جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزدوشنبه 11تیر 1403

گزارش بازارامروزدوشنبه 11تیر 1403

نوید خاندوزی
جولای 1, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزدوشنبه 11تیر 1403 

آتش بس موقت ؟! 

امروز هم بازار روز نسبتاً بی رمق ولی کمی بهتر ازدیروز را سپری کرد که شاید به شدت دیروز منفی نبود ولی آتش بس موقت و شکننده ای بود و باز هم از ترس آنچه ممکن است بر سر او بیاید دست خرید محافظه کار رفتار میکرد … البته امروز به واسطه اظهار نظرهای مختلف کاندیدا در مورد بازار کمی آن حس ترس گرفته شده بود و کمتر بود اما وجود داشت…
این روزها نوشتن گزارش بازار در این موقعیت و این وضعیت یکی از سخت‌ترین کارهای ما شده و کلمه به کلمه نوشته‌های خود را مجبوریم بارها و بارها بخوانیم و مرور کنیم تا سوء برداشتی نشود و چه عجیب که در چنین فضایی بعد از هر نوشتن آماج حرف و حمله قرار می‌گیریم که چرا از یک کاندید خاص طرفداری می‌کنید و قسمت عجیب‌تر ماجرا این است که از هر دو طیف این موضوع را بیان می‌کنند اما به هر حال سرعت تحولات و اتفاقات سیاسی در حال افزایش است ،بازار سرمایه نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین دماسنج‌های دنیای سیاست و اقتصاد این واکنش‌ها را نشان می‌دهد اگر بازار به یک کاندیدا واکنش منفی نشان می‌دهد و گارد منفی دارد به دلیل جمع‌بندی قاطبه بازار از رفتار و یا احتمالاً اطرافیان اوست خیلی دنبال عوامل ریز و درشت دیگر نگردید اما در هر صورت بازار در این دو روز باقیمانده نیز تمام می‌شود و ما وارد فاز جدیدی از شرایط بازار سرمایه خواهیم شد
امروز از دو نکته صحبت خواهیم کرد که روی صحبتمان بیشتر با فعالان بازار است نکته اول به خصوص با دوستان فعال در حوزه سیاسی و اهالی رسانه به نظر نباید فضای دو قطبی عجیب و سنگین را در بازار ایجاد کنیم که مثلاً یکی از کاندیدا خداوندگار کمک به بازار است و آن یکی نقش شمر را ایفا خواهد کرد… بعد در دو قطبی که خودمان ایجاد کرده‌ایم بعد از اعلام نتایج با برنده شدن یکی و اولین اظهار نظر حس سرخوردگی را ایجاد کنیم و با برنده شدن آن یکی حس شکست و این دو قطبی ایجاد شده فعلی را به سمت بازی بازنده بازنده صرف پیش می‌بریم
به نظر از رفتارهای هیجانی باید پرهیز کرد و هر دو طرف را در زمین بازی بازار سرمایه نگه داشت…
این مهم‌ترین کار ماست که نامزدها نسبت به بازار سرمایه حرف بزنند و نظرات را بیان کنند تا حداقل از آن به عنوان یک سند برای روزهای بعد از انتخابات استفاده شود….

اما نکته دوم برخی دام سوال می‌کنند که این روزها چه کنیم بفروشیم یا بخریم حقیقت امر می‌خواستیم روز چهارشنبه در مورد این موضوع صحبت کنیم اما متوجه شدیم که ممکن است دیر شده باشد از همین رو امروز مفصل‌تر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد اینکه بخریم یا بفروشیم اگر سوالی کوتاه مدت باشد قطعاً باید بازی احتمالات را در نتایج انتخابات در نظر گرفت در کوتاه مدت تاکید می‌کنیم در کوتاه مدت که شاید به یک هفته هم نکشد بازار سرمایه ممکن است از یک کاندید و نامزد استقبال بهتری کرده و آن دیگری فشار فروش ایجاد کند
ما احساس می‌کنیم نه آن مثبت مثبت قوی و با دوامی خواهد بود و نه آن منفی ادامه دار و سنگین… پس بهشت و جهنم عجیبی آن طرف انتخابات در انتظار ما نیست اما کسی رد نمی‌کند که یک نوسان ۲۰ درصدی پیش روی بازار خواهد بود…

تکلیف فروشنده‌ها که به نظر روشن و مشخص است با توجه به فضای فعلی اگر واقعاً فضای فعلی را فضای خروج سرمایه و انتخاب سخت و شرایط این چنینی بدانیم ، فروش گزینه مهم قابل بررسی خواهد بود اما حتی با قیمت‌های فعلی و درصد احتمال مختلف باز هم می‌شود در مورد خرید در بازار و پذیرش ریسک انتخابات پیش رو صحبت کرد

اتفاقا معتقدیم خریداران برای روز چهارشنبه می‌توانند با توجه به جمیع جهات و در نظر گرفتن موارد مختلف کمی فعال‌تر در بازار حاضر باشند باز تاکید می‌کنیم از آن طرف فردای انتخابات بهشت و جهنم نسازیم .
در صورت انتخاب پزشکیان درست است که چشم اندازهای روشنی پیش روی اقتصاد ایجاد می‌شود اما همین دیروز بود که یکی از مقاطع کابوس‌ وار و تلخ سال‌های گذشته بازار در تیم ایشان قرار گرفت(البته دکتر طیب نیا را انسان عاقل و با سوادی می‌دانیم و عقلانیت را دوای درد فعلی ) و یا در مورد جلیلی هم همین است نباید از او جهنم سوزان بازار سرمایه را ترسیم کرد شاید دیدگاه‌ها و نظرات او متفاوت‌تر بود البته که در فضای فعلی و با نگاه فعلی دیدگاهی که بازار دارد کاملاً درست است یعنی تیم پزشکیان را منطقاً و عقلاً مناسب‌تر و بهتر برای فضای کسب و کار و بازار می‌داند . اما شاید اعلام نظرات قوی‌تر و بهتر از سوی کاندیدای دیگر باعث شود بازار به او هم اقبال نسبی را نشان دهد و آن حس ترس فرو بریزد
پس از فردای انتخابات بهشت و جهنم نسازید اما خود را برای یک دامنه نوسان ۱۵ تا ۲۰ درصدی هم آماده کنیم چه در صعود چه در نزول…

اما آنچه به نظر همه باید به آن توجه کنیم این است که از زبان این دو بشنویم که قرار است چه اتفاق و چه سیاستی برای مهم‌ترین تحولات بازار رقم بخورد آیا واقعاً سیاست ارز چند نرخی را ادامه می‌دهند؟ در مورد نرخ بهره چه دیدگاهی دارند؟ به خصوص حالا به نظر تیم پزشکیان باید در مورد نرخ بهره و بازار سرمایه دقیق‌تر و بیشتر توضیح دهند بازار به هر حال از این گزینه که ایشان به عنوان فرمانده تیم اقتصادی انتخاب کرده خاطره خوب و بد زیاد دارد…

یکی دیروز به شوخی می‌گفت بازار سرمایه آنقدر بدشانس و اقتصاد ما انقدر عجیب است که احتمالاً دو هفته دیگر دعا می‌کنیم ای کاش مرحوم رئیسی زنده بود و راه آن مرحوم ادامه پیدا می‌کرد….
در هر صورت در دیدگاه بلند مدت پاسخ به پرسش های مهم اقتصادی از مهم‌ترین کارهاییست که باید صورت بگیرد

بازار هم با همین دید و همین تحولات باید پیش برود ما یک نکته سوم و توصیه سومی را نیز داریم که فکر می‌کنیم بد نیست در حال حاضر به عنوان یک گزاره درست در خرید و فروش‌ها و معاملات خود لحاظ کنید …
هر چیزی ممکن است بعد از انتخابات به وقوع بپیوندد و اتفاق بیفتد در یک سو ممکن است انتخاب جلیلی و رشد دلار و تحولات این چنینی باشد در سوی دیگر انتخاب پزشکیان و جو مثبت و موارد خوشبینانه قرار گیرد به نظر هر دو طیف این ماجرا در صورت انتخاب یک واکنش موقت را به همراه دارند که این واکنش موقت خود را در جریان پول نشان می‌دهد خلاصه و نتیجه‌گیری حرف ما این است که اگر هم قصد حضور در بازار در این فضا را دارید سعی کنید سراغ سهم‌هایی بروید که سودی را در دل خود داشته و تاب آوری این دو سه هفته خاص بازار را به واسطه سودی که در دل خود دارند داشته باشند شاید سهمی که بنیادی باشد و جریان سودآوری مستمر او قطعی و فضای بنیادی مطمئنی داشته باشد چه در روزهای خاص صعود و چه در روزهای سخت نزول با جریان پول همراهی و مدارای بیشتر و بهتری را داشته باشد

سهم‌های کوچک و به نوعی بدون سود و پروژه محور در این بازی دو سه هفته ممکن است تغییرات عجیبی را تجربه کنند و بهتر است این موضوع را به عنوان یک نکته مهم در ذهن خود داشته باشید که وقتی دامنه نوسان به این شکل و با این فرمت قرار دارد چاره‌ای جز رفتار محافظ کارانه در مواجه با جریان انتخابات نداریم و اما طبق معمول بخش دوم بخش سیاسی ماجراست که این روزها ما را رها نمی‌کند و به واقع امروز که در مورد آن صحبت می‌کنیم پشیمانیم که اصلاً چرا چنین بخشی را آغاز کردیم اما به هر حال حرفی که زده‌ایم و باید تا انتها برویم امروز در مورد این موضوع بحث خواهیم کرد که در حال حاضر احتمال پیروزی هر دو کاندید وجود دارد و هیچکس از پیش برنده نیست و یا از پیش بازنده نیست…

بیایید این موضوع رو با خود فرض کنیم که امروز شنبه و فردای انتخابات است و قرار است بازار با برنده جدید انتخابات پیش برود به نظر چه پزشکیان باشد چه جلیلی پایان بازار نیست و معتقدیم همانطور که بازار امروز از انتخاب جلیلی می‌ترسد به نظر روزهای پس از آن ممکن است با اتفاقات ریز و درشت نظیر افزایش نرخ ارز و یا حمایت برخی حقوقی‌ها به شکل دستوری از بازار و یا اظهار نظرهای مختلف سر و شکل دیگری بگیرد و یا حتی در مورد پزشکیان هم این موضوع صادق است که ما این خوشبینی را در حال حاضر داریم اما ممکن است شنبه روز انتخابات با یک حرف و یک اظهار نظر همه چیز به هم بریزد منظور و مقصود حرف ما چیست؟!
منظور این است که ای کاش هر دو طیف و هر دو کاندید فعلی بیایند و شفاف و روشن مثل بچه آدم در مورد اتفاقات بزرگ اقتصادی و رویدادهای آن با مردم صادقانه صحبت کنند تا بازار در این ابهام گرفتار نشود

این عدم صحبت و عدم شفافیت تا به این لحظه موجب شده ما با دو هندوانه دربسته مواجه باشیم که از صدایی که به آن می‌زنیم و سابقه‌ای که وجود داشته و رنگ و روییی که دارد بخواهیم نتیجه‌گیری کنیم . به این حس ترس فعلی هم که برخی منتقد آن هستند کاملاً حق می‌دهیم
چرا که بازار حرف‌های فعلی و آدم‌های اطراف آن‌ها نگاه می‌کنند تا به این لحظه که در خدمت شما هستیم هنوز هیچ برنامه روشنی برای بسیاری از تحولات و اتفاقات گفته نشده و می‌دانید درد ماجرا کجاست ؟درد ماجرا آنجاست که گزاره منطقی که همه از آن انتظار دارند به ضد تبلیغ بدل می‌شود و برای همین است که این افراد از آن فرار می‌کنند. شما ببینید در مورد موضوع بنزین رفتار عاقلانه و منطقی را همه می‌دانند اما همین افراد جرات اظهار نظر در مورد آن را ندارند
طرح جلیلی در مورد بنزین طرح جالب و خاصی است اما همان را بیان نمی‌کند چرا چون افزایش قیمت بنزین را در دل خود دارد و یا وقتی یک نفر از تیم اقتصادی پزشکیان در مورد منطقی شدن قیمت بنزین صحبت می‌کند همه از او فرار می‌کنند و آن را تکذیب می‌کنند
این رفتاری است که موجب شده بازار سرمایه به سردرگمی برسد و به نظر این حس برای روزهای بعد از انتخابات شاید کمی کمرنگ‌تر شود و واقع بینانه‌تر باشد اما وقتی این رفتار پوپولیستی در این طرف ماجرا وجود دارد ممکن است در آن طرف هم ادامه داشته باشد و دوباره با شعار تورم و مردم مردم کردن جیب شرکت‌ها و سهامداران را خالی کنند …

در فضایی که برنامه‌های افراد صریح و شفاف اعلام نمی‌شود مجبوریم به دیدگاه‌های آنها نگاه کنیم ، مجبوریم به گذشته آنها بنگریم یا آدم‌های اطراف آن و برای همین است که این موضوع را بیان می‌کنیم که از فردای انتخابات بهشت و جهنم نسازیم چرا که احتمالاً فردای انتخابات از گلوی هر دو آنها حرف های شبیه هم بیرون خواهد آمد . شاید در سیاست خارجی اوضاع کمی فرق کند که معتقدیم آن هم دست این دو بزرگوار نیست
از همین رو هیولاسازی و قدیس سازی برای بازار در حال حاضر سم است و هرچه بتوان به واقعیت اقتصادی برنامه‌های آنها نزدیک شد بهتر است این موضوع را اتفاقاً فقط در مورد جلیلی نمی‌گوییم اتفاقاً در حال حاضر معتقدیم پزشکیان با انتخاب این تیم اقتصادی که البته مدار عقلانیت را بیشتر در دستور کار دارد باید بیشتر توضیح بدهد که چه برنامه‌ای خواهد داشت

چهار ماه جنگیده‌ایم که به همگان اثبات کنیم نرخ بهره باید در کانال مشخصی قرار گیرد …
دوباره از شنبه باید نقطه سر خط باشیم بازار یکی دو روز با حرف و وعده سر حرف سر کیف و سر کار باشد بعد از آن باید برنامه عملیاتی ببیند به نظر ر همین روزهای باقیمانده کار فعالان بازار باید این باشد که سریع و شفاف از این عزیزان برنامه‌های اقتصادی خود را در مورد موارد مهمی چون قیمت گذاری دستوری پیش بینی پذیری اقتصاد نرخ بهره اختلاف دلار نیما سیاست‌های ارزی اه‌های کسری بودجه ناترازی‌ها و به خصوص بحث انرژی و بنزین بیان کنند تا حداقل مردم بدانند با چه چیزی طرف هستند

نمی‌دانیم دیگر چطور بنویسیم و چگونه بیان کنیم امیدواریم حداقل با بیان درست این موارد کمی از فضای صفر و یکی و بهشت و جهنم فردای انتخابات فاصله بگیریم و این را هم بگوییم …
کسی این حرف‌ها را می‌زند که تجربه تلخ و وحشتناک روزهای پس از انتخابات ۸۴ را با گوشت و پوست خود حس کرده انتخابات و افراد می‌آیند و می‌روند و ما اهالی بازار هستیم که اینجا می‌مانیم…
پس بهتر است به قواعد و اصول خود پایبند باشیم و اصول بازار سرمایه را قربانی خط دو روزه سیاسی و سیاست کاری نکنیم…

دارویی های خوش سود

در نمادهای دارویی برخی دارویی ها روند متفاوتی را در بازار امروز در پیش گرفته و در فاز صعودی قرار گرفتند

دارویی فارابی را روز گذشته عنوان شده است که کف قیمتی 2200 تومانی برای سهم بسیار جذاب بود این سهم جز سهام بنیادی قوی این گروه با دو زیر مجموعه بسیار مناسب است سهم پس از مجمع به قیمت های خوبی رسیده است و می تواند رشد تا قیمت های 2500 الی 2800 تومان را داشته باشد

در دلر شرکت فروش خوبی داشته است این سهم با فروش عالی خرداد ماه و فروش  ماهه بسیار خوبی داشته است دلر امسال سود سازی بالایی به نسبت سال قبل دارد با توجه به پی بر ای فوروارد جذاب سهم می توان انتظار صعود خوبی را از سهم داشت سهم در صورت شکست قیمت های 2600 تومان تا سطوح 2800 الی 3000 تومان رشد خواهد داشت

دلر در خرداد فروش 406 میلیارد تومانی را به ثبت رساند که این فروش 16% کمتر از ماه گذشته است. از ابتدای سال مالی تا به حال دلر 1265 همت درآمد کسب کرده است که 50% بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است و تحت تاثیر افزایش نرخ و مقدار فروش بصورت ترکیبی بوده است. سهم بعد از افت قیمتی 30% طی شش ماه اخیر، چند روزی است بهتر معامله می شود و در صورت بهبود جو بازار می توان زیر نظر داشت.

ریشمک سهم صادراتی گروه که امسال به سود بالای 100 تومانی خواهد رسید و جز معدود شرکت هایی است که تمام محصولاتش را صادر و دلارهای صادراتیش را با نرخ ازاد تسعیر می کند در کف قیمتی حمایتی 720 تومان قرار دارد این شرکت به شدت وابسته به روند قیمت دلار ازاد بوده و رشد قیمت دلار ازاد می تواند زمینه ساز رشد قیمتی سهم شود

دست بالای غذایی ها

در نمادهای غذایی شاهد روند مثبت برخی سهام این گروه بودیم غذایی های خاصی که انتظارات اتی بالایی را ایجاد کرده اند

در نماد صنعتی بهشهر هم شاهد تحولات خوبی هستیم هم فروش و هم سود سازی شرکت دستخوش تغییرات مثبت خوبی خواهیم داشت این سهم با ازاد سازی صادرات روغن خوراکی هم وضعیتش بهتر شده و با حمایت قوی سعی دارد تا به تارگت 220 تومانی برسد

غگل در قیمت های بالای 300 تومان نوسانات مثبت خوبی داشت این سهم توانایی رشد تا قیمت های 320 تومانی را دارد در سطوح قیمتی فوق در صورت شکسته شدن این سد قیمتی مهمان قیمت های 360 تومانی خواهد بود امسال سهم براورد سود 70 تومانی دارد

غپینو در کف قیمتی 280 تومانی قرار دارد سهمی که می تواند فعلا بین سطوح 280 الی 320 تومان در نوسان باشد این سهم شرایط بنیادی خوبی داشته و امسال شرایط فروش و سود سازی بهتری را دنبال می کند

سرمایه گذاری ها در مسیر صعود

در نمادهای سرمایه گذاری ها شاهد رونق در برخی سهام سرمایه گذاری بودیم سرمایه گذاری هایی که شرایط بنیادی خوبی داشته و تحولات خوبی دارند

سرمایه گذاری خوارزمی با اخبار بسیار خوبی را شاهد بودیم این سهم با رشد قیمتی به مصاف قیمت های 160 تومانی می رود این سهم می تواند در صورت شکست این قیمت ها تا سطوح 180 تومان بالا برو ارزش ذاتی سهم قیمت های بالای 200 تومان است سهمی که فاصله زیادی با ارزش ذاتی خود دارد

واتی به قیمت های 650 تومان رسید این سهم همچنان با رشد قیمتی می تواند به سطوح 720 تومانی برسد واتی که اگر سود سال قبلش تکرار شود توان صعود بسیار خوب وبالایی داشته است واتی که به واسطه عملکرد خوب امسال شیران اینده خوبی دارد

شستا هم با روند نوسانی ارامی همراه بود سهم نیازمند تزریق نقدینگی و افزایش بیشتر حمایت ها به منظور شکسته شدن سد قیمتی 110 تومانی است این سهم تا قیمت های 120 الی 125 تومان در بازه زمانی میان مدت جای رشد دارد

چهارگوشه بازار

رنیک امروز حمایت های خوبی شد سهم همچنان با روند مثبت همراه می باشد سهمی که امسال با جهش درامدزایی همراه شده و براورد سود بالای 200 تومانی دارد این سهم با سود 200 تومانی ارزش ذاتی 1000 الی 1200 تومانی با ریسک کم را داشته و همین امر سبب اقبال به رنیک می شود

واحصا در صف خرید همچنان صفل است شفاف سازی روز گذشته شرکت در خصوص ورود 95 درصد از ماشین الات و شروع نصب ماشین الات طرح توسعه مس در این شرکت سبب شده تا انتظارات از شرکت به شدت بالا برود طرح توسعه مس منجر به تولید 10 هزار تن کنسانتره مس در فاز اول و تولید 1500 تن کاتد در فاز دوم خواهد شد که باعث تحولات اساسی در واحصا با توجه به مارکت بسایر پایین شرکت خواهد شد

مس باهنر یکی از سهام بنیادی است که گزارشات ماهانه عالی داده است شرکت در  ماهه با جهش نزدیک 100 درصدی فروش همراه و این امر گواهی یک سود سازی بالا را می هد فباهنری که تا قیمت های 500 تومان ارام ارام جای رشد و برای امسال براورد سود 100 تومانی دارد

در فولادی ها اکثر گزارش ها را بالا پایین که میکردی فولاد همچنان  با 900 ریال سود 1402 تقسیم  600  ریالی و سود  1100 ریالی 1403 بهترین گزینه و کم  ریسک ترین است در سوی دیگ فخوز را دراین  قیمت جذاب می بینیم و فکر میکنیم  بازار در مورد  سهم  بیش از اندازه  منفی شده و خرید فخوز را بد نمی بینیم . و سهم  اخر که چند روزی است  بررسی میکنیم  فسپا بوده فسپا خرداد 3888 و اردیبهشت با فروش 3849 میلیارد ریالی مواجه بود و فروردین این عدد به 1659 میلیارد ریال رسید . 3 ماهه 9396 میلیارد ریال فروش داشت و 20% بیشتر از مدت مشابه قبل است گزارش خوبی در 2 ماهه اخر داشت

در 12ماهه تلفیقی 2002 ریال سود محقق کرده است و سود اصلی 1710 ریال بوده است امسال  به  2800  ریال در تلفیقی و 2200 ریال در سود اصلی امیدوار است  سهم اگر 1000 ریال هم  تقسیم کند واقعا  قیمت خوب و منطقی دارد هم  فسپا  فم  فوکا هردو جذاب بودند و فنورد هم  بد نبود

حتاید در ادامه روند صعودی فروش ماهانه، طی خرداد‌ماه ۱۳۴ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد و جمع ۳ماهه ابتدایی امسال را به ۳۶۷ میلیارد تومان رساند، رقمی که به طور میانگین در کل سال قبل ۸۷ میلیارد تومان بوده است‌‌. حتایدی که در سال گذشته با رشد خوب سودآوری خوش درخشید و انتظار می رود امسال نیز سودی حوالی ۱۵۰ تومان به ازای هر سهم شناسایی کند. ۵۴۰-۵۵۰ تومان پایین سهم است و با توجه به عملکرد خوب شرکت، منفی ها می تواند با دید نوسان گزینه جالبی باشد.

بترانس واقعا امروز خوب بود  روز گذشته به گزارش درخشان و فروش 1 همتی بترانس اشاره کردیم و حالا به صورت مقداری به این گزارش می پردازیم:در خرداد به لحاظ مقدار تولید با رشد 16 درصدی، 1515 مگاولت آمپر تولید کرده است.از نظر مقدار فروش بعد از اینکه در فروردین و اردیبهشت خیلی خاص نبود، در خرداد فروش خیلی خوبی ثبت کرد و به نزدیکی سطح فروش خوب اسفند ماه رسید و می توان انتظار داشت که در ادامه شرایط بهتری را رقم بزند و به نظر امسال در سود اصلی 60 تومان محقق کند.با توجه به گزارش خوبی که ارائه کرد،روز گذشته نسبت به کلیت بازار منفی کمتری را تجربه کرد و در صورتی که در این هفته قصد خرید کردن دارید، شاید بتوان گفت که منفی های امروز می تواند جذاب باشد و فاصله چندانی با محدوده حمایتی 150-160 تومان ندارد.

در بین پتروشیمی ها  نوری از لحاظ قیمتی و رفتار تابلوی سهم جزو بهترین گزینه های پتروشیمی در چند ماه اخیر بازار بوده است. سهم از ابتدای ماه 10% رشد قیمتی داشته و انتظار می رود در روزهای آتی شاهد تاثیر گزارش خوب خرداد بر معاملات سهم باشیم.

گروه لاستیک شرایط خوبی را دارد یکی از خوش گزارش ترین گروه های بازار بود و پکرمان را هنوز گزینه منطقی و خوبی میدانیم 21 تیر به مجمع ی رود در 12ماهه تلفیقی 5529 ریال در سود اصلی 5380 ریال بوده است احتمالا  4500  ریال  تقسیم کند و امسال هم  بالای 6000 ریال سود دارد و این یعنی پی به ای زیر 4 به نظر حق دارد  صف یاشد و امروز منفی بود خرید بد نیست  . دیگر گزینه خاص و خوب گروه پتایر است  پتایر در 12ماهه حسابرسی شده به سود 407 ریالی رسیده است امسال هم 500 ریال را دارد و 300  ریال  تقسیم  مجمع است  به نظر این سهم نیز با دید نوسانی تر در این  قیمت ها جالب است

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم