جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز شنبه 26 آبان 1403

گزارش بازارامروز شنبه 26 آبان 1403

نوید خاندوزی
نوامبر 16, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز شنبه 26 آبان 1403 

کندل ایلان ! 

بازار امروز را مدیون ایلان هستیم! مذاکره ای که کندل امروز را رقم زد و آرامش سیاسی را به بازار اورد … امروز بازار جوری در نزدیک  به 600 نماد صف خرید بود که آخروقت همه به دنبال فروشنده برای پرکردن حجم مبنا بودند .یعنی واقعا جماعت عجیبی داریم تا همین دیروز همین سهمها را دنبال یکی بودند که از کف زمین جمع کنند امروز دنبال حقوقی ها که حجم مبنا پر کنید ! بگذریم که یک باردیگر حقوقی های ما تمام عیار در آزمون و حرکت اخیر بازار بازنده شدند !

سراغ بازار خاص امروز برویم که کندل مهم و اساسی را با خبرهای ایلان و آرامش سیاسی و جریان های خبری خودرویی و پالایشی پیش برد و امروز یک روز خاص و شادددد را برای بازار رقم زد…

امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که زیر چتر آرامش سیاسی و خبرهای مثبت جو خوبی را پشت سر گذاشت و درست در نقاطی که چارتیست‌ها برای او ترسیم کرده بودند دنیای سیاست هم دست از سر بازار برداشت و او ماندو صحبت‌های تکنیکالیست  ها که خیلی زود در مقابل آنها هم  بازار امروز جو مثبت و قوی را ثبت کرد و یک روز بی نظیر و یک  سیگنا قوی را ثبت کرد …  اما قبل از هر چیز ببینیم چه اتفاقاتی پیش روی بازار و چه تحولاتی بر بازار گذشته است قبل از هر چیز باید بیان کرد که نتیجه آرامش سیاسی آخر هفته خود را در بازار مثبت طول هفته نشان می‌دهد و البته این بار کار کمی از آرامش سیاسی گذشته و  پا فراتر رفته و مذاکره با دولت ترامپ و نماینده ویژه و برحق او یعنی ماسک را می‌شنویم که بخشی از هیجان خاص این جو فعلی ناشی از همین امر است !!

ما امروز بازار را در حالی پیش بردیم که روز چهارشنبه در یک روز خاص و عجیب جرقه رشد امروز را نیز پایه گذاری کرده بود  مثبت چهارشنبه مثبت متفاوتی بود چهارشنبه روزی بود که بازار عیارش حسابی محک خورد و درست در نقطه مقاومت و تردید چنان صفوفی ترسیم شد که مشخص بود در صورت ارامش سیاسی فضای امروز هم مثبت است … روز چهارشنبه واقعا باازر در عین آخر هفته بودن و خبرهای خاص سیاسی آنچنان رنج‌های عجیب و مثبت قوی را کشید که همه آچمز شدند و نتیجه حرکت و خوب بازار امروز ادامه جو آنروز است که چهارشنبه بازار کاشت و امروز آثار آن را می‌توانستیم ببینیم …

البته که اتفاقات خوب دیگری هم رخ داده و می‌توان آن را عاملی برای مثبت بازار امروز دانست تحولات خوب گروه برق و نیروگاهی که عقلانیت دولت را در تصمیمگیری‌ها نشان می‌دهد زمزمه افزایش نرخ خودرو و حرکت دلار نیما و به خصوص مصاحبه جالب رئیس سازمان بورس در مورد بازار مواردی بود که در روز چهارشنبه و آخر هفته با هم تلاقی داشت تا بازار امروز را اینجور شاد و خندان ببینیم …

اما قبل از شروع گزارش بازار به روال قبل و همیشه به سراغ خبرهای مهم هفته پیش رو می‌پردازیم کماکان خبرهای سیاسی اعم از خارجی و داخلی با جنس ترامپ و غیر ترامپ و همچنین تحولات داخلی هم از حرف‌هایی از مذاکره و مواردی از این دست مهم‌ترین اخبار سیاسی هفته است . در سوی دیگر در خبرهای اقتصادی تصمیمات مهم وزارت صمت در مورد خودرو و همچنین حرکت دلار نیما و دلار آزاد نیز در این هفته مهم حیاتی به شمار می‌رود اظهار نظرها پیرامون جریان دیدار اخیر نماینده ایران با ایلان ماسک هم رویداد خاصی است که باید اثر آن را در بازارها ببینیم و در نهایت در کدال از این هفته روزهای شلوغی آغاز می‌شود و تا ۵ روز کاری آذر پیش می‌رود و می‌تواند این روزها اثرات بسزایی در جهت گیری و جهت دهی به بازار داشته باشدد…

در مورد اثرگذاری کدال در بازار این روزها این نکته را عرض کنیم که در فضایی که کمی جریان پول بیرون ایستاده در انتخاب سهم مردد است و هنوز انتخاب قطعی خود را نکرده و گیج بین سهم‌ها می‌چرخد و منتظر است به نظر انتشار گزارش‌ها و یا اخبار کمکی از کدال یک نیروی کمکی قوی برای حرکت و بهبود مسیر اوست و او را مصمم میکند در اولین عرضه احتمالی که برخی آن را در اواخر همین هفته میدانند این جریان پول قوی تر وارد شود …

اما آنچه بازار این روزها را کمی خاص‌تر و حرکت او را قوی‌تر می‌کند چشم اندازی است که پیش روی بازار قرار گرفته در این آخر هفته از سه شخصیت ۳ رویداد و 3خبر مهم را شنیدیم که می‌تواند امیدواری ویژه‌ای برای مسیر پیش روی بازار باشد البته که گوش بازار از حرف و شعار و این موارد پر است اما در هر صورت سیگنال‌های قوی صادر شده که می‌توان آن را نشانه خوبی برای ادامه حرکت بازار و چراغ سبز قوی برای جریان پول دانست  اظهار نظر اول از فرزین بود که چراغ سبز شفاف و روشن کاهش نرخ سود را به اقتصاد مخابره کرد بسیاری حتی معتقدند این موضوع درایور بعدی بازار است و می‌تواند تعیین کننده حرکت جریان قوی پول به بازار شود در صحنه فعلی بازار هم شاهدیم که نرخ اخزاها در حال کاهش بوده و این سیاست خود را به این شکل روی تابلو نیز نشان داده است که اگر ادامه‌دار و مداوم باشد کم کم شاهد قوی‌تر شدن حضور جریان پول در بازار خواهیم بود .

اظهار نظر دوم به وزیر اقتصاد باز می‌گردد که تاکید کرد در موضوع نرخ ارز باید به سمت نزدیک کردن نرخ ارز نیما و آزاد برویم و از همین رو سیاست اعلامی دولت را این موضوع اعلام کرده و آن را کمکی برای صادر کننده‌ها دانست به نظر همین یک قلم به خوبی تفاوت و اختلاف دولت قبل و دولت فعلی را نشان می‌دهد که تصمیمات عاقلانه و رانت زدا در مسیر نرخ ارز گرفته شده و اتفاق مهمی برای بازار خواهد بود شکسته شدن مرز روانی ۵۰ هزار در نرخ دلار نیما حکایت و شبیه ماجرای اولین بوسه‌ای است که عشاق می‌زنند و خلاصه مسیر آتی باز می‌شود …  گذر از مرز ۵۰ از بعد روانی آثارمثبت قابل توجهی دارد که آن را در بازار مشاهده می‌کنیم و مسیر به سمت جلو  را پیش می برد …

و نکته سوم صحبت‌های رئیس سازمان بورس بود که بسیار امیدوارانه در مورد بازار صحبت کرد و البته چند نکته در دل آنها وجود داشت بحث عرضه اولیه و ادامه مسیر فعلی بازار با دامنه نوسان مهم‌ترین نکات صحبت‌های او بود که در مورد عرضه های اولیه فردا مفصل صحبت خواهیم کرد در مورد دامنه نوسان روزهای قبل هم عرض کردیم و باز هم می‌گوییم هنوز برای باز شدن و افزایش دامنه نوسان زود است باید کمی زمان داد تا جریان پول با قدرت قوی‌تری به دل بازار بزند و خبرها نیز از ثبات بیشتری برخوردار شود به واقع معتقدیم دامنه نوسان سه درصد فعلاً روی بازار نشسته و ساختار خوب و جواب خوبی را داده است شاید کم کردن حجم مبنای برخی سهم‌ها منطقی‌تر باشد اما فعلاً با همین دامنه نوسان می‌توانیم پیش برویم و این فرصت دامنه نوسان سه درصد فرصتی است که جریان پول بیرون را تشویق می‌کند تا با هدف به دست آوردن جذابیت‌های بیشتر راهی بازار فعلی شود و سرعت تحولات منطقی پیش برود و عقب نیافتد …

و نکته آخر بخش اول گزارش به سراغ ترس برخی از افراد از حرکت اصلاحی بازار می‌رویم …  در این شرایط بسیاری دلیل نخریدن سهم در بازار و تماشاچی بودن کماکان را دو موضوع عنوان می‌کنند موضوع اول قطعاً باقیماندن و ادامه داشتن تحولات سیاسی است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم و البته فیتیله آن نم زده و کمی آرام گرفته است و نکته و موضوع دوم تارگت‌های ذهنی و البته متفاوت نموداری است که نشان می‌دهد بازار احتمالاً با مقاومت نسبی در اعداد پیش رو مواجه شده و یک جریان عرضه را در پیش خواهد داشت . برخی این عدد  را همین فردا و برخی 2300 میدانند !  اینکه از ترس این اصلاح و این ریزش تب کنیم و بخواهیم وارد بازار نشویم تقریبا میشود گفت اشتباه تمام عیاری است که شاید در حال حاضر بسیاری از حقوقی‌های بازار هم در حال انجام آن هستند اما معتقدیم حتی فرض کنیم این اتفاق قرار است رخ بدهد احتمالاً روزهای آتی این موج عرضه سراغ بازار بیاید و شرایط کمی تغییر کند … به نظر تا وقتی خبرهای سیاسی منفی حول بازار نمی‌چرخد این اصلاح و این عرضه ها بیشتر کمکی برای بسته شدن کف‌های بازار و مشارکت جریان پول در بازار است و از همین رو حتی اگر این عرضه ها را در بازار محتمل و قوی بدانیم معتقدیم ایم فرصت خوبی برای چینش و اصلاح پورتفو است که می‌تواند فضای متفاوتی را برای کسانی که این مدت از بازار جا مانده‌اند و دور بودند را رقم بزند حقوقی‌هایی که ژست تحلیلگران سیاسی به خود گرفته بودند و تماشاچی بازار و حالا باید کم کم دوباره به اکسل‌ها و کدال و نمودار برگردند و گزینه انتخاب کنند به نظر حتی اصلاح احتمالی پیش رو که برخی آن را2.2  و برخی اعداد دیگر می‌دانند اتفاقاً معتقدیم برای بازار ضروری و یک هدیه خوب و ویژه برای ادامه جریان فعلی است پس بهتر است به آن به عنوان فرصت نگاه کرده  نه تهدید و از آن استقبال کرد چرا که می‌تواند مشارکت بیشتری از جریان پول را در بازار رقم بزند…

و اما حرف آخر از امروز یک سلسله مطالب خاص را با سرتیتر چاقوکش حرفه‌ای آغاز می‌کنیم که یک مقدمه ویژه نیاز دارد و سپس در هر هفته سعی می‌کنیم یک روز در مورد این موضوع مطلب بیان کنیم هدف از بیان این مطلب این است که گذشته‌ای که بر ما گذشته و آینده‌ای که پیش روی ماست را شفاف‌تر بگوییم و درسی پیش روی ما باشد  …

اما قبل از آن این نکته را تاکید کنیم که ذکر این مطالب امیدواریم برای کسی سو تفاهم پیش نیاید و این کلمه را با معنی بدش تفسیر نکند . ما به هیچ وجه قصد گفتن حرف غیر مععقول و غیر منطقی را نداریم و صرف انتخاب این اسم فقط و فقط به واسطه شباهت انگاری و نزدیک بودن سوژه‌ها به هم است تا خواننده در ذهن خود ترسیم قوی‌تری از ماجرا را بتواند داشته باشد…

دنیای مرام و معرفت چاقوکش‌ها دنیای جالبی است آنها بین خود قوانینی دارند لوطی‌گری‌های خاص خود را داشته اما یک نکته آنها را متمایز می‌کند و آن هم دقت آنها در کار خود است . اینکه مثلاً قرار است فردی را جوری چاقو بزنند که فقط خط بیوفتد یا کمی عمیق تر باشد یا هر چی … و به واقع حرفه ای گری طرف است که تعین میکند با چه دقتی چه بلایی سرش بیاید حتی در سانت و سانتی‌متر او هم دقت می‌کنند و هر که در این حوزه بتواند کار خود را بهتر دقیق‌تر و درست‌تر انجام دهد حرفه‌ای‌تر خواهد بود

حالا ما می‌مانیم و حکایت بازار ما و چاقوکش‌های حرفه‌ای …  این لفظ چاقوکش حرفه‌ای و این مثال وقتی آمد که انتخابات سال ۱۴۰۰ بود و قرار بود همتی و رئیسی با هم تا حدودی پیش بروند تقریبا نتیجه انتخابات هم روشن بود اما به عزیزان و دوستان در وصف همتی و رقیب او مثال را می‌گفتم که فرق این دو فرق چاقوکش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای است همتی به عنوان یک سیاستمدار و اقتصاددان نقش آن چاقوکش حرفه‌ای را دارد که دقیقاً می‌داند قرار است چه کند چه چیزی را ببرد به کجا ضربه بزند و کجا را زخمی کند و چطور بزند که طرف راهی بیمارستان بشود یا نشود و درست در نقطه مقابل ما در آن چند سال کسانی قرار داشتند که چاقو در دست گرفته به سلاخی اقتصاد ایران پرداختند تو گویی چیزی در پایان این چند سال از تن و جان این بازار و اقتصاد باقی نمانده بود . اسمش را هم گذاشته بودند جراحی !! به واقع این عزیزان با تئوری های صدمن یکغازی مشغول سلاخی کردن اقتصاد کشور بودند …

همتی کسی است که از ابتدای انتصابش به عنوان وزارت اقتصاد این را نوشتیم  که او دقیقاً می‌داند چه می‌کند . نوشتیم اگر اتفاقا او به بازار آسیب بزند دردش برای ما بیشتر است چرا چون قبلی‌ها نمی‌دانستند و می‌زدند و او خوب و دقیق می‌داند و می‌زند پس ضربه او کاری تر است و درست عکس این ماجرا نیز صادق است اگر بخواهد کمک کند میتواند و خوب هم بلد است …

این مطالب را برای چه عنوان کردیم ؟!  برای اینکه یک بار دیگر این موضوع را بیان کنیم که قصد تیم همتی و شخص او کمک و اعتلای بازار سرمایه و جریان کمک به اقتصاد از دریچه بازار سرمایه است که از تامین مالی گرفته تا تجهیز سرمایه و شرکت‌ها را شامل می‌شود و البته در مقابل تضعیف بازارهای رقیب و شفاف کردن آنها نیز در اولویت کاری او قرار دارد . تا امروز داستان‌های سیاسی مانع از پیشبرد این جریان شده بود اما با فروکش کردن این ماجرا بازار کم کم در حال گرم کردن و قدرت نمایی است این اتفاق مثبتی است که باید سهامداران به فال نیک بگیرند که سیاستمدار و سکاندار وزارت اقتصاد حداقل می‌داند قرار است چه بشود و از دل بازار چه می‌خواهد او به بازار کمک می‌کند و نقطه اصلی ماجرا اینجاست که از بازار سرمایه نیز انتظاراتی دارد  !! هیچکس فراموش نمی‌کند که او مبدع جریان سال ۹۹ و حرکت بازار بود اما کار از دست همه خارج شد در حال حاضر نیز به نظر از همین حالا باید نقشه‌های دقیق و روشن برای بازار سرمایه داشت تا در صورت جذب جریان پول سعی شود این پول اول از همه در بازار ماندگار شود و دوم با کسب بازدهی نرمال و قوی مشوق ورود جریان‌های قوی‌تری از پول به بازار گردد با این کلیت و سرفصل در هفته‌های آتی سعی خواهیم کرد با مثال و نکاتی که بیان می‌شود به باز کردن این موضوع بپردازیم البته در پایان یک بار دیگر تاکید می‌کنیم امیدواریم ایشان از این لفظ ناراحت نشده باشند و صرفاً به اصل ماجرا بپردازیم که اقتصاد و بازار سرمایه و اهالی بازار چه بده بستانی می‌توانند داشته باشند تا در یک بازی برنده برنده قرار گیرند … نقش سازمان دراین وادی حیاتی است …

خودرویی تخته گاز

در نمادهای خودرویی شاهد رشد با سرعت سهام خودرویی هستیم سهامی که اخبار خوبی داشته و به واسطه همین با اقبال بالایی همراه می باشد

ایران خودرو توانست سد قیمتی 360 تومانی را در هم شکسته و به سمت سطوح 420 تومان روانه می شود این سهم شرایط خوبی دارد البته سهم در طول مسیر صعود خود قیمت های 380 تومان را به عنوان مقاومت قوی دارد اگر بحث عرضه خودرو در بورس کالا نهایی شود سهم جای رشد خوبی خواهد داشت

زامیاد هم که امسال براورد سود 100 الی 120 تومانی با رشد قیمتی خوبی همراه شده است سهم به سمت سطوح 400 الی 420 تومانی در حرکت است حتی اهداف بالاتری را می توان با توجه به وضعیت سود سازی خوب این سهم انتظار داشت زامیادی که اخیرا شاهد رود محصولات جدید به سبد تولیداتش است

خساپا هم با روند مثبت به قیمت های 245 تومان نزدیک می شود سهم تا قیمت های 260 و سپس 280 الی 300 تومان جای رشد دارد این سهم خودرویی شرایط ایده الی از دید بنیادی داشته در حال کاهش جدی زیان خود می باشد دریافت افزایش نرخ یا عرضه خودرو در بورس کالا شرایط سهم را دگرگون و خساپا می تواند با قدرت به صعودش ادامه دهد

در گروه خودرو خبهمن را می توان به عنوان یک گزینه بنیادی مدنظر داشت که امسال احتمالا توانایی تحقق سود 90 تومانی را داشته باشد و در کنار این مساله گزارش های خوب زیرمجموعه ها هم باعث توجه به این سهم شده است. از نظر نموداری اگر امروز مثبت قوی داشته باشد، خط روند نزولی بلند مدت را خواهد شکست و می توان پله اول خرید را با در نظر گرفتن حد ضرر 130 تومانی انجام داد. در ادامه محدوده 170 تا 180 تومان برای تایید تغییر روند، محدوده مقاومتی مهمی می باشد.

پالایشی ها و قدرت نیما

در نمادهای پالایشی روند صعودی قیمت دلار نیمایی و تخمین دلار نیمایی 60 هزار تومانی تا پایان سال سبب شده تا سهام پالایشی با رشد قیمتی و اقبال خوبی همراه شوند

3 دلیل بهبود کرک  اسپرد  پاییز ، رشد دلار نیما و تحولات خاص بنزین سوپر و افزایش تولید در این گروه  باعث توجه به این گروه شده است و توصیه ما  طبق معمول خرید تا  20% از پرتفوی در این گروه است و شپنا  شتران شبریز گزینه های خوبی در این حوزه هستند  . اگر اهل خرید و ریسک  نیستید شاید خرید پارسان هم  بد نباشد و یا  شستا  را  به واسطه دستاره خلیج  فارس و زمزمه شرایط خوب و عرضه او در نظر داشته  باشید

در این گروه شپنا صف خرید سنگینی بسته است و به نظذ می رسد بتواند تا سطوح 360 تومان حرکت داشته باشد سهمی که تا قیمت های 400 الی 420 تومان هم در میان مدت جای رشد دارد بازار انتظار دارد با دلار نیمایی و روند صعودی فعلی نیمه دوم سال بهتری را در سهم شاهد باشد

شاوان بار دیگر به سمت قیمت های 1600 تومان در حرکت است این سهم شرایط بنیادی خوبی داشته و تا سطوح 1800 تومان هم جای نوسان مثبت را دارد شاوانی که احتمال احیا سودش در نیمه دوم سال بالا بوده و سهم توانایی رشد قیمتی خوبی خواهد داشت و شاید بتواند سطوح 2000 تومان را هم پش بگیرد

شتران هم صف خرید قوی بسته است و این امر نشان می دهد سهم شرایط بنیادی خوبی دارد شترانی که تا قیمت های 220 و حتی سطوح بالاتر تا قیمت های 250 تومان رشد خواهد داشت این سهم این روزها صف خرید حمایتی قوی بسته و نشان می دهد برنامه صعود خوبی دارد

پتروشیمی های قدر

درنمادهای پتروشیمی شاهد روند مثبت و صفوف خرید خوبی در سهام این گروه بودیم پتروشیمی هایی که شرایط خوبی از نظر بنیادی داشته و تحولات رشد قیمت دلار نیمایی انتظارات بازار را به شدت بالا برده است

در شپدیس سهم به قیمت های بالای 22 هزار تومان هم صعود کرد سهم به قیمت های خوبی رسیده و است و رشد بیشتر برای سهم کمی سخت خواهد بود به خصوص اینکه سطوح فعلی و قیمت های 24  هزار تومان سد های قوی بر سر راه این سهم هستند شپدیس امسال مجمع دیدنی خواهد داشت

در بوعلی سهم مقاومت 6500 تومانی دارد سهم اخیرا رشد قیمتی بسیار خوبی داشته و به سطوح مناسبی رسیده است این سهم تا قیمت های 6800 الی 7200 تومان هم جای رشد دارد اما باید توجه هم به سود شرکت داشت سهم امسال سودی بین 1000 تا1200 تومان دارد و به قیمت های خوبی رسیده است

پتروشیمی کرمانشاه حالا قدرت تازه ای گرفته است سهم با رشد قیمتی به سمت سطوح قیمتی 2200 تومان در حرکت می باشد این سهم سهم سود سازی خوبی برای امسال دارد اما انتظارات بازار برای سال اینده و راه اندازی طرح توسعه شرکت است که می تواند ظرفیت تولید را 2 برابر نماید

شفن یکی از سهم هایی است که با توجه به رشد دلار نیما می تواند بازدهی خوبی داشته باشد. در مهر 1.4 همت درامد داشت و نسبت به میانگین 6 ماه گذشته رشد 41 درصدی نشان می دهد.در شش ماه اول سال 76 تومان سود ساخته و حاشیه سود ناخالص آن در این 6 ماه 48 درصد بوده است و 1100 میلیارد تومان برگشت خوراک داشته یعنی از 76 تومان سود 35 تومان آن بابت برگشت خوراک هست.همچنین شرکت در 7 ماه اول سال 69 میلیون دلار صادرات داشته و متانول محصول اصلی شرکته که در صادرات افزایش نرخ 6 درصد داشته و نرخ آن به 14 میلیون تومان رسیده است و افزایش نرخ نیما محرک خوبی برای درامد زایی شرکت تا پایان سال است. احتمالا تا پایان سال 100 تومان سود داشته باشد. هدف قیمتی شفن را می توان 560 تومان در نظر گرفت و در صورت عبور از آن هدف بعدی 600 تومان است.

در بازار دنبال گزینه خاص هستید به نظر مبین و فجر با این  شرایطو این تعدیل ها گزینه های خوبی هستند هم  مبین و هم  به خصوص بفجر هر دو را  با دید خرید  صف زن هم خوب است  بین ایندو  فجر را گزینه  قوی ترو خاص تری می بینیم و  خرید حق تقدم در قیمت های کمتر میتواند جالب  باشد  . هردو گزینه را در بین پتروشیمی ها زیرنظر داشته باشید

داغی فولادی ها

در نمادهای فولادی شاهد روند مثبت و داغی فولادی ها بودیم سهامی که شرایط بنیادی خوبی داشته و این روزها در بورس کالا بازارشان حسابی داغ است

فخوز با صف خرید به قیمت های 240 الی 250 تومان نزدیک می شود سهم وضعیت بنیادی خوبی با توجه به روند صعودی قیمت شمش پیدا کرده کم کم قیمت فروش شرکت به تنی 26 میلیون تومان نزدیک و همچنان با رشد قیمت دلار نیمایی رشد قیمت محصولاتش ادامه دارد سهم تارگت های میان مدتی خوبی داشته و با دید میان مدت با توجه به اصلاح زیادش جای رشد قیمتی خوبی دارد

فولاد مبارکه توانست سطوح قیمتی 460 تومان را بشکند سهم با قدرت به رشد قیمتی خود ادامه می دهد اینس هم شرایط بنیادی خوبی دارد و با این نرخ دلار سود سازی خوبی برای امسال و سال اینده خواهد داشت به نظر رسیدن به قیمت های سقف قبلی یعنی سطوح 500 تومان برای فولاد مبارکه وجود دارد

هرمز هم به خوبی توانست از سد مقاومت خود بگذرد سهم اصلاح قیمتی خوبی داشته و حالا سعی در باز پس گیری سطوح از دست رفته می باشد این سهم تا قیمت های 300 الی 320 تومان تارگت دارد سهمی که شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و رشد قیمت شمش باعث شده تا صادرات هم توجیه پذیر شود و سهم اقدام به عرضه های صادراتی محصولاتش نماید

سرمایه گذاری ها در صدر

در نمادهای سرمایه گذاری بازار سراسر مثبت این روزها سبب شده تا سرمایه گذاری ها هم صدر نشین خوبی در بازار شوند

سرمایه گذاری خوارزمی با صف خرید به سمت سطوح 180 تومان می رود در صورت شکست این سطوح سهم تا قیمت های 200 تومان جای رشد دارد خوارزمی هم مالک یک معدن طلا با ظرفیت سالانه 300 کیلو و برنامه افزایش ظرفیت به 1 تن و هم مالک نیروگاه قائم است

شستا واقعا عالی پیش می رود بعد از مجمع از کانال قیمتی 90 تومانی رشد خود را اغاز کرد و الان در حال رسیدن به قیمت های 110 تومان است سهم بازدهی بسیار خوبی داده است این سهم سرمایه گذاری شرایط بنیادی و سود سازی عالی دارد و می تواند با دید میان مدت صعود خوبی را حتی تا قیمت های 120 الی 125 تومان داشته باشد

وبانک هم مثبت بود سهم مقاومت 580 تومانی دارد که در صورت شکسته شدنش می تواند مهمان قیمت های 620 الی 650 تومانی شود نکته مهم این که سهم رشد بالایی داشته و به مقاومت های قوی رسیده است این سهم با ارزش ان ای وی بسیار خوب و شناسایی سود فروش سرمایه گذاری ها توان سود سازی بالایی هم پیدا کرده است

چهارگوشه بازار

در بترانس سهم به قیمت های 260 تومان نزدیک می شود بترانسی که شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و به نظر می رسد بازار شرکت همچنان قوی باشد و با فروش های خوب تا پایان سال و احتساب سود سرمایه گذاری ها به سود 60 تومانی برسد برای سال اینده نیز سهم تخمین سود 80 تومانی دارد فعلا تارگت 300 تومانی در صورت شکسته شدت مقاومت 260 تومانی در انتظار بترانس است

با توجه به لیدری مجدد صنعت خودرو و پتانسیل رشد قیمت در قطعاتی ها،  ختور می تواند گزینه جذابی باشد که علی رغم عملکرد خوبی که در گزارش های ماهانه و فصلی داشته خیلی رشد خاصی نکرده و به عنوان گزینه ای جامانده از رشد اخیر بازار می توان از آن یاد کرد. پایین سهم به نظر محدوده 260-270 تومان است و هدف کوتاه مدت سهم را محدوده 400 تومان می توان در نظر داشت.

در بانک ها سامان صعود خوبی داشته و به زودی به قیمت های 220 تومان می رسد سامان هم تراز ارزی قوی دارد و هم سود خوبی در 6 ماه هساخته است به نظر می رسد تا پایان سال به سود سازی بالایی برسد سامان مقاومت قوی در سطوح 220 تومان داشته که در صورت شکستش تا قیمت های 240 الی 250 تومان رشد خواهد کرد

های وب و اسیاتم هردو مورد توجه  بازار هستند  . بازار با خبرهای رفع فیلتر در هفته های آتی مواجه می شود و از همین رو معتقدیم خرید اسیاتک و های وب میتواند جالب باشد با دید کمی صبر هردو گزینه های خوبی هستند  اهل نوسان هستید با این خبرها های و با دید کمی ریسک گریزی آسیاتک  با این خبرهای افزایش سرمایه و سود سازی میتواند جالب باشد  سال بعد 1000 میلیارد تومان  سود دارد و این عدد  یعنی 2000 ریال به ازای هر سهم به نظر اسیاتک واقعا قابلیت های جالبی را دارد های وب نوسانی اسیاتک بنیادی جذاب هستند

در های وب شرکت در حال حاضر با افت قیمت قابل توجهی تجربه کرده و از سقف سال گذشته با افت قیمت بیش از 60 درصد مواجه شده است و از این منظر می تواند مورد توجه قرار بگیرد. با توجه به قیمت ها و بازار فعلی، میتوان انتظار یک نوسان 10 درصدی را به عنوان هدف اول در نظر گرفت. در اسیاتک هم

فاذر هم با روند مثبت به سمت سطوح 220 تومان می رود سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی را در پیش رو خواهد داشت به خصوص اینکه سهم با رشد قیمت دلار نیماییی می تواند سود سازی خوبی تجربه و با قراردادهای جدیدی که گرفته است به نظر می رسد در فاز احیا وارد شده است

طبق برخی خبرها  اخابر سود سهام عدالت  و سایر سهامداران را پرداخت کرد و مشکل حل شده و به  زودی مجوز افزایش سرمایه این شرکت صادر می شود این اخرین  شنیده ها از اخابر است و به نظر اتفاق مهمی برای سهم بوده و جا برای رشد نوسانی و حتی میان مدت سهم نیز هست  . حالا دیگر چشم همه به کدال است

بعد از گزارش 9 ماهه  همه معتقدند توجه  به سهم  بیشتر شده است و شرایط خاص تر از دید ما  فاراک  شرایط خوبی را گرفته و امروز یا روزهای بعد  اگر عرضه شد  با دید خرید  یک  سهم میان مدتی میتواند جالب باشد و فاراک  این شرایط را دارد و قاعدتا شرایط خوبی را خواهد داشت  هم  با دید نوسان هم میان مدت  خرید سهم توصیه می شود فردا  سهم عرضه شد خرید خوب است

ونیرو هم بنیادی خوبی دارد هم نموداری جالب است ونیرو از لحاظ نموداری به سقف قیمتی رسیده و البته محرک عبور از سقف را دارد. افزایش نرخها و شایعه افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دو محرک مهمی هستند که می تواند رالی افزایشی جدیدی در سهم ایجاد کنند. عبور از سقف 600 تومان را می توان تریگر رشد میان مدت سهم در نظر گرفت.

زگلدشت را به عنوان گزینه ای جذاب برای سرخطی زدن در میان زراعتی ها می توان زیر نظر گرفت، شرکتی که با حفظ روند صعودی فروش ماهانه در مهر 131 میلیارد تومان فروخت و بیشترین مبلغ فروش را رقم زد. زگلدشت طرح توسعه محور هست و دائما افزایش میزان تولید شیر رو به همراه دارد، بنابراین افزایش نرخ شیر بصورت اهرمی در این سهم عمل خواهد کرد و انظار می رود نیمه دوم بهتری از نظر فروش داشته باشد. سهم نموداری هم جالب است و پتانسیل رشد قیمتی خوبی را دارد، هدف اول محدوده 480-490 تومان است.

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم