گزارش بازار امروزچهارشنبه 21آذر 1403
من آن موجم که آرامش ندارم …
نمیدانیم از سقف قبلی گذشتیم یا هنوز چند قدمی مانده … به یک روایت رفتیم و به یک روایت نه … ولی هر چه هست گارد امروز یعنی گذر از سنگر پیش رو البته اگر در آخر هفته سورپرایز نشویم …
امروز بازار یک روزی رویایی خاص و ویژه را پشت سر گذاشت و منفی به مثبت تاریخی و باورنکردنی را ثبت کرد که بسیاری آن را یک کامبک تاریخی در جریان و حرکت بازار میدانند امروز بازار در حالی از منفی به مثبت پیش رفت که در یک آخر هفته خاص قرار داشت و شرایط ویژهای را در نزدیکی سقف شاخص شاهد بود…
دیروز در گزارش بازار و پیش از این در مورد واکنش بازار در سقف شاخص نکاتی را بیان کرده بودیم و حالا لازم است آن را تکمیل کنیم که بازار میتواند در نزدیکی سقف قبلی و با گذر از آن و غلبه بر فضای روانی بیش افزایی و جو خوبی را پیش بگیرد و مسیر متفاوتی را طی نماید…
امروز این منفی به مثبت شدنها و این شرایط خاص انرژی مضاعف و خوشبینی ویژهای را به بازار داد تا تصمیم گیری برای مرددین و تماشاچیان نیز آسانتر باشد
طی روزهای گذشته مفصل در مورد موضوع سقف شاخص و مواجه فعالان با سقف شاخص احتمال گذر از آن و شرایط پس از آن صحبت کرده بودیم و به نظر دیگر صحبت در مورد این مسائل زیاده گویی است از حالا باید روی نکات مهمتر و تحولات بنیادیتر بازار صحبت کرد و البته این نکته را دیروز هم نوشتیم و باز هم میگوییم نباید اسیر جوهای عجیب و غریب خوشبینی و بدبینی شد و مهمتر از همه لحاظ کردن واقع بینی و شرایط واقعیت در بازار است…
جایی که وقتی صحبت از دلار میشود واقعیت را ببینیم که نرخ ارز آزاد امروز از ۷۳ هزار تومان گذشته و دلار توافقی نیز پیش روی بازار است
مهم ترین موارد دیدن واقعیتهایی است که میتواند در پذیرش اعداد و قیمتهای فعلی به ما کمک کند البته هنوز سناریو نویسی برای بازار و شرایط فعلی وجود دارد و هیچکس این رویدادها را فراموش نکرده … اما بازار …
امروز بازار را در حالی پیش بردیم که در تلاطمی از اتفاقات و رویدادها چهارشنبه نقطه تلاقی بسیاری از تحولات و رویدادها بود از یک سو چارتیستها و تکنیکالیستها سنگر سقف قبلی شاخص را هر روز بلندتر و محکمتر پیش روی سهامداران قرار میدادند و از سوی دیگر همتی با لشکر رسانه و حرف که سربازانش دور و برش هستند به جنگ این روزها میآید تا اگر شده یک بار دیگر با حرف و سخن درمانی به شکستن این سنگر کمک کند در سوی دیگر تحولات سیاسی و صحبتهای امروز و در کنار آن حرفهای مختلف از نرخ ارز و تحولات نیما و شرایط اقتصادی نیز قرار داشت و این جمیع رویدادها باعث شد بازار امروز شرایط کمی غیرقابل پیشبینی و متفاوتی را داشته باشد ولی هر چه بود اخرش شیرین بود ! همه لبخند به لب به تعطیلات رفتند .
برخی معتقدند به نظر پیشبینی برای زمانشناسی و تغییر و تحولات در بازار کمی غیر منتظره است و مهم نیست امروز فردا یا هفته بعد چه میشود مهم این است روند تغییر کرده و در این روند باید سهامداری کرد اما از سوی دیگر باید به ذهن برخی فعالان بازار حق داد که در روندهای کوتاه مدت بخواهند شرایط متفاوتی را داشته باشند و با همین فکر سناریوهای مختلف پیش روی بازار قرار میگیرد . اول بازار و در منفی ها برخی معتقدند آنچه آغاز شده بود با فضای فعلی و ایستادن در نقطه سقف قبلی به پایان رسیده و دوباره بهتر است مدت زمان طولانی بیرون نشسته و تماشاچی باشید ولی اخر بازر قیافه آنها جور دیگری بود . برخی دیگر بر این عقیدهاند این مسیر ادامه دارد و روزهای این چنینی حتی اگر اخرش هم این چنین نبود بازهم روزهای استراحت موقتی است که فقط کمک شرایط متوقف شده و استراحتی کوتاه برای ادامه مسیر خواهد بود برخی دیگر اصلاح زمانی را مدنظر قرار میدهند و معتقدند حتی ممکن است دو هفته در این نقاط درجا بزنیم و حرکات کاتورهای و مثبت و منفی مختلف را داشته باشیم و بعد دوباره به این سنگر حمله کنیم و آن را بشکنیم و پیش برویم برخی دیگر هم از یک حرکت متهوارنه و شارپتر صحبت میکنند و معتقدند با یک اصلاح قیمتی جذاب ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمتها دوباره به نقاط جالب و جذابی رسیده و دوباره انرژی برای حرکت بعدی شکل میگیرد . هر چه بود شرایط امروز نشان میداد اوضاع خوب پیش می رود .
اما تقریباً با بررسی همه این موارد به یک چیز اعتقاد داریم و آن هم این است که سرعت تند و کند شدن این اصلاح به اخبار و تحولات وابسته است و هر خبری میتواند این جریان را تحت تاثیر قرار دهد چه قرار باشد سریع به اصلاح برسیم و دوباره برگردیم و چه اصلاح زمانی و نه قیمتی را داشته باشیم و چه شارپ به سمت بالا برویم نتیجه میتواند یک چیز باشد ما پشت این سنگر محکم تجدید قوا میکنیم انرژی لازم را ذخیره کرده و بعد با اخبار بهتر و تحولات بهتر مسیر پیش رو را ادامه میدهیم این شاید خاصترین و بهترین سناریوی ممکن برای بازار باشد جریان پول را مدام با خود درگیر میکند .
اما با تمام این موارد و تمام اتفاقات به نظر اهالی بازار یک چیز را باید خوب ببینند و این بزرگترین تغییریست که به نظر اتفاق افتاده فارغ از رویدادهای مختلف اعم از طرف کردن ناترازیها و رشد نرخ دلار نیما و بحثهای اقتصادی بودجه و موارد از این دست ما با سکانداری طرفیم که هر چند وقت یکبار در صحنه رسانهها ظاهر شده این سیگنال را به اهالی بازار مخابره میکند که اینجا جای سرمایهگذاری است و باید با نشاط بماند و تا به امروز نیز اثبات کرده که علاوه بر حرف تا حدودی روی صحبتها نیز عمل پیاده شده و در عمل هم اتفاقات و رویدادهای مثبتی رخ داده این تفاوت ویژه و عمدهای است که باید خود را در تابلوی قیمتها نیز نشان دهد به عقیده بسیاری هنوز مسیر طولانی برای نشان داده شدن این اتفاقات در قیمتها داریم …
از همین روست که همچنان معتقدیم بازار با وجود تمام این زد و خوردها تا وقتی بتواند ۲ موضوع را ساپورت کند جای نگرانی چندانی ندارد موضوع اول تحولات و عوامل بنیادی و موضوع دوم جریان خبرهای مثبت است هر وقت این دو رویداد به چالش خورد و با مشکل مواجه بود به نظر آنگاه باید در این نظرات و این اظهار نظرها و استراتژیها تجدید نظر کرد قیمتهایی که در تا ۱۰ درصد پایینتر از نقطه فعلی دوباره به نقاط جذاب میرسند نمیتوانند در حال حاضر شرایط غیر بنیادی و یا هیجانی را نشان دهند بازار هنوز جذابیتهای بنیادی بالایی برای ادامه مسیر دارد تحولات و اخبار در این بین نقش حیاتی را ایفا میکند و البته حتماً توصیه میکنیم یک بار دیگر گزارش بازار دیروز گزارش بازار دیروز را با دقت و جزئیات بیشتری بخوانید که نکات مهم و خاصی در دل آن نهفته بود و هدفی نیست که تکرار مکررات باشیم …
و اما حرف آخر …
یکی از مواردی که همیشه در روزهای مثبت بازار و دوران اوج در مورد آن بحث میشود گرایش جریانهای پولی به صندوقهای سرمایهگذاری است برخی آن را سرمایهگذاری غیر مستقیم میدانند به نظر میرسد گاردهای باز و بسته زیادی نسبت به این موضوع وجود دارد آیا صندوقهای سرمایهگذاری اتفاق و رویداد میمون و مبارکی برای بازار بوده یا فضای بازار را تغییر اند؟؟! بی شک بر هیچکس پوشیده نیست که صندوقهای سرمایه گذاری به خصوص اهرمی توانستهاند با تمام ایرادها و اشکالات زیاد تا حدودی در بازار مسیر نسبتا
موفق باشند وومسیر منطقی را پیش بروند و در جذب سرمایه و توجه به بازار نمره قبولی بگیرند این مطلب را برای این موضوع نوشتیم که دیروز نزدیک به ۲۵۰۰ میلیارد تومان از حجم بازار روی صندوقهای اهرمی متمرکز بود که بالاترین میزان طی مدت اخیر بوده اگر صندوقهای سرمایهگذاری را هم به این موضوع اضافه کنیم تقریباً میتوان گفت دیروز یکی از درخشانترین روزهای صندوقهای سرمایهگذاری در جذب سرمایهها بوده است حال سوال اینجاست که این اتفاق خوبی بوده است یا خیر؟! به نظر میرسد همچنان صندوقهای سرمایهگذاری و یا سرمایهگذاری غیر مستقیم مخالفان جدی ویژه و پا به قرصی در میان سهامداران دارد و البته به بخشی از این افراد حق میدهیم که نسبت به این موضوع گارد داشته باشند؟! چرا این موضوع را مطرح میکنیم دلیل آن واضح و روشن است…
عملکرد بسیاری از صندوقهای سرمایهگذاری در این مدت نه تنها یک عملکرد هوشمند که دقیقاً عملکردی همراه با جریان عادی بازار بوده و بسیاری از افراد معتقدند حتی اگر به شکلی رندوم و با یک تشکیل پرتفوی کمی گستردهتر در بازار حرکت میکرد میتوانست بازدهی بالاتری را نسبت به این صندوقها ایجاد کند و در واقع اثبات میکند این صندوقها نتوانستند مزیت ویژهای برای بازار داشته باشند نکته بعد نوع حرکت آنها در بازار و به نوعی جو زده و رفتارهای گله واری است که آنها دارند که به خوبی نوع مدیریت و نگاه مدیر صندوق را نشان میدهد در این مدل نیز معتقدیم با توجه به شرایط بازار افراد با سابقه و قوی و حرفهای در راس این صندوقها قرار نگرفتند که این چالش را یک روز مفصل بیان میکنیم و افراد تازه وارد عمدتاً باعث بروز چالشهایی در این صندوقها شد و حتی اگر عملکرد آنها مورد بررسی و قضاوت قرار گیرد اکثراً از سطح متوسط بازار پایینتر هستند
و در یک کلام گسترش افقی و نه عمیق صندوقهای سرمایهگذاری در طی این سالها مورد توجه بوده و انگار بیشتر قرار بوده تعداد و آمار صندوقها افزایش پیدا کند این موارد را بیان کردیم که بدانیم به شکل کامل دقیق و روشن از مشکلات صندوقهای سرمایهگذاری آگاه هستیم تازه این مواردی بود که قابل بیان بود مواردی هم قابل گفتمان نیست که بماند برای بعد اما همگان میدانند قرار است در مورد چه چیزی صحبت کنیم شکل جدیدی از پروژه بازی که در صندوقها نمود پیدا کرده … فعلاً با این موضوع کاری نداریم حرف ما این است که به خوبی ایرادات این موارد را میدانیم اما یک نکته وجود دارد
آیا این موضوع باعث میشود ما صندوقهای سرمایهگذاری و سرمایهگذاری غیر مستقیم ورود افراد غیرحرفهای به بازار را نفی کنیم به هیچ وجه یکی از مشکلات بزرگ سال ۹۹ این بود که افراد غیرحرفهای مستقیم وارد بازارها شدند و آن اتفاقات تلخ رقم خورد در ثانی بسیاری از صندوقهای سرمایهگذاری در بازار عملکرد بسیار خوبی نسبت به شاخص و متوسط بازار و بسیاری از سهمها داشتند و اتفاقاً وقتی به عملکرد آنها نگاه میکنیم متوجه میشویم که تیمهای تحلیلی و مدیران با سابقهتر در آنها حضور دارند نکته مهم این است که علکرد ضعیف صندوقها نمیتواند نفی کننده اصل ماجرا باشد صندوقهای سرمایهگذاری ابزارهای خوب قوی و مطمئنی برای حضور افراد غیرحرفهای در بازار است اما باید بهترین شکل ممکن پیش برود مدیریت آن مدیریت حرفهای و دقیق باشد به نظر میرسد بحث نظارت سازمان بورس نیز بر این صندوقها کاملاً رها و آزاد است به طوری که قبل از ارائه مجوز همه چیز بسیار سختگیرانه و بعد از آن رها میشود…
اما بخواهیم صحبت را کوتاه کنیم باید ابتدا به این موضوع پاسخ بدهیم که چاره کار چیست به نظر یکی از مهمترین حلقههای مفقوده صندوقهای سرمایهگذاری و عملکرد آنها این است که اطلاع رسانی شفاف دقیق و روشنی در مورد صندوقهای سرمایهگذاری وجود ندارد ببینید این ایراد بازار سرمایه و شرایط فعلی ماست که عملکرد این صندوقها به طور شفاف ویژه و خاص مورد بررسی قرار نمیگیرد و این عدم بررسی و تحلیل باعث بروز پرسشهای متفاوت و عدم نظارت در سمت سهامداران شده قطعاً اگر مدیران این صندوقها بدانند میلیونها چشم آنها را دنبال میکنند قطعاً در تصمیمات و عملکرد خود حساستر پیش خواهند رفت نکته بعد شفافیت این صندوقهاست به نظر انتشار هفتگی اطلاعات این صندوقها و حتی انتشار روزانه بعضی از خرید و فروشها میتواند کمک شایانی به حل این موارد کند بی شک هرچه شفافیت این صندوقها به سمت بهبود پیش برود قابلیتهای قویتری در انتظار بازار خواهد بود و میتواند فضای بهتری را برای سهامداران و تصمیم گیری آنها به وجود آورد به نظر این آن چیزی است که به آن نیاز داریم و باید ارکانهای مختلف مالی آن را توسعه دهند و به جد معتقدیم اگر قرار است مردم عادی و یا مردم کوچه و خیابان دلارهایی که آقای همتی بیان میکرد و در نهایت در موج آخر در بازارها باشند این حضور باید در صندوقهای سرمایهگذاری جا خشک کند تا به شکلی کاملاً مدیریت شده رفتار شود و این حرف به معنی تعداد زیادی مجوز نیست خیر بحث این است که با همین تعداد مجوز و صندوقها هم میشود کار را پیش برد بهتر است از حالا کمی از این به بعد صرف بهبود و توسعه کیفی این صندوقها گردد
بانک ها به پیش
در نمادهای بانکی شاهد روند مثبت و صعودی خوبی در این گروه و ادامه رشد قیمتی بانک ها به عنوان لیدر های تازه بازار بودیم
در وبصادر با رشد قیمتی علی رغم عرضه های سنگین مواجه بودیم این سهم به سمت سطوح قیمتی 240 تومانی در حرکت است وبصادری که از عرضه سهام توسعه نیشکر سود خوبی برده و شنیده می شود عرضه سهام برخی شرکت های دیگر را هم در دستور کار دارد
بانک ملت با حجم معاملات میلیاردی همراه شده و رشد قیمتی ادامه داری دارد سهم به سمت سطوح 320 تومانی در حرکت است در صورت شکست قیمت های 320 تومان سهم تارگت 360 تومانی خواهد داشت بانک ملتی که با این نرخ های رو به رشد دلار نیمایی تا پایان سال یک تعدیل سنگین دیگر ناشی از تسعیر ارز خواهد داشت
بانک تجارت هم خود را به سمت قیمت های 200 تومان می رساند این سهم نیز سود تسعیر ارز قابل توجهی دارد این سهم تا قیمت های فوق و حتی بیشتر جای صعود دارد به خصوص این که خبرهای خوبی از افزایش سرمایه بانک از سود انباشته به گوش می رسد وتجارت اهداف میان مدتی 240 تومانی دارد
فولادی های پر سود
در نمادهای فولادی شاهد روند مثبت ادامه داری هستیم عرضه دلارهای صادراتی فولادی ها در سامانه توافقی با نرخ 62 هزار تومانی سبب شده تا فولادی ها در شرایط خوبی به سر ببرد
در فولاد کاوه سهم همچنان میل به صعودو صف خرید داشت این سهم در حال نزدیک شدن به قیمت های 920 تومانی می باشد این سهم شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و حساسیت بالایی به نست رشد دلار نیمایی دارد فولاد کاوه می تواند در صورت شکست قیمت های 920 تومان تا سطوح 1000 تومان هم بالا برود
فولاد مبارکه این غول ورق ساز بازار در قیمت های 520 تومان که مصادف با مقاومت سنگین سهم است در نوسان مثبت است سهم بتواند در سطوح بالای 520 تومان تثبیت شود تا قیمت های 560 الی 620 تومان جای رشد دارد این سهم فولادی امسال حدود 100 تومان و برای سال اینده 120 تا 130 تومان سود خواهد داشت
امروز در صف خرید قفل و به سمت قیمت های 320 تومان در حرکت است در گام بعدی شاهد رشد سهم به سمت قیمت های 360 تومان خواهیم بود این سهم به واسطه طرح توسعه بسیار خوب افزایش ظرفیت برای سال اینده و پتانسیل رشد قیمت صادراتی محصولات شرکت می تواند صعود بسیار خوبی داشته و روند رو به رشدش ادامه دار باشد
پالایشی ها و خریداران قوی
در نمادهای پالایشی همچنان قدرت خریداران بالا بوده و سهام پالایشی در مسیر رو به رشد خوبی قرار داشتند
در شاوان سهم با صف خرید به سمت سطوح 2000 تومانی می رود اهرم سهم به واسطه سرمایه پایینش بالا بوده و رشد شتابان قیمت دلار نیمایی سود خوبی را برای نیمه دوم سال شرکت به وجود خواهد اورد شاوان قیمت های 2200 الی 2400 تومان هم در بازه میان مدتش دارد
شپنا در حال شکست مقاومت 420 تومانی می باشد سهم به سمت سطوح قیمتی 460 تومانی پس از این سطوح خواهد رفت شپنایی که شرایط خوبی داشته و می تواند با صعود ادامه داری همراه شود برای نیمه دوم سال انتظار می رود عملکرد ضعیف شرکت جبران شود شپنایی که طرح های توسعه ای بسیار خوبی هم دارد
در خصوص شبندر در قیمت های کف 720 تومان زمانی که صف فروشش جمع اوری شد عنوان کردیم که سهم از قافله رشد بازار جا مانده است حالا سهم در حال نزدیک شدن به مقاومت 820 تومانی خود می باشد شبندری که وضعیت سود سازی خوبی داشته و برای امسال شایعات سود 150 تومانی دارد
معادن عیار بالا
در نمادهای معدنی عیار سهام این گروه با رشد قیمت دلار ازاد و نیمایی همچنان رو به بالا بوده و سهام معدنی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند
کچاد علی رغم عرضه های سنگین با روند مثبت همراه شد این سهم به قیمت های 380 تومانی رسیده و تارگت 420 تومانی دارد این سهم سود سازی بسیار خوبی داشته و هم رشد قیمت محصولات سنگ اهن و گندله را شاهد است هم رشد قیمت محصولات فولادی و شمش خود را این شرکت سهامدار شرکت های فولادی هم می باشد یعنی همه جانبه سود خوبی می برد
رشد قیمت دلار ازاد و طلا هم سبب رشد قیمتی سهام فزر شده است این سهم تا قیمت های بسیار خوبی جای رشد دارد سهم قیمت های مقاومتی 3800 تومانی داشته و در صورت شکست این سطوح تا قیمت های 4200 تومان جای صعود دارد فزر امسال و سال اینده با این قیمت های دلار جای صعود بسیار خوبی دارد
فملی با رشد قیمتی به سمت سطوح 720 تومان در حرکت است این سم با شکست این سطوح به سمت قیمت های 760 تومانی خواهد رفت محصولات شرکت هم راستای رشد قیمت دلار با افزایش تقاضا و رشد قیمتی همراه و امسال و سال اینده فملی سود قابل توجهی خواهد داشت
چهارگوشه بازار
وسپهر با رشد قیمتی خوبی همراه شد و به رشد خود علی رغم فشار عرضه ها ادامه داد سهم هدف قیمتی 500 الی 520 تومانی دارد با فرض سود 10 همتی توسعه نیشکر این سهم مارکت 60 همتی خواهد گرفت با توجه به سهم 40 درصدی وسپهر در این شرکت به نظر می رسد سهم وسپهر از توسعه نیشکر 20 تا 24 همت باشد که با توجه به مارکت 36 همتی وسپهر سهم به قیمت های خوبی رسیده است
ختور با صف خرید به سمت سطوح قیمتی 460 تومانی می رود وضعیت سهم امسال متحول شده و ختور و شرکت زیر مجموعه اش امسال با رشد سود سازی بسیار خوبی همراه خواهند شد براورد سود 80 تومانی برای امسال در سهم زده می شود ختوری که رشد خوبی در گروه قطعه سازان داشته است
وتوکا به قیمت های نزدیک 400 تومان رسید سهم تا قیمت های 420 تومان جای نوسان مثبت را دارا می باشد سهمی که شرایط بنیادی خوبی داشته و با توجه به توان رسیدن به سود 90 تومانی پی بر ای فوروارد جذابی دارد وتوکا ارزش ذاتی 460 الی 500 تومانی را در میان مدت خواهد داشت
با دید بنیادی و میان مدت بعد از بترانس، بنیرو می تواند یکی از گزینه های مناسب خرید باشد که تلفیقی شش ماهه سهم مزید بر جذابیت آن است. با برآورد سود تلفیق ۶۰ تومانی برای امسال و در نظر گرفتن محدوده ۲۰۰ تومان به عنوان پایین سهم، بد نیست به منفی های سهم بیشتر توجه کرد.
دلر که در انتظار مجوز سازمان برای افزایش سرمایه 400 درصدی است، با برآورد 450-500 تومان سود برای امسال گزینه بنیادی و میان مدتی مناسبی است. اگرچه کاهش فروش تابستان نسبت به فصل قبل و البته افزایش بهای تمام شده باعث افت سودآوری شده، اما با توجه به طرح توسعه هایی که دارد که شاخص ترین آن طرح خط جدید تولید پودر استریل می باشد و همچنین فروش خوب شرکت در دوماه ابتدایی پاییز ماه، می تواند مورد توجه قرار بگیرد. شرکت جز پی به ای فوروادهای پایین گروه محسوب می شود.
امروز شپلی هم مثبت بود شپلی محصول سراغ افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی از طبقه دارایی بلند مدت میره و احتمالا این افزایش سرمایه زیر 200 درصد خواهد بود و در این قیمت ها و به دید افزایش سرمایه می تواند برای ورود جذاب باشد.شرکت در مسیر تحول عملکردی است و در آبان هم 310 میلیارد تومان فروش داشت و عدد خوبی بود.همچنین در بورس کالا رشد ۶ درصدی نرخ فروش محصول اکریلیک برای هفته جاری ثبت شد و این محصول حاشیه سود مناسب برای شرکت دارد و در گزارش آذر ماه هم درآمد خوبی خواهد داشت. از نظر نموداری هم در صورت عبور از مقاومت 130 تومان در گام اول تا 150 تومان پتانسیل رشد دارد و پیشنهاد می شود تحولات شرکت زیر نظر گرفته شود و گزینه نوسانی برای ورود است.
رمپنا علیرغم صف خرید قوی طی چند روز اخیر، دیروز صف را عرضه کرد و از لحاظ قیمتی نیز از سقف آذر پارسال عبور کرده است و روند صعودی سهم همراه با افت و خیز بالا ادامه خواهد داشت. در هفته های آینده عرضه زیرمجموعه شرکت در بازار سرمایه صورت خواهد گرفت که احتمالا مجددا سهم مورد توجه قرار گیرد ولی ریسک به ریوارد فعلی برای ورود مناسب ارزیابی نمی شود و برای بخش پرنوسان سبد زیر نظر باشد
سمگا چند روزی است حول مورد توجه قرار گرفتن گنگین و وگردش مورد اقبال بازار قرار گرفته. نکته مهم سهم از لحاظ قیمتی اینکه پس از یکسال از باکس اصلاحی خارج شده و تثبیت بالای 320 تومان تریگر رشد میان مدت سهم خواهد بود که اخیرا محقق شده است. در صورت افزایش عرضه و نزدیک شدن به 320 ت طی روزهای آینده با دید میان مدت میتوان یک پله خرید انجام داد.


