جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزچهارشنبه 7شهریور 1403

گزارش بازارامروزچهارشنبه 7شهریور 1403

نوید خاندوزی
آگوست 28, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزچهارشنبه 7شهریور 1403 

مثبت معصومانه … 

امروز بازار یک روز خوب و مثبت را آغاز کرد مثبتی معصومانه که ازیک سو شرایط خاص بازار و دامنه و اتفاقات اخیر در نگاهش فضای معصومانه ای را  به وجود آورده بود که نه حس قوی خوش بین بودن را داشت و نه حس منفی بودن  . البته  به عقیده  بسیاری مثبت امروز بسیار غیرمنتظره بود و حتی برخی پا را فراتر نهاده و معتقد بودند پشت پرده اتفاقاتی در حال وقوع است که موج اش امروز به  بازار رسیده و روزهای بعد خبرهای ان میرسد .

امروز چهارشنبه و آخر هفته نصف و نیمه را در حالی تمام کردیم که یک هفته نصف و نیمه و نیمه تعطیل دیگر هم پیش روی بازار است و امروز بازار و سهامداران دوباره با کمی از ترس جنگ و رخدادهای آن ابتدای بازار با ترس و لرز پیش بردند ولی هر چه پیش رفت بهتر شد… البته بچه های بازار دیگر کماندوهای حرفه ای جنگ و صلح شده اند !  بازار ما این روزها با جنگ غریبه نیست و این اتفاقات برای او خیلی دیگر اتفاق غیر منتظره‌ای به شمار نمی‌رود او مانورهای سنگین‌تر از این را پشت سر گذاشته چه شب‌ها که به واسطه کلیر شدن آسمان‌ها کشیک می‌داد و چه روزهایی که استراتژی های جنگی را دنبال می‌کرد .   امیدواریم فضا به شکلی پیش برود که این تنش ها هر چه بیشتر فروکش کرده و فضای بهتری را شاهد باشیم . بی شک اولین تبعات این تنش قطعاً تردید درافزایش دامنه نوسان است جایی که می‌رفت احتمالاً هفته آینده و یا هفته بعد از آن ، دامنه به ۳ بازگردد ولی برخی معتقدند نهاد ناظر خوششش آمده و نهایت 2 به 3 برسدو  البته برخی هم استدلال دیگری دارند

آنها معتقدند دامنه ۲ موجب ایجاد صفوف خرید در بازار شده این ادامه‌دار بودن صف و جو مثبت ، نگاه برخی از بیرون به بازار را بهتر کرده است و استدلال آنها این است که تا حدودی نیز باید گفت درست است با اولین ۶ درصد و یا ۵ درصد احتمالاً فضا متعادل شده و بازاری که عمق تحلیلی درستی ندارد و صف پرست و تابلوخوان است ،در نبود صف، فروشنده خواهد شد.  به واقع اعتقاد بسیاری بر این است که این صفوف خرید از بعد روانی بازار را کنترل کرده و مانع از عرضه های جدی می‌شود و متاسفانه باید گفت تا حدودی نیز درست است و این در شرایطی رخ داده که بازار از بازیگران قوی و حقوقی‌های پیشرو خالی شده و سهامداران روزانه بازار را تحلیل کرده و عمق زمان و سود و تحلیل و این موارد را کمتر به کار می‌برند.

این عقب نشینی حقوقی‌ها و برقرار شدن جریان تابلو روز بازار بر خرید و فروش‌ها باعث شده است که سیاستگذار هم همان تحلیل‌های سطحی را در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ کرده و تصمیمات سطحی بگیرد که البته تا به امروز دیده‌ایم که تا حدودی نیز انگار موفق بوده و همین دامنه نوسان ۲ بازار را کشان کشان به این شرایط آورده است .  البته باید اذعان کرد که چه دریغ که ما چند روز  بی رحمانه 6 درصد ریختیم و حالا دو درصد برمی‌گردیم و زمان را قربانی این عدم بهبود و خوشبینی در بازار می‌کنیم. استدلال دیگر آنها نیز این است که بازار هنوز آن قدرت قبل را ندارد و اگر روزی دست حامی و نامرئی صندوق‌های تثبیت و توسعه در بازار نباشد همین نوسان دو درصد هم کفاف ماندن را نمی‌دهد و دوباره برخی منفی می‌شوند هنوز ضعف نقدینگی در بازار وجود دارد و آن خوش‌بینی که باید به واسطه تغییرات فعلی ایجاد گردد ایجاد نشده . هنوز جریان پول قوی راهی بازار نشده …

البته در این بین به واقع بسیاری از بازیگران بازار را مقصر می‌دانیم که استراتژی درستی در بازار در پیش نگرفتند و حقوقی‌هایی که باید پیشرو و لیدر حرکت‌های قوی و موج‌های بلند بازار باشند یا آرام نشسته و نظاره‌گرند و بی‌عملی را بهترین عمل می‌دانند البته این را هم بگوییم حرکات برخی از حقوقی‌ها از چشم ما دور نیست چه آنها که با صندوق‌های درآمد ثابت نرد عاشقانه می‌زنند و آن کار دیگر می‌کنند و چه برخی دیگر که آشکار و پنهان سهم پروژه در پورتفو می‌آورند و در سمت فروش به بهانه‌های مختلف  ،سهم‌های دیگر خود را آتش می‌زنند تا شاید این دم رفتنی چیزی گیرشان بیاید  …

بگذریم حرف بسیار زیاد است و ناگفته‌ها بیشتر …

امروز بازار را در حالی پیش می‌بریم که هنوز آن خوشبینی که بتواند مسیر جریان پول را تغییر دهد ایجاد نشده ولی خوش بین هستیم …  البته خبرها نیز خبرهای آرام و بی تحرکی بود نمی‌شود حرف از تغییرات نرخ نیما و ارز زد اما تابلوی نرخخیلی  تغییر نکند سهامدار باید هر آنچه به عنوان حرف و وعده ‌می بیند و می‌شنود را روی زمین بازی واقعیت نیز ببیند که در حال حاضر چنین چیزی نبوده و باز فقط حرف است منتهی کمی منطقی تر …

البته یک نکته را در پایان این مقدمه اول بیان کنیم و آن همین است که بسیاری معتقدند بازار تمام مؤلفه‌های لازم برای برگشت و رشد قیمت را دارد اما آن اطمینان کافی و وافی برای جریان پول حاصل نشده بازار در نقاط جذابی قرار گرفته که معتقدیم خیلی زود بر همگان اثبات می‌شود که نقاط کم ریسک و حداقلی برای بازار بوده اما همچنان ترس اتفاقات و رویدادها مانع از حرکت قوی او شده بازار باید بتواند جریان پول را به خود جذب کرده و آن مراحل قوی و خوب را پیش ببرد چیزی که نیاز به یک موج خبری قوی هم دارد که هنوز ایجاد نشده. . ما باز هم برای چندمین بار به تحلیلگران و حقوقی‌ها توصیه می‌کنیم سطح فعلی قیمت‌ها را غنیمت شمرده  و با نگاه متفاوتی در بازار حرکت کنند …

و در تکمیل بخش بالا یک نکته معاملاتی را نیز بیان کنیم توجه جریان پول و فعالان بازار در این روزها به دو دسته سهم بیشتر شده و به نظر اگر قرار است تغییراتی در پورتفو به وجود آورید یا گزینه‌های خرید را انتخاب کنید این دو موضوع را در دستور کار قرار دهید ۱  بازار به شدت به دنبال سهم‌هایی است که در روند اخیر اصلاح سنگین و افت چشمگیری داشتند  و بخشی از بازار آنها را دنبال می‌کند و با اینکه سهم‌هایی که بازدهی خوبی داشتند شرایط بنیادی خوبی هم دارند اما معتقدند بسیاری از حقوقی‌ها و صندوق‌ها و سهامداران در آنها به دنبال فرصتی برای شناسایی سود و شیفت کردن به سهم‌هایی هستند که افت بیشتری را داشتند پس بهتر است لیستی از سهم‌هایی که از ابتدای سال تاکنون و یا در سه ماهه اخیر ریزش جدی را داشتند تهیه کرده و پیش روی خود قرار دهیم.

اما نکته دوم همیشه و همواره این را نوشته‌ایم که اندازه مهم نیست عملکرد مهم است  ! به کوچکی و بزرگی سهم‌ها نگاه نکنید به این موضوع نگاه کنید که عملکرد آنها طی این مدت چه در گزارش‌های میان دوره‌ای و چه ماهانه چطور بوده چه بسیار سهم‌هایی که در حال حاضر در بازار نقاط ویژه‌ای قرار گرفته که جریان سودآوری و فروش آنها نیز اثبات کننده قیمت ارزنده آن‌هاست .  بازار زمانی به این سهم‌ها پی به‌ای بالای ۸ می‌داد و امروز او را همسنگ با فولاد مبارکه و سهم‌های بزرگ دیگر ارزیابی می‌کند و این یک فرصت برای آنهاست که با توجه به ارزندگی ویژه از این شرایط خارج شده و با یک حرکت و خوشبینی به بازار بازدهی منطقی و نرمالی را کسب نماید از همین رو جمع‌بندی و توصیه ما این است که با ترکیبی از سهم‌هایی که اصلاح خوبی داشته‌اند گزارش‌های خوبی زدند پی به ای منطقی دارند و البته با اولویت اینکه جز سهم‌های کوچک بازار هستند می‌توانید فضای پیش رو را ترسیم کرده و پورتفو را اصلاح کنید و بی‌شک در اولین چرخش بازار سرعت رشد این سهم‌ها نیز بیشتر خواهد بود این استراتژی است که امروز می‌توان پیاده کرد و قطعاً هرچه جلوتر برویم پیدا کردن و شناسایی این دست سهم‌ها سخت‌تر می‌شود …

انتشار گزارش‌های مالی و ماهانه و همچنین نگاهی به روند قیمتی سهم‌های مختلف می‌تواند ابزار خوبی برای شناسایی این دست شرکت‌ها باشد و نکته جالب همین است که برای اولین بار طی مدت اخیر صندوق‌های تثبیت و توسعه دامنه خرید خود را در بازار به بیش از ۲۵۰ سهم افزایش داده و آنها نیز هم با نگاه حمایتی و هم تا حدودی نگاه ارزندگی به سراغ این دست شرکت‌ها رفته و می‌توانند خیال بازار را نیز از این موضوع که حجم معاملات آنها افزایش خواهد داشت راحت‌تر کنند به نظر کم کم وقت آن رسیده که فروکش کردن احتمالی برخی ریسک‌ها و آرام‌تر شدن فضا نگاه‌ها به بازار واقعی‌تر دقیق‌تر و تحلیلی‌تر بوده و با توجه به ریسک به ریوارد فعلی بازار ، انتخاب این دست سهم‌های منطقی که بازدهی خوبی پیش رو دارند بهتر می‌شود

و اما حرف آخر طی روزهای گذشته شاهد برخی سخنان و اظهار نظرها بودیم که این امیدواری را تقویت کرده است که مسیر اصلاحات اقتصادی و حاکم شدن مملکتداری عاقلانه و خردمندانه بیشتر شده و کمی به فضای پیش رو امیدوارتر شدیم طی روزهای گذشته سه اظهار نظر از سه فرد را شنیدیم که می‌تواند نشان از این باشد که احتمالاً به زودی فرمان برخی تصمیمات اقتصادی دیگری اتخاذ می‌شود و و همه فریاد آن بچه‌ای که داد زده پادشاه لخت است را شنیده و قصد دارند لباسی بر تن او بپوشند پوشاندن لباس عقلانیت بر تن اقتصاد به سود بازار سرمایه نیز خواهد بود هرچند که ممکن است تبعاتی را نیز در پیش داشته باشد

این سه اظهار نظر از سوی سه فرد یعنی رئیس جمهور ، معاون اول و وزیر اقتصاد بود که طی روزهای گذشته بیان شده است.  ابتدا وزیر اقتصاد صراحتاً بیان کرد که باید به موضوع ارز چند نرخی و کسری تراز تجاری ۱۸ میلیارد دلاری پایان دهیم این راهی جز جراحی کردن سیاست‌های ارزی ندارد که احتمالاً به زودی خود را در ایجاد تالار ارزی جدید و کارکردهای آن نشان خواهد داد.  اظهار نظر دوم را معاون اول رئیس جمهور انجام داد و صراحتاً از ثبت نام و پیش فروش خودرو انتقاد کرد و حتی برخی معتقدند جلوی آن گرفته شده و موضوع لاتاری خودرو را پذیرفت و نشان داد که چراغ قرمز پررنگ این جریان را سیاستمداران هم درک کرده‌اند و چه جالب که دیروز ایشان بیان کرد که بله قبول داریم بقیه بازارها جذابیت نداشته و این قیمت گذاری اشتباه باعث چنین صفی شده است به واقع پذیرش بحران و بیان کردن آن بخش مهمی از تصمیم‌گیری‌هاست که در دولت قبل شاهد آن بودیم و درست برعکس آن رخ می‌داد و از بحران به عنوان دستاورد یاد می‌شد و این خر لنگ بدون پالان و بیمار فعلی هم ناشی از همان نگاه است و اظهار نظر مهم سوم همان چیزیست که چند روز قبل به آن اشاره کردیم که حاکمیت باید تکلیف خود را با دو موضوع نرخ ارز و ناترازی انرژی به خصوص بنزین و گازوئیل روشن کند.

اظهار نظر رئیس جمهور نشان می‌دهد که او به خوبی نسبت به مشکل به وجود آمده واقف است و احتمالاً آماده گرفتن تصمیمات سخت …  یک نکته را بیان کنیم در ماه‌ها و حتی سال های گذشته این موضوع را نوشتیم که بعد از وقوع اتفاقات مهسا امینی کشور گران اداره خواهد شد و تصمیمات منطقی اقتصادی که تبعات اجتماعی زیادی دارد جای خود را به تصمیمات غیر عقلایی خواهد داد.  دولت جرات گرانی بنزین را نداشت و کسری بودجه را طور دیگر یعنی با زدن جیب شرکت‌ها و بخش تولید جبران کرد و حالا همه شاهدند که مواجه شدیم با این موضوع که کسری بودجه دوچندان و با شدت بیشتر ادامه دارد و جیب شرکت‌ها را نیز این میان خالی کردیم و آنها نیز تضعیف شده‌اند …

هدف از گفتن این مطالب چیست؟!  هدف این است که بدانیم پذیرش مشکلات و ناترازی‌ها در مرحله فعلی صورت گرفته و شاهد آن هستیم در شرایط فعلی تصمیم گیری‌ها به سمت منطقی‌تر شدن پیش برود احتمال اینکه بازار سرمایه و به طور کلی اقتصاد با رونق و بهبود مواجه شود بیشتر خواهد بود.  تصمیماتی نظیر اصلاح ناترازی‌های ارزی ، بنزین ، منطقی شدن قیمت‌ها ، کمک به تولید ،کاهش نرخ سود و هزینه‌های مالی و از همه مهمتر دور شدن از بحران قیمت گذاری دستوری می‌تواند آرام آرام فضای بازار سرمایه را نیز تغییر داده و جریان پول را برای حضور در این بازار تشویق کند .

حرف ما این است که تحلیلگران و فعالان بیرون و درون بازار قیمت‌های فعلی را نگاه کرده و شرایط را خوب بسنجند بسیاری از نسبت‌ها و آمارها اعم از پی به‌ای و فروش و نسبت‌های بازاری و اماری و سایر نسبت‌های مالی و تحلیلی نشان می‌دهد که بازار به ۵ الی ۶ سال قبل خود برگشته و در چنین فضای غیر منطقی از قیمت‌ها قرار گرفته .  کافیست کوچک‌ترین چشم انداز روشن پیش پای او ترسیم شود تا از این فضا و فنری که جمع شده خارج گردد و این دقیقاً پتانسیل شرایط فعلی است و بی‌شک با کمرنگ‌تر شدن سایه سیاست همه چیز برای یک حرکت جدی آماده خواهد بود که البته لازمه آن این است که این تصمیماتی که همه نسبت به آن معترف هستند رنگ و جامه عمل به خود گرفته و شاهد اجرایی شدن آن باشیم

خودرویی ها در مسیر صعود

در نمادهای خودرویی ها روند صعودی سهام این گروه ادامه داشته و به خصوص سهام بنیادی گروه مورد توجه بیشتری قرار داشتند

در این گروه ایران خودرو با نوسانات مثبت در صدد شکسته شدن سد قیمتی 245 تومان است اگر سهم بتواند از این سطوح عبور نماید تا قیمت های 260 تومان هم جای رشد خواهد داشت شنیده می شود دولت جدید قصد سر و سامان دادن به وضعیت ایران خودرو را دارد

در زامیاد سهم همچنان در مسیر صعود خود پیشروی می کند خزامیاد علی رغم عرضه های سنگین باز در مسیر صعود حمایت های قوی می شود و به سمت قیمت های 380 تومان و در صورت عبور از این قیمت ها سهم تا سطوح 420 تومان جای رشد را خواهد داشت

خپارس که افت و اصلاح بالایی داشته است در حال برگشت قیمتی است سهم همچنان زیانده بوده و امیدش به تولیدات جدید و کاهش زیاندهی می باشد پارس خودرویی که قصد تجدید ارزیابی و عرضه بلوک مدیریتیش توسط سایپا را داشت که فعلا هیچ کدام به عمل نرسیده است سهم تارگت قیمتی 82 تومانی را در پیش روی خود دارد

صفوف سنگین پالایشی ها

جو مثبت بازار و رشد قیمتی دلار نیمایی و ادامه مسیر صعودش امید ها را در پالایشی ها بالا برده است سهامی که با این وضعیت می توانند سودهای بهتری داشته باشند. به نظر میرسد زمزمه ها و شایعات از طرح بنزین کمی کار را خاص و سخت میکند ولی از نظر روانی روی گروه پالایش اثرات مستقیمی دارد  ببنید تاکید میکنیم از نظر روانی چون فرمول این گروه ربطی به قیمت بنزین ندارد ولی یک چیز را دقت کنید اجرای این طرح میتواند از نظر جریان وجوه نقد  رابطه  دولت  با پالایشی ها را بهبود  بخشد . احتمالا هم خبرنیما هم  خبر افزایش نرخ اثرات خوبی در بازار گروه پالایش خواهد داشت و شپنا و شبندر و برای پر ریسک ترها  شراز و شاوان  گزینه های خوبی هستند

در شپنا سهم با صف خرید در حال عبور از قیمت های 420 تومان و رشد به سمت سطوح 460 تومان است این سهم شرایط بنیادی خوبی داشته و با توان سود سازی بالایی همراه می باشد در 3 ماهه دوم به نظر می رسد کاستی های 3 ماهه اول جبران و صورت های مالی 6 ماهه بهتری را از این سهم شاهد باشیم

شاوان در مقابل صف خرید خود عرضه زیادی را شاهد نیست سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و امسال هم به مانند سال قبل توان تکرار سود سازی بالا را دارد رشد قیمت دلار نیمایی کمک زیادی به این سهم خواهد کرد سهمی که تارگت 2000 الی 2200 تومانی را در پیش روی خود دارد

شبندر به سمت هدف قیمتی 820 و سپس 860 تومانی می رود سهم توانسته بخشی از افت و اصلاح اخیر خود را جبران نماید اگر شایعات سود 200 تومانی برای امسال صحت داشته باشد سهم بار دیگر حتی توان رسیدن به قیمت های 1000 تومان را خواهد داشت

فولادی ها داغ کردند

در نمادهای فولادی همچنان اقبال به فولادی ها را شاهد بودیم رشد قیمت دلار نیمایی تاثیر بسزایی بر سود سازی سهام این گروه خواهد داشت

هرمز امروز مثبت خوبی شد شرکتی با ظرفیت 1.6 میلیون تن شمش فولادی و طرح توسعه ای که سال اینده راه اندازی و ظرفیت شرکت را با رشد بالایی همراه خواهد ساخت هرمز با رشد قیمت دلار نیمایی شاهد رشد قیمت محصولاتش بوده و توان سود سازی بسیار خوبی دارد سهم اصلاح زیادی کرده و حداقل می تواند تا قیمت های300 تومان برگشت داشته باشد

صف فروش فوکا جمع اوری شد و حتی سهم تا صف خرید هم برگشت زد سهمی که شایعات خوبی دارد از برنامه تولیدو فروش 400 هزار تن ورق تا سود بالای 300 تومانی اما مهمترین خبر سهم افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی می باشد که شنیده می شود رقمش محدوده 800 درصد است این سهم توان برگشت قیمتی به سمت سطوح 1250 تومان را دارا می باشد

فصبا هم حسابی سود بالایی از رشد قیمت دلار نیمایی نصیبش می شود این سهم در صدد شکست مقاومت 360 تومانی و رشد تا سطوح 420 تومان است این سهم فولادی به واسطه طرح توسعه عظیم خود مورد توجه می باشد همچنین گزارش های فروش ماهانه خوبی هم از سهم شاهد بودیم

در گروه  فولاد روزهای قبل از فوکا و فجر گفتیم  تاامروز فقط این دو  نسبتا چنگی به دل زدند  2 سهم دیگر را نیز زیرنظر بگیرید و منتظر گزارش هایشان هستیم  یکی فسپا و دیگری فنورد که فکر میکنیم  هر تغییری مسیر این دو  سهم  را نیز تغییر میدهد و روی انها  بهتر است  هوشیار تر باشیم  خود  فولاد  هم  با دید ریسک کم جذاب است خود فولاد و فملی هم انصافا خوب گزارش زدند

در گروه  فلزات فباهنر جالب بود  سهم به مقاومت 500 تومانی رسیده و با توجه به اینکه 2 مرتبه از این قیمت اصلاح کرده است، برای ورود پر ریسک بوده و به نظر سیو سود کردن گزینه منطقی تری باشد.از طرفی سقف اردیبهشت 1402 با قیمت های فعلی حدود 10 درصد فاصله دارد و به نظر نمی رسد در این فاز صعودی بتواند از مقاومت های ذکر شده عبور کند.

 

سرمایه گذاری های صدر نشین

در نمادهای سرمایه گذاری وضعیت خوب بازار و رشد شاخص و اکثر سهم ها و صنایع سبب شده تا سهام سرمایه گذاری هم در شرایط بسیار خوبی قرار داشته باشند

اتیه دماوند مهمان صف خرید شد بلوک شیران توسط بانک صنعت و معدن اگهی شده است و این بلوک سرنوشت ساز است شیران وزن بالایی در سبد واتی دارد از سوی دیگر واتی چند شرکت غیر بورسی خود را برای فروش اگهی کرده است به طور کلی وضعیت واتی مثبت و سهم تا قیمت های 650 تومان فعلا جای رشد دارد

وبانک تبدیل شده به سهم همیشه مثبت بازار سهمی که همچنان روند مثبت صعودی داشته و طی یک ماهه اخیر بازدهی بسیار خوبی برای سهامداران خود ایجاد کرده است این سهم تا قیمت های 600 الی 620 تومان به شرط شکست قیمت های 560 تومان جای رشد خواهد داشت

سرمایه گذاری خوارزمی قفل صف خرید به رشد خود ادامه می دهد این سهم سرمایه گذاری تا قیمت های 180 الی 200 تومان فعلا صعود خواهد کرد و در گام بعدی مهمان قیمت های 220 الی 240 تومان خواهد شد سود سازی بالاییکه در 12 ماهه محقق کرد باعث تشکیل صف خرید سنگینی در این سهم سرمایه گذاری شد

در گروه  سرمایه گذاری چند بار نوشتیم  مثلا وخارزم  ومهان  به قیمت هستند  . وسپه تاصیک هم همینطور در تاصیکو در مرداد 1709 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشت و تا مرداد ۱۰,۵۱۲,۴۴۱ میلیون ریال سود مجمع محقق کرد به نظر تاصیکو هم در قیمت خوبی قرار دارد ولی ومهان  خاص تر است و سود  قوی تری ساخته است  .

بازهم  همچنان  معتقدیم  2 شرکت  شستا و پارسان گزینه های بهتر و کم  ریسک تر و قوی تری برای خرید هستند

سیمانی ها و گزارش های خاص

در سیمانی ها گزارش های فروشکه عمدتا به واسطه افزایش نرخ های بالا به دلیل کمبود سیمان رخ داده است باعث ادامه اقبال به سهام سیمانی شد

ستران در حال شکست قیمت های 560 تومان و رشد به سمت سطوح 600 تومان است سیمان تهران علاوه بر سود سازی خوبی که دارد دارای های ارزشمندی داشته و زمین هایش در مشیریه تهران ارزش بسیار بالایی دارد

سابیک گزارش عملکردی بسیار خوبی داد نرخ های فروش حسابی بالا رفته است و عملکرد مرداد ماه نشان می دهد سهم در وضعیت خوبی قرار دارد کف سود 550 تومانی برای سهم محتمل بوده و حتی رسیدن به سود 600 تومانی با این وضعیت بازار سیمان بعید نیست فعلا ابیک به سمت قیمت های 2800 تومان در حرکت می باشد

سهرمز با صف خرید خوبی همراه و به رشد خود ادامه می دهد این سهم سیمانی تا قیمت های 3600 تومان رشد خواهد کرد هم عملکرد های ماهانه و هم صورت های مالی اخیر در سهم نشان می دهد سهرمز توان بنیادی بالایی داشته و رشد قیمتی خوبی در پیش خواهد داشت

دراین گروه یک باردیگر 2 سهم خاص را معرفی میکنیم  یکی ساروج و دیگری سباقر که هردو  قابلیت های خبرهای خوب و قوی و سود های جالبی را دارند سباقر واقعا متحول شده  مرداد هم خوب بود و 1400 میلیارد ریال فروش داشت
گزارش فروردین به 396 میلیارد ریال فروش رسیده بود و اردیبهشت با رشد 708 میلیارد ریال شد و خرداد 787 تیر با فروش 1083 میلیارد ریالی مواجه بود .
5 ماهه 4376 میلیارد ریال فروش داشته است که بیش از 2 برابر بیشتر از مدت مشابه قبل است

چهارگوشه بازار

شیران تا صف خرید پیش رفت دو خبر از این سهم به گوش می رسد یکی بلوکی که بانک صنعت و معدن اگهی کرده است و دیگری اصلاح نرخ خوراک و برگشت بیش از 1 همت از طرف شپنا به این سهم به نظر می رسد پس از اصلاح قیمتی عمیق این سهم جای رشد قیمتی خوبی حداقل تا قیمت های 400 تومانی داشته باشد

در بانک ها ونوین همچنان پیشتاز است علی رغم عرضه های نسبتا سنگین سهم با صف خرید ادامه داری به صعودش به سطوح بالای 300 تومان رسید این سهم بانکی تا قیمت های 320 و در صورت ادامه روند صعودی که از وضعیت بسیار خوب بنیادی سهم نشات گرفته تا قیمت های 360 تومان هم صعود خواهد کرد

تایرا از بابت گزارش عالی فروش مرداد ماه صف خرید سنگینی دارد فروشش نزدیک 100 درصد در 5 ماهه رشد داشته است امسال براورد سود 220 الی 240 تومانی از سهم می شود تایرایی که براحتی می تواند تا قیمت های 1200 الی 1250 تومان رشد داشته باشد

شصدف شرایط خوبی را دارد تثبیت در محدوده های فعلی به راحتی سهم را به سمت 1450 تومان حرکت می دهد و در مجموع با در نظر گرفتن 1200 تومان به عنوان پایین سهم، با دید میان مدت گزینه مناسبی برای خرید است.

بنیرو مردادماه را با درآمد فروش 252 میلیارد تومانی به پایان رساند، در حالی که فروش میانگین 4ماه گذشته 176 میلیارد تومان گزارش شده بود. این شرکت که نرخ های فروش آن به نسبت سال قبل خیلی بهتر شده و در مسیر رشدسودآوری و درآمدی در حرکت است، سود هر سهم امسالش حوالی 45 تومان برآورد می شود و به نظر در پایان سال مالی یکی از پایین ترین p/eها را در گروه خود خواهد داشت. سهم اصلاح خوبی کرده و قیمت های فعلی ریسک به ریواردی جذاب به نظر می رسد.

امروز در گروه حمل و نقل حتاید خوب مثبت بود در مرداد 219 میلیارد درآمد ثبت کرد و در مقایسه با ماه گذشته رشد 29 درصدی نشان می دهد. در 5 ماه گذشته 755 میلیارد تومان درآمد داشت و نسبت به مدت مشابه پارسال رشد بیش از دو برابری داشته. احتمالا برای امسال شرکت احتمالا 150 تومان سود داشته باشد. سهم رشد زیادی کرده و خروج از سهم به نظر منطقی است و در اصلاح قیمتی می تواند مجددا مورد توجه باشد.

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم