جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز یکشنبه 10 تیر 1403

گزارش بازارامروز یکشنبه 10 تیر 1403

نوید خاندوزی
ژوئن 30, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز یکشنبه 10 تیر 1403 

خودکشی از ترس !؟ 

 امروز بازار را در حالی پیش بردیم که گویی برخی تازه به ترس و تردید افتاده و فاز منفی را آغاز کردند .حقیقت امر انتظار داشتیم بعد از نتایج که از صبح دیروز مشخص بود و به شکل غیر رسمی اعلام شده بود بازار واکنش منفی نشان دهد اما در برخی موج خوشبینی وجود داشت و ناگهان این موج بعد از اعلام رسمی نتایج به ترس تبدیل شد و امروز هم دامن بازار را گرفت.
اما قبل از بیان گزارش بازار نکته‌ای را بگوییم که در این میان احتمالاً این فشار فروش باعث خواهد شد طرفین در مورد بورس بیشتر صحبت کنند و شاید این موضوع کمی از فشار فروش در روزهای آتی بکاهد پس اگر عصر امروز ناگهان جلیلی در مورد بورس توییت زد و یا پزشکیان و تیمش از منفی امروز وام گرفتند تعجب نکنید… این ذات روزهای خاص قبل از برگزاری انتخابات است

حتی گوشه و کنار می‌شنیدیم که تیم جلیلی که تا دیروز هیچ اعتقادی به بورس نداشت و اطرافیان او هم این موضوع را نفی می‌کردند امروز در پی شنیدن صدای بورسی‌ها و جلسه با آنها هستند…اما در هر صورت امروز این اتفاقات فاز منفی را برای بازار رقم زد …بازار از ترس جلیلی و سیاست‌های آن دست به خودکشی زد و در اکثر سهم‌ها شاهد صف فروش و دامنه منفی بودیم و این موضوع در ۸۰ درصد بازار جریان داشت و بیش از ۸۰ درصد بازار در قیمت‌های منفی معامله می‌شدند

یک نکته را این میان نمی‌توانیم نگوییم و بیان نکنیم و آن هم بحثی است به نام دامنه نوسان که امروز اثر آن به چشم می آمد… روزها و هفته‌های قبل مفصل در مورد این ماجرا صحبت کردیم برخی هم به شدت منتقد این موضوع بودند و حالا تقریباً همه می‌دانند که دامنه نوسان عامل منفی شدن بازار نبود و نیست، همانطور که الگوریتم نبود، همانطور که بازارگردان نبود به نظر افرادی که این تز را می‌دادند که مشکل بورس دامنه محدود نوسان بود،ساختار بازار را خوب نمی‌شناسند و از عدم درک دلایل منفی بازار آنچه را که به چشم می‌دیدند بیان می‌کردند .دامنه نوسان و محدودیت موقت آن سیاست درستی بود که زمان را به سود بازار می‌خرید از رفتارهای عجیب و شرایط پنیک جلوگیری می‌کرد رفتاری غلط در یک زمان غلط بود …

بارها و بارها در این گزارش بازار نوشتیم دلیل منفی شدن بازار شرایط بنیادی و یا عدم ارزندگی نیست که بخواهد با دامنه نوسان به چالش بیفتد بازار از سر ابهام و ترس به این وضعیت افتاده و گذر زمان به او کمک خواهد کرد و حتی در آن بزنگاه تصمیم گیری در مورد دامنه نوسان این پیشنهاد را داشتیم که پله پله این موضوع افزایش پیدا کند و ناگهان از دو به ۶ رفتن منطقی نیست

به هر حال گذشته… اشتباه اول را کسانی کردند که درک درستی از بازار نداشته و فشار آوردند و این فشار طبق معمول از برخی افراد غریبه با بازار و نهادهای نظارتی به سازمان وارد شد و تصمیم گیران در سازمان نیز اشتباه دوم را تکرار کردند و تسلیم این فشار شده و دامنه نوسان را تغییر دادند در صورتی که می‌شد این موضوع با فهم و درایت بیشتری مدیریت شود…
بگذریم چیزی که شده و اتفاقی که افتاده فقط امیدواریم آنهایی که در این موضوع اظهار نظر می‌کردند امروز کمی بیشتر با خود فکر کنند…

قبل از شروع گزارش بازار یک نکته دیگر را نیز بیان کنیم اینکه بازار را شرطی کردن و روبروی یک موضوع قرار دادن چندان کار منطقی نیست صد البته که بازار نسبت به سیاست‌های اقتصادی حرف دارد اما به نظر در حال حاضر بازار بیشتر از ندانستن و مطلع نبودن از برنامه این دو کاندیدا در حال فشار فروش است از جلیلی بیشتر می‌ترسد و ترس او بیشتر است و فشار فروش او در حال حاضر در بازار بیشتر حس می‌شود ای کاش حداقل طرفین این رقابت صریح و شفاف نظرات خود را در مورد بازار سرمایه بیان می‌کردند تا مهم‌ترین بازار رسمی کشور اینطور بازیچه نوسانات لحظه‌ای نشود…

و دوباره به روزهای خاص و لنگ در هوای سهامداران رسیدیم که نمی‌دانند چه چیزی پیش روی آنها و چه سرنوشتی در انتظارشان است و از همین رو طبق معمول با بدترین سناریو پیش می‌روند…
این خاصیت کار ماست و حداقل برای ما بورسی‌ها این موضوع روشن و مشخص است که نتیجه انتخابات از فردای اعلام نتایج و یا بهتر بگوییم از همان لحظه اعلام نتایج در وضعیت اقتصادی و دارایی ما موثر است
دیروز شاهد بودیم که به محض اعلام نهایی نتایج و کم شدن اختلاف جو بدبینانه‌ای در بازار شکل گرفت و فشار عرضه کار را دشوار کرد و این دقیقاً همان چیزی است که این مدت بازار به آن مبتلا خواهد بود و عدم قطعیت و جدال بین خوشبینی و بدبینی در بازار جولان می‌دهد از یک سو برخی با استناد به اتفاقات رخ داده و شرایط جلیلی را رئیس جمهور می‌بینند و بدبینانه به جو بازار نگاه کرده و مثل امروز فروشنده هستند یا بهترین حالت خریدار نیستند و برخی دیگر امیدوارانه به ماجرا نگاه می‌کنند و پزشکیان را رئیس جمهور بعدی می‌دانند و معتقدند با انتخاب او یک رالی کوتاه مدت قوی برای بازار ایجاد خواهد شد…

کار بازار بسیار سخت و دشوار است چرا که بین این کشاکش و جدال خوشبینی و بدبینی قرار گرفته البته بی‌ تعارف تا به اینجای کار با مفروضات فعلی و عدم مشارکت مردم، به نظر گزینه ناامیدانه و بدبینانه پیش روی بازار است البته این میان نکته‌ای را هم بیان کنیم… برخی هم دیدگاه جالبی دارند معتقدند اتفاقاً بازار سخت در اشتباه است آنها بر این عقیده‌اند که شاید در کوتاه مدت بازار با آمدن اصلاح طلب‌ها وضعیت بهتری را تجربه کند اما تجربه نشان داده در میان مدت و بلند مدت اعمال سیاست‌های سختگیرانه و ضد سرمایه و تولید در آنها سابقه بیشتری داشته و از همین رو معتقدند شاید در کوتاه مدت یک صعود موقت را داشته باشیم اما مشکلات بازار در بلند مدت و میان مدت بیشتر خواهد شد و درست مقابل این نظر این عقیده را دارند که اصولگرایان به خصوص نماینده فعلی آنها با توجه به نگاه بسته و شرایطی که دارد به سرعت زنجیره تورم را به همراه افزایش نرخ ارز به همراه داشته و این چیزی است که در نهایت موجب رشد بازار می‌شود شاید در کوتاه مدت مشکلاتی را ایجاد کند اما در مدت زمان کوتاهی همه چیز با تورم ایجاد شده دوباره به منطق خود باز می‌گردد
واقعا چه حال عجیبیست که بازار سرمایه این دو هندوانه دربسته را پیش رو دارد و نمی‌داند چه چیزی در انتظار اوست و فقط و فقط به واکنش‌های کوتاه مدت بعد از این انتخابات دل بسته
صد البته آدم‌های اطراف جلیلی چشم انداز خوبی از بازار را نشان نمی‌دهند که امیدواریم دست به کار شوند

در هر صورت فضای فعلی بازار فضای جدال بین ناامیدان و امیدواران است جدال بین امید به پیروزی پزشکیان و از آن سو پیروزی اقتدارگرایان و اصولگرایان… اما دماسنج بازار در این میان چه خواهد بود و چه وزنه‌ای برقرار است و سهامداران چه باید بکنند این موضوع را امروز در بخش دوم که بحث سیاسی است پیش می‌بریم اما قبل از آن در این بخش به چند نکته در مورد بازار اشاره خواهیم کرد…

فارغ از بحث انتخابات چند اتفاق در حال وقوع است که می‌تواند زمینه بستری مناسب و منطقی برای حرکت بازار را فراهم آورد البته در یک فضای آرام نه فعلی… اول از همه جریان سیاست‌های انبساطی و چرخش بزرگ بانک مرکزی در اعمال سیاست‌های انبساطی است که بسیاری آن را منجر به افت و کاهش نرخ سود و در ماه‌های بعد افزایش آرام نرخ ارز می‌دانند .مورد دوم افزایش نرخ دلار نیماست که از ۴۳ گذشته و با اینکه سرعت کمی دارد اما در همین مدت اخیر رشد ۲ درصدی را تجربه کرده و ادامه این رشد حتی با همین دست فرمان ضعیف هم می‌تواند شرایط نرمال منطقی را برای بازار رقم بزند و امیدواری‌ها به بازار را افزایش دهد مورد سوم

فضای بنیادی و گزارش شرکت‌هاست که در حال حاضر نمود اولیه آن را در گزارش ماهانه شرکت‌ها شاهد بودیم که انصافاً گزارش‌های فصل بهار خوبی را برای سهامداران رقم زده است و منجر به ایجاد گزارش میان دوره‌ای خوبی نیز خواهد شد در سوی دیگر قواعد سهامداران و شرکت‌ها تا حدودی نرمال‌تر شده مثلاً هزینه‌های نرخ برق نرخ گاز مالیات‌ها و همه این‌ها در کنار در پیش بودن مجامع شاید بتواند حتی در صورت انتخاب جلیلی حداقل فشار فروش را کمتر و سرعت ریزش را بگیرد و در سوی دیگر با انتخاب پزشکیان سرعت رشد را بالا ببرد

بازار در وضعیتی قرار دارد که از نظر بنیادی توجیه پذیری منطقی و قوی دارد و افت و اصلاح قیمت‌ها طی این مدت هم آن را پشتیبانی می‌کند از همین روست که معتقدیم انتخاب پزشکیان مسیر پرسرعتی را برای برگشت رقم زده و در انتخاب جلیلی نیز یک شوک کوتاه مدتی منفی را داریم اما رفته رفته گزارش و وضعیت بنیادی شرکت‌ها و همچنین دخالت احتمالی حقوقی‌ها عمق فاجعه را کمتر خواهد کرد. پس در عین اینکه قبول داریم در کوتاه مدت همه چیز صفر و یکی خواهد بود اما با گذشت چند روز و چند هفته آن حالت کمرنگ‌تر می‌شود

البته دوباره ما می‌مانیم و تیم اقتصادی احتمالی و پا در هوا بودن سهامداران به واسطه اعمال و تغییرات سیاست‌های جدید

اما امروز در بخش سیاسی موضوع و در حالی که سه روز کاری در مواجهه با انتخاب بزرگ داریم به یک موضوع می‌پردازیم و آن هم دماسنج تصمیم گیری در بازار و بررسی نتیجه‌هاست…
با حمایت دیروز قالیباف و متحد شدن جریان اصولگرا تقریباً طرف مقابل همه توان خود را برای پیروزی در انتخابات به میدان آورده اما در این سمت یعنی سمت اصلاح طلبان و پزشکیان هنوز چیزی دیده نمی‌شود
با بررسی‌های دقیق‌تر متوجه می‌شویم که اگر قرار است بازار به واسطه انتخاب پزشکیان رشد کند باید او بتواند آرای خاکستری و خاموش جامعه را با خود همراه کند چیزی که در دور اول به طرز عجیبی خاموش و ساکت بود و یک پیام مهم و بزرگ را منتقل کرد و بی تعارف و بدون هیچ شوخی اگر طی این روزها کنشی در این سمت صورت نگیرد بی‌شک نتیجه روشن و مشخص خواهد بود و پزشکیان بازنده این انتخابات خواهد بود اما اگر بخواهیم این موضوع را روی کاغذ کمی محاسباتی و تئوریزه شده با توجه به فضای فعلی و چرخش‌ها و گردش‌ها بیان کنیم باید اذعان داشت در صورتی که مشارکت مردم به بالای ۴۵ درصد نرسد تقریباً می‌توان گفت شانس انتخاب پزشکیان بسیار کم بوده و او لب مرز حرکت خواهد کرد گذر از این ۴۵ است که می‌تواند او را برنده نهایی این انتخابات کند

اما کار ما چیست و ما چه باید بکنیم فارغ از مسائل سیاسی و در نظر گرفتن اینکه چه انتخابی به سود بازار سرمایه است رصد کردن لحظه‌ای آمار و نظرسنجی‌ها و همچنین تحولات و اتفاقات رخ داده می‌تواند ما را در این مسیر روشن‌تر نماید که چه تصمیمی باید گرفت در حال حاضر و با توجه به فضای فعلی و عدم همراهی به نظر آنچه روشن است این است که پزشکیان با این مشارکت شانسی برای انتخاب ندارد و بازار هم به این موضوع تا حدودی رفته رفته می‌رسد و واکنش نشان خواهد داد درست مثل امروز … و درست در نقطه مقابل هرچه بتوان هیجان بیشتر جنب و جوش بیشتر و بیدار شدن آرای خاموش را رقم بزند شانس پیروزی و شانس موفقیت بازار نیز بیشتر خواهد شد و البته یک بار دیگر تکرار می‌کنیم تمام آن چیزی که ما از آن به عنوان موفقیت و رشد بازار صحبت می‌کنیم در کوتاه مدت و مقطعی نهایت یک ماه است بعد از آن اظهار نظرها و تیم افراد و فضای اقتصادی کشور مسیر را مشخص می‌کند و ای بسا که انتخاب جلیلی شاید به واسطه آن تورم زنجیروار فضای متفاوت‌تری را رقم بزند و یا برعکس انتخاب پزشکیان با سیاست‌های انقباضی و عجیب فضای منفی‌تری را رقم بزند اما این موضوع بحث فعلی ما نیست و دیدگاه کوتاه مدت مد نظر است که در حال حاضر با این درصد مشارکت نچین چیزی دیده نمی‌شود

و خط آخر این که اگر قصد تصمیم گیری در بازار را دارید به این مفهوم ۴۵ توجه کنید هر نظرسنجی و موضوعی که نشان دهد این خط ۴۵ درصد شکسته نشده و همچنان آرای خاموش نقش مهم‌تری دارند بیشک به سمت انتخاب جلیلی نزدیک‌تر خواهد شد

 

سیمانی ها و سیل عرضه

در نماد های سیمانی شاهد روند پر عرضه ای بودیم سیمانی هایی که حداقل از وضعیت سود سازی و فروش خود گزارش های خوبی ارائه داده اند

ستران با فشار عرضه ها در قیمت های 580 تومان مواجه شد سهمی که سود سازی بالایی داشته و امسال هم این رویه ادامه دارد قرار گیری زمین های شرکت در بافت شهری جنوب تهران باعث شده تا بازار انتظارات بالایی از ستران داشته باشد

سفارس خیلی سریع متعادل شد کف قیمتی سهم در سطوح 3200 تومان بسته شده است این هلدینگ سیمانی گزارش عملکرد عالی از 12 ماهه داشت سهمی که به سطوح 3600 تومانی رسیده و شرایط خوبی را دنبال می کند این سهم سیمانی تا قیمت های 4000 تومان هم در صورت متعادل شدن بازار به واسطه سود سازی بالایی که دارد جای رشد خواهد داشت

سهرمز صورت های مالی 6 ماهه خاصی را داشت این سهم با رشد سود سازی انتظارها را برای سال جاری بالا برده است سهمی که در صادرات موفقیت زیادی داشته و توان سود سازی بالایی دارد این سهم سیمانی فعلا در رنج قیمتی 2800 الی 3000 تومان نوسان دارد

دارویی ها و سود سازی بالا

در نمادهای دارویی هم گزارش برخی دارویی ها عالی بود برخی دارویی ها ظاهرا اوضاع و احوال بسیار خوبی دارند

دلر به واسطه گزارش ماهانه عالی و فروش بسیار خوبش با اقبال همراه شد و عرضه ها در این سهم جذب شد با این فروش انتظارهای بازار برای سال مالی جاری بیشتر شده و به نظر می رسد دلر بتواند با سود سازی خوب خود ارام ارام در مسیر رشد قیمتی قرار و به سمت سطوح 2800 تومانی برود

دفارا زیر بار فشار فروش قرار گرف سهم به قیمت های 2200 تومان کف برگردد شرایط بسیار خوبی را پیدا خواهد کرد این سهم دارویی در وضعیت مناسبی قرار داشته و به نظر می رسد با توجه به سود سازی خوبی که دارد در کنار احتمال رشد سود برای سال جاری پی بر ای بسیار جذابی هم دارد

دلقما با یک سقوط ازاد از قیمت های 300 تومان به سطوح 220 تومان رسیده است این سهم وضعیت خوبی از نظر بنیادی دارد رشد قیمت انتی بیوتیک های شرکت و کمبود این محصول در بازار سبب شده تا همچنان فروش های این سهم در وضعیت خوبی قرار بگیرد دلقمایی که با متعادل شدن شرایط بازار جای برگشت روند خوبی خواهد داشت

کم کم لیست این گروه در حال تکمیل تر شدن است  فعلا دفارا دلر دابور دتماد دکوثر گزینه های قابل اعتماد تری هستند

غذایی های خاص

در نمادهای غذایی برخی نمادهای گروه در شرایط خوبی قرارداشته و همچنان خریداران و حامیان قوی دارند

درغگل هم شاهد رشد قیمتی و نوسانات مثبت سهم در بازار امروز هستیم این سهم شرایط خوبی در بین غذایی ها داشته و با توجه به توان سود سازی بالا این سهم می تواند با رشد قیمتی همراه شود غگل تا قیمت های 320 و سپس360 تومان دارد این سهم غذایی به نظر می رسد با توجه به سود سازی بالا با خریداران قوی همراه می باشد

بهپاک با نوسانات منفی همراه شد فروش شرکت با افت همراه شده و گزارش چندان جالبی نداشته است این سهم به سمت قیمت های 280 الی 300 تومانی در حال اصلاح است این سهم به واسطه سود غیر عملیاتی امسال می تواند به سود سازی خوبی برسد

غچین که پشت سر خود حمایت های قوی را دارد شاهد وسانات ارام و برگشت به حمایت 560 تومانی است این سهم به نظر می رسد با توجه به طرح توسعه ای خود و وضعیت بنیادی خوبش و بازیگران قوی بتواند مجددا به دور صعوید با هدف 600 الی 620 تومانی برگشت داشته باشد

چهارگوشه بازار

امروز واحصا صف خرید و همچنان عرضه ها در این سهم اندک است علت این اقبال بالا به این سهم طرح توسعه تولید 10 هزار تن کنسانتره مس و 1500 تن کاتد است که ظاهرا قرار است بخش کنسانتره تا پایان سال جاری و بخش کاتد در سال اینده افتتاح شود این سهم با تولید مس از حوزه ساختمان به حوزه معدن ورود و ارزش افزوده بسیار بالایی را در پی خواهد داشت

بارز همچنان صدر نشین بازار است این سهم با رشد قیمتی خوبی همراه و صف خریدش بدون عرضه چندانی می باشد این سهم تا قیمت های 2500 تومان صعود و در صورت شکست قیمت های 2500 تومانی مهمان قیمت های 2800 تومانی خواهد شد سود 550 تومانی حسابی چشم بازار را گرفته است

رشد قیمت طلا سبب شد تا فزر با نوسانات مبت در استانه مقاومت 5600 تومانی همراه شود این سهم شرایط بنیادی خوبی داشته و می تواند با توجه به چشم انداز صعودی قیمت طلا تا سطوح 6000 الی 6200 تومان رشد داشته باشد

در گروه  فولاد گزارش هرمز فولاد خوب بود . سود هرسهم امسال شرکت حوالی 70 تومان برآورد می شود که با توجه به قیمت فعلی p/efw در محدوده 4.5 قرار خواهد گرفت. با توجه به افت شارپی که این سهم تجربه کرده، از منظر نموداری در محدوده های جالبی قرار گرفته و به نظر می توان انتظار یک رشد را داشت. سهم گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بین فولادی هاست و باید توجه داشت، ریسک اصلی سهم تغییرات نرخ برق است که میتواند موجب کاهش سود شرکت شود.

فسپا هم  بد عمل نکرده است فسپا  را هم که بارها  بحث کردیم خوب بود  فسپا خرداد 3888 و اردیبهشت با فروش 3849 میلیارد ریالی مواجه بود و فروردین این عدد به 1659 میلیارد ریال رسید . 3 ماهه 9396 میلیارد ریال فروش داشت و 20% بیشتر از مدت مشابه قبل است گزارش خوبی در 2 ماهه اخر داشت

گروه پتروشیمی کلا ناامید است ولی مثلا نوری و برخی دیگر جالب اند

در بین سایر پتروشیمی ها هم  گزارش خوب کم نداشتیم  پارس بوعلی و البته نوری بازهم  خوب بود نوری فروردین با فروش 126678 میلیارد ریالی مواجه بود و اردیبهشت 115833 میلیارد ریال و خرداد 149867 میلیاردریال فروش داشت . 3ماهه 370131 میلیارد ریال بود که رشد 50% نسبت به مدت مشابه دارد . با دید میان مدت هردو گزینه  یعنی شیراز و نوری ترکیب خوبی می شوند

شجم که سل مالی منتهی به شهریور ماه دارد، در خرداد ماه بهترین عملکرد ماهانه را به ثبت رساند و به عدد 612 میلیارد تومان رسید که نسبت به ماه گذشته و میانگین ماه‌های گذشته خود به ترتیب رشد 22% و 68% داشته است. در شجم نرخ‌های فروش SBR و PBR همچنان روند صعودی و جذابی را داراست در نتیجه میتوان به تیر ماه نماد امیدوار بود. تحلیل گران معتقدند که شجم در سال جاری به سود 85 تومان به ازای هر سهم برسد که در این حالت PE با کاهش قابل توجهی مواجه شده و به رقم 6 میرسد.

غذایی ها و برخی صنایع خاص حتما توجه بیشتری را به خود جلب میکنند در مجموع فصل بهار درآمد 973 میلیاردی از فروش محصولات داشته و در مقایسه بهار سال قبل رشد 3 درصدی نشان می دهد.روی محصول اصلی (تخم مرغ) در خرداد 14 درصد افزایش نرخ گرفته و فروش کلی شرکت نسبت به اردیبهشت بالاتر بود. همچنین افزایش سرمایه 2208 درصدی از محل انباشته و تجدید ارزیابی ،مورد تایید حسابرس قرار گرفته است.به نظر به زودی مجوز افزایش سرمایه هم صادر می شود.انتظار می رود در سال جاری 800 تومان سود بسازد و P/E سهم زیر 4 برسد. خرید زیر 3000 تومان با دید میان مدت می تواند جذاب باشد.

در گروه بانک منفی ونوین رانرخ خوراک  5600  تومانی در 3 ماهه اول اگر بماند  یعنی گزارش خوب زاگرس در 3 ماهه و همچنین  شپدیس و شیراز را خواهیم داشت  . این  3 سهمدر کوتاه مدت  اگر اتفاق عجیبی رخ ندهند خوب معامله می شوند و حرکت دیروز زاگرس از همین رو  بود . امروز در منفی مورد  توجه هستند  . در این گروه  شیراز هم  واقعا خوب فروش داشت  شیراز در فروردین با فروش نسبتا خوب ۱۹۲۰۶ میلیارد ریالی مواجه بود نرخ ۱۳۷,۹۲۷,۴۹۹ ریال است
در اردیبهشت با عدد 17642 میلیارد ریالی و خرداد 23415 میلیارد ریال رسیده و به عدد 61203 میلیارد ریال رسید و نرخ خرداد ۱۴۵,۳۷۳,۰۵۹
ریال است 3 ماهه 61203 میلیارد ریال بوده که کمی بیش از 10% بیشتر از مدت مشابه قبل است.

جالب می بینیم از سوی دیگر وبصادر هم خبرهای خوبی دارد در وبصادر هم  نیشکر پشتش گذاشته و در حال ارسال مطالب روی کدال است شک نکنید اگر پزشکیان بشود و بازار رونق بگیرد یکی ز اولین عرضه های اولیه است با این دید وبصادر گزینه خوبی می شود

در گروه کاشی ها کحافظ هم شرایط خوبی را دارد . بعد از کساوه و کلوند که گزارش های خوبی زدند  کحافظ هم به نظر با این قیمت و این  سود و این  شرایط خوب عمل کرده است  سهم  اردیبهشت و خرداد خوبی زد و 1801 میلیارد ریال فروش اردیبهشت و 2002 میلیارد ریال فروش خرداد داشت در فروردین 1018 میلیارد ریال و در نهایت 3 ماهه به عدد 4823 میلیاردریال رسید مدت مشابه قبل 3704 میلیاردیال بود به نظر این  سهم  را با دید یک سهم خاص هم نوسانی هم  بنیادی زیرنظر بگیرید  گزاش های 12ماهه و ماهانه اخیر او دلیل این توجه است

بنیرو بعد ازاین گزار خاص مورد  توجه  بازار واقع شده و انتظار داریم کم کم بترانس هم مورد توجه  باشد چر که یک گزارش خوب را راهی بازار کرده است  سهم  خرداد طلایی را ثبت کرد و 10112 میلیارد ریال فروش زد
سهم در فروردین فعلا با فروش 1727 میلیارد ریالی مواجه بود .اردیبهشت این عدد 3124 میلیارد ریال بود و 3ماهه 14964 میلیارد ریال بوده است که 2 برابر مدت مشابه قبل است به نظر با دید کمی صبر و نوسان یکی از نماد ها  جالب بازار است

یکی از خاص ترین سهم های بازار افق است واقعا بازدهی عجیی دراین مدت داده است  کسی خیلی این  سهم  را دنبال نمیکند و پی به ای او نیز بالاست ولی اقعا در چند گزارش اخیر خوش درخشیده و ان ه افق کورش است  . در تعطیلات عید به درامد 58722 میلیارد ریالی رسیده بود اردیبهشت 68002 میلیارد ریال شد و خرداد با رشد 79829 میلیارد ریال بود و 3ماهه 206554 میلیارد ریال بود که 2 برابر مدت مشابه قبل است سهم  را  زیرنظر داشته  باشید و میتواند هم  با دید میان مدت هم  نگهداری و صبر گزینه خوبی شود .

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم