جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزشنبه 1 اردیبهشت 1403

گزارش بازارامروزشنبه 1 اردیبهشت 1403

نوید خاندوزی
آوریل 20, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزشنبه 1 اردیبهشت 1403 

ختم فروردین تلخ ، تولد داغ اردیبهشت ! 

امروز بازار یک روز بی نظیر را پشت سرگذاشت در تاریخی به یاد ماندنی 03/02/01 3 2 1 گفت و حرکت کرد و صحنه های زیبایی را برای بازار رقم زد . البته برخی بدبین ها به بازار مدام در گوش ما یاداوری میکنند که فروردین و ابتدای سال هم خوب آغاز شد و 30  روز بعدش هر روز عذاب بود ! اما امیدواریم  به واقع امیدواریم اردیبهشت مثل همیشه زیبایی های ذاتی خود را بیرون  بریزد و فضای بهتری را رقم  بزند …

و اما برویم  سراغ امروز که در آغاز یک اردیبهشت رویایی و طلایی روزخوبی را آغاز کرد تا تولدی داغ برای اردیبهشت باشد و ختم  فروردین تلخ را اعلام کند . البته امروز دلایل متعددی را برای مثبت بودن تاریخی بازار یاد میکنند برخی از فروکش کردن ریسک های سیاسی میگویند ، یکی از تغییرات نیما ، ان یکی از ثبات  سیاست های اقتصادی و بالاخره یکی از جلسه امروز و پالس ان برای بازار صحبت میکند .

بالاخره پس از مدت‌ها سایه شوم ریسک‌های سیاسی و فروردینی که حال و روز خوبی نداشت به پایان رسید و به اردیبهشت رسیدیم با این تغییر و تحولات و فرود آرام ریسک‌های سیاسی به نظر بازار طبیعی بود که واکنش نسبتا مثبتی را داشته باشد البته انصافا این را هم بگوییم کمی این شدت مثبت از حد تصور ما هم خارج بود و برخی آن را واکنش طبیعی شبیه روزهای بعد از ترور قاسم سلیمانی میدانند و البته  طب این مدت  به گواه برخی نزدیک  به 5 همت پول فعالان  بازار خروج زد و طبیعی بود این صف ایجاد  شود . اما  از فرود آرام ریسک های سیاسی صحبت کردیم و نه پایان  ؟! چرا که این منطقه آبستن حوادث و رویدادهای متفاوتی است که هر لحظه ممکن است همه چیز را تحت تاثیر خود قرار دهد به هر حال کابوس دو هفته‌ای جنگ روز جمعه با آن مانور به پایان رسید و تا این لحظه همه طرفین پذیرفتند که ترمز دستی را کشیده و کمتر به آتش جنگ بدمند . حالا  برخی معتقدند با این خبرها و این اتفاقات در کوچه بورس هم عروسی شده و امیدواریم دوباره دولت با  سیاست های خود تبدیل به ختنه سورانش نکند … بگذریم …

به هر حال کاهش ریسک ها و خبرهای خوب  خود را امروز در بازار سرمایه به خوبی نشان داد و شجاعت خریداران که روزهای قبل فروخته و از بازار دور شده بودند افزایش یافت. در بالا هم عرض شد که برخی معتقد بودند که حدود ۵ همت سرمایه خود بچه‌های بازار و برخی صندوق‌ها و حقوقی‌ها طی این دو هفته از بازار خارج شده و احتمالاً با آرامش فعلی می‌تواند دوباره به بازار بازگردد و این  برگشت طبیعی است که در روزهای اول موج آفرین باشد.  البته این آرامش احتمالاً روند نزولی در بازار طلا و دلار را نیز رقم می‌زند که امروز شاهد این موضوع نیز بودیم ولی عجیب است که دلار به این آسانی اصلاح نمی شود .

به طور کلی آرامش نسبی سیاسی اتفاقی است که به سود بازار سرمایه بوده و باز هم شاهد بودیم که با وقوع این بحران جنگ اخیر و حتی افزایش نرخ ارز بازار تغییر و تحولی را لمس نکرد و از امروز به بعد است که شاید رویداده های ریز و درشت جانبی  بتواند فضای فعلی را تغییر دهد

اما مطابق روال همیشه در ابتدای هفته نگاه کنیم که چه رویدادهایی پیش روی بازار است …

به نظر یکی از مهم‌ترین رویدادها همچنان تحولات سیاسی رفت و برگشت خبرهای ریز و درشت جنگ و غیر جنگ است که تمامی ندارد و بازار را رها نمی‌کند اما به نظر می‌رسد کمی فضای بازار مستقل ترو منطقی‌تر نسبت به خبرهای سیاسی رفتار کند.

یکی دیگر از مهم‌ترین خبرهایی که این هفته بازار با آن مواجه است خبرهای اقتصادی است اعم از بودجه مالیات و به خصوص نرخ ارز که فکر می‌کنیم این هفته فضای متفاوت‌تری را در مواجه  با نرخ ارز شاهد باشیم.  سابقه بارها نشان داده است که هر بار بازار آزاد مسیر کاهشی را در پیش گرفته نرخ نیما تعدیل شده است و احتمالاً این بار نیز این موضوع را شاهد خواهیم بود باید منتظر ماند و دید و معتقدیم این موضوع یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که جریان بازار را تغییر خواهد داد . امروز هم زمزمه هایی ازاین جریان وجود داشت ولی فعلا حذف تقاضای برخی کالاها آغاز شده است  .

رویداد مهم دیگر رسیدن گزارش‌هاست که ما طیف اول گزارش‌ها یعنی شرکت‌هایی که سال مالی متفاوتی را داشتند شاهد بودیم البته گزارش‌های ماهانه نیز از امروز راهی کدال می‌شود و گزارش‌های ۱۲ ماهه نیز آرام آرام از راه می‌رسند معتقدیم گزارش‌ها می‌توانند نقش بنیادی بازار را تقویت کرده و مسیر بهتری را برای بازار ترسیم کند و البته بیشتر نقش تثبیت کننده را برای بازار خواهد داشت نقشی که نشان می‌دهد افت قیمت‌ها بیش از این سخت و با توجه به در پیش بودن مجامع و اتفاقات پیش رو در فروش و سود شرکت‌ها قیمت‌ها قابلیت دفاع خوبی را خواهند داشت . هر چند امروز نماد هایی مانند ونوین و شمواد و …  از گزارش ها تاثیر خوبی پذیرفته  بودند و مثبت بودند .

اما یک نکته مهم این میان وجود دارد و آن هم این است که آیا حالا که شرایط سیاسی در وضعیت بهتری قرار گرفته ریسک‌ها در حال کاهش است و فضا آرام‌تر پیش می‌رود ؟ایا قابلیت رشد بازار وجود دارد؟این مثبت ها تکرار می شود ؟  حقیقتاً موشک‌های اسرائیل تمام شده موشک‌های دولت که تمام نشده یکی پس از دیگری روی سر بازار فرود می‌آید هنوز جای زخم‌های قبلی خوب نشده که دوباره ابهام مالیاتی گردن بازار را گرفته است و فشار می‌دهد هر چند که امروز رئیس مجلس قول هایی داده و عوارض صادرات هم بهتر بود ولی طی این چند سال هر چه خوردیم از سیاست گذار و دولت خوردیم  …

به واقع معتقدیم تا یک تغییر نگرش اساسی در سیاستگذاری‌های دولت صورت نگیرد بازار آن رشد تمام عیار با طول موج بالا را نمی‌تواند تجربه کند این تغییر سیاست باید در کلام و رفتار سیاستمداران روشن باشد اعم از بحث‌های مالیاتی تا تحولات نرخ ارز نیما که هر روزگذر آن دزدی آشکار از جیب شرکت‌هاست … و با ادامه این رویه  و بحث ها در بازار حالا باید گفت : نمیگوییم قطعا امیدواریم این طور نشود ولی  انتظار ما این است که یک طول موج کوتاه و برگشتی و خوب را در بازار داشته باشیم  جبران  روزهای رفته  بشود و طول موج بلندتر به اتفاقات و رویدادهای بیشتری وابسته است. البته همین حالا نیز رویدادها و خبرهای خوب از گروه خودرو گرفته تا بورس کالا و همچنین گزارش برخی شرکت‌ها به خوبی نشان دهنده فضای خوب و منطقی بازار است که می‌تواند در یک محیط آرام و منطقی مسیر صعود بهتری را رقم بزند …

اما یک نکته را باز هم تاکید می‌کنیم که بازار آماده یک رشد جدی و همه جانبه است و میبینید که با هر تغییری چه برگشت های زیبایی می زند . امیدواریم  همه  بفهمند هر تغییر سیاستی در رفتار دولت می‌تواند این رشد را با سرعت و قدرت بیشتری پیش بیاندازد از همین رو معتقدیم اردیبهشت قابلیت اینکه فصل طلایی و زیبایی برای بازار باشد دارد و به واقع با پایان یافتن و کاهش ریسک‌ها اردیبهشت تولدی دوباره در امید بازار و نگرش سهامداران است…

در حال حاضر بازار پس از پشت سر گذاشتن تحولات سیاسی امید دارد تا با فروکش کردن بحث مالیات و تغییر سیاست‌های نیما مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و کمی از این فاز دفاعی ایجاد شده خارج شود البته رفتار مثبت امروز در قالب برگشت سریع بعد از افت اخیر طبیعی است و همواره در مقاطع گذشته نیز این موضوع وجود داشته است اما برای ادامه عرض کردیم که نیاز به خبرها و اتفاقات قوی‌تری دارد تا مسیر پیش رو را تغییر دهد…

و اما حرف آخر … میخواستیم از مالیات صحبت کنیم که دیدیم که چطور همه متحد و یکصدا در مورد آن موضع گرفتند ولی یک موضوع این چند روز در مورد استقلال و پرسپولیس و رفتار دولت ذهن ما را درگیر کرده است …

چند روزی است که نامه‌های حاکمیت شرکتی در قالب شفاف سازی‌های شرکت ها روی کدال منتشر می‌شود و چه کار جالبی که حداقل نه رسماً ولی اسماً این موضوع تا حدودی در حال پیگیری است همچنان معتقدیم حاکمیت شرکتی با وجود دولت و شرکت‌های خصولتی و هیئت مدیره‌هایی که وجود دارد چیزی شبیه کشک است و زور سازمان بیشتر به کوچکترها خواهد رسید اما این میان یک نکته و پارادوکس و تناقض آشکار وجود دارد
قبل از شروع بحث بگوییم که هیچ علاقه‌ای به فوتبال نداریم و چه عقلایی و چه غیر عقلایی معتقدیم یک ریال پول به این دو تیم پرحاشیه دادن خیانت در حق مردم است . استقلال و پرسپولیس حداقل وارد بازار شدند تا یک چیز را به اثبات برسانند که چه کثافت و فسادی می‌تواند در این دو تیم در جریان باشد که ما بخش کوچکی از آن را شاهد بودیم …  از این موضوع هم بگذریم

این موضوع را نیز درک می‌کنیم که بسیاری طرفدار این دو تیم هستند و حالا برای رفتن به آسیا و اتفاقاتی دیگر در تنگنای عجیبی گیر افتادند و نتیجه آن شد که طبق معمول شرکت‌های بزرگ کشور نظیر بانک‌ها و هلدینگ پتروشیمی بلاکش این ماجرا شوند.  البته قبل‌تر هم گفته بودیم این دو باشگاه اگر به شکل خصوصی و درست و بدون مدیریت دولت اداره شوند قابلیت‌های سودسازی قوی دارند اما این هم کنار بسیاری از رویدادهای دیگر بیشتر نمایش است و حاکمیت حاضر نیست این دو باشگاه که نزدیک به 30 میلیون آدم را درگیر خود کرده رها کند.

ماجرا آنجا حاد می‌شود که موضوع حاکمیت شرکتی که امروز سنگ ان را به سینه می‌زنند زیر پا گذاشته شده و بدون برگزاری مجمع و رویداد دیگر این شرکت‌ها با دستور توسط  بانک‌ها و هلدینگ‌ها خریداری می‌شود و طبق معمول بورس و سهامدار بیچاره بار دیگر باید جور همه چیز را بکشد تا آنهایی که آن بالا دستور می‌دهند لبخند به لب بزنند و ژست پیروزمندانه بگیرند

به واقع نمی‌دانیم چطور است که موقع کندن و بردن و زدن جیب این  شرکت ها  همه آستین‌ها را بالا می‌زنند و دهن‌ها باز و اشتها زیاد است و به وقت کمک به این بازار ‌،چشم ها بسته می‌شود زبان‌ها کوتاه و برخی اسکول هم پیش قراول این دوستان شعارهای پوچ و بیهوده می‌دهند …

تا وقتی این نوع سیاست و این طرز فکر حکم فرماست بازار جریان پول قوی را در خود نخواهد دید.  سفره شرکت‌ها نه برای سهامداران که برای مسئولین و دولت باز بوده . از مالیات گرفته تا هزینه‌های اجتماعی از جیب سهام‌دار پرداخت می شود لبخندش را سیاستمداران می‌زنند …
امروز قصد داشتیم در مورد مالیات و مصوبه اخیر بودجه و مواردی از این دست صحبت کنیم که آن را به روزهای بعد موکول خواهیم کرد اما همین قدر را بدانیم که امیدواریم جلسه امروز موثر باشد چرا که ادامه سیاست‌های فعلی اندک اعتماد موجود به بازار را نیز از بین می‌برد و احتمالاً به مانند جهش نرخ ارز که ناشی از سیاست‌های فعلی دولت است این موضوع اعتماد زدایی از بازار کرده و به زودی سیلی خود را به گوش سیاستمداران و چهار اسکول که فکر میکنند برای مردم گلو پاره میکنند خواهد زد

بگذریم و امروز خیلی تلخ صحبت نکنیم و سراغ بازار شیرین امروز برویم …

 

معادن و سیگنال جهانی

در نمادهای معدنی شاهد صدر نشینی سهام این گروه بودیم ارام شدن اوضاع سیاسی از یک سو و جهش های ادامه دار قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی از سوی دیگر سبب توجهات خاصی به سهام معدنی شده است

در این گروه باما با روند مثبت و صعودی خوبی همراه و علی رغم عرضه های سنگین صف خرید بود قیمت های 360 تومان سطوح مهمی برای باما محسوب می شود که در صورت شکستش تا قیمت های 420 تومان سهم جای صعود دارد این سهم معدنی شرایط خوبی داشته و از جلگه های اسمانی شرکت زیر مجموعه اش خبرهای قوی به گوش می رسد

فملی هم با صف خرید به قیمت های 760 تومان رسید سهمی که در بازار منفی هم دل به اصلاح چندانی نداده و این امر حکایت از وضعیت بنیادی بسیار قوی این سهم دارد فملی در صورت عبور از این سد قیمتی می تواند مهمان قیمت های بالای 800 تومان باشد

صف فروش فزر در سطوح حمایتی 5600 تومانی جمع اوری شد فزر پیشبینی کرده در صورت ماندن قیمت های طلا در سطوح فعلی امسال به سود بالای 1000 تومانی برسد فزری که پیشبینی خوبی برای بودجه ارائه داده و به نظر می رسد حمایت فعلی مانع از افت بیشتر این طلا ساز بازار شود

فولادی های سرسخت

فولاد سازان جز سهامی هستند که بعضا در حال فروش محصولات خود در بورس کالا با نرخ های دلار بالای 60 هزار تومانی می باشند

در فولاد مبارکه قیمت ورق شرکت رکورد زده است برخی سود تخمینی 140 تومانی را برای سال جاری در فولاد با این نرخ های ورق انتظار دارند فولادی که به نظر می رسد در صورت شکست قیمت های 560 تومانی تا سطوح 600 الی 620 تومان بالا برود

در فولاد کاوه شاهد انتشار خبر افتتاح واحد ذوب این شرکت بودیم کاوه رشد قیمتی خوبی داشته و به استانه مقاومت 1250 تومانی رسیده است این سهم شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و امسال هم سود سازی بالایی دارد کاوه در صورت اصلاح به قیمت های 1100 تومانی برای خرید مناسب است

فسبزوار گزارش عالی ارائه کرد و نشان داد همچنان توامندی های بالایی دارد این فولاد ساز یکی از پایینترین نسبت های پی بر ای فوروارد را داشته و می تواند ارام ارام تا قیمت های 4600 تومان بالا برود سهمی که سود سازی بسیار خوبی داشته و به واسطه همین سود سازی بالا مورد اقبال واقع شده است

پالایشی ها و انتظارهای بالا

در نمادهای پالایشی همچنان انتظارات اتی بالا برای سود سازی سنگین در 12 ماهه این گروه و ادامه این سود سازی های بالا برای سال جاری سبب شده تا پالایشی ها با رشد قیمتی خوبی همراه شوند

شبندر به قیمت های تارگت 1200 تومان نزدیک می شود سهم نوسانات بسیار خوبی داده و روند قوی دارد این سهم با کف های حمایتی 1000 الی 1100 تومان و اهداف 1200 الی 1250 تومان می تواند هم گزینه مناسبی برای نوسان گیری هم گزینه مناسبی با دید میان مدت باشد

شپنا هم به قیمت های 650 تومان نزدیک می شود این سهم هم جز سود سازترین سهام این گروه محسوب می شود نیمی از تولیدات شرکت را گازوییل تشکیل که این محصول کرک اسپرد بسیار بالایی در بین محصولات پالایشی دارد

شتران باید برای رشد قیمتی قوی بتواند از سد قیمتی 320 تومانی عبور نماید این سهم شرایط بنیادی خوبی با خرید سهام شازند پیدا کرده است شترانی که تا قیمت های 360 تومان به شرط شکسته شدن سد قیمتی 320 تومان جای رشد خواهد داشت

خودرویی ها میل به صعود

در نمادهای خودرویی هم با فروکش کردن ریسک های سیاسی شاهد اقبال مجدد بازار به سمت سهام خودرویی هستیم به خصوص این که خودرویی ها در حال دریافت افزایش نرخ های خوبی هم هستند

ایران خودرو برگشت خوبی زده و تا استانه مقاومت 320 تومانی بالا امد سهمی که شرایط بنیادی خوبی ندارد اما به تازگی در محصولات پژو خود موفق به دریافت افزایش نرخ خوبی شده است این سهم تا قیمت های 360 تومان در صورت ادامه دار بودن حمایت ها جای رشد دارد

سایپا هم 280 تومانی شد این سهم هم وضعیت بنیادی خوبی نداشته و تنها فروش دارایی ها در این سهم در کنار برنامه افزایش سرمایه باعث توجه بازار به این سهم شده است سایپایی که اگر بتواند در قیمت های بالای 280 تومان تثبیت شود تا سطوح 320 تومان هم احتمال صعود دارد

خاور در انتظار صورت های مالی 12 ماهه خود می باشد اگر سود خوبی محقق شده باشد سهم توان شکست سطوح قیمتی 260 تومان و رشد تا قیمت های 300 تومان را دارا می باشد خاوری که شنیده می شود برای سال جدید هم با توجه به اضافه شدن اتوبوس های برقی توان فروش و سود سازی خوبی دارد

. این افزایش نرخ  کم کم  باید  به  سایر خودرویی ها نیز برسد  . در این گروه اگر اهل نوسان و سفته بازی و کار کوتاه مدت هستید 2 سهم  را به دقت  زیرنظر بگیرید  یکی خکاوه دیگری خپارس که هردو  افت عجیبی داشتند در سوی دیگر منفی های خزامیا هم  جالب است .

بانک ها و سود بالا

در نمادهای بانکی شاهد تحولات بنیادی بسیار خوبی هستیم سود تسعیر ارز سبب شده تا صورت های مالی 12 ماهه خاصی در این گروه منتشر شود

در بانک اقتصاد نوین سود 147 تومانی در 12 ماهه باعث شد تا سهم صف خرید خوبی شود این سهم اکنون پی بر ای فوروارد محدوده 2 داشته که نشان می دهد اوضاع بنیادی خوبی در ونوین شکل گرفته است ونوینی که تا قیمت های 360 تومان فعلا جای صعود داشته و با وضعیت بنیادی بسیار عالی همراه می باشد

وتجارت و ملت هم همین  شرایط را دارند از سود انها نیز اخبار خوبی به  گوش میرسد  به خصوص در وتجارت

بانک صادرات هم در رشد قیمتی شتاب گرفته و به سمت قیمت های 200 تومان روانه شده است فردا سهم درقیمت های بالای 200 تومان تثبیت شود در گام بعدی مهمان قیمت های 220 تومان خواهد بود وبصادری که شرایط خوبی داشته و امسال بحث فروش دارایی هایش جدی تر می شود

بانک ملت هم صورت های مالی جذابی در 12 ماهه دارد همین امر سبب برگشت خوبی در این غول بانکی شده است بانکملت هم مقاومت 260 تومانی داشته و در صورت شکست این سطوح قیمتی قوی تا قیمت های 300 تومان صعود خواهد کرد وبملت هم شرایط بنیادی ایده الی دارد

چهارگوشه بازار

فباهنر هم سود بالایی از رشد قیمت های جهانی مس می برد قیمت های جهانی مس به استانه 10 هزار دلاری شدن نزدیک شده و فباهنر هم از این طریق و هم رشد قیمت دلار با افزایش قیمت محصولات خود همراه شده است فباهنری که رسیدن به قیمت های 600 الی 620 تومان فعلا برای سهم متصور هستیم

شستا هم امروز جان گرفت و در شرایط مثبت بازار با صف خرید همراه شد سهم فردا باید به سمت هدف 125 تومانکه مصادف با مقاومت قوی سهم است پیش برود سهمی که در صورت عبور از این سطوح اهداف قیمتی 140 تومانی را دنبال خواهد کرد شستا با ارزش ان ای وی بالایی همراه و با مثبت شدن جو عمومی بازار با اقبال خوبی همراه شده است

دراین گروه وغدیر کمی در بازگشایی نرمال و منطقی باز شود یکی از گزینه های خوب بازار خواهد بود . وسپه نیز گزارش بدی نزد  وسپه با سرمایه جدید در ۳ماهه به سود ۲۰۸ ریالی رسیده است سهم  قابلیت های کم  ریسک خوبی را دارد

گنگین به واسطه جهش سود شرکت های زیر مجموعه توانسته در عملکرد 12 ماهه خود به سود سنگینی برسد با این سود سهم ارزش ذاتی 6000 تومانی داشته که نشان می دهد فاصله زیادی با سطوح ارزش ذاتی خود دارد تحولات خوبی در هلدینگ معدنی ماهان از شرکت های فولادی زیر مجموعه گنگین روی داده است

در بین دارویی ها ریشمک امروز خاص بود ریشمک با سال مالی منتهی به آذر، در حالی در گزارش ۱۲ماهه ۱۳۹ تومان سود محقق کرده بود که تنها در اولین فصل سال مالی جدید موفق به شناسایی ۷۸ تومان سود شد. با توجه به فروش خوب شرکت در زمستان و صادراتی بودن محصولات آن، افزایش نرخ فروش محصولات می تواند به رشد سودآوری کمک شایانی کند. در بین دارویی ها که عملکرد خوبی نداشتند، به نظر محدوده ۹۴۰-۹۵۰ تومان آن با دید نوسان بد نیست.

در گروه  بیمه هم  از گزینه های خوب غافل نشوید در بین بیمه‌ها شرایط کوثر و آسیا را از نظر بنیادی جالب می‌بینیم البرز هم شرایط خوبی را دارد اما در گزارشی با توجه به گزارش‌های رسیده بتهران شرایط خوبی را داشتم گزارش ۱۲ ماهه را منتشر کرده  بتهران در گزارش 12ماهه به سود 589 ریالی رسیده است و 1471 میلیارد ریال سود خالص دارد جای خوبی برای برگشت و نوسان است

یکی از خاص ترین صفوف خرید امروز شمواد بود شمواد با سال مالی منتهی شهریور می‌تواند گزینه‌ای جذاب با دید نوسانی باشد. این شرکت که در زمستان فروش خیلی خوبی داشت، در گزارش فصلی خبر از شناسایی ۲۲ تومان سود به ازای هر سهم داد، رقمی که در فصل اول ۱۳ تومان گزارش شده بود. شمواد روزهای اخیر بد حجم نخورده و به نظر محدوده های فعلی پایین سهم می‌باشد، بنابراین گزینه خوبی است که باید زیر نظر باشد.فردا اگر متعادل شد بد نیست  کنار او شپلی هم  شرایط خوبی دارد

روزهای بعد  باید پکویر را بیشتر زیرنظر داشت پکویر در سه ماه اول سال مالی 1403 مبلغ 28 تومان سود شناسایی کرد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد نشان می دهد.همچنین  83 درصد حاشیه سود خالص نسبت به مشابه قبل افزایش داشته و افزایش نرخی هم که نیمه دو سال قبل گرفتند همچنان تاثیرگذار است و اگر در محصولات رادیال بتونه افزایش نرخی بگیرد از این هم بهتر خواهد شد و پیش بینی می شود برای 1403 حوالی 100 تومان سود شناسایی کند و با دید بنیادی می تواند مناسب باشد.

در بین پتروشیمی ها جو  بد نیست هر چند اوره افت کرده و متانول رشد ولی بازار به دلار نگاه میکند .

قبل تر از شیراز و زاگرس صحبت کرده بودیم ولی گزارش شپدیس کمی همه  را مردد کرده البته  گزارش پردیس بد نیست ولی نشان میدهد مشکلات سهم  بالاست  . شپدیس در گزارش ۳ماهه به سود ۸۳۴۴ ریالی رسیده است که ۴۳۶۸۲ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۵۰۰۶۲ میلیارد ریال سود خالص داشت . در ۶ماهه کمی آهسته تر سود محقق کرد و به عدد ۱۴۹۶۴ ریالی رسیده که از مدت مشابه سال قبل کمتر است و شیرین کاری نرخ گاز خود را نشان می‌دهد.
سهم ۷۲۵۸۵ میلیارد ریال سود عملیاتی و۸۹۷۸۲ میلیارد ریال سود خالص دارد
شرکت تاکید کرده
علت افزایش دز مبلغ فروش ناشی از افزایش مقدار فروش می باشدو عمده دلیل افزایش در بهای تمام شده ناشی از افزایش نرخ گاز خوراک و سوخت و همچنین یوتیلیتی نسبت به دوره مشابه قبل بوده است. امسال  رسیدن  به  3000 تومان  سود برای شپدیس سخت نیست قیمت هم  کم کم  به  بالای 20000 میرود . صبر میکنیم  ببینیم در ماهانه ها چه خبر است  بازهم  نوری و بوعلی در صدر پیشنهاد ها هستند

در بین قطعه  سازی ها خریخت شرایط خوبی برای نوسان دارد  قیمت سهم نیز جای بدی نیست دی با رشد اندک 977 میلیارد ریال بود و بهمن 950 میلیارد ریال بود و 905 میلیارد ریال در اسفند فروش داشت و 3ماهه اخیر متعادل پیش رفت
12 ماهه 10905 میلیارد ریال فروش داشت که رشد خوبی داشته 6 ماهه 4432 میلیارد ریال فروش داشت به نر یک فشار فروش بعد از ثبت طبیعی است ولی شرایط بنیادی و قیمت خوب است .

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم