جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزیکشنبه 27خرداد 1403

گزارش بازارامروزیکشنبه 27خرداد 1403

نوید خاندوزی
ژوئن 16, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزیکشنبه 27خرداد 1403

قربانی ریزش راهبردی !

امروز و در آستانه عید قربان بازارهم خون و خونریزی اش بند نمی آمد وسرش را بازهم  بریدند و بی جان گوشه ای افتاده بود البته امروز عمق ریزش راهبردی بازار کمی کمتر شد و به شدت  روزهای قبل نبود که آن هم دلایل خاص و ویژه خود را داشت ولی در هر صورت شکل و شمایل بازار امروز بازهم منفی بود ومنفی پیش میرفت …

دو نکته‌ای که امروز و این روزها بیش از روزهای دیگر به چشم می‌آمد این بود که 1- بی‌تفاوتی عجیبی نسبت به بازار است که همه را آزار می‌دهد وقتی این موضوع را با یکی از تصمیم گیران طرح می‌کردیم بسیار جالب بود که بیان می‌شد همه چیز در همین وضعیت است و اصلاً کسی بازار سرمایه برایش مهم نیست نمی‌دانیم واقعا آن وعده‌ها و حرف‌ها و بندها و بسته نجات چه شد البته بانک مرکزی در نرخ سود مداخلاتی کرده اما دو موضوع خودرو و پالایش انگار هنوز در کشوها خاک می‌خورد و و نکته دوم نبود خریدار است قدیم‌ترها حقوقی‌های با دل و جراتی بودند که در چنین روزهایی دل به دریا زده و ریسک می‌کردند و البته در هفته‌ها و ماه‌های بعد نان ریسک خود را می‌خوردند اما مدت هاست این دسته نیز غلاف کرده و در بازار کار نمی‌کنند تقریباً می‌توان گفت حقوقی‌ها تماشاچی محض بازار شدند و اگر هم جریان پولی در گردش است بین صندوق‌های حمایتی و برخی حقیقی‌هاست و برای همین طول موج آن کوتاه و جریان ان  ضعیف است  … این بی‌پولی و عدم خرید نکته‌ای است که بسیار آزاردهنده شده و البته برخی معتقدند بخشی به دلیل موضوع انتخابات است که در چنین شرایطی گرفتار شده و بخشی دیگر رفتار گله وار حقوقی‌ها را دلیل این موضوع می‌دانند طوری که اگر بازار مثبت شود آنها دوباره در صحنه ظاهر شده و خرید می‌کنند که البته تجربه چنین موضوعی دفعات قبل نیز وجود داشته است اما در هر صورت هر چه که هست ر حال حاضر کویر بی‌پولی به دل بازار زده و و خیلی ها معتقدند جریان  آب بی پایانی برای رفع تشنگی آن نیز لازم نیست اگر آب باریکه مستمری هم برسد می‌تواند منجر به تغییر و بهبود فضای بازار شود امری که برخی پیش‌بینی می‌کنند از هفته آینده می‌تواند سر و شکل بهتری به بازار بدهد که امیدواریم اینطور باشد و خوشبینانه چیزی را بیان نکرده باشیم . هفته بعد ریسک بازها و ریسک پذیرها کم کم خود را به باز شدن دامنه و نتیجه انتخابات گره میزنند و حرکت میکنند …

و اما سراغ بازار برویم …

حکایت این روزهای بازار ما حکایت زندانی است که هر روز برای رها شدن از حصار ذهنی که ایجاد شده روز را شب می‌کند و می‌جنگد و روزها را یکی پس از دیگری خط می‌زند تا به فضای بهتر فردا انتخابات فکر کند برای او شاید حکم آزادی اش را دارد … ولی هیچکس نمی‌داند چه چیزی در انتظار اوست و فردای روز انتخابات و آزادی از این فکر و خیال‌ها چه شرایطی را برای او رقم می‌زند اما هرچه که هست او را از بلاتکلیفی نجات داده و حداقل به آن طرف این حصار می‌پرد تا فضای متفاوتی را تجربه کند که امیدواریم این فضا هر چه که هست از هر آنچه که در آن قرار داریم بهتر باشد…

گزارش بازار امروز را دقیقاً از همین نقطه آغاز می‌کنیم که به نظر با وجود رسیدن خبرهای نسبتاً خوب برای بازار باز هم بسیاری از سهامداران این ریسک را نپذیرفته و در بازار حاضر نیستند اما شاید یک سوال و پاسخ به آن بتواند بیش از هر چیز دیگری ما را راهنمایی کند و آن هم پاسخ به این سوال است که ما در چه شرایطی قرار داشتیم و حالا قرار است وارد چه شرایطی شویم ؟؟ هرچند برخی معتقدند با سیاست مدارانی از جنس ما ، همیشه بدتری هم وجود دارد اما واقعاً ما در بدترین شرایط ممکن بودیم مگر بدتر از این هم می‌شد سر بازار سرمایه بلا آورد ؟ مگر چند بار نرخ سود به ۴۰ درصد رسیده ؟ ۲ سال نرخ دلار سرکوب شده؟ جیب شرکت‌ها اینطور زده شده؟ در دوره ای قرارداشتیم که بی تدبیری و بی‌عقلی و بی‌کفایتی در تصمیمگیری‌های اقتصادی در مورد شرکت‌ها به اوج خود رسیده بود  قیمت گذاری دستوری همه جا جولان می‌داد مگر ما چند بار در چنین شرایطی قرار گرفته‌ایم که حالا بخواهیم از تمام شدن و رها شدن از آن بترسیم…

درست است تفکر جدید و طرز فکر جدید شاید برای بازار وزنه‌های ذهنی را ایجاد کند اما به نظر آنچه که به دست می‌آید از آنچه در آن قرار داریم بدتر نیست و بهتر است  سهامداران خود را با شرایطی که در آن قرار داشتیم مقایسه کنند ابته باز هم می‌گوییم سیاستگذار در ایران نشان داده که همواره برگ‌هایی برای ضربه زدن بیشتر به اقتصاد در دست دارد اما واقعاً چیزی که این مدت تجربه کرده‌ایم سخت‌ترین و تلخ‌ترین اتفاقات برای اقتصاد و بازار بود …

از همین رو خیلی ترس فعالان بازار از انتخابات را درک نمی‌کنیم البته اگر نماینده تفکرات فعلی که خود را در قامت یکی از کاندیداها نشان می‌دهد انتخاب شود بله زندان بدتری هم وجود دارد اما این احتمال به حداقل خود رسیده د و شرایط جور دیگری را نشان می‌دهد و دو قطبی ایجاد شده در هر دو قطبش به سود بازار است…

البته که بازار فعلاً به هیچ یک از این موارد توجهی ندارد و مسیر خود را می‌رود و امروز هم در ادامه رفتار روزهای گذشته چنین موضوعی را شاهد بودیم البته امروز بازار بعد از شنیدن خبرهای ریز و درشت خاص کمی فضای متفاوت‌تر و بهتری را تجربه می‌کرد خبرهایی که شاید اگر در یک شرایط نرمال به بازار می‌رسید وضعیت چیز دیگری بود . دیروز در مورد نرخ سود اشاراتی داشتیم که بانک‌ها سخت‌گیری‌ها را آغاز کردند در نرخ اخزا از ۴۰ به ۳۲ رسیده ایم و این عدد احتمالاً به زیر ۳۰ خواهد رفت نرخ نیما آرام آرام در حال رشد است فاصله با دلار آزاد را کمتر می‌کند خبرهای خودرویی جسته و گریخته شنیده می‌شود و باز شدن آپشن‌های این دو نماد اتفاق و رویداد مهمی است ولی در هر صورت باز هم بازار خیلی توجهی به این موارد نکرده و شاهد ادامه جو منفی فروش بودیم تو گویی سهامداران هم در آن حصار ذهنی انتخابات گرفتار شد و تا وقتی از آن بیرون نزنند و این موضوع تمام نشود شرایط تغییر نخواهد کرد

قبل از برگشت به تحولات سیاسی دیروز نکته‌ای را بیان کردیم که برخی عزیزان چند بار از آن سوال می‌پرسند و آن هم بحث مجامع بود دیروز دو نکته را تاکید کردیم که گویا خیلی برای برخی شفاف و روشن نبوده بحث مجامع در دو نکته خلاصه شد که قیمت‌ها و سود شرکت‌ها و زمانبندی تقسیم سود طوری است که رفتن به مجامع و دریافت سود نقدی ‌میتواند تضمین کننده بازدهی میان مدت برخی سهم‌ها و سهامداران باشد اما به هر دلیل و با هر شکلی بازار به این موضوع وزن نمی‌دهد . اینجا بود که نکته دوم را مطرح کردیم که اگر وزن رفتن به مجمع را نادیده می‌گیرید و آن را عنوان یک عامل موثر کنار می‌گذارید به قیمت‌های بازگشایی پس از مجامع دقت کنید بسیاری از سهم‌ها در محدوده‌ای باز می‌شوند که حتی از لحاظ تاریخی هم در این نقاط کمتر قرار داشتند و دقیقاً این سایه بدبینی و ترس است که آنها را به این وضعیت کشانده اگر این سایه با هر شکل و دلیلی بعد از انتخابات برطرف شود قابلیت‌های رشد خاص و هیجانی در نمادهایی که سود محور و جریان ساز و دارای پی به‌ ای منطقی و مناسب هستند قرار خواهد گرفت از همین روست که در چند روز گذشته مدام تکرار کردیم برخی از جریانات پول حقوقی‌ها و سهامداران هوشمند  نسبت به به شرایط بازار و قیمت‌ها و مجامع باید عاقلانه‌تر رفتار کند

اما در راستای انتخابات و بحث‌های همیشگی طی سه روز باقی مانده در این هفته به بررسی بیشتر سه کاندیدا از نظرات و لحاظ مختلف می‌پردازیم و چهار روز هفته بعد را سعی می‌کنیم بیشتر به سناریوسازی‌های انتخابات و روزهای پس از آن اشاره کنیم امروز سراغ کم احتمال‌ترین کاندیدای ممکن خواهیم رفت که حتی معتقدیم به روز پایانی هم نخواهد رسید و انصراف خواهد داد و آن هم کسی نیست جز … سعید جلیلی

یکباردیگر میگوییم نظرات ما سیاسی نیست و صرفا دیدگاه ها بر اساس نتیجه گیری برای حرکت در بازار بیان می شود .

اگر بخواهیم نظرات ایشان را در مورد اقتصاد و بازار بررسی کنیم تقریباً به کلمه‌ای به نام هیچ …  می‌رسیم انصافاً از ابتدای تبلیغات تا به امروز حقیقتاً چیزی از برنامه ایشان متوجه نشدیم که چه راهکار و چه طرحی برای مشکلات اقتصادی دارد جمله‌بندی‌های زیبا و کلمات را یکی یکی کنار هم چیدند اما از دل آن نتیجه‌ای بیرون نمی‌آید از همین رو و با توجه به افراد حاضر در ستاد و اطراف ایشان تا حدودی تیم ایشان را تیم فعلی دولت می‌دانیم که با کمی چاشنی تندروی بیشتر مورد توجه خواهد بود

در مورد سیاست خارجی کمی موضوع شفاف‌تر است و ایشان مخالف هرگونه مذاکره و طرفدار تئوری‌های مقاومت در برابر دشمنان است کارنامه اقتصادی و تیم اقتصادی او هم احتمالاً تیمی شبیه جریان فعلی از همین رو که وقتی می‌خواهیم در مورد احتمال انتخاب او و واکنش بازار صحبت کنیم باید این موارد را در نظر گرفت که حتی جمله‌ای از ایشان نقل شده که بازار ثانویه را قبول ندارد البته بارها و بارها این موضوع را نوشتیم هر کسی خلاف جریان اقتصاد حرکت کند خیلی زود سیلی آن را خواهد خورد و بارها و بارها در مثال‌های خود آورده‌ایم آن محمود مغفول که اینجا را قمارخانه می‌دانست چند سال بعد سهام عدالت و اجرای اصل ۴۴ از طریق بازار سرمایه را دستاورد خود می‌دید و این دوستان هم احتمالاً به همین شکل خواهند بود

اما واکنش بازار…  بی تعارف چون قرار است کاملاً اقتصادی و با عدد و رقم صحبت کنیم موارد را عنوان کرده و امیدواریم برداشت سیاسی نشود اما به نظر انتخاب ایشان دو واکنش متفاوت را در دو بازار متفاوت در پیش خواهد داشت معتقدیم بازار سرمایه به این واکنش و به این انتخاب واکنش منفی نشان داده و احتمال ورود به یک دوره کاهش و حتی قفل شدن در صف‌های فروش و جو منفی افزایش خواهد یافت از سوی دیگر بازارهای رقیب نظیر سکه ارز و یا بازارهای کالایی واسطه‌گری با اقبال بیشتری مواجه شده و احتمالاً آنها روند معکوس در پیش خواهند گرفت و مثبت می‌شوند البته این یک واکنش کوتاه مدت طبیعی است در میان مدت و بلند مدت اجرای سیاست‌های اقتصادی است که مسیر را مشخص می‌کند شاید اصلا ایشان سر کار آمد و با سیاست‌های درست مسیر را جور دیگری پیش برد اما شرایط و فضای فعلی تفکر این کاندیدا نشان دهنده این واکنش است که احتمالاً به سرعت هم بروز خواهد کرد و نکته تکمیلی در مورد آن این است که در مجموع بازار به این انتخاب روی خوش نشان نداده و احتمالاً تا مدت‌ها بازار سرمایه را به رکود و سکون خواهد برد و فضای افت و اصلاح را در او ایجاد می‌کند پس در کوتاه مدت و میان مدت به نظر این انتخاب نمی‌تواند انتخاب خوب و منطقی برای بازار و سهامداران باشد

یک بار دیگر موضوع را تکمیل می‌کنیم که همه این موارد در کوتاه مدت چنین است و در میان مدت و بلند مدت اعلام و عمل سیاست‌های اقتصادی چینش تیم اقتصادی است که می‌تواند مشخص کننده مسیر و راه باشد

امروز در مورد ایشان صحبت شد که باز هم تاکید می‌کنیم از دید ما وزن بالایی در انتخابات فعلی و شانس بالایی برای پیروزی ندارد و حتی معتقدیم در دقایق پایانی به نفع سایر کاندیدا کنار خواهد کشید اما در هر صورت این تفکر و این طرز فکر در بین فعالان اقتصادی و سیاستمداران بسیار رواج دارد کما اینکه همین جماعت این چند سال با ایده‌های دلار زدایی و تمرکز گرایی جیب شرکت‌ها را زده و اقتصاد را به این وضع مفلوک انداختند …

واما سراغ  بازار برویم …

تک نمادهای سبز بانکی

در نماد بانک شهر سهم با نوسانات مثبت به واسطه انتظارات بالای بازار از صورت های مالی 12 ماهه همراه است وشهری که اگر شایعات سود 1000 تومانی در 12 ماهه صحت داشته باشد می تواند مقاومت 1250 تومانی را شکسته و تا سطوح 1400 الی 1600 تومان صعود داشته باشد

در وبصادر هم حمایت ها قوی بود سهم در سطوح بالای 160 تومان همچنان مهمان نوسانات مثبت است بحث فروش شرکت های زیر مجموعه از یک سو و تجدید ارزیابی از سوی دیگر باعث شده تا روند حمایتی خوبی در این سهم شکل بگیرد وبصادری که ارام ارام به سمت سطوح 180 تومان پیشروی می کند

وتجارت کماکان حمایت می شود سهم میلی به افت قیمتی از خود نشان نمی دهد وتجارتی که تا قیمت های 160 و سپس در صورت شکست این سطوح تا قیمت های 180 تومان جای رشد دارد افزایش سرمایه خوب و جذابی در انتظار این سهم می باشد

وپست هم کمی بالا امده است بلوک سهام شرکت قرار است عرضه شود و اگر خریدار پیدا نماید سهم شرایط خوبی خواهد داشت وپستی که تا قیمت های 920 فعلا جای رشد دارد برای امسال هم تخمین سود 280 تومانی در این سهم زده می شود که نشان دهنده پی بر ای فوروارد جذاب سهم است

فولادی های نوسانی

در نمادهای فولادی سهام این گروه روند نوسانی را در پیش گرفتند به نظر می رسد اوضاع ورق سازان و شرکت هایی که فروش محصولاتشان بر مبنای دلار ازاد است بهتر باشد

در فولاد کاویان سهم زیر بار فشار عرضه رفت سهم شروع مثبت اما رفته رفته جو منفی بازار بر سهم اثر گذار شده و شاهد روند منفی بودیم به نظر نمی رسد اصلاح بالایی در انتظار این سهم باشد فوکایی که با رشد تولید و فروش و جهش قیمت ورق در شرایط بسیار خوبی از دید بنیادی قرار دارد

فولاد مبارکه در رنج قیمتی 460 الی 500 تومان همچنان نوسان می دهد سهمی که سبد ورق تولیدی گرم و سردش با رشد قیمتی و تقاضای خوبی همراه شده و اگر تحرکات مثبتی در قیمت دلار شاهد باشیم این سهم توانایی رشد قیمتی خوبی خواهد داشت

هرمز هم به کف قیمتی 320 تومان نزدیک می شود سهم انتظارات بازار را در صورت های مالی 12 ماهه براورده نکرده است هرمزی که وضعیت بنیادی و سود سازی خوبی برای سال جاری خواهد داشت اما مهمترین پتانسیل شرکت طرح توسعه ای است که قرار است سال اینده افتتاح شود

خبرهای بی اثر خودرویی ها

در نمادهای خودرویی وعده تجدید ارزیابی و سایر وعده ها در خودرویی ها تحقق نیافته و خودرویی ها با صفوف فروش همراه شدند و البته تلاش هایی برای جمع و جور شدن  بود و شاید  فردا  بهتر باشند  .

ایران خودرو بارها صف فروشش جمع اوری شد به نظرمی رسد شرکت تلاش دارد تا قیمت های 280 تومان از دست نرود این سهم به شدت حمایت می شود و اگر بتواند با برگشت روند همراه شود شاید این برگشت بر کلیت بازار تاثیرات مثبت بگذارد فعلا روند سهم تا انتشار خبری از تجدید ارزیابی نوسانی دنبال می شود

سایپا وضعیت بهتری داشت و حمایت خوبی شد این امر نشان می دهد سایپا احتمالا با خبرهای جدی تری همراه است که دل به اصلاح بالا نمی دهد سایپایی که کف قیمتی 240 تومانی ومقاومت 260 تومانی داشته و بین این دو سطح قیمتی در نوسان است

افول پارس خودرو ادامه دارد سهم از قیمت های بالای 120 تومان همچنان اصلاح کرده و حالا به قیمت های 80 تومان رسیده است این سهم وضعیت خوبی ندارد زیان های سنگینی داشته و تنها امیدش به فروش سهام مدیریتش توسط سایپا و تجدید ارزیابی بود که فعلا خبری از ان نیست

 

عیار معادن افتاد

در نمادهای معدنی شاهد روند نوسانی منفی بودیم معدنی ها این روزها حال و روز خوشی نداشته و در کام اصلاح فرو رفته اند

کاما هم به سطوح 300 تومان نزدیک می شود سهم اصلاح قیمتی 25 درصدی داشته و به کف قیمتی قوی نزدیک شده است باما بیشتر به واسطه جلگه های اسمانی و برنامه عرضه این شرکت به ارزش 30 همت مورد توجه بود که ان هم با این وضعیت بازار فعلا منتفی شده است

فملی نتوانست از مقاومت 720 تومانی عبور نماید سهم در روندی برگشتی به سمت حمایت 650 تومانی می رود البته سطوح 680 تومان هم می تواند سبب برگشت روند سهم شود به طور کلی روندنوسانی فملی ارام دنبال می شود اما با توجه به چشم انداز طرح های توسعه ای وقیمت های جهانی مس انتظار می رود رشد میان مدتی خوبی در انتظار سهم باشد

 

چهارگوشه بازار

غگل در غذایی ها شرایط خوبی دارد قیمت محصولاتش به شدت با افزایش نرخ همراه شده است و امسال سود سازی بالایی در انتظار سهم است شنیده می شود امسال سهم 45 تا 50 تومان سود خواهد داشت سهمی که فروش های خوبی هم داشته و به نظر می رسد روند میان مدتی قوی در پیش بگیرد

در ساختمانی ها ثبهساز تلاش هایی برای برگشت روند از خود نشان می دهد این سهم شرایط خوبی دارد و فروش های ماهانه نشان می دهد امسال هم باید در انتظار سود بالای 100 تومانی از این سهم باشیم ثبهسازی که به کف قیمتی خود رسیده و از دید تکنیکالی هم مستعد یک برگشت قوی می باشد

پتروشیمی بوعلی پس از گزارش ضعیف 12 ماهه به کل فراموش شده و در صف فروش گیر افتاده است برای این سهم تخمین سود 1000 تومانی زده می شد در حالی که به سود کمی رسید سهمی که با روند حمایتی رشد بالایی داشت و حالا در حال اصلاح می باشد حمایت های 5600 و 5200 تومان دو سطح معتبر برای این سهم هستند

بارز در صف خرید قفل شده است سود 540 تومانی که برای سال قبل این سهم به دست اورده و امکان رشد بیشتر سود برای سال جاری سبب این قفل شدن سهم در صف خرید شده است سهمی که تا قیمت های 2500 الی 2800 تومان تارگت صعودی دارد

نیان همچنان حمایت می شود طرح های توسعه ای قوی در این شرکت به خصوص تولید 400 الی 500 هزار دستگاه موتورهای کم مصرف کولری که بازار بسیار خوبی دارد همچنین جهش فروش شرکت اصلی در 2 ماهه سبب افزایش شدیدی در انتظارات بازار از این سهم شده است نیان در صورت تثبیت در قیمت های بالای 3800 تومان مهمان سطوح 4200 تومانی خواهد شد امروز برای قرارداد جدید متوقف شد و نشان داد شرایط خاصی دارد

فزر در قیمت های 4800 تومان حمایت خواهد شد و فعلا در سطوح 4800 الی 5200 تومان در نوسان است روند اتی قیمت دلار و طلا تاثیر بسزایی بر روند فزر دارد انتظار داریم با دید میان مدت و صعود مجدد قیمت طلا بار دیگر سهم به سقف قبلی 6000 تومان بازگردد فعلا  روی فزر نمی شود  حساب کرد و درگیر چشم انداز سیاسی است  انتخاب پزشکیان برای فزر بیشتر جریان کاهش قیمت را رقم می زند

بدنیست چند  سیمانی در پرتفوی داشته  باشیم  سابیک و ساوه  جز خاص ترین ها  کم  ریسک ترین ها هستند سابیک در گزارش 12ماهه سود 432 تومانی محقق کرد که همانند سایر سیمانی ها کمتر از انتظار بود. علت کاهش سود در زمستان مربوط به افزایش زیاد مصرف مازوت بوده که حاشیه سود ناخالص شرکت را کاهش داده است. روز گذشته نیز سابیک معاملات کم رمقی داشت. با توجه به رشد 40% سهم در چند ماه اخیر و عدم اصلاح در سیکل نزولی بازار، می توان انتظار اصلاح زمانی و قیمتی در سابیک داشت.

در بین سیمانی ها، فروش سیمان تیپ 2 ساوه در بورس کالا با رقابت خوبی انجام میشود و میتوان به گزارش های آتی نماد امیدوار بود. این در حالی است که شرکت اردیبهشت خوبی هم گزارش داد. نماد در این ماه فروش 304 میلیارد تومانی را ثبت کرد که نشان از رشد 61 درصدی نسبت به فروردین و رشد 11 درصدی نسبت به میانگین فروش ماهانه زمستان داشت که ثبات در رشد درآمد شرکت را نشان می دهد. ساوه اگر در 1403 به سود 2700 تومان به ازای هر سهم برسد pe آینده نگر آن به عدد 4 میرسد. این در حالی است که ساوه با خبر افزایش سرماه 2543 درصدی از تجدید هم همراه است. به لحاظ نموداری، بازه های قیمتی 13400 تومان میتواند مقاومت سهم محسوب شود. از طرفی بازه های کمتر از 12000 تومان برای ساوه جذاب است.

در بین قندی ها 2 گزینه  شرایط خوبی را تکمیل کردند و بازهم میتوان آنها را بررسی کرد  یکی قند اصفهان و دیگری هگمتان و مدام در بین گزینه ها ازاین دو قبل تر هم  صحبت کرده  بودیم و حالا  بیشتر صحبت میکنیم  و هردو گزینه های خوب خرید هستند در هگمتان  در گزارش ۱۲ماهه حسابرسی نشده تلفیقی به سود ۱۷۶۳ ریالی رسیده است .در سود اصلی این عدد ۱۷۵۴ ریال بوده قندی با پی به ای زیر 6 ندیده بودیم که حالا می بینیم و به نظر خرید دراین نقاط بد نیست  . قند اصفهان هم هم بنیادی هم  افزایش سرمایه خوب بوده و حالا به سمت دریافت مجوز و افزایش سرمایه می رود قشهد را هم در نظر داشته  باشید ولی باز در کل دراین گروه دو گزینه اول گزینه های قوی تری هستند

روزهای قبل از خرید در منفی وکغدیر و شستا  صحبت شد و بازهم میگوییم هردو در این قیمت ها جذاب هستند اما سراغ وغدیر برویم که مجوز افزایش سرمایه  200% را گرفته است  حالا  به نظر با دید میان مدت خرید وغدیر با دید کمی صبر یکی از گزینه های خوب و جالب بازارمیتواند  باشد ترکیب سهم هایی مثل وکغدیر شستا وغدیر جالب است البته در مورد ومعادن و امید هم  صحبت میکنیم ولی در هر صورت این هلدینگ ها شرایط خوب قیمتی و سود زیانی و ارزش ذاتی در بازار دارند

در بین  سهم های خاص بعد از تایرا و رنیک و حفاری و برخی دیگر حالا  تپمپی را نیز جالب می بینیم یکی یکی گزارش های زیرمجموعه های این سهم منتشر می شود صنايع پمپيران از زیرمجموعه های  تپمپی در 12ماهه به سود 3061 میلیارد ریالی رسیده است همین  یک  قلم و نه  سایر شرکت ها یعنی پی به ای میتواند  حوالی 6 باشد  . به نظر با  توجه به افزایش سرمایه  200% گزینه خوب و جالبی است  به خصوص با دید میان مدت

در گروه حمل و نقل یکی از گزارش های خوب اخیر بود حتاید حتاید در 12ماهه تلفیقی 1170 ریال ودر سود اصلی هم 1112 ریال سود محقق کرده است

در گروه کانی غیرفلزی کسرا و کرازی هم خوب بودند  کرازی با سرمایه جدید در 12ماهه تلفیقی 177 ریال ودرسود اصلی 184 ریال محقق کرده و گزارش خوبی زده است به نظر جای رشد میتواند داشته باشد

تعطیلات خوبی داشته و خوش و شاد و سلامت باشید

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم