جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزدوشنبه 2مهر 1403

گزارش بازارامروزدوشنبه 2مهر 1403

نوید خاندوزی
سپتامبر 23, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزدوشنبه 2مهر 1403 

پاییز سبز ! 

هرچقدر در بهار و تابستان رنگ سبزمخملی و زیبا را تجربه نکردیم پاییز هزار رنگ آغاز سبزی را داشته و امیدواریم وقتی به اخر پاییز میرسیم خم  جوجه های های سبزرنگ را بشماریم و از رنگ زرد و سرخ فاصله گرفته باشیم . امروز بازار روز مهم و خوبی را داشت . روزی که به همه نشان داد روند تا حدودی تغییر کرده و فضا عوض شده است و میتوان به بازار امیدوار بود . روزی که جریان پول باردیگر با قدرت به دل بازار زد و فروشنده ها عقب نشینی کردند . البته بایک روز مثبت و یک مویز گرمی مان نشود ولی مثبت امروز در این فضای خاص سیاسی بسیار روحیه بخش و اثرگذار بود . قبل ترهم اشاره شده بود . یکی از مهمترین نشانه های رشد کوتاه مدت در بازار سهام، عدم واکنش به اخبار منفی سیاسی است ولی این را هم فراموش نکنیم اگر بعد از این دوره کوتاه مدت، تصمیمات جدی در کلان اقتصاد گرفته شود  که به نفع شرکت های بورسی باشد ، مثل کاهش فاصله نرخ ارز نیمایی با نرخ ارز آزاد یا مدیریت بازار پول و بدهی جهت کنترل نرخ بهره، این حرکت کوتاه مدت میتواند  حتی تبدیل به روند صعودی  بلند مدت هم بشود در غیر این صورت بازهم فرصت سفته بازی و نوسان گیری را فقط رقم می زند … پس اول این که ازاین نیمچه مثبت خوشحال نشویم و بعد بازهم به این مثبت ها دلخوش نباشیم بازار هنوز جایی نرفته و خیلی به فعالانش بدهکار است …

یک نکته قبل از گزارش بازار بیان کنیم و ان هم این که دیگر تقریبا خبری از بحث های تغییر دامنه نوسان نیست ولی به نظر انچه از همین امروز نیازمند بازنگری و کمی تغییر است  بحث حجم مبناهاست . به نظر اخر این هفته وقت خوبی برای یک بازنگری ویژه در این حوزه است نه این که تغییر شگرفی بزنیم ولی می شود با توجه به حجم ها شرایط بهتری را دید  .

امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که چشم امید همه به تحولاتی بود که بازار بتواند خود را کمی از فضای سیاسی جنگ دور کرده و دوباره در مسیر بهتری قرار گیرد که دقیقا گروه خودرو و بانک و بعد هم اهرمی ها و خبرهای نیما کمی این موضوع را تایید کردند . بسیاری بر این عقیده‌اند بعد از رشد چند هفته اخیر استراحتی موقت و دست به دست شدن و حجم خوردن برای بازار لازم  بود و حالا این مثبت احتمالاً میتواند گرم کردن برای موج بعدی باشد … امروز استارت خوبی زدیم و برای ادامه دار بودن و یا بهتر است  بنویسیم برای کنده قوی  از این نقاط به یک شوک دیگر نیاز است که جنس این شوک این بار شاید بیشتر باید از جنس اخبار قوی و امیدوار کننده بوده و بازار را به جلو هل دهد شوک اولی که در نیمه‌های مرداد به بازار زده شد بیشتر جنس جریان پول و نقدینگی را داشت اما در حال حاضر به نظر به طور نسبی جریان پول و نقدینگی آماده حرکت در بازار است اما چراغ سبز محکمی را نمی‌بیند و از همین رو همچنان نشسته و به در نگاه می‌کند که آیا فضا تغییر خواهد کرد یا خیر… خبر امیدوار کننده ای می‌رسد یا خیر ؟! این حرکات هنوز پول بچه های بازار است و برای پول های بیرونی باید خبرهای قوی تری برسد …

حال بیایید بررسی کنیم که این شوک خبری از چه جنس و با چه شکلی می‌تواند باشد و سناریوی پیش روی بازار چیست بسیاری با دیدن بازار امروز معتقدند این شوک دوباره از دل خود بازار بیرون آمده با حمایت قوی حقوقی‌ها و صندوق‌های تثبیت و توسعه و تزریق جریان پول به بازار ، تغییر کرده و مسیر بهتری را شاهد خواهیم بود برخی دیگر هم معتقدند انتشار اخبار مثبت و کلان اقتصادی نظیر افزایش نرخ نیما و یا اخباری مثبت از صنایع مانند خودرو بانک و برخی صنایع دیگر موجب حرکت بازار خواهد شد چیزی که مثلا ابتدای صبح شاهدش بودیم …

شاید دو عامل بالا بتواند عوامل بسیار خوب و موثری در مسیر بازار باشد اما معتقدیم دو عامل و دو اتفاق دیگر این روزها می‌تواند مسیر بازار را تغییر دهد اولی قطعاً تحولات سیاسی و تحولاتی است که در نیویورک در جریان است و دومی از دید ما انتشار گزارش‌های مالی و ماهانه شرکت‌هاست …

حقیقت امر این است که به ظاهر نباید خیلی به تحولات نیویورک و دنیای سیاست خوشبین باشیم و به طور کلی دل بستن به این تحولات و اتفاقات در فضای فعلی چندان منطقی نیست اما دنیای سیاست است هزارتوی بازی و رنگ ها … به نظر با توجه به فضای کشور و شرایط فعلی هر احتمال و هر خبری می‌تواند در شکل یک شوک خبری برای بازار و اقتصاد عمل کرده و فضای متفاوتی را رقم بزند باز هم تاکید می‌کنیم بسیار بعید است که ارتباطی در سطح کلان صورت گیرد اما فکر می‌کنیم خبرهای نسبتاً مثبتی در حوزه سیاست منتشر شود که چشم انداز بازار را میدوارانه‌تر ترسیم کرده و کمی از ریسک‌های سیاسی کاسته و نقش یک شوک خبری نسبتاً مثبت را برای بازار ایفا نماید . باز هم تاکید می‌کنیم به یک تحول عجیب و غریب و شگرف خوشبین نیستیم و فکر می‌کنیم در نهایت دیدارهای غیر رسمی و یا دیدار با سران اروپایی بیشتر خبرساز شود اما به هر حال این رویداد یکی از مهم‌ترین اتفاقات پیش روی بازار ماست که شاید یک هفته جاری را تحت تاثیر خود قرار دهد …

اما عامل دوم که از دید ما جریان موثری برای حرکت در بازار خواهد بود بی‌شک گزارش‌های مالی و به طور کلی فضای بنیادی شرکت‌هاست ما هم به این موضوع معتقد هستیم که این عامل به تنهایی نمی‌تواند مسیر بازار را تعیین کند اما دقت کنید که تجربه ثابت کرده عوامل بنیادی نظیر آنچه در سود و فروش شرکت‌ها رخ می‌دهد ماندگارترین پایدارترین و اثرگذارترین موضوع در روند قیمتی شرکت‌ها خواهند بود و به کرات این موضوع تجربه شده و امتحانش را پس داده و همین حالا نیز اگر شرکت‌های پربازده شش ماه گذشته را لیست کرده و با خود مرور کنید قطعاً بیش از ۷۰ درصد آنها نمادهایی بودند که در فضای سودآوری و فروش و شرایط بنیادی قوی‌تر عمل کردند پس معتقدیم که این جریان یعنی انتشار گزارش‌ها می‌تواند عامل موثری برای حرکت دوباره برخی نمادها در بازار باشد

این مورد را به این دلیل تاکید می‌کنیم و روی آن می‌ایستیم که بخشی از جریانات پولی بیرون بازار مترصد خرید سهم‌های بنیادی و قوی هستند که به نظر انتشار این گزارش‌ها کمک شایانی به این جریان پول داشته و می‌تواند آنها را در مسیر خرید استوارتر و انگیزه آنها را برای حضور در بازار بیشتر کند

پس بهتر است با چشمانی دقیق‌تر و تیزبین‌تر این گزارش‌ها را دنبال کرده و احتمالاً بتوان از دل این گزارش‌ها چه در کوتاه مدت و چه در میان مدت بازدهی منطقی و مناسبی را تعریف کرد و جمع‌بندی این موضوع این است که با خود و روند بازار نجنگید و سعی کنید خلاف روند بازار قرار نگیرید اینکه مدام بخواهیم برای بازار دلایل منفی ذکر کنیم کار آسانی است و سخت نخواهد بود این رویه باعث خواهد شد از بازدهی‌ها و روندهای ایجاد شده جا مانده و در قیمت‌های غیرمنطقی و غیر معقول وارد شوید
بهتر است صفحه ذهن خود را از هرگونه قضاوت پاک کرده بازار را با عینک تحلیلی قوی‌تری نگاه کردهدو در تصمیمات خود وزن دهی به گزارش‌های مالی را بیشتر کنیم و در نهایت این موضوع شبیه یک سکه است که دو رو دارد قطعاً یک روی آن این است که گزارش‌های خوب روند خوب را ایجاد می‌کند روی دیگران این است که با توجه به فضای فعلی نرخ بهره و نیما و اتفاقات جاری انتشار گزارش‌های ضعیف دقیقاً اثر معکوسی را داشته که فشار فروش بازار را بیشتر خواهد کرد . پس منظور ما از این موارد این نیست که صرفاً به خرید فکر کنید خیر قطعاً انتشار گزارش ضعیف برخی شرکت‌ها آثار خود را در بازار نیز نشان خواهد داد اما می‌شود از دل همین گزارش‌ها نیز گزینه‌هایی را در نظر داشت که این فضا را به سود خود تغییر دهد

و نکته آخر تذکر جدی به عزیزان تازه وارد سازمان است که تا می‌توانید قدر این روزهای خوب را بدانید و از فرصت مذاکره استفاده  کنید … روی چند موضوع در این مدت  کار کنید اولین آن این است که سراغ برخی صنایع بروید و سعی کنید با رایزنی و هر آنچه در اختیار دارید مانع از انتشار گزارش‌های عجیب و غریب برای بازار شوید که روی صحبت ما اختصاصاً در دو گروه پالایش و پتروشیمی است البته گروه‌های دیگری نیز نظیر بانک خودرو نیز با شکل و شمایل دیگری در این موضوع صدق می‌کنند اما هنوز یادمان نرفته در مقاطع حساس این چنینی بارها و بارها این موضوع تست شد که گزارش ضعیف برخی گروه‌ها به خصوص پالایشی‌ها ضربه محکمی به اعتماد بازار زدند و مسیر کاهشی را ایجاد کردند که امیدواریم تجربیات گذشته بتواند چراغ مسیر روزهای آینده باشد… حیف است بازار مثبت با ندانم کاری در گزارش دهی مبهم برخی شرکت ها از بین برود …

و اما حرف آخر گزارش بازار امروز به خصوص در این روزهای خوب چیزی نیست جز دوباره گلایه از شرایطی که زیر پوست بازار در جریان است . و آن هم نرخ بهره است … خوشی یک روزه بازار امروز نباید ما را ازاین موضوع غافل کند چرا که شرط دوام بازار و ورود جریان پول قطعا مدیریت نرخ بهره است .  دیروز عرض کردیم که وزیر اقتصاد به شدت به دنبال کمک کردن به بازار سرمایه و بهبود وضعیت این بازار است و حتی پیام غیر رسمی ایشان را در این مورد دیروز صراحتا بیان کردیم او بهبود بازار را جزو اولویت‌های بالای دوران وزارت خود می‌داند و در صحبت‌ها و توئیت ها نیز این موضوع را به خوبی تا به امروز نشان داده اما ترس ما از این است که با توجه به سوار بودن ایشان روی موضوعات مرتبط با بازار و جو بازار ، دوباره ماجرای خبر درمانی و هدایت بازار با حرف و وعده پیش بیاید این موضوع را با این شکل و مطرح کردن این موارد ادامه می‌دهیم که بسیاری از افراد معتقدند سه جریان اگر در بازار اصلاح شود خود به خود فضای رشد قیمت بهبود بازار رخ می‌دهد اولین نرخ بهره است دومی نرخ نیما و سوم رابطه دولت با شرکت‌ها در بودجه و قانونگذاری‌هاست.  تا به امروز در مورد هر سه موضوع چه وزیر اقتصاد و چه سایر وزرا و دست‌اندرکاران بسیار مثبت و عالی صحبت کردند اما در عمل شاهدیم که نرخ نیما خوب ولی با سرعتیکم  در مسیر اصلاح قرار گرفته که البته باز جای شکرش باقیست که در مسیر اصلاح است در روابط دولت با شرکت‌ها حرف‌ها و اظهار نظرها امیدوار کننده است اما  بحث اصلی و موضوع ما سر ماجرایی به نام نرخ بهره است حقیقت امر بی‌ تعارف بیان می‌کنیم رفتار فعلی  تیم دولت در مورد نرخ بهره رفتاری دوگانه است نمی‌شود در تریبون‌های عمومی و رسمی نرخ سود را مورد انتقاد قرار دهیم و آن را نرخ بهره بدانیم و همه جوره زیر رگبار انتقادات در مورد آن صحبت کنیم بعد از آن طرف یواشکی بیمه ها و بانک‌ها و تامین سرمایه‌ها را فرا بخوانیم و اوراق‌های با نرخ‌های ۳۳ و ۳۴ را به آنها پیشنهاد بدهیم !!  این رفتار دوگانه با آنچه ما انتظارش را داشتیم سازگاری ندارد از سوی دیگر نرخ بهره به عنوان یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در بازار مطرح می‌شود به نظر رویه فعلی رویه قابل پذیرشی برای بازار نخواهد بود و یا شاید بهتر باشد اینطور بیان کنیم که انتظار سهامداران این است که با آنها صادقانه برخورد شود در نهایت این هشدار را می‌دهیم که اگر این رفتار یعنی ادامه انتشار اوراق با نرخ‌های ۳۳ و ۳۴ ادامه داشته باشد خیلی زود دوباره نرخ اخزا در بازار بالا کشیده و فضای تحولات دلسردکننده  قبل دوباره به بازار باز می‌گردد .  امروز و در یک روز سراسر مثبت و خوبی و خوشی  این موضوع را به عنوان یک موضوع مهم مورد اشاره و تذکر قرار دادیم تا روزهای بعد  فراموش نشود و امیدواریم کسانی که دست‌اندرکار این ماجرا و این موضوع هستند هرچه سریع‌تر فکری به حال شرایط عجیب و غیرمنطقی نرخ‌های بهره در بازار باشند البته شنیده ایم که از چند روز گذشته تغییراتی در حال وقوع است که بانک های رسالت و برخی دیگر آغاز کردند و شاید بتواند اثار ملموسی بر بهره  بین بانکی و نرخ ها داشته  باشد  .

 

رونق دارویی ها زیر چتر تجدید ارزیابی

در نمادهای دارویی افزایش سرمایه های سنگینی از تجدید ارزیابی در شرکت های این گروه به راه افتاده و سبب شکل گیری روند مثبت خوبی در دارویی ها شده اند

در دشیمی که خبر تجدید ارزیابی سنگینی دارد با صف خرید در مسیر برگشت روند قرار گرفته است سهم اصلاح قیمتی بالایی داشته است در حال جبران بخشی از این اصلاح است سهم سطوح 2200 تومان را شکسته و به سمت سطوح 2500 تومانی در حرکت است به نظر می رسد وضعیت سود سازی شرکت هم امسال بهتر شود

کارخانجات داروپخش با تصویب افزایش سرمایه سنگین خود صف خرید خوبی دارد سهم به نظر می رسد تا قیمت های 1600 تومان بالا برود اما هدف اصلی سهم قیمت های 1800 الی 2000 تومان خواهد بود دارو با این درصد تجدید قیمت خوبی پس از بازگشایی خواهد داشت

از دابور هم خبر می رسد زمین های شرکت در محدوده تهران پارس ارزش بالایی داشته و به زودی تجدید ارزیابی سنگینی در سهم انجام می شود سهمی که قیمت تئوریک بعد بازگشایی بسیار خوبی دارد این سهم درصدد شکست قیمت های 1250 تومان و رشد به سمت سطوح 1400 تومان می باشد

رونق بانک ها

در نمادهای بانکی شاهد رونق ادامه داری در سهام این گروه بودیم بانک ها شرایط بسیار خوبی پیدا کرده و این روزها خریداران خوبی دارند

با دید میان مدت در این گروه هنوز ونوین و وپست گزینه های قابل توجه و بررسی هستند ولی با دید شرایط خاص وبصادر وتجارت وبملت گزینه های قوی تری بوده و 3 گزینه اصلی در این گروه از دید ما  ونوین وبصادر وتجارت است  . حتما توصیه داریم  تا 25% پرتفوی یکی از گروه بانکی باشد و موضوع تجدید وتجارت هم جدی شده و او هم به  زودی صف جدری تری میگیرد . امروز وبصادر عرضه شد خرید  با دید رفتن به مجمع بد نیست

ونوین با صف خرید همچنان پیشتاز است سهم به سمت سطوح 400 الی 420 تومان به راه افتاده است ونوینی که با سود 160 الی 170 تومانی امسال واقعا قیمت های 300 تومان برایش بسیار نازل بود و پی بر ای زیر 2 داشت سهم در حال رسیدن به پی بر ای متوسط 3 و حتی قیمت های فراتر از 400 تومان است

وبصادر به خوبی حمایت می شود فردا سهم روز سختی دارد کم کم به مقاومت 180 تومانی نزدیک و شکست این مقاومت کمی سخت به نظر می رسد این سهم تا سطوح قیمتی 200 تومان همجای رشد دارد و در این مسیر باید قیمت های 180 تومان را به بالا بشکند

وپارس هم که بار دیگر برنامه فروش سهام اپال را اعلام کرده است با سرعت به سمت قیمت های 200 تومانی می رود سهمی که می تواند از این سد قیمتی هم عبور و به سمت قیمت های 220 تومان حرکت داشته باشد وپارسی شرایط خوبی در صورت فروش سهام اپال خواهد داشت

خودرویی و عبور از موانع

در نمادهای خودرویی همچنان روند های مثبت این سهم ادامه داشت به طوری که در خودرویی ها شاهد صعود خوبی هستیم و این گروه از موانع قوی عبور کردند

در این گروه زامیاد با صف خرید سنگینی در قیمت های بالای 400 تومان تثبیت شد سهمی که تا قیمت های 420 و سپس 460 تومان صعود خواهد کرد با توجه به تخمین سود 100 تومانی امسال زامیاد با دید میان مدت جای رشد قیمتی بیشتری هم خواهد داشت

ایران خودرو هم در حال عبور از مقاومت 260 تومانی می باشد این سهم تا قیمت های 280 و سپس 300 تومان هم جای نوسان مثبت دارد ایران خودرویی که شرایط بنیادی خوبی نداشته و در انتظار تجدید ارزیابی می باشد خبری که می تواند زمینه ساز تحولات خوبی در سهم باشد

خاور هم خود را به استانه قیمت های 160 تومان رسید سهمی که تا قیمت های 180 و 200 تومان بالا خواهد رفت خاور هم وضعیت بنیادی بسیار خوبی دارد این سهم شنیده می شود گزارش های فروش بهتری در نیمه دوم سال داشته و می تواند از همین بابت مورد اقبال واقع شود

پتروشیمی های دلاری

در نمادهای پتروشیمی شاهد روند نوسانی عمدتا مثبت هستیم رشد ادامه دار قیمت دلار نیمایی و احتمال رسیدن به قیمت های 48 و 50 هزار تومان در دلار نیمایی باعث اقبال خوبی به سهام پتروشیمی شده است

در نماد زاگرس شاهد رشد قیمتی سهم به سطوح بالای 12500 تومان هستیم اگر سهم بتواند این قیمتها را حفظ نماید بعید نیست تا قیمت های 14000 تومان هم نوسان مثبت داشته باشد البته ریسک سهم از نظر بنیادی در این قیمت ها بالا و سود سازی سهم هم راستای این قیمت ها نیست

شیراز سود بسیار خوبی از افزایش نرخ دلار نیمایی به دست می اورد همین امر سبب رشد قیمتی خوبی در سهم شده به طوری که سهم از قیمت های کف 2000 تومان تا قیمت های 2600 تومان بالا امده و همچنان با صف خرید در صدد شکست قیمت های 2600 تومان است سهمی که به نظر می رسد قیمت های 2800 تومان را هم ببیند

پارس هم به سمت قیمت های 240 تومان در حرکت است این سهم شرایط خوبی داشته و این سهم قیمت های تعادلی 250 تومانی دارد سهمی که وضعیت بسیار خوبی داشته و با رشد قیمت دلار نیمایی وضعیت سود سازی سهم می تواند همچنان در میان مدت رشد قیمتی بالاتری هم داشته باشد

سرمایه گذاری های اینده دار

در نمادهای سرمایه گذاری هم شاهد صدر نشینی سهام این گروه با مثبت بودن بازار بودیم سرمایه گذاری شاهد رشد خوبی در ارزش ان ای وی خود هستند

پارسان به قیمت های بالای 3800 تومانی رسید قیمت های 3800 الی 4200 تومان سطوح تعادلی خوبی برای این سهم محسوب می شود پارسانی که به واسطه رشد قیمت دلار نیمایی شاهد رشد سود شرکت های پتروشیمی و پالایشی و رشد سود و ارزش ان ای وی خود می باشد

وتوکا هم که پی بر ای فوروارد بسیار پایینی دارد با رشد قیمتی خوبی همراه شده و به سطوح 360 تومان نزدیک می شود با این روند سود سازی و طرح های توسعه ای که وتوکا در زیر مجموعه ها دارد سهم شرایط بسیار خوبی داشته و رشد قیمتی سهم تداوم خواهد داشت اهداف 400 الی 420 تومانی در انتظارش است

با اینکه فروش بلوکی سهام شیران انجام نشده است اما واتی امروزمثبت بود سهم دو هدف قیمتی مهم دارد سطوح 760 و 820 تومان که برای رشد قیمتی باید بتواند این سطوح را در هم بشکند سهم با یک خبر می تواند تا اهداف وعده داده شده رشد نماید

چهارگوشه بازار

افزایش قیمت شکر سبب شده تا قندی ها با اقبال همراه شوند امروز قشهد با رشد قیمتی و صف خرید همراه شد سهم امسال براورد سود خوبی دارد اما برای سال دیگر با فروش متوسط شکر 35 هزار تومانی می تواند رشد بیشتر سود سازی را تجربه کند سهم هدف 1400 الی 1500 تومان را در این مرحله دارد

بترانس بار دیگر مهمان صف خرید شد تحولات عالی در شرکت روی داده است سهم با جهش فروش به خصوص نرخ های فروش همراه شده است بازار انتظار صورت های مالی خاصی در 6 ماهه دارد سود شرکت های زیر مجموعه هم رشدی بوده است به نظر می رسد بترانس در روند میان مدت بتواند تا قیمت های 300 تومان تارگتش پیش برود

شبندر که شایعات تکرار سود 200 تومانی را با نرخ های فعلی دلار نیمایی دارد در قیمت های بالای 800 تومان نوسان دارد ماهیت صورت های مالی6 ماهه کمک زیادی به این سهم خواهد کرد شبندری که رشد قیمتی خوبی تا سطوح 920 الی 1000 تومانی در انتظارش است

غمهرا گزینه‌ای جذاب و بنیادی در گروه غذاییست که در مرداد ۳۴۶ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد، رقمی که در میانگین ۴ماهه قبل ۲۸۵ میلیارد تومان گزارش شده بود. این شرکت فصلی نیز مطلوب بود و بهار خیلی خوبی را پشت سر گذاشت و eps امسال آن حوالی ۱۱۰ تومان شناسایی می شود. با توجه به رشد قیمتی اخیر، بهتر است به سهم کمی زمان برای اصلاح داد و منتظر گزارش های بعدی آن بود. تداوم روند رشد درآمدی و سودآوری در گزارش شهریور و شش ماهه شرکت می‌تواند محرک اصلی شروع رالی دوباره در سهم باشد. دراین گروه امروز غمینو هم  گزارش ویژه و خاصی داشت و یکی از بهترین گزارش های غذایی را داشت

یکی از بهترین های پتروشیمی امروز شفن بود شفن از پرریسک های گروه خود محسوب شده و با توجه به ریزش قیمتی که داشته میتواند جزو گزینه های مورد بررسی این گروه محسوب شود. قیمت های فعلی به حوالی اواخر سال 1401 رسیده و اصلاح قابل توجهی را تجربه کرده است. شرکت اخیرا 1100 میلیارد تومان تعدیل اعلام کرده که به ازای هر سهم حدود 355 ریال درامد محاسبه میشود. در حالی که سود فصل بهار شرکت برابر با 276 ریال بوده است که این موضوع جذابیت نماد را دو چندان میکند. معاملات روز گذشته شفن قابل توجه بوده ولی حوالی 500 تومان ممکن است فروشنده داشته باشد.

سمگا دیروز بازگشایی پرتقاضا داشت و در صورت عبور از 270 تومان می تواند مسیر صعودی جدیدی را تثبیت کند. به نظر با اخبار مثبت فروش دارایی و وضعیت خوب زیرمجموعه ها از جمله وگردش، سهم بیشتر مورد توجه فعالین باشد.

ه وپارس اگر نگاه کنیم و اگر واقعا این بار بلوک انجام شود دست به کار بزرگی زده و تحول خوبی در خودرو  هم ایجاد میکند . این بلوک در صورت انجام  برای ایران خودرو  خگستر خمحور خخمحرکه  برخی دیگر خبرخوبی است طبق برخی شنیده ها اپال 78 همت توسط فولاد خریداری می شود

در اخابر همه در این سهم منتظر خبر افزایش سرمایه هستند  . به نظر اهل ریسک و پذیرش ریسک خبرهای افزایش سرمایه  باشید  با دید نوسان قیمت های متعادل روزهای بعدمیتواند جالب باشد

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم