گزارش بازارامروزیکشنبه 25آذر 1403
غول های دلاری، صفوف ریالی !
امروز بازار را در حالی پیش بردیم که در یک روز پرهیجان و پر حجم و در حالی که همه منتظر تحولات متفاوتتری بودند بازار باز هم با فشار فروش در نمادهای بانکی و خودرویی پیش رفت و در دلاریها همچنان سفت و محکم ایستاده است . برخی ازاین سرعت رشد و برخی هم از عرضه ها میترسند . باید به هردو گروه گفت کمییی دقت کنید و آرام باشید … کمی هم به تابلو دلار و روند این مدت نگاه داشته باشید … لازم به گفتن چند باره نیست که معتقدیم در مسیر فعلی بازار ،حجم خوردنها و عرضه شدنها امر کاملاً طبیعی است همانطور که قبل از جدال درگیر شدن با سقف اخیر در چند وقت گذشته بازار معتقد بودیم هرچه بازار حجم و دست به دست شدنهای بیشتری را تجربه کند قدمهای بعدی را محکمتر و قویتر بر خواهد داشت و امروز دیگر هیچکس از سقف قبلی شاخص یاد نمیکند و بسیاری حتی معتقدند آن نقطه حالا کف بازار به شمار میرود
به هر حال آنچه باعث میشود بازار این روزها جذاب به نظر برسد انباشتی از تقاضا از سمت حقیقی و حقوقیهاست که با فضای دلار و وضعیت بنیادی شرکت ها پاسخ داده نمیشود و هر روز به روز بعد منتقل میگردد و این تقاضا به نظر فردا روز مهم و خاصی را خواهد داشت و شاید برای اولین بار فرصت پیدا کند تا با فراغ بال بیشتری در بازار حرکت کند جریان نقدینگی که طی این مدت یا روند را باور نداشته و یا فروخته و دوباره در حال خرید است اما هرچه که هست حجم خوردنهای این چند روز کمک بزرگی برای دوام و قوام روند صعودی بازار خواهد بود . بازار فردا بتواند حجم قوی را در خود هضم کند حتی اگر چندروزی هم درجا بزند بازهم جای دوری نخواهد رفت و دوباره در مسیر قرار میگیرد .
و اما بازار …
امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که همه کشور تقریباً در حالت تعطیل و نیمه تعطیل قرار داشت اما بازار سرمایه سرحال و حاضر و آماده برای بازگشایی لحظه شماری میکرد یاد روزهای کرونا افتادیم که شرایط شبیه این روزها بود البته فعالان بازار هم با ذوق و شوق عجیبی این روزها را دنبال میکنند به قول شاعر شوق دیدار تو لبریز شده از جام وجودم! این روزها شوق بازگشایی بازار در فعالان بازار بیش از پیش به چشم میخورد البته تمایل چندانی هم برای تعطیلی بازار وجود ندارد وگرنه بهانهها و دلایل آن وجود داشت بازار تازه موتورش گرم شده و حیف است با توقفی حتی کوتاه مدت مسیر آن متوقف شود
اما در هر صورت بازار امروز را بعد از شوک نیما در حالی پیش بردیم که آن شدت مثبت و قفلی بازار دیروز را در همه صنایع نداشتیم و رفته رفته طبیعی است که از شدت عطش و تقاضای بازار کاسته شده و افت هیجان را داشته باشیم و امروز این افت هیجان با معاملات پر حجمتر و متعادلتر گروه خودرو و بانک پیش رفت و تعداد نمادهای متعادل بازار که دیروز به کمتر از ۵ درصد میرسید امروز افزایش بیشتری داشته باشد و طبیعی است که این موضوع فردا نیز ادامه خواهد داشت و احتمالاً موج متعادل شدن بازار برای معاملات روز دوشنبه قویتر و جدیتر باشد اما از این به بعد چه خواهیم کرد چه اتفاقی در بازار رخ میدهد؟!
نکته اول اینکه چارتیستها و تکنیکالیستها تقریباً تا حدودی سلاحها و سنگرهای خود را غلاف کردند و فعلاً آنها هم محو این لوندی و دلربایی بازار شدند و سعی میکنند از این مناظر زیبا و جذاب طبیعی لذت ببرند اما احتمالاً کار برای روزهای آتی با این شدت و این فضا و شرایط پیش نمیرود ما هرچه جلوتر میرویم از این شدت هیجان کاسته میشود و موجهای واقعی و عقلانی و تحلیلی جای خود را به هیجان میدهند این انتظار وجود دارد که در روزهای آتی جریان پول پشت خط بازار مانده دست به کار شده و در نمادهایی که متعادل میشوند و فکر میکند میتواند جریان بهتری از سود را با این دلار نیما ایجاد کند خرید میکنند
از موج بعدی به عنوان موج دوم یاد میکنیم که دیگر موج یکپارچه و یکدستی نیست و همه صنایع و شرکتها با هم رشد نمیکنند قاعدتاً این رشد بیشتر در نمادهایی ادامه خواهد داشت که اثرات مستقیم قوی و متفاوت از جریان تغییر نرخ نیما خواهند برد که فکر میکنیم تمرکز بازار بیشتر در گروه پالایش پتروشیمی فلزات فولاد بانک و برخی هلدینگهای مرتبط با این صنایع است و باز تازه در دل این صنایع نیز سراغ هر سهم و هر شرکتی نمیرود و گزیده کار در موج دوم پیش خواهد رفت پس مهمترین استراتژی سهامداران برای روزهای آتی باید این باشد که در صورت تعادل روی این موج دوم سوار شده و پیش بروند چرا که آن جریان قوی پول که بیرون بازار نشسته و هنوز فرصت ورود پیدا نکرده روی این موج قرار میگیرد و با خیال راحت تری میخرد در نهایت موج سوم موج کمی متفاوتتر از دو موج قبلی است و دوباره بازار به سمت شرکتهایی که کوچکتر هستند شرایط بنیادی خوبی دارند و یا شاخص هم وزنیها گرایش پیدا میکنند البته معتقدیم چند روز دیگر و آخرین هفته رالی گزارشهای آذر از راه میرسد و گزارشها میتوانند چشم انداز خوبی از گزارشهای ۹ ماهه پیش رو به سهامداران بدهند و به نظر فرصت خوب و قوی برای کار در بازار است که حداقل با یک ترازوی به روز شده جریان بازار را قضاوت کرد .
حتماً با آغاز ماه دی در مورد یکی از تاریخیترین و خاصترین مقاطع کدالی و گزارشی بازار صحبت خواهیم کرد
و اما یک نکته مهم در بازار که همه فعالان باید به آن توجه کنند و آن هم بحث مهم ویژه و خاص ارزندگی در نمادها و قیمتهاست ببینید کاملاً واضح و روشن و مشخص است که دلیل آنکه جریان پول را با خود همراه کرده و پیش ببرد ارزندگی بازار نسبت به چیزی است که قبلتر وجود داشت و حالا نیز وجود دارد اگر به خاطر داشته باشید چند روز قبل از چیزی صحبت کردیم به نام سود سال آتی شرکتها که در مفهوم فعلی ارزندگی و ارزش گذاری نقش بسیار مهم و حیاتی را دارد بحث کلی ما نیز همین است که اگر میخواهید بازار را قضاوت کنید نه آن بدبینی قبل که وجود داشت و حالا تبدیل به خوشبینی شده ملاک قرار دهید و نه بیش از اندازه این قفلهای صف خرید شما را گمراه کند هر نمادی که بررسی میکنید و فکر میکنید میتواند گزینه مهمی باشد شک نکنید ابتدا باید از دریچه ارزندگی عبور کند و این موضوع یک نکته مهم دیگر هم دارد نمادها فارغ از بزرگ یا کوچک بودن دیر یا زود مورد اقبال جریان پول قرار میگیرند ، اگر قید ارزندگی را داشته باشند ، چرا که معتقدیم جریان پول هم از صندوقها و حقوقیها با ذرهبین به دنبال سهم میگردند و وقتی به گزینههای این چنینی میخورند از آن استقبال میکنند پس گام بعدی ما در مراحل و این روزها این است که با دقت به سناریو چینی یا سناریو سازی سود پرداخت و از دل بازار گزینههای مختلف را پیش ببریم و پیدا کنیم خوب دقت کنید عزیزان این دومین بار است که در طول مطلب بالا به یک موضوع اشاره میکنیم و آن هم پرهیز از جو زدگی است …
طی این مدت بارها و بارها شاهد این بودیم که حتی حقوقیهای بزرگ و به اصطلاح طلایهدار ما جو زده و دنباله روی رفتار گله واری در بازار میشوند و فارغ از هر تحلیل و هر حرکتی مدام با جو بازار نظرات خود را تغییر میدهند این پرهیز از جو زدگی مهمترین چیزی است که این مدت وجود داشته و با شدت بسیار بالا به بازار آسیب زده این موضوع را برای بار چندم تکرار میکنیم و البته انتظاری نیست که همه حقوقیها در صف خرید بفروشند و صفوف فروش بخرند خیر اما حقیقتاً اداره داراییهای چند همتی با ۲۰ ۳۰ میلیارد متفاوت است این موضوعی است که این روزها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و نشان میدهد چقدر بازار ما از تحلیل دور شده و برای همین برای بار چندم تاکید میکنیم فارغ از صفوف خرید و فروش بار دیگر به تنها مرجع راستگو یعنی تحلیل و اصول صورت مالی رجوع کرده و بر اساس آن در بازار پیش بروید نمیدانیم دیگر چه بگوییم خسته از تکرار این موضوع هستیم اما دوباره رفتار بازار همان رفتار قبل است
و در ادامه دو نکته را نیز تکمیل کنیم و سر شما را در این روزهای خوب و خوش بیش از این درد نیاوریم نکته اول … روز چهارشنبه در مورد صندوقها اهمیت صندوقها و سرمایهگذاری غیر مستقیم صحبت کردیم فکر نمیکردیم اینقدر زود در و پاشنه جوری بچرخد که به آن مطلب برسیم . بگذارید کمی صریح تر صحبت کنیم در حال حاضر شاهدیم بخشی از جریان پول به دلیل اینکه نمیتواند در بازار سهم بخرد سراغ صندوقها رفته از اصل این ماجرا استقبال میکنیم اما یک نکته وجود دارد بی تعارف این موضوع برای ما هضم نمیشود که مدیر صندوقی که در طی دو ماه گذشته با منابعی که در اختیار داشته فقط تماشاچی بازار بوده و به بازار اعتقادی نداشته امروز بعد از ۴۰ تا ۵۰ درصد رشد با صدورهای جدید چه گلی میخواهد به سر پورتفو بزند ؟! یا مدیر صندوق اهرمی که به اهرم در بازار اعتقادی ندارد و مدل اداره او مدل اداره یک فرد فوق کم ریسک و محافظهکار است چرا باید صدور جدید بگیرد و هزاران اما و اگر دیگر !!!! امروز برای دومین بار از این تذکر جدی را میدهیم و بیان میکنیم که نظارت و شفافیت صندوقها باید چند درجه افزایش پیدا کند باید بدون پرده و تعارف عملکرد مدیران صندوقها شفاف و روشن برای بازار گزارش شود و آنها در قضاوت و بررسی ذینفعان خود قرار بگیرند. چطور مدیران پورتفوی های حقوقی هر هفته در کمیتهها و هیئت مدیرهها بازخواست میشوند اما مدیران صندوقها در پستوی گزارش دهی ماهانه مانده اند ! به نظر این وظیفه سازمان بورس است که با ارتقاء شفافیت این صندوقها و ارتقای گزارش دهی ، این بازی را تغییر دهند والا جریان پول دوباره در برخی صندوقها رفته و قفل میشود و آن بازی گذشته تکرار خواهد شد
و نکته آخر ما قرار است اینجا به زودی میزبان حجم بالایی از جریان پول و افراد مختلف باشیم حالا دیگر صدای ساز و دهل این عروسی بیشتر به گوش همه رسیده هر چند صدای شاخص از صدای پرتفوی سهامداران بیشتر و بلند تر بوده ولی به هر حال بگذارید بگوییم به زودی اینجا یعنی بازار سرمایه محل رفت و آمد بسیاری از جریانات پولی خواهد شد سوال مهم این است که آیا برای این رویداد آمادهایم ؟! به نظر در حال حاضر و با توجه به آنچه میبینیم هیچ آمادگی برای این موضوع وجود ندارد سرعت اتفاق و تحولات دوباره از سرعت تصمیم گیریها و فکرهای افراد در بازار بیشتر شده قبلتر در مورد عرضههای اولیه صحبت شد این موضوع را حتماً در مورد سهام پروژهها با شدت و قدرت بیشتر بیان میکنیم با دست فرمان قبلی نمیتوان فضای احتمالی پیش رو را مدیریت کرد پس بهتر از هرچه سریعتر به فکر تفکرات و تحولات شارپ و تغییر مسیر و رفتار همیشگی نهاد ناظر و سازمان و بازیگران بزرگ بازار باشد که اگر اینطور نشود آن جریان پول هم دوباره میآید و بعد از چند مدت دست از پا درازتر با پروژههای شکست خورده از بازار خداحافظی خواهد کرد
امروز میخواستیم در مورد جریان موج ورود نقدینگی به بازار صحبت کنیم که حالا بازی آن برای بسیاری روشنتر شده اما زمان محدود و شرایط سخت است آن را به فردا موکول میکنیم اما تنها نکتهای که میتوان گفت این است که تا به امروز بر همگان اثبات شده که نقش جریان پول بیرون بازار در حرکت اخیر چقدر عجیب قوی و متفاوت بوده است و بهتر است کمی به این ماجرا و این ردپا و تقدم و تاخر خبرها و حضور جریان پول دقت کنید …
پالایشی ها در مسیر صعود
در نمادهای پالایشی جهش قیمت دلار نیمایی به استانه 60 هزار تومان سبب شد تا پالایشی ها با روند قوی همراه و صعود خوبی را تجربه نمایند
شپنا در صف خرید سنگینی قرار گرفته است سهم به سمت قیمت های 460 و در صورت شکست و عبور از این قیمت ها به سمت سطوح 520 تومانی خواهد رفت سهمی که شرایط بنیادی خوبی داشته و با این نرخ های دلار می تواند در نیمه دوم سال سود تسعیر ارز سنگینی شناسایی نماید
در شتران سهم به سمت قیمتهای 320 تومان روانه شده است عرضه ها در این سهم بالا می باشد و انتظار تعادل در قیمت های 320 تومانی را دارد رشد خوبی را در سهم از قیمت های 180 تا سطوح 300 تومان شاهد بودیم سهمی که خبر راه اندازی طرح توسعه تولید بنزین یورو 5 سبب افزایش انتظارات اتی شده است
در شبندر نیز سهم فردا به قیمت های حساس 860 تومانی خواهد رسید در صورت شکسته شدن این سطوح سهم تا قیمت های 920 تومان رشد خواهد کرد شبندری که شرایط بنیادی خوبی داشته و در بین پالایشی ها از رشد قیمتی عقب مانده بود سهم این عقب ماندگی را جبران و به قیمت های خوبی می رسد سهم اهداف بعدیش در صورت شکسته شدن مقاومتش سطوح 920 و 1000 تومان خواهد بود
فولادی های قوی
در نمادهای فولادی به خصوص سهام صادراتی فولادی شاهد رشد قیمتی خوبی بودیم فولادی ها توان بنیادی بالایی داشته و به واسطه رشد قیمت دلارشان به دلار توافقی پتانسیل های بالایی پیدا کرده اند
هرمز با صف خرید بالای 100 میلیونی همراه و رشد قیمتی خوبی دارد این سهم تا قیمت های 350 و سپس 420 تومان جای رشد دارد گمانه زنی سود 80 تومانی برای سال اینده به همراه داشتن یک طرح توسعه سنگین افزایش ظرفیت باعث جذابیت دو چندان هرمز شده است
فولاد مبارکه هم با روند صعودی ادامه داری همراه شده است سهم می تواند تا قیمت های 600 الی 650 تومان هم بالا برود شنیده میشود سود امسال رنج 100 الی 120 تومان و سود سال اینده تا 150 تومان می تواند رشد داشته باشد جهش قیمت دلار سبب شده تا فولاد در شرایط بسیار خوبی قرار داشته باشد
فخوز هم با سرعت بالایی به رشد خود ادامه می دهد سهم با صف خرید خوبی همراه شده است قیمت داخلی شمش به سطوح 24 میلیون نزدیک و شمش صادراتی به سطوح 28میلیون تومان رسیده است فخوز برای نیمه دوم سال و سال اینده قابلیت سود سازی بسیار خوبی خواهد داشت
فشار عرضه بانک ها بالا رفت
بانک ها امروز فشار عرضه هایشان بالا رفت به طوری که شاهد روند متعادل در سهام بانک ها بودیم البته این روند متعادل با بار مثبت همراه بود
در ونوین سهم با عرضه های سنگینی همراه شده ونشان داد تا به قیمت های 460 تومان نزدیک شد عرضه هایش بالا رفت فردا سهم به نظر می رسد متعادل باشد سهم برای شکست مقاومتش نیاز به خبرهای قوی دارد ونوینی که با فرض سود 160 تومانی امسال و پی بر ای فوروارد 4 ارزش ذاتی 600 تومانی دارد
بانک ملت صف خرید بالای 1 میلیاردی را به خود دیده است سهم به نظر می رسد با توجه به خبر برنامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و سود انباشته از یک سو و شناسایی سود بالای تسعیر ارز از سوی دیگر و جهش قیمت دلار نیمایی به سطوح 60هزار تومان با اقبال بسیار خوبی همراه و قیمت های 320 تومان را در هم بشکند و به سمت سطوح 360 تومانی برود
در گروه بانک با فرض 5.8 میلیارد دلار تراز ارزی مثبت در وبملت و حفظ آن در اخر سال با فرض دلار نیما کمتر از 65 حدود 87 همت و با کسر اعدادی شبیه 70 همت سود را شناسایی میکند که اصلا عدد عجیبی است ! به نظر وبملت می تازد و دارا هم می رود و وتجارت و بقیه را هم پشت سر میگذارد . در وتجارت این عدد نزدیک به 15 همت خواهد شد و اعداد عجیبی است وپارس هم اهرم عجیبی دارد
در وبصادر سهم صفش عرضه وحتی اندکی منفی شد اما با حمایت ها به روند مثبت برگشت زد سهم فردا باید به مصاف قیمت های 240 تومان برود در صورت شکست این سطوح هدف نهایی 260 تومانی را خواهد داشت وبصادر تراز ارزی مثبتی نداشته وپتانسیل اصلی سهم عرضه سهام توسعه نیشکر و برنامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی می باشد خبر نیشکر بعد بازر امد گویا هفته بعد رمپنا و نیشکر در مسیر بازار خواهند بود
سرمایه گذاری های سد شکن
در نمادهای سرمایه گذاری شاهد ادامه مسیر صعودی سهام این گروه بودیم عرضه ها بالا رفت اما جوکلی بازار مثبت و سرمایه گذاری ها هم در مدار صعودی قرار دارند
فارس با صف خرید سنگینی به سمت شکست قیمت های 860 تومانی می رود سهم در صورت عبور از این قیمت ها هدف 920 تومانی را دنبال خواهد کرد رشد میان مدتی سهم تا سطوح 1000 تومان هم وجود دارد فارس که نیمی از تولید پتروشیمی های کشور را در اختیار دارد با این رشد قیمت ارز سود خوبی را شناسایی خواهد کرد
ومعادن امروز یک بار عرضه ولی مجددا صف خرید شد سهمی که شرایط بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی سهم تا رسیدن به قیمت های 400 الی 420 تومانمی تواند ادامه دار باشد این سهم شرایط خوبی هم از نظر ان ای وی و هم سود سازی دارد ومعادنی که رشد قیمتی و سود سازی خوبی در سنگ اهنی های خود شاهد خواهد بود
همانطور که اشاره داشتیم وسپهر رشد قیمتی خوبی را تجربه کرده است سهم به قیمت های 500 تومان رسید و عرضه های سنگینی شد این سهم امروزمنفی شده و حتی تا استانه صف فروش هم عقب نشست یک اصلاح و صبر تنا زمان عرضه و مشخص شدن قیمت توسعه نیشکر راه را برای سهم می تواند مجددا هموار سازد
چهارگوشه بازار
باز سد قیمتی 360 تومانی مانع از رشد بیشتر ایران خودرو شد سهمی که شرایط بنیادی خوبی داشته و مسیر رو به بالایی دارد این سهم می تواند تا قیمت های 400 الی 420 تومانی صعود داشته باشد اما فعلا در انتظار یک خبر یا پتانسیل برای رشد قیمتی بیشتر می باشد
خپارس هم اعلام کرد 800 میلیارد تومان اثرات سود سازی در این سهم تقویت می شود سال بعد این عدد براورد می شود بیش از 2 همت باشد و این یعنی بخش عمده ای از زیان کاور می شود ولی هنوز هست و در مسیر بهبود است به نظر خپارس اگر محدود باز شد در قیمت های زیر 100 خوب است
وتوکا به قیمت های 420 تومانی نزدیک شده و فردا باید به مصاف این سطوح برود وتوکایی که شرایط خوبی داشته و ارزش ان ای وی بالا و سود 90 تا 100 تومانی برای امسال سبب شده تا سهم با اقبال همراه شود رشد بیشتر و شکسته شدن سد قیمتی 420 تومانی سهم را تا قیمت های 460 و حتی 500 تومان به دلیل کشش سود سازی بالا خواهد برد
شپاس با روند مثبت خوبی همراه شده و در صف خرید قفل است براورد سود 800 تومانی برای امسال وسود بالای 1000 تومانی برای سال اینده برای سهمی که در صورت های مالی حسابرسی شده 6 ماهه 350 تومان سود داشته و برنامه تقسیم سود 100 درصدی دارد باعث شده تا سهم با اقبال بالایی همراه شود
از بین بیمه ها همیشه روی 3 نماد البرز اسیا کوثر صحبت میکردیم و حالا به نظر بازی روی کوثر دوباره اغاز می شود خرید سهم در قیمت های فعلی بد نیست در محدوده فعلی به نظر بعید است فشار فروش داشته باشیم ولی در قیمت های 2500 به بالا کمی فشار فروش سهم بالاتر است با دید نوسان مقطعی هم بد نیست ولی در کل بازی در گروه بیمه در همان 3 سهم است
در گروه ساختمان ثامید را زیرنظر داشته باشید ثبهساز ثامید هردو بنیادی ترین های این گروه هستند
یکی از گروه هایی که اهرمی قوی به شرایط دارد قطعا فلزات است فملی با بالاترین صادرات در صدر است و توصیه هم داریم زیرنظر باشد فاسمین و گروه روی نظیر فسوژ فروژ فگستر فتوسا گزینه های خوب و اهرمی به این ماجرا می شوند و کبافق عم با همه فراز و فرود ها بد نیست
در گروه حمل ونقل اگر این خبر درست باشد که مبنای تمامی محاسبات برای گمرکات و .. این نرخ خواهد بود به نظر اتفاق مهمی رخ خواهد داد و این شرکت ها یک رشد خاص تسعیر ارز و رشد درامدی را شناسایی میکنند که در رشد درامد ماهانه منعکس خواهد شد و از همین رو حسینا حتاید حکشتی گزینه های این گروه برای این شرایط هستند .
در گروه فولاد فصبا حدود 30 درصد درآمد خودش را از فروش صادرتی بدست اورده و ابان هم 1.9 همت فروش داشته و نسبت به مهر رشد 96 درصد نشان میدهد و احتمالا فروش خوب خودش رو ادامه بده با توجه به اینکه 271 هزار تن آهن اسفنجی هم انبار کرده و میتواند وارد بازار کند . احتمالا برای امسال حدود 50 تا 53 تومان سود داشته باشد. از دید نموداری در صورت عبور از مقاومت 460 تومان می تواند حتی تا بالای 500 تومان هم رشد کند.
هم فخوز هم ارفع هم فسازان را در نظر داشته باشید در فخوز با توجه به شرایط ارزی فعلی بهتر است که یکی از شمش سازها را در سبد داشته باشید و یکی از گزینه های خاص این گروه فخوز می باشد. سهم با سقف امسال حدود 35 درصد و با سقف تاریخی حوالی 50 درصد فاصله دارد و می توان انتظار داشت با تحولات پیش آمده رشد خوبی را تجربه کند.
در بین هلدینگ ها وسپه با وجود اینکه رشد خوبی داشته اما هنوز P/NAV آن حوالی 70 درصد می باشد. یک پرتفوی خوب از صنایع دلاری دارد که به ترتیب نمادهای فملی، کچاد، فولاد و کگل بیشترین وزن را دارند و شپدیس و پارسان نیز حدود 16 درصد سبد این نماد را تشکیل داده اند که در فضای فعلی و توجه بازار به گروه پتروشیمی، می تواند گزینه مناسبی باشد.ونیکی در بین همه آنها اولویت قوی و مهمی را دارد انصافا یکی از بهترین های گروه و سهم های بازار و کم ریسک های بازار است افزایش سرمایه و مجمع دارد و تقسیم سود میکند و زیر 50% ارزش ذاتی است . ونیکی را هم زیرنظر بگیرید


