جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز چهارشنبه 28 آذر1403

گزارش بازارامروز چهارشنبه 28 آذر1403

نوید خاندوزی
دسامبر 18, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز چهارشنبه 28 آذر1403 

پاییز تن طلایی! 

سیاوش خان قمیشی بود که میخواند پاییز تن طلایی! و چه پاییز خوب و زیبایی بود و اخرش هم بورسی ها خوشحال وسرحال جوجه ها را شمردند و همه از رنگ و تعداد آن احساس خرسندی میکردند . حداقل از بهار و تابستان که خیری ندیدیم پادشاه فصل ها پاییز ما را کمی امیدوار کرد  …

امروز پایان فصل پاییز بازار رقم خورد و یک فصل مهم حیاتی پرچالش و البته نسبتا خوب را برای بازار شاهد بودیم این پادشاه فصل‌ها پاییز برای بازار خوش یمن بود و  فصل عشق بازی و دل دادن و خندیدن  بچه‌های بورسی شد . آنها پس از مدت‌ها صحنه‌های عاشقانه و زیبایی از بازدهی‌های سبز و رشد قیمت را در بازار دیدند و حسابی سر کیف آمدند.  بازاری که از ابتدای سال تاکنون روی خوش را به خود ندیده بود از اواسط آبان تا امروز فضای خوبی را تجربه کرد و یک یک ماه و نیم رویایی و عاشقانه را برای بازار نوشت و رقم زد حقیقت امر پاییز امسال به دو نیمه تقسیم می‌شد البته اگر بخواهیم دقیق‌تر و مبدا زمانی مشخص‌تری را برای آن انتخاب کنیم باید اذعان کرد انتخابات امریکا و آمدن ترامپ نقطه عطف و نقطه برگشت فصل پاییز بود که تا قبل از آن افسردگی و خمودگی و بی‌حالی و درست بعد از آن یک هیجان خاص و  قلیان درونی و بازدهی‌های شیرین را رقم زد تا بر بچه‌های بورسی جوجه‌های آخر پاییز را بتوانند دقیق‌تر بهتر و با لبی خندان‌تر بشمارند …

هرچه تابستان برای بازار تلخ و غم انگیز بود پاییز با سرود عاشقانه ، رشد بازار را به هیجان جوانی و فضای خوشحال کننده رساند و بازار را خوشایند و هوای آن را دلپذیرتر کرد البته پاییز پرخبری را داشتیم و به طور کلی از ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ تا به امروز این اخبار و اتفاقات یقه بازار را رها نکرده اما در هر صورت این شش هفته آخر روزهای جذاب‌تر و زیباتری برای بازار رقم خورد …

و ما سراغ بازار امروز برویم که زنگ پایان پاییز را به صدا درآورد و با فضایی نسبتا پرهیجان و پر معامله این فصل را به پایان بردیم فصلی که در آن رکورد شکنی‌های متعددی صورت گرفته و تحولات ویژه‌ای رقم خورد شکسته شدن سقف قبلی شاخص ، شکسته شدن رکورد حجم و ارزش معاملات ،تعداد خرید و فروش ها و سرعت رشد خوب بازار و موارد دیگر از مهمترین آنهاست که یک فصل شیرین را در تاریخ بازار رقم زد
اما به سراغ بازار برویم ببینیم چه خبر بود و چه تحولاتی را پشت سر گذاشتیم …

بازار امروز از تصور همه ما بهتر بود و خوب معامله میشد . به خصوص دلار و خودرو بازار را کمی بهبود  بخشیدند ولی در مجموع بازار این روز شرایط خاصی داشت .

بسیاری بر این عقیده‌اند که ما طی دو روز گذشته یعنی کمی امروز و بیشتر دیروز ، دچار یک بیش واکنشی و اور ری اکشن خاص از بازار بودیم که برخی آن را ناشی از سابقه قبلی ذهنی بازار قلمداد می‌کنند.  ترس از تکرار رویدادهای ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت باعث شد تا دیروز و امروز بازار بدون در نظر گرفتن فضا و شرایط صرفاً برای نماندن زیر این آوار فروشنده سهم باشد و اصلاً نگاه نمی‌کردند که چه سهمی با چه شرایطی می‌فروشند و باز هم به این موضوع دقت نمی‌کردند که بسیاری از همین سهم‌ها تا همین چند روز پیش قفل در صف خرید بود به هر حال در سود بودن خوب برخی از سهامداران و سابقه ذهنی بحران ۱۷ اردیبهشت باعث شد تا این دو روز بازار زیر فشار نسبی فروش قرار داشته باشد که امروز هم شاهد آن بودیم ولی باز جو امروز بهتر بود

البته پر واضح است که فضای فعلی بازار با آن مقطع بسیار متفاوت است چه از بعد کلان و سیاست کلی اقتصادی و سیاسی ما شبیه آن مقطع نیستیم شکل لباس و زبان سیاستمداران ما جور دیگریست همین دیشب فرزین که گویا زدن سیبیلش تغییرات بنیادی را در فکر و برنامه‌ها نیز ایجادکرده بود یکی از همین تفاوت هارا نشان داد  زبان و ادبیات سیاستگذار در آن مقطع و این مقطع با هم متفاوت است از نظر بنیادی و شرایط کلان اقتصادی هم فضا متفاوت است با نگاهی به پی به‌ای بازار پی به اس همچنین دلار نیما و ارزش دلاری بازار متوجه می‌شویم که تفاوت‌های زیادی بین مقطع فعلی و آن مقطع وجود دارد و مقایسه این دو با هم مقایسه اشتباهی است البته یک شباهت جدی نیز وجود داشت و آن هم سرعت رشد اخیر و در سود بودند و همچنین نوع فروش هیجانی و مثبت به منفی شدن‌ها بود که در ذهن این موضوع را تداعی می‌کرد که نکند شبیه آن روز شویم و همین موضوع فشار فروش دیروز را قم زد و امروز هم تا حدودی ترکش‌های آن به بازار خورده بود…

به نظر اصلاح و استراحت فعلی بازار یک امر کاملاً طبیعی در مسیرهای صعود است و حتی یک استراحت چند روزه و چند هفته‌ای نیز می‌تواند فضای منطقی را برای بازار رقم بزند و البته بارها نیز این موضوع را عرض کردیم و باز هم می‌گوییم همین سهم‌ها و قیمت‌ها در ۷ الی ۸ پایین‌تر هم از نظر بنیادی ارزندگی لازم را دارند و هم به نظر جریان پول خریدار قطعی آنها خواهد بود پس خیلی جای نگرانی وجود ندارد و البته تنها نگرانی ما این است که یک شباهت بین این روزها و روزهای ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت به وجود آید و آن هم رسیدن ناگهانی یک خبر منفی و غیر منتظره برای بازار است که همه چیز را از روی روال و دور خود خارج می‌کند ….

اما فارغ از این موارد روزهای پیش رو بستر خوبی برای یک فضای متفاوت‌تر برای تصمیم گیری در بازار است از روز شنبه انتشار گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها آغاز می‌شود که انتظار داریم با توجه به افزایش نرخ نیما و تحولات بورس کالا و برآیند قطعی گاز و تحولات این چنینی گزارش‌های نسبتا نرمال خوبی به بازار ارائه گردد بد نیست بازار نیم نگاهی به این جریان و این اتفاقات داشته و با چشمانی بازتر و نگاه تحلیلی‌تر و بنیادی‌تر با کمک این گزارش‌ها در بازار حرکت کند . البته حرکت اصلی بازار را در گزارش خوانی و گزارش بینی به دو هفته انتهای دی ماه می‌دانیم که گزارش‌های میان دوره‌ای و ۱۲ ماهه برخی از شرکت‌ها می‌رسد و می‌تواند یک تحول متفاوت در بازار به وجود آورد

به طور کلی دی ماه ، ماه شلوغ و پر رفت و آمدی از نظر کدال است و اتفاقات و قابلیت‌های متفاوتی را می‌تواند برای بازار رقم بزند و در نهایت یکی از دلایلی که معتقدیم بازار اصلاح سنگین آنچنانی را نکرده و منفی‌های فعلی بیشتر فرصت اصلاح پورتفو و خرید و جابجایی در پورتفوهاست این است که این گزارش‌ها و چشم انداز آتی و نرخ نیما نشان دهنده ارزندگی منطقی و مناسب بازار است و فضای خوبی را به بازار نشان می‌دهد و از همین روست که جمله بالا را نوشتیم که اگر اتفاق غیرمنتظره و خاصی رخ ندهد و شاهد ادامه ورود جریان پول به بازار باشیم قطعاً منفی‌های فعلی بیشتر فرصت یک اصلاح پورتفو خرید و نوسان مقطعی خواهد بود . بازار امروز هم این موضوع را تا حدودی نشان میداد …

و البته قبل از اینکه به پایان گزارش بازار برسیم و نکته پایانی یعنی صحبت‌ها و اظهارات فرزین را بررسی کنیم اگر این مطلب را نگوییم روی دلمان می‌ماند و با خود حرص و جوشش را می‌خوریم این یکی دو هفته اخیر به خصوص بعد از گذر شاخص از سقف قبلی و تحولات دلار نیما یک آزمون تمام عیار برای جریان پول بزرگ به خصوص حقوقی‌های بازار بود که انصافاً دوباره در این وادی بازهم  بازنده و مردود شدند این نکات را از زبان کسی می‌شنوید که هم درگیر جزئیات بسیاری از معاملات بوده و هم در ساید حقوقی دستی بر آتش دارد…  یکی از دلایل حرکات دیروز و امروز بازار و رنج‌های عجیب منفی جو زدگی بخشی از حقوقی‌ها وصندوق‌ها و سبدگردانی‌های ما بود که رفتار آنها طی این مدت رفتار عجیبی بوده هرچی جلوتر می‌رویم بیشتر به این نتیجه می‌رسیم که رفتار گله واری و فارغ از تحلیل در بین ین بزرگان بازار موج می‌زند بزرگانی که باید پیش قراول و اسمارت مانیهای بازار باشند ولی جای پول هوشمند پول‌های احمق بازار شده‌اند که فقط ریج زدن‌های خرید و فروش را یاد گرفتند اکثر آنها نیز وقتی با آنها صحبت می‌کنید از سنتیمنت و تابلوخوانی بازار صحبت می‌کنند که آنها را به سمت صفوف و رنج خرید و فروش روزانه سوق داده … خیر سرتان شما بزرگان بازار هستید. سنتیمنت توی سرتان بخورد شما که نباید مدام در صفوف خرید و فروش جابجا شوید …  یکی از بیرون نظاره گر باشد چه می بیند !! مدیریت چند 100 میلیارد سرمایه با این شرایط و این رنج کشیدن‌ها و صف خرید و صف فروش رفتن‌ها شکل نمی‌گیرد واقعا نمی‌دونیم چه بگوییم این موضوع چالش  چند سال اخیر بازار شده که همه به خصوص بعد از رویدادهای ۹۹ از فاز تحلیل و بررسی بازار خارج شدند و فقط نگاه‌ها به حرکات  نوسانی و رفتارهای قومی قبیله‌ای و گله ای و صف‌نشینی است …  تا وقتی بازار مثبت بود همه به دنبال بلوک بودند همه دنبال خرید بودند سر خرید و سرخطی زدن دعوا بود اگر بلوکی را به یکی می‌دادی و به آن یکی نه !!  انگار فحش دادی و گوشی را روی شما قطع می‌کرد . دیروز و امروز قیمت‌ها از آن روزها بعضا پایین‌تر است واقعا کجایید ؟!! حتما باید صف خرید باشد خرید کنید !!  تازه درد آنجا بیشتر می‌شود که خیلی از این افراد سهم‌هایی که در صف خرید خریده بودند از ترس در این چند روز دوباره فروختند یعنی نه آن خرید را درک کرده بودند و نه این فروش را تجزیه و تحلیل کردند فقط برای خالی نبودن عملیات خرید و فروش خشاب را گذاشته و شلیک می‌کنند حالا به هر جا خورد !!  این رفتار عجیب حقوقی‌ها در این مدت بازار به واقع بسیار عجیب است و هر مقطعی که می‌گذرد بیشتر بر این موضوع و باور می‌رسیم و می‌پذیریم که باز هم این بزرگان و تحلیلگران ما بازنده‌های تاریخی مقاطع حساس بازار هستند و نمیدانیم این شدت هیجان و تابلو محور بودن از کجا اینطور در بازار غالب شده است …  فولاد را زیر ۴۰۰ تومان نمی‌خریدند،غدیر پارسان و یک دو جین سهم دیگر را به امید قیمت‌های کمتر بودند و سودهای پایین‌تری برای او لحاظ می‌کردند همین چند روز پیش یک میلیارد صف خرید فولاد بود در ۵۰ درصد بالاتر ، زنگ و تلفن و اصرار بود که آقا چرا عرضه نمی‌کنید ؟!!  معتقدیم در چنین فضایی نقش صندوق تثبیت و توسعه کمی کمرنگ شده معتقدیم آنها باید رفتار منطقی‌تری در بازار می‌داشتند و یا سازمان بورس و واحدهای نظارتی باید اجازه می‌دادند سهامداران پایه کار بازار بیشتر در ساید فروش حاضر باشند اما به هر حال این مقطع و این چند روز هم یک تجربه در صفحات سیاه و سفید بازار سرمایه ثبت شد باز یک بار دیگر تکرار می‌کنیم که مدیریت حقوقی و صندوق‌ها و سبدها رفتار حرفه‌ای نداشته و این جو و موج‌های بازار است که آنها را هم سوار کرده و با خود همراه می‌کند بخشی از این موج و همراهی را می‌پذیریم اما حقیقتاً اجازه بدهید نپذیریم که حجم بالایی از سرمایه را در یک یا دو روز در سقف قیمت بخرید و در کف قیمت بفروشید و اسم خود را تحلیلگر و مدیر دارایی بگذارید ؟!  اگر هم می‌گذارید بگذارید اشکالی ندارد حداقل سیس گرگ وال استریت برندارید و همین صف بازی و صف خرید و فروش نشستن‌ها را دنبال کنید …

و اما حرف آخر ‌برسیم به صحبت‌های جناب فرزین چون می‌دانیم ناراحت نمی‌شود این را می‌نویسیم که زدن سیبیل که نماد چپ گرایی در دوران تلخ و سیاه گذشته است در تفکرات ایشان موثر بوده و دیشب نشان داد که اینکه حال آدم‌ها نباید مدام بر یک شکل و یک فرم باشد اتفاق بدی نیست خیلی خوب است که انسان در گذر زمان تغییر کند منتها تییر در برخی آدم‌ها هزینه‌های گزافی دارد !! ماجرای نرخ سود و نرخ نیما تغییراتی است  که  بازار سرمایه و اقتصاد هزینه این تغییر تفکر و نتیجه‌گیری‌ها و تصمیمات غلط را می‌پردازد بازار سرمایه از ایشان خاطره خوبی ندارد ایشان کسی بود که با تز تثبیت دلار نیما در دوره آن مرحوم کار را پیش برد در کارنامه او ادبیات بازار آزاد و دلار بازار را قبول نداریم دیده می‌شود و این آخری هم که گل سرسبد تصمیمات بود افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد برای کنترل تورم که نه در کنترل تورم موثر بود و نه فضای مثبت دیگری را به وجود آورد و دستاورد آن بر هم ریختگی بازار پول و بالا بردن افزایش هزینه مالی و تامین مالی به نزدیک به ۴۰ درصد بود اما دیشب به هر حال نشان داد که تغییرات در دولت علاوه بر چهره در تفکرات ایشان هم موثر بوده …

در صحبت‌های دیشب چند موضوع به چشم می‌خورد که اولین و مهم‌ترین آن این است که سیاست‌ها  به سمت عقلانی شدن و منطقی‌تر شدن پیش می‌رود نکته دوم این بود که سیاست‌های انقباضی گذشته جای خود را به سیاست‌های تا حدودی انبساطی داده است و چندین بار ایشان از انسداد پولی صحبت کردند که معتقد بودند نباید به آن دچار شویم دفاع تمام عیار از بازار ارز توافقی و پذیرفتن نظام عرضه و تقاضا در این بازار یکی دیگر از اتفاقات خوب صحبت‌های دیشب بود .  در مورد افزایش سرمایه بانک‌ها و نرخ واقعی دلار نیما و خلاصه موارد دیگر هم صحبت شد اما جدی‌ترین و مهم‌ترین بخش صحبت‌ها از دید ما اشاره و برنامه‌ای بود که جزئیات آن اعلام نشد او تاکید کرد که یک برنامه تامین مالی ۲۵۰ همتی را در دستور کار دارد که قرار است صرف تسهیلات دهی به صنایع و مواردی شبیه این شود که البته سال گذشته هم این حرف‌ها زده می‌شد اما چیزی گیر صنایع نیامد و احتمالاً سباقرگونه همه از کنار آن گذشتند به نظر در سالگرد تصمیم عجیب و غیر منتظره ۳۰ درصد حالا با تصمیم جدید مواجهیم که می‌تواند برای بازار سرمایه اهمیت بالایی داشته باشد به نظر اگر بانک مرکزی طی روزهای آینده این برنامه را با کاهش نرخ از ۳۰ به  ۲۵ و ۲۶ اعلام نماید یک چراغ سبز و پالس مثبت از کاهش نرخ بهره به اقتصاد و بازار سرمایه و فعالان اقتصادی مخابره کرده که قطعاً رویداد خوبی برای بازار سرمایه نیز خواهد بود کاهش نرخ اوراق و اخزاها در بازار نیز می‌تواند محقق شود و در کل اگر این تصمیم گرفته شده و اعلام شود اتفاقات خوبی را شاهد هستیم اما بگذارید آن روی سکه را هم ببینیم به واقع اگر قرار باشد امسال هم دوباره همان برنامه سال قبل تکرار شود بازار به یک چالش موقت خواهد رفت و این موضوعی نیست که با توجه به رشد اخیر بازار بتوان به سادگی از کنار آن گذشت شاید تثبیت روی نرخ ۳۰ درصد اثرات عملیاتی آنچنانی نداشته باشد اما چراغ سبز و یا پالس منفی برای اقتصاد و بازار سرمایه ارسال خواهد کرد که با برنامه‌های دولت تاکنون مغایرت داشته و یک جو منفی و موج فروش احتمالی را نیز در بازار سرمایه رقم می‌زند .

از فحوای کلام سیاستگذاران و خبرهای چند روز گذشته افزایش و ثبات روی ۳۰ دیده نمی‌شود و احتمالا نرخ کاهشی است  اما به هر حال تصمیمات این کشور شبانه گرفته می‌شود و شبانه هم تغییر می‌کند امیدواریم شاهد تغییر ناگهانی و غیر منتظره در این حوزه نباشیم و چراغ سبز بعدی چراغ سبز نرخ سود باشد!

پالایشی ها و سیگنال نیمایی

در نمادهای پالایشی شاهد ادامه رشد قیمتی سهام این گروه بودیم سهام پالایشی همچنان در حال دریافت سیگنال رشد قیمت دلار نیمایی بوده و شرایط خوبی را دنبال می کنند

در شپنا سهم با عرضه های سنگین اما روند مثبت همراه بود سهمیکه به قیمت های 480 تومانی رسیده و رشد بیشتر سهم را به سمت قیمت های 520 تومان هدایت خواهد کرد شپنا شرایط بنیادی خوبی داشته و بازار انتظار دارد با این نرخ های دلار نیمایی نیمه دوم سال متفاوتی را از این سهم شاهد باشد

شبندر هم باز وارد مسیر صعودی شد این سهم هم شرایط بنیادی خوبی دارد شبندری که در صورت شکسته شدن سد قیمتی 920 تومان تا سطوح قیمتی 1000 تومان جای صعود دارد شبندر شرایط خوبی را دنبال کرده ودر موقعیت مناسبی برای رشد قیمتی قرار دارد به خصوص اینکه دلار نیمایی و رشد ان تاثیرات بسزایی بر سود سال اینده این سهم خواهد گذاشت

شاوان هم شرایط خوبی دارد سهم با رشد قیمتی به سمت سطوح 2200 تومان در حرکت است این سهم سرمایه پایینی داشته و اهرم خوبی به نسبت تغییرات قیمت دلار دارد شاوانی که شنیده می شود برای سال اینده می تواند به سود سازی قابل توجهی برسد سهم در صورت عبور از قیمت های 2200 تومان تارگت 2400 تومانی خواهد داشت

بانک ها سر حمایت

در نمادهای بانکی شاهد قرار گیری سهام این گروه در سطوح حمایتی قوی هستیم بانک هایی که به نظر می رسد با حمایت های امروزنشان دادند قصد برگشت روند را دارند قیمت دلار نیمایی به سطوح 62 هزار تومان رسیده و ادامه رشدش تا سطوح 65 هزار تومان بعید نیست

در بانک ملت قیمت های 320 تومان باعث حجم میلیاردی معاملات این سهم و برگشت روند شد این سهم شرایط خوبی دارد و به نظر می رسد بتواند با توجه به توان بالایی که از طریق شناسایی سود تسعیر ارز دارد برگشتی به قیمت های 360 تومانی داشته باشد

ونوین سهم بنیادی گروه هم جمع اوری شد سهمی که امسال 150 تومان سود و ارزش ذاتی بالایی دارد قیمت های 420 تومانی فعلی برایش بسیار ارزنده است سهم هم دارایی ارزی خوبی داردو هم به سود عملیاتی بالایی رسیده است

وبصادر هم در قیمت های 220 تومان که مصادف با حمایت قوی سهم می باشد قرار دارد این سهم به نظرمی رسد بتواند برگشت مناسبی را تجربه کند وبصادری که تا قیمت های 250 الی 260 تومان جای برگشت را دارد روند فروش سهام شرکت های زیر مجموعه و عرضه سهام توسعه نیشکر و تجدید ارزیابی پتانسیل های خوبی برای سهم هستند

دست حمایت بازار بر سر خودرویی ها

در نمادهای خودرویی شاهد حمایت های قوی از سهام این گروه بودیم خودرویی هایی که شرایط بنیادی مناسبی داشته و رشد قیمتی میان مدتی خوبی دارند

در این گروه زامیاد که سهم سود ساز و بنیادی گروه می باشد واکنش خوبی به حمایتش نشان داده و صفش جمع اوری شد زامیادی که با فرض سود 100 تا 110 تومانی امسال و 130 تومانی سال اینده جای رشد قیمتی بالایی دارد و با انتشار گزارشات سهم به نظر می رسد شاهد گارد صعودی خوبی در زامیاد باشیم

خودروحمایت و حتی متعادل رو به مثبت شد ایران خودرو نشان داد انتظارها از سهم بالا می باشد سهمی که تجدید ارزیابی خوبی داشته و افزایش نرخ 30 درصدی تحولات اساسی در سودش ایجاد خواهد کرد خودرو فعلا در رنج قیمتی 320 الی 360 تومان روند نوسانی دارد

خاور امروزحجم معاملات بالایی را به ثبت رساند این سهم که به عنوان سهم تورمی گروه مشهور می باشد جای رشد قیمتی خوبی را در میان مدت دارد شنبه اگر سهم به قیمت های بالای 160 تومان برگشت زده و تثبیت شود می تواند تا قیمت های 180 الی 200 تومان بالا برود

فولادی ها و چشم انداز جذاب

در نمادهای فولادی شاهد رشد قیمت محصولات شرکت های فولادی هم راستای رشد قیمت دلار نیمایی و ازاد هستیم به نظر می رسد چشم انداز خوبی پیش روی فولادی ها گشوده شده است اگر بحث قطعی برق نبود فولادی ها در صفوف خرید قفل بودند

فولاد مبارکه با رشد قیمت دلار ازاد که سبب افزایش تقاضا و رشد قیمتی ورق تولیدی شرکت می شود همچنان در مسیر رو به رشد قیمتی قرار دارد سهم سطوح 560 تومان را پشت سر گذاشته و هدف 620 تومانی دارد این سهم برای امسال تخمین سود 100 تومانی و برای سال اینده تخمین سود 130 تا 140 تومانی دارد و تا قیمت های 700 تومان در میان مدت جای رشددارد

عرضه های امروز هرمز کمی بهتر بود اما سهم در صف خرید قفل مانده است انتظارها از هرمز به دلیل حجم صادرات بالا وتوان صادرات بیش از دو سوم محصولاتش و رسیدن قیمت شمش صادراتی به تنی 28 میلیون تومان که بالاتر از نرخ های داخلی است سبب شده تا هرمز با افزایش شدید انتظارات اتی همراه شود

کاوه یک برگشت به قیمت های 960 تومان زد اما به نظر نمی رسد این برگشت روند تداوم داشته باشد و کاوه بتواند با احیا روند همراه شود این سهم تا قیمت های 1000 و 1100 تومان ودر نهایت سطوح بالای 1200 تومان در میان مدت رشد خواهد کرد و به سقف های قبلی خواهد رسید تاثیر پذیری بالای سهم از افزایش نرخ دلار سبب شده تا سهم در شرایط خوبی قرار داشته باشد

چهارگوشه بازار

سرچشمه امروز در قیمت های 450 تومان حمایت های خوبی شد برای امسال گمانه زنی سود 100 تومانی و برای سال اینده سود 130 تا 140 تومانی زده می شود سهم از نظر بنیادی شرایط بسیار خوبی داشته و جای برگشت روند را دارا می باشد سرچشمه تا قیمت های 520 الی 560 و در میان مدت سطوح600 الی 700 تومان جای رشد دارد

کنور همچنان به رشد قیمتی خود ادامه می دهد سهم تا قیمت های 720 تومان فعلا جای رشد دارد اما با توجه به پتانسیل های بالای شرکت و عدم رشد قیمتی بالا سهم سطوح 760 و سپس 820 تومان صعود خواهد کرد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و روند میان مدتش کماکان صعودی ارزیابی می شود

شستا حمایت های خوبی در قیمت های 140 تومان شد به نظر می رسد سهم به دنبال محرکی برای شکست قیمت های 145 تومانی می باشد این سهم که ارزش ان ای وی بالایی دارد می تواند در بازه میان مدت قیمت های 160 و بالاتر هم ببیند تحولاتی که در بازار سرمایه از بابت رشد قیمت دلار ازاد و نیمایی شکل گرفته است باعث تاثیرات خوبی بر این سهم شده است

شسپا صادراتی ترین شرکت گروه روانکار است و این گروه هم مشمول ارز توافقی شدند. از ابتدای سال تا انتهای آبان 67 درصد فروش شرکت صادراتی بوده و از این محل 151 میلیون دلار درآمد دارد. شرکت در صورت های 6 ماهه تلفیقی 54 تومان سود ساخته که 21 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است. احتمالا در پایان سال 95 تومان سود اصلی و سال بعدی 135 تومان سود داشته باشد . از دید نموداری سهم سقف تاریخی خود را رد کرده و بهتر است در اصلاح های قیمت وارد سهم شد.

پکویر در گروه لاستیک شرایط خوبی را دارد  شرکت در 11 ماه سال مالی 59 درصد رشد کرده. احتمالا امسال پکویر 1.2 همت سود خواهد داشت و 122 تومان برآورد می شود و تقسیم سود 80 درصدی خواهد داشت که 98 تا 100 تومان خواهد شد و p/efw به 4.2 واحد قرار خواهد گرفت و هدف بعدی را میتوان 650 تومان در نظر گرفت و میتوان با سهم به مجمع رفت و برای میان مدت وارد آن شد.

چدن از نظر نموداری هم  شرایط خوبی را گرفته است  به لحظ نموداری بعد از یک رشد خوب به یک محدوده مقاومتی در 210 تا 220 تومان رسیده و با توجه به گام های صعودی پر شتاب، انتظار داریم از این محدوده عبور کند اما به نظر یک اصلاح کوتاه مدت خواهد داشت و با این فرض قیمت های حوالی 190 می تواند پایین سهم باشد.

رنیک از گزینه های جذاب است که با توجه به قراردادهای خود در ۸ ماهه امسال ۳۵۶۶ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد که ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد کرده است. سهم احتمالا امسال بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ تومان سود داشته باشد. همچنین از دید نموداری احتمالا از سطوح بالاتر از ۱۴۰۰ تومان با رشد قیمت مواجه شود.

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم