جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزدوشنبه آخرین روزسال 1402

گزارش بازارامروزدوشنبه آخرین روزسال 1402

نوید خاندوزی
مارس 18, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزدوشنبه آخرین روزسال 1402

ای سال برنگردی !! بری دیگه برنگردی … 

تمام شد این هم از سال 1402 … مثل برق وباد گذشت و این گذر عمر عجیب سریع و زود پیش می رود … در چشم به هم زدنی به پایان سال  رسیدیم که البته این چشم بهم  زدن ها خیلی هم برای ما بورسی ها آسان نبود …

ابتدا کمی از بازار روز اخر بگوییم که انصافاکمی رنگ سبزه به خود گرفته بود و خداروشکر از سرخی سماق و سنجد دور بود …

امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که در روز آخر به نظر بازار گرایشش به سمت بزرگان بیشتر شده بود و این موضوع را برخی ناشی از تحولات خبری و اخبار دلاری و نیمایی می‌دانند که از مدت‌ها قبل در مورد آن صحبت کرده بودیم .به خصوص تغییرات نرخ دلار نیما بود که سرعت رشد و تغییر آن در بازار بیشتر شده است.به نظر این موضوع کم کم به یک اتفاق و رویداد خاص و مثبت برای بازار تبدیل خواهد شد که اتفاقاً اثرات آن این بار در سهم‌های بزرگتر قابل رویت و قابل توجه‌تر است و این موضوع می‌تواند تحولات متفاوت‌تری را برای سال جدید بازار رقم بزند اگر به خاطر داشته باشید در بیان اثرات عوامل مختلف در بازار به چند موضوع اشاره کردیم به خاطر داشته باشید عرض شد مواردی مانند نرخ دلار و نیما ،فرمول پالایشی و پتروشیمی‌ها ،نرخ تسعیر بانک ها،تحولات گروه خودرو و تجدید از مهم‌ترین اتفاقات هستند که به دل بازار خط می‌دهد و می‌تواند مورد توجه باشد و حالا به نظر بازار سنس و احساس خوبی نسبت به تحولات نرخ تسعیر ارز و دلار نیما گرفته و امروز اثرات ویژه آن را در بازار به وضوح شاهد بودیم…

و اما امروز و روز آخر …

امروز آخرین روز سال بود و دفتر سال ۱۴۰۲ به پایان خود رسید نمی‌خواهیم خیلی احساسی و تاریخی مطلب بنویسیم و با نوشتن متنی طولانی وقت شما رو بگیریم اما در هر صورت امروز نقطه پایانی سال ۱۴۰۲ بود که یکی از تلخ‌ترین و سخت ترین سال‌های ما بورسی‌ها شد . ببینید شاید از نظر زیاندهی و یا قیمت‌ها نیمه دوم ۹۹ و یا سال ۱۴۰۰ هم سال‌های خوبی نبودند اما ۱۴۰۲ زخم عمیق افت قیمت با دو چیز همراه بود که درد این سال را بیشتر می‌کرد. اولین آن این بود که سایر بازارهای رقیب بدون هیچ پشتوانه منطقی چندین و چند برابر شده و به نوعی از کنار ما رد می‌شدند و شکلک در می‌آوردند و نکته دوم که از دید ما سخت‌ترین بخش ماجرا بود این بود که علنا به حق و حقوق سهامداران تجاوز می‌شد اما صدای کسی در نمی‌آمد…

این موضوع یکی از سخت‌ترین و خاص‌ترین مواردی بود که باعث شد تحمل روزهای سال ۱۴۰۲ برای بورسی‌ها سخت و سخت‌تر شود و این دقیقاً نقطه ضعف سال ۱۴۰۲ بود که بهار طلایی را داشت اما تابستان و پاییز و زمستانش روزهای خوبی را برای سهامداران به همراه نداشت

نمی‌خواهیم با خوشبینی سال ۱۴۰۳ را برای همه پیش ببریم اما فضا و شرایط به خصوص قیمت‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد در مقابل چشم انداز سود و جریان سودآوری که در پیش است میتواند گواهی بخش این باشد که سال ۱۴۰۳ حداقل از نظر بنیادی شرایط خوب و مساعدی را داشته و برای یک برگشت رشد قیمت‌ها فراهم است
حال اگر نشانه‌های این رشد را نتوان از اطراف بازار دریافت کرد و سیاستگذار همچنان بر همان مدار قبل پیش برود قطعاً روزهای ۱۴۰۳ نیز شبیه روزهای میانه های اسفند امسال خواهد بود که نه خیلی منفی و نه مثبت خاصی را دنبال می‌کرد…

۱۴۰۲ که سال و حال خوبی برای بازار نداشت اما اگر چشم انداز ۱۴۰۳ را می‌خواهیم ببینیم باید رفتار سیاستگذار از همان ابتدا تغییر کرده و فضای متفاوتی را رقم بزند
با حال و هوا و جو فعلی نمی‌توان رویدادهای سال ۱۴۰۳ را قضاوت و پیش‌بینی کرد ولی یک نکته را مطمئنیم که با دست فرمان فعلی اگر پیش برویم ۱۴۰۳ نیز در انتها در بهترین حالت کمی بهتر از ۱۴۰۲ باشد…

اینکه سال ۱۴۰۲ به پایان رسیده شاید انرژی خوبی را بتواند برای آن طرف سال به سهامداران بدهد به نظر آغاز سال با چند موضوع می‌تواند روزهای بهتری را برای بازار رقم بزند. اینکه لاین اعتباری‌ها باز می‌شود و تنگنای مالی بازار کمی برطرف می‌شود نکته بسیار مهمیست از دیروز برخی کانال‌ها روی نرخ‌های عجیب تسهیلات و اعتبار صحبت می‌کردند اما آنچه به وقوع می پیوندد به نظر افزایش نرخ هزینه مالی اعتبارهاست اما نه آن چیزی که اعلام می‌شود و احتمالاً وقتی نرخ سود ۳۰ باشد هزینه تسهیلات و هزینه بهره بالای ۳۰ طبیعی خواهد بود در کنار این موضوع افزایش پلکانی دلار نیما و افزایش نرخ ارز و در کنار خبرهای کلان اقتصادی خبرهای گروه خودرو بانک پالایش پتروشیمی‌ها نیز می‌تواند آغاز بازار ۱۴۰۳ را جذاب‌تر و شیرین‌تر نماید

انتشار گزارش‌های ماهانه هم باعث خواهد شد بخشی از سهم‌های بزرگ و کوچک بازار دوباره مورد توجه قرار گرفته و بخشی از جریان پول راهی خرید این سهم‌ها شود.دلار نیما هم محرک بزرگترها خواهد شد .درست مثل امروز…

در مورد روزهای ۱۴۰۳ تا حدودی میتوان گفت که آرامش نسبی در اخبار اقتصادی احتمالاً هفته‌ها و روزهای ابتدای سال را کمی منطقی‌تر کند البته باید نیم نگاهی هم به دنیای سیاست داشت صحبت‌ها و سخنرانی‌ها و اعلام مواضع در این چند روز تعطیلی نیز می‌تواند برای بازار بسیار مهم و اثرگذار باشد

اما چرا سالی که گذشت تلخ بود …

انچه برای ما بورسی ها تلخ بود و درناک شرایط سخت تحمل این سال بود … به خصوص رفتار دولت با ما بورسی ها …

آنچه در سال ۱۴۰۲ برای همه تلخ و دردناک بود این بود که سیاستگذاران و سیاستمردان با شعارهای توخالی و زیبا اعم از حمایت از بازار ، حمایت از تولید چنان به جنگ با تولید و بازار سرمایه برخواستند که نظیر آن را در سال‌های گذشته شاهد نبودیم . آنها چنان در زدن جیب شرکت‌ها از قبلی ها سبقت گرفتند و اشتها داشتند که در تاریخ ثبت شد . چنان وقیحانه و بی‌شرمانه به حقوق سهامداری و سرمایه‌گذاری دهن کجی کردند که نظیر آن را در اقتصاد کشور کمتر شاهد بودیم … این مختصات سال 1402 بود … البته روز های خوب و مثبت هم کم نداشت ولی انقدر تحولات منفی و کاهشی و خبرهای تلخ زیاد بود که این چند روز خوب هم لابلای آن گم شده و دفن گشته است
۱۴۰۲ از نظر بازدهی شاید بدترین سال نبود اما از نظر رفتار و رویدادهای مواجه سیاستگذار و دولت با بازار یکی از بدترین هابود و این موضوع در کارنامه او ثبت شد …
دولتی که خودش نمی‌دانست با خودش چند چند است… به وقت دفاع از حقوق کارگر لیبرال می‌شد در وقت دیگر نقش کمونیست را بازی می‌کرد و جلوی تولید کننده و افزایش نرخ‌ها می‌ایستاد . برای نرخ سود و بالا بردن آن از نظام سرمایه‌داری و تئوری های آن مایه می‌گذاشت و وقتی دلار را آنطور می‌دید قوانین نظام سرمایه‌داری را زیر سوال می‌برد … دقیقاً همین شلختگی و کج رفتاری در سیستم تصمیم‌گیری‌های اقتصادی به چشم می‌خورد و این بی‌نظمی به بازار سال ۱۴۰۲ ما نیز منتقل شد …

اما بخش آخر عوامل موثر در بازار
یکی از تلخ‌ترین و شاید ضربه نهایی و کاری سیاستگذار به بازار سرمایه در روزهای انتهای سال رخ داد و دو تصمیم مهم در این حوزه باعث آسیب جدی به بازار شد که نخ تسبیح هردو آنها از بانک مرکزی خط می‌گرفت و یکی از تلخ‌ترین و سخت‌ترین رویدادهای سال را رقم زد و آن هم افزایش نرخ سود به بالای ۳۰ درصد بود که در طول سال‌ها بعد انقلاب این موضوع بسیار بعید بود و تابویی بود که شکسته شد

بارها و بارها در مورد نرخ سود ۳۰ درصد صحبت کردیم و حالا بسیاری به این نتیجه رسیدند که اثرات این موضوع با شدت تخریب بالاتر خود را در آینده نشان خواهد داد و دوباره اقتصاد کشور اسیر تصمیمات یک شبه و ناگهانی سیاستگذاران شده است .اما در هر صورت افزایش نرخ سود ۳۰ درصد چنان فشار عجیبی به بازار وارد کرد که تا مدت‌ها این بیمار نیمه جان قدرت نفس کشیدن را نداشت
تبعات خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت عدم انگیزه برای خرید سهام و چندین و چند دلیل دیگر باعث شد تا بازار در فضای کاملاً رکودی قرار گیرد و البته ضربه دوم را نیز پس از آن به بازار وارد کرد و آن هم مسدود و یا کاهش لاین اعتباری کارگزاری‌ها بود که در ضربه سوم احتمالاً نرخ تامین مالی کارگزاری‌ها نیز افزایش خواهد یافت و چیزی که همگان اذعان می‌کردند حالا یکی یکی در حال محقق شدن است
آن زمان دولت برای حفظ ظاهر کار هم شده تاکید می‌کرد این اوراق فقط برای طرح‌های خاص طراحی شده حالا بماند که از اول هم همه معتقد بودند چنین چیزی نیست اما کم کم روشن می‌شود که به طور رسمی نرخ تامین مالی در کشور به ۳۳ و ۳۴ رسیده و این به زودی آثار مخرب خود را در اقتصاد و تولید کشور نشان می‌دهد تفاوت ضربه‌ای که تصمیم اخیر نرخ سود به بازار زد با عوامل و ضربات قبلی این بود که در موارد قبلی اعتماد بازار آسیب می‌دید اما دولت و یا سیستم مالی و یا دلار تا حدودی جبران کننده بود و آثار آن به مرور زمان کمرنگ می‌شد اما در موضوع نرخ سود هر چه زمان می‌گذرد شرایط خاص‌تر و تبعات این تصمیم عمیق تر می‌شود و از همین روست که بسیاری از فعالان قدیمی بازار معتقدند باز کردن در جعبه پاندورای نرخ سود و افزایش آن رویدادی بود که نه برای بازار سرمایه و نه خود دولت و بانک مرکزی منطقی باشد و این سرآغاز خشک کردن جریان پول و دور کردن منطق از بازار ها بود

در میان تمامی عواملی که این چند روز به عنوان عوامل موثر در بازار ذکر شد تقریبا می‌توان گفت یک عامل که موضوع تجدید بود مثبت و باقی به عنوان عوامل برهم زننده و منفی در بازار حرکت می‌کردند و آن چیزی که بیش از همه در ذهن فعالان بازار نقش بست و به چشم آمده و در همه این‌ها مشترک است این بود که نقش سازمان بورس در تمامی این عوامل نقشی منعطف و به نوعی بی‌بخار بود که تقریباً واکنشی به این اتفاقات و رویدادها نشان نداده و در نقش همان نقی سریال پایتخت عمل کرده است و یک عههههه واکنش آنها بود

اگر نسبت به عملکرد این عزیزان در سال ۱۴۰۲ گلایه و انتقاد بسیار وجود دارد به همین دلیل است که در هیچ یک از این بزنگاه‌های تاریخی و مهم برای بازار نتوانستند نقش موثری را ایفا کرده در کنار بازار قرار گیرند .البته اقدامات مثبتی را نیز این مدیران داشتند اما در این موارد که عرض شد نتوانستند نقشه موثری ایفا کرد و بازار هم از همین عوامل ضربه محکم و جدی را دریافت کرده است … این که چقدر صندوق زدیم و زیرساخت آماده کردیم باشد حرف شما قبول ولی با رفتار منعطف و بیخیال خود اعتماد را در بازار کشتید …

و حرف آخر سال  …

تنها دعایی که در انتهای گزارش بازار امروز می‌توانیم بکنیم و امیدوار باشیم این است که سال ۱۴۰۳ و روزهای پیش روی آن سال خوبی برای همه شما عزیزان باشد
سالی پر از شادی، سلامتی، ثروت ،سود و ساختن لحظات خوب و خوش و زیبا کنار همه کسانی که دوستشان دارید
و البته یک دعا مهم نیز باید داشته باشیم و با صدای رسا فریاد بزنیم و دست به آسمان ببریم که خدایا سال ۱۴۰۳ کمی عقل و منطق سیاستگذاران و دست‌اندرکاران را بیشتر کن تا درک آنها از نحوه اداره کشور و اقتصاد مملکت تغییر کند
شک نداریم هر آن چیزی که در بلند مدت به نفع مردم باشد به سود بازار سرمایه نیز خواهد بود و امیدواریم این موضوع در سال ۱۴۰۳ آغاز شود و ما شاهد سلسله تصمیمات منطقی برای اقتصاد کشور باشیم
البته بعید می‌بینیم اما آرزو بر جوانان عیب نیست !!!
از شما عزیزان هم تا آن طرف سال خداحافظی می‌کنیم قطعاً سعی خواهیم کرد در سال ۱۴۰۳ بهتر از امسال برای شما باشیم و در انتها نیز یک بار دیگر روزهای خوب و خوشی را برای شما عزیزان ارزو می‌کنیم و امیدواریم همه ما در سال ۱۴۰۳ روزهای سبزتر و بهتری را در کنار هم تجربه کنیم
به امید دیدار شما در سال جدید

اما نیم نگاهی به بازار خوب امروز هم داشته  باشیم  …

بانک ها  به پا خواستند

در نمادهای بانکی شاهد روند مثبت بسیار خوبی بودیم بانک ها امروز لیدر بازار بوده و روندی بسیار خوب را در اخرین روز معاملاتی سال 1402 به ثبت رساندند

در بانک صادرات سهم در حال تثبیت در سطوح بالای 200 تومان و رشد قیمتی به سمت سطوح220 تومان است سهم در اینده می تواند به قیمت های سقف 250 الی 260 تومانی هم بازگردد تجدید ارزیابی جذاب و قوی در انتظار این سهم بانکی می باشد

در این گروه وبصادر تجدید 457% را اعلام کرد و بازار کمی انتظارش بیشتر بود ولی د حد همین عدد هم  به نظر ارام  ارام  سهم به  سمت  2200  ریال  حرکت میکند  اگر اهل کمی صبر هستید  خرید در منفی وبصادر تجارت با دید تجدید خوب است  . در سوی دیگر تسعیر اگر اعلام  شود بملت قطعا مورد توجه است  ونوین در منفی ها نیز گزینه خوب این گروه خواهد بود

وتجارت هم رشد قیمتی خوبی را تجربه کرد این سهم بانکی به سمت سطوح قیمتی 160 تومان در حرکت است بارها بر این سهم در قیمت های منفی تاکید شد در صورت های مالی 12 ماهه سود سازی بالایی در انتظار سهم بوده و همین امر محرک قوی برای رشد سهم خواهد بود

بانک ملت هم بالاخره از لاک دفاعی خود خارج شده و امروز را با نوسانات رو به بالای قوی همراه شد این سهم بانکی به سمت سطوح قیمتی بالای 240 تومان رسیده و در گام بعدی مهمان قیمت های 260 تومانی خواهد بود سود سازی بالا و داشتن وضعیت بنیادی بسیار عالی از دلایل اصلی توجه بازار به این سهم است

اما وپارس … تا 11 دیروز که مهلت بود فولاد  شرکت نمیکند اما اتفاق جالب دیگری رخ میدهد یک  شرکت کننده دیگر یعنی یکی از زیرمجموعه های بنیاد وارد مزایده شده و پاکت خود را ارائه میدهد . دیروز دلیل کاهش صف و متعادل شدن وپارس همین بود و همگان فکر میکردند این موضوع نهایی شده ولی در نهایت  بانک  شرایط را قبول نکرده و بخشی از وجه نقد  مشکل داشته است . شایغه شده ساختمان  برح  زرافشان هم  مشتری دارد و باید  تکلیف ان نیز معلوم  شود ولی در هر صورت احتمالا وپارس تا  1800 ریال  اصلاح میکند .

 

سرمایه گذاری ها در صدر

در نمادهای سرمایه گذاری ها شاهد صدر نشینی برخی نمادهای گروه بودیم سرمایه گذاری هایی که شرایط خوبی از دید بنیادی داشته و رشد قیمتی مناسبی دارند

ومعادن بالای خوبی زد و به سمت قیمت های 360 تومان در حرکت است سهم ارزش ان ای وی بالایی داشته و در سال جدید به واسطه تحولات سنگ اهنی ها با اقبال خوبی همراه و قیمت های 400 الی 450 تومانی را هم خواهد دید

در وغدیر حمایت ها جانانه و عالی دنبال می شود این غول سرمایه گذاری ها با کف قیمتی 2000 تومانی و اهداف 2400 الی 2600 تومان همواره مورد حمایت بوده و نوسانات بسیار خوبی می دهد سهمی که از نظر ان ای وی و سود سازی هم با رشد خوبی همراه شده است

وبانک پس از فروش سهام شازند انتظار می رفت با اقبال همراه شود اما سهم نتوانست مقاومت 1450 تومانی را بشکند و با افت قیمتی به سمت سطوح 1200 تومان عقب گرد می کند وبانکی که سود غیر عملیاتی بالایی شناسایی و به نظر می رسدبا قطعی شدن معامله این بلوک بتواند مجددا شاهد اقبال در معاملاتش باشد

گرای مثبت معدنی ها

درنمادهای معدنی شاهد معاملات بسیار خوبی در بازار امروز بودیم رشد قیمت محصولات این شرکت ها در بورس کالا و اخبار خوب از کاهش عوارض فروش باعث اقبال به سهام معدنی شده است

فملی عالی عمل کرده است سهم از قیمت های 560 تومان برگشت زد و حالا با شکست قیمت های 650 تومانی به سمت سطوح قیمتی 720 تومان در حرکت است قیمت های 720 الی 760 تومان سطوح تعادلی خوبی برای این غول مسی بازار محسوب می شود که هم شاهد رشد قیمت های جهانی مس به سطوح بالای 9000 دلار و هم رشد قیمت محصولاتش در بورس کالا می باشد

رشد ادامه دار قیمت طلا فزر را همچنان با نوسانات مثبت همراه ساخته است به نظر می رسد سرانجام شاهد شکسته شدن سد قیمتی 4600 تومانی و رشد سهم تا قیمت های 5000 الی 5200 تومان باشیم فزری که وضعیت خوبی از نظر بنیادی داشته و رشد قیمتی میان مدتی بالایی دارد

باما هم برگشت خوبی از کف قیمتی حمایتی قوی خود داشت به نظر می رسد باما به سمت سطوح 360 تومان حرکت نماید خبر آس سهم ارزش گذاری شرکت جلگه های آسمانی است که این ارزش گذاری برابر با مارکت فعلی باما است این خبر به بازار مخابره شود باما را می توان در قیمت های بالایی دید

قطعه سازان خوش نوسان

در نمادهای قطعه سازی همچنان شاهد روند نوسانی مثبت سهام قطعه سازی هستیم نمادهایی که در حال دریافت افزایش نرخ های خوبی بوده که اثرات مثبتی بر بودجه سال 1403 ان ها خواهد داشت

خمحرکه در صدد عبور مجدد ازقیمت های 760 تومانی است این قطعه ساز یکی از جذابترین وضعیت تکنیکالی را در گروه خود داشته و رشد خوبی را در گروه خواهد داشت انتظار یک خبر یا پتانسیل بنیادی می تواند چاشنی حرکت خمحرکه شود

خکار نوسانات عالی در سطوح 320 الی 360 تومانی می دهد سهمی که شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و به نظر می رسد رشد قیمتی خوبی هم در بازه میان مدت داشته باشد بازار در انتظار مشخص شدت توان سود سازی این سهم در صورت های مالی 12 ماهه می باشد

خرینگ حمایت های خوبی می شود این سهم همواره از کف قیمتی 1800 تومان برگشت قوی داشته است خرینگی که تارگت قیمتی 2200 تومانی داشته و به نظر می رسد با توجه به تحولات در فروش و سود سازیش بتواند بار دیگر به هدف عنوان شده برسد

در قطعه سازی ها ختور واقعا خوش درخشیده و گزارش خوبی زده و به شدت  باید زیرنظر باشد ختور دی و بهمن خوبی داشت و اسفند هم صعودی بود
در دی این عدد 2176 میلیارد ریال و بهمن 2467 میلیارد ریال و اسفند 3190 میلیارد ریال شده بود جمع 12 ماهه 24535 میلیارد ریال و جمع 6 ماهه 9769 میلیارد ریال رسیده بود و مدت مشابه قبل 16312 میلیارد ریال بود

پالایشی ها در مسیر صعود

در نمادهای پالایشی نیز امروز این گروه روند مثبت به خود گرفت و سبز شد نرخ نیما و شرایطخوب فرمول اتفاقات خوب این گروه است .

در پالایشی ها شتران سعی دارد تا از قیمت های 320 تومان عبور کرده تا در گام بعدی به قیمت های 360 تومان برسد این سهم سهم شرایط خوبی داشته و با خرید سهام پتروشیمی شازند می تواند تاثیرات خوبی را شاهد باشد شترانی که رسیدن به قیمت های 460 تومان فعلا برای سهم بعید نمی باشد

شپنا هم می تواند از قیمتهای 560 توان عبور کرده و به قیمت های 600 الی 650 تومانی برسد این سهم صورت های مالی 12 ماهه خاصی خواهد داشت تقریبا نیمی از سبد فروش شرکت را گازوییل تشکیل داده و که این محصول همچنان دارای کرک اسپرد بالایی می باشد

شبندر هم با حمایت های بسیار خوب به قیمت های 1100 تومان برگشت زد سهم با کف قیمتی 1000 تومانی و اهداف 1100 و 1250 تومان می تواند مورد توجه واقع شود شبندری که شرایط بنیادی خوبی داشته و بازار انتظار سودهای بالایی را برای امسال و سال اینده از سهم دارد

چهارگوشه بازار

سیمان هرمزگان که به عنوان جامانده گروه سیمانی محسوب می شود به قیمت های بالای 2800 تومان صعود کرد سهمی که شرایط خوبی از نظر بنیادی داشته و امسال سود سازی بالایی خواهد داشت رشد فروش شرکت تحولات بسیار خوبی به خصوص در زمینه رشد قیمت های فروش صادراتی به همراه دارد سهم تارگت 3200 الی 3600 تومانی را دنبال می کند

دراین گروه در مورد  ساوه  افزایش سرمایه 2543 درصدی از محل تجدید مورد تایید حسابرس قرار گرفت که خبر خوبی برای سهم است. در بهمن ماه هم نزدیک به ماه های گذشته فروخت و به 265 میلیارد تومان دست پیدا کرد.مجموع فروش 11 ماهه به 2938 میلیارد تومان رسید که حاکی از رشد 55 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشد.انتظار می رود در 12 ماهه حوالی 2500 تومان سود به ازای هر سهم محقق نماید.از نظر نموداری هم می توان گفت که در تلاش برای شکستن خط روند نزولی می باشد که در این صورت با ریسک کمتری می توان وارد سهم شد و با این شرایط حمایت سهم 13300 تومان می باشد

بارها بر ارزندگی غبشهر تاکید داشتیم سهمی که شرایط خوبی از دید بنیادی داشته و با افزایش ارام قیمت روغن خوراکی در بازار به نظر می رسد سهم با اقبال خوبی همراه شده باشد نکته مهم در این سهم پیشبینی سود سازی بسیار بالا برای سال جدید بوده که می تواند سهم را متحول نماید غبشهر در صورت عبور از سد قیمتی 220 تومانی به تارگت 250 تومانی خواهد رسید

غکورش هم شرایط خوبی را داشت  غکورش در اسفند خوب بود و 35024 میلیارد ریال فروش زد
بهمن 19700 و دی 19282 میلیارد ریال فروش داشت
در پاییز در اذر 23764 میلیارد ریال فروش زد
در مهر 12460 میلیارد ریال و ابان 18765 میلیارد ریال فروش داشت
3 ماهه اخر خوب بود و 12 ماهه 222806 میلیارد ریال فروش زد که مشابه قبل 186687 میلیارد ریال است

در گروه  زراعت  زفکا در روز گذشته خبر از پیشرفت 76% طرح توسعه 1544 راس دام داد. شرکت در بهمن درامد 129 میلیارد تومانی داشت که نسبت به ماه قبل 2% افت ولی نسبت به میانگین دوره 11% رشد بدست اورده است. همچنین افزایش سرمایه 709 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در پیش دارد. پیش بینی می شود برای امسال 240 تومان به ازای هر سهم سود شناسایی کند

 

بیمه کوثر هم بالای خوبی را تجربه کرد طی سال جدید اگر شاهد شکسته شدن سد قیمتی 260 تومانی در این سهم بیمه ای باشیم بالاخره بیمه کوثر توانایی رشد و صعود به سمت قیمت های 300 تومان را پیدا خواهد کرد کوثر یکی از بنیادی ترین سهام بیمه ای بوده که توان سود سازی بالایش در قالب صورت های مالی 12 ماهه مشخص خواهد شد

بازی ذوب به نظر تازه اغاز می شود . در این گروه  همچنان  فولاد  یکی از بهترین کزینه ها و همچنین  فسپا و فجر نیز در کنار ان  جالب هستند در فسپا انتظار گزارش خوبی داریم

در بین برخی سهم های خاص تایرا گزارش اسفندماه خود را منتشر کرد و خبر از شناسایی درآمد فروش ۲۸۸۱ میلیارد تومانی داد که در قیاس با میانگین فروش ماهانه امسال رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. برای این شرکت که بهترین آمار صادرات را در میان هم‌گروهی‌هایش دارد، سود تلفیق ۳۰۰ تومانی برآورد می‌شود. حوالی ۸۵۰ تومان سهم ریسک خاصی برای ورود ندارد و می‌توان یک نوسان از آن محدوده گرفت.

گروه لاستیک را باید زیرنظر داشت  به خصوص پکویر و پکرمان را پکرمان که به خودی خودی عملکرد خیلی خوبی داشته و از گزینه های جذاب بنیادی در صنعت خود محسوب می شود، روز گذشته خبر از شناسایی سود ۴۴۴۹ میلیارد تومانی در یکی از زیر مجموعه های خود داد تا جذابیتش برای سهامدار بیشتر هم شود. گفتنی است که این شرکت زیر مجموعه در حالی به این سود رسیده که سال گذشته ۳۱۰ میلیارد تومان زیان محقق کرده بود. پکرمان  با ثبت ۹۶۰ میلیارد تومان بیشترین میزان فروش در بین شرکت‌های لاستیکی داشت. این سهم تازه به چرخه معاملات بازگشته و بد نیست آن را زیر نظر گرفت.

پتروشیمی ها هم امروز مثبت  شدند در این گروه از اوره ای ها  شیراز شپدیس از متانولی ها  شخارک و از سایر گروه ها نیز بوعلی شغدیر حتی پارس را زیرنظر داشته  باشید

غذایی ها را زیرنظر داشته  باشید دراین گروه غگل با ان مجمع خاصی که  برگزار کرد شاید در این  قیمت ها کمی بیشتر مورد  توجه  باشد در مورد  غگل در قیمت های فعلی اگر پر حجم شد قطعا  یکی از گزینه های خوب و نوسانی بازار میتواند باشد و میشود بعد از گزارش ماهانه سهم  را  بیشتر و قوی تر زیرنظر گرفت . در این گروه  غپینو  غمهرا  و در بین  لبنیاتی ها غشصفا و غپاک و در بین قندی ها نیز اصفهان گزینه خوب و قوی این روزهاست  .  قند اصفهان  شایعه  15000 درصد تجدید را زنده و جدی کرده است .

در بین  سهم های نوسانی کسرا و هم کاذر هردو مورد  توجه هستند  کاذر منتظر گزارش ماهانه است ولی اگر طبق روال  قبل خوب و جالب باشد میتواند مورد توجه  بازار قرار گیرد  . در سوی دیگر کسرا نیز با دید میان مدت  و خبرهای زیرمجموعه ها گزینه خوب و قابل دفاعی است  با دید نوسان هردو  سهم جالب هستند

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم