جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز سه شنبه 17مهر 1403

گزارش بازارامروز سه شنبه 17مهر 1403

نوید خاندوزی
اکتبر 8, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز سه شنبه 17مهر 1403 

حس ترس ول نکن ! 

بازار هنوز در شرایط تعلیق و سردرگمی سیاسی و بدون مسیر و استراتژی است ازیک سو میترسد که هنوز طرف مقابل پاسخ نداده و از سوی دیگر میبیند اوضاع ارام ارام در حال ارام شدن است .این تعلیق ول نکن خبرهای سیاسی هنوز گلوی بازار را فشار میدهد هر چند امروز از شدت دست او کمی کاسته شده بود ولی بازهم بود . هرچه جلوتر برویم و اتفاقی رخ ندهد این حس ترس کمتر می شود ولی از بین نمی رود … یک نکته مهم این میان مطرح است بازار امروز به واسطه هم حمایت های پنهانی و هم کاهش حس تعلیق خریداران بیشتری داشت ولی یک نکته مهم است نکند این حس خروج از بن بست و قفل اخیر باعث شود فکر کنیم همه چیز تمام شده و رها کنیم … رها کردن بازار و این که خوش خیال باشیم کم کم اوضاع درست می شود دقیقا رها کردن تنگه احد و باختن ماجراست که احتمالا بعد تر باید هزینه های بیشتری را بدهیم … اما بازار …

بازار امروز را در حالی آغاز کردیم که هرچه زمان می‌گذرد و شرایط تعدیل می‌شود و اتفاقات و رویدادهای سیاسی و یا به زبان دیگر ریسک رویارویی کمتر و ضعیف‌تر می‌شود شجاعت خریدار قوی‌تر و خوشبینی به بازار بیشتر و همین موضوع سبب شده تا ما شاهد تغییرات بهتری در این روزهای منفی بازار باشیم.  البته به خوبی شاهدیم که تفاوت‌های جدی بین نمادها وجود داشته و بازار به شکل یکپارچه و منظم و منسجم رفتار نمی‌کند این موضوع بسیار مهمی است که الگوی رفتاری بازار در این روزها را بیشتر بررسی کنیم که جریان پولی که در بازار قرار دارد با چه طرز فکر و چه استراتژی در بازار حرکت می‌کند اما قبل از آن یک نکته را بیان کنیم و آن هم این است که هرچه زمان می‌گذرد و شرایط جلو می‌رود آن حس تعلیقی که در ابتدا وجود داشت کمتر می‌شود و افرادی که از لاک دفاعی بیرون می‌آیند و خرید می‌کنند بیشتر و البته طبیعی است در چنین فضایی وقتی افرادی قصد خرید دارند سراغ گزینه‌هایی می‌روند که ریسک کمتری داشته و فضای بهتری دارد که این دقیقاً همان مطلب بالا و تفاوت نماد ها در بازار است . یکی می شود فولاد و صف یکی می شود خودرو و صف فروش ! به هر حال این ادامه تعلیق و عدم اطمینان باعث ریسک گریزی شده و تا برطرف نشود نمیتوان شاهد بهبود یکپارچه بازار بود …

بحث امروز ما این است که دقیقاً حالا که این فضا پیش آمده رفتار جریان پول و رفتار سهامداران در بازار باید به چه شکل باشد ؟!  به طور واضح روشن و مشخص شاهدیم که با اولین نشانه‌ها از فروکش کردن جو سیاسی ،  برخی سهم‌ها سریعاً سیگنال قوی‌تری از خود صادر کرده و نه تنها متعادل شدند بلکه به صف خرید هم رسیده‌اند یا به عبارت دیگر اولین دسته از برگشتی‌های بازار شرکت‌هایی بودند که طی دیروز و امروز شاهد بودیم از صف فروش رها شده و به صف خرید رسیدند و یا متعادل و مثبت شدند … دو نکته در مورد این دسته از سهم‌ها وجود دارد و یک کار مهم را فعالان و تحلیلگران بازار باید انجام دهند…  نکته اول و مهم این است که قطعاً این شرکت‌ها یک رویداد و یک اتفاق بنیادی قوی در دل خود دارند که چنین رفتاری را از خود نشان می‌دهند این رفتار می‌تواند یک گزارش خوب یک تعدیل خوب و در واقع هر رویداد خوبی که به بنیاد شرکت مربوط می‌شود باشد و نکته دوم که نکته مهم و معاملاتی بازار است این است که با برطرف شدن ریسک‌های سیاسی این دسته از سهم‌ها به سرعت برگشت و رشد سریع‌تری را نسبت به سایر گزینه‌ها خواهند داشت
این میان کار تحلیلگران و فعالان بازار چیست که این دسته از سهم‌ها را حدود ۵۰ تا ۶۰ و یا احتمالاً در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۰۰ سهم می‌شوند دقیق بررسی کرده و آنها را در واچ خرید خود قرار دهند البته اگر صلاح می‌دانستند و تحلیل‌های سیاسی آنها به پایان رسیده به نظر رفتن سراغ این شرکت‌ها و بررسی سود و زیان آنها می‌تواند حداقل دستاورد معاملاتی خوبی داشته باشد . تحلیل‌های جنگ و خاورمیانه را بگذاریم برای تحلیلگران غیرحرفه‌ای‌تر و شما حرفه‌ای‌ها حیف است سراغ این مسائل سیاسی بروید …

اما نکته مهم دیگر در رابطه با بازار وضعیت فعلی است که به نظر حالا همگان به این نتیجه رسیدند که وقت تغییر شرایط است و حالا تغییر دامنه نوسان می‌تواند به شکل جدی‌تر در دستور کار قرار گیرد حتی مطلعیم که این موضوع ممکن است از روز شنبه به شکل قبل بازگشته و شاهد دامنه نوسان ۳ درصدی در بازار باشیم اما قبل از آن یک بار دیگر چند موضوع مهم را یادآوری می‌کنیم که مهمترین آن این است که آن بسته نجات را در ذهن خود داشته باشید بدون پول پشت دست و خبرهای خوب نمی‌توان بی‌گدار به آب زد و جایی ممکن است بازار شما را غافلگیر کند و توصیه بعد این است که بسیار هوشمند و حرفه‌ای باید این خشاب‌های آخر این فضا را خرج کرد چرا که به واقع نمی‌دانیم چه اتفاقات و تحولاتی پیش روی بازار است به عقیده بسیاری حتی با ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم می‌شود کار را درآورد اما معتقدیم بیگدار به  آب زدن و صرفاً پول در بازار تزریق کردن در فضایی که هنوز ابهام وجود دارد و دامنه آن نیز محدود است تیراندازی در تاریکی و رفتار بدون هدف است …

یک نکته را نیز نهاد ناظر مدام در تصمیم‌گیری‌های خود از کسانی که در این موضوع دخیل هستند می‌پرسند که اگر حین این اتفاقات و برگشت دامنه نوسان حمله‌ای صورت گرفت چه کنیم ؟! ببینید به نظر باید یک تفاوتی بین مدیریت قبل و مدیریت فعلی باشد قفل کردن بازار و بستن دامنه نوسان اولین و کم هزینه‌ترین راهکار بود بله بقیه راه‌ها ممکن است کمی پر هزینه باشد در چنین فضایی این سناریو را از قبل با بالادستی‌ها و امنیتی‌ها ببندید که عزیزان اگر جنگی شد دامنه قرار نیست دوباره تغییر کند و ما دو راه داریم یا باید سنگین پول تزریق کرده و صفوف فروش را جمع کنیم و یا بازار را موقتتا تعطیل کنیم به نظر در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که حتی تعطیلی موقت بازار از دستکاری دوباره دامنه نوسان هزینه‌های کمتری دارد . پس با این قید به بازار نگاه کنید که اگر تصمیم به برگشت دامنه نوسان به سه گرفتید و اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ داد قابلیت تعطیل کردن ۱ تا ۳ روزه بازار با توجه به ابعاد حادثه وجود داشته باشد اما وقتی دامنه نوسان ۳ تصویب شد به نظر بهتر است حداقل برای مدت طولانی‌تر این دامنه تغییر نکند و بماند و البته باز هم تاکید می‌کنیم برای بسته نجات بازار و مواردی که در آن به عنوان موارد پنجگانه آمده بود یعنی تزریق جریان پول ، تزریق اخبار خوب و مثبت ، هماهنگی با بالادستی‌ها برای تغییرات مهم بازار ، هماهنگی با حقوقی‌ها برای جمع و جور کردن و در نهایت تغییر دامنه نوسان بیشتر فکر کنید و این راهکار می‌تواند بازار را از چالش فعلی که در آن قرار دارد نجات دهد … و بازفکر نکنید اوضاع تمام شده …

این را هم در تکمیل بحث بالا بیان کنیم که گزارش‌های مالی پیش رو که در 2 هفته  اتی منتشر می شود  یک فرصت ویژه برای بازار است و باز هم به کسانی که به این موارد اعتقادی ندارد تاکید می‌کنیم سری به تابلوی بازار امروز و یا روزهای گذشته بزنید سهم‌هایی در بازار متعادل یا مثبت بودند که یک تحول بنیادی پشت سر آنها بود پس بیخود در گوش بازار حرف‌های صد من یک غاز بی‌تأثیری اطلاعیه‌ها و کدال را زمزمه نکنید. اتفاقا معتقدیم در وزن کشی تحولات، زور اتفاقات بنیادی در یک مقطع زمانی بلند مدت‌تر از حتی تحولات سیاسی هم بیشتر می‌شود که نمونه آن بازدهی مثبت حداقل ۵۰ تا ۶۰ شرکت از ابتدای سال تاکنون است که آواری از خبرهای بی‌سابقه سیاسی را داشتیم …  خلاصه حرف ما این بود که انتشار گزارش‌ها در دو هفته پیش رو یک فرصت ویژه برای بازار است که از آن به عنوان یک پله قوی برای متعادل شدن بازار و بهبود آن استفاده کند و یک نکته را نیز بدون رودربایستی و بدون تعارف بیان می‌کنیم اجازه بدهید در دامنه نوسان سه درصد نمادهایی که تحولات بنیادی قوی نداشتند و به ضرب جریان پول و یا هر چیز دیگری حفظ شده و بالا آمدند در فضای انتشار گزارش‌ها اگر گزارش بدی دادند اصلاح شوند یا به عبارت دیگر بیخود سعی نکنیم با بهانه تحولات سیاسی جلوی اصلاح قیمت ناگزیر برخی سهم‌ها را بگیریم اجازه بدهید بازار کارکردهای خود را شناخته و خود به تعادل برسد. صد البته باز هم تاکید می‌کنیم بسته نجات برای بازار بدون جریان پول و تحولات خبری نمی‌شود اما این گزارش‌ها نیز می‌توانند نقش مهم و برجسته‌ای در فضای فعلی بازار داشته باشند

و اما حرف آخر
حرف آخر امروز چیزی بود که مدت‌هاست می‌خواهیم بیان کنیم اما ساده و راحت بگوییم رویمان نمی‌شود بگوییم… حقیقت امر بعد از روی کار آمدن دولت پزشکیان بسیار خوشبین بودیم ،هنوز هم خوشبین هستیم، وتحولات و اتفاقات هم به خوبی نشان می‌دهد که آدم‌های این کاره و دانایی سر کار آمدند و تفاوت بسیار زیادی وجود دارد که چه کسانی تصمیم گیران اقتصادی کشور هستند و حالا شاید می‌توانیم با جدیت و سری بالاتر بیان کنیم که فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد حداقل برای ما بورسی‌ها فرق می‌کند … ولی یک نکته را این میان باید بپذیریم و این آن چیزی است که اعتراف به آن سخت و دشوار است
احساس می‌کنیم ، امیدواریم درست نباشد ، اما احساس می‌کنیم مدیران ،وزرا و مسئولین اقتصادی به خوبی به بحران بازار سرمایه واقف هستند و دل در گرو حل آن دارند آن را برای خود حیثیتی می‌دانند اما راهکار اجرایی آن برای آنها پرهزینه است و برای همین است که به نظر کاملاً آگاهانه رو به خبر درمانی و بیان نظرات مثبت می‌کنند اما خبری از تغییر و تحول در کار نیست قبل از انتخابات یک بار در مورد نرخ دلار نیما موضع برخی از این عزیزان را جویا شدیم و چه عجیب که همه آنها معتقد بودند این نرخ باید اصلاح شود اما اصلاح یکباره آن در دستور کار نیست و یا در مورد نرخ بهره همه معتقد به کاهش آن هستند اما معتقدند دستوری نمی‌توان کاری کرد و یا ناگزیر به انتشار اوراق هستند
بحث ما این است که انتظارمان را از این آقایان باید تعدیل کنیم تعدیل نه به معنای اینکه این کار را انجام نمی‌دهند و ناامید باشیم خیر اتفاقاً معتقدیم هم اختلاف جدی دلار نیما و آزاد کم می‌شود و هم نرخ سود در سه ماهه پایانی احتمالاً کاهش خواهد داشت اما بحث بر سر زمان است آن فوریتی که در ذهن ما فعالان بازار وجود داشت از ابتدا در ذهن این دوستان نبود و تفاوت آنها با مدیران قبلی این است که آنها شفاف و راحت صحبت می‌کردند و ژست اینکه در حال چنین تصمیمی هستند نمی‌گرفتند شق و رق و صاف در چشم ما نگاه می‌کردند و از نرخ سود بالا و ارز ترجیحی دفاع می‌کردند
فرق دولت فعلی این است که آنها هم شق و رق و صاف با جدیت به ما نگاه می‌کنند و از نرخ ارز ترجیحی و نیما انتقاد کرده و نرخ سود را نرخ بهره و ربا می‌دانند اما در عمل برای کنترل تورم و یا هر ابزار دیگری به آن اعتقاد دارند در واقع اصلاح یکباره این دو مولفه در دستور کار دولت نیست اما در میان مدت و بلند مدت حرکت به سمت اصلاح آن را پیش گرفته‌اند … این‌را نه به عنوان حرف سیاسی که به‌عنوان سناریو اقتصادی باید در ذهن داشته باشیم .

این موضوع باعث شده بازار درگیر عاملی به نام گذر زمان شود گذر زمان برای ما بورسی‌ها اتفاق عجیبیست موی همه ما را سفید کرده و ذهن ما را تسخیر… به خصوص وقتی تحولات بیرونی سیاسی هم وارد ماجرا می‌شود کار سخت‌تر می‌شود اما در هر صورت شکل و شمایل فعلی بازار و تصمیمات، یک نکته را نشان می‌دهد که ما انتظار تصمیمات یکباره و انفجاری را از این دولت نباید داشته باشیم اما در یک مسیر زمانی به این سمت حرکت خواهیم کرد و از همین روست که باز هم تکرار می‌کنیم خوشبین هستیم و معتقدیم در میان مدت و بلند مدت اگر زنده بمانیم!!! اتفاقات خوبی در انتظار سرمایه‌گذاران امروز خواهد بود . این اتفاقات قطعا با فروکش کردن تحولات سیاسی خود را نشان میدهد و فکر میکنیم به زودی بسته و دسته ای از اخبار بعد از فروکش کردن جنگ راهی بازار خواهد شد … بازهم  زمان را به جان میخریم و منتظر میمانیم …

 

فولادی ها در مسیر برگشت

در نمادهای فولادی شاهد روند برگشتی و مثبت سهام این گروه بودیم فولادی هایی که شرایط خوبی از نظر بنیادی با رشد قیمت دلار نیمایی پیدا کرده اند

در فسبزوار افزایش تقاضا برای اهن اسفنجی این شرکت و تخمین سود 800 تا 1000 تومانی برای امسال سهم را با روند مثبت بار دیگر به قیمت های 4000 تومان بازگرداند نکته مثبت سهم عدم اصلاح قیمتی و حمایت های بسیار خوب از این سهم می باشد

در فولاد کاوه سهم صف خرید خوبی شده است فروش های خوبی از این شرکت در بورس کالا رقم زده می شود افزایش تقاضا از بابت رشد قیمت دلار نیمایی سبب شده تا فروش شرکت بهتر شود کاوه ای که انتظار می رود نیمه دوم سال بهتری داشته باشد کاوه تا قیمت های 720 الی 760 تومان جای نوسان مثبت دارد

فولاد مبارکه ارام ارام به سمت قیمت های 420 تومانی می رود سهم شرایط خوبی داشته و تا قیمت های 460 تومان هم جای صعود دارد فولادی که اصلاح بالایی داشته و با توجه به احتمال رسیدن به سود 100 تومانی برای اسمسال پی بر ای فوروارد خوب و جذابی داشته و سهم در شرایط برگشت روند خوبی قرار دارد

بانک ها و تلاش برای برگشت

در نمادهای بانکی همانطور که اشاره داشتیم سهام بنیادی این گروه استعداد برگشت روند خوبی داشته و اگر کمی شرایط بهتر شوند می توانند در مسیر برگشتی قوی قرار بگیرند

در این گروه بانک اقتصاد نوین توانست با رشد قیمتی خوبی همراه شود این سهم بانکی تا سطوح قیمتی 400 الی 420 تومان فعلا رشد خواهد کرد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و شایعات سود 150 الی 160 تومانی برای امسال دارد روند یان مدت سهم اگر شرایط بازار نرمال شود همچنان صعودی خواهد بود

وپارس ظاهرا فروش بوکی سهام اپال جدی شده است این بلوک بار دیگر عرضه می شود و احتمالا فولاد مبارکه به همراه چند شرکت دیگر خریدار باشند با فروش این غول سنگ اهنی بانک پارسیان هم سود خوبی شناسایی و هم با ورود منابع جدید می تواند از نظر عملکردی تغییرات مثبت خوبی را شاهد باشید امروز ساعل 5 مشخص می شود ولی گویا انجام شده و پول واریز شده است

وگردش کمی بهتر بود نوسانات سهم ارام بوده و سهم میلی به افت قیمتی ندارد وگردشی که ظاهرا خبرهای خوبی از احتمال فروش پروژه ساختمانی 6 همتی خود خواهد داشت در صورت موفقیت در فروش این پروژه وگردش رشد قیمتی خوبی را در پیش خواهد داشت

سیمانی ها و خیز صعود

در نمادهای سیمانی نیز روند مثبت را شاهد بودیم سیمانی ها خیز خوبی برای صعود برداشته و شرایط مساعدی دارند

در این گروه سیمان ابیک بار دیگر مهمان صف خرید خوبی شد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و تا قیمت های 3200 تومان جای نوسان مثبت را دارا می باشد این سهم سیمانی امسال شایعات سود 550 الی 600 تومانی داشته و به همین واسطه با اقبال بالایی همراه شده و کماکان شاهد ادامه یافتن این اقبال می باشد

سباقر در صف خرید قفل شده است سهمی که امسال شایعات سود 500 الی 550 تومانی داشته و به نظر می رسد تا قیمت های 3000 تومان یک رشد جانانه داشته باشد این سهم سیمانی با فروش و سود سازی خوبی که دارد به همراه یک رشد خوب به بازار بدهکار است

سفارس هم مثبت شد سهم بر سر راه خود مقاومت قوی 3600 تومانی دارد نکته مهم این که سفارس توان صعود خوبی داشته و با دید میان مدت می تواند تا قیمت های 4200 تومان برود فعلا سهم با کف قیمتی 3200 تومانی و مقاومت 3600 تومانی نوسان دارد

دست پر سرمایه گذاری ها

در نماد سرمایه گذاری ها شاهد روند مثبت خوبی بودیم برخی سرمایه گذاری های بنیادی مورد توجه خاص بازار بودند

پارسان تا قیمت های 4000 الی 4200 تومان به شرط شکسته شدن سطوح قیمتی 3800 تومان جای صعود دارد این سهم شرایط بنیادی خوبی داشته و با ارزش ان ای وی بالا و سود سازی خوبی که دارد تا قیمت های فوق جای نوسان مثبت را دارا می باشد پارسان تحولات خوبی هم در شرکت های پتروشیمی هم پالایشی زیر مجموعه خود شاهد است

سرمایه گذاری خوارزمی با نوسانات خوبی همراه شد شروع منفی اما رفته رفته مثبت شد سهم نشان داد شرایط خوبی دارد و می تواند با رشد قیمتی همراه شود این سهم سرمایه گذاری تا قیمت های 180 و در صورت رشد بیشتر قیمتی تا سطوح 200 تومان هم جای صعود دارد

وسپهر در مسیر اصلاح قیمتی قرار گرفته است تحولات خوبی در شرکت های زیر مجموعه وسپهر شاهد هستیم اما سهم اخیرا بازدهی بالایی هم داده است اگر اصلاح سهم تا قیمت های 320 تومان ادامه دار باشد بار دیگر فرصت خرید خوبی به وجود خواهد امد

چهارگوشه بازار

معاملات حتوکا هم جالب است سهم همچنان به خوبی حمایت و همچنان روندش نیز صعودی است سهمی که به سمت سطوح قیمتی 300 الی 320 تومان به عنوان هدف قیمتی در حرکت است به نظر می رسد رشد خوبی در سهم رقم زده شود حتوکایی که شرایط بنیادی خوبی داشته و با ناوگان جدیدش شرایط بهتری نیز پیدا کند

انتظار ها از پتروشیمی شیراز بالا می باشد سهم همچنان روند حمایتی قوی پشت سر خود دارد و قیمت های 2600 تومان را حفظ کرده است تمایل به رشد قیمتی به سمت سطوح 2800 تومان در سهم دیده می شود شیرازی که به نظر می رسد صورت های مالی 6 ماهه بسیار خوبی را ارائه دهد

رشد قیمت دلار نیمایی سبب جهش قیمتی محصولات کنور می شود کنور علاوه بر دو طرح توسعه عظیم امسال هم رشد تولید و هم فروش خوبی داشته است که بخش قابل توجهی از تولیدات خود را انبار کرده است امسال کنور سود 100 تا 110 تومانی و برای سال اینده سود 150 تومانی خواهد داشت رسیدن به ظرفیت نهایی طرح توسعه مهم شرکت برای سال اینده پاشنه اشیل سهم محسوب می شود

در بین سهم های خاص کپشیر امروز هم مثبت بود  کپشیر با دید نوسان و البته پذیرش پرریسک بودن آن گزینه بدی نیست. شرکتی که دو طرح توسعه به پشتوانه شستا دارد و همچنین با احداث کارخانه الیاف شیشه و بهره برداری از آن موجب افزایش 3 برابری درآمد شرکت خواهد شد. سود ۲۰۰ تومانی برای امسال سهم دور از انتظار نیست و به نظر می رسد گزارش شش ماهه خوبی منتشر کند. پس توصیه می شود منفی ها زیر نظر باشد.

گزارش زشگزا هم مهم است  زشگرا که فروش منظمی دارد و نرمال پیش می رود، در شهریور ماه 66 میلیارد تومان فروخت که 12 درصد بیشتر میانگین فروش ماه های قبل بود. دریافت افزایش نرخ و انتظار نیمه دومی بهتر برای این گروه می تواند با گزارش ماه های آتی مجددا توجه ها را به این صنعت جلب کند. در صورت حفظ محدوده 1020 تومان، با در نظر داشتن دو هدف 1200 و 1370 تومان برای سهم می توان در قیمت های فعلی خریدار سهم بود.

ختراک و تایرا امروز هردو پرحجم بودند و شرایط خوبی داشتند تایرا معمولاً در تولید با ثبات است اما در فروش خیلی منظم نیست و در 6 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 49 درصدی ثبت کرد. احتمالا برای امسال حدود 200 تومان سود اصلی و 250 تومان سود تلفیقی داشته باشد. سهم گر بتواند در 1030 تومان حمایت شود هدف قیمتی بعدی 1100 و در گام بعدی 1200 تومان است

در بین غذایی ها اصلاح خیلی زیادی داشته و می توان به دید یک گزینه نوسانی و پر ریسک به آن نگاه کرد. در قیمت های فعلی نسبت به سقف اردیبهشت 1402 حدود 65 درصد افت قیمتی را تجربه کرده است.دیروز حجم خوبی خورد و با در نظر گرفتن محدوده 160 تا 165 تومان به عنوان یک محدوده حمایت مهمی، می توان به صورت پله ای وارد سهم شد. غمینو و خودکفا هم  جذاب هستند در سوی دیگر غپینو از لحاظ نموداری 15% پایینتر از سقف اردیبهشت سال گذشته است. دیروز نیز از معدود نمادهایی با منفی به مثبت بود و صف فروش سهم جمع شد. برای سال جاری سود 70 تومانی دارد و p/e فوروارد 5 واحدی با توجه به رشد قیمتی که داشته جذاب است. محدوده 330 الی 350 را با شرط تعادل رسیدن بازار می توان زیر نظر داشت.

بسیار جالب است  با این رشد نیما امروز اکثر پتروشیمی ها مثبت  بودند در گروه پتروشیمی، شیراز یکی از گزینه های قوی به حساب می آید که دیروز هم متعادل شد و با سرانه خرید 95 میلیونی حجم معاملات خوبی داشت که نشان می دهد در صورت آرام شدن فضای سیاسی، می تواند از گزینه های خوب بازار باشد. امسال قابلیت تحقق 450-460 تومان سود دارد و اگر 5-6 درصد اصلاح کند شرایط بهتری برای ورود خواهد داشت.

با ارامش سیاسی خارک  را کمی بیشتر دنبال  کنید واقعا گزارش خوبی زده است  فروش خوبی را زد و تابستان خوبی را ثبت کرد
کل 5 ماهه 57456 میلیارد ریال فروش داشت و در شهریور 26949 میلیارد ریال فروش داشت . 6 ماهه این عدد 84406 و 3 ماهه 33545 میلیارد ریال فروش داشته است. 70 هزار تن موجودی از نرخ ۱۲۰,۶۵۱,۵۹۹ ریال فروش داشته است . شنیده می شود  4500 تا  5000 ریال  قابلیت سود سازی در 6 ماهه و 8000 ریال در 12ماهه را دارد و قیمت بد نیست . شفن هم  برای ریسک پذیرها و زاگر برای افراد صبور گزینه خوبی است

گروه پالایش را امروز خریدند ولی دست به عصا راه میرفت  طبق برخی شنیده ها فاکتورها صادر شده و شرکت ها مشغول تهیه صورت های مالی هستند  اوضاع از انچه فکرش را میکردیم که خیلی بد باشد بهتر است ولی قطعا  و قطعا  3 ماهه  دوم یعنی تابستان از بهار کمتر و ضعیف تر بوده و حتی در سطح بهار هم نبوده است  در این  بین گزارش شپنا و شبریز را  نسبت  به  باقی گروه در وضعیت بهتری می بینیم ولی فعلا در کل روی خرید دراین گروه کمی صبور باشید و صبر کنید  .

از حکشتی شنیده می شود این سود  10 همتی در تلفیقی 6ماهه  به زودی اعلام می شود و شنیده می شود  سهم  20 همت  پیش بینی سود امسال را دارد و با توجه به  شرایط سهم و ارزش بازار 65 همتی به نظر گزینه  بدی در کوتاه مدت نیست و میتواند  نوسان خوبی را بدهد و به نظر قیمت های فعلی حکستی قیمت های جالبی برای یازار می شود فکر میکینم اگر اطلاعات سهم  دقیق تر منتشر شود  قابلیت های بالای 1000 تومان رفتن  را هم دارد در دیگر سهم حپارسا را به جد  زیرنظر بگیرید  شایعاتی از افزایش نرخ  خوب این سهم در بازار شنیده می شود و میتواند  بازدهی خوبی را  ثبت کند و زیرنظر باشد

 

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم