گزارش بازارامروزچهارشنبه 4مهر1403
روزهای دست به دست !
امروز چهارشنبه هفته اول مهر را به پایان بردیم و این هفته با پرمهری فراوان بازار و روزهای مهربان و مهرانگیز مهر پیش رفت . البته که امروز طبیعی بود که با توجه به حجم عرضه دیروز کمی فشار فروش بیشتر باشد ولی به عقیده بسیاری این نوع معاملات دریک روند طبیعی است و دست به دست شدن ها در چنین روزهای عادی به نظر میرسد . مهم این بود که رنج های عجیب غریب منفی را نداشتیم و حجم هم به بالای 6 هزار رسید که این چند روز رکوردشکنی های حجم را شاهد بودیم … امیدواریم پاییز در تمام روزهای خود همینطور سخاوتمند و زیبا بدرخشد انصافاً بازار در این روزها زیر بمبارانی از اخبار منفی سیاسی که تا قبل از این یک نمونه آن او را از پای در میآورد خوب مقاومت کرد و خوب عمل کرده است البته خبرهای سیاسی نیویورک و تحولات fatf و رویدادهای دیگر خود نیز به تنهایی عوامل موثری در این شرایط فعلی بازار هستند .
این روزها بازار فضای نسبتاً خوب و جالبی را دارد و میتواند این فضا ادامهدار هم باشد اما به خاطر داشته باشید که طبیعی است و یا بهتر است بگوییم بسیار طبیعی است که هرچه جلوتر میرویم با رشد قیمتها عرضه سهام نیز افزایش خواهد داشت منتها اتفاقی که رخ میدهد و مهم است این است که بتوان این عرضهها را در مسیر بهبود و رشد بازار پیش گرفت .به چه معنی؟ به این معنی که ۱. تحولات بنیادی اعم از کلان و خرد پشتیبان و حمایت کننده قیمتهای فعلی باشد . تحولات بنیادی کلان مانند نرخ بهره و نرخ سود و اخبار مهم صنایع و خرد نیز هر آنچه مربوط به کدال است را شامل میشود و ۲. این است که در حجم خوردنها بازار بتواند جریان پول بیرونی را نیز درگیر کند و یک روند معقول و منطقی و مناسب را پیش بگیرد اتفاقا معتقدیم دامنه نوسان سه درصد فعلی این قابلیت را دارد که جریان پولی که هنوز مردد است و در مسیر بازار قرار نگرفته با جذابیت بیشتری داخل بازار کشیده و او را حفظ کند این همراه شدن پولهای پارک شده بیرون بازار یکی از پروسههای بسیار مهم و حساس و حیاتی برای ادامه روند فعلی است…
این کاملا طبیعی است که بعد از رشد ایجاد شده بازار کمی دل دل کرده و جابجا شود و دست به دست گردد و اگر این پروسه با همراه شدن جریان پول و باقی ماندن حجم معاملات بالای ۵۰۰۰ و همچنین بهبود فضای بنیادی همراه شود میتوان امیدوار بود که مسیر ادامه خواهد داشت اما عدم این رویداد و عدم وقوع تحولات بنیادی خیلی زود جایی سمت فروش را سنگین و دوباره بازار را در محدوده نوسانی اسیر و گرفتار میکند
بازار باید بتواند از این قفس ذهنی ایجاد شده پیش روی خود رها شود او باید بتواند پی به ای های فوروارد قویتری را بگیرد چشم انداز روشنتری را ترسیم کند و همه اینها خالی خالی نمیشود و باید هم جریان پول و هم جریان خبر را همراه خود داشته باشد . چرخشجریان پول در بازار هم جذاب شده و فکر میکنیم بعد ازاین رشد نقش کدال و سهم های بنیادی تردرمسیر پیش رو جالب باشد .
و اما … امروز بازار منفی بود و خوب حجم خورد و فکر میکنیم میتوان کمی خوش بین بود و به ادامه مسیر امیدوار تر . امروز سعی میکنیم در مورد دو موضوع نیز صحبت کنیم .
بعد از دو روز مقدمات صحبت کردن در مورد دامنه نوسان امروز قصد داریم کمی شفافتر واضحتر و روشنتر در مورد موضوع دامنه نوسان چه در بازار و چه برای صندوقها صحبت کنیم قبل از بیان این نظرات صراحتاً عرض میکنیم بر خلاف بسیاری از دیدگاهها با توسعه هرچه تمام صندوقها و گسترش آنها و به طور کلی گسترش سرمایهگذاری غیر مستقیم موافقیم و اتفاقاً معتقدیم مسیر درست مسیر افزایش این ابزارهاست منتها شکل درستی از آن اجرا نشده و این صندوقها نتوانستند در مدیریت دارایی منطقی و جالب عمل کنند و این باعث کاهش کارایی آنها در بازار شده است اما بحث امروز ما روی این نیست بحث ما امروز موضوع دامنه نوسان است که به دو شکل مطرح شده اول دامنه نوسان بازار و دیگری دامنه نوسان صندوقها…
مطلعیم که برخی نهادهای مالی به خصوص کارگزاریها و صاحبان صندوقهای بزرگ بازار درخواستهایی رسمی و غیر رسمی را به شکل دربسته و محرمانه به سازمان ارسال کردند که دو محور دارد محور اول کسب و کار کارگزاریها با دامنه نوسان محدود به مخاطره افتاده و درخواست این را دارند که دامنه نوسان افزایش پیدا کند و دوم مدتی است که جذب جریان پول به صندوقها کند شده و درخواست آنها این است که با افزایش دامنه نوسان صندوقها نسبت به بازار ،دوباره جذابیت آنها را افزایش دهد
امیدواریم این موضوع با این شکل اصلاً مطرح نباشد و صحت نداشته باشد اما طبق برخی شنیدهها این درخواستها چندین روز است که شدت گرفته و احتمال تصمیمگیری در مورد دامنه نوسان را افزایش داده است ببینید عزیزان ما باید یک اصل را بپذیریم آن اصل این است که هیچ چیز مهمتر از حفظ حیات و کارایی و پویایی بازار نیست اولویت همه ما باید این باشد یعنی اگر بازار خوبی داشته باشیم و همه چیز در آن بر طبق یک اصل و روال خوب و منطقی پیش برود همه کسب و کارها میتواند حول آن شکل گرفته و پیش برود صد البته اینکه یک کارگزاری یا نهاد مالی در دوران سخت نمیتواند روی پای خود بایستد و زیان میدهد به نظر ماهیت طبیعی یک کسب و کار است که باید بتواند خلاقیت را بالا برده و هزینهها را کاهش دهد فرض کنید قرار بود کارمزد اختیاری و رقابتی ایجاد شود آن موقع چه میکردید ؟؟ این موضوع را میپذیریم که کسب و کار نهادهای مالی مهم است اما به چه قیمتی؟ به قیمت قربانی کردن بازار ؟ معتقدیم تغییر دامنه نوسان به واسطه تحت تاثیر قرار گرفتن وضعیت کارگزاریها قربانی کردن بازار به پای منافع اقلیت است و معتقدیم در میان مدت و بلند مدت بهبود بازار بهبود عملیات آنها را نیز در پی خواهد داشت اصلاً بحث ما دامنه نوسان با این شکل و فرمی که مطرح میشود نیست حتی اگر برخی استدلال درستی داشته باشند که دامنه نوسان ۴ و ۵ برای بازار موثر است به نظر به عنوان یک تصمیم خوب بهتر است اجرایی شود اما اینکه دامنه نوسان را بالا ببریم که کسب و کار برخی مشاغل رونق بهتری پیدا کند به نظر هیچکس این را نمیپذیرد میدانیم نوشتن این جملات و کلمات نارضایتی برخی را به همراه دارد اما بگذارید شفاف همه مسائل حل شود هیچ اولویتی در حال حاضر بالاتر از اولویت اصل بازار نیست
اما موضوع حساس دوم افزایش دامنه نوسان صندوقها که درخواست آنها بوده برای افزایش جذابیت دوباره و برای جذب پول و رشد AUM این نهادها …
بی تعارف مینویسیم از دید ما در مقاطع چند ماه گذشته صندوقهای سرمایهگذاری نتوانستند مدیریت بهینه سرمایه را در فراز و فرودهای بازار ایجاد کنند بسیاری از آنها تحلیل در آنها تقلیل رفته و خدای نکرده برخی هم دچار انحرافات عجیب و غریب دیگری شدهاند و در یک کلام صندوقها بزرگ شدند و جذب سرمایه را برای کسب منافع بیشتر بر همه چیز ترجیح داده و باقی موارد را قربانی کردند
در چنین فضایی به نظر حتی اگر دامنه نوسان افزایش هم پیدا کند با توجه به رفتار سه ماه گذشته معتقدیم بخش عموم جریان پول اقبال قوی به این صندوقها نخواهند داشت باید مدتی بگذرد و زمان سپری شود تا این اعتماد دوباره ایجاد گردد
به نظر این نهادها و صندوقها نیز بپذیرند که در حال حاضر بهتر است این جریان پول در بدنه اصلی بازار بچرخد و روند نوسانی و حرکت را در این محدوده پیش بگیرد و معتقدیم اگر با این شکل بازار بتواند این پول را در جریان بیندازد صندوقهای اهرمی، سهامی و سکتورها هم کم کم رونق میگیرند و چرخشان میچرخد اما در این مجموعه نیز قربانی کردن منفعت عمومی بازار پای این صندوقها به نظر در حال حاضر اقدام منطقی نیست تقریبا اکثر این صندوقها مدیرانشان از دوستان و رفقای خوب ما و از فعالان حرفهای بازار هستند معتقدیم بهتر است مدتی روی کیفیت کار و بهینه سازی پورتفو و ایجاد یک فضای متفاوت برای سرمایهگذار کار کرده و پیام روشن کارایی را برای بازار ارسال کنند و بعد به نظر بازار هم آهسته آهسته همراه آنها خواهد شد . باز هم تکرار میکنیم ابزار صندوق ها را بهترین ابزار سرمایه گذاری درست و کارای مردم میدانیم…
معتقدیم در حال حاضر مساوی و همگامی دامنه نوسان صندوقها و کل بازار باعث این شده است که تحلیلگران از تنبلی حرکت در مسیر صندوقها دست برداشته و کمی به تجزیه و تحلیل قویتر بازار بپردازند گزارشها و بررسی شرکتها با اهمیت شده و این نتیجه فضایی است که شاهدیم و میبینیم و البته در نهایت معتقدیم در بلند مدت ایجاد ابزارهای متعدد برای صندوقهای سرمایهگذاری لازم و ضروری است یک پیشنهاد ویژه هم برای بسیاری از کارگزاریها داریم که عمدتاً سهامداران و ذینفان این صندوقها هستند و آن هم این است که بهتر است اگر هم قرار است انگیزه ایجاد شود آنها خود دست به کار شوند ایجاد لاینهای اعتباری ویژه برای خرید صندوقهای سرمایهگذاری شاید یکی از راهکارهایی باشد که هم به بازار کمک میکند و هم جریان گردش پول در این صندوقها را افزایش خواهد داد بهتر است به این موضوع خوب فکر کنید و آن را به جای درخواست افزایش دامنه نوسان در دستور کار قرار دهید
یک موضوع دیگر را بیان کنیم و به حرف آخر امروز برسیم و آن هم موضوعی بود که دیروز بیان شده برخی ابهام ویژه نسبت به آن داشتند و آن هم موضوع آغاز عرضه های اولیه است … چه بخواهیم چه نخواهیم بازار در گذشته از عرضههای اولیه خاطرات خوبی از سودآوری را در ذهن دارد به عبارت دیگر بازار در گذشته جریان خوبی از سود را از عرضه های اولیه گرفته و روشن شدن موتور این عرضه ها میتواند شاخک برخی از پولهای بیرونی را در رکود اکثر بازارها به حرکت درآورد و دوباره آنها را در مسیر بازار قرار دهد
منتها این عرضه ها باید با حساسیت ویژه و خاصی دنبال شود برای شروع کار بی تعارف قربانیان اولیه میخواهیم که سهامداران عمده حاضر باشند با قیمتهای جذاب سهم را راهی بازار کنند برای عرضههای اولیه آن مدل تخصیص به صندوقها را شاید بهتر باشد فعلاً کنار بگذاریم و عرضه به عموم مردم را فعلاً در پیش بگیریم و خلاصه هر رفتاری که بتواند این نخ اول سیگار را دوباره روشن کرده و جلوی این افراد توبه کرده و ترک کرده به نمایش درآورد و او را وسوسه کند اقدام جالبی میتواند باشد…
همه اینها در جهت برگشت دوباره جریان پول است منتها باید بسیار دقیق و حساب شده عمل کرد بیگدار به آب نزد عمق بازار را در نظر گرفت و نسبت به عرضههای اولیه اقدام کرد
شاید در حال حاضر عرضه با بیش از یک همت به صلاح بازار نباشد اما معتقدیم لازم است که موتور این عرضه های اولیه به خصوص تاکید میکنیم با شرکتهای جذاب و اولویت تخصیص عمومی بیشتر به مردم در دستور کار قرار گیرد
شاید بد نباشد که دوباره مردم آنلاینهای خود را روشن کرده و به دوران خاص و پر هیجان سالهای قبل برگردند و شاید بد نباشد این آغاز آشتی فعالان گذشته بازار با بازار سرمایه باشند یکی میگفت مثال سیگار را به کار نبرید مثال درستی نیست شاید بخواهیم جایگزین بیان کنیم این همان تماسهای نوک انگشتان ۲ عاشق و دلباخته است که مدتها از هم دور بودند و حالا فرصتی برای رسیدن به هم پیدا کردند بگذریم که سیگار مثال دقیقتر و درستتری است…
و اما حرف آخر …دیروز در مورد بودجه صحبت کردیم و تاکید کردیم که از همین امروز دستاندرکاران صنایع و شرکتها و مدیران سازمان بورس قبل از علاج واقعه بهتر است رایزنیها برای یک تحول و یک ثبات بودجهای را آغاز کنند که مطمئنیم سیگنال قوی اگر در این حوزه صادر شود بازار میتواند مسیر متفاوتی در پیش بگیرد در گیرودار این موارد بودیم که ناگهان خبر رسید دولت قصد دارد بودجه دو ساله را منتشر کند یعنی از همین حالا سهامداران برای سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ تکلیفشان با دولت انواع نرخ گذاریها و رقص نرخها و مالیات و عوارض و هر آنچه فکرش را میکنید روشن است کاری بسیار حرفهای و جالب که افق سرمایهگذاری را برای بسیاری روشن میکند. یک کار تحسین برانگیز …
از دید ما این یک چراغ سبز بسیار روشن شفاف و صریح برای سرمایهگذاران است که نشان میدهد چه در انتظار آنهاست و با چه دیدی در بازار میتوانند حرکت کنند این رویداد بسیار مهم و حیاتی است و به نظر کار بزرگیست که اگر انجام شود و به قطعیت برسد فضای خوبی برای بازار به وجود خواهد آمد منتها یک پیش شرط و پیش زمینه وجود دارد و معتقدیم اگر در این ماه پیش رو همه تلاش دستاندرکاران از سازمان گرفته تا شرکتها صرف این موضوع شود میارزد و میتواند افق قوی و روشنی برای بازار و به خصوص جریان پولهای بزرگ و حقوقیها ترسیم کند
از همین روست که اکیداً توصیه میکنیم رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای همه صنایع آغاز شود و یک روال منطقی دقت کنید نمیگوییم دولت سوبسیدی بدهد و یا کاری بکند یک روال منطقی و درست از نرخ گذاریها را پیش بگیرد و شک نکنید اگر این اتفاق رخ بدهد و این روال منطقی وجود داشته باشد بازار سرمایه می تواند یکی از درخشانترین و طلاییترین دوران خود را آغاز نماید از دید ما این حرکت یعنی بودجه دو ساله و تصویب و اطلاع آن برای سرمایهگذاران یک تحول شگرف و یک پالس بسیار قوی و مثبت به بازار سرمایه است که امیدواریم قواعد و نرخها نیز منطقی چیده شود تا این پازل تکمیل گردد…
پیشتازی بانک ها
در نمادهای بانکی همچنان شاهد پیشتازی سهام این گروه هستیم به طوری که سهام بانکی صدر نشین بازار بوده و توانسته اند با ادامه روند مثبت همراه شوند
در این گروه ونوین در صف خرید سنگینی قرار دارد سهم به نظر می رسد تا رسیدن به قیمت های 420 تومان که مصادف با اولین مقاومت قوی سهم است مشکلی نداشته باشد ونوین تراز عملیاتی عالی از شهریور ماه منتشر و نشان داد وضعیت بنیادی بسیار خوبی دارد
وگردش باز قصد واگذاری پروژه وزرا به ارزش 6.5 همت را دارد در صورت موفقیت در این واگذاری سهم شاهد ادامه رشد قیمتی خود خواهد بود سهم فعلا تارگت قیمتی 280 تومانی را داشته و به نظر می رسد در قیمت های 280 تومان شاهد افزایش عرضه ها در این سهم باشیم
در بانک صادرات همانطور که پیشبینی می شد در قیمت های 180 تومان شاهد افزایش عرضه ها و متعادل شدن روند وبصادر بودیم سهمی که برای رشد بیشتر تا هدف بعدی خود نیازبه افزایش حمایت ها یا انتشار یک خبر خوب از فروش دارایی ها می باشد
پتروشیمی های دلاری
در نمادهای پتروشیمی شاهد نوسانات مثبت برخی پتروشیمی ها به خصوص پتروشیمی هایی بودیم که از روند رو به رشد قیمت دلار نیمایی سود خوبی می برند
در نماد پتروشیمی پارس سهم صف خرید بود و نوسانات مثبت داشت این سهم هدف قیمتی 240 تومانی داشته و به این هدف نیز نزدیک شده است و به نظر می رسد کم کم باید شاهد تعادل در روند پارس باشیم این سهم پتروشیمی شرایط بنیادی خوبی با رشد قیمت دلار نیمایی پیدا ومی تواند امسال شاهد بهبود وضعیت سود سازی خود باشد
در پتروشیمی کرمانشاه شاهد روند نوسانی مثبت هستیم این سهم به سمت قیمت های 2000 تومانی در حرکت می باشد هم طرح توسعه مهم شرکت و هم تاثیر پذیری بالا از رشد قیمت دلار نیمایی باعث شده تا این سهم پتروشیمی با افزایش اقبال در مسیر صعود قرار بگیرد
شیران که یک رشد حمایتی و پرحجم را تجربه کرد حالا در مسیر اصلاح قرار گرفته است به نظر می رسد قیمت های 420 تومان حمایت های خوبی برای این سهم محسوب شود شیرانی که شرایط بنیادی خوبی داشته و برگشت بیش از 1 همت از پالایش نفت اصفهان و احتمال اگهی مجدد فروش سهام بلوکیش سبب شده تا شیران همچنان در کانون توجهات پس از اصلاح باشد
فولادی و ها و نشانه های مثبت
در نمادهای فولادی رشد ادامه دار قیمت دلار نیمایی و افزایش تقاضا برای محصولات فولادی سبب شده تا سهام این گروه پس از اصلاح قیمتی عمیقی که داشتند مورد توجه قرار بگیرند
فولاد کاوه که ازقیمت های بالای 1200 تومان اصلاح داشته است امروز با روند مثبت به سمت قیمت های 720 تومان روانه شده است در صورت شکسته شدت این سد قیمتی سهم سطوح قیمتی 760 تومان را در پیش خواهد داشت سهمی که شرایط بنیادی خوبی داشته و کم کم با رشد قیمت دلار نیمایی مجددا صادراتش توجیه پذیر خواهد شد
در فخوز همچنان سهم قدرت رشد قیمتی بالایی ندارد این شرکت امسال با افتتاح طرح توسعه تولید اهن اسفنجی شرایط بسیار بهتری دارد اما همچنان زیر بار عرضه ها قرار گرفته است فخوزی که شاید اگر دلار نیمایی به سطوح بالای 50 هزار تومان برسد تحرکات مثبت را شاهد باشد
فسازان هم در مسیر صعودی خود به سمت قیمت های 360 تومان در حرکت می باشد سهم هدف قیمتی 420 تومان را در گام بعدی دنبال می کند فسازانی که شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و به نظر می رسد با این وضعیت قیمت دلار نیمایی بتواند با فروش های بهتری همراه شود
احیا معادن
نمادهای معدنی امروز خوش درخشیدند سهام معدنی با روند نوسانی مثبت همراه و عمدتا سعی داشتند تا در سطوح قیمتی مناسبی قرار بگیرند
در واحیا سهم همچنان قفل صف خرید است به زودی شاهد گره معاملاتی در این سهم خواهیم بود واحیایی که قیمت های 800 الی 850 و در نهایت سطوح 1000 تومانی را در پیش رو دارد اما خبر مهم سهم بحث مالکیتی است که بلوک 51 درصدی توسط قائم سپاهان احتمالا بار دیگر به صورت اقساطی عرضه خواهد شد
کنور هم بالای خوبی را تجربه کرد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی سهم تا سطوح 650 تومان ادامه دارد این سهم شرایط بسیار عالی به خصوص از نظر طرح های توسعه ای دارد کنوری که برای امسال سهمی 120 تومان و هر سال هم سودش بالاتر خواهد رفت رشد قیمت دلار نیمایی باعث رشد قیمت و افزایش تقاضا برای گندله و کنسانتره سنگ اهن شرکت خواهد شد
فزر که شاهد رشد و سقف شکنی قیمت طلا می باشد در استانه مقاومت 3600 تومان ترمز رشد بیشتر قیمتی را کشید این سهم معدنی وضعیت بنیادی خوبی دارد و امسال با این وضعیت قیمت طلا سود بالایی دارد سهم یم تواند تا قیمت های 4000 الی 4200 تومان با شکست سطوح مقاومتی خود رشد داشته باشد
چهارگوشه بازار
قشهد امروز با صف خرید به صعودش ادامه داد امسال سهم 180 تومان سود دارد که در مجمع بهمن ماه سهمی 150 تومان تقسیمی دارد با قیمت شکر کیلویی 35 هزار تومان فعلی نیز به نظر می رسد برای سال مالی جدید که اغاز شده است سهمی 250 الی 260 تومان سود داشته باشد بدین ترتیب سهم ارزش ذاتی 1500 تومانی به علاوه 150 تومان سود نقدی مجمع دارد
شبندر امروزنوسانات منفی داشت گروه پالایش به طور کلی در انتظار صورت های مالی 6 ماهه خود می باشد تاثیرات رشد قیمت دلار نیمایی بر این صنعت بسیار مهم ارزیابی می شود شبندری که امسال اگر بتواند سود سازی بالای خود را تکرار نماید یک موج صعودی به بازار بدهکار است
حتوکا با صف خرید قیمت های 280 تومان را در هم شکسته و به سمت سطوح 320 تومان در حرکت است وضعیت عملیاتی شرکت بهبود خوبی داشته است و قرار است با اضافه شدن ناوگان جدید به شرکت این وضعیت بسیار بهتر هم شود حتوکا توانست بخش خوبی از اصلاحش را جبران نماید
در بین سهم ها با رشد حجم فرابورس و بورس خوب شدند و کالا هم شرایط خوبی را دارد . به تازگی از یک کانال نزولی خارج شده و طبیعی است که بعد از 35 درصد رشد از کف های قیمتی، مقداری دست به دست شود اما با توجه به شرایط بازار و بهبود ارزش معاملات و چشم انداز مثبت در خصوص میان مدت بازار، انتظار نداریم که سهم زیر 500 تومان برود و به نظر بعد از مدتی مجددا در مسیر صعودی قرار بگیرد.
یکی از سهم هایی که گزارش خوبی زد ترویل بود توریل در شهریور 515 میلیارد تومان درآمد داشت و در مقایسه با مرداد رشد 50 درصدی نشان می دهد که علت آن افزایش مبلغ حاصل از قرارداد حمل ریلی مواد اولیه(شرکت فولاد مبارکه اصفهان) به میزان 50 درصد هست. احتمالا برای امسال حدود 80 تومان سود داشته باشد. از نظر نموداری می توان با هدف قیمتی 650 تومان وارد سهم شد.ی
یکی از سهم های جالب بازار میتواند تایرا باشد . در شهریور 2.3 همت فروش داشت که 24 درصد کمتر از ماه گذشته است و در مقایسه با میانگین ماههای قبل 4 درصد رشد نشان می دهد. تایرا معمولاً در تولید با ثبات است اما در فروش خیلی منظم نیست و در 6 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 49 درصدی ثبت کرد. احتمالا برای امسال حدود 200 تومان سود اصلی و 250 تومان سود تلفیقی داشته باشد. سهم در یک ماه گذشته رشد خوبی داشته و در صورتی که از مقاومت 110 تومان رد شود هدف قیمتی بعدی 1200 تومان است.
حتما کدال را دنبال کنید و کانال بتاسهم را هم همچنین به نظر دور بعدی رشد بازار از بین سهم هایی است که گزارش های خوبی دارند


