جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز شنبه 10آذر1403

گزارش بازارامروز شنبه 10آذر1403

نوید خاندوزی
نوامبر 30, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز شنبه 10آذر1403 

فکرهای نگران ،پول های امیدوار ! 

بازار روزهای عجیب و خاصی را پشت سرمیگذارد و امروز این هیجان در گردش و جریان پول هم در اوج خود قرارداشت تا یک روز خاص و ویژه دیگر به خصوص در ابتدای هفته فعلی برای بازار ثبت شود. البته همینطور که بورسی ها در حال پیاده و سوار کردن خریداران و فروشنده ها هستند و بحث و جدل علمی و فلسفی برای سقف و کف بازار دارند ،دلار نرم و اهسته از آن گوشه از 70 عبور کرده و به سمت 71 می رود. هر چند برخی ریسک های سیاسی را عامل این ماجرا میدانند ولی در هر صورت هرچه هست بازار هنوز نیم نگاهی به جریان ارز دارد و البته امیدواریم ریسک های سیاسی دوباره روی سر بازار آوار نشود …

و اما بازار …

بازار امروز را در حالی آغاز کردیم که فضای متفاوتی را پیش رو داشتیم و بهتر است برای بررسی بازار امروز کمی به هفته گذشته برگردیم و به خصوص روزهای انتهای هفته و به طور ویژه چهارشنبه را یک بار در ذهن خود مرور کنیم بازار روز چهارشنبه در حالی که همگان بر این عقیده بودند با توجه به عرضه ها فضای پرعرضه و منفی را خواهد داشت با لیدری خودرو در یک ساعت آخر خود چنان آتیش بازی به پا کرد که همه به بازار امروز و این هفته امیدوار شدند و یک بار دیگر معاملات خودرو شستا نشان داد که جریان پول قوی به دل بازار زده در سوی دیگر تحولات کدالی خودرو و اطلاع رسانی‌های پی در پی هم نشان می‌دهد ماجرا به طور کلی این بار فرق می‌کند البته در آخر هفته دوباره در بی‌خبری نسبی تحولات سیاسی  T یک خبر دیگر و یک ریسک دیگر گوشه و کنارها جوانه زده و کمی ذهن بازار را درگیر خود کرده است. تحولات حلب و سوریه است که بازار با دیده تردید به این ماجرا نگاه می‌کند و معتقدیم اگر این اتفاقات به حلب ختم نشده و راهی دمشق شود می‌تواند در آن مقطع اثرات مهمی در بازار بگذارد البته ذکر این نکته ضروریست و باز هم تاکید می‌کنیم که به طور کلی بورسی‌ها تحلیلگران خوب سیاسی نیستند اما دو موضوع این میان مهم است موضوع اول اینکه به طور کلی بازار بعد از رشد اخیر و نزدیک شدن به سقف قبلی دنبال بهانه‌هایی برای اصلاح و دست به دست شدن و ماندن در این سطوح می‌گردد و برخی این موضوع سوریه را بهانه خوبی برای این ماجرا می‌دانند از سوی دیگر نکته دوم نوع جنس تحولات سوریه است که آن جنس رویارویی نظامی و ریسک‌هایی که موضوع اسرائیل داشت را ندارد و از همین رو فعلاً و در کوتاه مدت شاید آثار کمتری در بازار داشته باشد اما بی‌شک گسترده شدن این بحران ماجرا را برای بازار هم سخت خواهد کرد فعلاً از آن چشم پوشی می‌کنیم اما در طول هفته با دقت و با جدیت این موضوع را دنبال خواهیم کرد و دوباره یک نکته را تکمیل می‌کنیم که عجب سالی است سال ۱۴۰۳ و ما چه اتفاقات و رویدادهایی را که ندیدیم واقعا خاورمیانه جای عجیبیست و یک روز فرصت استراحت و آرامش به ما نمی‌دهد… هر روز برای شما سورپرایزی تازه دارد !

اما مطابق رفتار همیشه ابتدای هفته مهم‌ترین رویدادهای هفته را با هم مرور می‌کنیم تحولات سوریه و اخبار آن یکی از مهم‌ترین اتفاقات است در کنار آن خبرهای سیاسی مذاکرات اخیر و اظهار نظر در مورد آمریکا می‌تواند مهم باشد و البته معتقدیم فعلاً همه منتظر اظهار نظر طرف مقابل هستند خبرهای اقتصادی همچنین خبرهای نرخ بهره و نرخ نیما  بازار توافقی و … اخبار مهم و موثر بازار است در کدال هفته کم افت و خیزی را خواهیم داشت و آن طوفان گزارش‌های ماهانه سپری شده… همین جا در مورد گزارش‌های ماهانه و یک نتیجه‌گیری مهم در مورد بازار بیان کنیم امروز در گزارش بازار دو موضوع را به عنوان نتیجه‌گیری خاص و ویژه بیان خواهیم کرد که کابرد  معاملاتی آن  بسیار حائز اهمیت است و بی شک باید در طول این  روزها و این اتفاقات مورد توجه قرار گیرد … اولین آن این است که باور کنیم با توجه به تحولات بنیادی و با توجه به جمیع عوامل و البته با در نظر گرفتن نرسیدن چکش‌ها و پتک‌های ریسک سیاسی بازار حتی در صورت اصلاح ولی 10% ، بیشتر یک فرصت برای خرید خواهد بود و نمی‌تواند افت آنچنانی داشته باشد این را نه نموداری و نه حسی ،بلکه از روی یک فکت کاملاً دقیق و بنیادی بیان می‌کنیم.

روز چهارشنبه اکثر گزارش‌های ماهانه آبان شرکت‌ها به پایان رسید معمولا بعد از اتمام گزارش‌ها یک جمع‌بندی به شکل کلی از آن بیان خواهیم کرد اما امروز یک جمع‌بندی دوگانه را خواهیم داشت نکته اول جمع‌بندی گزارش‌های ماهانه این است که گزارش‌های بسیار خوب فراتر از انتظار بهتر از میانگین چند ماه اخیر و نشان دهنده تغییر اولیه نرخ نیما و صادرات و تحولات بورس کالا را داشتیم و می‌توان با جرات گفت ۷۰ تا ۸۰ درصد گزارش شرکت‌ها گزارش‌های خوب و منطقی برای بازار به شمار می‌رود… این یک اتفاق مهم برای بازار است که در این مقطع حساس از نظر بنیادی فضای منطقی و خوبی را تجربه کرده و بتواند مسیر مثبتی را پیش بگیرد اما جمع‌بندی و نتیجه‌گیری دوم که ملاک ما برای صحبت اخیر است این بوده که با فرض ادامه‌دار بودن این آهنگ فروش و رشد فروش و با فرض نرسیدن اخبار منفی و عدم کاهش حاشیه سود و رفتاری شبیه دوره‌های قبل در صورت‌های مالی ، می‌توان اذعان کرد که بازار در پی به‌ای فعلی و پی به‌ای فوروارد به نقطه قابل قبول و خوبی رسیده است و این موضوع باعث می‌شود اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد و با همین فرمان پیش برویم از نظر بنیادی و گزارشی ، ببینید عزیزان تاکید می‌کنیم از نظر بنیادی و گزارشی ، بازار در اکثر سهم‌ها با یک اصلاح کوچک بین ۷ تا ۱۰ درصد در قیمت دوباره ارزنده شده و می‌تواند جذابیت‌های ویژه و خوبی را برای جریان پول بیرونی داشته باشد.  این نکته بسیار مهمی برای بازار است و فراموش نکنیم که هنوز پول‌های قوی و بزرگی درگیر بازار نشده‌اند و شاید دلیل عجله بازار برای خرید همین است که از نظر بنیادی ریسک آنچنانی بازار را تهدید نمی‌کند و قیمت‌ها ارزنده است و تازه این با شرایط فعلی گزارش‌هاست در صورت ادامه روند اخبار خوب نیما و فروش‌های بورس کالا سودهای خوبی در انتظار سال ۱۴۰۴ بازار خواهد بود و این می‌تواند پی به ای فوروارد بازار را نیز جذاب‌تر کرده و نگرانی از عدم ارزندگی را کاهش دهد .

یک بار قبل‌تر هم بیان کردیم که آن مقطعی که بازار از نظر ارزندگی شرایط خوبی نداشته باشد قطعاً در همین گزارش‌ها موضوع را بیان خواهیم کرد و هشدار به بازار خواهد بود درست در نقطه مقابل آن چیزی که سرعت بازار و شرایط را حفظ می‌کند جریان سودآوری و ارزندگی است در نهایت قیمت‌ها وضعیت واقعی و بنیادی شرکت‌ها را روی تابلو پرایس می‌کنند . این نکته‌ای بود که از دید ما بسیار مهم بود و به نظر آثار این موضوع این روزها روی تابلو و بازار به خوبی مشخص است یک بار دیگر این را برای چند دهمین بار بیان می‌کنیم که حقوقی‌ها بهتر است اکسل‌ها را به روز کرده و به جای تغییر و تحولات حلب و سوریه کمی روی گزارش‌ها متمرکز باشند و به گزینه برسند تاریخی‌ترین فرصت خرید در بازار را که از دست داده‌اند حالا بازار ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده در اکثر سهم‌ها حداقل فرصت فعلی بررسی و انتخاب گزینه را از دست ندهند و به نظر در حال حاضر مقطع خوبی برای اصلاح پورتفو خواهد بود که مسیر آینده را بازار با خیال جمعی و راحتی بیشتری پیش ببرد …

بسیاری برای عقیده‌اند که از اینجا به بعد سرعت رشد بازار کم می‌شود و با وسواس بیشتری خرید خواهد کرد اگر قرار است این موضوع صادق باشد خرید سهم‌های بنیادی بدون در نظر گرفتن اندازه بزرگ و کوچک آنها یکی از مهمترین کارهای ما باید باشد چرا که در نهایت جریان پول خود را به ساحل امن این شرکت‌ها رسانده و آنها را به قیمت منطقی و واقعی می‌رساند …

اما مهم‌ترین بحث این روزهای بازار جدال بین چارتیست‌ها و بنیادی‌ها جدال بین خوشبین‌ها و بدبین‌ها و در نهایت جدال بین کسانیست که معتقدند بازار توان گذر از این محدوده را ندارد و در سوی دیگر برخی معتقدند با جدیت و با قدرت از این محدوده می‌گذریم و شرایط بازار تغییر کرده است…

اما قبل از بررسی همه این موارد یک نکته را عرض کنیم به نظر گذر از این محدوده چه از بعد روانی چه بنیادی کار آسانی نیست و بازار این هفته کار دشواری را در پیش دارد معتقدیم این موضوع نشدنی و غیر قابل وقوع نیست و امروز سعی خواهیم کرد کمی در مورد ماجرای سقف ۱۴۰۲ و سد فعلی بازار صحبت کنیم…

اما باز هم روی این موضوع تاکید داریم که به نظر چارتیست‌ها باید احترام گذاشت آنها معتقدند سقف قبلی از نظر روانی عدد حساس مهم و حیاتی است و بازار بی‌شک در این نقاط زد و خورد زیادی دارد برخی شروع به شناسایی سود خواهند کرد برخی سعی می‌کنند تماشاچی باشند برخی با توجه به اتفاقات اخیر سیاسی ریسک را بالا می‌بینند و صبر می‌کنند آن بدبین‌های بازار هم دقیقاً منتظر چنین رویدادهایی هستند و با تمام این موارد به استقبال این سقف و این جدال در این هفته خواهیم رفت
انتهای هفته قبل تقریباً به وضوح نوشتیم که معتقدیم اگر رویداد عجیبی رخ ندهد از سقف فعلی عبور خواهیم کرد و بازار مسیر جدیدی را آغاز می‌کند شاید کمی ریسک‌های سیاسی این موضوع را تحت شعاع خود قرار دهد اما تحولات بنیادی و جریان پول به خوبی نشان دهنده تغییر فاز بازار است…

اما در بخش آخر مطالب می‌خواهیم کمی به این موضوع بپردازیم که چرا جنس سقف قبلی شاخص با سقف فعلی کمی متفاوت است و نباید این دو را از نظر بنیادی با هم مقایسه کرد…  یک بار دیگر بیان می‌کنیم از نظر نموداری قبول داریم و می‌پذیریم که سقف قبلی شاخص می‌تواند نقطه حساسی برای بازار و سهم‌ها باشد اما چرا جنس سقف قبلی با سد فعلی کمی فرق می‌کند و باید بین این دو تمایز قائل باشیم. طی این دو روز سعی می‌کنیم در چند بخش بیان کنیم که چرا سقف ۱۴۰۲ نمی‌تواند در شرایط فعلی سد مهم و قوی برای بازار باشد البته ازار دهنده خواهد بود ولی سد بازار بعید است …  یکی از مهمترین دلایل این موضوع تیم‌های مدیریتی و به نوعی طرز نگاه افراد به بازار سرمایه است… در ان مقطع سازمان بورس به عنوان نوک پیکان اجرا، اعتقادی به افزایش بازار نداشت و حتی با ابزارهای معاملاتی و نظارتی و مدیریتی در پی عرضه بازار برآمد حتی این موضوع که بورس رفتار نگران کننده‌ای دارد در هیئت دولت هم مطرح شد اما در حال حاضر این نگاه به بازار سرمایه به هیچ عنوان وجود ندارد شما می‌توانید ببینید که یک نگاه دگر اندیش و درست در نقطه مقابل وجود داشته که هر روز در کدال و خبرها اخباری برای کمک به بازار بیان می‌شود در هیئت دولت نیز این موضوع صادق است و در واقع یکی از مهم‌ترین دلایلی که ما معتقدیم سقف قبل نمی‌تواند سد فعلی بازار ما باشد این است که تیم مدیریتی چه در سازمان بورس چه در وزارت اقتصاد و چه در بدنه دولت تغییر کرده و نگاه چکشی و نسق کشی و ترمز دستی کشیدن را برای بازار ندارد و حتی با اطلاع خدمت شما عزیزان عرض می‌کنیم که تیم فعلی چه در وزارت اقتصاد و چه سازمان بورس به دنبال این موضوع هستند که چه اقدامی انجام شود تا مسیر بازار مسیر مطمئن و ادامه دهنده‌ای باشد پس یکی از مهم‌ترین دلایل فعلی این است که فضای مدیریتی فضای متفاوتی نسبت به آن موقع است یکی دیگر از دلایل تفاوت و تمایز آن مقطع با مقطع فعلی جریان پول است بسیاری بر این عقیده‌اند در آن مقطع جریان پول بیرونی خاص و عجیبی به دل بازار نزد و بیشتر حقوقی‌های بازار و جریان اعتبار و برخی از نهادها بازیگران بازار بودند اما در حال حاضر به نظر جریان پولی از بیرون هدایت کننده این ماجراست و حتی بچه‌های بازار هم بیشتر نظاره‌گر این بازی هستند…

یکی دیگر از دلایل و تفاوت‌ها موضوع سرعت رشد و دامنه نوسان بود که در مقطع فعلی این حرکت آهسته‌تر و معقول‌تر پیش رفته و سرعت منطقی‌تری را دارد و به طور کلی یکی از دلایلی که بارها و بارها بیان کردیم می‌تواند مسیر فعلی بازار را بی‌دردسر و منطقی پیش ببرد همین دامنه نوسان سه درصد است که باعث می‌شود جریان پول آهسته و پیوسته در بازار درگیر شده و فضای غیر معقول و هیجانی را به وجود نیاورد این چند بعد روانی و عملیاتی مهمترین دلایل تفاوت و تمایز شرایط قبل و فعلی بازار است برای گزارش فردا در مورد تفاوت‌های بنیادی و ماهیت‌های تورمی نیز صحبت خواهیم کرد و با آمار و ارقام و رقم دقیق بیان می‌کنیم که چرا جریان حرکت قبل سقف قبلی شاخص نمی‌تواند سد عجیبی برای فضای فعلی بازار باشد…

بانک ها و مقاومت های قوی

در نمادهای بانکی شاهد مقاومت های قوی در سهام این گروه بودیم بانک هایی که شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و رشد قیمت دلار نیمایی پتانسیل های مضاعفی را در سهام بانکی ایجاد کرده است

بانک ملت به عنوان غول ارزی بازار که نفع زیادی از رشد قیمت دلار نیمایی می برد نتوانسته سد قیمتی 260 تومانی را بشکند سهم در این سطوح متعادل شده و در انتظار می باشد سهم اگر کمی اصلاح به قیمت های 240 تومان داشته باشد فرصت خرید کم ریسکی با هدف میان مدتی 300 الی 320 تومانی ایجاد می کند

بانک سامان با اصلاح قیمتی در حال نزدیک شدن به قیمت های 220 تومان است سهمی که وضعیت بسیار خوبی داشته امسال براورد سود 70 الی 80 تومانی دارد سامانیکه به زودی افزایش سرمایه جذابش از سود انباشته را اجرایی خواهد کرد و به نظر می رسد بعد افزایش سرمایه هم با اقبال همراه شود

وپارس که صف خرید سنگینی بود عرضه های سنگینی را تجربه کرد سهمی که وضعیت خوبی داشته و با توجه به شناسایی سود بالا ناشی از اپال و افزایش سرمایه ای که از این طریق خواهد داشت در کنار سود مناسبی که از تسعیر ارز شناسایی می کند می تواند رشد قیمتی ادامه داری داشته باشد سهم پس از کمی استراحت خود را اماده صعود به قیمت های 300 الی 320 تومانی خواهد کرد

سرمایه گذاری ها و جدال با عرضه ها

در نماد سرمایه گذاری ها شاهد رشد روند نوسانی این گروه بودیم سرمایه گذاری های بنیادی و مستعد پس از کمی اصلاح بار دیگر می توانند با روند صعودی همراه شوند

شستا تا قیمت های 125 تومان نوسان مثبت را زد و منفی شد سهمی که مقاومت قوی در این سطوح داشته و برای شکسته شدنش نیاز به حمایت های قوی دارد این سهم تا قیمت های 140 تومان هم در صورت عبور از این مقاومت رشد خواهد کرد شستایی که شرایط بنیادی خوبی داشته و نوسانات مناسبی را تجربه کرده است سهم از پس از مجمع تاکنون 30 درصد بازدهی داده است

وبانک با عقب گرد به سمت قیمت های 560 الی 580 تومان می رود سهم سود سازی خوبی داشته است و در گزارش اخیر خود موفق به شناسایی سود بالایی ناشی از سرمایه گذاری هایش شده است سهم ارزش ذاتی 650 تومانی داشته و پس از این اصلاح مجددا به فاز صعودی خود باز خواهد گشت

پارسان تارگت 4800 تومانی را زد این سهم شرایط خوبی از دید بنیادی به واسطه رشد قیمت و سودسازی سهام شرکت های پتروشیمی خود دارد از طرف دیگر بازوی پالایشی شرکت نیز جان گرفته و به نظر می رسد امسال سود خوبی نصیب پارسان شود به خصوص اینکه شپدیس هم روز گذشته تقسیم سود بسیار جذابی داشت به نظر می رسد پارسان با توجه به رشد قیمتی اخیر جدال سختی برای تثبیت در سطوح بالای 4800 تومانی داشته باشد

خودرویی ها بر سر مانع

در نمادهای خودرویی روند اصلاحی را شاهد بودیم بازدهی کوتاه مدتی خوبی را در خودرویی ها شاهد و این  عرضه ها طبیعی است این گروه مستعد رشد قیمتی خوبی بوده و افزایش نرخ 30 درصدی وعده هایی را در خصوص خروج از زیان در خودروساز ها ایجاد کرده است

ایران خودرو به سمت کف قیمتی 320 تومانی برگشت می زند سهمی که شرایط خوبی داشته و شنیده می شود برنامه تجدید ارزیابی و خروج از زیان در نیمه دوم سال خواهد داشت به نظر می رسد سهم بعد از کمی اصلاح مجددا اماده صعود این بار برای رسیدن به اهداف قیمتی 360 و 420 تومانی شود

در نماد زامیاد هم سهم مقاومت 460 تومانی و حمایت 420 تومانی دارد این سهم شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و رشد قیمتی بالایی را در میان مدت دارد با فرض سود 100 تومانی امسال و پی بر ای 5 سهم ارزش ذاتی 500 تومانی خواهد داشت زامیادی که فروش ابانش هم بسیار جذاب و خوب بود

خساپا هم به نظر می رسد در نیمه دوم سال از زیاندهی خارج شود وضعیت فروش شرکت بهبود بسیار خوبی داشته است سایپایی که تا قیمت های 260 تومان اصلاح کمی خواهد داشت این سطوح برای سهم بسیار مهم ارزیابی می شود سایپا توان رشد قیمتی میان مدتی تا قیمت های 300 الی 320 تومان را خواهد داشت یا همین سطوح 260 تومان یا سطوح 245 تومان زمینه برگشت خوبی در سایپا را رقم خواهد زد. در سایپا نیز به  زودی این اتفاقات که برای خودرو  رخ داده تکرار می شود از تجدید تا  شفاف سازی نرخ ها و شاید شرایط خساپا از نظر عملیاتی حتی کمی بهتر باشد

فولادی ها و موج عرضه

در نمادهای فولادی شاهد موج عرضه های سنگینی بودیم فولادی ها توان رشد قیمتی خوبی از بابت رشد قیمت دلار نیمایی همچنان با دید میان مدت دارند چشم انداز دلار نیمایی یعنی ادامه رشد قیمت شمش و احتمال رسیدن قیمت شمش به تنی 30 میلیون تومان

در این گروه فخوز با نوسانات مثبت به رشد خود ادامه داد اما فشار عرضه امروز بالا و سهم کار سختی در مقابله با قیمت های 280 تومانی خواهد داشت فخوزی که طرح توسعه اهن اسفنجی کمک زیادی به شرکت و برای نیمه دوم سال و سال اینده وضعیت بسیار خوبی را در شرکت رقم خواهد زد

در فولاد هرمزگان سهم با صف خرید از سد قیمت های 280 تومانی عبور کرد سهم می تواند با رشد قیمتی بیشتر به سمت سطوح 300 الی 320 تومان برسد سهم محموله های صادراتی خود را با نرخ تنی 28 میلیون تومان صادر می کند شنیده می شود طرح توسعه شرکت هم در نیمه دوم سال اینده افتتاح می شود هرمز اینده بسیار خوبی در بین نمادهای فولادی دارد

فولاد مبارکه با تخمین سود 100 تومانی برای امسالش رشد بیشتر از قیمت های 500 تومان برایش سخت است سهمی که هدف قیمتی 560 تومانی را در صورت ورود مجدد به روند مثبت خواهد داشت این سهم تا قیمت های 480 تومان جای اصلاح دارد اما با این روند قیمت دلار ازاد و نیمایی نمیتوان انتظار اصلاح قیمتی بالایی را از این سهم داشت

به نظر چدن هم  با دید یک سهم نوسانی جذاب است هم گزارشی هم  با  سود فسازان سهم مهر ۱۱۸۱ میلیارد ریال فروش داشت و ابان به 1454 میلیادر ریال رسیده است . شهریور هم بد نبود و 1408 میلیارد ریال بود
6 ماهه 7010 میلیارد ریال و8ماهه به 9634 میلیارد ریال بوده است.
3 ماهه 3308 میلیارد ریال بود. در مجموع  فخوز چدن  فصبا فخاس فسپا و برخی دیگر گزینه های بدی نبودند و جذاب بودند

چهارگوشه بازار

فاذر که گزارش عملکرد بسیار خوبی داشته و رشد قیمت دلار نیمایی به شدت به نفع سهم تمام می شود در قیمت های 128 تومان اماج عرضه ها قرار گرفت سهمی که به نظر می سر تحولات خوبی با این نرخ های دلار نیمایی داشته باشد و کم کم روند سود سازی سهم تقویت شود

در نماد ونیرو سهم افزایش سرمایه سنگینی از تجدید ارزیابی دارد نزدیک 22 همت افزایش سرمایه که شرکت در این خصوص شفاف سازی کرده است دریافت افزایش نرخ 60 درصدی و براورد سود 2 همتی برای سال جاری و سود 3 همتی برای سال اینده می تواند سهم را با اقبال خوبی پس از افزایش سرمایه همراه سازد این سهم با گزارش تصویب افزایش سرمایه می تواند با اقبال بسیار خوبی همراه شود

بترانس در حال اصلاح خوبی است فروش شرکت در ابان ماه هم مناسب بوده است البته شرکت بخش عمده ای از تولیدات خود را نفروخته است که با فروش این موجودی میتواند به فروش های بالایی دست یابد این سهم با رشد بیش از 100 درصدی فروش در موقعیت بسیار خوبی از دید بنیادی قرار دارد امسال رسیدن به سود تخمین زده شده 60 تومانی برای سهم محتمل است پس از اصلاح قیمتی سهم اماده رشد مجدد و شکست سطوح 260 تومانی و رشد تا قیمت های 300 تومان می شود

ددام  یکی دیگر از گزینه های نوسانی است ددام در 3 ماه گذشته فروش های خوبی داشت ابان 1000 ، مهر 918 و شهریور 948 میلیارد ریال فروش داشت
مرداد ۳۵۴ میلیارد ریال، تیر 577 میلیارد ریال فروش زده بود …
6005 میلیارد ریال در 8ماهه رسیده است که از مدت مشابه قبل 20% بیشتر است . در دارویی ها  با توجه به خروج سهم از روند نزولی و در نظر گرفتن محدوده 1380-1400 تومان به عنوان هدف بعدی سهم، گزینه مناسبی برای افراد پرریسک می تواند باشد.

خکاوه در بین گزینه های خودرو  سازی جزو نمادهایی است که هنوز رشد شارپی اغاز نکرده و شرایط نموداری جالبی دارد. در صورت عبور از 1800 تومان در روزهای پیش رو، میتوان رالی صعودی سهم را شروع شده در نظر گرفت و در میان مدت تارگت رسیدن به 2200 تومان را خواهد داشت.

کیمیاتک  شرایط خوبی را دارد در آبان ماه 457 میلیارد تومان فروش داشت و در هشت ماهه به فروش 3.2 همتی رسید که 23 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود. کیمیاتک افزایش سرمایه 66درصدی از محل سود انباشته خواهد داشت و سرمایه شرکت به یک همت خواهد رسید. شرکت در نیمه اول امسال به 104 تومان سود رسیده و با توجه به اینکه معمولا نیمه دوم بهتری دارد، در سال جاری می تواند حوالی 220 تومان سود داشته باشد. به لحاظ نموداری سهم رشد منظم و خوبی داشته و همچنان می تواند رشد کند و با در نظر گرفتن حد ضرر1500 تومان وارد سهم شد.

شبصیر هخ در بین پتروشیمی ها بد نیست در آبان ماه 485 میلیارد تومان فروش داشت و رکورد فروش ثبت کرد. شرکت در 8 ماهه به 2.9 همت فروش داشت و نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 20 درصدی نشان می دهد. البته شرکت افزایش سرمایه 44 درصدی در پیش دارد . شرکت در نیمه اول امسال 169 تومان سود ساخته و احتمالا تا پایان سال به سود 260 تومانی برسد و از دید نموداری می توان با هدف 1800 تومان وارد سهم شد.

در قطعه  سازی ها قبل تر در مورئ ختراک و خموتور گفته  بودیم امروز 2 گزینه  را تاکید بیشتر برای صف زدن  داریم  یکی ختور و دیگری خلنت است و به نظر این دو را نیز در کنار ان  قبلی ها میتوان در گزینه خرید داشت

در بین  پالایشی ها بازار شتران  را صف می زند ولی از دید  بنیادی فکر میکنیم  شبریز و شپنا هم گزینه های مناسبی هستند کرک  اسپرد  2 هفته است  بهبود داشته و نرخ  نیما نیز رو به صعود است  به نظر اتفاق عجیبی رخ ندهد  گزارش 9 ماهه خوبی را میدهند و یک بازه  زمانی اخر آذر تا  اخر دی یک ماهه خوبی برای این گروه  سپری خواهد شد و فکر میکنیم  قابلیت های خوبی را داریم  با دید نوسان  شتران  خریدن بد نیست ولی در اصل بازی بنیادی ان دو بهتر است . جالب است  شتران اخیرا دوباره خرید در بازار را اغاز کرده و اتفاق مهمی است.

ر بازار حتاید خوب بود در گزارش هم خوب بود و قیمت هم رشدی نکرده و جذاب است و در کنار او حتوکا را هم خوب دیدیم سهم تابستان خوبی زد و مهر هم با عدد 1192 میلیارد ریالی آ؛از کرده است . ابان این عدد 1319 میلیارد ریال شده است
سهم 3 ماهه به 2321 میلیارد ریال رسید .در تیر این عدد با رشد 1050 میلیارد ریال شده و مرداد هم 1052 میلیارد ریال و شهریور 1155 میلیارد ریال
قرارداد های قبلی هم تعدیل شده است و 6 ماهه 6492 و 8 ماهه 9280 میلیاردریال بود و کل سال قبل درامد حتوکا 11071 میلیارد ریال است

بین این دو حتاید  با چشم  انداز 1000 ریال  سود به نظر گزینه بهتر

در گروه ساختمان شاهد شناسایی سودهای جالب در دو نماد ثامید و ثبساز هستیم به نظر می‌رسد این دو نماد می‌توانند مورد توجه و اقبال بازار باشند هر دو جز کم ریسک‌های گروه ساختمان بوده و اتفاقاً برای میان مدت و دو الی سه ماه آتی خرید ثبهساز را توصیه کرده و با سهم به مجمع بروید در سوی دیگر ثامید هم با انتشار گزارش‌های مالی کم کم نظر بازار را به خود جلب کرده و می‌تواند گزینه خوب و منطقی برای سهامداران باشد در گروه ساختمان هل نوسان‌های بسیار جدی هستید عرضه کیسون و خرید سهم می‌تواند جالب باشد به خصوص با دید نوسان و البته در این گروه ثجنوب هم شرایط بدی را نداشته می‌تواند مورد توجه بازار باشد

در پایان اهل ریسک نستید و سیمانی میخواهید  سفارس را با دید بلند مدت  بخرید و نگهداری کنید  .

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم