جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز سه شنبه 13شهریور 1403

گزارش بازارامروز سه شنبه 13شهریور 1403

نوید خاندوزی
سپتامبر 3, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز سه شنبه 13شهریور 1403 

ترس و تردید در بین تعطیلی ! 

بازار خاصی را داشتیم برخی آن را پایان روندمثبت ایجاد شده می دانستند و برخی دیگر آن را یک روند طبیعی در بین رشد ها و تعطیلی ها میدانند … ترس و تردید کمی با معاملات امروز بیشتر شد ولی همچنان امیدواری به بازار کم نیست و این موضوع از حجم ها مشخص است …

امروز سه شنبه بازار را در حالی پیش بردیم که در یک روز بین تعطیلی که اسم سه شنبه و رسم  چهارشنبه را داشت طبیعی بود که پر عرضه کمرمق و کم رونق باشد اما با این حال همچنان آن جو خوب نسبی در بازار وجود داشت و می‌شد آن را در حرکات برخی سهم‌ها مشاهده کرد به خصوص سهم های با شرایط بنیادی خوب ، بسیاری معتقدند این چند روز پیش رو  بازار عیار خود را مشخص کرده و محک می‌خورد و می‌تواند مسیر روزهای آتی را از حرکت این دو روز تا حدودی سنجید
بی تعارف به وضوح دو دیدگاه در چهره بازار این چند روز پیش رو وجود دارد که ما را نسبت به آینده و تحولات آن هوشیار تر میکند دیدگاه اول این است که در طی این مدت اخیر یک ساله بازار بارها و بارها با رشدهای مقطعی مواجه بوده و این رشد مقطعی دوباره سرکوب و افول کرده و هرکه در این رشد سهم فروخته برنده بازی بوده و امروز این عرضه ها ناشی از این رفتار و تکرار متعدد ان در دوره های قبل است و البته کاملا درست و طبیعی است .  دیدگاه دوم این است که این بار به طور کلی فضا با دفعات گذشته متفاوت بوده و جنس کار جنس دیگری است و از همین رو این تفاوت باید خود را در نوع معاملات نیز نشان دهد که گواه افزایش حجم و صف شدن دوباره برخی سهم‌ها نمونه آن است حتی منفی امروز نیمه دوم نیز تا حدودی جمع و جور شد …

تقابل این دو دیدگاه در بازار امروز و روزهای آتی بسیار روشن و شفاف و واضح است و فشار فروش احتمالی در بازار نیز از همین بابت است که برخی از سهامداران که خیلی به فضای فعلی بازار خوشبین نیستند مثبت‌ و صفر و حتی منفی های فعلی را فرصتی برای نوسان دانسته و آن  ستفاده می‌کنند و فروشنده و شناسایی سود دارند ! البته واقعا نمیدانیم چقدر سود کردند که این طور بی محابا می فروشند !

البته ذکر این نکته ضروریست که مشخص است این بار کمی فضا تغییر کرده و جو عمومی اخبار نیز تا حدودی آن را نشان می‌دهد البته بارها و بارها گفتیم هر آنچه که حرف زده شده باید خود را در قالب عمل و تغییرات در سیستم نشان دهد چیزی که قطعاً با بروز و ظهور آن ، لشکر خوش‌بین‌ها را قوی‌تر و دست خرید آنها را بالاتر می‌برد.

برای همین است که برخی معتقدند باید به زودی آنچه به عنوان جو مثبت از سوی وزیر اقتصاد به بازار داده شد خود را در سه رفتار متفاوت نشان دهد رفتار اول مشارکت گسترده حقوقی‌ها و صندوق‌های تثبیت و توسعه در روزهای این چنینی بازار است رفتار دوم سرعت گرفتن و تغییرات جدی نرخ دلار نیماست که باید آن را روی تابلوی بانک مرکزی ببینیم و بازار از گمانه زنی به واقعیت برسد و که البته وجود دارد ولی کم  سرعت است  و نکته سوم هم نرخ سود است که این سه مورد باید بتواند از حالت گمانه زنی و خوش‌بینی به مرحله واقعیت و عمل برسد…

تازه در کنار این سه عامل باید شاهد تغییر رفتار دولت در مواجه  با شرکت‌ها و ثبات جریان بهای تمام شده آنها نیز باشیم تا حاشیه سود بیش از این کم نشود چرا این موضوع را عرض می‌کنیم دلیل واضح و روشنی برای این ماجرا وجود دارد ببینید بازار در یک رفتار همگام و منطقی در فضایی که دولت هیچ اعتقادی به بازار نداشت نرخ سود بالا و سرکوب ارزی در دستور کار آن بود و با افت چشمگیر حاشیه سود شرکت‌ها مواجه شد و از اون سو نرخ سود نزدیک به ۴۰ درصدی که وجود داشت پی به ای ها را فریز کرد و همه جوره او را در تنگنا و منگنه قرار داد حالا وزیر جدید آمده و وعده داده است که محاصره آرام آرام باز می‌شود برخی جریان پول اعتماد کرده و برخی دیگر معتقدند تا وقتی این موضوع به مرحله عمل نرسد نمی‌توان به آن اعتماد کرد … حرف باد هواست …

خوب چه اتفاقی رخ خواهد داد یا صحبت‌های وزیر اقتصاد و سایر مسئولین در حد حرف باقی می‌ماند و پیش نمی‌رود که در این صورت رشد فعلی قیمت‌ها وقتی بدون توجه به رشد جریان سودآوری و اصلاح حاشیه سود و همچنین عدم رشد پی به‌ای به واسطه جریان نرخ سود باشد خیلی زود این فضای رشد شبیه یک سازه سست بدون پی و بنیاد فرو می‌ریزد و دوباره روز از نو روزی از نو و اتفاقاً دلیل مبرهن و واضح برخی از فروشنده‌ها و تماشاچیان فعلی بازار نیز همین است … آنها بارها شاهد  ریزش این  ساختمان نیمه کاره بودند  …

اما نقطه مقابل جایی است که ما به زودی شاهد تغییرات باشیم یعنی کم کم بشنویم که دولت در برخی سیاستگذاری‌های خود تجدید نظر کرده نرخ ارز نیما متعادل می‌شود و نرخ سود نیز رفتار متفاوتی داشته باشد همه و همه منجر به این خواهد شد که فضای فعلی بازار هم آرام آرام اطمینان کند و شرایط بهتری را رقم بزند چیزی که جریان پول این چند روز به آن خوشبین شده و در سمت خرید بازار ظاهر شد.

روز قبل در مورد سناریوهای خرید سهم‌ها در سه دسته نیز صحبت کردیم که به نظر خریداران فعلی علاوه بر این دیدگاه کلان آن موارد خرد را نیز باید کنار دست و بررسی خود داشته باشند امروز صفوف خرید  بازار به خوبی نشان میداد گرایش بازار به سمت سهم هایی که گزارش خوبی دارند و پی به ای خوبی خواهند داشت بیشتر است

هدف از نوشتن این سلسله مطالب این است که نه زیادی به بازار خوشبین باشیم که دوباره در دام خوش‌بینی گرفتار شده و نه بدبین باشیم و تغییرات فعلی ایجاد شده را نبینیم قطعاً فضای این چند روز و چند هفته با فضای چند ماه قبل تفاوت دارد به نظر هر کسی که این تفاوت را نبیند و نشنود و اعمال نکند بیشتر خود را گول زده و بی‌توجه به شرایط پیش رفته است … هر چند تا بوده همین بوده  …

از همین رو از این پس که بازار یک موج شیدایی و رشد ناشی از این تحولات را در پیش گرفت توجه به این دسته از اخبار اقتصادی می‌تواند اهمیت آنها را دوچندان سازد و فضای متفاوتی را برای بازار رقم بزند و همچنان این توصیه را داریم که جریان پول بیرون بازار  و تماشاچی ها  به تحلیل دقیق‌تر داده‌ها و اطلاعات پرداخته و در بازار دنبال گزینه‌های به قیمت باشد بازاری که در مقابل رقبا و در بررسی دقیق آنها می‌توان اذعان کرد که در سه سال گذشته همه جوره کتک خورده و دیگر نایی برای کتک خوردن بیشتر ندارد و همین فضا که این بازار در این مدت در کف بود و زمین خورده و فضای اصلاحی جدی را در پیش داشته یکی از انگیزه‌های جریان بیرونی پول خواهد بود که طی دو هفته اخیر رد پای ورود برخی پول‌های خاص در بازار نیز به چشم می‌خورد که احتمالاً ناشی از همین امر است و باز چه جالب که این جریان پول که خیلی هم روی ادبیات بازار سرمایه سوار نیست و آن را نمی‌شناسد و بیشتر با توصیه و نگاه‌های اولیه رفتار می‌کند از بسیاری از تحلیلگران و حقوقی‌های ما جلوتر است.  این آن حلقه مفقوده‌ای است که مدت‌هاست در بازار گم شده و به این راحتی‌ها هم انگار پیدا نمی‌شود و تازه بعد از ۳۰ درصد رشد احتمالاً زنگ بیداری این پول‌ها به صدا در خواهد آمد و چه حیف که این جریان باید کف بازار حضور پیدا می‌کرد و حالا در این نقاط تازه از خواب بیدار شده …

قبل از رفتن سراغ بحث آخر نکته ای در مورد دامنه نوسان بگوییم اولا این که هیچ تصمیمی گرفته نشده دوم این که به طور کلی تیم فعلی فعلا تمایلی برای تغییر دامنه ندارد و نکته سوم برگشت به شرایط قبل 5و 6 همین امروز نشان داد که کمی زود است و شاید بهتر باشد همان پله پله از 3 آغاز کنیم و به  4 برسیم . مشکل بازار این است که جریان پول در ورود به بازار تردید جدی دارد  و این موضوع به وضوح در معاملات مشخص است وقتی دامه میتواند به سمت بالا بازتر شود که نیمچه خاطرجمعی و خیال راحتی از بازار وجود داشته  باشد  …

در این بین التعطیلی خیلی نمی‌شود در مورد مسایل ریز  و خاص  صحبت کرد اما بالاخره سیرکی به نام لاتاری خودرو به پایان رسید و جریان پول‌ها آرام آرام در حال آزاد شدن است این پروسه یک آغاز داشت که به همه نشان داد چه جریان پول سردرگم و سرگردانی برای نوسان گیری و سفته بازی وجود دارد و در مرحله دوم به همگان اثبات کرد که بی‌عرضگی سیستم حکمرانی کشور در هدایت این جریان پول چقدر واضح و روشن و آشکار است در مرحله بعد تازه بسیاری از سیاستمداران از خواب بیدار شدند که قیمت گذاری دستوری چه فرصت‌های خاص سفته بازی و نوسان‌گیری را پیش پای جریان پول قرار داده و در نهایت در مرحله فعلی آزادسازی ، برخی معتقدند برگشت این پول‌ها خود موجب حرکت دلار و نوسان دادن به این بازارها شده است البته برخی دیگر هم حرکت اخیر دلار را به دلیل تحولات سیاسی و برخی دیگر به دلیل ماهیت اخبار پشت پرده اقتصادی می‌دانند که به زودی رونمایی خواهد شد و امروز هم  رئیس جمهور زمزمه آن را داشت …  اما در ظاهر و با صحبت با برخی از فعالان این حوزه بیشتر برگشت این پول‌ها را عاملی برای حرکت دلار می‌دانند

بعد از این سیرک لاتاری خودرو  و خودنمایی جریان پول به نظر حالا نوبت سیاستمداران است …  سیاستگذاران و سیاستمداران اقتصادی باید از خواب غفلت بیدار شده و تا دیر نشده فکری به حال این جریان پول کنند احمقانه‌ترین فکر و تفکر این است که با بازی‌های شبیه لاتاری خودرو دوباره این جریان پول را سرگرم کرده و آن را نگه دارند و یکی دیگر از خطرناک‌ترین و احمقانه‌ترین تفکرات هم چیزی بود که بانک مرکزی در پاییز و زمستان اجرا کرده که با بالا بردن نرخ سود احساس می‌کرد می‌تواند این جریان را جذب کند به نظر اولین سی‌لی این لاتاری خودرو و ثبت نام و جریان پول به گوش آن سیاستمداران نادان بود که در آن مقطع فکر می‌کردند با ایجاد جذابیت برای نرخ سود این جریان پول را قفل خواهند کرد حالا مشخص شد که آن اتفاق چیزی جز برهم زدن  نظم سیستم مالی و ایجاد ناترازی‌های متعدد نبوده … در یک کشور دموکراتیک احتمالاً آن هزینه‌ای که به سیستم تحمیل شده کمتر از اعدام نداشت اما به هر حال اینجا همه کت شلوار پوشیده راه می روند و مدعی سیستم هم هستند  …

در شرایط فعلی این موارد پیش روی سیاستمداران است که باید هرچه سریع‌تر برای این جریان‌های نقدینگی فکری کنند بارها این موضوع را گوشزد کردیم و باز هم می‌گوییم سری به دنیا بزنند اقتصادهای نرمال و معمولی از این جریان نقدینگی برای رونق تولید خود استفاده کردند چیزی که بارها و بارها در شعار سیاستمداران ما نیز وجود داشته اما به مرحله اجرا و عمل که می‌رسد همه پا پس می‌کشند از امروز هر یک روزی که می‌گذرد قدرت مانور و تخریب این جریان نقدینگی بیشتر و قوی‌تر خواهد شد و از آن سو فضا و فرصت برای جذب آن کمتر می‌شود به نظر وزیر فعلی اقتصاد و تیم فعلی او به خوبی نسبت به این موضوع اشراف دارند و اتفاقاً هر روزی که می‌گذرد بخشی از کم کاری و کسری کار آنها در جذب این جریان است…

به نظر این موضوع برای اقتصاد کشور که تشنه نقدینگی است از نان شب واجب‌تر است و بهتر است  هرچه سریع‌تر بازار سرمایه به عنوان پلی بین این جریان نقش آفرینی کرده و بازار اولیه نقش و کارکرد درست خودر را این میان بازی کند  ایجاد شرکت‌های متعدد ، پذیره‌نویسی شرکت‌های جدید پذیره‌نویسی سهام پروژه‌ها و پروژه‌های نیمه کاره همه و همه ابزاریست که می‌تواند جریان پول قوی را به این سمت پیش ببرد و البته یکی دیگر از مهم‌ترین کارها از بین بردن شانس لاتاری‌های این چنینی است که قدرت تصمیم گیری را از این جریان پول بگیرد و به سمت عاقلانه فکر کردن حرکت کند و از سوی دیگر ایجاد یک تضمین قوی برای این پول یکی از اتفاقاتی است که می‌تواند آنها را به سیستم و ادامه مسیر پیش رو امیدوارتر سازد واقعا دیگر نمی‌دانیم به چه زبانی بیان کنیم ما یک تغییر شگرف و قوی و جدی اقتصادی نیاز است و مشخص است که با دست فرمان قبلی دیگر نمی‌توان این مسیر را ادامه داد …

 

بانک های پیشرو

در نمادهای بانکی شاهد پیشروی سهام این گروه به خصوص طیف بنیادی گروه بانکی بودیم

در بانک تجارت سهم با صف خرید همراه و در مقابل این صف خرید فوق سنگین عرضه های قوی را هم شاهد بود این سهم تا قیمت های 145 تومان فعلا جای رشد داشته اما در گام بعدی می تواند در صورت تداوم شرایط مثبت بازار تا سطوح 160 تومان هم بالا برود

در بانک اقتصاد نوین قیمت های 320 تومان که برابر با مقاومت قوی سهم است مانع از رشد قیمتی بیشتری در این سهم شد ونوینی که در صورت شکسته شدن این سطوح تا قیمت های 360 تومان جای رشد می داشت سهمی که امسال یکی از بالاترین سود سازی را در گروه خود داشته و انتظار می رود یکی از بهترین عملکرد های گروه برای این سهم باشد

وپست با اقبال خوبی که شاهد است مهمان صف خرید و صعودش ادامه دار است سهم بتواند از سد قیمت های 420 تومانی عبور نماید تا سطوح 450 الی 460 تومان صعود خواهد کرد وضعتی بنیادی عالی سهم سبب شده تا وپست هم با اقبال خوبی همراه شود

وبصادر را دنبال کنید با این گزارش نیشکر به نظر واکنش امروز وسپهر و وبصادر بسیار جالب توجه بودو کم کم وبصادر کفش بسته شده میتواند جالب تر باشد  .

پالایشی ها و سیل عرضه

در نمادهای پالایشی شاهد سیل عرضه سنگین در سهام این گروه بودیم اما سهام پالایشی همچنان میل به صعود را نشان دادند

در شبندر سهم به مقاومت 820 تومانی رسید و عرضه های سنگینی را تجربه کرد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و به نظر می رسد اگر شایعات سود بالای 200 تومان هم برای امسال صحت داشته باشد سهم تا قیمت های 900 تومان در گام بعدی صعود داشته باشد

در شاوان سهم امروز عرضه هایش بهتر بود سهم باید به مصاف قیمت های 1800 تومانی رفته تا در گام بعدی بتواند قیمت های فوق را شکسته و تا سطوح 2000 تومان صعود نماید شاوان شرایط بسیار خوبی دارد و به نظر می رسد صعود مناسبی را در پیش رو داشته باشد این سهم پالایشی اگر بتواند سود 500 تومانی سال قبل را تکرار نماید اوضاع خوبی خواهد داشت و یک رالی در پیش دارد

شپنا ضعیف عمل کرده است سهمی که فعلا بین سطوح 420 و 450 تومن در نوسان است این سهم شرایط خوبی در 3 ماهه نداشت اما به نظر می رسد این عقب ماندگی در 6 ماهه جبران شود شپنایی که سود سازی بسیار خوبی خواهد داشت می تواند با اقبال خوبی به سمت قیمت های 500 تومان در میان مدت روانه شود

پتروشیمی های قدر

در نمادهای پتروشیمی شاهد ادامه روند نوسانی مثبت سهام این گروه بودیم پتروشیمی های قدری که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت به واسطه رشد قیمت دلار ازاد و نیمایی توان صعود خوبی دارند

در پتروشیمی های گزارش محور 4 5 سهم  را  بیشتر و منطقی ترو بهتر دیدیم  طبق معمول نوری و بوعلی گزارش های خوبی داشتند در سوی دیگر پارس و مارون بودند و در کنار آنها  شبصیر و به نظر دراین بخش این  شرکت ها جالب بوده که به ترتیب اولویت از دید ما بوعلی نوری پارس مارون  شبصیر جذاب تر هستند

با کمی صبر فکر میکنیم  زاگرس هم گزینه خوبی در این گروه باشد هم  زاگرس هم  شپدیس در گروه اوره متانول با این تغیرات  نرخ نیما میتوانند جالب باشند

شیران صف خرید فوق سنگین خود را حفظ کرد خبرهای قوی از سهم جریان دارد از و بابت دو خبری که قبلا هم به ان اشاره شد در حال صعود خوبی می باشد این سهم تا قیمت های 420 و 460 تومان صعود خواهد کرد اما اگر هر کدام از 2 خبر سهم به واقعیت برسد سهم جای رشد میان مدت بالاتری دارد

عرضه های زاگرس بسیار اندک است قیمت دلار نیمایی به سطوح بالای 45500 رسیده و به نظر می رسد به زودی شاهد دلار نیمایی 48000 تومانی باشیم این سهم جو روانی قوی از بابت رشد قیمت دلار نیمایی تجربه می کند سهم تا قیمت های 12 هزار تومان جای صعود دارد

جم در بین پتروشیمی ها، مرداد خوبی را پشت سر گذاشت و به درآمد 6182 میلیارد تومانی رسیده و از طرفی میانگین درآمد 4 ماهه شرکت عدد 5133 میلیارد تومان می باشد. تحلیل گران برای امسال سود 700 تومانی پیش بینی کرده اند که PE را به عدد 6 میرساند. با توجه به روند نموداری هدف را میتوان حوالی سقف قیمتی در نظر گرفت.

شلرد با عرضه های سنگین روندش منفی دنبال می شود این سهم به واسطه تسهیلات ارزی با هزینه های مالی سنگینی همراه شده است همین امر باعث اصلاح قیمتی بالا در سهم و زیاندهی شده است شلردی که فعلا حمایت 560 تومانی را دنبال می کند

سرمایه گذاری های شاخص سوار

در نمادهای سرمایه گذاری اوضاع مثبت دنبال و سرمایه گذاری ها با روند صعودی همراه شدند و به عبارتی امروز سرمایه گذاری ها در حال شاخص سواری بودند

سرمایه گذاری خوارزمی با صف خرید فوق سنگین به صعود خود ادامه می دهد این سهم سرمایه گذاری به نظر می رسد براحتی سطوح 160 تومان را شکسته و به سمت سطوح قیمتی 180 و 200 تومانی حرکت نماید سهم شرایط بنیادی خوبی داشته و تحولات اساسی در صورت های مالی 12 ماهه و وعده تقسیم سود خوب در مجمع سبب صف خرید قفلی در این سهم شده است

واحیا با صف خرید به رشد خود ادامه می دهد سهم ارزش ذاتی 1000 تومانی دارد که نشان می دهد با ارزش ذاتی خود فاصله بسیار زیادی دارد واحیا تا قیمت های 800 تومان فعلا صعودی است سهمی که سود سازی خوبی داشته و به زودی مجمع خود را برگزار و شنیده می شود سنگ اهن سپاهان بازوی اصلی سهم برای امسال هم 2.5 تا 3 همت سود سازی خواهد داشت

وبانک از روند مثبت به صف فروش رسید سهم رشد قیمتی بالایی داشته و نیاز به کمی استراحت دارد وبانکی که تا قیمت های 500 الی520 تومان بعید نیست اصلاح داشته باشد این سهم شرایط بنیادی بسیار خوبی دارد و بازار انتظار دارد تا روند خروج شرکت از زیر مجموعه ها کماکان ادامه داشته باشد

چهارگوشه بازار

در نماد تایرا سهم به واسطه فروش عالی مرداد ماه و عملکرد بسیار خوب 5 ماهه با اقبال و صف خرید سنگین به صعودش ادامه می دهد سهم تارگت قیمتی 1200 الی 1250 تومانی داشته و فعلا جای صعود خوب و ادامه داری خواهد داشت سهم براورد سود 220 الی 240 تومانی برای سال جاری دارد

کباده با صف خرید به رشد خود ادامه می دهد سهم قیمت های 1250 تومانی را در پیش روی خود دارد سهمی که در صف خرید سنگینی قرار داشته و هم افزایش نرخ خوبی گرفته و هم برنامه طرح های توسعه ای بسیار خوبی دارد کباده با دید میان مدت اهداف بالایی داشته و با توجه به براورد سود 400 تومانی امسال توانایی رشد قیمتی خوبی خواهد داشت

در کنار این گروه  دو سهم گروه که گزارشی و شرایطی خوب بودند  یکی کرازی بود و دیگری کگاز … در کرازی هم گزارشی هم  قیمتی جذاب است و در کگاز گزارشی واقعا خوب پیشرفته و با  چم انداز 3500 و 4000 ریال  واقعا شرایط خوبی گرفته است  در 2ماه اخیر خوب عمل کرد
در فروردین ماه فروش را با ۱۰۶۲ میلیارد ریالی آغاز کرده است اردیبهشت این عدد 1594 میلیارد ریال و خرداد 1445 میلیارد ریال بود
تیر با رشد 1676 میلیارد ریال شده و مرداد 1658 میلیارد ریال
5 ماهه 7437 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه قبل 4641 میلیارد ریال فروش داشت به نظر شهریور خوبی بدهد میتواند  با یک گزارش 6 ماهه بازار را  سورپرایز کند

 

بترانس امروز اماج عرضه های سنگین قرار گرفت سهم هدف قیمتی 200 تومانی را پشت سر بگذارد وارد فاز صعودی قوی خواهد شد بترانسی که امسال براورد سود 50 تومانی داشته و فروش های عالی سهم در 5 ماهه امسال نشان از تحولات جدی در وضعیت بنیادی سهم دارد

غبشهر در مرداد فروش 1857 میلیارد تومانی داشته و رشد 24% نسبت به میانگین 7ماهه قبلی ثبت کرده و گزارش جالبی داشته است. از لحاظ نموداری سهم طی یکسال اخیر در یک کانال موازی بین 180 الی 230 تومان نوسان کرده و در حال حاضر پس از افت اخیر در محدوده کف کانال قرار دارد و محدوده فعلی ریسک به ریوارد مناسبی با دید میان مدت دارد.

غمارگ هم واقعا نموداری به خاک و فنا رفته و بد نیست زیرنظر باشد  در این گروه غکورش سهم  بنیادی گروه است

به نظر نیروگاه ها را نیز زیرنظر داشته  باشید بمولد نسبت به قیمت عرضه اولیه افت عجیبی داشته و حالا با این خبرها، می تواند شرایط متفاوتی را تجربه کند. اگر مشکلی با ریسک کردن ندارید می توانید بخش کمی از پرتفوی را به این سهم اختصاص دهید.در کوتاه مدت می تواند هدف 420-440 تومانی را دنبال کند اما اگر کم ریسک هستید، می توانید تا زمان عبور از مقاومت 440 تومان و اتمام روند نزولی ،نظاره گر سهم باشید.

امروز خودرویی ها بد نبودند ولی زیر فشار فروش رفته بود شنیده می شود به زودی تغیرات در قیمت خودرو  و مصوبات شورای رقابت نهایی می شود و میتواند خبرخوبی برای خودرو و خساپا باشد در این گروه با دید میان مدت  شرایط برای خرید خودرو و خپارس بهتر است در خپارس فروش شهریور بالای 2500  میلیارد تومان  شود یک تغییر جدی را در گزارش 6 ماهه داریم از همین رو  بد نیست زیرنظر باشد  . برخی معتقدند مسیر خاور برای خپارس تکرار می شود

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم