سود عملیاتی 1125 و سود خالص 806 میلیاردریال شد
در 12ماهه  سود عملیاتی 1970 و سود خالص 1566 میلیاردیال است سهم قابلیت ۳۰۰ تومان سود را هم دارد ولی حتی با فرض ۲۵۰۰ ریال سود هم قیمت خوبی دارد و برای خرید. توصیه می‌شود

سیمرغ هم شرایط خوبی در قیمت ها داشت ستم گزارش خوبی زد و امسال ۴۵۰ تا ۵۰۰ ریال سود محقق کرده است و قابلیت ۲۵۰۰ ریالی شدن را دارد
زفکا هم گزارش خوبی زد و با این که رشد کرده شرایط بنیادی خوبی را دارد.زفکا سال را خوب آغاز کرد و در فروردین ماه به فروش ۱۸۷۹ میلیارد ریالی رسیده است به نظر گزارش خوبی را داشته و در کنار سیمرغ توصیه می‌شود ولی سیمرغ گزینه اول است

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم