جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

گزارش بازارامروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

نوید خاندوزی
آوریل 29, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

 لامپ نیم سوز سایپا !؟ 

 امروز بازار روز خاصی را از ابتدا داشت هنوز صورت نشسته بود ناگهان  یکی آمد و رنج عجیبی روی سایپا کشید و رفت و سهم صف شد و بازارهم همراه او بالا امد و بعد هم صف عرضه شد و همه چیز دوباره به شکل اول و مدار پرعرضه  برگشت . 2 نکته در این موضوع مهم است نکته اول این که اصلا چراچنین چیزی باید رخ دهد و این نشان دهنده عمق کم  بازار است و نکته دوم و اصلی این است که همان حرف همیشگی است که نخ تسبیح تمام فتنه ها و حرکت های بازار گروه خودروست و این گروه میتواند در سرنوشت بازار بسیار موثر باشد . این اتفاق امروز یک باردیگر به وضوح روشن شد …

البته امروز صبح با یک  رویداد دیگر هم مواجه بودیم و نرخ نیما را بانک مرکزی کم کرده بود که از دید بسیاری عجیب بود ولی بسیاری بر این عقیده اند که این نرخ ارام ارام رو به  بهبود خواهد بود .

بازار امروز را در حالی پیش بردیم که با توجه به اخبار و اتفاقات کمی از شدت فشار فروش ناشی از خبرهای منفی کاسته شده بود اما همچنان آن ترس و ابهام از تصمیمات این چنینی روی سر بازار وجود داشت و هنوز هم وجود دارد و آن اطمینان نسبی که که سهامدار نیاز دارد تا با کمک آن فضای فعلی را عوض کند و بهبود بخشد هنوز به وجود نیامده فقط یک نکته امروز به یادمان آمد بد نیست یادآوری کنیم در روزهای ابتدای سال اگر گزارش بازار را بخوانید طی ۳ الی ۴ روز به بررسی موضوع شعار سال یعنی مشارکت مردم در جهش تولید پرداختیم در آن مطالب خلاصه موضوع این بود که شعار شعار قشنگی است و اگر حتی بخشی از آن عملی شود تحول بزرگی رخ می‌دهد اما عرض کردیم که این دولت و رفتار عوامل آن به اجرای چنین شعاری نمی‌خورند و دقیقاً طی این چند سال متضاد آن حرکت کردند و همچنان هم همین رفتار را خواهند داشت … اصلا نگذاشتند کلام ما منعقد شود ! هر هفته دوباره یک بحران برای تولید و اقتصاد ایجاد میکنند …  البته برخی دوستان تذکر دادند و آن مقطع خورده گرفتند که ننویسیدو نکنید !!  بفرما چرا فقط ما که در حرف چیزی را بیان می‌کنیم تذکر می‌گیریم بسیاری از دست‌اندرکاران در عمل مقابل چنین موضوعی ایستاده‌اند و کسی صدایش در نمی‌آید !!!

بگذریم فقط می‌خواستیم به این موضوع اشاره کنیم که شعار سال یک موضوع یک بحث است و عملیاتی شدن آن بحث دیگر چیزی که تا به امروز به وضوح روشن و آشکار است این است که هیچ عزم و اراده‌ای در سمت اجرا و قانونگذاری برای تحقق چنین شعارهایی دیده نمی‌شود . یکی هم بهتر است در گوش این اجرایی ها و دولت و مجلس بخواند اقتصاد با حرف و شعار درست نمی شود عقل و منطق خود را میخواهد !

و اما یک موضوع دیروز بیان کردیم که تحولات چندگانه‌ای نیاز است تا بازار از این شرایط خارج شود و تا وقتی این اتفاقات رخ ندهد دل بستن به رونق‌های شدید و دوره‌های رشد سخت خواهد بود یکی از مهمترین اتفاقاتی که بارها و بارها طی این مدت از آن صحبت کردیم خبرهای خودرویی بود که امروز نمونه کوچکی از اثر گذاری آن را دیدیم و باردیگر همه متوجه اهمیت ماجرا  شدند و دیگر تحولات نرخ دلار نیماست که معتقدیم با توجه به شرایط و رویدادها یک تغییر فاز نسبی در سیاستگذاری‌ها ایجاد شده و ما شاهد آن هستیم و البته افت اندک امروز را سعی میکنیم به پای محاسبات دیگر بگذاریم و امیدواریم این تغییر فاز را  شاهد  باشیم  …

طبق شنیده ها و اخبار فکر میکنیم  در هفته‌ای که آغاز کردیم این تغییرات بیشتر به چشم می‌آمد و حالا سرعت افزایش نرخ دلار نیما بیشتر شده و این موضوعی است که از توجه‌ها دور مانده است و هنوز بازار به آن وزن جدی نداده چند سناریو برای سیاستگذار وجود داشت که بارها در این مطالب با آن اشاره کردیم یکی افزایش یکباره نرخ نیما و تغییر سیاست‌های ارزی دولت بود که حقیقت امر چنین شجاعتی را در  این دولت نمی‌بینیم و به نظر آنها مسیر دوم را انتخاب کردند که تغییر آرام سیاست‌های ارزی است که احتمالاً این تغییر شامل این موضوع خواهد شد که آرام آرام کالاهای مشمول ارز ۲۸ و ۵۰۰ را محدود کرده و از سوی دیگر با افزایش نرخ دلار نیما و کاهش اختلاف آن با بازار آزاد سعی در خالی کردن صف تقاضای کاذب این ارز را دارد  همین امروز نیز خبری رسید  مه روغن و شکر و بخشی دیگر دلار 28500  نمی گیرند و باز رفتیم  روی کالای اساسی و دارو  درست مثل 4200 و ماجرای قبل !

نمی‌گوییم سیاست غلطی است اما به نظر زمان آن کمی دیر شده مگر اینکه سرعت این تغییر را بالا ببرید اگر این کار همان موقع که همه دلسوزان در موردش صحبت می‌کردند از نرخ‌های پایین‌تر و در حوالی اذر و دی انجام می‌شد امروز چنین مشکلی را نداشتیم اما هرچه می‌کشیم از همین بی‌تدبیری و بی‌فکریست و البته شک نکنید هنوز هم معتقدیم پشت این جریان عدم تصمیم‌گیری در مورد نرخ ارز کارتل‌های قوی اقتصادی و بازوهای فساد وجود دارد که از نرخ ارز ترجیحی و چند نرخی بودن آن حداکثر استفاده را می‌برند …

هدف از بیان چنین مطالبی چیست هدف این است که یک بار دیگر به تحلیلگران نهادهای مالی و حقوقی‌ها بگوییم شما باید پیشرو در تحلیل تصمیمات این چنینی باشید و بهتر است نسبت به محاسبات سود و زیان شرکت‌ها و تاثیر پذیری از این جریان حساس‌تر باشید و به نوعی سناریوهای این رشد را در سود و قیمت‌ها لحاظ کنید به نظر این مهم‌ترین اتفاقی است که باید در این روزها به آن وزن داد و در بازار به فعالیت پرداخت. شاید قیمت‌ها در نقاطی باشند که ریسک‌های موجود را هم کاور کنند از همین رو معتقدیم این نهادها و سهامداران باید دست به کار شوند و اثرات این افزایش را بررسی و به نوعی آن را در قیمت‌ها نیز لحاظ کنند که به نظر حداقل بررسی این رویداد می‌تواند در بخشی از کاهش فشار فروش و یا تقاضای بازار موثر باشد هرچند که معتقدیم این موضوع باید در کنار سایر موارد و موضوعات دیده شود و عامل تک بعدی طبق معمول نخواهد بود … البته قبول داریم این دولت هر روز و هرهفته برای زدن جیب شرکت ها و برهم زدن این مفروضات برنامه دارد !!!

و اما حرف آخر …

در موضوع نرخ گاز و نرخ برق به انفعال بیش از پیش سازمان بورس و ریاست آن و همچنین شرکت‌ها و هیئت مدیره و مدیران آن معترض بودیم که برای حفظ جایگاه و صندلی خود سکوت کرده و حرفی نمی‌زدند بارها و بارهای این موضوع را عرض کردیم که شهوت و شیرینی میز ، قدرت تکلم این عزیزان را از آنها گرفته و چنین رفتاری را شاهدیم که در مقابل رفتار غیرمنطقی دولت سکوت اختیار می‌کنند…  اما در موضوع اخیر احساس کردیم این مرض کور و کر شدن به فعالان بازار هم سرایت کرده…  همه مشکلات و داستان‌های ایجاد  شده طی این مدت را می‌دانیم و به خوبی می‌دانیم که دولت چه بلایی بر سر بازار می‌آورد و باز به خوبی واقفیم که بسیاری از اوقات زور ما هم به این تصمیمات نمی‌رسد اما این سکوت فعالان و ذینفعان بازار عجیب است

واقعاً شما برای محیط کسب و کار خود ارزش قائل نیستید ؟! نمی‌دانیم از چه می‌ترسید به واقع چند مجوز و تایید صلاحیت و این موارد انقدر وحشتناک است که زبان به کام گرفته‌اید و صحبت نمی‌کنید  ؟!هر نهاد و هر بازاری اگر چنین بلاهایی سرش می‌آمد تا به امروز خود را جلوی آن ارگان 10 بار  آتش زده بود اینجا همه سکوت اختیار کردند . به واقع این بی‌انگیزگی و سکوت فعالان بازار در مقابل ویران شدن پایه‌های اعتماد و محیط کسب و کاری که در آن کار می‌کنند عجیب است …

و شک نکنید امروز این آسیب به خود ما وارد خواهد شد و در بلند مدت این زمین بازی را ضعیف‌تر خواهد کرد انتظار ویژه‌تری را از برخی نهادهای مالی داریم که مالکیت ابزارها و صندوق‌های مختلف را در اختیار دارند و سرمایه‌های مردم به شکل امانت در اختیار آنهاست

از دید ما وقتی شما در مقابل چنین شرایطی حرف نمی‌زنید و سکوت اختیار کرده‌اید به نظر خیلی زود هم از جانب همین مردم و هم از جانب سیاستگذار لطمات جبران ناپذیری را خواهید خورد که شاید زمانی برای جبران آن هم نداشته باشید

این موارد را عرض کردیم تا بگوییم فعالان بازار و همه کسانی که به نوعی دستی بر این آتش بازار سرمایه دارند باید نسبت به این موضوعات حساس باشند و برای محیط کسب و کار خود ارزش قائل شوند . عزیزان این سکوت و ‌کم حرفی و بی‌رمقی ،  شما را به روزی می‌رساند که ناگهان به خود می‌آید و می‌بینید نه شلواری به پا دارید و نه لباسی به تن و ن وقت است که باید برای ساختن پل اعتماد بین خود و سرمایه های مردم هزینه‌های دوچندانی پرداخت کنید

این را عرض کردیم تا بگوییم اگر نسبت به عملکرد روسای سازمان و یا هیئت مدیره بی‌خاصیت برخی شرکت‌ها معترضیم خودمان را هم باید در معرض این قضاوت قرار دهیم که بدانیم چه کرده‌ایم و چه باید بکنیم …

 

دارویی ها و نوسانات رو به بالا

در نمادهای دارویی همچنان شاهد نوسانات مثبت ارام و رو به بالا هستیم دارویی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته وبعضا صورت های مالی و عملکرد بسیار خوبی دارند

در نماد دلر سهم در حال پیشروی به سمت سطوح قیمتی 3200 تومانی می باشد این سهم دارویی شرایط بنیادی خوبی داشته و روند میان مدت صعودی مناسبی دارد سهم به واطه گزارش عملکرد عالی خود با رشد انتظارات اتی همراه شده است دلری که اگر بتواند از سد قیمتی 3200 تومانی بگذرد سطوح 3600 تومانی را در پیش رو خواهد داشت

ریشمک را باید بیشتر بررسی داشت سهمی که تمام محصولات خود را به امارات صادر و در مقابل ارز خود را با نرخ های ازاد تسعیر می کند سهم گزارش عالی منتشر و به نظر می رسد در ادامه هم با رشد قیمت تسعیر ارز دلار ازاد شرایط بسیار بهتری خواهد داشت سهم فعلا کف قیمتی 1000 و اهداف قیمتی 1100 و 1250 تومانی دارد

بازار در انتظار گزارش دفارا می باشد دو شرکت پخش هجرت و دکپسول عملکرد بسیار خوبی داشته که این عملکرد عالی می تواند بر سود دفارا تاثیر مستقیم داشته باشد این سهم دارویی شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و تخمین سود بالایی هم برای سال 1402 و هم برای سال جاری سهم زده می شود

استراحت معدنی ها

در نمادهای معدنی با فروش کردن تب دلار ازاد شاهد روند استراحتی در سهام معدنی هستیم البته قیمت دلار بعید است افت زیادی داشته باشد و از سوی دیگر قیمت های جهانی کامودیتی ها نیز در حال شکستن سقف های خود هستند

در باما سهم در قیمت های 400 تومان قرار گرفت از دید تکنیکالی سهم یک پول بک را تکمیل و سپس موج صعودی تازه ای را با اهداف قیمتی 460 الی 500 تومان اغاز خواهد کرد این سهم معدنی به واسطه ارزش گذاری بالای جلگه های اسمانی زیر مجموعه خود با اقبال خوبی همراه شده است

در فزر هم سهم با فاز اصلاحی به قیمت های 5200 تومان رسیده است قیمت های 4800 الی 5000 تومان با دید میان مدت می تواند سطوح مناسبی برای خرید این سهم باشد به خصوص این که احتمال رشد میان مدتی قیمت طلا هم از بعد جهانی و هم داخلی به واسطه رشد احتمالی قیمت دلار وجود دارد امروز البته وضعیت بهتری را داشت و کمی بهتر معامله میشد وبه نظر اصلاح او هم تمام شده است

فملی می تواند پس از اصلاح موقت و رسیدن به حمایت قوی 760 تومانی مورد توجه واقع شده و رشد قیمتی خوبی را تجربه نماید این سهم تا قیمت های 900 الی 1000 تومان با دید میان مدت تارگت دارد به خصوص این که قیمت های جهانی مس هم به سطوح 10 هزار دلار رسیده است با دید کوتاه مدت نیز روند نوسانی سهم در قیمت های 760 الی 820 تومان را شاهد خواهیم بود

بانک های مستعد

در نمادهای بانکی روند نوسانی ارام بانک ها در کف های قیمتی را شاهد هستیم انتشار صورت های مالی 12 ماهه می تواند کمک زیادی به روند سهام این گروه نماید

بانک ملت صورت های مالی 12 ماهه خاصی دارد سود تسعیر ارز سهم را متحول می کند البته تقسیم سود پایین سبب شده تا سهم زیاد به این سود جهشی وزنی ندهد سهمی که فعلا رنج قیمتی 240 الی 260 تومان به روند نوسانی خود ادامه می دهد

وبصادر در محدوده قیمتی 180 تومان می تواند فرصت خوبی باشد سهم در کوتاه مدت بین سطوح قیمتی 180 الی 200 تومان نوسان داشته و در میان مدت تا قیمت های 220 الی 240 تومان جای رشد دارد سهم در انتظار ایجاد پتانسیلی برای رشد قیمتی میباشد پتانسیل نظیر تجدید ارزیابی یا فروش سهام شرکت های زیر مجموعه می تواند استارت رشد قیمتی وبصادر را بزند

ونوین با توان سود سازی بالا همچنان نوسانات ارامی را تجربه می کند علی رغم انتشار صورت های مالی 12 ماهه با سود سازی سنگین سهم همچنان زیر بار فشار عرضه های سنگینی قرار دارد ونوینی که به نظر می رسد جای افت زیادی نداشته اما برای رشد قیمتی هم نیاز به مثبت شدن جو بازار دارد

وشهر صورت های مالی خاصی دارد سهم به محدوده سود 1000 تومانی رسیده است و برای سال جاری هم تخمین سود 1200 تومانی دارد با این سود سازی های بالا سهم روند میان مدت صعودی قوی خواهد داشت وشهری که فعلا در کوتاه مدت در رنج قیمتی 1200 الی 1400 تومان در نوسان خواهد بود

وپست سود 240 تومانی برای سال 1402 ساخته و امسال هم سود 280 تومانی دارد سهمی که پی بر ای فوروارد بسیار پایینی داشته و جای رشد قیمتی بالایی دارد این سهم بانکی شرایط خوبی در بین بانک ها داشته و به نظر می رسد افزایش سرمایه جذابی هم داشته باشد سهم کف قیمتی 800 تومان قرار داشته و ارزش ذاتی بالایی دارد

تک پری خودرویی ها

در نمادهای خودرویی برخی نمادهای گروه با صعود و رشد قیمتی همراه و این امر سبب شد تا سهام خودرویی جز سهام پرمخاطب دسته بندی شوند

در این گروه زامیاد با رنج مثبت و افزایش حجم معاملات به صف خرید رسید خبر می رسد که این سهم توانسته چند قرار داد مهم بسته و همین امر سبب اقبال به زامیاد شده است زامیادی که با شکست قیمت های 460 تومان به سمت سطوح قیمتی 560 تومانی حرکت می کند ظاهرا خبرهای خوبی در این سهم شاهد خواهیم بود

خاور هم با اقبال بسیار خوبی همراه شد و بالاخره از سد قیمتی 260 تومانی عبور کرد سهم به سمت سطوح 300 الی 320 تومانی در حرکت و به نظر می رسد به بازدهی مناسبی برسد خاوری که شایعات خوبی داشته و امسال سال سود سازی بالای سهم با توجه به تولید انبوه اتوبوس های برقی است

در خودرو سهم کماکان درصدد شکست سد قیمتی 320 تومانی است این سهم در انتظار فعال شدن خبرهایی در خصوص افزایش سرمایه خود می باشد خودرویی که شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و روند میان مدتی صعودی قوی دارد این سهم تا قیمت های 360 تومان در صورت عبور از این مقاومت جای صعود دارد

در قطعه سازی ها  ختراک را گزینه‌ای جذاب با دید بنیادی می‌توان دانست که علاوه بر جذابیت نموداری و اصلاح‌خوب، عملکرد خوبی در فروردین داشت و درآمد فروش ۲۳۹ میلیارد تومانی را گزارش کرد. شرکتی که با ۳۰ درصد فروش صادراتی از نرخ تسعیر ارز تاثیر مثبتی میگیرد ‌و با فرض تحقق سود ۶۰ تومانی برای ۱۴۰۲ و سود بیش از ۸۰ تومان برای امسال، ۳۹۰-۴۰۰ تومان سهم جذاب به نظر می رسد.

 

ساختمانی ها و میل به صعود

در نمادهای ساختمانی شاهد صعود خوبی در نمادهای این گروه بودیم ساختمانی هایی که شرایط مناسبی داشته و بعضا صورت های مالی فراتر از انتظاری را منتشر کردند

در ثتران سهم بار دیگر در فاز صعودی قرار گرفته و به سمت قیمت های 1000 تومان می رود قیمت های 1000 تومان در این سهم شکسته شود شاهد رشد ادامه داری به سمت سطوح 1100 و 1200 تومان خواهیم بود ثتران این روزها در انتظار مشخص شدن وضعیت برگشت زمین های شهریار خود به ارزش 3 همت می باشد

ثبهساز را می توان در قیمت های 280 تومان مد نظر داشت سهمی که از همین سطوح قیمتی جای برگشت داشته و می تواند به قیمت های 320 تومان برسد این سهم شرایط بنیادی خوبی داشته و با سود سازی بالایی همراه می باشد ثبهساز امسال هم سود 60 الی 70 تومانی خواهد ساخت و گزارشهای ماهانه خوبی را روانه کدال می کند

ثالوند به هدف قیمتی اولیه 1450 تومان نزدیک می شود سهم تارگت بالاتر یعنی قیمت های 1600 الی 1800 تومانی هم دارد سهمی که شرایط بنیادی ایده الی داشته و رشد قیمتی خوبی را به واسطه سود سازی سنگینش در صورت های مالی اخیر خود خواهد داشت سهم در 6 ماهه کولاک سود سازی داشت

 

فولادی ها و مقاومت های قوی

در نمادهای فولادی روزهای خوبی را شاهد بودیم رشد قیمت محصولات شرکت های فولادی در بورس کالا سبب تحرکات مثبت و رشد قیمتی شده و سهام فولادی را به مقاومت های قوی رساند

فولاد مبارکه نتوانسته از سدقیمتی 560 تومان عبور نماید به نظر می رسد با کف قیمتی 500 تومان فعلا روند این غول فولاد ساز نوسانی دنبال شود فولادی که برای اسمال با فروش ورق گرمش در بورس کالا بر مبنای دلار 62 هزار تومانی انتظارات سود سازی را حسابی بالا برده است

فسبزوار تارگت 4600 تومانی را زد سهمی که از کف قیمتی 3800 تومان به واسطه صورت  های مالی 3 ماهه پر سود خود استارت زده و با رشد قیمتی خوبی همراه شد سطوح تعادلی فعلی سهم همین قیمت ها بوده و در صورتی که حمایت ها تداوم داشته باشد و این مقاومت شکسته شود سهم تارگت 5200 تومانی دارد

هرمز به کف قیمتی 420 تومانی نزدیک می شود سطوح 400 الی 420 تومانی فرصت نوسان گیری خوبی در این سهم فولاد ساز بنیادی می باشد خرید در این کف قیمتی با تارگت 460 تومان نوسانات 10 درصدی بسیار خوبی می دهد

چهارگوشه بازار

گنگین که در 12 ماهه به سود بالای 1200 تومانی رسیده است کم کم به اولین مقاومت جدی خود یعنی سطوح 5200 تومان نزدیک می شود امروز فشار عرضه ها را در سهم شاهد بودیم و به نظر می رسد فردا شاهد روند متعادل شدن سهم باشیم گنگینی که سود سازی بالا سبب توجه و رشد 20 درصدی قیمتی اخیرش شد

شپنا بار دیگر با روند نوسانی همراه شده است و به سمت قیمت های حمایتی560 تومان برگشت می زند این سهم شرایط خوبی داشته و با سود سازی بالایی همراه است سهمی که حمایت قوی در قیمت های عنوان شده داشته و یکی از بهترین صورت های مالی 12 ماهه در انتظار این سهم است با توجه به بالا بودن قیمت نفت و و تغیر احتمالی دلار نیما انتظار داریم سود سازی بالای شپنا کماکان تکرار شود

فولاد هرمزگان به قیمت های 400 تومان نزدیک شود خریدنی خواهد شد این سهم فولاد ساز هم کوتاه مدت نوسانات بسیار خوبی می دهد هم به واسطه رشد سود شرکت و طرح های توسعه ای برای سال جاری و بازه زمانی میان مدت رشد قیمتی خوبی دارد این سهم در کوتاه مدت به راحتی 10 الی 15 درصد نوسان می دهد

فاراک تا قیمت های نزدیک 180 تومان رشد کرد سهمی که شرایط بنیادی خوبی با قراردادهای جدیدش دارد این سهم تجهیزاتی به نظر می رسد در صورت شکسته شدن این سد قیمتی تا سطوح 200 تومان بالا برود فاراکی که شرایط بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی میان مدتی مناسبی دارد

در  نماد بیمه دانا رشد سهم ادامه داشته و شاهد نزدیک شدن سهم به قیمت های 360 تومانی هستیم به نظر می رسد بازار انتظار صورت های مالی با سود سازی مناسب را در سهم دارد دانایی که شرایط بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی میان مدتی بالایی را خواهد داشت این سهم بیمه ای شایعات سود سازی نزدیک 100 تومانی را در 12 ماهه دارد

ارفع ارام ارام بالا امد و بالاخره 3000 تومانی شد سهمی که شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و با دید میان مدت جای رشد قیمتی خوبی دارد این سهم تا قیمت های 3200 تومان رشد خواهد کرد و متعادل می شود ارفعی که امسال با فروش های بالا به خصوص نرخ های بسیار خوب فروش شمش خود انتظارها را برای سود سازی بالا برده است

زفکا در فروردین رکورد درآمدی خود را زد و به عدد 141 میلیارد تومانی رسید. این در حالی است که میزان فروش در اسفند برابر با 133، در بهمن معادل 131 و در دی برابر با 136 میلیارد تومان بوده. برای بازه سالانه میتوان eps 2200 ریالی برای شرکت در نظر گرفت که در قیمت های فعلی pe را به عدد 7 میرساند و با 1 واحد کاهش مواجه خواهد شد. قیمت های کمتر از 1500 تومان برای زفکا میتواند قابل بررسی باشد.

وسدید برای نوسانگیری می توان زیر نظر گرفت. قیمت سهم در چند روز گذشته صف خرید بود و رشد خوبی تجربه کرد ه و احتمالا در محدوده قیمتی 325 تا 350 می تواند فرصت ورود بدهد و برای سرمایه گذاران پرریسک با رعایت حد ضرر 280 تومان می تواند مناسب باشد.

منتظر اطلاعات بیشتر از نیان هستم ولی گزارش خوبی داشت  نیان در فروردین 103 میلیارد تومان فروش به ثبت رساند و نسبت به اسفند 22 درصد کاهش داشت.مقدار فروش فروردین نسبت به اسفند خیلی کمتر بوده اما در منبع تغذیه مخابراتی افزایش نرخ خیلی خوب داشت و از 407 میلیون تومان به بیش از صد و یک میلیارد تومان به ازای هر دستگاه رسیده و در این ماه با فروش یک منبع تغذیه بیشتر از فروش 207 دستگاه در اسفند بیشتر درآمد کسب کرده است و باید دید برنامه فروش شرکت به چه شکلی است و با دید میان مدت و بلند مدت پیشنهاد می شود بررسی شود و برای نوسان گیری مناسب نیست.

و در آخر از شاملا بارها گفتیم و دیروز افزایش نرخ گرفت  شکام را نیز در نظر داشته  باشید . دی ماه 250 میلیارد تومان و بهمن 220 میلیارد و اسفندم یک فروش عالی 440 میلیارد تومانی داشت. به زودی طرح توسعه سهم هم استارت می خورد و از این حیث می تواند پتانسیل بیشتری داشته باشد و شنیده می شود امسال حدود 80 تومان سود محقق می کند.کف سهم 380 تومان می باشد و حمایت نزدیک را می توان در محدوده 420 تومان در نظر گرفت.قیمت های فعلی شاید پر ریسک باشد و بهتر است که در اصلاح های احتمالی وارد سهم شد.

 

 

 

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم