گزارش بازارامروزیکشنبه 31تیر1403
تیرباران خوش بینی !
تیر هم به پایان رسید و از آنچه فکر میکردیم برای بازار تلختر و دردناکتر تمام شد. تمام امید تیر به این بود که با تغییر دولت و امیدواری به انتخابات روح تازهای در کالبد این جسم نیمه جان دمیده شود و فضا کمی بهتر باشد اما هرچه جلوتر رفتیم آن جو خوشبینی که وجود داشت کاهش یافت و جای خود را به ترس و بدبینی داد
البته که هنوز زود است در مورد این موارد قضاوت کنیم اما آنچه پیش روی ماست و در حال حاضر میبینیم این است که وضعیت شرکتها حال و روز خوبی را نشان نمیدهد و وضع بدتر شده
عمده شرکتهای بزرگ بازار با چالش بزرگ افت حاشیه سود و کاهش سودآوری مواجه هستند که البته این موضوع خود را به خوبی در قیمتها نشان داد …
اما حقیقت امر انتظار این را نداشتیم که این جو سنگین افت سودآوری را شاهد باشیم در کشوری که تورم روی آن سوار است و همه چیز در یک سال گذشته دو برابر شده در جا زدن سود شرکتها هم عقب ماندگیست چه برسد به شبیه قبل بودن
و البته این گزارشها یک نکته را به ما یادآور کرد که ادامه رویه قبلی دولت قبل و سیاستهای قبلی چه بلایی بر سر اقتصاد میتوانست بیاورد و آن اسب زین شدهای که چهار نعل به سمت نابودی اقتصاد میتازید اگر لاینش را تغییر نمیداد امروز مشخص نبود با چه امیدی باید چشم به آینده داشته باشیم
هرچند از دولت فعلی هم که تازه میخواهد بر مسند کار قرار گیرد انتظار آنچنان بالایی نیست اما حداقل میدانیم این تیم فعلی حرفهایتر با دانشتر و احتمالاً منطقیتر و عاقلانهتر عمل میکند و البته امیدواریم چند صباح دیگر نیاییم بنویسیم دزدی که با چراغ آمده بود گزیدهتر و حرفهایتر دزدید…
به هر حال اولین ماه تابستان را در حالی پشت سر گذاشتیم که اوضاع خوبی را در بازار شاهد نبودیم و ماه خوبی نیز سپری نشد و قیمتها فضای خوبی را لمس نکردند و بدتر از همه آن امید خوشبینی که نسبت به بازار بعد از انتخابات وجود داشت با پایان تیر تیرباران شد و گوشه دیوار افتاده است…
در مورد گزارشها امروز مفصلتر صحبت خواهیم کرد اما قبل از آن یک نکته را بیان کنیم دوباره شایعه حضور پزشکیان در تالار بورس مطرح شده و برخی آن را دستاورد و دستاویزی برای حرکت بازار میدانند یک بار دیگر با هم آنچه را که قبلتر در مورد ایشان و این موضوع بیان کرده بودیم بیان میکنیم شاید حضور ایشان یک سیگنال قوی برای بازار باشد اما به نظر بازار سرمایه از این موارد عبور کرده و دنبال جو مثبت چند دقیقهای و چند ساعته نخواهد بود
مگر آن شهید قبلتر از بازار بازدید نکرده بود اما چه بلایی بر سر شرکتها و اقتصاد آورد؟؟!! آن سه سال تلخترین و بدترین نوع آوار و ضربه به بازار سرمایه بوده … اگر ایشان میخواهد راهی تالار بورس شود قدمش روی چشم اتفاقاً کار خوبیست پالس خوبی هم ارسال میکند اما آنچه در حال حاضر برای بازار مهم است این است که از این گرداب و باتلاقی که در آن به واسطه سیاستگذاریهای غلط به وجود آمده رهایی یابد …
تصور کنید شما در باتلاقی تا گردن فرو رفتهاید و انتظار یک کمک از سیاست گذار را دارید که شما را به این باتلاق هول داده و حالا او آمده و بالای سر شما ایستاده با لهجه ترکی لبخند میزند و با همون لحن خودمانی احوالپرسی میکند پزشک برادر این بازار نیازمند بازگشت اعتماد و آرامش است نیازمند این است که به او اطمینان داده شود رویه این چند سال به سر رسیده و وقت تصمیمات عقلانی و عاقلانه رسیده است حالا در تالار یا در جای دیگر …
نتیجه آنچه در این سالها اجرا شده را امروز در صورتهای مالی شرکتها میبینیم بازار از این فرار میکند این نیاز دارد که او را از این موضوع دور کند و الا بازدید از تالار چه فایده میتواند داشته باشد وقتی سیاستگذاریها روشن و شفاف نباشد و باز هم تاکید میکنیم و دوباره تاکید داریم سیاستگذاران فعلی دولت منتخب باید زبان باز کرده و موارد را بیان کنند میدانیم انتظار زیادی و کمی زود است اما به هر حال شاید تا ۷ مرداد که تنفیذ و تحلیف و… استارت بخورد بازار زیر این فشار بیاعتمادی دوام نیاورد و فضای دراماتیکی را تجربه کند
بازار امروز که حرفی بزای گفتن نداشت سراغ عامل موثری به نام گزارش ها برویم…
اما قبل از اینکه به بیان اثرات گزارشها پردازیم چند نکته را یادآور میشویم نکته اول که نکته مهم همیشگی ماست این است که برخلاف بسیاری از عزیزان معتقدیم گزارشها اتفاقاً نقش موثر و ویژهای در بازار دارند و در یک بستر آرام سیاسی که نه بمباران اسرائیل و لبنانی باشد و نه شائبه جنگ و در فضایی که نرخ سود سیر آرامی را طی میکند و نرخ دلار نیما نیز منطقی باشد و یا روند منطقی را طی کند گزارشهای خوب و نرمال میتواند بازدهیهای خوبی را نیز در بازار رقم بزند.
کما اینکه حتی در همین ماههای اخیر که فضای خوبی در بازار حکمفرما نبود برخی شرکتها به واسطه گزارشهای قوی و شرایط خوب بنیادی بازدهیهای خوب و نرمالی را ثبت کردند
پس اینکه فکر کنیم گزارشها بی تاثیر است خیر به هیچ وجه این چنین نیست و همچنان قبله بنیادی بسیاری از فعالان بازار کدال است و زمزمه و نجوای شب و روز آنها خواندن گزارش که از دل آنها بتوانند گزینههای منطقی و پربازده و پر پتانسیل را انتخاب کنند پس این نظر مقطع فعلی یعنی انتشار گزارشهای میان دورهای و ماهانه مقطع مهم و حساسی برای بازار است
اما نکات گزارش اخیر … طبق معمول گزارشها ،مجامع و هر رویداد مالی به دقیقه ۹۳ موکول شده و این انباشت اطلاعات و اتفاقات در روزهای پایانی ریسک بازار را بسیار بسیار بالا برده و آن را شرطی کرده است واقعا نمیدانیم چه بگوییم حداقل ۲۰ تا ۳۰ بار این موضوع را قید کردهایم و هر بار نیز همه گوش دادند و فراموش کردند و هر بار نیز وضع بدتر شده قبلترها مجامع حداقل نظم بهتری داشت… امسال مجامع هم در دقیقه ۹۰ برگزار میشود گزارشها هم همه به روز آخر موکول شد و این بیشک یک آلارم خطرناک برای استفاده کنندگان در بازار است که البته معتقدیم درز اطلاعات نهانی و منفی این چند روز اخیر بازار در برخی شرکتهابیارتباط نبوده
نکته بعد همه گزارشها که منفی نبودند ما چند دسته گزارش داشتیم برخی که اصلاً ویران بودند و تقریبا بازار احتمالاً یک دور دیگر روی آنها فشار فروش و جو منفی را ایجاد خواهد کرد .برخی متعادل و در حد سال قبل عمل کردند و یا اندکی بهتر بودند و در نهایت برخی گزارشها که شاید ۱۰۰ تا ۱۲۰ شرکت را شامل میشد وضعیت نسبتا نرمال و خوبی را داشتند
کار امروز و مهم همه فعالان و تحلیلگران بازار باید این باشد که غر زدن را کنار گذاشته و اگر قرار است در این بازار حرکت کنید به بررسی همین گزارشها پرداخته و از دل آنها فرصتهای خوب سرمایهگذاری را شناسایی کنید چرا این را عرض میکنیم به این دلیل که حتی اگر فضا خوب پیش نرفت سابقه این چند ماه نشان داده که برخی شرکتها به واسطه این گزارشها و شرایط بنیادی میتوانند بازدهی خوبی را ثبت کنند بی دردسر و بدون حاشیه و در ان روی سکه نیز اگر اوضاع بهبود یابد سرعت رشد ثبت بازدهی آنها بیشتر میشود…
پس بهتر است از همین امروز دست به کار شده و با بررسی دقیق گزارشها به سلکشن این ۱۰۰ تا ۱۲۰ شرکت و بررسی قیمت و چشم انداز سودآوری و پی بهای فوروارد و فعلی آنها پرداخته و گزینههای خرید را محدودتر کنید در این فیلتر به اسم و رسم شرکتها توجه نکنید البته سابقه آنها مهم است اما به نظر حتی شرکتهای کوچک بازار میتوانند در این فضا یک گام جلوتر باشند یا به عبارت دیگر در بین گزارشهای فعلی شرکتهای ریز و کوچکی هستند که اتفاقاً گزارشهای خوبی داشته و پی بهای خوب و چشم انداز روشنی هم دارند و قابلیت یک بازدهی منطقی و نرمال را نیز خواهند داشت…
به نظر یکی از مهمترین کارهای صندوقهای اهرمی و صندوقهای سرمایهگذاری و همچنین حقوقیهای پا به کار بازار این است که در این طیف حرکت کرده و سیر مثبتی را پیش ببرند و در بازار به خصوص در این شرکتها فعال باشند. معتقدیم روشن شدن موتور این دسته از شرکتها کم کم جریان پول را به گردش انداخته و برآیند مثبتی را برای کل بازار رقم میزند البته این موضوع آخر پیش شرط مهمی دارد که بهبود فضای عمومی بازار است
پس آنچه بعد از خواندن گزارشها برای همه ما مهم خواهد بود این است که آنها را تقسیم بندی و طبقهبندی کرده و بر مبنای آن و البته با نگاه به آینده پورتفوی جدید چیده یا پرتفو های قبلی را اصلاح کنید
و اما حرف آخر در مورد گزارشها و اتفاقاتی که رخ داده
آنچه امروز در گزارشهای سه ماهه البته در مقایسه با مدت مشابه و دورههای قبل داشتیم به خوبی نشان دهنده یک موضوع بود و آن هم اینکه حال بازار بی دلیل خوب نبود و برای این خوب نبودن دلیلی داشت که حال بد شرکتها در سودآوری و حاشیه سود یکی از مهمترین آنها بود فروش شرکتها در حالی نسبتاً خوب و نرمال یش میرفت که البته انتظار بالاتری بود اما آنچه شرکتها را در این دوره زمین زد چیزی جز افزایش هزینهها و تحمیل هزینه به دوش شرکتها نبود
البته همیشه به این شکل پیش میرفت که فروش شرکتها با افزایش نرخها این هزینهها را جبران میکرد اما اولین حماقت دولت در سیاستگذاریها یعنی نرخ گذاری دستوری دستور دادن به شرکتها و فروش ارزی آنها خود را به این شکل نشان داد که امروز در اکثر پتروشیمیها افت ۲۵ تا ۶۰ درصدی درآمد را نسبت به مدت مشابه شاهد بودیم
اثرات این اتفاق که مستقیماً ناشی از حماقت در سیاستگذاریها و اعمال سیاستهای غلط از سوی دولت است خود را به زودی در کاهش مالیات دریافتی دولت ،کاهش دریافتی صندوقها و شرکتهای دولتی .متوقف شدن بسیاری از پروژهها و طرحهای توسعه و موارد دیگر نشان خواهد داد در صنایع پایین دست نیز تعدیل نیرو و عدم اجرای طرحهای تولیدی جدید ستاورد این سیاستگذاریهاست
تازه این میان ارزش داراییهایی که نصف و یا بیشتر از دولت و مردم دود شد و به هوا رفت را کسی حساب نمیکند
به هر حال همه این موارد را عرض کردیم تا بگوییم دو روز واکنش مثبت بازار به تغییر دولت به دلیل واکنش به پایان این وضعیت بود … بازار خوب میدانست چه بلایی بر سر او آمده و چه چیزی در انتظار اوست و برای همین آن واکنش را نشان داد حالا تکلیف پیش روی بازار روشن است…
یا تیم جدید بر مسیر قبلی با کمی افت و خیز کمتر حرکت میکند و یا فرمان چرخیده و اوضاع به طور کلی تغییر خواهد کرد در صورتی که
بازار شاهد این تغییر نباشد و فضا همچنان بر همان روال سابق پیش برود به نظر قیمتهای فعلی حتی قیمتهای غیرمنطقی هم نبوده و واکنش درستی به فضای فعلی بازار بوده است و فقط و فقط در صورت چرخش به سمت مسیر عقلانیت در تولید است که میتوان به بازار امیدوار بود…
انتشار گزارشها و خبرها و رویدادهای فعلی نشان میدهد چه چیزی در انتظار دولت و سهامداران است و با توجه به تیم اقتصادی دولت، آنها به خوبی مسیر تغییر را نیز میدانند حالا همه چیز بستگی به خود آنها دارد که در چه سمت و چه جهتی گام برمیدار ند
یا به سمت عقلانیت حرکت کرده و اقتصاد و تولید و بازار سرمایه و به طور کلی کشور را نجات میدهند یا قرار است در بر همان پاشنه بی خردی و تصمیمات پوپولیستی و غیر اصولی بچرخد که حداقل تکلیف برای ما بورسیه ها روشنتر است…
سیمانی ها و واکنش مثبت
در نمادهای سیمانی شاهد واکنش مثبت سهام این گروه به گزارش های 3 ماهه خوب خود بودیم
سیمان بهبهان بعد از تجدید ارزیابی با صف خرید خوبی بازگشایی شد همچنان سهم صورت های مالی 3 ماهه خوبی را هم ارائه کرده است به نظر می رسد سبهان تا قیمت های 260 و سپس در صورت شکست این سطوح مهمان قیمت های 300 تومانی شود
در سیمان صوفیان امسال براورد سود 900 الی 1000 تومانی را داریم سهم عملکرد به شدت عالی داشته است اگر این سهم موفق به عبور از قیمت های 4200 تومانی شود تا قیمت های 4600 و سپس هدف نهایی 5000 تومان جای صعود خواهد داشت سهمی که شرایط بسیار خوبی را دنبال و در وضعیت مناسبی قرار دارد
سفارس ارام ارام در حال رشد قیمتی و رساندن خود به قیمت های 4600 تومانی می باشد سهمی که شرایط بنیادی خوبی به خصوص از نظر سود سازی و ان ای وی پیدا کرده و تقسیم سود بالا در مجمع اخیر نشان داد توانایی شرکت به شدت افزایش و تحولات خوبی در شرکت های زیر مجموعه حادث شده است
ساختمانی ها در تلاش
در نمادهای ساختمانی شاهد تلاش هایی برای نوسانات مثبت این گروه بودیم شرکت هایی که گزارش های عملکردی بهتری داشتند امروز وضعیت مناسبتری را در معاملات خود شاهد بودند
در این گروه ثالوند تلاش داشت تا به قیمت های 1450 تومانی برسد امسال ثالوند سود 250 تومانی و با این سود اهداف قیمتی بالایی دارد سهمی بنیادی در گروه که پتانسیل های خوبی برای رشد میان مدتی دارد
در ثبهساز سود خوبی به بازار گزارش شد توان سود سازی سهم مثل پارسال بوده و امسال هم سود بالای 50 تومانی محقق می شود با این سود سهم حداقل باید تا قیمت های 250 تومان یک نوسان مثبت را تجربه نماید سهمی که کف قیمتی 200 تومانی دارد
ثاخت در کف قیمتی 400 تومان حمایت های خوبی می شود این سهم دارایی محور گروه ساختمان در انتظار مشخص شدن نتیجه تجدید ارزیابی خود می باشد اخرین اخبار حکایت از تعیین کارشناسان رسمی دارد به نظر می رسد رقم تجدید خوبی در انتظار ثاخت باشد
معادنی امیدوار
معدنی ها گزارش های خوبی داشتند برخی سهام این گروه چشم انداز مناسبی داشته و برخی دیگر وارد فاز اصلاحی شدند
فزر همچنان نوسانات ارام مثبت دارد سهم با کف قیمتی 4800 تومانی و مقاومت 5600 تومانی روندش فعلا نوسانی است اما همچنان قیمت طلا بالا و اونس جهانی هم رشد خوبی داشته است براورد سود 1000 تومانی همچنان در سهم قوی می باشد فزری که اینده روند قیمت دلار و طلا روند سهم را خواهد ساخت
واحیا در صف خرید قفل است این سهم شرایط بسیار ایده الی دارد امسال براورد سود 170 الی 180 تومانی و برای سال مالی جدید براورد سود 250 تومانی دارد این امر به واسطه جهش سود سنگ اهن سپاهان است سود سنگ اهن سپاهان در سال 1401 حدود 1 همت و برای سال 1402 حدود 2 همت و برای امسال تخمین سود 2.5 الی 3 همتی زده می شود همین امر سبب تحولات اساسی در واحیا شده است
کنور گزارش عملکردی بسیار عالی داشت سهمی که به واسطه طرح های توسعه ای به خصوص دو طرح مهم گندله سازی و کنسانتره به شدت مورد توجه می باشد سهم جای اصلاح قیمتی بالایی نداشته و فعلا روندش نوسانی دنیال می شود کنوری که گزارش 3 ماهه خوبی داشت و برای سال جاری تخمین سود 120 تومانی دارد
چهارگوشه بازار
زامیاد امروز در قیمت های 400 تومان حمایت شد صورت های مالی 3 ماهه عالی و رشد سود را به همراه داشتو بر گمانه زنی سود 100 تومانی برای امسال تاکید داشت زامیادی که رسیدن به قیمت های 460 تومان فعلا برایش محتمل است
در نماد رنیک که بارها پس از مجمع به واسطه عملکرد 3 ماهه عالی تاکید شده بود شاهد انتشار صورت های مالی قوی بودیم صورت های مالی که نشان می دهد این سهم امسال قابلیت رسیدن به سود 250 تومانی و با اعمال پی بر ای متوسط 5 ارزش ذاتی 1250 تومانی را دارامی باشد سهم با صف خرید سنگینی امروز صدر نشین بازار بود طبق گفته مجمع رنیک در 3 فصل آتی هم عملکردی مانند بهار خواهد داشت. در نتیجه سود سالانه نماد به عدد 230 تومان خواهد رسید که PE را به عدد 3 میرساند که رقمی جذاب است. با توجه به گزارش خوبی که داشته احتمالا تقاضای بازار را همراه خود داشته باشد و میتوان 950 تومان به عنوان هدف نماد در نظر گرفت.
در کصدف سهمی که طرح توسعه بسیار خوبی دارد به طوری که این طرح توسعه با پیشرفت بالای 70 درصدی در سال اینده افتتاح و سبب جهش 200 درصدی تولیدات شرکت می شود حالا شاهد دریافت افزایش نرخ سنگین 50 درصدی محصولات شرکت بودیم کصدف طی این مدت اصلاح قیمتی بالایی داشته و از طرف دیگر پتانسیل های بنیادی خوبی برای سال جاری هم ازبابت دریافت افزایش نرخ و هم سال اینده از بابت طرح توسعه دارد
در گروه فولاد فسپا که فروش خوبی را در سه ماهه ابتدایی تجربه کرده بود، در بهار ۴۵ تومان سود به ازای هر سهم محقق کرد و این در حالیست که این سهم در کل سال قبل ۱۷۱ تومان سود شناسایی کرده بود. با چشم انداز مثبت سودآوری شرکت اصلی و همچنین شرکتهای زیرمجموعه، سود تلفیقی 230 تومانی برای امسال دور از انتظار نیست. مجمع سهم امروز برگزار می شود و بعد از بازگشایی و کمی اصلاح می تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.
مجمع شکربن برگزار شد و درآمد وپترو در اثر مجامع شکربن، پلوله، شدوص و پسهند به ازای هر سهم به عدد 2493 ریال رسید. تحلیل گران از سود 650 تومان برای سال جاری وپترو صحبت می کنند. همچنین سهم با شایعه تجدید ارزیابی دارایی همراه است.
نوری یکی از بهترین های پتوشیمی بود حاشیه سود ناخالص شرکت از 24.7% در فصل زمستان به 22.5% رسیده است. نرخ میعانات گازی شرکت به عنوان مهمترین ماده اولیه با رشد 15% همراه بوده است و همین مورد باعث افت حاشیه سود شرکت شده است.بهای تمام شده همچنان در محدوده های 76-77 درصد می باشد که خوب است.سهم اصلاح خاصی نداشته و بهتر است صبر کنید و در اصلاح های احتمالی و در قیمت های 14500-15000 تومان می تواند شرایط منطقی تری برای ورود داشته باشد. از دید ما تارگت بالای 20 هزار است
در گروه غذایی واقعا غپینو خوب بود 46% رشد فروش داشته و بهای تمام شده از سال قبل سیر کاهشی داشته که نکته مثبت گزارش می باشد.رشد سود سهم ناشی از رشد تولید و نرخ های فروش بوده است.به لحاظ نموداری باید گفت که در یک ماه اخیر حدود 30 رشد کرده و به محدوده مقاومتی 350-360 تومان نزدیک شده و از طرفی اندیکاتور RSI نیز در محدودهای اشباع خرید قرار گرفته است. بهتر است سهم را در واچ لیست داشته باشید و در صورت اصلاح تا 300-310 تومان، وارد سهم شوید.
انصافا در بازار خکار گزارش خوبی زد خکار در بهار 85 ریال سود داشته و نسبت به بهار پارسال رشد 70 درصدی نشان میدهد. همچنین در مقایسه با زمستان پارسال حاشیه سود خالص شرکت کاهش پیدا کرده و علت آن کاهش درامدی در بهار بوده است. احتمالا برای امسال حدود 65 تومان سود داشته باشد و گزینه بنیادی و خوب از گروه قطعات است و بهتر است در منفی های قیمت های به سهم وارد شد.
جو دارویی ها در بازار بد نیست ولی همه خوب نیستند دردتماد فصل بهار 296 تومان سود شناسایی کرد و در مقایسه با بهار پارسال رشد 64 درصدی نشان می دهد. همچنین در مقایسه با زمستان حاشیه سود خالص افزایش پیدا کرده است و بهای تمام شده کنترل شده و تغییری نکرده. برای امسال انتظار داریم 1000 تومان سود شناسایی کند. قیمت رشد زیادی داشته و خرید در حوالی 5600 تا 5700 تومان و در صورت حمایت می تواند مناسب باشد
در نهایت عملکرد خود فولاد هم خوب بود و با 400 ریال تقسیم امروز 4600 4700 ریال باز شد فرصت خوبی برای خرید است .به نظر دراین شرایط بد فولاد همین که خود را در حد قبل حفظ کرده کار بزرگی کرده است و 3 ماهه بدون غیرعملیاتی 248 ریال سود محقق کرده است که 285612 میلیارد ریال سود عملیاتی و 267654 میلیارد ریال سود خالص دارد به نظر گزارش معقولی نسبت به هم صنعتی هاست امسال 1300 ریال را هم میتواند داشته باشد
در پارسان به نظر 6300 ریال سود احتمالی را داریم و این خبرخوبی برای وغدیر و خود پارسان است و اید خود پارسان درحال حاضر گزینه خاص تری برای بازار شود و در مجموع عملکرد خوب و قوی را بتواند در بازار نشان دهد قیمت های زیر 28000 ریال بهترین قیمت خرید پارسان است .
در بین گروه زراعت زفکا واقعا خوب عمل کرده و منفی و زیر 1800 ریال سهم گزینه خوبی برای خرید است رشد 44% را در سود نسبت به دوره مشابه دارد و با سرمایه قدیم 734 ریال و با سرمایه جدید 90ریال محقق کرده است و 833 میلیارد ریال سود عملیاتی و 1100 میلیارد ریال سود خالص دارد به نظر 400 ریال سود را دارد و حرکت به سمت 2500 2600 را پیش میگیرد و ارام ارام می رود
در این گروه گزارش سبمرغ چنگی به دل نمی زد ولی مجوز 2164 درصدی را گرفت و این نکته مهمی برای سهم است و خرید سیمرغ قبل از افزایش سرمایه برای میان مدتی ها خوب است .
در لاستیکی ها تا اینجا گزارش پکرمان و پارتا خوب بوده و پتایر بعد ازانها پاسا جالب نبود و سراغ پکویر می رویم پکویر در 3ماهه 2988 میلیارد ریال سود عملیاتی و 1840 میلیارد ریال سود خالص داشت در 6ماهه سود هر سهم 461 ریال شده و نرمال بود و 6982 میلیارد ریال سود عملیاتی و 4505 میلیارد ریال سود خالص دارد و رشد خوبی را داشته است . به نظر با چشم انداز 900 تا 1100 ریال سود قیمت هم نرمال است و همچنان پارتا و پکرمان و پتایر جالب تر هستند


