جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزیکشنبه 24دی1402

گزارش بازارامروزیکشنبه 24دی1402

نوید خاندوزی
ژانویه 14, 2024
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزیکشنبه 24دی1402

نخ نرخ دلار ! 

به قول شاعر رشته ای بر گردنم افکنده دوست ! میکشد و میبرد هر جا که خاطرخواه اوست و حالا بازار ما هم دوباره گردنش به نخ دلار وصل شده و او را میکشد… البته که عوامل دیگر هم موثر اند ولی در نبود آن 3 عامل دیگر بازار روی دلار زوم بود …  امروز بازار در عین این که دیروز در 1 ساعت احر عرضه های زیادی را داشت دوباره کمک نرخ ارز فضای مثبتی را گرفت تا به امروز رسید و امروز کمی درگیر تلاطم خبرهای ریزو درشت در بازار شد . جایی که نمیدانست در چه شرایطی باید  قرار گیرد سمت خرید یا فروش ولی در هر صورت گارد تهاجمی بانک مرکزی به بازار سکه و دلار نشان میدهد فردا روز پر زد و خوردی را داریم و رسیدن شاخص به نقطه مقاومت خود هم این موضوع را تا حدودی نشان میدهد …

ولی یک نکته گوش و چشم بازار پراز اتفاقات  این چنینی است که در دولت های مختلف تکرار شده است از زمان محمود تا حسن همه و همه بودند و حالا دراین دولت ! ولی یک نکته طی این مدت دستگیر همه شده است ! در نهایت همه و همه تسلیم نظامی می شوند به نام عرضه و تقاضا … به نظر بانک مرکزی هم اگر دستش پر و سمت عرضه قوی دارد میتواند در این بازی دست بالا را داشته باشددر غیراین صورت نمیتواند در بلند مدت و حتی میان مدت با سرکوب و عرضه مصنوعی و خبردرمانی بازار هارا کنترل کرد … البته که ثبات نرخ ارز ارزوی همه است ولی ارزو و شرایط واقعی اقتصادی چیز دیگری است …

امروز در بخش دوم باردیگر در مورد نرخ ارز صحبت میکنیم …

و اما بازار …

امروز بازار را در حالی پیش بردیم که به نظر می‌رسد تب تند دلار سایر اتفاقات و رویدادها را تحت تاثیر قرار داده و در ابتدای بازار شجاعت خریداران را چند برابر و فضای امیدواری به روزهای آتی و چشم انداز مثبت بازار را بیشتر کرده است .دلار طی سال‌های گذشته همواره یکی از مطمئن‌ترین درایورهای اصلی بازار بوده که توانسته در مقاطع حساس بار بسیاری از ناملایمتی‌ها را به دوش گرفته و بازار و به طور کلی جریان سودآوری شرکت‌ها را از ورطه سکون و نزول نجات دهد.  این بار هم نرخ ارز مسیر خود را آغاز کرده و به نظر هرچه جلوتر برویم به دلیل عدم اصلاح جدی سایر بازارها و ارزشمندی دارایی سهام در بین بازارها احتمالاً شیب جریان ورود پول به این سمت بیشتر خواهد شد و از همین حالا به نظر باید برنامه برای مدیریت هدفمند این جریان پول را داشته باشیم تا غافلگیر نشویم برخی شاید در دل خود بگویند کو تا آن مقطع اما عزیزان به خاطر داشته باشید که همین فضا چند هفته پیش جور دیگری میچرخید و هنوز برخی از عدم ارزندگی در بازار صحبت میکردند !!!

چه بسیار تحلیلگرانی که نه وزنی به دلار و نه به بازار می‌دادند و او را محکوم به شکست می‌دانستند و حالا با اندک کج شدن سر نرخ ارز کاتولیک‌تر از پاپ شد و اهداف تهاجمی را به جای حرف‌های تدافعی جایگزین کردند.  در هفته‌های قبل نیز نوشتیم وقت حساب و کتاب است وقت آن است که تحلیلگران بازار حداقل به عنوان کسانی که نباید اسیر جو و فضای روانی باشند کمی اکسل‌های خود را بالا و پایین کرده  و سودهای سال آتی را حساب کنند و پی به‌ای فوروارد  را به دل بازار بزنند !البته در هر حالت نباید بی‌گدار در بازار به آب بزنیم ولی  به نظر مقطع فعلی مقطع حساس و مهمی برای فعالان بازار است که باید جهت خود را در بازاربه شکل حرفه‌ای و دقیق مشخص کرده و احساس می‌کنیم گزارش‌های میان دوره‌ای نیز به این موضوع کمک می‌کند

اما اگر به خاطر داشته باشید چند روز قبل در مورد سناریوهای بازار نوشتیم و نوشتیم که از بعد تکنیکالی و مقاطع سری‌های زمانی ۲۴ دی مقطع حساس و مهمی برای بازار است دقیقاً متن گزارش بازار این بود که:
نقطه حیاتی و به نوعی دماسنج و نقطه خاص این سناریو جایی بین ۲ میلیون و ۱۲۰ و ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار واحد است به نظر اگر بازار بتواند طی روزهای آتی خود را بالای این مرز حفظ کرده و بماند احتمالاً خیلی زود حتی با سرعت کم موتورش روشن شده و آرام آرام مسیر بهبود را در پیش می‌گیرد و درست در نقطه مقابل فضای کاهش به زیر این نقاط مهم حمایتی ، موجب می‌شود ترس در دل بازار رخنه کرده و اصطلاح معروف همیشه به یاد بیاید که بازاری که رشد نمی‌کند محکوم به سقوط است…  در پیاده شدن این دو سناریو در بازار رویدادها و اتفاقات مهمی حضور دارند اما معتقدیم آن چهار عاملی که همیشه در مورد آن صحبت کردیم و کم و کیف آن می‌تواند در روند فعلی بازار و رقم خوردن این دو سناریو موثر باشند .

به نظر حالا با این عامل ارز بازار آرام آرام متوجه عقب افتادگی بسیاری از قیمت‌ها از بازار ارز خواهد بود و جریان پول بیدار شده و شرایط را درک خواهد کرد این درک در پول‌های هوشمندکمی قبل‌تر خود را در معاملات پر حجم صندوق‌های طلا ،معاملات بورس کالا و خروج پول از صندوق‌های فیکس به خوبی نشان داد و حالا نوبت حرکت در بازار است که امیدواریم ادامه دار باشد …

اما سوال اینجاست که چه صنایع و شرکت‌هایی مورد توجه این جریان پول قرار خواهد گرفت به نظر می‌رسد ترکیبی از صنایع و شرکت‌ها که فضای منطقی را داشته باشند در بازار مورد توجه خواهند بود بی‌شک این جریان پول دو دسته شده و دسته اول دل به دریای نوسانگیری و نوسان بازی زده و احساس می‌کنیم سراغ گروه‌هایی نظیر خودرو و یا سهم‌های کوچک و با محوریت پروژه و سفته بازی می‌رود دسته دوم که معتقدیم هم جریان قوی‌تر و هم حجم قوی‌تری را دارد سراغ سهم‌های بنیادی بازار رفته و احتمالاً طی روزهای آتی رد پای پول‌های بزرگتر را در سهم‌های بزرگ و درشت بازار و یا  افزایش صدور صندوق‌های سهامی بزرگ و اهرمی شاهد خواهیم بود فقط و فقط نکته مهم ماجرا این است که
امیدواریم حقوقی‌ها آبشارگونه سهم روی سر بازار خراب نکنند و اجازه بدهند کمی این فضا ملایم‌تر و سبزتر پیش برود

و اما حرف‌های همیشگی که از دید برخی تلخ و شنیدن آن سخت است جریان نرخ ارز این روزها هوا و فضای اکثر بحث‌های اقتصادی را در بر گرفته اگر به خاطر داشته باشید طی چند مقطع شفاف و روشن بیان کردیم که در شرایطی که تورم جاری کشور کمتر از ۴۰ نمی‌شود ، تراز تجاری رکورد منفی بودن را شکسته و رکود و جریان چاپ پول نیز ادامه دارد و ما در فضای تحریم و عدم افزایش درآمدها هستیم به نظر سرکوب نرخ ارز چیزی جز فشرده شدن فنر آن نیست جایی این فنر چه با تحریک ریسک‌های سیاسی و چه با تحولات اقتصادی باز می‌شود و باقی ماجرا…  البته برخی این واژه‌ها را به تمسخر گرفتند و گفتند فنر کجا بود اصلاً فنر را قبول نداریم اشکالی ندارد آن فنر بنده خدا هم شما را قبول ندارد
اقتصاد و علم مالی و عرضه و تقاضا کار خود را می‌کند و در این چند دهه گذشته همواره دولتمردان احساس کردند که با دستور می‌توانند روی گرده این اسب چموش اما زیبا سوار شوند و هر بار اشتباه کردند و زمین خوردند

به نظر در حال حاضر دلار در حال همراه کردن خود با تورم کشور و به نوعی منطقی کردن خود است اما روی صحبت و بحثمان اصلاً این موضوع نیست کاری با این هم نداریم که برخی اسکول‌های دنیای سیاست چه می‌گویند و از دلار زدایی و این مسائل صحبت می‌کنند به نظر تقریباً همگان فهمیدند که چرند و پرندی بیش نیست و بیشتر راهی برای دیده شدن است که حرف‌های مفت زده شود !

بحث ما امروز باز هم بحث اقتصادی ست و دیدگاه‌های اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد دلار آزاد همواره به دلار نیما حتی سایر بازارها جهت می‌دهد دولت در نقش حاکمیت می‌تواند نقش تماشاچی و نظاره‌گر بودن خود را تکرار کند و یا منفعل باشد در مورد رفتار دولت و انفعال او در بازارها فردا و یا روزهای آتی مفصل صحبت می‌کنیم اما بحث امروز ما روی چیزی به نام دلار نیما و مرثیه ارز ۲۸ و ۵۰۰ است

تقریباً هر روز از یک جای مملکت خبری بیرون می‌زند که فلان نهاد ارز ترجیحی گرفته و قرار بوده کالا ارزان دست مردم برسد ولی سباقر را کف دست مردم و دولت و بازار گذاشته است ! ارز ترجیحی را نوش جان کرده و حالا پرونده‌های رانت و فساد آن باقی مانده … از چای و برنج بگیر تا  نهاده‌های دامی و به بعد و چه عجیب که همواره این ماجراها در اقتصاد کشور تکرار شده و باز چه عجیب که کسی درس نمی‌گیرد و حافظه ها بیشتر ماهی گونه رفتار میکند !

امروز که داشتیم این گزارش را می‌نوشتیم یکی از دوستان از خاطرات سفر اخیر خود به قشم و جنوب صحبت می‌کرد و ناگهان خاطره‌ای به یادمان آمد که در همین گزارش بازار هم قید کرده بودیم تعجب نکنید این ماجرا تقریبا  برای 2 سال پیش است !!  اما تو گویی روایت همین امروز است و فقط اعداد آن جابجا شده !!

چند وقت پیش به همراه برخی از دوستان در سفری تفریحی به جنوب رفتیم تقریبا در نقاطی دورافتاده و محروم (بماند که این مردم جنوب چقدر محجوب هستند! خیلی از انها واقعا با این یارانه ها روزگار سپری میکردند ! ) .قرارشد هر روز که هستیم ماشینی در اختیار باشد و نقاط دیدنی را به ما نشان بدهد . مسیرها طولانی بود و در ماشین بین دوستان بحث روز بازار می شد . راننده پسرکی جوان که با دانش به نظر میرسید و مطلع تا یکی دو روز اول سعی میکرد فقط شنونده باشداما روزهای بعد وقتی در حوزه بازار به بحث ارز 4200 و اتفاقات ان که رسیدیم انگار بغض فروخفته اش ترکید و لب به حرف و گلایه گشود … او میگفت سهمیه خوراک دام را که به این منطقه میدهند 5% به دست دامدار رسیده و 95% ان به شکل ازاد و خارج از سیستم فروخته می شود ! یعنی دست هایی این میان کالای با قیمت 4200 را گرفته و آن را به جای تخصیص به مصرف کننده واقعی به بازار ازاد میدهند و با نرخ ارز ازاد می فروشند !! از فساد گسترده و به اصطلاح خودش بخور بخور در این حوزه می نالید… هیولای ارز 4200 انقدر بزرگ و قوی شده که تا دورترین مناطق کشور دست بسیاری را به فساد الوده کرده است !

ببنید چقدر عجیب فساد و شکل فساد همان است فقط جای 4200 و 28500  تغییر کرده است !!

و در پایان باز هم روی حرف خود می‌ایستیم و تکرار می‌کنیم کسانی که از ارزترجیحی با هر شکل و با هر نوعی دفاع می‌کنند از سه حال خارج نیستند یا نمی‌دانند و نمی‌فهمند و درک درستی از شرایط ندارند یا تا کتف دست در سفره رانت و فساد ارز ترجیحی دراز کرده و از این سفره بهره می‌برند و نون در خون ملت می‌زنند و یا جاسوس‌اند و در پی خرابکاری در فضای اقتصادی کشور از این موضوع دفاع می‌کنند … همین حالا  ببنید ترس از تصمیمات صحیح  اقتصادی موضوع بنزین را به کجا کشانده است ! دلار هم همین است …

بگذریم و سراغ بازار برویم …

گرای مثبت دلار به پتروشیمی ها

در نمادهای پتروشیمی نوسانات مثبت قیمت دلار سبب شده تا سهام این گروه هم با اقبال و رشد قیمتی خوبی همراه شوند

در این گروه  گزارشی روی شبصیر بوعلی نوری شیران  شپدیس شخارک  مثبت  بودیم  فکر میکنیم گزارش هر یک  که برسد  قابلیت یک حرکت نوسانی و رشد موقت در بازار است  شگویا و شغدیر هم  گزارش های بدی نمی زنند و بد نیستند  . مجوز افزایش سرمایه  شبصیر صادر شده و بد نیست زیرنظر باشد

در این گروه آریا تا صف خرید پیش رفت سهمی که سود سازی بالایی داشته و در شرایط بنیادی بسیار خوبی به سر می برد این سهم پتروشیمی تقسیم سود بالا به همراه پرداخت زود هنگام دارد آریا بتواند از سد قیمتی 8600 تومان بگذرد تا سطوح 9200 تومان جای رشد خواهد داشت

زاگرس هم که سهمی تمام صادراتی می باشد با رشد قیمتی و نوسانات مثبت همراه شد رشد دلار بیشترین تاثیر مثبت را بر این سهم دارد زاگرسی که شرایط بنیادی خوبی در صورت ادامه رشد قیمت دلار پیدا خواهد کرد فعلا سهم مقاومت 14500 تومانی دارد

شیراز هم در قیمت های 2200تومان به عنوان حمایت قوی و اهداف 2400 و 2600 تومان در نوسان است بازار انتظار سود سازی بالایی از سهم داشته و شنیده می شود   شیراز هم با رشد قیمت دلار می تواند با رشد قیمتی خوبی همراه شود.شیراز از لحاظ نموداری در محدوده کف کانال بلندمدت سه ساله قرار دارد و در سه ماه اخیر 15% بازدهی قیمتی داشته است. از لحاظ فروش 6217 میلیارد تومان در پاییز بدست آورده و رشد 32% نسبت به تابستان داشته است. برای سال جاری سود 350 تومانی برای شیراز برآورد می شود که با قیمتهای فعلی P/E سهم منتهی به اسفند در محدوده 6.7 واحد قرار می گیرد.

بانک ها مهمان نوسانات مثبت

در بانک ها شاهد نوسانات مثبت و خوبی هستیم بانک هایی که شرایط بنیادی مناسبی داشته و بعضا هم سود سازی و هم افزایش سرمایه های جذابی دارند

امروز وپارس با خبر برنامه فروش مجدد بلوکش توسط ایران خودرو صف خرید شد این سهم بارها با این خبر همراه شده و این خبر زمینه ساز روند نوسانی در سهم شده است وپارسی که کف قیمتی 180 الی 185 تومانی و اهداف قیمتی 200 و 220 تومانی دارد

وتجارت همانطور که اشاره شده بود از کف قیمتی 220 تومان برگشت خوبی زد این سهم شرایط بنیادی خوبی داشته و از سود سازی بالایی برخوردار است وتجارتی که تا قیمت های 240 الی 250 تومان جای صعود داشته و به واسطه سود سازی بالای خود به خصوص جهش سود سرمایه گذاری هایش مورد توجه می باشد

ونوین در انتظار صورت های مالی 9 ماهه خود می باشد این سهم در صورت سود سازی 150 تومانی در 9 ماهه و پیشرفت به سمت تحقق سود 200 تومانی برای سال جاری می تواند با اقبال همراه و در مسیر صعودی خوبی قرار بگیرد

فولادی های صادراتی داغ شدند

در نمادهای فولادی صادرات محور ها با رشد قیمت دلار جان تازه ای گرفته و با اقبال و روند صعودی قوی همراه شدند

فولاد هرمزگان که عمده تولیداتش صادر می شود با روند مثبت تا صف خرید پیش رفت سهمی که امسال و سال اینده سود سازی بالایی داشته و در قالب بودجه افزایش سرمایه سود سازی بسیار خوبی را منتشر کرده است سهم تارگت 460 و 520 تومانی دارد

ذوب به قیمت های 420 تومان برسد برای خرید مناسب است همچنان پتانسیل اصلی سهم تجدید ارزیابی سنگین است که بازار در انتظارش می باشد قرار بود در دی ماه رقم و درصد این تجدید ارزیابی مشخص شود که فعلا خبری از گزارش افزایش سرمایه نیست

ارفع هم جان تازه ای گرفته و مهمان نوسانات مثبت شد سهم با فرض سود 500 الی 550 تومانی ارزش ذاتی بالایی داشته و وضعیت بنیادی بسیار خوبی دارد اهداف قیمتی 2800 و 3200 تومان جز اهداف پیش روی سهم با کف حمایتی قوی 2400 تومان است

چدت را هم در این  قیمت ها زیرنظر داشته  باشید چدن که در روند درآمد فصلی رشد خوبی را تا به اینجای کار تجربه کرده، با فروش خوب در پاییز درآمدی معادل ۴۷۵ میلیارد تومان گزارش کرد که ۲۷ درصد بیشتر از تابستان بود. این شرکت که در مسیر رشد سودآوری و بهبود p/e گام برمیدارد، انتظار می‌رود از گزارش تلفیقی جذابی رونمایی کند. محدوده ۲۳۰-۲۴۰ تومان سهم با هدف ۳۵۰ تومان گزینه خوبی است پس سهم را زیر نظر داشته باشید.

 

پالایشی ها مستعد

در نمادهای پالایشی هم شاهد نوسانات مثبت خوبی هسنیم این گروه هم مستعد رشد قیمتی خوبی بوده و صورت های مالی جذابی در پیش رو دارد

در این گروه شپنا به سمت سطوح قیمتی 920 تومان در حرکت است افزایش سرمایه شرکت مجوز گرفته و شرکت برای سال جاری سود بالای 200 تومانی پیشبینی کرده است این سهم توانایی رشد میان مدتی خوبی را دارد

در نماد پالایش نفت شیراز شایعاتی در خصوص سود 400 الی 450 تومان در سهم شکل گرفته است شنیده می شود گزارش 9 ماهه خوبی در انتظار سهم می باشد شرازی که اهداف قیمتی 1600 و 1800 تومانی را دنبال و اگر گزارش 9 ماهه اش خیره کننده باشد نوسانات مثبت خوبی خواهد داشت

شاوان هم به سمت سطوح قیمتی 2200 تومان در حرکت بوده که در صورت شکست این قیمت ها مهمان سطوح 2400 الی 2500 تومانی خواهد شد این سهم هم گزارش مهمی از صورت های مالی 9 ماهه در پیش رو دارد شاوانی که شایعات سود سازی 500 الی 600 تومانی برای سال جاری دارد

ساختمانی های رو به بالا

در نمادهای ساختمانی همچنان اقبال خاصی را به این گروه شاهد و سهام ساختمانی صدر نشین بازار هستند

در ثتران سهم با صف خرید به قیمت های بالای 900 تومان رسید فردا در صورت عبور سهم از سد قیمتی قوی 920 تومانی شاهد رشد سهم به سمت سطوح 1000 تومانی خواهیم بود ثترانی که اوضاع و احوال خوبی از دید بنیادی داشته و روند میان مدت صعودی قوی دارد

ثغرب در عبور از سد قیمتی 1600 تومانی ناکام است سهمی که به مقاومت قوی رسیده و باید حمایت های بیشتری برای رشدش را شاهد باشیم تا سهم بتواند راه خود رابرای رسیدن به قیمت های 1800 الی 2000 تومانی هموار سازد

ثاخت هم کف قیمتی 460 تومان را بسته است تارگت سهم نیز قیمت های 520 تومان است ثاختی که دارایی محور بوده و افزایش سرمایه قابل توجهی از تجدید ارزیابی دارد شنیده می شود تا اخر سال درصد افزایش سرمایه که حدود 700 الی 800 درصد است به بازار اعلام می شود

چهارگوشه بازار

در کپشیر سهم با صف خرید همراه شد این سهم پس از افزایش سرمایه حمایت بسیار قوی را تجربه و رشد قیمتی خوبی در پیش گرفت سهمی که به تارگت 1100 تومانی خود رسیده و اگر بخواهد همچنان با این روند حمایتی پیش برود هدف قیمتی 1200 الی 1250 تومانی را خواهد داشت

در نماد حخزر شنیده می شود گزارش های بسیار خوبی در انتظار سهم است سهمی که تراز ارزی بسیار قوی داشته و از سوی دیگر سود سازی بالایی در پیش دارد این سهم تا قیمت های 2200 الی 2400 تومان در صورت عبور از سد قیمتی 2000 تومانجای صعود دارد

خکار در قطعه سازان این روزها شرایط خوبی دارد سهم با نوسانات مثبت رو به بالا همراه و به نظر می رسد به سمت ثبت بازدهی بسیار خوبی برود این سهم تا قیمت های 400 تومان تارگت و شنیده می شود در نیمه دوم سال سودش متحول خواهد شد

در ختور هم  وضعیت گزارش میتواند  جالب باشد  ناما  راهم  با دید  سال بعد و تغییرات  بنزین  می توان زیرنظر گرفت  . خمحرکه و خمحور هم  به طور سنتی از خبر بلوک  سود می برند

در بین گروه دامی دراین گروه  زشگزا چند روزی است مورد توجه است و همچان  یکی از گزینه های خوب این گروه خواهد بود در سوی دیگر تلیسه و زبینا  را هم در نظر داشته  باشید معتقدیم این  سهم ها نیز شرایط خوبی داشته و با دید میان مدت  گزینه های خوبی هستن . حتما گزارش زراعتی ها در بازار را باید دنبال کرد ولی این  3 سهم  یعنی زشگزا  زبینا تلیسه  را  کمی بیشتر در نظر بگیریم
در سوی دیگر  تلیسه را خوب میخرند در آذرماه ۸۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرد که بیشترین مبلغ فروش شرکت بود‌. در نهایت درآمد شناسایی شده در پاییز ۲۳۷ میلیارد تومان گزارش شد که ۹ درصد بیشتر از تابستان بود. انتظار می رود روند رشد سودآوری سهم برای پاییز نیز ادامه داشته باشد. فاصله ۳۴درصدی قیمت سهم از سقف اردیبهشت‌ماه و هدف کوتاه مدت ۵۰۰-۵۵۰ تومانی می تواند بر جذابیت سهم اضافه کند، سهمی که از منظر نموداری پتانسیل رشد قیمتی و یک بازدهی خوب را دارد. دراین گروه  زبینا و زشگزا هم  جالب اند

نیان هم امروز باز شد ولی سهم خیلی خاص معامله نشد. سهم مدام در حال گرفتن  قرارداد و شرکت در مناقصه است  .اخیرا  بازهم در یک مناقصه شرکت کرده و  تحویل 48 دستگاه UPS پرظرفیت با متعلقات 8 مجموعه سیستم همبندی به شرکت ارتباطات زیرساخت  را احتمالا  برنده می شود به نظر این سهم  با دید  یک سهم خاص بد نیست  زیرنظر باشد  به  زودی خبرنهایی تجدید و مجوز افزایش سرمایه  برای سهم  صادر می شود

در خودرو  امروز منفی او در بازار موثر بود . .  گویا خودرو  بازهم  برای چندمین بار قصد  فروش سهام  بانک پارسیان  را کرده و البته  برخی معتقدند  این  بار ماجرا  کمی فرق دارد .این  بلوک ممکن است مشتری هم داشته  باشد ولی در هر صورت تجربه گذشته نشان میدهد  بیشتر مانور است ولی همین موضوع روی خودرو  موثر است و امروز کمی منفی شد و فردا دوباره سرشاخ با  300 می شود

اخابر هم در این  قیمت ها بد نیست دلیل حرکت  اخابر در این چند روز این است که گزارش افزایش سرمایه نهایی و به  شرکت ارسال شده و حالا عدد  این  افزایش مشخص است دلیل توجه  بازار به این سهم در این  شرایط این است که به  زودی این عدد اعلام می شود و اتفاق مهمی برای اخابر خواهد بود  حتی اگر این عدد  1100  درصد  باشد بازهم  معتقدیم این خبرخوبی برای اخابر است چرا  که گزارش 9ماهه  خوبی را در همراه  خواهیم داشت

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم