جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزسه شنبه 6آذر 1403

گزارش بازارامروزسه شنبه 6آذر 1403

نوید خاندوزی
نوامبر 26, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزسه شنبه 6آذر 1403 

پایکوبی پول ! 

یک روز خاص و بی نظیر از نظر حجم را داشتیم ودر نزدیکی قله قبل حجم به 16 همت رسید که در19ماه گذشته بیسابقه بوده است ! بازار درگیر اتفاقات متفاوتی شده است ازیک سو خوش بینی به بازار و خبرهای خوب از سوی دیگر این عرضه ها ولی واقعا آیا این عرضه ها عجیب بود ؟! به نظر با توجه به شرایط اخیرو نزدیک شدن به اعداد ذهنی چارتی طبیعی است که شاهد چنین  عرضه و تقاضا و حجم خوردن هایی باشیم و امروز عمده حرف و صحبت ما در مورد این موارد است …

امروز حرف زیاد است و سراغ بازار برویم ولی قبل از هر چیز تاکید کنیم ما نظر خود را بیان میکنیم و ممکن است درست نباشد ولی به هر حال نظر است ..

امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که همچنان قاعده هر شب یک خبر خوب را می‌شنویم و تو گویی دستی نامرئی بیرون بازار در حال چیدن اخبار و هدایت اتفاقات و رویدادهای مثبت به سمت بازار سرمایه است البته تفاوت امروز با روزهای قبل این بود که هریک گام که به مرزهای روانی نزدیک تر میشویم ترس و تردید برخی بیشتر می شود … اما درمورد خبرها به نظر بخشی از این اتفاقات برنامه‌ریزی شده و بخشی هم برنامه‌ریزی نشده است مثلاً جریان صلح دیروز و اخبار آن جو نسبتا خوبی به بازار امروز داد و هنوز تایید رسمی و اثر قطعی ان مانده …  چرا موضوع صلح لبنان برای ما مهم است؟ ببینید جنگ غزه که تقریباً به پایان رسیده نبرد فعلی نبرد لبنان و اسرائیل است در صورتی که صلح برقرار شود قاعدتاً تنش بین همه طرف‌ها از جمله ایران و اسرائیل نیز کاهش خواهد یافت کاهش تنش و کاهش ریسک سیاسی چیزی است که حلقه مفقوده بازار در این چند ماه بوده و آسیب‌های فراوانی به بازار زده است، برطرف شدن این ریسک اتفاق مهمی خواهد بود و پی به‌ای بازار را افزایش خواهد داد حتی بسیاری معتقد بودند که کاهش نرخ بهره پس از آرامش سیاسی محقق می‌شود و به نظر این موضوع اتفاق و رویداد مهمی در فضای فعلی بازار است … جریان پولی که با تمام توان از بازار دوری می‌کرد و ریسک رویارویی و جنگ را بهانه این عدم حضور میدانست حالا با اتفاقات و رویدادهای مهم نظیر صلح ۶۰ روزه و کاهش تنش می‌تواند دوباره به بازار برگردد البته این را هم بگوییم که این برگشت در شرایط فعلی هزینه ۳۰ تا ۴۰ درصدی برای او داشته و اکثر سهم‌ها این بازدهی را در این مدت کسب کرده و او فقط تماشاچی بوده است

در کنار این موضوع سیاسی اتفاقات مهم دیگری هم وجود دارد که بار دیگر سراغ آن چهار چرخ معروف و مثال همیشگی می‌رویم که این ماشین روی ۴ چرخ و محور نرخ بهره، نرخ ارز و نرخ نیما ،ریسک سیاسی و گزارش‌ها و اتفاقات کدال سوار است به طرز عجیبی در دو هفته گذشته این تحولات همه به سمت بهبود و سرحال شدن پیش می‌رود و قطعاً روال درست این چهار چرخ موجب حرکت سریع و تند این ماشین خواهد شد
سیاست تعدیل نرخ نیما با سرعتی معقول و پیوسته در حال افزایش است ،چشم انداز کاهش نرخ بهره تا ۲۵ درصد شنیده می‌شود و از همه مهمتر توپخانه خبرهای خوب صنایع نظیر خودرو برق پتروشیمی بانک پالایش فولاد در حال انتشار است و این موضوع شوک خوبی برای بازار شده است به خصوص خودرو که اگر به خاطر داشته باشید یک بار نوشتیم نخ تسبیح تمام فتنه‌ها رشد‌ها و ریزش‌های بازار است..‌

در سوی دیگر نکته مهم گزارش‌هاست… گزارش‌های ماهانه را در این روزها می‌بینیم و می‌توانیم با جرات بیان کنیم که آثار افزایش نرخ نیما و به نوعی عاقلانه شدن سیاست‌ها در گزارش‌ها روشن است و این موضوع در صورت ادامه‌دار بودن اثرات خود را در کاهش پی به‌ای و رشد سودآوری ،رشد حاشیه سود و دررنهایت بهبود قیمت‌ها خواهد داشت در حال حاضر معتقدیم به ۷۰ درصد گزارش‌هایی که تا به امروز منتشر شده گزارش‌های متوسط رو به بالا بوده که تکرار آن در آذر ماه یک تحول ویژه و مهم برای بازار و گزارش‌های پیش روی بازار خواهد بود…

همین جا یک نکته را بیان کنیم که دوستان شرایط بازار طوری است که هیجان خاصی بر آن وجود دارد به نظر انتخاب سهم ،اصلاح پورتفو ،انتخاب گزینه‌های جدید به خصوص بعد از رشد ایجاد شده همه و همه در صورتی می‌توانند شما را در مسیر درست کسب بازدهی قرار دهد که انتخاب درست و منطقی و مبتنی بر سود و بنیاد باشد به خاطر داشته باشید هفته‌های قبل تاکید می‌کردیم سراغ سهم بنیادی بزرگ یا کوچک با محوریت گزارش های خوب بروید چرا که در صورت ریزش احتمالی نقد شوندگی دارد و در حرکت صعودی بازار رشد‌های هیجانی را تجربه خواهد کرد به نظر این موضوع در نزدیکی‌های سقف قبلی نیز رخ خواهد داد وحتی امروز هم شاهدش بودیم …  باید سراغ سهم‌هایی رفت که اطمینان و انتظار جریان سودآوری از آنها بالا و در صورت ادامه‌دار بودن مسیر رشد بازار سرعت رشد آنها کم نخواهد شد
البته برخی هم‌معتقدند در این مقطع باید سهم بزرگ و شاخصی داشت …
شاخصی یا هم وزن طبق معمول از دید ما همچنان مهم‌ترین ابزار، کدال و گزارش‌های مالی است که می‌تواند شما را در این مسیر به بهترین شکل ممکن یاری کند…رفیق بی کلک کدال است و نمودار ها… البته برخی همچنان نگرانند و واقعاً حرف آنها را در مورد نگرانی از بازار و حرکت اخیر خیلی درک نمی‌کنیم عرضه در این مسیر طبیعی است و چرا باید بازار ترس داشته  باشد . این روزها و به خصوص امروز زیاد می‌شنویم که مثلاً سرعت رشد بازار چرا این چنین بوده و حتی برخی غیر مستقیم و مستقیم به ما پیغام و پسغام می‌دادند که فلانی در مورد سرعت رشد بازار هشدار بده و یا مثلاً سرعت بازار غیرمنطقیست …
حالتان خوب است ؟؟!!!
در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید از چه هشدار و چه سرعتی حرف می‌زنید؟! زمانی که با سرعت دو برابر امروز افت می‌کردیم و سرمایه‌مان آب می‌شد، آن روزها که صدای خرد شدن استخوان سهامداران زیر ریزش‌های بازار و ریسک‌های سیاسی بلند بود و داد می‌زدند و کسی نمی‌شنید شما کجا بودید چرا آن زمان از ریزش و آب شدن سرمایه‌ها نگران نبودید و هشدار نمی‌دادید که امروز نگران سرعت بازار باشید بله سرعت رشد بازار سریع و تند است چون ریزش آن تند بوده کمی با خود تحولات و اتفاقات این چهار پنج ماه را مرور کنید بازار خبرهای خوب را شنیده اتفاقات مهم بنیادی را می‌دید اما وزنه‌ای به نام ریسک‌های سیاسی به پای او بسته شده بود و مانع از حرکت او می‌شد و این فنر هر روز جمع و جمع و جمع‌تر می‌شد کاملا طبیعی است که با برطرف شدن این ریسک‌ها، چه با آمدن ترامپ باشد چه با تحولات داخلی سرعت برگشت و آزاد شدن این فنر هم سریع باشد آنقدر سریع و دقیق و با سرعت این اتفاق روی داده که پول‌های بچه‌های بازار و فعالان و حقوقی‌ها انگشت به دهان و با دهان باز مشغول نظاره کردن بازار هستند هنوز معتقدیم که هیچ هیجانی ایجاد نشده و هیچ سرعتی خطرناک نیست ما این صحبت را از سر احساس و مواردی از این دست بیان نمی‌کنیم در روز روزهای اول آبان بود که در همین گزارش بازار تاکید کردیم برای اولین بار در تاریخ چند ساله‌ای که گزارش‌ها را بررسی می‌کنیم بیش از ۲۵۰ شرکت پی به‌ای زیر ۵ در فوروارد و زیر ۶ در شرایط عادی گرفته‌اند در تاریخ بازار سابقه نداشته و حالا هم هنوز شرایط بنیادی غیرمنطقی را نداریم که بخواهیم از سرعت رشد بازار نگران باشیم…

وقتی می‌توانیم در مورد نگرانی از سرعت رشد بازار صحبت کنیم که جریان بنیادی و سودآوری نتواند پشتیبانی و توجیه کننده قیمت‌های تابلو باشد در ان مقطع شک نکنید ما اولین نفری خواهیم بود که این هشدار را خواهیم داد اما در حال حاضر به نظر صحبت از سرعت و هشدار خنده‌دار است نگاهی به قیمت‌ها بکنید هنوز به زمان خوش‌بینی یعد از پزشکیان هم نرسیده‌ایم البته این طبیعیست که در این مسیر فراز و فرودهایی را داشته باشیم
همین حالا چارتیست‌ها که احترام آنها بر ما واجب است و صد البته با وجود انتقادهای بسیار زیاد معتقدیم بازار باید به آنها نیر به عنوان الگوهای حرکتی و نظریات آنها دقت کند معتقدند که این جریان‌ها و بازی‌ها پیش می‌رود و ما به زودی به نقطه حساس سقف قبلی شاخص می‌رسیم یعنی همین روزها و همین احوالات …  احتمالاً فردا هم حتی این شدت عرضه خود را نشان خواهد داد و بازهم  شاهد عرضه ها باشیم …

خیلی دوست داریم بیشتر در مورد این موضوع صحبت کنیم که مواجه بازار با این محدوده چگونه خواهد بود بسیاری بر این عقیده‌اند این رویداد شبیه رسیدن قوم موسی لب نیل است که اگر آن را بشکافد و پیش برود تازه انرژی مضاعفی برای جریان پول در بازار ایجاد می‌شود و بسیاری از مرددین که تا به امروز روند بازار را باور نداشتند راهی بازار می‌شوند
پس ما در روزهای پیش رو قبول داریم که روزهای پرهیجان خاص و ویژه‌ای را داریم اینکه می‌توانیم از آن عبور کنیم یا خیر بحث بعدی ماست که فردا سعی می‌کنیم در مورد آن صحبت کنیم چیزی که مهم است دقیقاً سقف قبلی شاخص تنگه ابوقریب  بازار خواهد بود که پیروزی در آن فصل جدیدی از بازار را برای ما رقم خواهد زد و معتقدیم با توجه به تحولات و شرایط بازار و  روزهای پیش رو روزهای حساس و حیاتی و پر هیجانی برای سهامداران خواهد بود …

نوع خبرها نشان از توقف دراین محدوده ندارد و به نظر بازار اگر بتواند خبرهای مثبت را به شکل ادامه داری پیش ببرد و تزریق کند و به مانند قبل رفتار کند ازاین محدوده نیز عبور خواهد کرد ولی شاید در این وادی سرعت رشد همه یکی نباشد و شرایط متفاوت تری را شاهد  باشیم …

و اما در بخش پایانی سراغ موضوعی می‌رویم که این روزها دوباره نقل محافل و بحث‌ها شده است و صحبت‌های زیادی در مورد آن مطرح است با شما عزیزان این قول و قرار را داشتیم که در مورد نرخ بهره و کاهش احتمالی آن در دی ماه صحبت کنیم که اگر اجازه بدهید آن را به فردا موکول خواهیم کرد که صد البته معتقدیم اتفاق و رویداد بسیار مهمی برای بازار است امروز در مورد موضوعی صحبت خواهیم کرد به نام عرضه اولیه و به طور کلی تامین مالی در بازارهای اولیه … دیروز اتفاق خوبی رخ داد و شگستر در پذیره‌نویسی پارت دوم برای اجرای طرح توسعه خود موفق بود و منابع لازم را جذب کرد بارها و بارها دفعات گذشته موضوع را بیان کردیم که اصلاً ماهیت وجودی بازار ثانویه و این نوسان‌ها و حرکت‌ها در بازار برای پایه گذاری و تقویت بازار اولیه است که تامین مالی و تجهیز منابع برای شرکت‌ها در آن صورت گیرد در همه جای دنیا نیز این موضوع رواج دارد و شرکت‌ها چه در بازارهای اولیه و چه ثانویه با هدف جمع آوری نقدینگی و به کار بردن آن در سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌ها از این منابع یک جریان نقدی درست و دارایی مولد ایجاد می‌کنند . این مدل پیروز دنیاست ، که همه به آن اعتقاد دارند اما بازار ما …

یک توصیه بسیار مهم به همه عزیزان و همراهان و علاقمندان در بازار داریم به جای آنکه وقت خود را برای دامنه نوسان و کوتاه و بلند کردن آن و مواردی از این دست صرف کنند به یک چیز بیاندیشند و فکر کنند و برای آن راه حل ارائه دهند که چطور نقدینگی سرگردان جامعه را به سمت بازار سرمایه بیاوریم که هم آن افتضاح ۹۹ تکرار نشود و هم این جریان بتواند برای اقتصاد و کشور مفید و مهم باشد فتح شاخص قبلی و رشد موقت بازار نکته مهمی است دامنه ۳ باشد یا ۵ هم مهم است اما مهمتر از همه این است که بازار بتواند در یک بازه زمانی بلند مدت این مسیر را طی کند و زنده بماند و این موضوع با چیزی جز حضور مستمر جریان پول محقق نخواهد شد … شما نتوانید این جریان پول را به سمت بازار بیاورید بازی را خیلی زود باخته اید !

دفعات گذشته نیز نوشتیم اینجا باید بازی برنده برنده رخ دهد تا دولت از امتیازهایی که به بازار داده راضی باشد و آن را تداوم ببخشد در دولت گذشته این تفکر وجود داشت که اصلاً بازار سرمایه کیلویی چند !!  چند نوسانگیر آنجا هستند و بالا و پایین می‌کنند و به قول یکی از همین دانشمندان قبلی !! آنها را به دریا هم بریزیم هیچ اتفاقی برای کشور رخ نمی‌دهد  !!!! شما با چنین تفکری در دولت‌های قبل مواجه بودید و نگاه آنها به بازار سرمایه این بود همین نگاه موجب شده بود تا اصلاً منافع این بازار و در واقع بازی برنده برنده برای آنها مفهومی نداشته باشد فکر نمی‌کردند که می‌توان از بازار سرمایه به عنوان بازاری برای تجهیز منابع و ایجاد پروژه‌های بزرگ استفاده کرد می‌توان نقدینگی را به این بازار آورد و اینجا به بهترین شکل از او یاری گرفت و محبوس کرد و جلوی تورم و سفته بازی در سایر بازارها را گرفت

اما دولت فعلی چنین طرز فکری را ندارد و حاضر شده یک گام بردارد و پا در این بازی برنده برنده بگذارد یعنی به بازار سرمایه با ثبات قوانین و تغییر رویه‌ها رونق ببخشد و از سوی دیگر بتواند سمت برنده بازی خود را تقویت کند که بی‌شک مهار نقدینگی جذب جریان پول به تولید ایجاد سهام پروژه‌های متعدد عرضه های اولیه دولتی و غیردولتی شفافیت و غیره از مهمترین آن است حال فرض کنید ما بورسی‌ها به جای اینکه مسیر را برای این موضوع باز کنیم هر روز سر و کله خودمان بزنیم که بازار عشوه‌گر باید دامن کوتاه بپوشد یا بلند !!

و این هشدار را اینجا می‌دهیم عزیزان و دوستان غافل باشید و در بازی برنده برنده‌ای که دولت میز آن را چیده نتوانید بازی کنید خیلی زود همین عزیزان طرز فکرهای قبل را در پیش می‌گیرند و دوباره ما می‌مانیم و حوضمان … باید به حاکمیت اثبات کنیم که به مانند همه دنیا بازار سرمایه ما نیز می تواند متولی تجهیز و نظم بخشیدن به جریان پول و نقدینگی باشد … این موارد را برای نوشتیم که همه از امروز به جای اینکه به در و دیوار بزنیم و دنبال مسائل حاشیه‌ای باشیم به این بیاندیشیم که چطور در این بازی یه بار برنده بشیم !!
نقش فعالان بازار با همدلی و همراهی و کمک فکری برای جذب این جریان نقدینگی بسیار مهم است از آن مهم‌تر نقش سازمان بورس است که او نیز از این حالت منفعل و تماشاچی بودن خارج شده و با آغاز گسترده در عرضه های اولیه و سهام پروژه‌ها این گام و این چراغ را به دولت نشان بدهد که کارکردهای این بازار می‌تواند چقدر مفید مهم و موثر باشد.  این موضوع برای ما مثل روز روشن است که دوباره جریان پول به سراغ بازار سرمایه می‌آید و این مهم است که این بار در این خانه از این مهمان چطور پذیرایی می‌شود بار قبل نه ما بورسی‌ها نه حقوقی‌ها نه سازمان آمادگی لازم را نداشتیم و همه این میان قربانی شدیم باید برای ان روزها برنامه و فکر داشت تا غافلگیر نشویم و اسیر حاشیه و اتفاقات نباشیم بتوانیم در این وادی به دولت و حاکمیت هم نشان دهیم که چطور بازی برنده برنده در اقتصاد پیش می‌رود
می‌توانیم این باغ متروکه فعلی را به کاخی سرسبز و بزرگر تبدیل کرده که همه پذیرای مهمانان بیرونی و جریانات پولی و شرایط ویژه در این بازار باشم کاری که در سال ۹۹ نتوانستیم … بی تعارف با این بحث‌های بیخودی نشان می‌دهد که این بار هم احتمالاً موفق نخواهیم بود و درگیر حاشیه هستیم …

 

موج عرضه ها در بانک ها

در نمادهای بانکی شاهد افزایش عرضه ها و موج فروش بودیم بانک هایی که با خبر افزایش نرخ تسعیر ارز در 6 ماهه رشد خوبی را تجربه و به نظر می رسد پس از کمی استراحت مجددا با اقبال همراه شوند

وپارس صف خرید سنگینی را شاهد بود سهم سود تسعیر ارز خوبی به واسطه دارایی های ارزی قابل توجه خود دارد وپارس در استانه قیمت های 260 تومان با اماج عرضه ها همراه شد سهمی که تارگت 280 الی 300 تومانی هم در میان مدت دارد به خصوص اینکه با روش سهام اپال وضعیتش دگرگون می شود

بانک ملت هم بر سر مقاومت خود با عرضه های سنگینی همراه شد این سهم دو سود تسعیر ارز دارد یکی از گزارش 6 ماهه حسابرسی شده و دیگری در گزارش 12 ماهه و با اعلان نرخ های جدیدبه نظر می رسد بانک ملت شرایط بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی مناسبی در انتظار سهم است اگر این سهم کمی اصلاح نماید فرصت خرید خوبی خواهد داد

بانک سامان هم در سطوح بالای 240 تومان با فشار عرضه ها متعادل شد سهمی که وضعیت بنیادی و سود سازی خوبی داشته و امسال شایعات سود 70 تا 80 تومانی دارد سهم ارزش ذاتی 260 تومانی داشته و با کمی اصلاح می تواند مجددا مورد توجه بازار قرار بگیرد

دست انداز خودرویی ها

در نمادهای خودرویی هم عرضه ها افزایش یافت خودرویی هایی که در دست انداز مقاومتی قرار گرفته و عرضه هایشان افزایشی بود

خودرو بر سر مقاومت 320 تومانی عرضه های سنگینی داشت سهمی که وضعیت خوبی با افزایش نرخ 30 درصدی پیدا کرده و رشد قیمتی خوبی هم تجربه کرد این سهم اگر بتواند در سطوح بالای 320 تومان تثبیت شود تا قیمت های 360 تومان بالا خواهد رفت در غیر اینصورت یک اصلاح و سپس موج صعودی جدید را خواهد داش

خساپا هم به قیمت های 280 تومان نرسیده عرضه شد سهمی که مستعد خروج از زیاندهی با نرخ های جدید بوده و می تواند گزارش های خوبی ارائه دهد سایپا هم وضعیت خوبی با این افزایش نرخ پیدا کرده و شرایط بنیادیش بهبود خوبی داشته است

در زامیاد گزارش فروش ابان ماه بسیار خوب بود و نشان داد در فروش شرکت همچنان دست بالایی دارد و با این فروش ها سهم سود سازی قابل توجهی خواهد داشت سود 100 تومانی برای امسال محتمل و برای سال اینده هم انتظار رشد سود خوبی از زامیاد می رود سهمی که حمایت 420 تومانی و تارگت 460 تومانی دارد

زلزله عرضه در ساختمانی ها

در نمادهای ساختمانی هم شاهد فشار عرضه ها بودیم برخی ساختمانی ها در بازار فعلی توانسته اند رشد قیمتی خوبی را تجربه کنند

ثبهساز که اصلاح عمیقی را تجربه کرده بود امروز توانست به سطوح بالای 220 تومان رشد داشته باشد سهم تارگت 240 الی 250 تومانی را در پیش روی خود دارد این سهم ساختمانی با روند مثبت و سود سازی بالایی که دارد می تواند در مسیر صعودی خوبی قرار بگیرد و به سمت سقف 300 تومان حرکت کند

ثالوند استارت رشد خوبی را زد سهم از کف قیمتی 1100 تومان تا قیمت های 1900 تومان 80 درصد بازدهی داد این سهم با رشد قیمتی و سود سازی خوبی که دارد با اقبال همراه شد و به بازدهی خوبی رسید این قیمت ها سطوح تعادلی سهم بوده و با توجه به بازدهی بسیار خوب سهم به نظر می رسد سیو سود بتواند در این سهم ارزنده تر باشد

ثرود هم با نوسانات خوبی همراه شد سهم یک بار استارت رشد قوی را ازقیمت های 1000 تومان به 2000 تومان زد و بعد یک اصلاح عمیق بار دیگر به کف قیمتی 1000 تومانی برگشت زد سهم حالا مجددا با رشد قیمتی همراه و با شکست قیمت های 1250 تومان در صدد رشد تا سطوح 1400 تومان است وضعیت خوب بنیادی سهم در کنار سود سازی و فروش مناسب سبب توجه بازار به ثرود شده است

سرمایه گذاری های سرسخت

در نمادهای سرمایه گذاری امروز شاهد جدال خوبی در نمادهای این گروه در برابر عرضه ها بودیم سرمایه گذاری هایی که بعضا تحولات بنیادی بسیار خوبی دارند

سرمایه گذاری خوارزمی تا صف فروش رفت اما حمایت های قوی هم شد و صفش جمع اوری شد سهم نتوانست از سد قیمتی 180 تومانی بگذرد اما به نظر می رسد قصد اصلاح زیادی هم نداشته باشد سهم هم مالکیت خوبی در نیروگاه قائم دارد و هم مالکیت خوبی در معدن طلا که اینده خوبی خواهد داشت سهم کف حمایتی 160 تومانی را دنبال می کند

شستا اما در استانه قیمت های 120 تومان روند نوسانی مثبت خود را حفظ کرد این سهم شرایط بنیادی خوبی داشته و به نظر می رسد رشد قیمتی مناسبی را تجربه نماید شستایی که تا قیمت های 125 تومان جای نوسان مثبت دارد اما شکست سطوح فوق نیاز به محرک های بنیادی قوی یا ورود جریان های پولی خوب به سهم دارد

وبانک که به سطوح بالای 600 تومان صعود کرده بود با عرضه های سنگین متعادل شد سهم با رشد قیمتی خوبی همراه شده و به واسطه صورت های مالی خوبی که منتشر کرده و نشان داده تحولات خوبی را شاهد می باشد سهمی که سود سازی خوبی داشته و روند رو به رشد قیمتی قابل توجهی خواهد داشت

چهارگوشه بازار

ختور در بین قطعه سازان شرایط خوبی دارد فروش بالا و دریافت افزایش نرخ در کنار سود سازی بالا هم در شرکت اصلی و هم زیر مجموعه ها سبب شد تا ختور بتواند همچنان شرایط مثبتی داشته باشد سهم تارگت 420 و در صورت رشد بیشتر سطوح 450 الی 460 تومانی را در پیش رو دارد

سرمایه گذاری توکا فولاد هم با روند مثبت همراه شده اما امروز شاهد فشار عرضه های سنگینی بود این سهم سرمایه گذاری در قیمتهای 360 تومان ترمز رشد خود را کشید شنیده می شود امسال هم سهم سود سازی بالا محدوده 90 تا 100 تومان به مانند سال قبل را خواهد داشت به خصوص اینکه شاهد جهش سود توریل زیر مجموعه اصلی سهم هستیم

فولاد کاوه به قیمت های 750 تومانی رسیده و فردا جدال سختی با قیمت های 760 تومان خواهد داشت امسال هم سهم سود سازی خوبی دارد و برای سال اینده به نظر می رسد با این رشد قیمت دلار نیمایی روند سهم احیا شود کاوه ای که گزارش عملکرد ماهانه بسیار خوبی را منتشر کرده و نشان داد توانایی بنیادی بالایی داردبعد افت قیمتی عجیبی که داشت با گزارش های بهتر، در شرایط مناسب تری قرار گرفته و با تقاضا رو به رو شده است. به لحاظ نموداری می تواند در این حرکت صعودی تا حوالی 900 تومان رشد کند.

در مورد قند اصفهان هم وضعیت خوب است  با توجه به گزارش های خوب همواره در مطالب قبل به وضعیت خوب فروش آن اشاره کردیم و مورد توجه بازار هم قرار گرفته است. با توجه به گام های حرکتی خوب در یک ماه اخیر، می توان انتظار داشت که تا محدوده سقف اردیبهشت 1402 رشد کند. در گروه غذایی غشاذر خوب است غشصفا هم جالب بود در شهریور 353 میلیارد تومان درآمد داشت و مهر 448 میلیارد تومان شد و آبان به 457 میلیارد تومان رسید. احتمالا امسال حدود 90 تا 100 تومان سود خواهد داشت. به لحاظ نموداری با توجه به اینکه اکثر سهم ها موفق به ثبت سقف های جدید شده اند، می توان انتظار داشت که این سهم نیز همین رفتار را داشته باشد و با این دید می شود به سهم توجه داشت.

ستران امروز در منفی ها میتواند جالب باشد ستران احتمالا امسال به سود 120 تومانی برسد که در سطوح فعلی که سقف قیمتی محسوب میشودPE را به عدد 5 میرساند و با 2 واحد بهبود رو به رو خواهد شد. ستران در حال حاضر در سقف کانال خود معامله میشود و در صورت عبور از این سطح میتواند به بازه های قیمتی جدید برسد.

لاستیکی ها شرایط خوبی را دارند در آبان 653 میلیارد تومان فروش داشت و رکورد تولید زده و افزایش نرخ 8 درصدی رو محصول تایر ثبت کرده است. شرکت در 11 ماه سال مالی 59 درصد رشد کرده. احتمالا امسال پکویر حوالی 110 تا 120 تومان برآورد می شود و با فرض تقسیم سود 60 درصدی، p/efw نزدیک 5.5 واحد قرار خواهد گرفت و هدف بعدی را میتوان 650 تومان در نظر گرفت اما به دید سود تقسیمی می توان وارد سهم شد.

فردا حتما ستون  شایعات را دنبال کنید در مورد نماد ها مفصل صحبت میکنیم …

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم