جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزاش بازارامروزدوشنبه 12آذر 1403

گزاش بازارامروزدوشنبه 12آذر 1403

نوید خاندوزی
دسامبر 2, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزاش بازارامروزدوشنبه 12آذر 1403 

آتش ناخدا همتی! 

یکی از ماندگار ترین سکانس هایی که همیشه در ذهنم مانده روشن کردن  سیگار یک دستی در فیلم ناخدا خورشید بود ! البته ناخدای تایتانیک هم با آن همه حرفه ای بودن در ذهن ما مانده و حالا دیشب ناخدا همتی هم چراغ های این کشتی تایتانیک گونه را روشن کرد و پیش برد … دیشب او به طور واضح این  سیگنال را برای سهامداران ارسال کرد که بله تا امروز بودیم از این به بعد هم خواهیم  بود …

ولی واقعا بعد ازآن همه سختی و افت این حق بازار است و ازاین رشدها هیجان زده نشوید …به روزهای تلخ هم  فکر کنید و این روزها حق سهامدارانی است که آن شرایط را تحمل کردند …

این روزها و به خصوص امروز روزهای خاص و عجیب و جالبی برای بازار سپری می‌شود تو گویی یکی پشت فرمان نشسته و بازار را با شکلی خاص مدیریت می‌کند و فرمان را به دست گرفته و سعی می‌کند او را در مسیر صعود با سرعتی معقول و منطقی پیش ببرد درست دیروز بود که در گزارش بازار نوشتیم دستی نامرئی در پی هدایت بازار است و به نظر امروز نشانه‌های این دست کاراتر و روشن‌تر دیده می‌شد و البته دیشب هم راننده سیگنال هایی داده بود . در حالی که بازار در آستانه رسیدن به سقف قبلی در حال فکر و دل دل کردن رفتن و نرفتن بود  و فعالان دنبال اصلاح و افت احتمالی و گزینه های بعدی بودند دو خبر خاص و ویژه به بازار  رسید  و شرایط را تغییرداد اولی خبر تجدید سایپا بود که کدالی شد و دومی سیگنال استاد همتی که آتش بازی را در بازار به راه انداخت …

در این مقطع حساس که بازار از خبرهای خوب و مثبت اشباع شده بود صحبت های دیشب انرژی جدیدی به بدنه بازار تزریق کرد و این دو روز صف خرید سایپا در حالی که خودرو در حال استراحت بود بازار را حفظ کرد و دیشب همتی این پاس گل را به بازار داد تا روی تور امروز ابشار 3% فرود اید … بازار شده حکایت راننده‌هایی که آن یکی خسته می‌شود و دیگری جایش را می‌گیرد و دوباره در این مسیر حرکت می‌کنند . البته معتقدیم وزن صحبت های همتی از اثر سایپا بیشتر بود …  بی تعارف صحبت‌های دیشب همتی انرژی جالبی به بازار داد و بسیاری از مرددین و کسانی که در مورد بازار تفکرات کمی محافظه‌کارانه داشتند را به این فکر فرو برد که دستی قوی ، انگیزه‌ای مهم و خواستی ویژه برای رشد بازار وجود دارد که اگر تا دیروز بیان نمی‌شد اما در چهره بازار آشکار بود…  دیشب به وضوح بیان شد تا همگان به این نتیجه برسند که کشتی را کشتیبان جدیدی آمده است ناخدا همتی کشتی‌بان جدید این کشتی در دریای پرتلاطم اقتصاد کشور است و امیدواریم ، فقط و فقط امیدواریم که ماجرای تایتانیک برای ما تکرار نشود او انصافاً نشان داده ناخدای حرفه‌ای است اما یک بار سال ۹۹ بدجوری این کشتی را به صخره کوبیده است بگذریم خاطرات تلخ گذشته را فعلاً نمی‌خواهیم یادآوری کنیم اما به هر حال در روز اول حضور او نیز نوشتیم که او  آدم حرفه‌ای در کار خود است و حداقل می‌داند چه می‌کند ! چه منفی چه مثبت !

همین دیروز بود که در مورد اولویت‌های مدیریت‌ها در مقطع سقف شاخص مطالبی را نوشتیم صحبت‌های دیشب همتی تا حدودی این موضوع ما را تایید کرد که نگاه مدیریت در دوره قبل دوره فعلی در مواجهه با سقف شاخص بسیار متفاوت است در دوره قبل برخی به دنبال سرکوب بازار بودند و حالا وزیر اقتصاد از هر آنچه فرصت در اختیار دارد برای کمک به بازار استفاده می‌کند تا از این محدوده عبور کند و این دقیقاً همان چیزی است که بیان شد و از تفاوت‌های مدیریت‌ها در مقاطع گذشته صحبت می‌کرد

در مورد صحبت‌های همتی در آخر گزارش بازار هم دوباره صحبت خواهیم کرد اما جمیع این موارد به همراه آرامش نسبی دوباره در سوریه کاهش تنش‌ها و تحولات خاص و خوب بازار و جریان نقدینگی باعث شد امروز یک بار دیگر انرژی بازار برای رشد انرژی خوب و قوی باشد و فضای قوی و مثبتی را در بازار شاهد باشیم . تازه به نظر هنوز جریان پول کوچه و بازار اینجا حضور ندارد و خودمان هستیم … همین خودی ها امروز کمی تعارف را کنار گذاشته و قوی تر رنج می زدند … امروز به وضوح نوع نگاه برخی مرددین و کسانی که به بازار تردید داشتند در معاملات تغییر کرده بود و این تغییر واضح و روشن و مشخص بود حالا دیگر خیلی کسی تردید ندارد و شک نمی‌کند که دولت به واسطه برنامه‌ها و سیاست‌هایی که دارد به دنبال کمک به بازار سرمایه و رشد آن است امروز مفصل‌تر در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم اما به هر حال این شیدایی حس خوب بازار امروز و فرمانروایی ناخدا همتی را همچنان باید در کنار نقاط تکنیکالی سقف شاخص قرار داد و البته همچنان معتقدیم و به جد اعتقاد داریم بازار از سقف قبلی خود عبور خواهد کرد اما این سقف برای شکسته شدن انرژی‌های پی در پی و خبرهای مثبتی نظیر آنچه دیشب رخ داد احتیاج دارد …

و اما در بخش دوم و پایانی گزارش بازار به صحبت‌های دیشب همتی اشاره داریم و معتقدیم صحبت‌های دیشب صحبت‌های مهمی برای بازار بود و فصل جدیدی از تحولات و اتفاقات را پیش پای جریان‌های پولی و مالی کشور قرار داده است و افق جدیدی را ترسیم کرده  که رفتار بازار امروز تا حدودی آن را نشان میداد …

فارغ از دو موضوع بحث‌های سیاسی پیوستن به fatf و ناترازی انرژی و به خصوص بحث بنزین که نشان از شرایط خاص نگاه او به اقتصاد است و همچنین بحث قیمت گذاری دستوری و پرهیز از آن نکات مهم و ویژه‌ای بیان شد که اثرات مختلفی را در بازار ما می‌تواند داشته باشد و به دلیل اهمیت آن امروز تیتروار به آن اشاره کرده و سعی می‌کنیم در مقاطع بعد مفصل‌تر به آن بپردازیم …

صحبت‌های همتی چند سرفصل بسیار مهم و اساسی داشت اولین و مهم‌ترین آن به نظر موضوع تامین مالی بود بارها در گزارش بازار و حتی همین چند روز پیش به موضوع سهام پروژه‌ها عرضه های اولیه اشاره شد و ما به خیال خود فکر می‌کردیم دوستان در وزارت اقتصاد .  نهاد ناظر و تصمیم گیری از این موارد دور هستند اما به نظر فراتر از آنچه فکر می‌کردیم به موضوع تسلط دارند و بسیاری هم معتقدند آنها از رونق بخشیدن به بازار این هدف را دنبال می‌کنند که با رونق بازار ثانویه ابتدا عرضه های  دولتی را در بازار رونق ببخشند و سپس در بازار اولیه سهام پروژه‌ها را مدیریت و هدایت کنند پس موضوع تامین مالی و نکاتی که بیان شد و بحث واگذاری‌ها دقیقاً نشان دهنده این است که باید در بستری از بازار خوب و مثبت این اتفاقات رخ دهد …

موضوع بعد که بسیار جالب و خاص بود در مورد آن صحبت شد بحث بانک‌هاست همتی در مورد ناترازی بانک‌ها صحبت کرد و دست روی ایده‌ای گذاشت به نام بنگاه داری بانک‌ها و پیشنهادی را مطرح کرد که احتمالاً از سال بعد اجرایی می‌شود و آن هم واگذاری کلیه دارایی بانک‌ها به یک هلدینگ و سپس واگذاری آن هلدینگ در بازار سرمایه به نظر در صورت وقوع این اتفاق بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس رقم می‌خورد و یک شرکت هلدینگ با انبوهی از دارایی‌ها مالی و غیرمالی راهی بازار خواهد شد به نظر تغییر حال بانک‌ها و ایجاد شرایط خوب برای آنها یکی دیگر از اتفاقات مهم سیگنال‌های مثبت همتی در صحبت‌های دیشب بود .

نکته دیگر در بحث واگذاری‌ها این بود که او به صراحت تایید کرد واگذاری‌های مهم و ویژه‌ای در سال ۱۴۰۴ انجام خواهد شد که برخی پروژه‌های نفتی و پتروشیمی از مهمترین آنها هستند به واقع اگر قرار است چنین چیزی اجرایی شود باید بازاری شبیه بازار داغ سال ۹۹ و ۹۸ وجود داشته باشد که جریان پول به سمت آن بیاید یکی دیشب داشت تحلیل می‌کرد که اگر واقعاً قرار باشد برای این مناره‌هایی که روی دوش آقای همتی است چاه و چاله‌ای بکنند خیلی باید عمیق باشد جریان پول قوی برای این ماجرا نیاز است و این جریان حتی هنوز روزنه آن نیز شکل نگرفته و آغاز نشده است برای همین است که بسیاری معتقدند در آغاز مسیر قرار داریم و البته امیدواریم این مدل عقلانیت تا انتها پیش برود …

نکته بعدی بحث نرخ ارز بود که به شکل صریح روشن همتی یک بار دیگر مواضع خود را بیان کرد و خط‌کشی محکمی با بانک مرکزی داشت او نرخ ارز را تابع بازار دانست و از بازار ارز توافقی به شدت دفاع کرد و معتقد است دو نرخ بیشتر وجود ندارد یک نرخ ارز ترجیحی و دیگری نرخ ارز آزاد و از دید او باید به این سمت حرکت کنیم حتی صراحتاً این افزایش پلکانی نرخ را نیز قبول نداشت و معتقد است به یکباره باید این کار انجام شود و به سمت این دو نرخ پیش برویم که یا نرخ ارز ترجیحی وجود دارد و یا نرخ بازار آزاد البته خود به خود بازار سومی هم به نام بازار آزاد برونی وجود خواهد داشت اما در حال حاضر اسم ها متفاوت است و نرخ‌ها نیز متفاوت !!  اما به نظر با توجه به اینکه فرمان اقتصادی دولت در اختیار اوست به این سمت حرکت خواهیم کرد و به زودی این اتفاق رخ خواهد داد و شک نکنید این یکی از بزرگترین پتانسیل‌های بازار سرمایه است که در صورت آزاد شدن اتفاقات خاص و شگرفی برای بازار رخ خواهد داد …

و دقیقاً بحث آخر یک دقیقه پایانی صحبت‌های همتی بود خیلی جالب بود او که دید در طول برنامه خبری از او سوالات بورسی نشد فرصت را مغتنم دید و در مورد بازار سرمایه صحبت کرد و یک سیگنال ویژه و خاص را به سهامداران رساند که از دید ما سه پیام روشن و ویژه در همین یک جمله وجود داشت ۱ این رشد اخیری که اتفاق افتاده با چراغ سبز و مدیریت کامل حاکمیت ،دولت و وزارت اقتصاد و به طور کلی بازیگران بیرون بازار بوده است ۲ یک موج موقت نبوده و ادامه خواهد داشت و چون موقت نبود و ادامه دارد بازار نیز باید به این موضوع وزن بدهد که نگاه حاکمیت نگاه کوتاه مدت فعلی نیست و ۳ صحبتی بود که به نظر در ماه‌های بعد نتایج آن را خواهیم دید همتی تاکید کرد جای جریان پول در بازارهای موازی و سفته بازی نیست و باید به سمت بازار سرمایه بیاید…

و در پایان وقتی تکه‌های این پازل را کنار هم قرار می‌دهیم یعنی موضوع تامین مالی، نرخ ارز و ماجرای حمایت از بازار و ورود جریان پول به خوبی روشن است که تیم اقتصادی دولت و همتی برنامه ویژه‌ای برای حضور جریان پول در بازار داشته این را نه برای کمک به ما بورسی‌ها که برای راهبرد دولت پیش می‌برند تا سال آتی به کسری بودجه آنچنانی گرفتار نشده و واگذاری‌ها و تامین مالی از دل بازار سرمایه صورت گیرد.

اگر به خاطر داشته باشید چند روز پیش از یک مدل برنده برنده صحبت می‌کردیم که همه بازیگران آن بتوانند در این زمین برنده باشند سهامداران، شرکت‌ها ،دولت، مردم و به طور کلی اقتصاد به نظر همتی با صحبت‌ها و چراغ سبز فعلی این مدل را استارت زده تصمیمات او نیز این مدل را نشان می‌دهد و حالا نوبت بازار سرمایه است که گام‌هایی در این مسیر بردارد به نظر همه ارکان و فعالان بازار باید از فرصتی که در اختیار آنهاست و سر این میز نشسته‌اند استفاده کنند معتقدیم خیلی زود زمان سپری می‌شود و اگر این فرصت را از دست بدهیم دوباره چند سال دیگر درگیر اتفاقاتی خواهیم بود که در همین چند ماه پیش درگیر آن بودیم فراموش نکنید که همین چند ماه پیش در دولت اسب زین شده تصمیماتی گرفته می‌شد که خر مرده را هم به خنده می‌انداخت و تا عمق و مغز استخوان بازار سرمایه و اقتصاد را سوزانده بود فعالان اقتصادی و اهالی بازار دیر بجنبند دوباره این موضوع سراغ بازار خواهد آمد پس به جای پرداختن به حاشیه‌ها و خاله زنک بازی‌ها به فکر پیاده کردن هرچه درست این سیاست برنده برنده در بازار باشید…

در بازاری که امروز قفل بود نمیدانیم چه باید بگوییم خداروشکر همه چیز مثبت … چهره و پرتفوی هاهمه خندان و لبخند زنان بود …

پیشروی پالایشی ها

در نمادهای پالایشی روند مثبت سهام این گروه ادامه داشت پالایشیهایی که شرایط بنیادی خوبی داشته و رشد قیمت دلار نیمایی سبب شده تا سهام این گروه در مسیر رو به رشد قرار بگیرند

شتران با صف خرید سنگینی همراه شده است سهم تا قیمت های 300 الی 320 تومان بالا خواهد رفت و امروزهم با توان و قدرت بالایی توانست سطوح قیمتی 280 تومان را در هم بشکند این سهم شرایط بنیادی خوبی داشته و روند میان مدتش صعودی ارزیابی می شود

شپنا به قیمت های 400 تومان رسید این سهم شرایط خوبی دارد شپنایی که تا قیمت های 420 و در صورت شکسته شدن این سطوح تا قیمت های 460 الی 500 تومان رشد خواهد کرد این سهم پالایشی شرایط خاصی داشته و رشد قیمتی میان مدتی خوبی خواهد داشت

شراز به واسطه طرح توسعه خاص خود و سود سازی بالایی که از این طرح خواهد داشت با صف خرید به رشد خود ادامه می دهد قیمت های ارزش ذاتی سهم برابر با سطوح 1800 تومان است اما سهم در میانمدت جای رشد بیشتر قیمتی را دارا می باشد در نیمه دوم سال شاهد جهش سود شرکت خواهیم بود اما با این نرخ دلار نیمایی و اثر گذاری طرح توسعه سال اینده وضعیت سهم بسیار بهتر خواهد بود

خودرویی های حمایتی

در نمادهای خودرویی شاهد روند حمایتی بسیار خوبی بودیم خودرویی هایی که شرایط بنیادی خوبی با افزایش نرخ 30 درصدی اخیر پیدا کرده و توان صعود ادامه داری دارند

در این گروه ایران خودرو تا قیمت های 360 تومان بالا خواهد رفت قیمت های که برابر با مقاومت قوی سهم بوده و احتمال شدت عرضه ها بیشتر است اما در نهایت با توجه به تحولات بنیادی و برنامه تجدید ارزیابی سطوح قیمتی 400 الی 420 تومان را در میان مدت برای این سهم انتظار داریم

خبهمن هم با صف خرید خوبی بازگشایی شد سهم شرایط خوبی دارد و رشد قیمتی مناسبی در پیش خواهد گرفت این سهم با فروش سهام تایرا سود مناسبی 3.5 همتی شناسایی کرده است و شنیده می شود صورت های مالی تلفیقی قابل توجهی هم دارد خبهمن تا قیمت های 200 و سپس 220 تومان جای صعود خواهد داشت

خساپا هم با روند مثبت همراه شد این سهم شرایط بنیادی خوبی داشته و شفاف سازی در خصوص برنامه تجدید ارزیابی دارد سهم تا قیمت های 320 تومانجای رشد دارد فردا روز مهمی برای سهم خواهد بود در هم شکسته شدن قیمت های 280 تومان سهم را می تواند همچنان در مسیر صعود نگه دارد

در زیر مجموعه‌های سایپا دید نوسان خکاوه و خپارس گزینه‌های شارپ و ریسکی‌تر بازار هستند طبق برخی شنیده‌ها به زودی شفاف سازی خپارس از محل افزایش نرخ محصولات روی کدال قرار می‌گیرد که می‌تواند محرک قوی برای حرکت این سهم باشد

پتروشیمی های پر توان

رشد قیمت دلار نیمایی ادامه دارد گمانه زنی هایی در خصوص احتمالا رفتن پتروشیمی ها به سامانه توافقی شنیده می شود در سامانه توافقی نرخ دلار در سطوح 62 هزار تومان قرار دارد فعلا اخبار پتروشیمی ها بسیار عالی است

شپدیس امروز با روند مثبت و جهش قیمتی به همراه صفخرید بازگشایی شد شپدیسی که رشد قیمت دلار نیمایی به شدت به نفعش تمام می شود این سهم در مجمع اخیر از سود انباشته نیز تقسیم داشت و شنیده می شود برای سال جاری رسیدن به سود 5000 تومانی برایش محتمل است سهمی که رسیدن به قیمت های 28 الی 30 هزار تومانی با این توان سود سازی را خواهد داشت

نوری با روند صعودی به سمت قیمت های 24 الی 25 هزار تومانی روانه شده است این غول پتروشیمی شرایط بسیار عالی دارد نوری می تواند امسال و سال اینده به سود سازی قابل توجهی برسد برخی گمانه زنی سود 4000 تومانی را برای امسال می زننند که نشان دهنده ارزش ذاتی همان محدوده 25 هزار تومانی سهم است

پارس هم در صف خرید خوبی قرار گرفته است سهم به استانه قیمت های مهم و حساس 300 تومانی رسیده است رنج 300 الی 320 تومان سطوح مهمی برای سهم می باشد این غول پتروشیمی می تواند با رشد قیمتی مناسبی همراه و حتی ازقیمت های 320 تومان هم عبور کند رشد قیمت دلار نیمایی وضعیت شرکت را از نظر سود سازی دگرگون می کند

سرمایه گذاری های شاخص شکن

در نمادهای سرمایه گذاری رشد شاخص و رشد سراسری سهم ها سبب شده تا سرمایه گذاری ها هم صدر نشین و این روزها تبدیل به شاخص شکن شوند

شستا با صف خرید سنگین به رشد خود ادامه داده و در جدال با شکست مقاومت 125 تومانی می باشد این سهم توانایی های بنیادی خوبی داشته و می تواند در گام بعدی تا قیمت های 140 تومان هم صعود داشته باشد شستا این روزها به واسطه رشد روز افزون ارزش ان ای وی خود مورد توجه قرار گرفته است

وسپه در صف خرید خوبی قرار داشته و به سمت سطوح 560 تومانی در حرکت است تقسیم سود بالا در کنار شناسایی 2 سود مجمع سبب شده تا سهم با اقبال بسیار خوبی همراه شود این سهم سرمایه گذاری تا قیمت های 600 الی 620 تومان در صورت شکسته شدن سد قیمتی 560 تومان جای صعود دارد

وسپهر به قیمت های 400 تومانی نزدیک شده است بارها در قیمت های 320 تومان بر این سهم تاکید شد وسپهری که صورت های مالی 6 ماهه تلفیقی بسیار خوبی داشته و سودش با جهش همراه شده است امسال سود بالایی از طریق توسعه نیشکر نصیب این سهم شده و به نظر می رسد سود 80 تومانی قابل دسترس باشد

فولادی ها و توان بالا

در نمادهای فولادی همچنان شاهد رشد قیمت محصولات این شرکت ها در راستای رشد قیمت ارز و افزایش توان سود سازی هستیم

در فولاد کاوه سهم که روزگذشته کمی منفی شد و سریعا برگشت به صف خرید را تجربه کرد امروز هممثبتو صف خرید بود کاوه حساسیت بالایی به نرخ دلار نیمایی دارد سهمی که تا قیمت های 820 و 900 و 1000 تومان جای صعود دارد روند میان مدتی قوی در سهم شکل گرفته و انتظارها از این سهم به شدت بالا رفته است

هرمز هم صف خریدش سنگین تر شده هم عرضه هایش کمتر سهم شرایط بنیادی بسیار خوبی دارد و به نظر می رسد هرمز تا قیمت های 320 تومان فعلا بالا برود اما توان رشد بیشتر به خصوص با توجه به طرح افزایش ظرفیت سال اینده و انتظارات به شدت بالا در سهم وجود دارد

در نماد فولاد خوزستان هم شاهد رشد قیمتی خوبی در شمش تولیدی شرکت هستیم براورد سود های خوبی با نرخ های فعلی و ادامه رشد قیمت محصولات شرکت هم برای امسال و هم سال اینده سهم زده می شود فخوز تا قیمت های 320 و 360 تومان فعلا تارگت دارد

چهارگوشه بازار

بترانس به قیمت های 260 تومانی نزدیک شده است فردا سهم بتواند در سطوح بالای 260 تومان تثبیت شود شاهد رشد قیمتی سهم تا سطوح 300 تومان خواهیم بود امسال سهم با فرض سود 60 تومانی ارزش ذاتی 300 الی 350 تومانی و برای سال اینده با فرض سود 80 تومانی ارزش ذاتی 400 الی 460 تومانی را دارد

شپاس رشد ارامی دارد حالا کمتر کسی در این سهم فروشنده بوده و در مقابل صف خرید حتی حجم مبنا هم عرضه نمی شود شپاسی که تا قیمت های 2800 الی 3200 تومان جای رشد داشته و جهش شدید قیمت قیر سبب شده تا سهم مورد توجه ویژه بازار قرار بگیرد

در بانک ها وبصادر صف خرید سنگینی بسته است سهم تا قیمت های 200 الی 220 تومان جای رشد دارد سهمی که افزایش سرمایه 200 درصدی از تجدید ارزیابی را برای سال جاری وعده داده است و قرار است سهام شرکت های زیر مجموعه خود را برای خروج از بنگاه داری عرضه کند

در گروه غذایی غصینو  صف سنگین می زنند غبشهر که سال مالی منتهی به آذر دارد، در 11 ماهه به درآمد 17380 میلیارد تومانی رسیده و شبیه سال قبل ظاهر شده است. اگر با دید نوسانی شرکت را مورد بررسی قرار دهیم، میتوانیم یک بازدهی حدودا 10 درصدی را به عنوان هدف اول نماد قرار دهیم و بعد از 230 تومان احتمالا با افزایش عرضه مواجه شود.

بین قندی ها  قچار آبان نسبتا خوبی را گزارش کرد و به عدد 262 میلیارد تومانی رسید. این شرکت در 8 ماهه درآمد 1386 میلیارد تومانی شناسایی کرده که 20 درصد بیشتر از سال قبل بوده است. با سود 90 تومانی PE سهم به عدد 5 میرسد و 1 واحد کاهش خواهد یافت. قیمت نماد اگر به حوالی 500 تومان برسد، سطوح خوبی را برای بررسی به دست میدهد.

غشصفا در آبان 456 میلیارد تومان فروش داشت و در ده ماه امسال 3.5 همت فروش داشت و نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 22 درصدی نشان می دهد. به واسطه افزایش نرخ شیر می تواند مورد توجه باشد. شیر، پنیر و خامه اصلی ترین محصولات شرکت هستند و میتواند تا پایان سال هر ماه فروش خوبی ثبت کند. احتمالا تا پایان سال 80 تومان سود داشته باشد. سهم در چند وقت گذشته رشد خوبی داشته و می توان با هدف 800 تومان وارد سهم شد.

غزر در آبان 707 میلیارد فروش داشت و رکورد فروش ثبت کرد. شرکت در نیمه اول امسال 14 تومان سود ساخته و احتمالا تا پایان سال 30 تا 35 تومان سود بسازد. از دید نموداری سهم مستعد رشد است و در صورت تثبیت بالای 200 تومان هدف بعدی سهم را می توان 250 تومان در نظر گرفت.

در گروه فلزات فنوال گزینه بدی نیست و چشم انداز سود 120 تومانی برای سهم وجود دارد. در مقدار تولید و فروش با ثبات پیش می رود و رشد مبلغ فروش آبان هم به دلیل رشد نرخ فروش تسمه و ورق آلومینیومی بوده است. در چند وقت اخیر رشد خوبی کرده ولی مقاومت 810 تومانی را پیش روی خود می بیند و در شرایط فعلی زمانی ورود به سهم توجیه پیدا می کند که بالای مقاومت ذکر شده تثبیت شود.

در گروه دارو به گزینه های قوی تر و بنیادی گروه اشاره کردیم اما افرادی که ریسک پذیری بالاتری دارند می توانند دزهراوی را زیر نظر داشته باشند. سهم بعد از شرایط ضعیف در سال 1402 ، امسال بهبود درآمد عملیاتی داشته و معمولا هر ماه حوالی 100 میلیارد تومان فروش دارد و شرایط بهتری را تجربه میکند.به لحاظ نموداری هم توانسته سقف جدیدی ثبت کند و از روند نزولی خارج شده است و با صف خرید بالا می رود.

دیروز چند حقوقی شپاکسا خریدندو  شرایط خوبی داشتند شپاکسا که از لحاظ گزارشی خوب پیش می رود، پس از چند روز معاملات کم رمق، دیروز به صف خرید رسید و مجددا به بالای 230 تومان رسید. در صورت تثبیت بالاتر از محدوده فعلی، تارگت سهم 280 تومان است و با توجه به ساختار انتظار ریزش از این محدوده نداریم و فقط نیازمند افزایش حجم و شروع رشد قیمت سات تا مجددا بتواند صعودی شود. سهم از ابتدای شهریور بازدهی 45% داشته و جزو گزینه های بنیادی و نموداری مناسب شرایط فعلی می باشد.

در گروه حمل و نقل حتاید با چشم انداز ۱۰۰ تومان سود و فضای پس از افزایش سرمایه به نظر گزینه بدی نیست و منفی امروز می‌تواند برای حتاید قیمت و شرایط خوبی برای خرید باشد

ساختمانی میخواهید بخرید ثبهساز و ثامید هردو نماد  شرایط خاص و خوبی را دارند و میتوانند جالب باشند هردو  شناسایی سود و فروش دارایی در دستور کار دارند و هردو  فضای خوبی گرفته اند به نظر با دید کمی صبر این دو را در نظر داشته  باشید و میتوانند  فضای خوبی را محقق کرده و با دید  رفتن به مجمع و نگهداری بازدهی خوبی را بدهند .

در گروه شوینده شرایط شپاکسا شرایط خوبی است و به نظر شگل هم با چشم انداز ۱۲۰ تومان سود برای سال بعد هیچ وقت در این پی به‌ای قرار نداشته در این گروه کیمیاتک و کلرپارس هم گزینه‌های جذاب و جالبی برای خریداران میان مدت خواهند بود . کلرپارس خبر مجوزش برسد صف می شود

در گروه رایانه تپسی و آسیاتک گزینه‌های جذاب‌تری برای بازار به شمار می‌روند و به نظر آسیاتک فضای منطقی‌تری بین نمادهای بازار دارد و اگر سهم را خراب نکند قابلیت یک رشد میان مدت خوب و منطقی و حتی دو برابر شدن قیمت را با توجه به شرایط سودآوری دارد در گزارش توجیه افزایش سرمایه سود سال بعد بیش از ۲۰۰ تومان ارزیابی شده

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم