جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزشنبه 27 مرداد1403

گزارش بازارامروزشنبه 27 مرداد1403

نوید خاندوزی
آگوست 17, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزشنبه 27 مرداد1403

بندبازی در 2 میلیون !

بازاری که سنگر 2 میلیونی را ازدست داده بود دوباره با کمک خبرها و اتفاقات آن را به دست اورد و کمی از سایه جنگ فاصله گرفت تا ابرهای تیره سیاست کنار رفته و رنگ آسمان بازار کمی آبی تر و زیباتر باشد … حتی با وجود دامنه 2% با این که تحرک عمیقی را نداشتیم ولی بازار قابل قبول ترو قابل تحمل تر است  . بازاری که این روزها بندبازی روی مرز حساس 2 میلیون را پیش گرفته وهمه چشم ها به او دوخته شده است  …

امروز شنبه اولین روز هفته و آخرین هفته مرداد را در حالی آغاز کردیم  که به نظر هفته پرخبر و آغاز متفاوتی را داشتیم.  یکی از مهمترین اتفاقات آغازین این هفته این بود که فیتیله جنگ و سایه شوم تهدید و درگیری جنگی  و مصیبت های کلیر کردن های شبانه از سر بازار کمتر شده بود و همین موضوع انگیزه خریداران را برای افزایش فعالیت در بازار بالا برده بود که در کنار این کاهش سایه جنگ ،بسته‌های ریز و درشت کمک به بازار سرمایه اعم از تبعی‌ها و تامین مالی از صندوق‌ها و تزریق ۱۰ همتی از بانک‌ها و …  نیز موثر بوده البته به یک نکته معتقدیم و به جد به آن اعتقاد داریم و آن هم این است که آنچه عامل اصلی حرکت این روزهای بازار شده چیزی جز بستر ارزندگی ویژه و خاص بازار نیست و مواردی که گفته شد کمک ابزارهایی برای بیشتر نشان دادن مطلومیت و ابعاد این ارزندگی به دل بازار است.  اما در هر صورت خبرهای خوب در این آخر هفته و ابتدای هفته کم نبود و بازار توانست تا حدودی این اخبار و اتفاقات را در دل خود لحاظ کرده و مسیر بهتری را در پیش بگیرد و امروز البته با یک تفاوت و آن هم دامنه نوسان دو درصدی در صفوف خرید به هم فشرده قرار داشت و فضای خوبی را رقم می‌زد . بازاری که روزی قفل در صفوف فروش بود امروز با صفوف خرید و عدم عرضه حجم مبناها مواجه شده بود …

مطابق رسم همیشگی شنبه ها …  اگر بخواهیم اخبار مهم این هفته را ذکر کنیم باید اذعان داشت که بی‌شک مهم‌ترین اخبار دو حوزه طبقه‌بندی می‌شود یک اخبار مربوط به جنگ غزه و حماس ولبنانو  تحولات منطقه که با آرامش نسبی فعلاً کمی فیتیله جنگ را پایین کشیده  و حوزه دوم  اخباری است که این روزها و همین دقایق نیز دنبال می‌شود و آن هم دفاع کابینه در مجلس است از ابتدا تا انتهای هفته با این موضوع درگیر خواهیم بود اما قطعاً انتهای هفته موضوع کابینه به پایان رسیده و از شنبه کار اجرایی دولت جدید آغاز می‌شود البته وزیر اقتصاد احتمالاً یکشنبه یا دوشنبه و سایر وزرای اقتصادی نیز در طول روزهای بعد اخبار مهمی را مخابره خواهند کرد و نظر و دیدگاه آنها می‌تواند مهم باشد از دیگر اخبار مهم این هفته می‌توان به تحولات بسته‌های ریز و درشت نجات بازار و مواردی از این دست اشاره کرد که شرایط خاصی را برای بازار رقم زدند از سوی دیگر تحولات نرخ نیما در طول این هفته نیز همچنان مهم و حیاتی ست جایی که به نظر اواخر مرداد  45600 را  لمس کرده باشیم …

اما سراغ بازار امروز برویم که دلایل مثبت آن را باید کمی بیشتر بررسی کرد…  در بالا هم عرض کردیم آنچه باعث تغییر و بهبود شرایط بازار شده بود شک نکنید ارزندگیست که در حال حاضر در بستر فعلی بازار قرار گرفته و انگیزه‌ها برای حضور در بازار را بیشتر کرده است اما در بستر این ارزندگی عوامل ریز و درشت دیگری هم قرار دارند که به بهبود فضا کمک کرده و شرایط را آماده برگشت و بهبود می‌کنند…. بی ‌شک اولین و مهم‌ترین دلیل مثبت بازار امروز کم شدن سایه جنگ و تحولات جنگی و اخبار جنگی است. ببینید موضوع جنگ هنوز به پایان نرسیده اما شرایط مذاکرات و اخباری که می‌رسد نشان می‌دهد احتمالاً پشت ماجرا امتیازاتی در حال رد و بدل شدن است که همین موضوع کافی بود تا بازار هم واکنش خوبی را به این موضوع نشان دهد

دقت داشته باشید که روزهای بعد از ترور هنیه بازار تقریباً ۱۰ تا ۱۲ درصد افت قیمت‌ها را تجربه کرد که هنوز بخش بزرگی از آن جبران نشده… یک نکته دیگر را نیز همین حالا  بگوییم که نگوییم روی دلمان می ماند … دیشب که داشتیم برخی از اخبار مذاکرات و صلح را در کانال می زدیم برخی از رفقا و فعالان بازار مدام اخباری مبنی بر شکست و ادامه جنگ و چرا طلا رشد کرد و … را می فرستادند و منتقد بودند که چرا اخبار منفی را نمیزنی ! مذاکرات شکست خورده ! !! اول این که روند دلار به خوبی همه چیز را نشان میدهد . دوم این که ما اخبار تولید نمیکنیم اخبار منابع معتبر را باید بزنیم …
سوم خداروشکر شما کاره ای در مملکت نشدید !!برای چندرغاز پرتفوی زمین زمان را به اتش میکشیدید … این که در راستای پرتفوی اخبار جنگ را بزرگ کنی و چشم به حقایق ببندی اسمش … بیخیال بگذریم …

از دیگر دلایل مثبت بازار به بسته‌های نجات و راهکارهای سازمان بورس هم می‌توان اشاره کرد احتمال تزریق ۱۵ همت پول آماده و پرقدرت به بازار تا اخر هفته و  انتشار اوراق تبعی ، افزایش ضریب اعتباری‌ها افزایش خرید صندوق‌های فیکس در بازار که احتمالاً با صدور یونیت در صندوق توسعه یش خواهد رفت از مهم‌ترین اتفاقات و رویدادهایی بود که برای کمک به بازار رقم خورد در سوی دیگر تحولات ریز و درشت بنیادی اعم از کنترل نرخ سود در سطح ۲۹ ۲۸ در نرخ‌های اخزاها و همچنین افزایش چشمگیر نرخ دلار نیما تا سطح ۴۵ و خبرهای مثبت از اظهار نظرهای اعضای کابینه در مورد بازار سرمایه از دیگر نکات مثبت و اخبار خوب بازار بودند البته هنوز یکی از مهم‌ترین ابعاد ارزندگی بازار یعنی گزارش مالی شرکت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و معتقدیم قطعی برق کمی برای بازار چالش برانگیز خواهد شد که امیدواریم با موارد دیگر جبران شود …

اما یک موضوع این میان وجود داشت که امروز سوال اکثر فعالان بازار است و آن هم دامنه نوسان بود بسیاری بر این عقیده‌اند که وقتی دامنه نوسان iمچنان محدود پیش می‌رود یعنی بازار همچنان با ریسک‌های مختلف مواجه است بله اتفاقاً درست فکر می‌کنید بازار همچنان با ریسک‌های ریز و درشت مواجه است به خصوص ریسک جنگ ! طبق شنیده‌ها قرار بر این بود تا دامنه نوسان به سطح ۳ درصد مثبت حرکت کرده و این هفته با این دامنه پیش برویم و فعلاً نوسان روی سه باشد اما دو اتفاق و یک نگرش باعث عدم تغییر جدی و افزایش آن تا دو درصد شد …

اولین آن این بود که از گوشه و کنار به تصمیم گیران اطلاع داده شده است که همچنان ریسک جنگ روی سر بازار قرار دارد و این موضوع فراموش شده نیست و هر آن ممکن است دوباره سر باز بزند که البته نکته دوم که به نظر نکته مهم‌تری است این است که احتمالاً نهاد ناظر یک ۵ روز دیگر زمان خریده تا دو موضوع تکلیفش روشن‌تر شود اولی تامین نقدینگی از بانک‌ها و بانک مرکزی و لاین اعتباری و فروش اوراق است و دومی تعیین تکلیف کابینه و شکل گرفتن تیم اجرایی که به نظر با توجه به اتفاقات تلخ چهارشنبه و شنبه طبیعی بود که آنها محافظه‌کارانه رفتار کرده و این دامنه دو درصد را حفظ کند نکته خاص این تصمیم این بود که این بار صندوق‌ها هم همان دو درصد قرار داده شدند که این موضوع به نظر بیشتر برای همچنان در صف بودن و صف ماندن این نمادها و عدم عرضه پرحجم آنها صورت گرفته است و البته اعتراضی بود که برخی از فعالان نیز داشتند که موجب عدم کارایی در بازار شده بود به نظر با این کار هم حرکت به سمت سایر سهم‌ها بیشتر می‌شود و هم این صندوق‌ها برای مدت بیشتری حباب منفی قیمتی خود را حفظ می‌کنند و صدور عجیب که منجر به حبس پول دراین صندوق ها شود را نیز متوقف میکند …

البته در مورد دامنه نوسان دو درصد و ادامه آن به نظر سیاست سازمان این است که همچنان با سرعت آهسته‌تری مسیر طی شود و فضا هیجانی پیش نرود و البته تجربه تلخ دامنه نوسان 6 درصد در آن دو روز کذایی چهارشنبه و شنبه نیز تجربه خاص و خوبی برای آنها شده است به هر حال بازار فعلاً روی دامنه نوسان 2 پیش می‌رود و احتمالاً هفته آتی این عدد به ۳ افزایش خواهد یافت که البته هنوز چیزی مشخص نیست و باید ریسک‌ها را بررسی کرد و فیتیله جنگ است که این موضوع را مشخص خواهد کرد …

و اما به سراغ موضوعی برویم به نام لاتاری خودرو که به نظر طوفان عجیبی در جریان‌های سیاسی و اقتصادی به وجود آورده و اگر پس از این ماجرا تغییری را در مسیر سیاستگذار شاهد نباشیم چیزی جز ادامه حماقت‌های اقتصادی را شاهد نخواهیم بود لاتاری اخیر خودرو یک زنگ خطر برای اقتصاد است شبیه دردهایی است که یک بیمار برای بروز بیماری نشان می‌دهد نشانه‌هایی از یک درد مزمن است که اگر درمان نشود به زودی تبعات سخت و تلخ‌تری را خواهد داشت در این چند روز سعی می‌کنیم در مورد ابعاد مختلف این موضوع صحبت کنیم …

ابتدا سه نکته را قبل از بررسی  این موضوع بیان کنیم …موضوع اول : مردم هیچ تقصیر و گناهی ندارند … وقتی چنین تورمی وجود دارد ارزش پول ملی در حال کاهش است و شرایط اینطور پیش می‌رود مردم چاره‌ای جز حفظ ارزش پول خود با فضا و شرایط این چنینی ندارند چه لاتاری خودرو باشد چه ثبت نام نرخ ارز مسافرتی و … هرجا حماقت قیمت گذاری دستوری از سمت سیاستگذار وجود داشته باشد ناگزیر صف‌های این چنینی نیز تشکیل می‌شود این چیزیست که نه یک سال و دو سال و ۱۰ سال ۴۰ سال است در حال تجربه کردن آن هستیم و مردم هم به خوبی به آن واقف هستند پس رفتار مردم یک رفتار طبیعی همیشگی و ناگزیر بوده که ۴۰ سال با توجه به رفتار حاکمیت تکرار شده …

موضوع دوم  سازمان بورس چند روز و به طور کلی در یک ماه گذشته با نامه‌ها و دیدارها و جلسات مختلف قصد داشت این موضوع بحران به وجود امده را پیش ببرد که جریان پولی بین ۱۰ تا ۱۵ همت راهی بازار شود تا بتوانند کمک مالی خوبی  برای تغییر شرایط فعلی گردد. برای بازار فلک زده ما  این عدد ، عدد بزرگی است اما برای فهم عمق بی‌تدبیری حماقت و کم خردی سیاستمداران همین نکته را بگوییم که این پول در عرض کمتر از چند ساعت در روز اول ثبت نام راهی حساب‌ها شد یعنی مردم برای لاتاری خودرو که احتمال برنده شدن آنها در آن کمتر از 2 درصد است چنین مشتاقانه و بی‌صبرانه حرکت کردند اما حاضر به اعتماد به بازار سرمایه نیستند و حق هم دارند چرا که قبل‌تر با رفتار همین سیاستمداران سر آنها بریده شد و این شرایط را شاهد بودند

آنها شاهد سیاست قربانی کردن اعتماد و دست در جیب شرکت‌ها بودند و برای همین حاضر نیستند ذره‌ای به این دولت و ساختار آن اعتماد کنند این اتفاق و رویداد دقیقاً آینه تمام نمای سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی دولت است که بر باد رفته و لاتاری بازی و قرعه‌کشی و چسبیدن به رانت‌های دلالی را به حرکت در یک بازار مفید اقتصادی ترجیح می‌دهند

موضوع سوم موضوع دشوارتری برای ما سهامداران است طبق برخی محاسبات بین ۳۵ تا ۴۰ همت رانت بی‌دردسر بین خریداران لاتاری خودرو توزیع می‌شود و درد و خشم ماجرا این است که این عدد از جیب سهامداران و شرکت‌ها گرفته می‌شود تا برخی به اسم لاتاریخودرو ثبت نام کنند

یعنی عملاً از جیب سهامداران شرکت‌ها خرج می‌کنند تا برای خود آبرو و اعتباری بخرند بعد هم ما به دنبال زیر بغل مار هستیم که چرا پول به بازار سرمایه نمی‌آید در روز روشن در یک دزدی آشکار جیب سهامداران و شرکت‌ها را می‌زنند و پاسخگو هم نیستند و از آن طرف انتظار دارند مردم به سیستم اقتصادی آنها اعتماد کنند .سرمایه‌گذار چه اعتماد و تشویقی برای حضور مفید و موثر و سالم باید داشته باشند نگاه فعلی دولت تقویت و رشد دلال‌هاست با این نگاه دلال پروری و تفکر مغزهای کوچک زنگ زده سیاست مداران ، کالاها و صفوف خرید این چنینی برای رشته های دیگر هر روز بیشتر و فعالان مفید اقتصادی هر روز کمتر می‌شود. این سیاست چندین و چند سال است که پیش می‌رود اما در سه سال گذشته درجه این حماقت به اوج خود رسیده و چه رانت‌های عجیب و غریبی که این میان جابجا نشد  از رانت  نرخ ارز بگیر تا خودرو و … مه همه  آنها با شعار پوپولیستی مردم و حفظ آنها و یا کنترل تورم زده شده که هیچ یک نیز محقق نشده و این عمق فاجعه فعلی را نشان می‌دهد که کشور را باند های رانت‌خواری و دلالان اداره می‌کنند نه فعالان اقتصادی … هرچقدرهم امروز پزشکیان یگوید که اولویت تاجرین و صنعت گران هستند رفتار عملی آنها چیز دیگری را نشان میدهد … شما با این سیاست ها قاتل اقتصاد هستید نه همراه …

خودرویی ها تخته گاز در مسیر برگشت

در نمادهای خودرویی شاهد روند مثبت و برگشتی سهام این گروه بودیم اصلاح قیمتی خوب این گروه باعث شده تا قیمت ها برای خرید جذاب شوند

در ایران خودرو سهم با صف خرید به سمت قیمت های 240 تومان در حرکت بوده تا در صورت عبور از این سطوح قیمتی به سمت قیمت های 260 الی 280 تومانی برگشت و بتواند افت و اصلاح قیمتی خود را جبران نماید ایران خودرویی که شاهد افزایش نرخ محصولاتش و امید به ازاد سازی نرخ گذاری محصولاتش در دولت جدید می باشد

در نماد در نماد زامیاد هم سهم صف خرید سنگینی دارد این سهم سود سازترین سهام این گروه بوده و جای رشد قیمتی و بازدهی مناسبی خواهد داشت براورد سود 100 تومانی در این سهم سبب شده تا زامیاد شرایط بنیادی ایده الی داشته و روند صعودی میان مدت صعودی خوبی به خود بگیرد

در خکرمان سود تلفیقی بالای شرکت در 12 ماهه و سود خوب در شرکت اصلی سبب شده تا سهم صف خرید خوبی را تجربه نماید خکرمان به سمت قیمت های 420 تومانی در حرکت بوده و در گام بعدی مهمان سطوح قیمتی 460 تومان خواهد داشت پی بر ای فوروارد سهم بر مبنای سود تلفیقی به 1 رسیده است

در قطعات  ختراک و خموتور که بماند و از سوی دیگر خکار باز شود قیمت خوبی بگیرد جذاب است و ختور و خزر هم جالب هستند در خزر 605 میلیارد ریال در فروردین فروش داشته است و اردیبهشت 1654 میلیارد ریال در خرداد 1686 میلیارد ریال بود
تیر به 1437 میلیارد ریالی رسیده و 4 ماهه 5384 میلیارد ریال بود که 2 برابر مدت مشابه قبل است.3ماهه اول 50 ریال سود داشت واز سود غیرعملیاتی هم خبری نیست 323 میلیارد ریال عملیاتی و 247 میلیارد ریال سود خالص دارد  به نظر قیمت خوب اصلاح کرده

دنبال سهم خاص میگردید در قطعات ختوقا و در بین خودرویی ها خگستر هم جالب است خگستر هم تبعی با نرخ خوب زده و انصافا خگستر و وساپا اصلاح عجیبی را داشتند

پتروشیمی ها پیش به سمت بالا

در نمادهای پتروشیمی شاهد روند مثبت و نوسانی خوبی هستیم این گروه به واسطه رشد قیمت دلار نیمایی از یک سو و بهبود وضعیت بنیادی خود از سوی دیگر مورد توجه قرار گرفته اند

نوری با صف خرید به سمت قیمت های 18 هزار تومان در حرکت است نوری برای امسال شایعات سود 4000 تومانی دارد سهمی که وضعیت خوبی داشته و فروشش به طور کلی برای سال جاری و ماههای اخیر متحول شده و رسیدن به این سود بالا دور از ذهن نیست

بوعلی همچنان رو به جلو در حرکت است این سهم شرایط بنیادی بسیار خوبی دارد سهمی که امسال سودش میتواند به سطوح 1000 تومان و حتی بالاتر برسد فروش تیرماه عالی و بازار در این سهم در انتظار فروش مرداد ماه می باشد

شگویا بار دیگر در روند مثبت قرار گرفت این سهم شرایط بنیادی خوبی داشته و می تواند تا قیمت های 1100 تومان پیشروی نماید تغییر نرخ گذاری محصولات شرکت از یک سو و احتمال افزایش رقابت برای محصولات شگویا سبب شده تا سهم در مسیر برگشتی خوبی قرار بگیرد سهم در صورت تصبیت در قیمت های بالای 1100 تومان سطوح 1200 الی 1250 تومانی را خواهد داشت

فولادی های سرسخت

فولادی ها امروز با حمایت های صورت گرفته در مسیر صعودی قرار گرفته و توانستند به رشد خود ادامه دهند رشد قیمت دلار نیمایی کمک زیادی به احیا این صنعت خواهد کرد

در فولاد مبارکه سهم با صف خرید که عمدتا روندحمایتی می باشد سطوح 420 تومان را در هم شکسته و به سمت قیمت های 460 تومان می رود این سهم شرایط بنیادی خوبی دارد و امسال سود 100 تومانی در سهم بعید نیست سهم پس از اصلاح قیمتی 20 درصدی حالا سعی در جبران بخشی از این اصلاح دارد

ذوب که قیمتش بسیار پایین امده و با یک ادامس قیاس می شود در مسیر برگشتی به سمت قیمت های 40 تومان است سهم وضعیت بنیادی خوبی ندارد و زیانده است و تنها امیدش به افزایش سرمایه مجددی است که قرار است از اورده نقدی داده شود و شاید این افزایش سرمایه منجر به شکل گیری روند حمایتی و رشد سهم شود

در فوکا سهم بعد از مجمع با صف فروش همراه شده است فوکایی که شایعات سود 350 تومانی برای سال جاری به دلشل رشد قیمت ورق ورشد تولید دارد و از سوی دیگر قرار است در شهریور ماه افزایش سرمایه شرکت به میزان 700 درصد از تجدید ارزیابی رونمایی شود به نظر می رسد فوکا جز سهامی است که سریعا می تواند صف فروشش تبدیل به صف خرید و در روند برگشتی قرار بگیرد

بانک های پر پول

در نمادهای بانکی شاهد روند صعودی خوبی بودیم بانک ها با حمایت پول های قوی به خصوص بانک هایی که سود سازی بالایی دارند مورد توجه قرار گرفته اند

در ونوین سهم با صف خرید سنگینی همراه و سودای قیمت های 300 تومانی دارد پی بر ای فوروارد سهم به کانال 2 رسیده است سهمی که تحولات اساسی بنیادی و سود سازی داشته و می تواند به قیمت های قبل خود یعنی رنج قیمتی 300 الی 320 تومانی برگشت بزند

ونوین از لحاظ قیمتی به پایینترین محدوده های شش ماه اخیر رسیده است و چند روزی است بدلیل ارزندگی بیشتر مورد تقاضای بازار است. محدوده 265 الی 275 تومان را می توان بعنوان باکس ارزنده سهم در نظر داشت. از لحاظ بنیادی برای سال جاری سود 200 تومانی به ازای هر سهم برآورد می شود که اوج ارزندگی ونوین در قیمتهای فعلی را نشان می دهد ولی رفتار سهم اصولا تابع رشد کلیت گروه بانکی بوده و محرکهای صنعت بانک را نیز باید زیر نظر داشت.

وبصادر که فروش سهام شرکت های زیر مجموعه را در دستور کار دارد با رشد قیمتی به سمت سطوح 160 تومان در حرکت است این سهم حمایت های خوبی شده و اصلاح زیادی نداشته است و در صورت توفیق در فروش سهام شرکت های زیر مجموعه توان رشد قیمتی بسیار خوبی را پیدا خواهد کرد

وشهر کماکان مهمان صف خرید سنگین و رشد قیمتی می باشد این سهم تا قیمت های 320 تومان در گام اول و سپس سطوح 360 تومان جای صعود دارد وشهری که تحولات بنیادی خوبی را تجربه و شرایط خوبی دارد به خصوص این که امسال انتظار مستهلک شدن زیان انباشته بانک و رسیدن به سود عملیاتی و غیر عملیاتی بالایی می رود

سیمانی ها و انتظارات بالا

در نمادهای سیمانی شاهد افزایش انتظارات اتی هستیم قیمت بالای فروش سیمان به دلیل کمبود این محصول سبب شده تا بازار انتظارات بالایی از سود سازی امسال این گروه داشته باشد

در نماد سیمان صوفیان روند صعودی و مثبت این سهم کماکان ادامه دارد سهم به زودی به مقاومت 4200 تومانی خواهد رسید عرضه ها در سهم فعلا بالا بوده و به نظر می رسد در قیمتهای 4200 تومان سهم استراحتی داشته باشد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و درمیان مدت توان عبور از این سطوح را خواهد داشت

سغرب که یکی از گزینه های جذاب سیمانی است پس از اصلاح ۱۰ درصدی، اکنون به اولین حمایت خود در ۳۷۵۰ تومان رسیده و به نظر در صورت بازگشت کلیت بازار به مدار تعادل، همین محدوده میتواند به افزایش تقاضا برای سهم کمک کند. شرکتی که بیشترین رشد نرخ تیرماه در بورس کالا را به ثبت رساند و با برآورد سود هر سهم ۱۰۰۰ تومانی برای امسال و تجدید ارزیابی که دارد، گزینه خوبی می تواند باشد.

سبهان هم مهمان نوسانات مثبت شد سهم صورت های مالی 3 ماهه بسیار خوبی داد رسیدن به سود 55 الی 60 تومانی برای سال جاری بعید نبوده و سهم حداقل جای رشد تا قیمت های 250 الی 260 تومانی را خواهد داشت سبهانی که تازه از یک تجدید سنگین برگشته و به همین دلیل پس از ثبت افزایش سرمایه ممکن است با فشار فروش همراه شود

چهارگوشه بازار

کباده همچنان با صف خرید بدون عرضه قفل شده است این سهم هم طرح افزایش ظرفیت 50 درصدی تولیدات خود را دارد و هم افزایش نرخ 50 درصدی گرفته است این سهم تا قیمت های 1250 و 1400 تومان فعلا جای رشد دارد کباده ای که شایعات سود 400 الی 500 تومانی برای سال جاری و سود 700 تومانی را برای سال اینده دارد

نیان هم با سرعت و صف خرید به سمت قیمت های 4200 تومانی در حال پیشروی بوده تا در گام بعدی مهمان قیمت های 4600 تومانی شود نیانی که افزایش سرمایه بالای 300 درصدی را در دستور کار دارد و از سوی دیگر تخمین سود 1000 تومانی برای سال جاری و تقسیم 90 درصدی این سود باعث توجه خاص بازار به این سهم دانش بنیان شده است

فباهنر یکی از بنیادی ترین سهم بازار که امسال تخمین سود 100 تومانی دارد با رشد قیمتی همراه شده است این سهم به سمت سطوح قیمتی 460 تومانی رفته و فردا در صورت شکست و عبور از این قیمت ها تا سطوح 500 تومان صعود خواهد کرد وضعیت بنیادی بسیار عالی این سهم سبب شده تا همچنان جز سهام برتر بنیادی بازار مورد توجه واقع شود

تایرا با دید نگهداری گزینه مناسبی است که علاوه بر کم‌ریسک بودن، بنیاد خوب و p/e پایینی نیز دارد. به نظر 850 تومان پایین سهم است. سهمی که سود امسالش حوالی 300 تومان برآورد می شود و و در صورت عبور پرقدرت از مقاومت 1000 تومانی، مسیر برای رسیدن به هدف 1200 تومانی هموارتر خواهد شد.

در گروه حمل و نقل در گزارش تیرماه خوب ظاهر شد و به درآمد 105 میلیارد تومانی رسید و مجموع درآمد 4 ماهه حدود 50 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است و می توان انتظار داشت که سهم شرایط بهتری را تجربه کند. به لحاظ نموداری بیش از یک سال است که در یک کانال نزولی قرار دارد و این روزها هم نزدیک به کف کانال قرار دارد و افراد پر ریسک می توانند با هدف یک نوسان 15 درصدی تا سقف کانال، وارد سهم شوند.اما به افراد کم ریسک توصیه می کنیم تا شکسته شدن روند صعودی برای ورود صبوری کنند.

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم