جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزچهارشنبه 21شهریور 1403

گزارش بازارامروزچهارشنبه 21شهریور 1403

نوید خاندوزی
سپتامبر 11, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزچهارشنبه 21شهریور 1403 

صید سبز ! 

امروز بازار بد نبود و نه این که فرش سبزی تمام عیار و عریض  زیرپای صیدی پهن کرده باشد ولی روز نسبتا خوبی داشت و در کشاکش خبرهای سبز و سرخ درحالی که هنوز چرخش و گردش جریان پول به سمت سهم های کوچک است توانست از این روز حساس آخر هفته سربلند بیرون بزند .

بازار امروز را در حالی آغاز کردیم که یک دوگانگی جدی در تحولات و اخبار بازار به چشم خورد و ترس و اشتیاق در بازار همزمان نقطه تلاقی جالبی را به وجود آورده بود. ابتدا سراغ اشتیاق آن برویم و بعد از ترس‌ها صحبت کنیم اشتیاق بازار چیزی جز انگیزه‌های بهتر شدن با حضور رئیس جدید نبود که بیشتر بار روانی و معنایی بر بازار داشت البته انصافاً دیروز شروع صحبت‌های او خوب و جالب بود اما همیشه همه خوب صحبت کردند مهم عمل است…
اما در هر صورت انگیزه بهتر شدن بازار با حضور رئیس جدید و اولین روز کاری او باعث شده بود تا موج خوشبینی در بازار وجود داشته باشد اما از آن طرف ترس‌هایی هم در دل بازار وجود داشت که می‌توانستیم آن را به وضوح در چهره بسیاری از گروه‌ها و سهم‌ها ببینیم یکی از مهم‌ترین آنها تحولات بازارهای جهانی است که خود را در قالب ریزش جدی نفت نشان داده و به نظر تحول مهم و چالشی برای بازار است و البته کم کم اثرات آن نیز روشن و مشخص می‌شود و از همین رو بود که برخی سهامداران حقوقی و حقیقی در روزهای گذشته به طور جدی در سمت فروش شرکت‌های مرتبط با بازارهای جهانی بودند البته برخی اساتید دایی جان ناپلئون‌ی هم آن را ناشی از تئوری‌های توطئه رفتن عشقی می‌دانستند اما تقریبا کسانی که کلیاتی از خرید و فروش بازار را می‌بینند و در اختیار دارند به این موضوع واقف بودند که ترس از این جریان باعث محافظه کار شدن آنها شده بود و خود را در فروش این دسته سهم ها و حرکت به سمت ریسک گریزی از بازارهای جهانی نشان داد که البته دیدگاه برخی از آنها هم از میزان اثرگذاری در بازار کمی افراطی است…

ترس دیگر بازار نکته‌ای بود که خود را در همایش دیروز بانکداری نشان داد و آن هم اختلاف نظر عمیق و بزرگ بین وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی است که در دو شکل نرخ بهره و نظام چند نرخی ارز خود را نشان داده است که البته کل مشکل بازار هم همین است و چالش فعلی بازار نیز همین موضوع اینکه این دو بزرگوار که سکان اقتصاد کشور را در اختیار دارند اینطور در مسائل اصلی هم نظر نیستند سیگنال خوبی برای بازار ارسال نمی‌شود البته اینکه همتی نظرات عاقلانه و منطقی‌تر و نزدیک به بازار سرمایه را دارد نقطه قوت ماجراست اما در هر صورت آنچه تا به امروز شاهد بودیم تحولات تابلویی است که نشان می‌دهد خبری از تغییرات گسترده وعده داده شده اعم از نرخ نیما و نرخ بهره نیست… یا اگر هم تغییر میکند سرعت  قابل قبولی ندارد  .

امروز جدال جدی جریان این ترس‌ها و تردیدها و خوش‌بینی‌ها بود و صفحه معاملات نیز تا حدودی آن را نشان می‌داد یک نکته در مورد ریزش جدی نفت و اثرات آن در بازار ذکر کنیم بی‌شک هیچ وقت نبوده که قیمت نفت سقوط کند و حال اقتصاد ما خوب باشد البته بوده زمان‌هایی که قیمت نفت سقوط کرد و بازار سرمایه رونق داشته که نمونه آن در سال ۹۹ و ۹۸ با همین استاد همتی پیش رفت که البته بعدها مشخص شد آن مقطع این موضوع مسیری برای جبران کسری بودجه و فروش نفت بوده است.. اما در هر صورت اثرات افت قیمت نفت که همیشه با حضور اصلاح طلبان در مسند قدرت همراه بوده نکات مهمی را یادآوری می‌کند که احتمالاً اثرات آن را باید طی هفته‌ها و ماه‌های آتی شاهد باشیم البته اگر این افت ادامه‌دار باشد اوضاع چندان جذاب نخواهد شد اما با فرض اینکه نفت در همین حوالی باقی بماند به نظر در اولین گام ما شاهد رفتارهای متفاوت دولت در نرخ تسعیر و سایر بخش‌های مربوط به درآمد دولت خواهیم بود ریسک این موضوع نیز جدیست که دوباره دولت هوس دست انداختن در جیب شرکت‌ها را کند که البته با اظهار نظرهای فعلی کمی در تناقض است اما به نظر بالا رفتن نرخ تسعیر و نرخ ارز یکی از تبعات کاهش نرخ نفت است
البته یکی از مزیت‌های کاهش نرخ نفت این است که دولت را عاقل می‌کند !! و او به فکر می‌افتد که چطور با منابع محدود به اهداف خود دست پیدا کند در چنین مواردی گزینه‌های زیادی به ذهن او خواهد رسید که دریافت مالیات‌ها از بازارهای موازی بازار سرمایه یکی از آنهاست اما احتمالاً شاهد این خواهیم بود که تقویت بازار برای کمک به جریان جبران کسری‌های فعلی یکی از اتفاقات خواهد بود البته بر هیچکس پوشیده نیست و هیچکس آن را رد نمی‌کند که کاهش قیمت نفت در کاهش نرخ بسیاری از محصولات شرکت های حاضر در بازار سرمایه موثر بوده و این موضوع نقطه تاریک اثرات این کاهش در بازار است که همین حالا روی تابلوی بازار واکنش این موضوع را در گروه پالایش و برخی هلدینگ‌های پتروشیمی شاهدیم

اما در مجموع افت قیمت نفت اگر منجر به تغییر رفتار و عاقلانه‌تر شدن تصمیمات دولت شود رویداد بدی برای بازار نخواهد بود اما در آن روی سکه همواره نشان داده شده است کاهش قیمت نفت که به تبع آن کاهش درآمدهای دولت را در پی دارد معمولا با زدن جیب شرکت‌ها پر می‌شود در هر صورت وقتی دیروز هم تاکید کردیم بهتر است پول‌ها و جریان پول پیشرو در بازار با تحلیل وارد شود قطعاً لحاظ کردن این اتفاقات و رویدادها و افت و خیز های بازارهای جهانی هم بخشی از این تحلیل خواهد بود یک نکته دیگر را نیز بیان کنیم که اگر این افت ادامه‌دار شود و به تبع آن با افزایش نرخ تسعیر ارز جبران نگردد قطعاً کاهش حاشیه سود شرکت‌ها را به همراه داشته و چالش دیگری برای بازار خواهد شد و نکته دیگر اینکه کم کم باید شاهد چرخش برخی جریانات پولی به سمت سایر صنایع مرتبط با این موضوع نیستند باشیم و همین حالا نیز رد پای این چرخش و گردش پول را در بازار می‌توان تا حدودی با رونق گروه‌هایی نظیر بانک و خودرو شاهد بود

اما کمی هم سراغ خوش‌بینی‌ها و اتفاقات خوب بازار برویم که می‌توان تبلور اوج این خوش‌بینی را در صحبت‌های دیروز دو مقام یعنی رئیس سازمان بورس و وزیر اقتصاد دید هر دو خوب و جالب صحبت کردند و اولین برداشت ما از صحبت‌های این دو این است که به خوبی دلایل افت و وضعیت فعلی بازار را می‌دانند به خوبی می‌دانند که تحولات و تصمیمات دولت چه بلایی سر بازار شرکت‌ها آورده بسیار کامل و دقیق هم می‌دانند که در حال حاضر اعتماد از بین رفته و بازار در ویرانه‌هایی از دیوارهای شکسته شده و فرو ریخته سرمایه سهامداران قرار دارد. به واقع صحبت‌های دیروز نشان داد که هیچ تاکید می‌کنیم هیچ عذر و بهانه‌ای برای حاکمیت وجود ندارد که تصمیمات غیر عقلایی و ناعادلانه برای اقتصاد و بازار سرمایه گرفته شود اگر اینطور باشد به هر حال دیگر خیلی انگیزه‌ای برای فعالان این بازار باقی نمی‌ماند چرا که قبل‌تر همه با خود می‌گفتند نفرات قبلی که تزوهای تخم مرغث میدادند نمی‌فهمیدند و از سر نادانی چنین تصمیماتی را گرفتند اما امروز مدیران فعلی به خوبی از تمامی تبعات تصمیمات آگاه هستند تصمیماتی از جنس نرخ بهره بگیر تا نرخ ارز و آسیب رساندن به سودآوری شرکت‌ها… پس دلخوشی بازار و سهامداران و امید به آینده و چشم انداز روشن این است که کمی شاهد بهبود بازار به واسطه صحبت‌ها و وعده‌های این عزیزان باشیم واقعا چیزی نمی‌توان گفت و فقط و فقط باید گفت
بسم الله …
مگر مشکلات را نمی‌دانید، مگر دوای این درد و بازگشت اعتماد را نمی‌خواهید، مگر نمی‌گوید باید اعتماد به بازار سرمایه برگردد اقتصاد وارد فاز تصمیمات عقلانی شود، مگر شعار ناترازی بانک‌ها و کاهش نرخ بهره و دفاع از کاهش فاصله نرخ ارز نیما و آزاد را نمی‌دهید؟! بسم الله…
بازار هم به دنبال همین است این نمی‌شود که مدام در صفحه رسانه ظاهر شده و حرف و شعار و حرف‌های قشنگ بزنید و آن طرف در عمل هیچ چیزی شاهد نباشیم و وضعیت بازار نیز این باشد. بازار یکی دو بار به حرف‌های شما وزن می‌دهد بعد از آن کاملاً بی‌اثر شده و این یکی از تلخ‌ترین اتفاقات برای یک مدیر اقتصادی است که بازارها هیچ سنس و حسی به حرف‌های او نداشته باشند

اما حرف آخر و روز اول ..
امروز جناب آقای صیدی بر مسند ریاست سازمان بورس نشست و اولین روز کاری خود را آغاز کرد .حقیقت امر مسندی که هیچگاه روسای قبلی خود را خوش بدرقه نکرده خیلی جای تبریک ندارد اما امیدواریم ایشان بتواند در دوره حضور خود عملکردی قوی و مثبت از خود را بروز دهد به جد به این موضوع معتقدیم که پذیرفتن شرایط بازار سرمایه در چنین وضعیتی با این اوضاع و احوالات و حاشیه‌ها ،کاری بسیار دشوار و سخت است . البته از یک سو یک مزیت را نیز دارد و آن هم این است که او بازار را در ویرانه‌ترین حالت ممکن و قیمت‌ها را در بدترین شرایط تحویل می‌گیرد که با کوچک‌ترین عملکرد مثبت می‌تواند آثار بسزایی در وضعیت بازار داشته باشد

اما به نظر برای او باید چند موضوع از همین ابتدا روشن شود که اول و آخر همه خط‌ها به یک چیز می‌رسد حق و حقوق سهامداران…
روز قبل نیز بیان کردیم تا وقتی ایشان برای این حق و حقوق بجنگد و از سهامداران در مقابل تصمیمات غیرمنطقی هر نهادی دفاع کند لشکر جنگجویان حامیان او پشت سر او قرار خواهند گرفت شمشیر میزنند و عکس این موضوع نیز صادق است و یک ایراد بزرگ دارد و آن هم این است که حمایت تصمیمات نوع اول اگر قدرتش ۱۰ باشد انتقادها و تیر انتقاد فعالان بازار قدرتش ۱۰ برابر آن است و ۱۰۰ می‌شود و بلایی را بر سر شما می‌آورد که نمونه آخرش عشقی بود
به نظر عشقی نه به خاطر جریان وام که صد البته امر اشتباهی بود بلکه به دلیل عملکرد ضعیف در مقابل دولت بود که به چنین وضعیتی گرفتار شد حال تکلیف شما نیز روشن است اتفاقا معتقدیم خیلی زود عیار و قدرت شما محک می‌خورد چرا که وزرای رنگارنگ و ریز و درشت هر یک باد در گلو انداخته و نظرات مشعشع و دیوانه وار خود را دارند و خیلی زود عیار شما برای نحوه مقابله و مواجه شدن با آنها روشن می‌شود چند توصیه دوستانه نیز داریم و آن هم این است که سعی کنید فعالان بازار سرمایه را با هم همهدف سازید ببینید نگفتیم متحد سازید ، اصلا شدنی نیست . نگفتیم دور هم جمع کنید جلسه بگذارید …
آنها را با هم هم هدف کنید. هم هدف شدن به چه معنا به این معنا که همه در راستای کمک به بازار حرکت کنند و در این حرکت همه نیز بتوانند منافع خود را تامین نمایند

جمع کردن اهالی بازار و فعالان رده‌های مختلف اعم از فعالان حقیقی و حقوقی و نهادهای ریز و درشت زیر پرچم کمک به بازار یکی از اولین کارهایی است که می‌تواند با هم افزایی مسیر بهتری را ترسیم کند نکته بعد اینکه اهداف و برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت برای رشد بازار داشته باشید البته همه می‌دانند مشکلات بازار چیست دیگر کسی نیست که نداند و ۷۰ درصد این مشکلات نیز یک سرش به دولت وصل است . به نظر در کنار کارهای کوتاه مدتی نظیر تزریق منابع حمایت‌های ریز و درشت بهتر است با قدرت و با جدیت مسیرهای بهبود و کمک به بازار را پیش بگیرید.

به عنوان مثال همین حالا فصل بودجه ریزی است از همین حالا جلوی برخی اتفاقات منفی را بگیرید تا بعدها کاغذ به دست پشت در این وزارتخانه و آن وزارتخانه برای حل کردن مشکل بازار ندوید و در آخر هیچ چیز به جز عاقبت به خیری را برای شما آرزو نمی‌کنیم و روزهای قبل تعریف این عاقبت بخیری را صریح و شفاف بیان کردیم

شما وارد مسیر سختی شده‌اید این عاقبت بخیری از این مسیر سخت ناسازگاری‌های فعلیدخیلی سخت است که حاصل شود.
اما اینطور نیست که نتوانید از دل آن عبور کنید به نظر مهم‌ترین مسئله برای رسیدن به عاقبت بخیری این است که صدای خود را رسا، بلند، قاطع در حمایت از سهامداران در مقابل دولت و سیاستگذار و هر آن کسی که فکر می‌کنید روبروی بازار به شکل غیرمنطقی و غیر عقلایی قرار گرفته بلند کنید
دو حالت بیشتر ندارد یا شما را خیلی زود برمی‌دارند و حداقل تکلیفتان با خودتان و اهالی بازار روشن میشود و این عین عاقبت بخیری است و یا حرف شما را گوش کرده و آنها نیز هم مسیر با شما می‌شوند نه برای کمک به بازار که برای کمک به اقتصاد کشور و این هم عاقبت بخیری است
و شک نکنید هر مسیری غیر از این مسیر ،آن چیزیست که امروز در مورد عشقی می‌نویسند و می‌گویند فقط جای عشق احتمالاً صیاد به کار خواهند برد
شما باید صیاد فرصت‌های سیاسی و اقتصادی برای بازار سرمایه باشید اگر قرار شد خودتان صید دولت شوید تکلیف اهالی بازار از حالا روشن است…
زود است تبریک بگوییم اما آرزوی موفقیت می‌کنیم…
برای شما شجاعت صداقت پرهیز از جو زدگی و تصمیمات غیر عقلانی مدارا با اهالی بازار را آرزو می‌کنیم و به قول آن بزرگوار که دراز است ره مقصد تو نو سفری …

 

ساختمانی های بلند مرتبه

در نمادهای ساختمانی صفوف خرید و روند مثبت قوی را شاهد بودیم ساختمانی هایی که شرایط بنیادی خوبی داشته و اکثرا اصلاح خوبی نیز کرده اند

ثتران با صف خرید خوبی همراه شده است این سهم با رشد قیمتی مناسبی مواجه و به سمت سطوح 820 تومانی می رود سهمی که تا قیمت های 920 تومان هم تارگت دارد همچنان بازار به این سهم به عنوان سهم دارایی محوری می نگرد که در انتظار حکم دادگاه برگشت زمین های شهریارش است

ثرود اصلاح بسیار خوبی را تجربه کرده بود سهم به کف قیمتی 1000 تومان رسیده بود وحالا در مسیر برگشت روند قرار دارد این سهم از قیمت های 2000 تومان اصلاح زیادی داشته و به کف قیمتی خوبی رسیده است ثرودی که صورت های مالی خوبی ارائه و نشان داد وضعیت بنیادی خوبی دارد

در نماد ثالوند هم شاهد روند مثبت این سهم هستیم ثالوند تا قیمت های 1250 تومان جای صعود دارد این سهم هم شرایط خوبی داشته و رشد قیمتی مناسبی دارد ثالوند تا قیمت های 1400 الی 1600 تومان ارزش بنیادی داشته و جز سهام سود ساز و بنیادی گروه خود محسوب می شود

بانک های خوش اقبال

بانک ها امروز اقبال بهتری را شاهد بودند بانک هایی که اصلاح قیمتی بالا و رسیدن به سطوح حمایتی در کنار برنامه برای اصلاح شرایط ان ها سبب شده تا بار دیگر مورد توجه قرار بگیرند

در گروه بانک همیشه از ونوین و وپست و وتجارت صحبت میکنیم و وبصادر گزینه اخر بود و حالا با امدن  صیدی کمی جو این بانک تغییر میکند

وپارس همچنان قفل صف خرید است سهم از سطوح 180 تومانی عبور نماید مهمان قیمت های 200 تومانی خواهد شد این سهم شرایط خوبی داشته و روند مثبت قوی خواهد داشت وپارسی که رسیدن به سطوح 220 الی 240 تومان هم در صورت فعال شدن یکی از 2 پتانسیلش یعنی فروش دارایی ها یا افزایش سرمایه محتمل است

ونوین همانطور که انتظارش می رفت با برگشت روند خوبی همراه شد این سهم شرایط خوبی از دید بنیادی داشته و با سود سازی بالا و جذاب خود و داشتن یکی از پایینترین نسبت های پی بر ای فوروارد می تواند صعود خوبی داشته باشد سطوح 360 و در نهایت 420 تومان دو هدف اصلی سهم محسوب می شوند

وبصادر کار خود را با صف خرید اغاز اما متعادل شد رییس سابق این بانک به ریاست سازمان بورس رسید وبصادری که می تواند در صورت شکست قیمت های 160 تومان تا سطوح 180 تومان نوسان بدهد سهم باید پتانسیل برای رشد قیمتی رونمایی کند

خودرویی ها دنده سنگین

در نمادهای خودرویی روند نوسانی مثبت اما ارام تری را شاهد بودیم خودرویی ها به سطوح مقاومتی نزدیک شده اند که شکست این سطوح نیازمند پتانسیل های قوی می باشد

ایران خودرو به سد قیمتی 260 تومانی نزدیک شده است این سهم برای شکست این سطوح و رشد بیشتر نیازمند حمایت قوی تری می باشد ایران خودرویی که تا قیمت های 280 تومان به شرط عبور از این سطوح قیمتی جای رشد را خواهد داشت

در نماد پارس خودرو که به دلیل زیاندهی سهم اصلاح قیمتی بالایی داشته است شاهد برگشت روند هستیم این سهم تا قیمت های 86 و 92 تومان جای رشد داشته و به خوبی توانسته به قیمت های بالای 80 تومان بازگردد این سهم امیدش به تجدید ارزیابی یا فروش سهامش توسط سایپا می باشد

خاور خوب توانسته برگشت روند را تجربه نماید این روزها حمایت های بهتری را از این سهم شاهد هستیم خاوری که تا قیمت های 160 تومان بالا رفته و رشد بیشتر تا سطوح بعدی نیازمند حمایت و خبرهای مثبت است اگر وضعیت فروش شرکت در گزارش عملکرد ماهانه پیش رو مثبت باشد این پتانسیل رشد قیمتی بیشتر فراهم خواهد شد

سیمانی های خوش سود

در نمادهای سیمانی نرخ های فروش همچنان بالا و سیمانی ها در وضعیت خوبی به سر می برند به نظر می رسد سهام سیمانی بتوانند با صعود قیمتی خوبی همراه و در میان مدت بازدهی مناسبی بدهند

سیمان ابیک از سد قیمت های 2800 تومان هم عبور کرده و به سمت سطوح 3000 تومان در حرکت است این سهم بازدهی بسیار خوبی داده است سهمی که امسال براورد سود 550 تومانی دارد و تقسمی سود حداکثری و یکی از بالاترین رشد نرخ های فروش را داشته است

ستران به مقاومت 580 تومانی رسیده است ستران هم فروش و سود خوبی دارد و هم وضعیت شرکت و قرارگیری زمین هایش در مشیریه تهران باعث ایجاد ارزش افزوده و دارایی سنگینی شده است سترانی که فعلا به قیمت های تعادلی رسیده است اما اگر بازار مثبت ادامه پیدا کند سهم تا قیمت های 620 الی 650 تومان هم نوسان خواهد داد

سهرمز هم رشد قیمتی بالایی داشته است برخی تخمین سود 600 تومان برای امسال و 800 تومان برای سال اینده سهم را می زنند به نظر می رسد شرکت با توجه به عملکرد عالی که ارائه داده است به این سود ها برسد سهم در صورت رشد بیشتر قیمتی هدف 4000 الی 4200 تومانی خواهد داشت

چهارگوشه بازار

شستا امروز را مثبت بود سهمی که ارزش ان ای ویش بالا رفته و با سود سازی سنگینی که دارد در کنار تقسیم سود 100 درصدی مورد توجه قرار گرفته است رسیدن به سطوح 120 تا 125 تومان می تواند قیمت های خوبی برای این سهم تلقی شود

تایرا امروز را مثبت بود سهمی که برای امسال تخمین سود 220 تا 240 تومانی دارد که ارزش ذاتی سهم برابر با قیمت های 1200 الی 1250 تومان خواهد بود سهم گزارش عملکردی 5 ماهه بسیار خوبی داشته و نشان داده با تحولات جدی در فروش خود همراه که باعث افزایش انتظارات اتی در سود سازی شرکت شده است

در بترانس هم شاهد تشکیل مجدد صف خرید سهم بودیم فروش 5 ماهه بیش از 130 درصد رشد داشته است طرح توسعه سیم های لاکی در شرکت افتتاح و سود شرکت های زیر مجموعه هم به شدت در حال رشد است براورد سود 60 تومانی و رشد قیمتی میان مدتی سهم تا سطوح 300 تومان وجود دارد بترانس فعلا هدف کوتاه مدت 220 الی 240 تومانی را دنبال می کند

سهم دیروز شفاف سازی مفصلی را گذاشت و بعد هم خبر افزایش سرمایه رسیده است به نظر این نشان میدهد ارزندگی رمپنا در چه فضایی است و دولت قرار بر کمک به صنعت برق باشد اتفاقات خوبی را پیش می برد به نظر امروز اگر حجم بخورد و عرضه  شود احتمال دوباره صف شدن او نیزهست و با دید میان مدت و حتی کوتاه مدت  صف زدن  رمپنا هم گزینه خوبی است

در بین دارویی ها کاسپین خوب بود  شرکت گزارشی خوب پیش می رود و تا به اینجای کار 60 درصد محصولاتش در سال جاری افزایش نرخ گرفته است. شرکت روند متعادل و باثباتی در فروش سال جاری داشته است. سهم از لحاظ قیمتی اخیرا رشد خوبی کرده و انتظار می رود کماکان بتواند به افزایش قیمت در الگوی فعلی ادامه بدهد. هدف فعلی سهم را محدوده 2280 تومان می توان در نظر گرفت.

امروز بازهم  اخابرصف خرید بود سهم با خبر تمدید مهلت افزایش سرمایه به رونق بازگشت و چندروزیست که مورد توجه خریداران قرار گرفته است‌‌. این شرکت از منظر گزارشی در تابستان به خوبی بهار نبود و به نظر بازگشت به رقم های خوب فروش بهار طی ماه‌های آتی می‌تواند دلیل تداوم رشد قیمت سهم باشد. این سهم دیروز حجم خوبی خورد و با توجه به دو هدف ۸۹۰ و ۱۱۰۰ تومانی که در مسیر دارد، قیمت های زیر ۸۰۰ تومان جذاب به نظر می‌رسد. به نظر به  زودی مجوز این سهم  صادر می شود

دیگر سهمی که مجوز صادرمی شود  قصفها بوده که او هم به مجمع می رود به نظر شرایط خوبی را دارد

چافست با زمزمه 1800 ریال سود میتواند مواجه  باشد  چافست اگر با رشد همراه شود، میتوان حوالی 870 تومان را به عنوان هدف قرار داد که با سطوح فعلی حدود 10 درصد فاصله دارد.

پتایر امروز صف خرید بود  پتایر از لحاظ قیمتی در مرداد افت 25% داشت و طی دو هفته اخیر رو به بالا معامله می شود. به نظر می رسد رشد فعلی اهسته و پیوسته ادامه داشته باشد ولی با نزدیک شدن به مقاومت 250 تومان انتظار کاهش تقاضا وجود دارد. سود براوردی امسال نیز 45 تومان می باشد.

در گروه  زراعت زشگزا هم فروش منظم و خوبی دارد و با افزایش نرخ شیر به عنوان محصول اصلی می تواند سود خوبی بسازد و مورد توجه باشد و در صورتی که بتواند مقاومت 1020 تومان را رد کند، هدف قیمتی بعدی را می توان 1200 تومان در میان مدت در نظر گرفت.

فاراک هم امروز صف خرید شده بود . قرارداد 12 ماهه نصب مخازن کروی پتروشیمی هرمز به مبلغ 5 میلیون یورو یا 254 میلیارد تومان (یورو نیمایی) منعقد کرده است  و با توجه به رکورد فروش مرداد ماه (182 میلیارد تومان) می تواند مورد توجه باشد و در صورت کاهش قیمت تا 115 تومان برای رشد نوسانی و میان مدتی تا 150 تومان گزینه خوبی است.

امروز پالایشی ها این افت نفت در بازار تبعات عجیبی میتواند داشته  باشد که احتمالا افزایش نرخ تسعیر افزایش نرخ ارز اولین آن است و چند گروه را نیز از دور خارج میکند که پالایشی ها و برخی پتروشیمی و برخی متانولی و  برخی هلدینگ های عمدتا متمرکز در نفت و گاز از مهم ترین انها هستند . در مجموع کار بازار در مقابل این گروه اسان نیست و بهتر است اگر هم  پالایشی و یا کمی پتروشیمی در پرتفوی خود دارید مراقب باشید و یا وزن ان  را کم کنید و یا افزایش ندهید

در بین سهم های خاص شاملا مسیر خود را می رود و رسیدن  به 4000 ریال سود برای شاملا سخت نیست خود  شرکت گفته  1000 میلیارد تومان ولی به نظر بالای 250 میلیارد تومان در شهریور فروخته  باشد می شود گزارش 6 ماهه قوی را دید و شاملا از این قیمت ها کم کم بلند می شود سهم خاص و نوسانی است ولی باید در منفی سراغ او  رفت

کحافظ متعادل شد گزینه خوبی برای بازار است  کحافظ را با دید عرضه احتمالی بررسی میکنیم که میتواند گزینه خرید باشد یا خیر … طبق برخی محاسبات خوش بینانه 650 ریال سود در کحافظ محقق می شود که عدد دست بالا و خوش بینانه است بدبینانه این عدد  450 و 500 ریال است و این یعنی در هر دو حالت قیمت های فعلی قیمت های خوبی است  از همین رو امروز اگر کحافظ عرضه شد با دید نوسان و میان مدت و نگهداری گزینه خوبی است

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم