جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزچهارشنبه 4 بهمن 1402

گزارش بازارامروزچهارشنبه 4 بهمن 1402

نوید خاندوزی
ژانویه 24, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزچهارشنبه 4 بهمن 1402 

دیوار مهربانی … 

بازار امروز با کمک حرکت دلار و حمایت های نصف و نیمه کمی توانست وضعیت بهتری را داشته باشد و از آن شدت منفی دیروز که شبیه دیوار مهربانی شده  بود و انگار همه اجناس بی ارزش خود را حراج کرده  بودند کمی فقط کمی فاصله گرفت ولی انتظار از بازار با این حرکات در ارز و گزارش ها و ارزندگی که وجود دارد زیاد است . ولی به واقع چرا بازار دیروز آن  رفتار عجیب را داشت و امروز با وجود این  شرایط بازهم دل به دریای خرید نمی زد !

البته که همیسه بازار رفتار گله واری را در همه ابعاد حقیقی و حقوقی داشته و از تحلیلگر تا تریدر از ادم عادی تا حرفه ای ازاین موضوع تبعیت میکنند ولی در بازار نگرانی هایی وجود دارد که باید به ان توجه شود  و البته در کنار نگرانی بازهم  اعتقاد داریم با دید کمی بلند مدت تر و نزدیک  به  18 ماه  بسیاری از سهم ها  نیمی از قیمت خود را سود میدهند …

به هر حال  امروز چهارشنبه  هفته پر چالش و پرتنشی را در حالی به پایان بردیم که چشم بازار به دلار بود که شاید رشد دلار بتواند فضای بازار را کمی نسبت به روزهای گذشته بهبود بخشد و البته پیش بینی ها درست بود و این موضوع را رقم زد …  اما دلار از دید  بسیاری هنوز نتوانسته آن موج همیشگی را در دل بازار ایجاد کند و امروز پرسش بسیاری از سهامداران از خود این است که چه اتفاقی رخ داده که بازار اینطور فروشنده شده و یا خریدار قوی نیست و  حتی به دلار و افزایش آن نیز خیلی واکنشی نشان نمی‌دهد و پوکر فیس طور رفتار می‌کند

البته در مورد دلار و رفتار دلار در بازار و اینکه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و چه چیزی پیش روی بازار است و مواردی از این دست امروز بیشتر صحبت می‌کنیم اما وقتی برخلاف همیشه نرخ ارز نمی‌تواند اثراتی قوی در روند بازار داشته باشد دو دلیل عمده برای آن ذکر می‌شود اولی این است که زیر فشار سنگین ریسک‌های سیاسی قرار دارد که این روزها به اوج خود رسیده و شرایط متفاوتی را رقم زده که هیچگاه با این شدت و با این شرایط نبوده است در واقع ریسک سیاسی فعلی در بازار آنقدر خاص و عجیب پیش می‌رود که ما تقریباً هر روز یک سورپرایز جدید و خبر خاص در بازار داریم هر روز فکر می‌کنیم قرار است آرمش نسبی حکم فرما شود اما از جایی دوباره ضربه و لطمه‌ای وارد می‌شود…

در واقع این ریسک سیاسی و وجود آن و البته غیرقابل پیش‌بینی و غیر منتظره بودن آن باعث شده بازار به اثرگذاری دلار و واکنش دلار بی‌تفاوت باشد اما معتقدیم عامل دوم عامل مهمتر و جدی‌تری در ماجرای خنثی شدن افزایش اثر نرخ ارز است عاملی که از دید ما ریسکش از جنگ هم بیشتر است و آن تصمیمات غیر عقلایی و غیرمنطقی دولت بوده که به بی‌منطق‌ترین حالت و بی‌رحم‌ترین حالت روی سر بازار سرمایه خراب می‌شود شما به سلسله تصمیمات و اقدامات طی این چند سال نگاه کنید حتی اگر کسی می‌خواست به عمد هم ضربه وارد کند اینقدر نمی‌توانست موثر باشد ….

در حال حاضر بازار با هر دوی این عوامل دست و پنجه نرم می‌کند و زیر فشار و لگدهای چکمه‌های نادانی دولت در تصمیمات اقتصادی اسیب می بیند  تصمیماتی که آخرینش را در پالایش شاهد بودیم و اگر تاکید می‌کنیم غیر عقلایی و غیر منطقی فقط کافیست به چند نمونه اخیر آن دقت کنید مثلاً کسی از خود سوال نکرد که  بخشنامه نرخ گاز که منتشر شد شامل چه مواردی بود ، در این بخشنامه تا حدودی تاکید می‌کند که نرخ گاز  میانگین حوالی ۶۶۰۰ تومان است انتظار بازار هم چیزی حوالی ۶۰۰۰ بود و تازه تمام زور و حرف عقلا و بازار این بود که به فرمول برگردید و اگر فرمول وجود دارد بر اساس آن حرکت کنید فرمول هم در حال حاضر اعدادی همین حوالی را نشان می‌دهد و با دلار ۴۰ هزار تومان نرخ نیما اعداد همین حوالیست … اما شما ببینید که چطور دولت و دانشمندان اقتصادی و تصمیم گیران آن با یک مصوبه و یک نامه چطور و چه ضربه‌ای به بازار وارد کردند

ضربه‌ای که از نظر مالی به خود دولت وارد شد بدتر و بیشتر بود اما اعتمادی که از بین برد را هیچ جوره نمی‌توان جبران کرد و این بی‌حیثیت شدن دولت در تصمیمات اقتصادی و زدن جیب شرکت‌ها خود را در بزنگاهی حساس نشان میدهد … این موضوع دقیقاً جایی نشان می‌دهد که ناگهان با کوچک‌ترین ریسک سیاسی هجوم مردم و جریان پول و نقدینگی ایجاد شده به هر بازاری به غیر از بازار سرمایه سوق پیدا می‌کند و بعد هر روز آقایانی که فنر و شاه فنر را مسخره می‌کردند از آرامش در بازار ارز سخن می‌گویند . شما مگر آرامش بازار سرمایه را به وجود آوردید که امروز انتظار آرامش از بازارهای دیگر دارید

جریان پول عاقل و سودمحور است و به فکر سود بیشتر هر کجا ببیند ریسک کمتر و بازدهی بیشتری دارد همان جا می‌رود و حتی می‌بینید که نرخ سود ۳۰ درصد هم او را قانع نکرده و شاهد خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت هستیم این دقیقاً همان موضوعی است که بارها و بارها عرض کردیم که باد بکارید طوفان درو می‌کنید…

بذر بی‌اعتمادی و تصمیمات و نادرست شما امروز باعث و بانی وضع فعلیست و چه عجیب که در بیان به آن اذعان دارید اما در عمل دوباره به فکر زدن جیب شرکت‌ها هستید و پالایشی‌ها آخرین دستپخت شماست که اثرات آن را در این چند روز در بازار دیدید که حتی اگر اثر این موضوع آنقدر هم زیاد نباشد رفتار گذشته شما اثر آن را چند برابر کرده و در بازار لحاظ می‌کند …

بی اعتبار شدن و بی‌حیثیت شدن و از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی و ایضاً چهره اقتصادی دولت خود را در جای دیگر هم نشان می‌دهد جایی که بانک مرکزی و ارکان مختلف اقتصادی دولت تاکید می‌کنند بازی ارز موقت است ،نوسان است ، جو است اما کف بازار ماجرا چیز دیگری است یک بار دیگر هم عرض کردیم که اتفاقاً حرکت قبلی شما در ماجرای سکه و مرکز مبادله نشان داد که می‌خواهید خبر درمانی کنید و گوش بازار هم از این حرف‌ها پر است حرف باید کف بازار اثر داشته باشد و رفتار دولت در مواجهه با بازارهای مختلف باعث بی اعتمادی مفرط فعالان بازار شده و هیچ حرف او را باور نمی‌کنند .

و البته تمام فکر و خیال آنها این است که می‌توانند از پس نظام عرضه و تقاضا برآیند که البته در جواب باید گفت بزرگترین کم خردی تصمیم گیران اقتصادی این است که نظام عرضه و تقاضا و دست بازار را قبول ندارند و نظریات چهار اسکول اقتصادی را گوش می‌دهند که تکلیفشان با انچه خوانده‌اند هم روشن نیست و نسخه‌هایشان هم به درد عطاری‌های محلشان می‌خورد اما این میان حرف مفت را آنها میزنند و هزینه را مردم می‌دهند …

بگذریم ولی جمیع این عوامل است که در بازار فعلی موثر بود و باعث شده در عین رشد نقدینگی و قرار داشتن در ارزندگی و جریان قوی پول باز هم قیمت‌ها در وضعیت اسفباری قرار داشته و کسی به فضای فعلی بازار توجه نکند…

و اما حرف آخر که تکرار یک حرف برای بار چندم است…  حقیقت امر از ابتدای این دولت تا به امروز ، هیئت مدیره‌ها و مدیران شرکت‌های ریز و درشت اقتصادی  در بی‌عرضه‌ترین حالت ممکن خود قرار داشته و دست و پا بسته برای حفظ صندلی در مقابل رفتار دولت سکوت کرده و هر بلایی سر شرکت‌ها آمد آنها لبخند زدند .  به واقع این افراد کسانی بودند که در روز روشن وقتی جیب شرکت‌ها را  دولت می‌زد آنها رویشان را آن طرف کرده بودند تا مبادا این منکر را ببینند و نتوانند  نهی کنند !!! این عزیزان که این رفتار آشکار را  به روی مبارک نمی‌آوردند تکلیفشان روشن است …   اما بحث ما دوباره بر سر جاییست که اتفاقاً باید صدایش بلند باشد اما او هم در منفعل‌ترین و ساکت‌ترین شکل ممکن قرار گرفته … یعنی سازمان بورس  … جایی که باید حامی منافع سهامداران خرد باشد اما میبینیم که پی در پی هر کسی از هر جایی می‌آید یکی در سر این بازار می‌زند و میرود …  یک روز شورای رقابت می‌زند روز دیگر وزارت صمت روز دیگر سازمان حمایت از فلان جا ، یک روز وزیر نفت و روز دیگر ملی و پخش و پالایش  و فردایش ملی پتروشیمی ، چند روز بعد سخنگوی بانک مرکزی هم می زند …  یعنی واقعاً از جایگاه و رفتارتان خجالت نمی‌کشید ؟!!!  ما انقدر بی‌عرضه شده ایم که هر کسی در هر رکن این دولت در سر بازار سرمایه بزند و ما سکوت کنیم …  باز دم مدیر صندوق توسعه بازار  گرم که جرات کرد و گفت دولت جیب شرکت‌ها را می‌زند و پول پاشی و ریختن پول کف بازار در این شرایط بی‌فایده است

حتی بعضی از ارکان و فعالان و بازیگران فعلی بازار هم زبان در کام فرو بستند از ترس چه از ترس گرفتن چند مجوز و چند صندوق … برادر عزیز … تحلیلگر محترم زمین کسب و کار شما وقتی کثیف و سوخته باشد ، بستر صندوق گستری هم ره به جایی نمی‌برد بهتر است ابتدا به فکر زمین بازی خود باشید نه به فکر مجوزها

این از هم گسیختگی و عدم اتحاد فعالان بازار از قدیم بوده اما این بار به اوج خود رسیده است هیچ ید واحد و زبان متحدی برای بیان حرف سهامداران وجود ندارد و سازمان هم که سکوت کرده و به فکر ماندن چند صباح بیشتر روی این صندلیست . به هر حال هرچه فکر می‌کنیم بی فکری و بی‌تدبیری از سر و کول بازار می‌بارد و در این فضا سهامداران حق دارند که در عین ارزندگی از بازار بترسند و از او دور باشند …

بگذریم که امروز هم زیاد حرف زدیم و به نظر هرچه بیشتر حرف می‌زنیم به این قطعیت و عینیت می‌رسیم که کسی توجهی نمی‌کند و صدای ما را نمی‌شنود فقط و فقط امیدواریم این جمیع بی‌خردی و انباشت تصمیمات غیر منطقی جایی جمع نشده  و فضایی را رقم بزند که دیگر از کنترل خارج شده هنوز هم معتقدیم دیر نشده و می‌توان پروسه جلب اعتماد جریان پول به بازار سرمایه را آغاز کرد اما هر بار که این حرف را می‌زنیم درست چند روز بعد دولت در یک تصمیم جدید این موضوع را به ما گوشزد می‌کند که اهل رفتار منطقی نیست و به آن توجهی ندارد …

سیمانی ها و گارد صعود

گزارش های 9 ماهه مثبت سیمانی ها و انتظار بازار برای ادامه سود سازی بالا برای سال اینده سبب توجه بازار به سیمانی ها در بازار امروز شد

در سیمان هرمزگان سود سازی بالای 400 تومانی برای سال مالی اخیر و تخمین سود 550 تومانی برای سال مالی جدید شرکت سهم را با روند مثبت به قیمت های بالای 2800 تومان رساند تثبیت در سطوح بالای 2800 تومان هدف بعدی 3200 تومانی را برای این سهم سیمانی به همراه خواهد داشت

سفار برنامه تجدید ارزیابی 35 هزار درصدی از تجدید ارزیابی را رو کرد اما فشار عرضه ها و عدم تمایل به صعود را شاهد است فعلا بازار ظاهرا به تجدید ارزیابی وزن بالایی نداده و این امر سبب رشد قیمتی قابل توجهی در سهم ها نمی شود

سفارس از کف قیمتی 3600 تومانی برگشت خوبی زده به سمت سطوح قیمتی 4000 الی 4200 تومانی روانه می شود این سهم سیمانی شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و هم امسال سود سازی بالایی دارد و هم ارزش ان ای وی خوبی پیدا کرده است

ساختمانی های پیشرو

در نمادهای ساختمانی همچنان سهام این گروه پیشرو بوده و ساختمانی ها شرایط معاملاتی بسیار خوبی دارند

ثتران با رشد قیمتی به سمت سطوح 1100 تومان به راه افتاده است نوبتی هم باشد نوبت رالی ساختمانی ها در این سهم است سهمی که بعید نیست اگر شرایط فعلی ادامه دار باشد تا قیمت های 1200 تومان هم پیشروی نماید

ثغرب هم به استانه هدف 1600 تومان رسید سهمی که در صورت شکست این سطوح تا قیمت های 1800 تومان و 2000 تومان جای رشد دارد این سهم ساختمانی در شرایط بسیار خوبی به سر برده و پول بسیار قوی در سهم جریان دارد

اما سهامدار عمده ساختمانی های یعنی ثمسکن که ارزش ان ای ویش به سطوح بالای 2000 تومان رسیده در حال معامله با قیمت بسیار پایین محدوده 800 تومان است این سهم ارزش ان ای وی و ذاتی بسیار بالایی داشته و یک رالی صعودی در انتظار این سهم می باشد ثمسکنی که ارزش 1000 و 1200 تومان را به عنوان اهداف اولیه قیمتی در پیش رو دارد

خودرویی ها و فروش های خوب

در نمادهای خودرویی اقبال کم کم باز به سهام این گروه باز می گردد به خصوص شرکت هایی که گزارش های فروش ماهانه می دهند

خاور هم در انتظار گزارش عملکرد خود می باشد اگر فروش خوبی در حد 4 الی 5 همت و بیشتر زده باشد می تواند یک نوسان خوب تا سطوح 400 الی 420 تومان بدهد این سهم خودرویی شرایط بنیادی بسیار خوبی داشته و در بین شرکت های گروه موقعیت ممتازی دارد

خودرو هم در حال واکنش به حمایت 260 تومانی و برگشت روند است سهم در صورت انتشار یک خبر مثبت توان رسیدن مجدد به سطوح قیمتی 300 تومان را دارا می باشد این سهم خودرویی عمدتا به واسطه فروش دارایی ها یا تجدید ارزیابی توان نوسان مثبت را خواهد داشت

فولادی های توانا

رشد قیمت دلار سبب شده تا در بورس کالا تحرکت مثبت خوبی برای محصولات فولادی و رشد قیمتی شکل بگیرد که این امر سبب شده تا فولادی ها هم با اقبال همراه شوند

در فسازان که سهمی کاملا دلاری در گروه محسوب می شود شاهد رنج مثبت سهم بودیم سهمی که ارزش ذاتی 560 الی 600 تومانی و امسال سود سازی خوبی با اضافه شدن دو کوره جدید و افزایش ظرفیتش خواهد داشت این سهم به شدت به نرخ دلار حساس و وابسته است البته  گزارش سهم اخیرا در 9ماهه خوب نبود  ببینم  ماهانه چه میکند .

هرمز هم امسال سود سازی بالایی دارد اما برای سال اینده پیشبینی سود سنگینی دارد این سهم وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و شایعات سود بالایی دارد سهمی که اگر موفق به شکست مقاومت 420 تومانی شود تا سطوح 460 تومان جای صعود قوی را خواهد داشت

فولاد کاوه را باید بیشتر بررسی کرد سهم صورت های مالی 9 ماهه خاصی داشته و حالا با افزای شقیمت دلار فروش صادراتی که بخش مهمی از بودجه شرکت را تشکیل می دهد رشد خوبی خواهد کرد کاوه هم ارزش ذاتی 1400 الی 1500 تومانی با حمایت های قوی 1200 الی 1100 تومانی دارد

ذوب به حمایت 420 تومانی رسید شنیده می شود قبل از پایان سال جلسه افزایش سرمایه سهم برگزار شده و تجدید ارزیابی 1000 درصدی مصوب می شود این سهم وضعیت خوبی از این ناحیه داشته و قیمت تئوریکش پس از بازگشایی بسیار جذاب خواهد بود در صورت متعادل شدن بازار ذوب جای برگشت روند خوبی به اولین هدف خود یعنی سطوح 460 تومانی را خواهد داشت

فسبزوار بالای 1000 تومان سود سازی داشته است و برای سال مالی جدید هم سود سازی خوبی در پیش رو خواهد داشت این سهم با حمایت 4600 تومانی و مقاومت 5200 تومانی فعلا روندش نوسانی دنبال می شود فسبزواری که شرایط مساعدی از دید بنیادی داشته و رشد قیمتی میان مدتی بالایی دارد

 

حساب خالی بانک ها

در نمادهای بانکی برخی سهام این گروه واقعا عالی بودند و با سود های فراتر از انتظاری در 9 ماهه همراه شدند اما بازار به این وضعیت هم توجهی نداشت

در ونوین علی رغم سود سازی سنگین 9 ماهه و انتظار برای سود سازی بالای 200 تومانی در 12 ماهه سهم در کف قیمتی 620 تومان با پی بر ای فوروارد کمتر از 3 در حال معامله است سهمی با این وضعیت بنیادی حداقل قیمتش باید 800 الی 900 تومان باشد ولی فاصله بسیار زیادی با ارزش ذاتی خود پیدا کرده است

وپارس هم در کف قیمتی 180 تومان قرار دارد سهمی  که زیانده بوده و تنها تراز ارزی مثبتش و پتانسیل فروش دارایی و تجدید ارزیابی می تواند زمینه ساز رشد قیمتی سهم را فراهم سازد بارها سهم به این کف قیمتی مهم واکنش مثبت نشان داده و باید دید ایا این بار هم شاهد چنین واکنش مثبتی خواهیم بود

وشهر در این بین خوب حمایت می شود سهم قصد افت نداشته و فعلا قیمت های 1250 تومانی را حفظ کرده است این سهم بانکی شرایط خوبی از دید بنیادی داشته و در صورت فروش دارایی ها به سود سازی بالایی خواهد رسید با توجه به گزارش 9 ماهه رسیدن به سود 1000 تومانی در سال جاری برای این سهم قابل تصور است

چهارگوشه بازار

کفرا به کف قیمتی 1000 تومان واکنش نشان داد این سهم مستعد برگشت روند خوب و قوی می باشد سهمی که تجدید ارزیابی و عرضه سهام معادن طلای تفتان در بازار سرمایه را دارد که 10 درصد مالکیت این معدن در اختیار شرکت است سهم تارگت 1250 تومانی را فعلا دنبال می کند

خپارس خوب جایی قرار گرفته است سهم از نظر بنیادی زیانده و تنها امیدوار به فروش بلوک مدیریتش توسط سهامدار عمده و افزایش سرمایه می باشد سهم جای یک نوسان تا قیمت های 125 تومان را داشته و هر بار خپارس از قیمت های 110 تومان به سطوح قیمتی هدفش برگشت زده است

انتظارها از حخزر بالا رفته است سهمی که تا قیمت های 2200 تومان جای رشد اما ارزش ذاتی 2400 تومانی دارد تراز ارزی سنگین این سهم برای امسال و سال اینده تاثیرات بسزایی بر سود شرکت خواهد گذاشت از سوی دیگر افزایش شدید نرخ های حمل کالا در دریای خزر به خصوص کالاهای روسی سود عملیاتی این سهم را هم با تغییرات مثبت قابل توجهی همراه ساخته است

کصدف را بارها توصیه به خرید داشتیم سهمی کاشی ساز با طرح های توسعه ای و افزایش ظرفیت و تولیدات جدید و ارزش بازار بسیار پایین سهمی که تا قیمت های 2400 الی 2500 و در بلند مدت تا 3000 تومان تارگت دارد این کاشی ساز صورت های مالی با سود سازی بالا خوبی را ارائه که نشان داد توان بنیادی بسیار خوبی داشته و به نظر می رسد صف خرید امروز هم نشان از حمایت قوی از سهم دارد

فجر هم گزارش بسیار خوبی داد همچنان نرخ های فروش ورق گالوانیزه شرکت در بورس کالا بالا بوده و سهم امسال براحتی سود 200 تومانی خواهد داشت سهمی که کف قیمتی 760 تومانی ومقاومت 820 تومانی داشته و فعلا در این سطوح در نوسان می باشد گزارش این ماه سهم نیز بد نبود در دی از اذر بیشتر و از ابان کمتر بود
دی 3621 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۴۳۵,۲۱۵,۵۸۲ ریال بود
آذر با کمی افت 2633 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۴۳۴,۴۴۱,۳۳۵ ریال بود در ابان ولی بهتر شد و 4590 میلیارد ریال فروش داشت نرخ ۴۲۲,۵۲۶,۵۶۶ ریال است در مهر 3569 میلیارد ریال فروخت و نرخ ۴۲۹,۶۹۲,۱۴۶ ریال بود
10 ماهه به فروش 47714 میلیارد ریالی رسیده و مدت مشابه 39220 میلیارد ریال است

صدر تامین هم به زودی معدن طلای خود را در بازار عرضه می کند معدن طلای تفتان با ظرفیت 500 کیلو طلا و طرح های توسعه ای بسیار خوب که می تواند تاثیرات خوبی بر تاصیکو داشته باشد سهم به قیمت های 820 تومانی برسد برای خرید بسیار جذاب خواهد شد این برای کفرا هم خوب خواهد بود

درگروه غذایی شرایط غدیس و غنوش به عنوان سهم های نوسانی جالب بود از سوی دیگر  غپینو هم واقعا جذاب است . با وجود اینکه شاهد گزارش خیلی خوبی از سهم بودیم اما از نظر نموداری و به واسطه شرایط فعلی بازار می تواند تا حوالی 340 تومان اصلاح داشته باشد و سپس مورد اقبال بازار قرار بگیرد، هر چند در این قیمت ها هم می تواند برای ورود جذاب باشد. در صورت صعود می تواند در گام اول تا 420 تومان رشد کند اما پس از آن محدوده 420 تا 440 تومان می تواند سهم را به چالش بکشد که در صورت عبور از این محدوده می توان انتظار داشت تا بازی اصلی سهم شروع شود.توجه داشته باشید که سهم در پایان معاملات یکشنبه آینده برای برگزاری مجمع فوق العاده بسته خواهد شد.

در بین گروه  رایانه  اسیاتک از لحاظ معاملاتی دیروز در شرایط بد بازار، مثبت قابل توجهی را تجربه کرد و رشد 7% قیمتی داشت یکی از سهم هایی است که  قابلیت های خوبی برای نوسان دارد  ماهه خوبی زد و 1101 ریال محقق کرده است
در گزارش 3ماهه به سود 286 ریالی رسیده است و6 ماهه 631 ریال سود داشت  با این چشم انداز سود سال بعد  شرکت بالای 2000 ریال  و امسال  سود  بالای 1600 ریال  است و از همین رو  گزینه خاص و خوبی است . انتظار می رود سهم بتواند مجددا خلاف روند کلی بازار، جو خوبی را تجربه کند و در ماه جاری سقف 1400 تومان را به بالا بشکند.

جو خودرویی ها امروز بد نبود و زامیاد واقعا جالب ظاهر شده  خزامیا پس از گزارش ماهانه خوب و متفاوت دی ماه می تواند مورد توجه و تقاضا قرار بگیرد. سهم در فاصله 7درصدی کف آبان قرار دارد و بیشتر بازدهی ایجاد شده را طی دی ماه پس گرفته. از لحاظ ریسک به ریوارد محدوده 500 الی 540 تومان ریسک به ریوارد مناسبی دارد. از خفنر هم نباید غافل بود گزارشی خوب بود و میتواند  فضای خوبی را داشت  دی به عدد 834 میلیارد ریال رسید .
آذر 779 ، آبان 880 و مهر 770 میلیارد ریال فروخت
10 ماهه 7206 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه قبل 5304 میلیارد ریال بود. 6 ماهه 3941 میلیارد ریال فروش داشت به نظر اصلاح خوبی کرده و جالب است

در روزهای بعد در بازار پترول را  زیرنظر داشته  باشید با خبر شگویا مشخص شد پترول این  فروش دارایی را انجام میدهد و این  سود  600 ریالی امسال برای پترول شناسایی خواهد شد  با توجه به  قیمت و شرایط با دید نوسان بد نیست پترول زیرنظر باشد و شرایط خوبی را  میتواند از بعد داشته  باشد

در بین  سهم های خاص حفاری هم جالب است  یکی از مهم ترین  سهم های بازار که در این مدت خبرهای خوبی داشت حفاری بود و به نظر با این قراردادها منفی حفاری میتواند گزینه خوب و جالبی باشد و شرایط خوبی را دارد  سهم یک قرارداد جدید با   نفت فلات قاره ایران منعقد کرده ومبلغ قرارداد 21,101,701 میلیون ریال  است و به نظر رویداد خوبی برای سهم خواهد بود و حفاری را در منفی در صورتی که  باز شد  زیرنظر بگیرید

امروز زشگزا و زفکا هردو خوب بودند . دراین گروه از گزارش چه  فروش چه میاندوره ای میتوان  3 سهم  را کمی بیشتر مد نظر داشت که  زگشزا  زبینا و زفکا هستند  باز بین این  3 سهم  زشگزا  را بهتر  و قوی تر می بینیم  به نظ با دید یک سهم خاص بخواهیم  سراغ این گروه  برویم  زشگزا را گزینه قوی ترو بهتری می بینیم .

 

 

 

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم