جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزدوشنبه 10دی1403

گزارش بازارامروزدوشنبه 10دی1403

نوید خاندوزی
دسامبر 30, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزدوشنبه 10دی1403 

استراحتی از جنس خاص ! 

به نظر بازار امروز به خوبی نشان داد که جنس حرکت استراحت گونه بازار امروز کمی با دفعات قبل متفاوت است شاید هم زمانی و هم مکانی و هم قیمتی کمی فرق داشته  باشیم … ولی یک پیام مهم و ویژه دیگر را نیز در دل خود داشت که هنوز اتفاق عجیبی در بازار رخ نداده و اگر خبر منفی عجیب و غیر منتظره ای نرسد  زهر فروش بسیاری از سهم ها گرفته شده و فضا میتواند و تا حدودی هم برای تغییر آماده است . امروز سعی خواهیم کرد در مورد بازار کمی واقع بینانه ترو خاص تر صحبت کنیم و قبل از هر چیز تاکید کنیم این موارد نظر شخصی است و ممکن است درست نباشد و همیشه سعی میکنیم هر انچه درست باشد بیان کنیم …

امروز در گزارش بازار به چند سوال جدی و واقعی پاسخ می‌دهیم که شاید بتواند راهگشای بسیاری از سهامداران در این مقطع باشد و قبل از آن روی دو موضوع تاکید داریم موضوع اول این است که بازهم تاکید میکنیم  ما نظر خود را بیان می‌کنیم و این نظر هم ممکن است اشتباه باشد اما خیلی خوب و جالب می‌شود که همگان نظرات خود را در مورد این موارد بنویسند و به بحث بگذارند و نکته دوم پذیرش یک واقعیت است … بگذارید از یک مثال آغاز کنیم و نمی‌دانیم چرا انقدر از موضوع ازدواج مثال می‌زنیم شاید به این دلیل که بسیاری از عزیزان این حماقت شیرین را تجربه کرده باشند اما اگر بخواهیم با مثالی شبیه این فضای فعلی بازار را بیان کنیم باید اذعان داشت بازار شبیه این اتفاق ۲ مقطع بسیار تلخ و بسیار شیرین را تجربه کرده است روزهای شهریور و مهر شبیه روزهای قبل از این حماقت شیرین است که ‌می رود و می‌چرخد و مقدمات کار را فراهم می‌کنید که هزینه و زحمات بسیار دارد و آنقدر انرژی از شما می‌گیرد که گاهی اوقات می‌خواهید همه چیز را رها کنید برخی هم مدام در گوش شما می‌خوانند که این چه کاری بود کردی که البته یاسین به گوش …  بگذریم دوره مهر و شهریور بازار چنین دوره‌ای برای بازار بود که با شدیدترین جو بدبینی و اشتباهات مکرر تحلیلگران نسبت به بازار گذشت و سپری شد .

اما به روزهای آبان رسیدیم همه چیز بعد از انتخابات امریکا آغاز شد و اعتقاد داریم از آن مقطع تا چهارشنبه هفته قبل ماه عسل شیرین و بی‌نظیر بازار بوده که دقیقاً شبیه همان ماه عسل معروف  است و همه چیز در آن خوب عالی طبق روال پیش می‌رود همه چیز جذاب و زیباست همه چیز تازگی دارد شیرین است و از همه مهمتر خوش می‌گذرد اما یک نکته را فراموش نکنید که ماه عسل هم محدودیت دارد مهم‌ترین بخش تشابه این ماجرا همین است که این ماه عسل جایی به پایان می‌رسد و زندگی عادی و واقعی در جریان خواهد بود که مشکلات و اتفاقات خود را بیشتر نشان می‌دهد ما دقیقاً این دو مقطع را در این مدت پشت سر گذاشته‌ایم شاید مهم‌ترین اصل بررسی بازار این است که باید بپذیریم روزهای پیش روی بازار شبیه روزهایی که پشت سر گذاشتیم نخواهد شد اما این بدان معنی نیست که روزهای شیرینی نباشد شاید به شیرینی این دو ماه نباشد اما تفاقات خوبی می‌تواند در آن رخ دهد …  این بدان معنی نیست که بازار فضای خوبی را تجربه نخواهد کرد به هیچ وجه …  همچنان معتقدیم بازار هم در فضای ارزنده‌ای قرار دارد و هم قابلیت یک رشد معقول و منطقی در شرایط فعلی را خواهد داشت اما ممکن است سرعت بازدهی نمادها و سرعت رشد و جریان معاملات آنها متفاوت‌تر از آن چیزی باشد که این چند وقت سپری کردیم و حتی ممکن است در فضای فعلی بازار آن مدل و رفتار قبل نیز تکرار نشود و بازار به شکل دیگری حرکت کند

برای فهم و درک بهتر این موضوع بهتر است به چند سوال متداول و رایج  این روزها پاسخ دهیم سوال اول و سوال بسیار این است که آیا روند و بازی صعودی تمام شده ؟! تقریباً با قطعیت که نمی‌شود گفت اما معتقدیم اگر خبر منفی غیرمنتظره‌ای به بازار نرسد باید گفت خیر تمام نشده و این روند کماکان ادامه خواهد داشت …  سوال بعد این است که سرعت رشدش مثل این دو ماه است ؟!  حداقل ما معتقدیم اینطور نخواهد بود و سرعت ان ممکن است کمی کمتر باشد
سوال بعد این است که آیا شاخص هم وزن جلوتر از شاخص کل خواهد بود پاسخ این است که خود را اسیر این جریان کل و هم وزن نکنید گرفتار کردن ذهن خود در حصار شاخص کل یا هم وزن دور شدن شما از اصل مهم در بازار است که باعث می‌شود آن را فراموش کنید و آن هم اصل ارزندگی و فضای تحلیلی بازار است فارغ از کوچک یا بزرگ بودن سهام شناور یا هر چیزی که البته باید مورد توجه باشد اصل مهم برای حرکت در بازار می‌تواند شرایط بنیادی افق سودآوری و چشم انداز آتی باشد همی امروز به تابلوی بازار نگاه کنید ببینید نماد های سبز کدام بودند ؟! حتما پشت آنها غصه ای قرارداشته …

سوال مهم‌تر و واضح‌تر این است که این جریان تا کی ادامه دارد به نظر معتقدیم طی دو الی سه سال آتی مدل اقتصادی دولت مدلی است که بازار سرمایه می‌تواند برنده بازارها باشد و جریان پول از بیرون نیز به سمت این بازار هدایت شود پس این موضوع را هم مد نظر قرار دهید که ما در یک فضای بلند مدت و میان مدت برنده قرار داریم و خیلی نباید خود را اسیر جریانات محدود و کوتاه فعلی کنیم البته اگر این تیم با همین عقلانیت پیش برود …

سوال بسیاری هم کوتاه مدت‌تر است و این است که آیا از سقف قبلی عبور می‌کنیم حقیقت امر معتقدیم با زد و خورد بسیار زیاد و کمی مدت زمان طولانی از این سقف نیز عبور خواهیم کرد مسیر جدیدی پیش روی بازار باز می‌شود.  سوال بسیار دیگری این است که آیا با اعتبار حرکت کنیم یا صندوق‌های اهرمی را در پورتفو داشته باشیم بحث این است که صندوق‌های اهرمی و یا داشتن اعتبار در بازار مستلزم دید خوشبینانه به بازار است شاید در فضای فعلی که زد و خورد بازار زیاد است . روی اهرم و اعتبار بودن کمی پرریسک به نظر می‌رسد اما دلیلی هم برای نقد بودن در بازار خیلی نمی‌بینیم…

در این توفان اتفاقات و رویدادها یک نکته در مورد بازار و رفتار بازیگران و متولیان آن بگوییم …

به نظر می‌رسد بازار امروز هم رفتار متناسب با شرایط و حرکات را داشت و مسیر نسبتا معقول و منطقی را طی می‌کند یک نکته مهم در بررسی‌های بازار وجود دارد که بسیاری آن را نادیده می‌گیرند و آن هم مسیر قیمت‌ها با چشم انداز درآمد و سودآوری سال جاری و آتی است یکی از دلایلی که تاکید داریم فضای فعلی بازار را با فضای سال قبل و یا ۹۹ مقایسه نکنید همین است چرا که معتقدیم شرایط درآمدی و فضای درآمدی بازار در سال ۹۹ و ۱۴۰۲ با فضای فعلی کاملاً متفاوت است و دوباره یکی از دلایلی که معتقدیم بازار ترس عمده‌ای ندارد این است که بسیاری از قیمت‌ها محدوده ۱۰ درصد پایین‌تر دوباره جذاب خواهند شد اما یک نکته‌ای این میان وجود دارد که به نظر دوباره چاره‌ای نداریم جز اینکه آن را بیان کنیم و حرف بزنیم دوباره در بازار شاهد رفتار پوچ بی‌معنی و فارغ از تحلیل بسیاری از حقوقی‌ها و صندوق‌ها هستیم … همان درد همیشگی

آنهایی که در قیمت‌های فعلی بسیاری از نمادها، در به در دنبال خرید بلوک و صف زدن در بازار بودند و حالا که بازار منفی شده انگار سیخ داغی به …  زده اند که ای وای خرید نکنیم ،میریزیم ،بفروشیم !! یا آن حرکت چند روز قبل آنها جو زدگی بوده و یا مسیر فعلی آنها مسیر جو است هر طور به ماجرا نگاه می‌کنیم این رفتار رفتار عاقلانه و منطقی نیست قطعاً هر کسی باید در مقابل سهامداران و ذینفعان خود پاسخگو باشد و ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم چیزی را بیان کنیم و حرفی بزنیم اما کمی این عزیزان با خود کلاه خود را قاضی کنند شما خیر سرتان حقوقی‌ها و لیدرهای بازار هستید مردم به شما اعتماد می‌کنند و سرمایه را در اختیار شما قرار می‌دهند این حجم پرشمار رفتار هیجان زده و منطبق با جو بازار در تصمیم گیری‌های یک حقوقی واقعا عجیب و غیرمنطقیست .

دوستی با انتقاد تاکید می‌کرد که چرا این موضوع را بیان می‌کنید و این موضوع سبب دوری جریان پول مردم از این صندوق‌ها و حقوقی ها و … می‌شود نمی‌دانیم واقعا این حرف درست است یا خیر امانت داری به این شکل خود مردم و آماتورهای عادی کوچه و بازار هم بلد هستند که چطور در صف خرید یا صف فروش قرار بگیرند و دلیل تکرار مکرر این ماجرا این است که هر بار این رفتار در حال بروز و ظهور است و تغییر نمی‌کند انتظار فعالان بازار از صندوق‌ها و حقوقی‌ها این است که حداقل رفتار منطقی‌تری نسبت به بازار داشته و حداقل استراتژی‌های مشخص و معینی برای خود در خرید داشته باشند تا اینطور رفتار گله واری و گیر افتادن در صف خرید و فروش را شاهد نباشند.

می‌دانیم کار غیرمنطقی و سخت و دشواریست اما به نظر اندازه یک صندوق اگر از سطح ۱۰۰۰ میلیارد بیشتر باشد هیچ اشکالی ندارد که گزارش هفتگی در خرید و فروش‌ها به سهامداران ارائه شود شفافیت تنها راه نجات این صندوق‌ها و سرمایه‌گذاری غیر مستقیم است و می‌تواند کارایی آنها را نیز به شدت افزایش دهد و ادامه مسیر و تکرار این رفتار قطعاً مرگ سرمایه‌گذاری غیر مستقیم را هم رقم می‌زند اگر قرار است مردم را به این بازار دعوت کنیم میزبان آنها باشید باید میزبانی صادق شفاف حرفه‌ای و همه فن حریف بوده که همه در مقاطع حساس منفی و مثبت رفتار حرفه‌ای را از خود نشان دهید

و اما حرف اخر …
امروز کوتاه و مختصر کمی در مورد خبر اخیر نرخ ارزو سرو صداهای اخیر صحبت میکنیم و باقی را به روزهای بعد و فردا موکول خواهیم کرد قبل از هر چیز این موضوع را البته به عنوان نظر شخصی بیان کنیم که موضوع نرخ ارز ترجیحی و بازار توافقی و مواردی ازاین دست نه از یک نهاد به نام دولت که به نظر از نهاد های عاقلتر بالادست و هماهنگی های قوی تر و مهم تری شکل گرفته و پیاده می شود . حاکمیت به این جمع بندی رسیده که این تغییرات و اصلاح ارزی نه یک پیشنهاد که یک ضرورت است و به نظر موضوعی تمام شده است و این حرف و خبرها جنس دیگری دارد

بحث ها و حرف ها به نظر کمی پیچیده شده … قبل تر بیان میکردیم کسانی که با واقعی شدن سیاست های ارزی موافق هستند 3 دسته هستند یا نمیدانند یا دشمن و جاسوس هستند و یا این طرف ماجرا نشسته اند و ازاین سفره رانت بهره می برند . هر چه جلوتر میرویم متوجه میشویم جاسوس و دشمنی در کار نیست و اتفاقااااا خوب هم میفهمند چه میگویند ماجرا جریان پول عجیب و رانت بزرگی است که دولت جلوی آن ایستاده و همه جوره در حال مبارزه با این جریان است و این خبرها و اتفاقات هم ترکش ها و واکنش های همین جریان است  یا به عبارت ساده تر این جریان رانت شیرین اختلاف ارزی حاضر به ازدست دادن این سفره که از خون ملت و شرکت ها و دولت تغذیه میکند نیست و همه جوره در حال مقاومت است ولی به نظر کار انقدر بحرانی و ریشه های بحران عمیق و بزرگ شده است که این یک الزام و ضرورت بوده … به نظر دراین مسیر از این دست خبرها بسیار می شنویم ولی متاسفانه پشت ماجرا حلقه فساد و کارتل های بزرگی هستند که از این ارز سود می برند و اینها ول کن ماجرا نیستند.
بگذریم هدف از نوشتن این مطلب این است که از طول این مسیر از این دست خبرها و اتفاقات زیاد می شنویم ولی به نظر ملاک عمل اتفاقات واقعی صحنه اقتصاد است

بانک ها تافته جدا بافته

در نمادهای بانکی شاهد روند مثبت خوبی در برخی نمادهای گروه بودیم به طور کلی امروز روند حمایتی قوی در بانک ها شاهد بودیم

بانک تجارت امروز مثبت بود و توانست با رشد قیمتی خوبی همراه شود این سهم که افزایش سرمایه جذاب بالای 300 درصدی دارد به سمت شکست قیمت های 200 تومانی در حرکت است این سطوح شکسته شود وتجارت قیمت های 220 الی 240 تومانی را به خود خواهد دید

در وبصادر هم مجوز افزایش سرمایه 260 درصدی از تجدید ارزیابی صادر شد همین امر صف فروش سهم را جمع و حتی سهم را با کمی نوسان مثبت همراه ساخت به نظر می رسد کف قیمتی 220 تومانی در این سهم بسته شده باشد سهمی که شرایط بنیادی بسیار خوبی در صورت عرضه سهام توسعه نیشکر پیدا و می تواند گریزی به قیمت های 240 الی 250 تومانی داشته باشد

ونوین هم با روند مثبت خوبی همراه شد این سهم شرایط بنیادی بسیار خوبی دارد سهم تا قیمت های 460 تومان صعود خواهد کرد ونوینی که شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و امسال سود 180 الی 190 تومانی دارد فعلا روند سهم با کف قیمتی 420 الی 460 تومان نوسان دارد اما توانایی رشد قیمتی میان مدتی سهم تا قیمت های 500 الی 560 تومان پابرجا است

در این گروه بعد ازاین گروه ها وپست وسینا هم مورد  توجه هستند و البته در مورد وبملت  باید  قیمت کمی اصلاح  شود و محدوده  زیر 3000 ریال  محدوده خوبی برای خرید است  .

در دارایکم هم  هر وقت قیمت  به 60 تا 65% ان ای وی رسیده  سهم  برگشت  زده است و به نظر احتمالا  فردا  برای خرید یک پله در این سهم  بد نباشد  .

حمایت قوی از فولادی ها

در نمادهای فولادی شاهد حمایت های قوی از سهام این گروه بودیم فولادی هایی که همچنان شاهد تقاضای قوی در محصولات خود و چشم انداز صعودی در این زمینه هستند

فولاد مبارکه که حالا مقاومت 560 تومانی شکسته شده تبدیل به حمایت شده است سبب شده تا سهم در شرایط خوبی به سر ببرد این سهم به نظر می رسد در روندی برگشتی قرار بگیرد و حمایت شود در غیر این صورت تا کف 500 الی 520 تومان اصلاح می کند امروز پول قوی به سهم برای حمایت تزریق شد

فصبا که گزارش بسیار عالی از عملکرد خود ارائه داد امروز در قیمت های 480 تومان منفی اما متعادل بود فشار فروش سهم گرفته شده و به نظر نمی رسد سهم قصد از دست دادن قیمت های 480 تومانی را داشته باشد این سهم شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و رشد قیمتی میان مدت سهم تا قیمت های 560 الی 600 تومان خواهد بود

کاوه فردا به حمایت قوی 860 تومانی خواهد رسید سهممی تواند با توجه به رشد قیمت شمش به سطوح 26 میلیون تومانجان تازه ای گرفته و با افزایش حمایت ها متعادل شود کاوه ای که شرایط خوبی از دید بنیادی دارد و می تواند باز با شیفت تولیدات و فروش خود به صادرات برای نیمه دوم سال و سال اینده در شرایط خوبی قرار بگیرد

سرمایه گذاری های و حامیان قوی

در نمادهای سرمایه گذاری شاهد حمایت های قوی از سهام این گروه بودیم سرمایه گذاری هایی که شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و اکثرا می توانند با اقبال و رشد خوبی همراه شوند

در این گروه شستا با حجم معاملات بسیار سنگین و حمایت حقوقی ها قصد داشتتا قیمت های 145 تومان را حفظ نماید فردا روز مهمی برای شستا می باشد اگر این سطوح حفظ شود می توان به برگشت روند سهم خوشبین بود در غیر این صورت اصلاح تا قیمت های 125 تومان بعید نیست

وسپهر با روند نوسانی منفی همراه شد سهمی که فردا به حمایت قوی 460 تومانی می رسد سود سازی بالایی که توسعه نیشکر دارد هم برای امسال و هم سال اینده سود وسپهر را با تغییرات اساسی همراه خواهد ساخت از سوی دیگر سهم توانایی رشد قیمتی خوبی از طریق عرضه سهام توسعه نیشکر را دارد اینده خوبی پیش روی وسپهر گشوده شده است

وساپا امروز روند مثبتی داشت بحث فروش سهام تو دلی و سهام دولت در خودرویی ها بیشترین تاثیر را بر وساپا میگذارد همین امر سبب شده تا وساپا امروز را بر خلاف کلیت بازار مثبت باشد این سهم توانایی رشد قیمتی میان مدتی خوبی را دارد اما فعلا بر سر مقاومت 480 تومانی قرار دارد

پالایشی های فرصت ساز

در نمادهای پالایشی اصلاح ادامه دارد اصلاحی که به نظر می رسد با دید میان مدت فرصت سازی خوبی نماید این گروه مستعد رشد خوبی بوده و می توان به اینده خوشبین بود. رشد اسپرد  پاییز و شرایط خوب دلار نیما میتواند گزارش های خوبی را در این گروه رقم بزند امروز یک دور این گروه متعادل می شوند و جمع جور می شوند ولی برای خرید کمی زود است به نظر در این گروه کمی صبور باشید و هر چه به مقطع گزارش ها نزدیک تر شویم  با  چشمانی باتر و شرایط بهتر می شود خرید

شراز با این حمایت هایی که شد بعید نیست فردا در قیمت های 1600 تومان متعادل شود این سهم شرایط بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی مناسبی داشته است این سهم می تواند پس از پایان اصلاح برگشت خوبی داشته باشد به خصوص اینکه طرح توسعه خوبی هم دارد و برای سال اینده افتتاح می شود

در نماد پالایش نفت تهران هم نوسانات اصلاحی را شاهد هستیم سهم به کف حمایتی 300 تومان هستیم این سهم به نظر می رسد در این قیمت ها حمایت شود و نهایتاکف قیمتی 280 تومانی داردشپنا در قیمت های 500 تومان با حمایت های خوبی همراه شد به نظر می رسد فردا سهم با جمع اوری صف فروش همراه شود شپنایی که عمده تولیداتش را گازوییل تشکیل داده و برای سال اینده با این نرخ دلار نیمایی شرایط سود سازی خوبی دارد

رشد اسپرد  پاییز و شرایط خوب دلار نیما میتواند گزارش های خوبی را در این گروه رقم بزند امروز یک دور این گروه متعادل می شوند و جمع جور می شوند ولی برای خرید کمی زود است به نظر در این گروه کمی صبور باشید و هر چه به مقطع گزارش ها نزدیک تر شویم  با  چشمانی باتر و شرایط بهتر می شود خرید

چهارگوشه بازار

سرچشمه امروز صف خرید بود سهمی که افزایش سرمایه خوبی از سود انباشته دارد این سهم برای سال جاری سود 130 تومانی و برای سال اینده سود 180 تومانی پیشبینی کرده است سرچشمه ای که مالکیت 60 درصدی در سهام فافق داشته و می تواند با توجه به سود سازی بالای خود جز سهام مورد توجه با ید میان مدت و اهداف 600 الی 700 تومانی باشد

در نماد چدن سهم در اصلاح فرصت خرید خوبی داد این سهم حمایت قوی 220 تومانی دارد سهمی که برای امسال حدود 50 تومان و برای سال اینده تومان سود خواهد داشت این سهم توانایی بنیادی بسیار خوبی داشته و با توجه به مالکیت عمده در سهام فسازان از رشد قیمت دلار نیمایی سود بسیار بالایی می برد

شپاس با یک اصلاح به قیمت های 3200 تومانی رسید این سهم در وضعیت خوبی به سر می برد شپاسی که به نظر امسال 700 تا 800 و سال اینده بالای 1000 تومان سود دارد این سهم با توجه به رشد بالای قیمت قیر می تواند رشد سود سازی به همراه رشد قیمتی میان مدتی خوبی را تجربه نماید

دفارا در گروه دارو متعادل پیش میرود و در پاییز به عدد 805 میلیارد تومانی رسیده که نسبت به تابستان با رشد 30 درصدی مواجه شده است. همچنین در 9 ماهه به فروش 2141 میلیارد تومانی رسیده که نسبت به مدت مشابه قبل رشد 11 درصدی را تجربه کرده است. با در نظر گرفتن سود 600 تومانی PE دفارا به عدد 4 واحد میرسد که رقم جذابی محسوب میشود. به لحاظ نموداری حوالی 2800 تومان سطوح جذابی برای دفارا محسوب میشود.

سخوز در پاییز فروش خوبی را ثبت کرد و در 3 ماهه به عدد 1103 میلیارد تومانی رسید که نسبت به فصل قبل با افزایش 190 درصدی مواجه شد. شرکت احتمالا امسال به سود 700 تومانی برسد که در این قیمت ها PE را به عدد 7 میرساند. سخوز در حال حاضر در سقف قیمتی معامله شده و بررسی نماد در این قیمت ها میتواند با ریسک همراه باشد.

در ونیکی مجوز افزایش سرمایه صادر شد 4 سهم اصلی پرتفوی ونیکی به ترتیب خودرو، فملی، پارسان و وغدیر می باشد و این نمادها بعد از رشدی که داشته اند، مقداری اصلاح قیمتی و زمانی خواهند داشت اما با توجه دید مثبتی که در خصوص میان مدت بازار وجود دارد، این نمادها بعد از اصلاح مجددا در بین لیدرهای بازار قرار خواهند داشت و از این حیث میتوان ونیکی را دنبال کرد.

با دید نوسان چافست را هم در نظر داشته  باشید  در 2 روز گذشته سرانه های خرید مقداری افت کرد اما انتظار داریم بعد از مقداری اصلاح، هدف رشد سهم تا محدوده 1200 تا 1250 تومان باشد.

فن_افزار در آذر 344 میلیارد تومان درآمد داشت که ماه اخر دوره مالی را با 47% رشد نسبت به درامد میانگین دوره به اتمام رساند. سهم از لحاظ قیمتی طی یکماه اخیر درجا زده و با توجه به ساختار بلندمدت، تارگت 660 تومانی را در میان مدت پیش رو دارد.

شپاکسا در ماه اخر دوره مالی 310 میلیارد تومان فروش ثبت کرد که مشابه میانگین دوره بود. مجموعا در 12 ماهه 3.6 همت فروش داشت که نسب به سال قبل 35% رشد داشته و بیشتر تحت تاثیر افزایش نرخ بوده است. از لحاظ نموداری هدف رشد فعلی را 280 تومان میتوان در نظر گرفت.

سوالات  زیادی مطرح می شود که با این  بحث فروش بلوک خودرو توسط خگستر و یا فروش بلوک  سایپا توسط وساپا این تودلی ها مورد توجه  باشند  به نظر فعلا  موج خبرآن میتواند موثر باشد ولی فکر میکنیم این دسته از اخبار کمی غیرواقعی طور بوده و به واقعیت نزدیک نشوند از همین رو  توصیه ای است که در هیجان فعلی بازار راهی این دسته سهم ها نشوید . بازی روی خودرو  خودرو سپس خساپا خاص تر است به نظر فردا منفی خودرو  میتواند نقطه پایان  اصلاح این سهم  باشد

در منفی خرید خزامیا خاور نیز بد نیست  در بین  سایر پر ریسک ها هم خپارس و در بین  قطعه  سازی ها  ختور خموتور ختراک در صورت نفی بودن میتوانند مورد توجه  باشند

در گروه برق امروز رمپنا را عالی خریدند دیروز در خبرها داشتیم که ارزش روز سهام «گروه مدیریت نیروگاهی ایرانیان مپنا» معادل 380 میلیون و 201 هزار میلیون ریال (38 هزار میلیارد تومان) و به ازای هر سهم 19 هزار و 10 ریال برآورد شده است. این  یعنی 40% ارزش فعلی رمپنا و این عدد احتمالا کشف می شود و البته ارزش واقعی سهم جایگزینی اش 190 همت است ولی سود و زیانی منطقی است  از دید ما بیش از این که ومپنا خاص شود خرید خود  رمپنا در منفی ها با تارگت 18000 ریال احتمالی میتواند جذاب باشد رمپنا باید گزارش لفیقی بدهد که اثر بسزایی در روند  سهم  دارد ولی در کل قیمت های منفی این دو  سه  روز برای خرید و کمی صبر بد نیست در گروه  برق بمولد را هم در نظر داشته  باشید گزینه خوبی است

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم