جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار امروزچهارشنبه 28شهریور 1403

گزارش بازار امروزچهارشنبه 28شهریور 1403

نوید خاندوزی
سپتامبر 18, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار امروزچهارشنبه 28شهریور 1403 

خداحافظ تابستان ! 

امروز بازار را در حالی تمام کردیم که آغازش با ترس و تردید همراه بود اما انصافا خوب ایستاد و نشان دادکه امیدواری به روند بازار بیشتر و فراموشی و کنار گذاشتن ریسک های مقطعی سیاسی کمتر شده است . بسیاری امروز انتظار عجیبی از بازار را داشتند حتی خود ما فکر میکردیم موج عرضه  قوی تر باشد ولی انقدر خوب مدیریت شد و پیشرفت که همه را متعجب کرده بود و نشان میداد این ایستادگی در مقابل عرضه ها رویداد ویزه بازار است  . دیروز هم نوشتیم باید دست ها از فروش بسوزد تا بازار جان بگیرد و البته حقوقی ها هم کمی بیشتر پای کار امدند . بسیاری این مثبت امروز و رشد ارزش معاملات را نشانه های خوبی میدانند . برخی هم معتقدند یکی از مهمترین نشانه های رشد کوتاه مدت در بازار سهام، عدم واکنش به اخبار منفی کلان است. به واقع حالا وقتش است . اگر بعد از این دوره کوتاه مدت، تصمیمات جدی در کلان اقتصاد گرفته شود که به نفع شرکت های بورسی شده این حرکت کوتاه مدت با طول موج کم  می تواند طول موج بزرگتری را رقم بزند .

امروز در یک روز عجیب خاص و پرخبر سوت پایان تابستان و سوت پایان شش ماهه اول جهنمی کابوسوار و بسیار پرخبر و عجیب را شنیدیم ه واقع راست می‌گفت تابستان کوتاهه و خیلی زود به انتهای آن رسیدیم و در این مسیر چه بخواهیم شش ماهه اول را ببینیم و چه تابستان را مرور کنیم روزهای سخت و دشوار زیادی داشتیم در نیمه‌های تابستان و درست در نیمه مرداد بود که آن سقوط عجیب پس از حنیه رخ داد و شاهد فشار مضاعفی به پورتفوی سهامداران بودیم و البته به عقیده بسیاری در همان نیمه‌های مرداد کف بازار زده شد و بسیاری معتقدند همانطور که ۲۰ مرداد ۹۹ سقف بازار شد ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ نیست کف بازار زده شده به زودی روند جدیدی را آغاز می‌کند اما در هر صورت ما تابستان پرحادثه و پرخبر و نسبتا تلخی را داشتیم که فضای افت قیمتو فروش در آن جدی‌تر بود یکی دیگر از اتفاقات تابستان که در اوایل آن رخ داد و تا انتها ادامه داشت حس ریز و آرام سرخوردگی بود که بازار قبل از انتخابات انتظارات دیگری از پزشکیان داشت و کمی این انتظارات تعدیل شده البته با صحبت‌های دیروز و حرف‌های روزهای گذشته شاید کمی حالا امیدوارتر باشد اما سرعتی که پیش خود فکر می‌کرد بازار می‌تواند تجربه کند رو فعلاً نمی‌بیند

در هر صورت بهار و تابستان نه چندان پرفروغ و خاص را به پایان بردیم بر خلاف روال سال‌های قبل ۶ ماهه اول که بازار همیشه حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد فرصت سوزی‌های متعددی صورت گرفت و حالا به شش ماهه دوم می‌رویم که امیدواری ما به روزهای پیش رو یاد است به خصوص پاییز که می‌تواند فصل زیبایی برای سهامداران رقم بزند امیدواریم این پیش بینی اشتباه از آب در نیاد اما فکر می‌کنیم شش ماهه دوم بهتر جذاب‌تر و پربازدهده‌تری را داشته باشیم

حتماً در مورد روزهای خاص و پرخبر پاییز و به خصوص مهر و اتفاقات و رویدادهای پیش رو صحبت خواهیم کرد اما همین را بدانیم که تابستان با تمام فراز و فرودهایش به پایان رسید و ما کارنامه تابستان را اگر بخواهیم مرور کنیم تابستان را در حالی آغاز کردیم که در پایین ترین نقطه ممکن خود قرار داشت و خردادی تلخ را پشت سرگذاشته بودیم ولی در هر صورت پیش رفت و یک  باردیگر کف ان در میانه های مرداد رقم خورد و از انجا بلند شدیم ولی هرچقدر در بهار منفی بودیم در تابستان و با رشد این چند هفته اخیر برایند  شاخص های هم وزن و کل مثبت بود … این اعداد در بهار منفی بود  …

و اما سراغ بازار امروز برویم که دیروز با اظهار نظرهای خاص و ویژه همتی و صیدی پالس خوبی گرفته بود پر انرژی حرکت می‌کرد اما امروز بعد از اخبار خاص لبنان ابتدا کمی با تردید آغاز کرد ولی رفته رفته بهتر شدو این الارم را زد که کمی  پایه سیاست و ریسک‌های سیاسی آن فعال شده و عملکرد متفاوتی را ممکن است رقم بزند ولی جای نگرانی نیست .

تمام چالش و جذابیت بازار امروز در وزن دادن به این رویداد سیاسی بود که یک گذشته تیره و تار را داشتیم و یک آینده خوب … بخشی به گذشته برمی‌گردد که بازار هر بار از این داستان‌ها زخم‌های عجیب خورده و این بار هم درست در آستانه یک حرکت قوی این موضوع ایجاد شد که البته از دید ما امروز واکنش بازار منطقی و درست بود نه خیلی بدبینانه عمل کرد و نه به این موضوع بی‌اهمیت بود . به واقع فروشنده‌ها و بدبین‌های بازار امروز هم حق داشتند ولی به نظر رفتار کلیت بازار گذر از این جریان بود  . آنها یک بار ماجرای هنیه را تجربه کردند افت قیمت‌ها بعد از آن را به خاطر دارند و البته تعطیلی پیش رو هم عاملی شد که بسیاری در نگهداری سهم کمی تردید کنند و یا خریداران کمی خرید خود را به تعویق بیندازند ولی در مجموع بازار امروز ازاین موضوع  برنده بیرون  آمد .  به هر حال هر احتمالی برای روزهای پیش رو وجود دارد و این حس ترس دقیقاً همان چیزی بود که امروز برخی عرضه های بازار را رقم زد و باعث شد خریداران در سمت محافظه‌کاری قرار گیرند شناسایی سود برخی حقوقی‌ها و همچنین جریان تسویه اعتبار برخی کارگزاری‌ها نیز این میان موثر بود اما اگر بخواهیم در مجموع به بازار امروز نگاه کنیم کارنامه خوب و مثبتی را گرفتیم  …

نکته بسیار جالبی که این روزها در بازار وجود دارد این است که از یک الگو و نظم خاص و ویژه‌ای تبعیت نمی‌کند و ما شاهد رقص هرباره و متفاوت جریان پول در بازار هستیم که یک بار دست پارتنری لاغر و مو مشکی را می‌گیرد و به میدان رقص می آورد و حرکت می‌کند یک بار صندوق‌های توپر و نه چاق اهرمی و سهم‌های بزرگ را حرکت می‌دهد بار دیگر رقص میانه میدان سهم‌های کوچکی که وضعیت بنیادی خوبی دارند را رقم می زند … کمی که میگذرد بار دیگر سراغ سهم‌هایی می‌رود که افت قیمت زیادی داشتند … این  رقص و از این  شاخه به ان شاخه پریدن های جریان پول ناشی از کمبود و چرخش مداوم آن است … چند هفته قبل اشاره داشتیم که بازار همچنان بین شرکت‌هایی که تحولات بنیادی خوبی دارند و البته حتی رشد کردند و شرکت‌هایی که فاز ریزش قیمت را داشته‌اند سراغ بنیادی‌ها رفته اما در چند روز گذشته گرایش بازار به سمت سهم‌هایی با افت قیمت بالا نیز بیشتر شده که این موضوع نشان می‌دهد جریان پول هر روز ممکن است با شکل متفاوتی در بازار رفتار کند و البته یک موضوع مهم دیگر را نیز می‌رساند و آن هم این است که این جریان پول محدود باعث این اتفاقات شده اگر نقدینگی خوبی راهی بازار شود به نظر قابلیت رشد همگی و همگانی‌تری در دل بازار وجود دارد از همین روست که شناخت این جریان نقدینگی و حرکات آن در بازار می‌تواند به بازدهی بهتر سهامداران و سرمایه‌گذاران کمک کند . صد البته یک نکته را بیان می‌کنیم که شاید هنوز برای برخی روشن نشده اما بهتر است به عملکرد ۳ الی ۴ ماه گذشته بازار بیشتر دقت کنند به واسطه همین کمبود جریان پول آن پولی هم که در دل بازار وجود داشت سراغ گزینه‌هایی رفت که از گزارش و وضعیت سودآوری آن مطمئن بود و به واقع در سه چهار ماه گذشته نمادهایی مورد توجه بودند که گزارش‌های خوبی را ثبت کردند و همین موضوع احتمالاً در مقطع پیش رو و ماه مهر پرخبر تکرار می‌شود و دوباره بازار ممکن است فرمانش به سمت نمادهای خاصی بچرخد که وضعیت بنیادی بهتری دارد از همین رو مقطع فعلی گزارش‌ها مقطع مهمی برای بازار و انتخاب سهم و چینش پورتفو خواهد بود .

در نکته خاص دیگر برای بازار باید اذعان داشت که هنوز آن جریان پول مورد انتظار قوی دل به دریای بازار نزده البته رفتار متناقص دولت هم در این موضوع بی‌تاثیر نبوده شما ببینید وزیر اقتصاد همه جوره طی هفته‌ها و روزهای گذشته پشت بازار سرمایه ایستاده است از دو موضوع به شدت انتقاد کرده جوری که کار به جدال بین او و مصباحی مقدم در نرخ بهره و نرخ سود رسید همه در صحبت‌های او گارد مقابله با اختلاف نرخ دلار نیما و آزاد را می‌بینند و به طور کلی دو چالش عمده بازار یعنی نرخ بهره و نرخ نیما هر بار در صحبت‌های او مطرح می‌شود اما ماجرا شکل دیگری هم دارد. وقتی به واقعیت ماجرا رجوع می‌کنیم می‌بینیم که اتفاقا همین وزارت اقتصاد با انتشار اوراق‌ متعدد مسیری  را پیش گرفته که نرخ‌های آن توجیه کننده حرف‌هایی که زده می‌شود نیست این را از این جهت بیان می‌کنیم که حرف و عمل باید با هم هم راستا باشند اگر این اتفاق رخ ندهد بازار حس خبر درمانی را دریافت می‌کند که اگر این اتفاق رخ دهد بلافاصله آثار آن را در بازار در مواجهه با خبرها خواهیم دید و خیلی زود این موج هم خفه می شود .

پس لازم است تا آنچه به عنوان سیاست گفتمان بیان می‌شود در عمل هم شکل واقع بینانه‌تری به خود بگیرد که البته فکر می‌کنیم در نرخ دلار نیما این موضوع عاقلانه‌تر و در نرخ بهره با مقاومت‌های بیشتری همراه است …

و اما دیروز در صحبت‌های دو بزرگوار یعنی همتی و صیدی یک سیگنال شفاف روشن و بسیار شیرین بیان شد و پیش روی سهامداران قرار گرفت که خیلی‌ها آن را چراغ سبز خرید در بازار قلمداد کردند و آن هم این بود که هر دو عزیز تاکید کردند مارکت باید از ۱۴۰ ۱۵۰ میلیارددلار  فعلی فاصله گرفته و به اعداد بالاتری برسد . حتی برخی از ۴۰۰ میلیارد صحبت کردند امروز می‌خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که بی‌شک موج روانی آن صحبت‌ها تا چند روز همراه بازار هست
اما افزایش مارکت و ارزش بازار شرکت‌ها از چند مسیر محقق می‌شود شاید اولین فکری که به ذهن خیلی‌ها برسد این است که بله قرار است در طی این مدت شرکت‌های ریز و درشت دولتی و غیردولتی زیادی راهی بازار شوند و همین موضوع باعث افزایش مارکت و ارزش بازار کل بازار سرمایه خواهد شد …

بیاید فرض کنیم قرار است دوست دختر که نه بگوییم نامزد خود را بعد از مدت‌ها مخ زدن به خانه ببرید هزار و یک بهانه از روپایی و خلاصه موارد دیگر جور می‌کنید تا طرف راضی شود بعد قرار است همراه شما بیاید همان ابتدای کار موتور هوندا را مشاهده می‌کند که یک روز برقش قطع است یک روز گاز و بنزین ندارد سرعتش کم است ولی با این حال می‌گوید اشکالی ندارد خودش بچه با معرفتی است همراه شما سوار می‌شود و قرار است به مکان مورد نظر بروید که ناگهان پیاده می‌شود و با تلی از ویرانه و خاکستر مواجه می‌شود که نه ستون درست و حسابی دارد و نه سقفی برای آن  باقی مانده . عده ای هم در همان خرابه سر و کله هم میزنند و چاقو چاقو کشی به راه است …  شما خودتان را جای آن بنده خدا بگذارید چه کار می‌کنید ؟!  دقیقاً همین واکنش واکنش شرکت‌هایی است که قرار است راهی بازار شوند اگر قرار است ما شرکت‌های متعدد را راهی بازار کنیم باید ابتدا این ویرانه‌ای که ایجاد کرده اید را آباد کنید در فضایی که خرابه‌های متعددی روی زمین تلمبار شده و موج می‌زند نمی‌توانید شرکت‌ها را راهی بازار کنید.  پس اگر موضوع سناریوی اول باشد یعنی افزایش مارکت بازار با ورود شرکت‌های جدید ، قبل از آن باید اعتماد و اقبال مردم را جلب کرده و فضای بازار فعلی را تغییر دهید …

اما در حالت و سناریوی دیگر فرض کنیم قرار است قیمت‌ها رشد کند و به این اعداد و تارگت‌ها نزدیک شود قیمت‌ها با فضای ترکیبی از دو اتفاق و رویداد رشد می‌کند اول وجود جریان پول و دوم تقویت سودآوری شرکت‌ها در نهایت افزایش پی به‌ای و افزایش سود افزایش ارزش بازار را رقم می‌زند قبل از توضیح این مورد یک نکته را یادآوری کنیم که نمی‌توان با این موضوع دستوری برخورد کرد یعنی این فکر را از سر خود بیرون کنید که با دستور و فرمان و حرف می‌توان ارزش بازار ایجاد کرد خیر به هیچ وجه اینطور نیست . برای ایجاد ارزش بازار و مارکت کپ‌های تارگت شده باید آن دو اتفاق بالا رخ دهد یعنی هم جریان پول به سمت بازار سرمایه بیاید و هم وضعیت بنیادی و سودآوری شرکت‌ها بهبود یابد …  یا اگر بخواهیم تکمیل‌تر صحبت کنیم باید گفت برای ایجاد مارکت کپ‌های قوی ترکیبی از جریان حرکت نقدینگی به سمت بازار و همچنین ایجاد شرایط بنیادی قوی نیاز است که این پروسه در حال حاضر در نگاه اول در سه رویداد و اتفاق خلاصه می‌شود که اولین آن قطعاً کاهش نرخ بهره است که چراغ سبز محکمی به جریان پول است و دوتای بعدی یکی افزایش نرخ نیما و دیگری منطقی شدن و ثبات سیاستگذاری‌های دولت در قالب بودجه در مواجهه با شرکت‌هاست

همین سه اصل را اگر بتوانید درست دقیق و منظم پیاده کنید به نظر بازار خیلی زود تر از آنچه فکرش را می‌کنید به تارگت‌های اعلام شده می‌رسد و آن ویرانه ایجاد شده نیز آباد می‌شود و می‌توانید با خیال راحت آن بزرگوار را دعوت کنید و آنجاست که شرکت‌های رنگارنگ و ریز و درشت پاشنه در بازار را از جا می‌کنند و شما فقط می‌نشینید و تامین مالی و شفافیت و کارایی درست بازار را تماشا می‌کنید . همتی در میان تمام صحبت‌ها حرف جالبی زد که نشان می‌داد این موضوع را درک کرده و آن هم این بود که بیان کرد رشد اقتصادی و پیشرفت از مسیر بازارهای مالی قوی به دست می‌آید این آن چیزی است که در این چهل و چند سال به آن نرسیده‌اند و امیدواریم امروز فقط شعارش را ندهند

لیدری بانک ها

در نمادهای بانکی شاهد لیدری سهام این گروه بودیم به طوری که سهام بانکی اکثرا با صفوف خرید خوبی صدر نشین شدند

در این گروه وبصادر با صف خرید سنگین سطوح مقاومتی 160 تومانی را شکسته و به سمت سطوح قیمتی 180 تومان به راه افتاده است قبلا نیز اشاره داشتیم سهم حتی تا قیمت های 200 تومانم هم جای رشد داشته و افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها و برنامه فروش برخی شرکت های زیر مجموعه از پتانسیل های اصلی سهم است

در نماد ونوین سهم بنیادی گروه که شایعات سود 160 الی 170 تومانی را برای سال جاری دارد سهم با صف خرید به سمت قیمت های 360 تومان روانه شده است سطوح 400 الی 420 تومان هدف بعدی سهم در صورت عبور از این مقاومت است گزارش 6 ماهه سهم مهم و اگر سود خوبی محقق شده باشد سهم توانایی رشد بالاتر را دارد

وپارس بار دیگر برنامه فروش سهام اپال را اعلام کرد فروشی که می تواند همه جوره بانک را با تکان های مثبت اساسی همراه سازد چند باری هم قبلا در این خصوص اقدام شده بود که ظاهرا با خریدار بر سر قیمت توافق به عمل نیامده بود وپارس فعلا تا قیمت های 200 تومان از بابت این خبر جای نوسان مثبت دارد

وتجارت هم  با  شایعه تجدید خوب پیش رفته و مثبت است و هر ملت هم  صادرات هم تجارت  شایعه تجدید را دارند

یکه تازی سرمایه گذاری ها

در نمادهای سرمایه گذاری هم شرایط خوبی را شاهد هستیم سرمایه گذاری هایی که از بابت روند مثبت بازار حسابی جان گرفته اند

در نماد وسپهر سهم صف خرید خوبی بود که این صف عرضه شد سهم رشد قیمتی خوبی تا اینجا داشته و باید به مصاف مقاومت 360 تومانی برود خبر پذیرش ساختمانی سپهر در کنار احتمال عرضه سهام سهام توسعه نیشکرو جهش سود این شرکت سبب شده تا وسپهر مورد توجه بازار قرار بگیرد

وبانک باز حمایت شده با صف خرید همراه شد این سهم باز هم قرار است از برخی دیگر از شرکت های زیر مجموعه مانند بانک اقتصاد نوین خارج شود و باز هم شناسایی سودهای فروش سرمایه گذاری خواهد داشت وبانکی که جز سهام تحول یافته سرمایه گذاری ها بوده و فعلا اهداف قیمتی 520 و 560 تومانی دارد

پارسان هم حسابی مثبت است سهم رشد خوبی داشته و بتواند مقاومت 3800 تومانی را پشت سر بگذارد تا قیمت های 4200 تومان رشد خواهد کرد تحولات مثبت پتروشیمی های زیر مجموعه سبب شده تا پارسان مجددا مورد توجه قرار بگیرد نکته مهم این که سهم به شدت حمایت شده و نزول زیادی نداشته و سریعا هم به قیمت های از دست رفته باز می گردد

در سایر سهم ها وتوشه وخارزم  را دیروز گفتیم وسپهر ه خبرهای خوبی دارد و با این  رشد وبصادر سهم مورد توجه خواهد بود  وسپهر و وخارزم خیلی خوب خود را نجات دادند . و به نظر هنوز هم مورد توجه هستند

پتروشیمی های سر بالا

اصلاح نرخ خوراک که قطار تعدیلات مثبت پتروشیمی ها را به راه انداخته در کنار تحولاتی که سهام این گروه از بابت رشد قیمت دلار نیمایی دارند سبب جو مثبت خوبی در سهام گروه شده است

پتروشیمی کرمانشاه با صف خرید و روند مثبت همراه است این سهم همچنان چشم انتظار طرح توسعه و راه اندازی ان در سال جاری است طرح توسعه ایکه ظرفیت تولید اوره شرکت را به شدت بالا برده و تحولات اساسی را به خصوص با توجه به روند روبه رشد قیمت دلار نیمایی و بهبود فروش شرکت ایجاد خواهد کرد کرماشا فعلا مهمان سطوح 2000 تومان خواهد بود

زاگرس به قیمتهای بالای 12000 تومان رسید و نوسانات مثبت سهم تا رسیدن به قیمت های 12500 تومان ادامه خواهد داشت سهمی که شرایط بنیادیش بهتر شده و تعدیل خوبی از بابت کاهش نرخ خوراک اعمال کرد حالا باید دو تعدیل دیگر یکی از بابت رشد قیمت دلار نیمایی و تسعیر دارایی های ارزی و دیگری رشد قیمت های فروش هم داشته باشد

شیران امروز صف خرید سنگین خود را علی رغم فشار عرضه ها حفظ کرد سهمی که نشان می دهد خریداران قوی پیدا کرده است این سهم به قیمت های 480 تومان رسیده و انتظار می رود نوسانش تا سطوح 520 تومان ادامه پیدا کند تعدیلات سنواتی نرخ خوراک سبب جهش سود شرکت می شود اما بیشتر بازار بر روی معامله بلوکی سهم تمرکز دارد

خودروی ها سر دو راهی

در نمادهای خودرویی سهام این گروه به مقاومت های قوی رسیده اند اگر بازار مثبت بماند طی هفته اینده توان شکست این سطوح را دارند باید دید شرایط این گروه طی هفته اینده چه خواهد شد

ایران خودرو بر سر مقاومت 260 تومانی قرار گرفته است سهمی که شرایط بنیادی خوبی ندارد اما اگر حمایت ها ادامه پیدا کند و خبری از تجدید ارزیابی برسد سهم یک رشد خوب خواهد داشت سهمی که هدف بعدیش در صورت شکسته شدن ایت مقاومت قیمت های 280 تومان است

زامیاد خود را تا قیمت های نزدیک 400 تومان رساند سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با فرض سود 100 تومانی امسالش توانایی رشد قیمتی خوبی دارد زامیاد می تواند تا سطوح قیمتی 420 و 450 تومان هم در صورت انتشار عملکرد مثبت ماهانه پیشروی داشته باشد

خبهمن با روند مثبت همراه و سعی دارد در قیمت های بالای 160 تومان تثبیت شود سهمی که با تثبیت در سطوح بالای 160 تومان به سمت قیمت های 180 و 200 تومان حرکت خواهد کرد نکته مهم سهم در پیش بودن صورت های مالی 6 ماهه تلفیقی است در این گزارش انتظار داریم سود بالایی محقق شده باشد و به همین واسطه سهم تا ان زمان به قیمت های 200 تومان برسد

با دید بنیادی خبهمن هم  مدت هاست حرکتی نکرده و بد نیست . در قطعه سازی ها به نظر یک چرخش به سمت انها که افت کرده اند به وجود آمده و این  چرخش به وضوح دیده می شود ولی با دید بنیادی و با دید کمی صبر خرید ختراک خموتور در منفی ها هنوز یکی از بهترین گزینه هاست

چهارگوشه بازار

کنور از بازار جا مانده است این غول سنگ اهنی که امسال براورد سود120 تومانی داشته و با رشد قیمت دلار نیمایی شاهد رشد قیمت محصولاتش می باشد و از سوی دیگر دو طرح توسعه بسیار مهم دارد می تواند با رشد قیمتی از کف فعلی همراه شود کنوری که کم کم با گزارشات خود می تواند پا گرفته و به دوران اوج خود بازگردد

کسرا که به تازگی بخش دیگری از سهام شرکت زیر مجموعه خود در زمینه تولید الفا الومینیوم را خریداری کرده و مالکیتش به 100 درصد رسیده با صف خرید به سمت مواجهه با قیمت های 320 تومانی می رود این سد قیمتی شکسته شود سهم تا سطوح 360 تومان هم جای رشد دارد طرح توسعه شرکت زیر مجموعه سال اینده تاثیرات بسزایی بر روند کسرا خواهد داشت

بترانس به واسطه تحولات اساسی فروش و احتمال انتشار یک گزارش مثبت دیگر از عملکرد شهریور ماه با صف خرید به رشد خود ادامه می دهد اهواف اولیه 240 الی 250 تومان بر سر راه سهم است اما هدف نهایی با فرض سود 50 تومانی امسال سطوح 300 تومان می باشد

دسانکو شرایط خوبی را دارد به جهت پوشش هزینه های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه ،بابت 30 قلم از محصولات افزایش نرخ دریافت کرده است.اصلاح عجیبی 65 درصدی داشته و به این لحاظ می تواند مناسب افراد پر ریسک باشد.در چند روز اخیر مورد توجه بازار قرار گرفته و سرانه خریدار هم قوی است.روز گذشته هم صف خرید بود و شاهد یک کد به کد روی سهم بودیم و به نظر میتواند یک رشد را تا 400 تومان داشته باشد.

در گروه دارو خبرهای تجدید اغاز شده و از دارو  اغاز شده و به نظر کم کم به  سایرین  کشیده می شود دتوزیع و دپارس و برخی دیگر در نوبت هستند .دلر به تازگی افزایش نرخ دریافت کرده است و تعداد 103 قلم از محصولات این شرکت مشمول افزایش قیمت به طور میانگین 17.40% شده است که تاثیر آن در کل فروش سال قبل 5.91%می‌باشد. شرکت در 5 ماهه امسال 2 همت درامد داشت و نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 24 درصدی نشان می دهد. احتمالا برای امسال 450 تا 500 تومان سود داشته باشد و با دید میان مدت می توان وارد سهم شد.

حکشتی هم امروز خوب بود حکشتی در گزارش 12ماهه به سود 1351 ریالی رسیده و 11.1 همت سود خالص شناسایی کرده است

در شیران  شایعه شده  بلوک انجام شده و همین موضوع برای شیران و واتی اتفاقات خوبی را رقم زد خرید حجمی قوی توسط حقوقی هم عجیب بود

شبصیر در گروه شیمیایی در مرداد ماه رکورد درآمدی خود را شکست و به عدد 437 میلیارد تومانی رسید. شرکت در 5 ماهه به درآمد 1730 میلیارد تومانی رسید و نسبت به مدت مشابه قبل با رشد 10 درصدی همراه شده است. شبصیر احتمالا امسال به سود 300 تومانی برسد که در قیمت های فعلی PE را به عدد 4 میرساند. نماد اخیرا در سطوح فعلی در حال تثبیت قیمت بوده و در صورت افزایش تقاضا میتوان حوالی 1500 تومان را به عنوان هدف قرار داد.

هردو در بازار مورد توجه و صف بوده ولی چند روز قبل عرض کردیم کم کم می توان فاذر را به فاراک تبدیل کرد چرا که فکر میکنیم  فاراک گزینه مطمئن ترو بنیادی تری باشدد البته  فاذر پر ریسک تر است  با دید نوسان هردو گزینه های خوبی در بازار به شمار می روند

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم