جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزسه شنبه 29 خرداد 1403

گزارش بازارامروزسه شنبه 29 خرداد 1403

نوید خاندوزی
ژوئن 18, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزسه شنبه 29 خرداد 1403 

نفس بریده منم ! 

بازارامروز شاید از روزهای قبل و روزهایی که قفل در صف فروش قرار گرفته بود بهتر عمل کرد ولی به واقع شبیه دونده ای نفس بریده به دنبال انگیزه ادامه دادن است … انگیزه ای که هر چه پیش می رود و می دود در او ایجاد نمیشود ولی انصافا امروز وضعیت کمی بهتر بود البته امیدواری های ایجاد شده بد نیست ولی چاره کار نیست … خبرهای ریزو درشت  زیادی به بازار میرسد ولی انگار بی حس شده است هیچ واکنشی نشان نمیدهد …

اما در هر صورت امروز جو کمی فقط کمی بهتر بود که دلایل واضح خود را داشت ولی حجم قوی را نمیخورد که آن هم بی دلیل نبود و امروز در مورد هردو صحبت میکنیم …

امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که به چند دلیل و با چند رویداد شرایط کمی بهتری را نسبت به روز یکشنبه شاهد بودیم البته نه آنقدری که امیدوار کننده باشد ولی در هر صورت امروز سعی می‌کنیم کمی در مورد آن بیشتر صحبت کنیم اما یکی از مهم‌ترین دلایلی که بازار امروز فضای بهتری را داشت این بود که روز یکشنبه صفوف فروش جمع شده بود و آن جو پنییک منفی تا حدودی از بین رفته و جای خود را به خوشبینی نسبی داده بود هر چند خودرویی ها هنوز جو منفی را تجربه میکردند ولی شدت آن کمتر بود …

در سوی دیگر خبرها و تحولات مختلف نیز به وقوع پیوسته بود اول از همه باید اذعان کرد که نرخ سود مسیر کاهشی را در پیش گرفته و این یکی از اتفاقاتیست که چشم انداز هفته‌ها و روزهای آتی را بهبود می‌بخشد نرخ نیما نیز شوخی شوخی به ۴۳ نزدیک شده و یکی دیگر از انتظارات بازار رنگ و جامه عملی تری به خود گرفته از آن بسته کذایی نجات بازار فعلاً  دو بند خوب عمل کرده و دو بند دیگر که خودرو و پالایشی باشد تا حدودی لنگ می‌زند البته در همین تعطیلات  ، خبرهای خودرویی اتفاق مهم و مثبتی برای بازار به شمار می‌رفت همین که این دو در بازار می‌مانند و احتمالاً تجدید آنها نهایی می‌شود خبر مهم و خوبیست البته گویا بعد از انتخابات سران قوا تایید میکند … فعلا همه مرخصی هستند

در سوی دیگر اخباری را داشتیم که دوباره تزریق پول به صندوق‌های تثبیت و توسعه شدت گرفته و ۸۰۰ میلیارد به آن داده شده است…

یک نکته را بگوییم زمانی ۸۰۰ میلیارد مچ چند دقیقه اول یک روز و حجم  چند دقیقه بازار بود این روزها آنقدر بازار را به خاک سیاه نشانده‌اند که ۸۰۰ میلیارد برای بسیاری آرزو شده و برای آن ذوق می‌کنند به هر حال هرچه که باشد با توجه به عمق کم بازار و صفوف فروش عدد خوب و منطقی برای حمایت چند روزه بازار است هرچند بازار به حمایت‌های این چنینی احتیاج ندارد و باید سیگنال‌های مثبتی را دریافت کند .

اما معتقدیم در سمت دیگر ماجرای  اثرات و اتفاقات خوب در بازار گزارش ها و مجامع میتواند قرار داشته باشد .  رویدادی که چند روز گذشته از آن صحبت کردیم حالا شکل قوی‌تری به خود می‌گیرد . گزارش‌های تکمیلی ۱۲ ماهه اصلی و تلفیقی و همچنین مجامع پیش روی شرکت‌ها بسیاری از این گزارش‌ها اثرگذاری قوی و بالایی می‌تواند در قیمت داشته باشد و به ما اثبات می‌کند که فضای منطقی در دل بازار وجود دارد و قیمت‌ها به کجا رسیده‌اند به نظر نزدیک شدن به مجامع ‌منتشر شدن گزارش‌ها و رسیدن گزارش‌های ماهانه می‌تواند کمی از نظر بنیادی فضا را قوی‌تر و امیدواری برای بهبود را جدی‌تر نماید اما همچنان کل این اتفاقات و رویدادها تحت تاثیر یک رویداد بزرگتر و قوی‌تری قرار دارد به نام انتخابات که سایه سنگین آن روی سر بازار احساس می‌شود و از بسیاری از افراد که اتفاقاً اذعان به ارزنده بودن بازار دارند وقتی عدم مشارکت و حضور خود را در بازار توجیه می‌کنند انتخابات را یکی از دلایل آن می‌دانند

روز یکشنبه در مورد یکی از کاندیدا صحبت کردیم و شفاف و روشن بیان کردیم که انتخاب او آثار منفی کوتاه مدت می‌تواند داشته باشد از سوی دیگر دو موضوع دیگر را نیز اشاره کردیم که به طور کلی تغییر فاز فعلی و گذر از تیم اقتصادی فعلی به تیمی حتی ناشناخته و بهتر برای بازار در کوتاه مدت یک برد محسوب می‌شود و نکته دیگر اینکه باید نسبت به سیاست‌های کاندیدا کمی بیشتر صبور بود چرا که بعید است تا قبل از انتخابات آنها حرفی برای گفتن داشته باشند

اما در پاسخ به کسانی که وجود تمامی این ارزندگی‌ها و این شرایط باز هم ریسک انتخابات را به جان نمی‌خرند یک نکته را باید بیان کرد روزهای گذشته نیز گفتیم که از بین تمام کاندیدا سه جریان را محتمل می‌بینیم که دو تای آنها قابلیت‌های خوب و قوی برای حرکت بازار دارند اما یکی دیگر که جلیلی باشد برای بازار ناشناخته و حتی امتیاز منفی به شمار می‌رود چرا که بسیاری از فعالان بازار او را ادامه دهنده مسیر فعلی دولت و سیاست‌های فعلی و حتی بدتر می‌دانند اما برای اینکه ترس فعالان بازار را درک کنید و کمی بیشتر در این فضا قرار بگیرید می‌خواهیم دل‌های شما را ببریم به ۲۰ سال قبل یعنی حوالی سال ۱۳۸۴ …

در انتخابات داغ آن مقطع که گزینه‌های رنگارنگی در آن حضور داشتند هیچکس به احمدی نژاد وزن نمی‌داد ، جوری صحبت می‌کرد که کسی او را درک نمیکرد  … همین حسی که امروز صحبت‌های جلیلی به شما می‌دهد با شدت عجیب‌تر و وخیم‌تری در آن مقطع به  فعالان بازار می‌رسید…  به خصوص در دور اول که هیچکس روی او حساب نمی‌کرد و بازار هم به او وزنی نمی‌داد و ما شاهد از پیش برنده دانستن هاشمی و جو مثبت بازار بودیم و تازه تصور کنید اگر بخواهیم امروز به شکل شبیه سازی شده  به ماجرا نگاه کنیم فکر کنید در چنین فضایی مثلاً قبل از انتخابات عشقی هم از پزشکیان حمایت کرده باشد بحث مثال منظور درک فضاست چرا که آن موقع رئیس وقت سازمان از هاشمی حمایت کرد که شاید اگر در تمام طول عمر ایشان هزار تصمیم درست وجود داشته باشد این یک تصمیم نقطه منفی آن دوران بود که البته از نظر عقلانیت حمایت درستی بود اما از نظر جایگاه خیر …

به هر حال گذشت و گذشت بازار بدترین سناریویی که فکرش را می‌کرد و کسی که بین همه کاندیدا بورس را قمارخانه خوانده بود و  قرار بود آن را تعطیل کند بر مسند نشست…  اگر بخواهیم امروز آن را شبیه سازی کنیم درست شبیه نشستن جلیلی کنترل شده و به روز شده بر مسند ریاست جمهوری است

از روزهای تلخ و آن مقطع بگذریم که تصور کنید هر روز ۹۰ درصد بازار صف فروش و قفل بود وقتی این موارد را با خود مرور می‌کنیم به برخی از سهامداران حق می‌دهیم که کمی صبر کنند تا ریسک انتخابات برطرف شود و با خیال راحت‌تر دل به دریا بزنند و البته معتقدیم هرچه زمان بگذرد و مشخص شود که کدام کاندیدا در نهایت رقابت می‌کنند کار بازار هم راحت‌تر خواهد بود و البته نقطه مقابل این است که همچنان همه چیز تا روز و دقیقه آخر مبهم باقی بماند…

پس حرف ما این است که به تماشاچیان فعلی بازار هم با توجه به این سابقه و این گذشته حق می‌دهیم که این روزها نظاره‌گر بازار باشند و منتظر اعلام نتیجه و روشن شدن فضای سیاسی و البته این به معنی ترویج تماشاچی بودن نیست اما می‌تواند نشان دهنده ترس و تردید بازار نسبت به وقوع یک جریان باشد  و افت حجم نیز از همین روست …

اما مطابق حرفی که زده بودیم سراغ رویدادها و اتفاقات و تحولات سیاسی می‌رویم که این روزها در جریان است و حرف‌ها زده می‌شود. قبل از هر چیز به نظر می‌رسد تا به این لحظه سیاست عدم تنش در انتخابات و مناظره ها برتری داشته و البته از ان سو هیچ شور و شوقی برای حضور نیز دیده نمی‌شود و هنوز جامعه فضای انتخاباتی به خود نگرفته اما بحث ما این نیست…
بحث این است که نمی‌دانیم فقط ما اینطور هستیم یا بقیه هم چنین حسی دارند.
تا به این لحظه با شنیدن گفتمان کاندیدا متوجه می‌شویم که آنها هیچ چیز در چنته برای مسائل اقتصادی ندارند سوزن هر یک روی چیزی گیر کرده و مدام آن را تکرار می‌کنند.یکی از عمق راهبردی می‌گوید و حرف‌های نامفهوم می‌زند آن یکی سوزنش روی فوق العاده شغل و موارد دیگر گیر کرده یکی هم مدام بهره‌وری و مسائل این چنینی را میگوید که فرسنگ‌ها با سطح مدیران فعلی فاصله دارد
بی تعارف هیچ یک برای کلان ترین مسائل کشور یعنی بحران انرژی و بنزین، نرخ ارز، کسری بودجه، نرخ سود ،قیمت گذاری دستوری و چندین و چند عامل دیگر هیچ چیز بیان نمی‌کنند

البته این نشان می‌دهد بیان صحیح و درست احتمالی راه حل‌ها موجب ریزش آرای آن فرد می‌شود و در نتیجه عمق فضا را نشان می‌دهد که چه تحول و کار سختی بعد از انتخابات در انتظار مردم و این کاندیداست
نکته دیگر واقعاً برای سطح سواد و تسلط یک رئیس جمهور بر مسائل اقتصادی کمی نگران هستیم البته که مشاوران و وزیران و مدیران باید کار را پیش ببرند اما تفکر و دیدگاه یک شخص نیز مهم است و حقیقتاً تا به این لحظه چنین چیزی را نیز در چهره این عزیزان ندیدیم
بهتر است هرچه سریع‌تر تیم احتمالی و پیشنهادی معرفی شود تا حداقل تصمیم گیران و ناظران به آنها وزن بدهند

و نکته آخر که مطابق قول روزهای قبل سعی می‌کنیم در این ۵ روز کاری باقیمانده به تحولات و رویدادهای مختلف بپردازیم البته قصد داشتیم در مورد دامنه نوسان هم صحبت کنیم که موکول به روزهای بعد خواهیم کرد اما مطابق قول قبلی امروز در مورد یکی دیگر از کاندیدا یعنی قالیباف و احتمال واکنش بازارها به رویدادهای پس از انتخاب آن می‌پردازیم

قالیباف یکی از کسانی است که احتمال رئیس جمهور شدن آن از بقیه افراد تا به این لحظه بالاتر بوده پس در مورد گزینه محتمل صحبت می‌کنیم که احتمالات آن برای بازار مهم خواهد بود ابتدا از مزیت‌ها می‌گوییم قطعاً او دافعه جلیلی را ندارد، به بازار سرمایه آشناست و او را آشناترین کاندید نسبت به بازار و کارکردهای آن می‌دانیم، در کارنامه او اتفاقات مثبت نظیر آنچه در مورد اصلاح بند مالیاتی رخ داد دیده می‌شود. مشاوران او کاملاً در حوزه بازار سرمایه مسلط و حتی بخش مهمی ز مشاوران او بر و بچه‌های بورسی هستند ،دیدگاه‌های نسبتاً خوبی در مورد مسائل کلان اقتصادی اعم از نرخ بهره و نرخ ارز و بازار و موارد این چنینی دارد و به طور کلی در نگاه اولیه حضور او و به خصوص تیم احتمالی او در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی می‌تواند برای بازار نقطه قوت باشد

اما از ان سو دو تردید و دو ترس جدی نیز وجود دارد …نکته اول بسیاری به حق و به درست معتقدند زمانی که ایشان در راس یکی از قوای کشور بوده تمام این بلاها بر سر بازار آمده و او تماشاچی بوده است بسیاری از قوانین ضد بازار در همان مجلسی تصویب شده که ایشان ریاستش را بر عهده داشته
نکته دوم که اتفاقاً ترس عجیب فعالان بازار است این بوده که ایشان قبل و بعد از انتخابات دیدگاه‌های متفاوتی داشته باشد و راس کار که بیاید دقیقاً همان آش و همان کاسه فعلی اجرا شود کما اینکه آدم‌های اطراف او نظیر رئیس ستاد او طرفدار جریان ضد سرمایه و رفتار قیمت گذاری دستوری در اقتصاد است و این موضوع، او را به کاندیدی تبدیل کرده که تردیدها در مورد رفتار او قبل و بعد از انتخابات بیشتر است . از همین رو به نظر معرفی تیم او ‌می تواند گره‌های فکری و ذهنی فعالان بازار را باز کند اما در هر صورت چهره و وجهه اولیه و ظاهر فعلی او ضد بازار سرمایه نیست اما اطرافیان و برخی از نزدیکان او چنین روحیه‌ای را داشته و این ترس بازار را از ایشان کم نمی‌کند اما بی‌شک بین جناح اصولگرا او نزدیک‌ترین و بهترین فرد برای سهامداران نسبت به جلیلی و یا گزینه‌های دیگر است و برای همین بود که وقتی چند روز قبل از سناریوی برد برد بازار برای مواجه با انتخابات صحبت کردیم گفتیم که اگر به هر دلیل و با هر شکلی پزشکیان و قالیباف روبروی هم قرار گیرد نتیجه آن هرچه باشد در کوتاه مدت به سود بازار خواهد بود اما در میان مدت و بلند مدت کارنامه و برنامه اقتصادی او راهگشا و تعیین کننده می‌شود

به نظر با توجه به شرایط و اتفاقات فعلی بهترین کار این است که همچنان این کاندیدا را زیر نظر گرفت و دیدگاه خود و تیم آنها را بررسی کرد اما در حال حاضر ترس فعلی بازار از قالیباف و پزشکیان به عنوان گزینه‌های محتمل و نزدیک به ریاست جمهوری زیاد نیست و یک بار دیگر تاکید می‌کنیم قالیباف گزینه‌ای است که خودش در اظهار نظرها در مورد بازار بسیار جالب و خوب عمل کرده اما اطرافیان و آدم‌های دور او و ستاد او دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به خودش دارند و این نگران کننده است
در مجموع انتخاب این فرد برای بازار سرمایه در کوتاه مدت اتفاق مثبتی است و از آن سو در بازار ارز و سکه نیز احتمالاً رکود و سکون فعلی ادامه خواهد داشت و حتی ممکن است یک افت موقت را نیز در دامنه کوتاه داشته باشیم

امروز هم زیاد صحبت کردیم و سراغ بازار برویم که ببینیم چه اتفاقاتی رخ داده و چه چیزی پیش روی ماست…

 

سرمایه گذاری های خاص

در نمادهای سرمایه گذاری روند خوبی را شاهد بودیم سرمایه گذاری هایی که بعضا شرایط خوبی از دید بنیادی داشته پتانسیل رشد قیمتی خوبی دارند

وبانک با کمک شناسایی سود سنگین فروش سهام شازند توانسته سهمی 970 تومان سود شناسایی نماید البته عمده این سود صرف افزایش سرمایه خواهد شد اما همین سود هم نشان می دهد وبانک با اقبال همراه می شود و امروز شاهد صف خرید سهم بودیم شکسته شدن مقاومت 1250 تومانی می تواند وبانک را به سمت سطوح 1400 تومان ببرد

شستا صورت های مالی تلفیقی خوبی دارد و امسال براورد سود 25 تومانی از سهم می شود یعنی پی بر ای فوروارد 4 سهمی که تقسیم سود حداکثری داشته و توان رشد قیمتی بالایی دارد شستا تا قیمت های 110 تومان جای برگشت داشته و بر سر حمایت 100 تومانی در نوسان است

سود بالای 300 تومانی در وصندوق تاثیر خاصی نداشته سهم رشد بالایی داشته است و با این سود هم قیمت های خوبی دارد وصندوقی که فعلا تلاش می کند تا قیمت های 1800 تومان از دستش نرود وصندوق رشد میان مدتی قیمتی قوی دارد

سورپرایز پالایشی ها

خبر مواقفت هیئت وزیران با اصلاح اخرین نرخ های ابلاغی پالایشی ها خبر بسیار خوبی برای این گروه بود پالایشی ها به تعادل رسیده و کم کم باید در مسیر برگشت روند قرار بگیرند

در شاوان سهم واکنش خوب و قوی داشت سهم به صف خرید رسید و به سمت قیمت های 1800 تومان در حرکت است این سهم شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و روند صعودی قوی را دنبال می کند شاوانی که امسال می تواند در سود سازی دست بالا داشته باشد

شپنا در کف قیمتی 500 تومانی قرار داشته و توان برگشت به سطوح 560 تومان را دارا می باشد سهم گزارش 12 ماهه خوبی ارائه داد البته انتظار برای سود سازی بالاتر بود اما به نظر می رسد این توان برای سال جاری وجود داشته باشد شپنایی که نوسانات خوبی در رنج 500 الی 560 تومانی می دهد

شبندر به قیمت های 900 الی 920 تومانی برسد برای نوسان 10 درصدی مناسب است این سهم هم برای سال جاری توان سود سازی بالاتری خواهد داشت و رسیدن به سود 250 تومانی بعید نیست شبندری که 200 تومان هم سود برای سال قبل داشته و وضعیتش مناسب است

دست انداز های خودرویی

در نمادهای خودرویی همچنان فشار فروش بالا جو گروه منفی و وعده های محقق نشده به خصوص در زمینه تجدید ارزیابی سبب عرضه در سهام این گروه شده است

ایران خودرو حمایت 280 تومانی را از دست داده و به سمت سطوح 260 تومان در حال برگشت روند است این سهم شرایط بنیادی خوبی نداشته و در 12 ماهه به زیان سنگینی رسیده است اما فرصت 1 ساله برای اجرای برنامه های احیا در این سهم سبب شده تا امروز حمایت های بیشتری شده و سهم فردا احتمالا متعادل شود

در زامیاد گزارش عالی را شاهد بودیم سهم در 12 ماهه به سود بالای 80 تومانی رسیده و امسال هم 100 تا 110 تومان سود خواهد داشت اما این امر مانع از فشار فروش در سهم نشد زامیادی که قیمت های 380 تومان را به عنوان کف قیمتی داشته و با این وضعیت بنیادی باز هم زیر بار فشار عرضه ها قرار دارد

سایپا هم به سمت قیمت های 225 تومان عقب گرد می کند این سهم هم نه خبری از فروش دارایی هایش شده است نه تجدید ارزیابی حمایت 240 تومانی در سایپا از دست رفته است سهمی که تنها یک خبر قوی می تواند وضعیتش را بهتر نماید

غذایی های خوش سود

در نمادهای غذایی سهامی که گزارش های مثثبتی ارائه دادند با اقبال و رشد قیمتی خوبی همراه شدند

بهپاک که عملکرد بسیار عالی داشته است از کف قیمتی 300 تومان برگشت زده است سهم تا قیمت های 320 الی 350 تومان جای رشد دارد سهمی که امسال سود سازی بالایی داشته و طرح های توسعه ای بسیار خوبی دارد این سهم وضعیت تکنیکالی عالی را هم دنبال می کند

در غگل به نظر می رسد امسال سود 70 تومانی را از سهم شاهد باشیم رشد قیمت بالای محصولات شرکت سبب شده تا سهم در 6 ماهه به سود خوبی برسد غگلی که ارزش ذاتی بالایی داشته و فعلا می تواند مهمان قیمت های 280 الی 300 تومان شود اما ارزش ذاتی سهم سطوح 350 تومان ارزیابی می شود

غپینو هم وضعیتش بهتر شده است سهم با نوسانات مثبت سعی  در برگشت روند و رشد قیمتی و پس گیری بخشی از ریزش خود دارد سهم قیمت های 280 تومان را با توجه به شکسته شدن مقاومت 260 تومانی در پیش رو دارد این سهم غذایی توانسته در فروش هم وضعیت خود را بهبود ببخشد

در آخر غکورش هم واقعا خوش درخشید و گزارش خوبی زد و یک  نوسان مثبت را دارد غکورش در 12ماهه تلفیقی 1972 ریال و در سود اصلی این عدد 1650 ریال شده است از دید ما این  سهم نیز قابلیت  یک  رشد خوب نوسانی را دارد

چهارگوشه بازار

نییان پس از شفاف سازی الف و قرارداد سنگین با ایرانسل مثبت بازگشایی شد تحولات اساسی و خوبی در این شرکت در جریان است هم قراردادهای سنگین شرکت اصلی و هم در پیش بودن افتتاح خط تولید 400 هزار دستگاه موتورهای کم مصرف کولری و هم جهش سود شرکت باطری خاوران همگی سبب شده تا انتظارات انی برای سال جاری در نیان شکل بگیرد

توکا فولاد پس از مجمع و تقسیم سود 30 تومانی مثبت بازگشایی شد سهم با صف خرید به سمت قیمت های 360 تومانی بر می گردد امسال هم سهامداران انتظار سود بالایی از وتوکا دارند به نظر می رسد روند میان مدت سهم تا رسیدن به قیمت های 400 الی 420 تومان صعودی باشد

شنیده می شود واحیا در شرکت سنگ اهنی خود به سود 33 همتی رسیده است این شرکت سنگ اهنی زیر مجموعه واحیا امسال سودش با جهش بالایی همراه شده است واحیا سال قبل 115 تومان سود و برای امسال تخمین سود 200 تومانی دارد به نظر می رسد این هلدینگ معدنی از طریق شرکت سنگ اهنی خود با تحولات جدی همراه است به خصوص این که اصلاح قیمتی 50 درصدی هم داشته است

وگردش و سمگا امروز جالب بودند  بیش از قیمت سهم  سود محقق کرده و بازار بی تفاوت است . وشهر هم خوب بود وشهر در گزارش 12ماهه تلفیقی 8882 و در سود اصلی 9200 ریال سود محقق کرده است تا همین چند وقت پیش حوالی 1000  بود وشهر و وگردش واقعا جالب اند

در قطعه سازی ها ختور و خکار خوب بودند ختراک هم متعادل باز شد . خکار دیگر گزارش بود  در 12ماهه تلفیقی 613 ریال و در سود اصلی 656 ریال محقق کرده است معتقدیم خکار بهتر از ختور بوده و قابلیت های رشد 20 تا25% را در مدت کوتاه دارد

فسپا و فنورد را در گروه فولاد زیرنظر داشته  باشید . بارها  بارها روی 3 سهم فسپا  فنورد فوکا تاکید میکردیم هر 3 گزارشی جالب بودند در فسپا جو با این  قیمت خوب است  فسپا در 12ماهه تلفیقی 2002 ریال سود محقق کرده است و سود اصلی 1710 ریال بوده است
9ماهه 4613 میلیارد ریال سود عملیاتی و3904 میلیارد ریال سود خالص دارد در 12ماهه سود عملیاتی 7381 و سود خالص 6668 میلیارد ریال شد و رشد کرد از دید ما سهم  با 1000 تومان  باید مجمع برود و یک  رشد کوتاه مدت را دارد

شکربن هم امروز صف بود و خوب گزارش داد در سود اصلی شکربن مطابق انتظار رفت و تلفیقی جالبی را زد شکربن در 12ماهه تلفیقی 2024 و در سود اصلی 1343 ریال سود محقق کرده است واقعا سهم خوبی بود و ریزش زیادی نداشت و حالا نیز با  در نظر گرفتن همین حوالی سود  برای 1403 و تقسیم  سود  1000 ریالی میتواند  پی به ای 4 و5 باشد و یک  رشد 15تا20% رخ  بدهد  طبیعی است  . یکی از گزینه های خوب و کم  ریسک خرید است

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم