گزارش بازارامروزشنبه 3 شهریور 1403
ور سبز شهریور !
بازار در تابستان از تیرو مردادش که خیری ندیده شاید شهریور کمی آن ور سبز و بهتر و روی خوش را به سهامدارانی که در این مدت در این شرجی ،دراین گرما کوره پول سوزی و سهم سوزی دارایی های خود را شاهد بودند نشان دهد …
حالا چشم همه به شهریور است …
بازارامروز با هزار امیدو آرزو کار خود را آغاز کرد و البته دامنه همچنان روی 2% بود و رگ خواب ذائقه سهامداران هم انگار دست برخی آمده و صف نشینی و نشستن در صف و سبزی تابلوها به این قیمت را نشان میدهد که البته از حق نگذریم چشم برخی مدیران پرتفوی و حقوقی ها هم به همین صف نشینی هاست چه در خریدن و چه در فروختن !
سراغ بازار برویم …
امروز شنبه بازار را در حالی آغاز میکنیم که در نقش یک آخر هفته و میان تعطیلی نسبتا خوب و ابتدای ماه اخر تابستان کار خود را خوب و قوی و مثبت آغاز کرد و فضای بهتری را داشت البته تحولات روز چهارشنبه و رای یکپارچه به کابینه و همچنین رنجهای آخر وقت روز چهارشنبه نیز در این وضعیت موثر بوده و فضای مثبتی را ایجاد کرده است . همچنان کمرنگتر شدن سایه جنگ و شرایط سیاسی هم به این ماجرا اضافه شده است اما هنوز آن قدرت اقناع قوی در جریان پول برای حضور در بازار ایجاد نشده است … ایجاد این اقناع هم کار سختی است …
برخی معتقدند انتهای هر بحران چنین موارد و چنین تردیدهایی وجود دارد حتی در آبان ۱۴۰۱ که بازار تغییر مسیر جدی را داد تا ماها بعد از آبان ۱۴۰۱ بسیاری هنوز تغییر روند بازار را باور نداشتند و اگر به خاطر داشته باشید آن روزها که موضوع سیاسی و چالشهای آن جدی شده بود ، حتی برخی از همین عزیزان بورسی با تحلیلهای سیاسی صد من یک غازی خود به دنبال اپوزیسیون و آلترناتیوهای مملکت بودند و چند ماه بعد در عین ناباوری در صفوف خرید می لولیدند !و تحلیلهای قبل خود را فراموش کرده و دنبال پی به ای و فروش و گزارش بودند … تا بوده همین بوده این خاصیت بچههای بازار است که در رفتار آنها تغییر روند به این آسانی شکل نمیگیرد از همین روست که شاید در حال حاضر دامنه نوسان دو درصد و ادامه دار بودن صفوف خرید برای این دسته از افراد جالب باشد البته امروز سعی خواهیم کرد در مورد دامنه نوسان بیشتر صحبت کنیم اما مطابق روزهای شنبه سری به اخبار میزنیم که در این هفته رویدادهای کابینه و چینش ان به پایان رسیده و به شکل رسمی شاهد آغاز دولت خواهیم بود در سوی دیگر تحولات مذاکرات صلح غزه و جنگ نیز قرار دارد البته معتقدیم از این هفته به بعد شرایط اخبار بیشتر حول محور اظهار نظر و واکنش کابینه و تیم اقتصادی به تحولات پیش روست و در سرتیتر اخبار این موارد و این رویدادها قرار دارد که امیدواریم هنرنمایی این تازه واردان را شاهد نباشیم … انتشار گزارشهای ماهانه شرکتها نیز یکی دیگر از اخبار مهم این هفته خواهد بود
اما اگر بخواهیم به بازار برگردیم و در مورد آن صحبت کنیم امروز کار بازار با خوشبینی نسبت به کابینه و همچنین خبرهای تزریق منابع و پر بودن دست صندوقهای تثبیت و توسعه در حمایت از بازار پیش رفت بسیاری انتظار داشتند این هفته بازار کار خود را با دامنه نوسان ۳ درصد آغاز کند اما همچنان تردیدها نسبت به تحولات سیاسی و همچنین کلیت جو بازار باعث شد دامن همان عدد ۲ باقی بماند و به همان شکل پیش برویم برای روزهای پیش رو نیز هنوز تصمیمی گرفته نشده اما به نظر مرحله بعد بعد از کمی خیال راحتی و واکنشها در دامنه نوسان ، حرکت به سمت ۳ درصد است و هنوز برخی معتقدند ریسکهای جدی روی سر بازار وجود دارد که توجیه کننده دامنه نوسان محدود و سه درصدی است در حال حاضر البته چشم همه به تحولات و رویدادهای کابینه است تا یک چیز در آن مشخص شود و آن کلمهای به نام تغییر است . البته این را عرض کنیم که سیاست گذار هم به خوبی از صف نشینی و صف پرستی و تابلو بازی بسیای از فعالان بازار آگاه است و این دامنه دو برای او کم خطر ترین و کم ریسک ترین کار ممکن برای فرار ازاین شرایط است …
اما چیزی که بازار به دنبال آن است اتفاقی است به نام تغییر که از امرزو با مستقر شدن کابینه با جدیت بیشتری آن را دنبال میکند …
این تغییر از سیاست خارجی که دیشب عراقچی در مورد آن صحبت کرد آغاز میشود و به خبرهای ارز و چالشهای انرژی و صنایع کشیده شده و در نهایت خود را در تحولات و اتفاقات بودجه نشان میدهد. بازار باید این تغییر کمی و جدی را لمس کرده و البته معتقدیم نشانههایی از آن وجود دارد اما هنوز نسبت به آن تردید های جدی وجود دارد بازار درک کرده که فرمان چرخیده و شرایط تغییر کرده است اما هنوز فکتهای قوی و کاملی برای آن دریافت نکرده و بی تعارف از این هفته منتظر این تغییرات است. معتقدیم اگر این تغییرات شکل درست و کاملی داشته باشد آنگاه به واسطه آن و افزایش شجاعت جریان پول ، تغییر در دامنه نوسان هم آرام آرام توجیه پیدا میکند… اما همیشه این آغاز یک گیر بزرگ داشته … امان از آن صندلی … صندلی لعنتی سیاست و ریاست هر وزارتخانه و اداره آنچنان مسخ کننده و مدهوش کننده افراد است که هر آنچه تا قبل از آن از منطق و علم و عقلانیت صحبت کرده بودند ناگهان دکمه خاموشش خورده و جنبه پوپولیستی و سوسیالیستی افراد بیرون میزند همه ناگهان طرفدار ایدههای عجیبی شده که تا قبل از آن اگر به آنها میگفتی با تعجب به شما نگاه میکردند به هر حال باید دید آیا این بار این تغییر به وجود خواهد آمد یا خیر … بازار به دنبال ذره ای عقلانیت است تا جریان پول تعیین تکلیف شود …
در مورد بازار یک نکته دیگر را نیز باید بیان کرد و آن هم این است که نقش گزارشهای مالی به طور کلی یکی از اضلاع 4 ضلعی اثرگذار و مهم در تصمیمگیریهاست به واقع از دید ما بازار زمانی ناامیدی اش دوچندان و جریان پول بدبینیاش بیشتر شد که در صورتهای مالی ۱۲ ماهه و میان دورهای اخیر شرکتها نیز تحولات خوبی رخ نداد و اگر به خاطر داشته باشید جز معدود دفعاتی بود که حتی ما که به عقیده برخی رفقا نگاه خوشبینانه به گزارش شرکتها داریم آلارم وضعیت منفی این گزارشها را زده و هشدار آن را صادر کردیم . اتفاقی که در گزارشها رخ داد اتفاق تلخی بود که دقیقاً هر آنچه سیاستگذار در این مدت زده بود و بازار هم رقصیده بود گزارشش در صورتهای مالی شرکتها نمایان شد و نشان داد نگرانی جریان پول بیدلیل نبوده و قهر او دلایل منطقی و متعددی داشته است .
به نظر گزارش ماهانه مرداد ممکن است چالشهایی را برای بازار رقم بزند چرا که در این ماه پرحاشیه و پر اتفاق قطعیهای متعدد برق و کاهش تولید شرکتها را داشتهایم که با افزایش نرخ جبران نشده و به نظر اگر گزارش ها چنگی به دل نمیزد از حالا باید خود را برای این موضوع که کمی عرضه در برخی نماد ها شکل بگیرد آماده کنیم …
و اما حرف آخر و گزارش بازار امروز …
حرف آخر حرف از یک تغییر است هیچ شکی نیست که امروز بر همگان این موضوع اثبات شده که چرخش و تغییر در برخی سیاستها به شکل کلان در سیستم اداره کشور لازم بوده و حالا اثرات آن را باید کم کم مشاهده کرد این تغییربه زودی باید خود را در بخشهای مختلف کشور نشان دهد از حوزه سیاست گرفته و مسائل اجتماعی و فیلترینگ و داخلی و غیره اما به نظر آنچه که با سرعت بیشتری به وقوع خواهد پیوست به نظر تحولات و مسائل اقتصادی است و طبق آنچه شنیده میشود و از توییترها و پیامها نیز برمیآید این است که برنامه ویژهای برای این موضوع در دستور کار است
این را برای اولین بار است که بیان میکنیم مدتها پیش بود که از 2 تصمیم در گزارش بازار حرف زدیم و نوشتیم حاکمیت خود را باید برای دو چیز آماده کند و تکلیف خود را روشن کند یکی موضوع نرخ ارز 28500 و دیگری موضوع انرژی و بنزین پس از آن نوشتار با تذکرات و حرفها و صحبتهای بسیاری مواجه بودیم که هدف از نوشتن آنها چه بود و منظورت چه بود و چه دیدگاهی داشتید … ماه ها گذشت و امروز دوباره بر سر همان نقطه ایستادهایم! به نظر حاکمیت باید تکلیف خود را با بسیاری از ناترازی ها به خصوص جریان نرخ ارز و بنزین و انرژی های دیگر روشن کند …
حاکمیت در حال حاضر باید در مورد این دو چالش بزرگ نرخ ارز و مختصات آن در نرخ ارز ترجیحی و نیما و همچنین نرخ انرژی و بنزین تعیین و تکلیف کند چرا که شرایط اقتصاد ،بودجه و وضعیت شرکتها دیگر راه و جایی برای زدن جیب آنها باقی نگذاشته و این موضوع چیزی است که در دولت فعلی نیز مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم این موضوع را فهمیده باشند
اما وقتی صحبت از تغییر میکنیم نشانههای آن باید بروز کند نشانههای موضوع ارز در صحبتهای همتی تا حدودی وجود داشت به خصوص در حوزه ارز نیما و تجریحی که حالا همگان منتظر این تغییر هستند اما در حوزه انرژی به نظر این آمادگی همچنان وجود ندارد و شاید هم این تصمیمات و جراحیها به ترتیب خواهد بود اما هرچه که هست بازار باید این تغییر را در سیاستها چه در گفتار فعلی و چه در رفتار عملی تیم جدید ببیند تا جریان پول تشویق شود دوباره به بازار برگردد
و بی تعارف اگر چنین چیزی را شاهد نباشیم این جریان پول با وعده و حرف و شعارهای توخالی راهی بازار نخواهد شد … بازار گوشش از حرف و شعار و حرفهای توخالی که این مدت شنیده پر است و به یک تغییر جهت جدی نیاز دارد چیزی که تا به امروز مشاهده نشده و فقط در حرف و کلام سیاستمداران فعلی شاهد بودیم این چرخش از دو وزارتخانه بیش از پیش انتظار است یکی اقتصاد و دیگری صمت که البته از سوی وزارت اقتصاد انتظار تغییرات گستردهتر به خصوص در حوزه نیما و نرخ بهره و موارد این چنینی وجود دارد.
در مورد بودجه نیز حرف و کلام زیاد است که روزهای بعد به آن اشاره خواهیم کرد اما اگر به واقع این بار هم بازار در بودجه رکب بخورد تقریباً میتوان گفت که کلاه بزرگی به سر بورسیها با انتخاب پزشکیان رفته و فرمان و ریل تغییری نکرد و فقط رنگ و لعاب آن عوض شده …
و اما تغییر آخر… که برخی به شدت به دنبال آن هستند . روز قبل نیز نوشتیم که ریاست سازمان نمیتواند تغییر فرمان بازار باشد اما به هر حال چشم بسیاری به این تغییرات است و شاید آن را یک تغییر مسیر مهم برای مسیر فعلی میدانند که البته همچنان معتقدیم آنچه باید تغییر کند سیاستهای کلان است نه آدمهای این پشت ها چند روز گذشته نکتهای را در مورد تغییر سازمان بیان کردیم امروز به شکل تکمیلی به آن میپردازیم
قبل از هر چیز معتقدیم اتفاقاً سازمان بورس جاییست که اگر قرار است تغییری در آن صورت گیرد و یا حتی ثبات و شرایط مدیریتی فعلی ادامه داشته باشد باید هرچه سریعتر از بلاتکلیفی خارج شده و اتفاقاً اینجا جاییست که باید با سرعت بیشتری رفتار کرد
اگر به خاطر داشته باشید چند روز قبل بیان کردیم که بهتر است وزارت اقتصاد یا فعالان بازار و یا بزرگان قابل اعتماد به ریاست جمهوری و سیستم تصمیم گیری گزینههای مد نظر خود را که قاعدتاً باید از اهالی بازار و کارکشتههای مالی باشند انتخاب کرده و به کمیتهای معرفی کنند و یا به قولی میتوان شرایط معکوس را نیز پیش گرفت و کمیتهای تشکیل شد و اعضا و افراد را به شورای عالی بورس پیشنهاد دهد
اما با توجه به شناختی که از وزیر فعلی اقتصاد داریم به نظر راه حل اول منطقیتر است که افرادی انتخاب شده و یک کمیته از ذینفان و عوامل موثر و تاثیرگذار در بازار در مورد اولویت بندی این افراد نظر دهند و موضوع نیز با سرعت پیش رفته و سریعا توسط شورای عالی بورس و … انتخاب شود دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد که مهمترین آن این است که عوامل درونی بازار با ارتباط قوی با ریاست سازمان پیش رفته و در حل مشکلات بازار همراه خواهند بود رئیس سازمان بورس خود را وامدار این ذینفعان و جریان میداند و در مقابل تحولات دولت و دستورات دولتی کمتر سر تعظیم به هر قیمتی فرود میآورد
باز هم بیان میکنیم که این پروسه اگر قرار است واقعاً به وقوع بپیوندد باید با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شود و این را فراموش نکنید که اهالی بازار چه از دولت پزشکیان و چه از همتی تغییر را مطالبه کردند که این تغییر هم در سیاستگذاریهای اقتصادی و هم چینش افراد باید خود را نشان دهندو البته همچنان روی نظر خود تاکید داریم که قطعاً جایگاه ریاست سازمان بورس جایگاه تشریفاتی نیست و برخی تحولات و اتفاقات میتواند با این تغییرات بهتر و قویتر پیش برود اما معتقدیم تغییر این فرد تغییر جهت بازار نخواهد بود … برای تغییر جهت بازار به اتفاقات بزرگ و قوی بنیادی احتیاج داریم …
پالایشی های خوشبین
در نمادهای پالایشی شاهد خوشبینی سهام این گروه هستیم رشد قیمت دلار نیمایی به شدت به سود سهام این شرکت ها تمام شده و به نظر می رسد وضعیت این گروه با بهبود خوبی همراه شود
شپنا به قیمت های بالای 400 تومان رسیده و به سمت مقاومت 420 تومانی در حرکت است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با سود سازی بالایی همراه می باشد می باشد عملکرد ضعیف 3 ماهه به نظر می رسد در 6 ماهه جبران شده و سهم به شرایط ایده ال خود بازگردد
شبندر در حال عبور از قیمت های 760 تومانی و صعود به سمت سطوح قیمتی 820 تومان است شرایط بنیادی سهم بسیار خوب بوده و سهم می تواند با رشد قیمیت ادامه دار حتی به قیمت های بالاتری هم برسد اگر سود سازی خوب سهم تکرار شود شبندر پتانسیل 1000 تومان شدن را هم در میان مدت دارد
شاوان هم به سمت قیمت های 1800 تومانی در حرکت است امسال سهم براورد سود 500 تومانی دارد اگر همین سود 500 تومانی را که سال قبل هم به ان رسیده بود حفظ کند می تواند به قیمت های 2200 الی 2400 تومان هم برسد
سیمانی های پرمخاطب
در نمادهای سیمانی شاهد روند نوسانی هستیم برخی سیمانی ها پرمخاطب بوده و به واسطه سود سازی بالا و تقسیم سود حداکثری مورد توجه هستند
سیمان ابیک که رنج سود 550 الی 600 تومانی دارد با رشد قیمتی و صف خرید به قیمت های 2600 تومان رسید و در حال عبور از این سطوح می باشد سهم تا قیمت های 2800 تومان هم در صورت ادامه این روند مثبت جای رشد خواهد داشت سیاست تقسیم سود بالای 90 درصدی و سود سازی بالا دو عامل مهم در سهم محسوب می شود
سفارس هم ارام ارام به قیمت های 3600 تومانی نزدیک می شود سهمیکه عرضه کمی دارد و خریداران قوی پشت سهم را گرفته اند این سهم تا قیمت های فوق رشد و در صورت رشد بیشتر هدف و ارزش ذاتی 4000 الی 4200 تومانی را داشته و سهم در شرایط بنیادی بسیار خوبی به سر می برد
سیمان صوفیان به هدف قیمتی 4500 تومانی نزدیک شده است سهم را در قیمت های کمتر از 4000 تومان به واسطه سود بالا در صورت های مالی 3 ماهه و براورد سود 900 تومانی برای امسال معرفی کردیم سهمی که به سطوح ارزش ذاتی خود نزدیک شده و کم کم به نظر می رسد متعادل شود
خودرویی ها و روند حمایتی
در نمادهای خودرویی شاهد روند حمایتی و ادامه رشد قیمتی بودیم خودرویی هایی که شرایط خوبی داشته و به نظر می رسد بتوانند با صعود خوبی همراه شوند
ایران خودرو به قیمت های بالای 240 تومان رسیده و در گام بعدی مهمان سطوح قیمتی 260 تومان خواهد شد این سهم حمایت های خوبی را شاهد است و در انتظار خبری از تجدید ارزیابی می باشد خودرو فعلا با جو مثبت بازار در حال بازپس گیری بخشی از افت قیمتی خود می باشد
خساپا با رشد قیمتی از سطوح 220 تومان گذشت سهمی که با رشد قیمتی ادامه دار خود به سمت سطوح قیمتی 240 تومان می رود این سهم شرایط نوسانی را در پیش گرفته و حمایت خوبی می شود همچنان بازار در این سهم نیز در انتظار خبری از افزایش سرمایه و فروش سهام شرکت های زیر مجموعه خود می باشد
زامیاد سهم بنیادی گروه محسوب می شود زامیادی که به سمت شکست قیمت های 360 تومانی و رشد تا سطوح 400 تومان می رود سهم امسال سود 100 تومانی داشته و گزارش های ماهانه بسیار خوبی ارائه می دهد این سهم شرایط بسیار مناسبی را دنبال می کند
پتروشیمی بر فراز شاخص
در نمادهای پتروشیمی رشد قیمت سهام این گروه ادامه داشت به خصوص این که دلار نیمایی در حال صعود بوده و انتظار سهامداران از پتروشیمی ها بالا رفته است
در این گروه شیراز که انتظار می رود با توجه به روند رو به رشد قیمت محصولاتش از بابت رشد دلار نیمایی امسال با سود خوبی همراه شود ارام ارام به سمت مصاف با قیمت های 2600 تومانی میرود عمده تولیدات شرکت اوره و سایر محصولات پتروشیمی داخلی میباشد
نوری به قیمت های 18 هزار تومانی رسید سهم با روند مثبت در صورت تثبیت در قیمت های بالای 18 هزار تومانی فعلی تا سطوح 20 هزار تومان هم جای صعود دارد این سهم پتروشیمی شرایط خوبی از نظر بنیادی داشته و گزارش های ماهانه نشان می دهد امسال باید سود بالایی را از سم انتظار داشت
شپدیس به قیمت های 20 هزار تومانی رسید این سهم به نظر می رسد در همین سطوح متعادل شود انتظار ها از شپدیس به شدت بالا رفته است سهمی که شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و روند مثبت خوبی را تجربه کرد اگر سهم بتواند از سد قیمت های 20 هزار تومانی عبور نماید مهمان قیمت های 22 الی 24 هزار تومانی خواهد شد
فولادی ها و گارد صعود قوی
در فولاد سازان شرایط خوبی را شاهد بودیم رشد قیمت دلار نیمایی سبب شده تا سهام این گروه هم مورد توجه بازار قرار بگیرند
در این گروه فولاد مبارکه در حال برگشت روند می باشد است سهمی که شرایط بنیادی خوبی داشته و امسال براورد سود 100 تومانی داشته و با ریسک بسیار کم و طرح های توسعه ای عالی خود به شدت مورد توجه بازار می باشد فولاد تا قیمت های 460 و سپس 500 تومان جای پیشروی دارد
فصبا سود بالایی از رشد قیمت دلار نیمایی می برد از طرف دیگر طرح توسعه خوب شرکت و گزارش های عالی همچنان اقبال را در این سهم ایجاد کرده است فصبا هم اگر بتواند قیمت های 360 تومان را پشت سر بگذارد تا قیمت های 400 تومان جای رشد دارد این سم هم به شدت از سوی سهامدارانش حمایت می شود
ف.کا در صف فروش است سهمی که قرار است در شهریور ماه افزایش سرمایه 700 الی 800 درصدی از تجدید ارزیابی را رونمایی کند و امسال با تولید 400 هزار تن ورق توان رسیدن به سود بالای 300 تومانی را دارد به نظر می رسد سهم در انتظار یک محرک قوی برای تبدیل صف فروش خود به صف خرید می باشد
در مجموع شایعات خوب و مثبتی از افزایش نرخ تسعیر این گروه بر سهم هایی مانند هرمز ارفع کاوه فخوز بیشتر به چشم میخورد و این شرکت ها اعداد قوی تری را لمس میکنند در این گروه گزارش ماهانه چنگی به دل نمیزند ولی باید منتشر شود و ببنیم چه می شود ولی در مجموع با این شرایطو با این فضا این سهم ها را باید در نظر داشت طبق معمول فوکا فسپا فنورد کمی بیشتر باید زیرنظر باشند
چهارگوشه بازار
ونوین صف خریدش قفلی بود و سنگین شد یک تراز مثبت عالی امروز سبب شد تا این سهم با روند مثبت قوی به صعودش ادامه دهد این سهم تا قیمت های 320 تومان بالا می رود این سهم وضعیت بنیادی بسیار عالی داشته و یک روند میان مدتی قوی در پیش دارد
واحیا با صف خرید سنگین بازگشایی شد تحولات اساسی شکل گرفته در این سهم به خصصو انتشار گزارش ماهانه سنگ اهن سپاهان نشان داد سود امسال این شرکت نیز صعودی و به نظر می رسد سود 2 همتی سال قبل این سنگ اهنی امسال به 3 همت بالغ شود همین امر تحولات شگرفی را برای واحیا رقم خواهد زد به نظر می رسد واحیا به سمت قیمت های 800 تومان گارد صعود گرفته باشد
به نظر از این ماه به بعد گزارش دارویی ها خاص و خاصتر می شود و میتوان گسترش بیشتری به دامنه بررسی سهم ها داد . دفارا دتماد دلر گزینه های خوبی هستند و باید دید افزایش نرخ چه تاثیری در انها خواهد داشت در سوی دیگر دپارس واقعا جالب شده است دپارس در تیر 1484 میلیارد ریال فروش خوبی زد و ببنیم مرداد را ادامه میدهد . محصولات شرکت شامل انواع قرص وکرم درمانی رشد نرخ گرفته و این خبرخوبی برای دپارس است . به نظر با دید ی سهم بنیادی خریدن و کمی صبر کردن گزینه خوب و قوی است …
در دارویی ها فارابی هم وضعیت بنیادی بهتری دارد هم افزایش نرخ خوبی گرفته است این سهم تا قیمت های 2600 تومان بالا می رود و در صورت شکست این سطوح مهمان قیمت های 2800 الی 3000 تومان خواهد شد فارابی در بین دارویی ها بهترین شرایط بنیادی را دارد
عذایی ها هم گزارش های خوبی بزنند مورد توجه هستند در مرداد 88 میلیارد تومان فروش داشت و در مقایسه با تیر ماه کمی افت نشان می دهد که علت آن تولید و فروش کمتره، اما در تیر ماه روی محصول اصلی (بیسکوئیت)و سایر محصولات افزایش نرخ 2 تا 7 درصدی نشان می دهد. در 5 ماه امسال با درامد 416 میلیاردی در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 30 درصدی نشان می دهد. احتمالا برای امسال 110تومان سود داشته باشد. از دید نموداری سهم در 370 تومان حمایت خوبی دارد و می توان با دید 500 تومان در میان مدت وارد سهم شد.
زمگسا از دید درآمدی قبل بررسی کردیم و برای امسال انتظار داریم حدود 800 تومان سود داشته باشد. همچنین از دید نموداری در قیمت 3300 تومان حمایت خوبی داشته و ورد به سهم در این قیمت با هدف 4000 تومان از نظر ریسک به ریوارد شرایط خوبی دارد.
زشگزا با اصلاح خوب قیمتی که داشته، یکی از گزینه های جذاب در میان زراعتی ها می باشد که علی رغم بالا رفتن بهای تمام شده، توانسته با مدیریت هزینه سودسازی بهتری نسبت به سال قبل داشته باشد. شرکتی که فروش آن در ۴ماه ابتدایی سال خطی بوده و اما سود عملیاتی بهار آن در قیاس با زمستان رشد حدود دو برابری داشته است. انتظار می رود در پایان امسال سود ۱۸۰ تومانی را به ازای هر سهم محقق کند و از منظر نموداری هدف ۱۰۰۰ تومانی را میتوان برای کوتاه مدت متصور بود
دنبال سهم کوچک و خاص هستید و وشرایط بنیادی را هم خوب پیش ببرد به نظر حفاری گزینه خوبی است و با دید میان مدت و حتی بنیادی حفاری گزینه جالب توجهی است . این ماه گزارش ماهانه و خبرهای سهم قابلیت های رشد سهم را افزایش میدهد .
با توجه به اینکه همیشه در برگشت های بازار قطعاتی ها بازدهی خوبی نصیب سهامدارانشان کردند، ختراک می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد، سهمی که تا به اینجای سال ۱۵۴۶ میلیارد تومان درآمد فروش ثبت کرده که ۴۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است و از منظر نموداری سهم حوالی ۳۷۰ تومان حمایت مهمی دارد و انتظار افزایش تقاضا از آن محدوده را داریم. برای امسال ختراک eps بالای ۸۰ تومان دور از انتظار نیست و در پایان سال مالی یکی از پایین ترین p/eها برای این سهم خواهد بود.


