جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزچهارشنبه 6تیر1403

گزارش بازارامروزچهارشنبه 6تیر1403

نوید خاندوزی
ژوئن 26, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزچهارشنبه 6تیر1403 

چشم به صندوق ها…

و بالاخره بازار به پایان رالی انتخابات رسید و حساب و کتاب خود را بست و راهی روز واقعه شد. قبل از بررسی گزارش بازار یک نکته را دوباره بنویسیم تا ثبت بشود و شرایط را به وضوح و دقیق نشان داده باشیم اول از همه ما سیاسی نیستیم . این که رای می‌دهید یا نمیدهید هم به کسی ربطی ندارد …
اما چند بار گفتیم و باز هم تکرار می‌کنیم برای ما بورسی‌ها فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد…
برای ما بورسی‌ها خیلی فرق می‌کند که حتی چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد! چه برسد به ایران خودمان …
خیلی فرق می‌کند از روز شنبه یا شنبه‌های بعد یکی مدام چون دارکوب تهی مغزی سیاست‌های دلار زدایی را به گوش بازار بکوبد و یا یکی دیگر حداقل اهل علم و منطق و شناختن این بازار باشد. برای ما بورسی‌ها خیلی فرق می‌کند چون تفاوت این اتفاقات و رویدادها را سه سال با گوشت و پوستمان حس کردیم. برای ما بورسی‌ها خیلی فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد چرا که بی عقلی و بی‌خردی در تصمیمات مهم اقتصادی را در این چند سالی که گذشت با عمق وجودمان درک کردیم. نمی‌گوییم قبل‌تر بهشت بود و همه چیز سر جای خود بود اما حداقل یک منطق نسبی در بسیاری از امور قرار داشت

و البته همه این‌ها را می‌گوییم اینجا دوباره تاکید می‌کنیم به حرف و وعده هیچ یک از کاندیدا نمی‌توان اعتماد کرد رئیس جمهور مرحوم قبلی تنها نامزد انتخاباتی بود که قبل از انتخابات راهی تالار بورس شد از ان بالاتر مگر داشتیم؟ که یک نفر این چنین تمام قد حمایت خود را از بازار سرمایه نشان دهد. اما بعد چه شد؟! سیاست‌های شلنگ تخته وار تیم اقتصادی ایشان چنان فشاری به بازار آورد که امروز هر تغییر در دولت ما بورسی ها را به وجد می‌آورد

ما مرحله سختی را پشت سر گذاشتیم مرحله‌ای که در این مدت حرف‌ها و صحبت‌های این نامزدها را شنیدیم و البته روزگار سختی بود چرا که بلاتکلیفی در این مدت بازار را تحت فشار و تسلط خود گرفته بود

اما از هفته بعد اوضاع متفاوت خواهد بود و ما یا احتمالاً یک هفته و پنج روز کاری دیگر را درگیر این ماجراها خواهیم بود و یا تعیین تکلیف شده و با رئیس جمهور منتخب سر و کار داریم… در هر صورت هفته بعد شرایط واقعی‌تری را در مواجه با بازار شاهد خواهیم بود و می‌توانیم تصمیمات دقیق‌تر و با فضای شفاف‌تر و روشن‌تری مواجه باشیم و در نهایت با انتخاب رسمی، دیگر وعده و حرف شعار ملاک کار نیست ما می‌مانیم و دوباره گزینه‌ای که نمی‌دانیم چه بلایی می‌خواهد بر سر اقتصاد بیاورد
بارها و بارها شاهد بودیم که بسیاری هر آنچه که طی این مدت شعار داده بودند زیرش زده و کار خود را کردند تیم اطراف رئیس جمهور هم مهم است و بازار به همه این موارد وزن خواهد داد

پس روزهای سختی را که پشت سر گذاشتیم باید فراموش کنیم و احتمالاً به روزهای سخت‌تر باید فکر کرد هرچند تمام امید ما این است که دوباره عقل و منطق با هر طرف و هر کسی که سر کار بیاید به بازار برگردد …این مثبت این روزها دقیقاً ناشی از همین موضوع بود که کمی بازار را به منطقی شدن و عقلانی‌تر شدن فضا امیدوارتر کرد

البته بازار امروز ریسک می‌کرد و با توجه به دامنه نوسان روز شنبه و احتمال یک نتیجه معقول در دوگانه برد برد خود تن به صفوف خرید داده بود و این ریسک را پذیرفته بود اما همیشه یک چیز ما را آزار می‌دهد اهالی بازار سرمایه هیچگاه افراد صاحب صلاحیتی در پیش‌بینی‌های سیاسی نبودند ولی امیدواریم خدا به اهالی بازار و مردم و اقتصاد رحم کند…
تن این مردم پر است از جای شلاق‌های تصمیمات آزمون و خطای این بزرگواران که بخش کوچکی از آن را در این مناظره‌ها شاهد بودیم امیدواریم هرچه که هست شنبه با لبی خندان و روی گشاده کار را پیش ببریم …

و اما بازار امروز را در حالی پیش بردیم که فکر می‌کردیم کمی به واسطه اتفاقات و عدم اجماع کاندیدا و نرسیدن به گزینه لرد برد قالیباف پزشکیان بازار امروز کمی با احتیاط‌تر حرکت کند اما اینطور نشد و جو خوشبینی در بازار شکل گرفته و دوباره شاهد صف خرید و تقاضا بالا برای بسیاری از نمادها بودیم…
نکته جالب و خاص بازار امروز این است که امروز آخرین روز دامنه نوسان ۲ درصد است و شنبه با دامنه نوسان ۶ در بازار حرکت خواهیم کرد اینکه دنده ۶ ما به جلو پیش می‌رود یا به عقب، بسیار به نتیجه انتخابات بستگی دارد اما استدلال بازار امروز این بود که این دنده حرکتش با گزینه‌های محتمل رو به جلوست… و قصد داشت از این موقعیت ۲ درصد نهایت استفاده را کرد و خرید کند البته این سکه روی دیگری هم دارد که فعلاً قصد وزن دادن به آن را نداریم اما این را بگوییم که به هر حال کمی هم موضوع پیش‌بینی‌های سیاسی شبیه بازی آمار و احتمالات شده که وزن دهی به تحولات مختلف آن با عدم قطعیت‌های جدی همراه است

نوسان ۶ درصد هم از آن دست اتفاقات است که اگر تحولات سیاسی وفق مراد بازار نباشد شبیه چاقوی تیزتری خواهد بود که با سرعت بیشتری می‌برد و دوباره احتمالاً فعالان بازار شاید از انچه پیش از این بیان می‌کردند که نوسان و دامنه محدود نباشد، پشیمان کننده ظاهر شده و فضا را سخت‌تر نماید
البته آن سوی ماجرا را نیز باید دید و آن روی سکه این است که اگر بازار وارد یکی از گزینه‌های مورد اقبال خود شود شبیه آن برنامه‌های قدیم زندگی شیرین می‌شود و این بار شیرینی ۶ درصد شور شعف انگیزی را در شرایط فعلی تشدید می‌کند… در هر صورت از شنبه چه در دور دوم چه در نتیجه نهایی دامنه نوسان ۶ را داریم که امیدواریم برای بازار چالش آفرین نباشد.

اما کم لطفی است که مثبت امروز و دیروز بازار را تماماً به پای احتمالات سیاسی بنویسید اتفاقات و رویدادهای دیگری هم وجود دارد و رخ داده که ما در فضای فعلی جو بهتری را می‌بینیم. یکی از این اتفاقات کاهش نرخ بهره و نرخ اخزاها بوده که به زیر ۳۰ درصد رسیده و یک تحول مهم برای بازار است یا رویداد دیگر افزایش نرخ ارز بود
از دید ما به عنوان یک عامل مهم جریان گزارش ماهانه شرکت‌ها اتفاقی بوده که مهم قلمداد شده و اثر مثبت خود را خواهد گذاشت یا می‌توان به اثرگذاری پذیره‌نویسی و سپس فعالیت صندوق‌های اهرمی اخیر نیز اشاره کرد که آنها نیز اتفاق مهم و مثبتی برای بازار هستند پس فقط و فقط به واسطه جریان سیاسی بازار را نگاه نکنید این موضوع و مواردی که بیان شد هم وجود دارد و در صورتی که ریسک سیاست فرمان خود را به سمت تحولات بهتری سوق دهد و در مسیر بازار حرکت کند و در حالی که دامنه ۶ درصد وجود دارد کار جذاب‌تر و بهتر نیز در هفته‌ای که در پیش داریم پیش خواهد رفت

با این مفروضات است که باید شرایط را بررسی کرد و البته امیدواری ما این است که بعد از جریان انتخابات این موارد آثار مثبت خود را در بازار با دامنه ۶ نشان داده و بعد از مدت‌ها کام سهامداران را شیرین کند

و اما امروز هر طور که بود بازار را به پایان بردیم تا ریسک تحولات سیاسی فعلاً در این دو روز که گذشت اثرات آنچنانی نداشته باشد اما بازار شنبه را در حالی از بعد سیاسی پیش می‌بریم که اکثر مولفه‌های موثر در بازار تا حدودی همراه و مثبت است و چشم همه فعالان بازار به نتایج صندوق‌های رای است تا ساز مخالف نزند دیگر خیلی هم در حال حاضر مهم نیست که چه کسی کنار می‌کشد یا نمی‌کشد مهم این است که قبل از آغاز روز شنبه تا حدودی نتایج مشخص است
اما چیزی که تا به این لحظه می‌توان دید این است که با این ترکیب انتخابات دور دومی خواهد بود و ما ۵ روز کاری دیگر درگیر این اتفاقات می‌شویم هرچند که هنوز به این موضوع اطمینان داریم که احتمالاً همه روی یک کاندید توافق خواهند کرد و شاید همین حالا که این متن را می‌خوانید این اخبار هم منتشر شود

حالا بیشتر با این موضوع مواجهیم که چه اتفاقی خواهد افتاد و شنبه با چه دست فرمانی قرار است پیش برویم اگر به دور دوم کشیده شود بازار دو گزینه دارد و اتفاقاً می‌تواند با در نظر گرفتن احتمالات و رویدادها فضای منطقی و بهتری را ترسیم کند و در آن مقطع نیز دوباره در مورد این موارد صحبت خواهیم کرد اما امروز بحث ما روی احتمال یک مرحله‌ای شدن است یعنی احتمالی که قبل از آغاز بازار شنبه بدانیم که چه چیزی در انتظار بازار است

اگر نتیجه مشخص و معین شده بود و یک نفر روز شنبه به طور قطعی و در همان مرحله اول کار را تمام کرده بود به نظر باید بیش از هر چیز در دو موضوع دنبال مسیرها و نشانه هایی برای روشن‌تر شدن شرایط بازار گشت …
اولین و مهم‌ترین آن این است که اظهار نظرهای پس از پیروزی چه برای اقتصاد و چه موارد دیگر را بشنویم و بدانیم و دومین موضوع به تیم فرد باز می‌گردد و اظهار نظرها و دیدگاه‌های آنها… البته که چه در سمت مثبت و چه منفی بازار ۴ الی ۵ روز هیجانی را در پیش خواهد داشت و بعد آهسته آهسته واقعیت خود را نشان خواهد داد امیدواریم هر آنچه که رخ می‌دهد شنبه خنده روی لب سهامداران باشد و این وضعیتی که این چند روز داشتیم با دامنه گسترده‌تر برای هفته بد نیز رخ دهد بازار خیلی به سهامداران و اهالیش بدهکار است آنقدر بدهکار است که با این یک هفته هم تسویه نمی‌شود اما شاید این یک هفته کمی مرهم زخم عمیق این چند سال شود…

افزایش سرعت خودرویی ها

در نمادهای خودرویی شاهد رشد ادامه دار سهام این گروه بودیم به خصوص سهام سود ساز و بنیادی گروه که اقبال بهتری را شاهد هستند

در زامیاد سود سازی مناسب برای سال 1402 از یک سو و توان سود سازی بالا با توجه به گزارش 2 ماهه از سوی دیگر زامیاد را در موقعیت صعود خوبی قرار داده است سهم از کف قیمتی 380 تومان برگشت زده و شنبه به هدف 420 تومانی نزدیک خواهد شد

خودرو با روند مثبت قوی به سمت سطوح 300 تومان در حرکت است این سهم حمایت خوب شده و توان رشد قیمتی را در صورت تدوام حمایت ها دارد همچنان مهمترین خبر در این سهم برنامه تجدید ارزیابی بوده و باید دید این خبر چه زمانی به واقعیت خواهد رسید

خبهمن قیمت های 160 تومان را پس گرفت سهمی که به واسطه جهش سود سازی در گزارش تلفیقی خود اقبال بسیار خوبی را شاهد است این سهم تا قیمت های 180 تومان هم به شرط شکسته شدن سد قیمتی 165 تومان جای صعود دارد خبهمنی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و از توان سود سازی بالایی برخوردار است

ساختمانی ها در عرش

در نمادهای ساختمانی شاهد صعود سهام این گروه بودیم ساختمانی هایی که شرایط بنیادی خوبی داشته و اکثرا با سود سازی بالایی همراه شده اند

در ثبهساز سهم اصلاح قیمتی 50 درصدی داشت از سوی دیگر فروش های خوب ماهانه را شاهد و امسال هم به سود 60 تومانی خواهد رسید همین امر سبب برگشت روند در ثبهساز و رشد قیمتی خوبی در سهم شده است ثبهساز به سمت سطوح قیمتی 220 و 240 تومانی در حرکت می باشد

ثالوند هم وضعیت خوبی دارد سهم با توجه به گزارش عالی 6 ماهه انتظارات را به شدت بالا برده است ثالوندی که رسیدن به سود 250 تومانی برای امسال از ان بعید نیست این سهم با کف قیمتی 1250 تومانی و 1400 تومان فعلا نوسانات عالی می دهد سهم جز بنیادی های گروه ساختمان محسوب می شود

ثمسکن هم اصلاح بالایی داشته است این هلدینگ ساختمانی که ارزش ان ای وی بسیار خوبی دارد در صورت تحرک مثبت مجدد گروه توان رشد قیمتی خوبی دارد فعلا سهم بر سر حمایت 580 تومانی قرار داشته و با نوسانات مثبت ارامی همراه می باشد

سرمایه گذاری های شاخص سوار

با روند مثبت بازار و شاخص سرمایه گذاری ها هم روز بسیار خوبی داشته و بر فراز شاخص روند مثبت قوی داشتند

در این گروه تاپیکو با رشد قیمتی خوبی همراه شده و صف خرید بود سهم دو هدف عمده 1650 تومانی و 1800 تومانی را دنبال می کند تعدیل مسبت سنگینی از ناحیه پالایشگاه ستاره خلیج فارس انتظار این سهم را کشیده و تاپیکو را در وضعیت و شرایط خوبی قرار داده است

شستا امروز با صف خرید همراه شد این سهم تا قیمت های 110 تومان همانطور که عنوان کرده بودیم رشد خواهد کرد رشد بیشتر و رسیدن به سوطح 125 تومان نیازمند حمایت های قوی از سهم است شستایی که با سود 25 تومانی و تقسیم 100 درصدی سود پی بر ای فوروارد و بازده نقدی بسیار جذابی دارد

وغدیر خود را به قیمت های 2000 تومانی  رساند سهم حامیان به شدت قوی داشته و شرایط بنیادی خوبی دارد این سهم سرمایه گذاری تا قیمت های 2200 هم جای نوسان مثبت دارد غدیری که هم به سود سازی بالایی رسیده و هم طرح های توسعه ای قوی را در شرکت های زیر مجموعه دنبال می کند

معادن احیا شدند

در نمادهای معدنی تشکیل صفوف خرید را شاهد بودیم معدنی ها هم احیا شده و در شرایط خوبی به سر می برند

فملی با رشد قیمتی به سطوح بالای 700 تومان رسیده و خود را اماده عبور ازقیمت های 720 و رسیدن به سطوح قیمتی 760 تومانی می کند این سهم فروش عالی در خرداد ماه داشت عمده فروش شرکت به سمت صادرات سوق پیدا کرده و به نسبت 3 ماهه سال قبل جهش بالایی را نشان می دهد

واحیا همچنان روندش صعودی است به زودی انتشار صورت های مالی سنگ اهن سپاهان از شرکت های اصلی زیر مجموعه و شایعات جهش سود این شرکت سنگ اهنی باعث شده تا سهم همچنان روند مثبت قوی داشته باشد واحیا ارزش ذاتی بالایی داشته و اگر شایعات سود 180 الی 200 تومانیش صحت داشته باشد رسیدن به قیمت های 800 الی 1000 تومانی برایش بعید نیست

باما که اصلاح قیمتی بالایی داشته است حالا در مسیر صعود قرار گرفته تا بخشی از افت خود را جبران نماید فعلا انتظار داریم سهم تا قیمت های 320 الی 350 تومان صعود داشته باشد بامایی که همچنان در انتظار سرنوشت زیر مجموعه خود یعنی جلگه های اسمانی می باشد

پالایشی ها جان گرفتند

در نمادهای پالایشی اصلاح فرمول های اخیر که سبب تعدیلات مثبت خوبی در سود سال 1402 شد سبب رشد قیمتی و جان گرفتن سهام این گروه شد

شپنا به سمت قیمت های 560 تومان به راه افتاده است سهمی که تعدیل بسیار خوبی داشت و یکی از بالاترین میزان تعدیل مثبت برای این سهم بود بدین ترتیب این سهم برای سال جاری هم توان سود سازی بالایی خواهد داشت و روند میان مدتش کماکان صعودی ارزیابی می شود

شتران هم به قیمت های 280 تومان نزدیک می شود شترانیکه با خرید سهام شازند تبدیل به یک پتروپالایشی شده و تحولات خوبی دارد سهم در صورت عبور از سد قیمتی 280 تومانی هدف قیمتی 300 تومانی را در پیش رو خواهد داشت

شاوان صعود خوبی را تجربه می کند سهم به سمت قیمت های 2000 تومانی در حرکت و با تثبیت در قیمت های بالای 1800 تومان نشان داد وضعیت خوبی دارد این سهم پالایشی سود سازی مناسبی داشته و رشد قیمتی میان مدتی سهم متداوم خواهد بود

چهارگوشه بازار

فولاد مبارکه با رشد قیمتی خوبی به صعودش ادامه می دهد همانطور که قبلا هم عنوان شد این سهم فولادی در سطوح قیمتی 460 الی 520 تومان نوسانات بسیار خوبی داده و با توجه به بیس بنیادی مناسبی که از بابت رشد قیمت ورق پیدا کرده است امسال توان دست یابی به سود بالایی هم دارد

بانک اقتصاد نوین هم به سمت قیمت های 300 تومان روانه شده است این سهم بانکی شرایط بنیادی خوبی دارد سهمی که سود سازی بالایش سبب شده تا همچنان مورد اقبال باشد این سهم بانکی پی برل ای فوروارد پایینی داشته و باید دید در مجمع چه میزان سود تقسیم می کند

بترانس از مجمع با خبرهای خوبی امد برنامه های توسعه ای خوبی در شرکت در حال اجرا بوده و شرکت های زیر مجموعه نیز فاز صعودی خوبی گرفته اند به نظر می رسد سهم تا قیمت های 180 تومان فعلا نوسانات مثبت داشته باشد اما در میان مدت جای رشد قیمتی تا سطوح 200 تومان را هم دارد

شاملا هم شرایط خوبی دارددر فصل بهار در مجموع درآمد 655 میلیارد تومان کسب کرد و در مقایسه با بهار سال گذشته رشد 137 درصدی نشان می دهد. انتظار می رود برای امسال حدود 470 تومان سود شناسایی کند. در صورتی که بتواند حمایت 2090 تومان را حفظ کند می تواند در میان مدت تا 2400 تومان رشد کند.

غدیس امروز باز شد در خرداد 415 میلیارد فروش به ثبت رساند و در مقایسه با اردیبهشت رشد 25 درصدی نسان می دهد. همچنین در فصل بهار در مجموع 1079 میلیارد فروش داشت و نسبت به بهار سال گذشته 68 درصد رشد نشان می دهد. 28 درصد محصولات خرداد صادراتی بوده و میزان فروش شرکت بیشتر شده و همین عامل باعث رشد فروش خرداد بوده است. احتمالا برای امسال 330 تومان سود شناسایی کند. از نظر نموداری هم می تواند برای میان مدت مجدد به حوالی 2500 تومان برسد و گزینه خوب از گروه غذایی است.

دفارا که از بنیادی ترین های گروه دارو محسوب میشود، با پیش بین سود ۶۷۰ تومانی برای سال ۱۴۰۳ مواجه است که pe آن به کمتر از ۴ میرسد که در صنعت خود رقمی چشم گیر است. با توجه به روند سهم احتمالا تا حوالی ۲۵۰۰ تومان حرکت رو به بالای آن ادامه داشته باشد.

بعد از دفارا حالا دتماد هم شرایط خوبی را دارد با فروش 336 میلیارد تومانی نسبت به ماه گذشته رشد 128 درصدی ثبت کرد و در فصل بهار 590 میلیارد تومان فروش داشت و در مقایسه با بهار 1402 رشد 59 درصد داشت. 28 درصد محصول شرکت صادراتی است و در خرداد رکورد فروش ثبت کرده است و دلیل آن این است که روی محصولات مواد موثره 55 درصد افزایش نرخ داشته وسود بیشتری از این محصول کسب کرده است. انتظار داریم برای امسال 1000 تومان سود شناسایی کند . از نظر نموداری در جای خوبی قرار گرفته و می تواند برای میان مدت مجدد به سطح قیمتی 6500 تومان برسد.

 

بین قندی ها هم  هگمتان خاص بود و هم  اصفهان در اصفهان  سهم با خبر افزایش سرمایه ۱۵۶۰۰ درصدی از تجدید همراه است و احتمالا با شکر۳۵۰۰۰ تومانی و چغندر ۳۹۰۰ تومان در سال ۱۴۰۳ به سود ۲۵۰۰ تومان برسد که در این حالت pe نماد ۵ واحد افت خواهد داشت و از رقم ۱۰ به عدد ۵ میرسد که کاهش جالب توجهی محسوب میشود. سهم از فروردین ماه، افت بیش از ۲۰ درصدی قیمت داشته و اگر بتواند از ۱۴۵۰۰ تومان عبور کند، میتوان یک بازده حدودا ۱۰ درصدی برای آن در نظر گرفت.

بنیرو  بسویچ هردو گزارش های خوبی را زدند  سهم اصلاح زیادی را تجربه کرده و به نظر نمی رسد که قیمت های پایین تر از 190 تومان را تجربه کند و از طرفی واگرایی مثبت در اندیکاتور RSI مشاهده می شود.به نظر می رسد که در میان مدت تا محدوده سقف های قبلی یعنی 250-260 تومان رشد کند و می تواند به عنوان یک گزینه نوسانی در واچ لیست باشد.

لاستیکی ها افزایش نرخ گرفتند  برآورد می شود که در سال 1403 در سود اصلی حوالی 600 تومان محقق نماید. به واسطه گزارش های خوبی که از سهم شاهد هستیم می توان قیمت های فعلی را برای افرادی که به دید میان مدت خرید می کنند، مناسب دید اما به کوتاه مدتی ها توصیه می کنیم که تا شکسته شدن سقف های قبلی در 2250 تومان صبوری کنند.

فولاد به نظر بازی دور سر برد بود و می ارزید ریسک کنیم  فولاد از لحاظ نموداری پتانسیل یک حرکت صعودی از محدوده 480 تومان به سمت 550 تومان در روزهای آتی تیرماه را دارد. سهم از تیرماه سال گذشته در حال تکمیل الگوی دیامتریک صعودی بوده و حالا به آخرین موج از آن رسیده است. با توجه به شرایط کلی بنیادی و نموداری سهم انتظار رشد را بیشتر از درجا زدن در سطوح فعلی میبینیم.

به نظر هر گروهی بیاید و دلار نیما را تغییر دهد  برای پالایشی ها جالب می شود  پالایشی ها در بازار شرایط خوبی را در تعدیلات  زدند و بد عمل نکردند . شاوان  گزینه  قوی ترو خاص تری بود و شتران  با  600  ریال  سود  شپنا  1200  ، شبندر 2200  و این حوالی به  زودی صورت های مالی منتشر کرده و میتوانند  جالب باشند به  زودی این  گروه با گزارش های 12ماهه و مجمع مواجه می شود و میتواند جالب توجه  شود  . گروه  را واقعا در نظر داشته  باشید و خرید  یکی دو سهم  مثلا  شپنا  شاوان  شبندر خوب هستند  .

برخی قطعه  سازی ها واقعا خوب بودند  در قطعه  سازی ها  گزارش های خوبی در راه است و بازهم  اولین و بهترین  گزینه  ختراک  است  ختراک یک فروش خاص را در خرداد و اردیبهشت ثبت کرد و 4525 میلیارد ریالاردیبهشت فروخت و خرداد این عدد 4492 میلیارد ریال بود
فروردین به عدد 2390 میلیارد ریالی رسیده بود و 3ماهه 11992 میلیارد ریال بود و عدد خوبی را برای این 3 ماه محقق کرد. مدت مشابه 7647 میلیارد ریال بوده است دومین گزینه که اخبار خوبی از ان  شنیدیم  و گزارش خوبی داشت ختور بود در فروردین با فروش 868 میلیارد ریالی آغاز کرده است و اردیبهشت با رشد جالب 2416 میلیارد ریال و خرداد 2502 میلیارد ریال بود و 3 ماهه 5787 میلیارد ریال فروش داشت که 25% بیشتر از مدت مشابه قبل است البته  تا این  لحظه بین کل اعضای این گروه  کمی زامیاد و قطعا  ختراک  گزینه های خوب بودند .

یک خبرمهمی روز دوشنبه رسید که حتی برخی آن را دلیل مثبت  بازار می بینند . خراسان در گزارش ماهانه خود تاکید کرده اصلاحیه مبلغ گاز مربوط به تعدیل نرخ گاز از ابتدای فروردین بر اساس قبوض گاز می‌باشد که مترمکعبی 4500 تومان محاسبه شده بعد هم  شپدیس این  تاکید  را داشت  به نظر اتفاقات خوبی در انتظار شپدیس و شیراز میتواند  باشد  ولی در کل شپدیس خوب بود  شپدیس خرداد هم خوب بود 38357 میلیارد ریال فروش داشت . 274 هزار تن با نرخ ۱۱۸,۹۱۶,۶۲۰ ریالی بوده . اردیبهشت 35577 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۱۰۹,۶۷۱,۱۰۱ ریال شد
در فروردین بد نبود و 33441 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۱۱۹,۲۲۱,۷۰۴ ریال بود
9 ماهه 297717 میلیارد ریال فروش داشته است به نظر 9 ماهه خوبی در پیش دارد و هم  شیراز هم  شپدیس خوب گزارش میدهند

شخارک ه در فروش عالی عمل کرده است  شخارک در فروردین با فروش 2332 میلیارد ریالی مواجه بوده و اردیبهشت با رشد 14173 میلیارد ریال است . متانول ۹۷,۹۷۳,۸۰۰ ریال فروخته و اردیبهشت ۸,۴۰۸,۴۰۹ ریال است
در خرداد با یک رشدخوب 17038 میلیارد ریال بود و نرخ فروش متانول ۱۰۴,۱۰۳,۸۱۶ ریال است . 33545 میلیارد ریال فروش3 ماهه داشته است

جالب است  زاگرس گزارش داد هم  فروش کم بود هم  دوباره نرخ  6300  است  و این وحدت رویه  را کمی سخت کرد

با دید این که  زاگرس هم  به  زودی تغییر میدهد و نرخ دلار نیز در نیما  رشد میکند خرید  زاگرس و صبر کردن  یکی از خاص ترین گزینه هاست

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم