گزارش بازارامروزچهارشنبه 8آذر1402
چهارشنبه سوری تجدیدی!
امروز یکی از متفاوت ترین چهارشنبه های اخیربود . نه تنها چهارشنبه که از نظر حجم طی 2 ماه گذشته تقریبا بی سابقه بوده و ثبت بالاترین ارزش معاملات خرد در نیمه دوم سال 1402 را داشتیم و تا پیش ازاین اعداد در ابان بود که محقق شد و رها کرد . یک نکته در بازار امروز واضح و روشن و مشخص بود و آن هم این که موضوع تجدید موضوعی نیست که به این راحتی رها شود و به نظر تازه بازی اغاز شده . اگر جایی انتقاد هم می شود نکات خوب باید بیان شود به نظر کار سازمان در این حوزه خوب بوده وتا به امروز خوب پیش رفته و امیدواریم منطقی پیش برود . ولی انچه مشخص شده این است که موضوع تجدید که ابتدا افراد به ان بها نمی دادند کمی بیشتر بوده و مورد توجه قرار گرفته است و حالا هفته های بعد تازه اتفاقات جدیدی در راه خواهد بود که در فرصت مناسب به ان خواهیم پرداخت …
اما در هر صورت بازار انقدر تشنه حرکت و رشد است که مسیر خوبی را در این چندروز طی نمود و جو خوبی را ایجاد کرد…
امروز چهارشنبه متفاوتی برای بازار پیش رفت و شاید بعد از مدتها یک روز خاص و ویژه را در بازار تجربه کردیم که البته فضای بازار دیروز ،رنجهای آخر وقت دیروز اهرم و خبر بانکی که رسید تا حدودی این موضوع را نشان میداد… البته فشار عرضه نیز دست از سر بازار برنمیداشت که با توجه به ماهیت چهارشنبهها این موضوع اتفاقی طبیعی است ولی دوباره این دقایق بعد بازار اهرمی ها نشان دادند امیدواری به بازار بیشتر است
اما چه شد و چه پیش آمده که امروز چنین فضایی را داشتیم … به نظر اگر به صفحه اخبار و اتفاقات این چند روز گذشته نگاه کنیم میتوان تا حدودی رد پای رشد اخیر را در تحولات چند روز گذشته مشاهده کرد که یک استراتژی ویژه برای حمایت و هدایت بازار چیده شده و تا به امروز خوب پیش رفته است…
اما در کل در صفحه اخبار و رویداد ها از ابتدای هفته کار بازار با بودجه آغاز شد که در لابلای بودجه اتفاق منفی که بخواهد ذهن بازار را مخدوش کرده و درگیر خود کند دیده نمیشد البته در بحث مالیاتها هنوز ابهامات و ایراداتی وجود دارد اما به نظر میرسد این کارد به استخوان شرکت ها و بازار رسیده و دیگر گوشتی و پوستی نمانده که ببرد…
پس ابتدای هفته بازار از بودجه سیگنال منفی دریافت نکرد بعد از آن گزارشها رسید و نه خیلی گزارشهای بد و نه خوبی را داشتیم و در حد مهر پیش رفت اما آن چیزی که این هفته باعث شد کمی اوضاع متفاوت باشد خبرهایی از تجدید بود که عصر شنبه منتشر شد و شاید ابتدا بازار خیلی آن را جدی نگرفت اما رفته رفته با انتشار جزئیات برخی از خبرها کار جدیتر شد و جریان پول بیرون بازار احساس کرد میتواند به این موضوع تکیه کرده و این بار کمی اوضاع متفاوت است و دقیقا این موضوع منشا حرکت جریانات نقدی در بازار شد .
اگر به خاطر داشته باشید روزهای گذشته نیز همین را عرض کردیم که بازار هنوز اطمینان کافی به این جریان ندارد و فکر میکند موضوع بیشتر در حد حرف است اما با گذشت زمان و جلوتر رفتن مشخص خواهد شد که این بار کمی ماجرا فرق میکند و اتفاقاً از هفته دیگر تفاوت این ماجرا در چشم بازار بیشتر خود را نشان خواهد داد
به خصوص این که احتمال دارد بانک و خودرو هم به شکل دیگری به این جریان بپیوندند….
به نظر بازی تجدید این بار به شکل جدیتری در بازار خودنمایی میکند اما همچنان روی نظر خود ایستادهایم و محکم از آن دفاع میکنیم که تجدید ارزیابی داراییها از هر سرفصلی که میخواهد باشد شاید یک شوک موقت و روشن کردن موتور موقت و گرم کردن تنور بازار باشد اما برای ادامه مسیر و ادامه رشد این حال و روز بنیادی شرکتهاست که باید بهبود بخشیده شده و چراغ سبز نشان دهد. یعنی اگر تجدید دوباره داغ شد و چند روز بعد یکی پیدا شد و سیخی به گروهی در بازار زد هر آنچه که رشته تجدید جمع کرده پنبه میکند البته که این بار گویا حواس ها کمی جمع تر است .
از همین رو معتقدیم آن چیزی که در حال حاضر در مسیر کوتاه مدت فعلی وجود دارد این است که با تجدید کمی اوضاع بهتر میشود و نگاهها به بازار بیشتر… اما ادامه آن باید خود را در سود و زیان شرکتها نشان دهد و بی مایه فطیر است !
تجدید قطعاً موتور محرک بازار میشود و همین حالا نیز این موضوع روشن و مشخص شده و البته از بعد ارزندگی هم در وضعیت شرکتها موثر است اما آن چیزی که در میان مدت به کار بازار میآید تجدید نیست آرامش پیش بینی پذیر بودن بازار و شرکتها و اقتصاد است که در این یکی زور سازمان به دولت نرسیده و همچنان نگرانی برخی پولهای بزرگ بازار خواهد بود . ان جایی که تجدید و رفع این نگرانی ها و کمی چاشنی دلار دست در دست هم بگذارند عاشقانه زیبایی برای بازار رقم خواهد خورد …
در آخر یک نکته دیگر نیز بیان کنیم و آن همین است که نحوه انجام موضوع تجدید میتواند در چگونگی و کم و کیف وضعیت بازار و اثرگذاری آن در بازار بسیار موثر باشد به خصوص تاکید میکنیم به خصوص در حوزه اطلاع رسانی اگر بازار نتواند اطلاعات دقیق شفاف و روشن را از این ماجرا دریافت کند خیلی زود پا پس کشیده و ناامید شده و مسیر دیگری را پیش میگیرد از همین رو بود که دیروز نوشتیم وظیفه سازمان بورس چه در حوزه پیشنهادات چه در بررسی و چه در اطلاع رسانی مرحله به مرحله این موضوع بسیار خاص و حساس خواهد بود . در حوزه اطلاع رسانی حرف زیاد است به نظر نباید اخبار درگوشی و حرف و شنیده مطرح شود و شرکت ها و سازمان با محوریت کدال بازار را در جریان ماکرات صورت گرفته قرار دهد … روی این موضوع دوباره بحث خواهیم کرد و پیشنهادات را مطرح میکنیم . هفته بعد هفته پرخبری از کدال و شرکت ها خواهد شد …
و نکته آخر بحث تکنیکال و حجم و معاملات است
یک بار دیگر چند وقت پیش عرض کردیم در هیچ دورهای از رشدهای بازار نبوده که حجم ابتدا سنگین و عجیب باشد و بعد بازار رشد کند همیشه حجم آرام آرام و بسیار آهسته رشد کرده و درست بعد از ۱۵ تا ۲۰ درصد از رشد بازار تازه حجمها و جریان پول بیدار شده و به بازار میآید که این موضوع طبیعی است بسیاری از به اصطلاح تحلیلگران و صندوقها و بزرگان ما به جو بازار نگاه میکنند و این موضوع برای آنها بسیار اهمیت دارد.
جو بازار خوب باشد آنها خوشبین میشوند و تمام درد عالم برای آنها فراموش شده و همه چیز را عاشقانه میبینند، تکنیکالیستها نیز تا حدودی همین رفتار را داشته و به نظر با اندک تحرک مثبت بازار این ساید دی تریدی و معاملات احساسی این چنینی تقویت شده و ما میتوانیم شاهد بهبود وضعیت حجم و معاملات احتمالاً طی روزهای آتی باشیم
پس از این به بعد احتمالاً شاهد خواهیم بود که جو مثبت پیشبینیها خوشبینانهتر و نمودارها نیز مهربانتر خواهند بود درست به مانند شاعر که میگفت وقتی که من عاشق میشم دنیا برام رنگ دیگه است …بورسیها و تحلیل گرهای ما هم که خوشبین میشود جو بازار خوب میشود دنیا برای آنها رنگ دیگری خواهد بود…
حرف آخر …
این روزها بازار به آرامش احتیاج دارد. به امنیت به حرفهای معقول و نمیگوییم مثبت اما حداقل در چنین شرایطی که چندین راند سنگین مبارزه را پشت سر گذاشتیم ،تزریق ناامیدی وحرف مداوم از تحولات منفی و اتفاقات تلخ آن هم پشت سر هم و بدون وقفه کمی عجیب است !! روزها و هفتههای گذشته برخی سایتها و روزنامههای کشور که اتفاقاً منبع درآمد آنها از همین بازار سرمایه و شرکتهای میگذرد جهتگیریهای عجیبی از یاس و ناامیدی و تلخی را در بازار گسترش میدادند … (حالا کاری نداریم برخی از همین مدیران صندوق ها و حقوقی ها هم بدتر ازآنها بوده و تا وقتی خودشان سهم دارند همه چیز بدون ریسک است و وقتی ندارند دنیا روی مدار ریسک میچرخد )!
یک نکته را همین جا بگوییم اگر زمان گذشت و این نقاط فعلی کف بازار بود که اتفاقاً فکر میکنیم همین هم میشود و خواهد شد یقه شما عزیزان رسانه را میگیریم و رهایتان نخواهیم کرد نه به عنوان اینکه پیش بینی غلطی داشتید خیر با این عنوان که به عنوان یک مرجع و لیدر نتوانستید مسیر درست را بشناسید و ارادی یا غیرارادی به ناامیدی دامن زدید … فقط و فقط امیدواریم از سر خط و اشتباه در تحلیل باشد نه قصد و غرض !! اما بحث ما امروز چیز دیگریست
بارها و بارها از سازمان بورس انتقاد کردیم اما وقتی کار درستی انجام میشود باید آن را نیز بیان کرد مثلاً موضوع اخیر افزایش سرمایه و تجدید یکی از نقاط قوت اخیر سازمان بود که البته نقاط ضعف او همچنان بسیار بیشتر و پررنگتر از نقاط قوت است
یکی دیگر از کارهای خوبی که اخیراً استارت خورد و در لابلای خبرها گم شد موضوع ارائه کنفرانس ۳۰ تا ۵۰ شرکت بزرگ بود که اطلاعیههای آن در کدال میآید و کنفرانس آنها برگزار میشود
این موضوع پیشنهادی بود که از مدتها قبل وجود داشت و در برخی بورسهای دنیا این موضوع اجرا میشد اما جمعبندی این دو بحث بالا و ربط آن چیست…
بازار به این احتیاج دارد که با ابزار سازیها و نهادسازیهای متفاوت مسیر درست را پیش ببرد بازار سرمایه بسیار تنهاست … بسیار مظوم است . ای کاش سازمان بورس همان قدر که در پی گسترش صندوقها و نهادها سکتورها و … کمی هم روی شرکتهای مشاور سرمایهگذاری و بیزنس پلن آنها کار کند تا در چنین رویدادها و مقاطع حساسی کمیت بازار لنگ نزند و چند روزنامه و سایت بیرونی این مقدار بازار را تحت فشار قرار ندهند
به نظر وقت آن رسیده که حداقل فضای رسمی و غیر رسمی تحلیلی را بیشتر به رسمیت شناخته و روی این موضوع برای بازار بیشتر کار کنید که قطعاً در میان مدت و بلند مدت به سود بازار خواهد بود
بگذریم و سراغ بازار برویم …
احیا بانک ها
در نمادهای بانکی شاهد روند مثبت خوبی بودیم خبرهایی در خصوص دعوت از بانکها به منظور هم اندیشی در خصوص تجدید ارزیابی باعث رونق بسیار خوبی در سهام بانکی شد
در اینگروه وپارس که در معرض مستقیم تجدید ارزیابی سنگینی می باشد با رشد قیمتی و صف خریدسنگین به سمت سطوح قیمتی 180 الی 200 تومانی به راه افتاده است پرچم دار تجدید ارزیابی در بانک ها وپارس است و بازار انتظار تجدید خوبی از این سهم را دارد
وتجارت هم تا صف خرید رفته اما عرضه ها در سهم سبب شد تا وتجارت متعادل شود سهمی که هدف قیمتی 240 الی 250 تومانی و حمایت قوی 220 تومانی داشته و جز سهام تجدیدی با رقم های بالا و خوب می باشد
بانک سامان هم با رشد قیمتی و صف خرید همراه شده و توانست در سطوح بالای 320 تومان که برابر با مقاومت قوی و سرسخت سهم است قرار بگیرد این سهم اوضاع و احوال خوبی از دید بنیادی داشته و گمانه زنی سود 100 تومانی هم دارد
خودرویی ها تخته گاز
در نمادهای خودرویی شاهد روند صعودی قوی در این گروه بودیم خودرویی هایی که با مباحث درخواست وزیر صمت از مجلس در خصوص برچیده شدن نرخ گذاری دستوری در سهام این گروه و احتمال تجدید ارزیابی مجدد با اقبال خاصی همراه شدند
در خاور دو مهم روی داده است یکی گزارش عالی و فروش 5 همتی در آبان ماه و دیگری افتتاح خط تولید انبوه اتوبوس های برقی خاور باز به دوران رونق بازگشته و با شکست قیمت های 360 تومان به سمت سطوح 420 تومانی حرکت می کند
ایران خودرو هم روند مثبت خوبی را در پیش گرفته و در سطوح بالای 260 تومان قرار گرفت به نظر می رسد اگر بنا به رشد قیمتی باشد سهم توان صعود تا قیمت های 300 الی 320 تومان را داشته باشد
خبهمن عالی بود سهمی که از کف قیمتی 165 تومان رشد کرده و با توجه به تحولات مثبت به خصوص جهش سود شرکت های زیر مجموعه خود با اقبال همراه و به سمت قیمت های 200 و سپس 220 تومان روانه شده است این سهم بنیادی گروه که ریسک کمی هم دارد امسال سودش با رشد خوبی همراه خواهد شد
دوپینگ گزارشی دارویی ها
در نمادهای دارویی گزارش مثبت سهام این گروه به خصوص شرکت هایی که فروش های بالا داشتند سبب رشد قیمتی خوبی در بازار امروز شد
این گروه این بار در گزارش ها متفاوت بود و یک نکته مهم را دارد اگر قرار باشد این گروه تجدید را اغاز کند چه طبقه زمین چه سرمایه گذاری درصد های بالایی را خواهد داشت . مثلا دپارس میتواند ازاین محل سرمایه گذاری بالایی را ثبت کند و یا دفارا و برخی دیگر در بین هلدینگ ها تیپیکو وپخش را جالب می بیننیم و اعداد قوی را دارند . بنیادی دپارس دفارا را خاص تر می بینیم .
دالبر یکی از گزینه های کم ریسک بنیادی است احتمالا سود های قوی را محقق کند . دالبر چند ماهی است بهتر میفروشد در ابان 3077 و مهر 3016 و شهریور 3117 میلیارد ریال فروش زد و 8 ماهه به 22441 میلیارد ریال رسیده که مد مشابه سال قبل 14698 میلیارد ریال بود
دنبال گزینه های بازاری بنیادی می گردید دتماد دارو هم خبو بود دولی دلر اقعا عملکرد خوبی را ثبت کرده است دلر مهر خوبی زد و 4000 میلیارد ریال فروش داشت و ابان 4001 میلیارد ریال است در 3ماهه دوم در تیر به 3652 میلیارد ریال و مرداد 3805 میلیارد ریال و شهریور 3871 میلیارد ریال رسیده
8 ماهه 27942 میلیارد ریال بود و مدت مشابه قبل 17442 میلیاردریال.
در این گروه دشیمی تا صف خرید و نوسان مثبت 7 درصدی پیش رفته و در قیمت های بالای 3000 تومان تثبیت شد سهم هدف قیمتی 3200 تومانی داشته و در صورت شکست این قیمت ها تارگت 3600 تومانی دارد با فرض سود 600 تومانی رسیدن به این قیمت ها برای دشیمی محتمل است
دلقما در رنج قیمتی 280 الی 320 تومان در نوسان بوده و نوسانات خوبی می دهد سهمی که در دارویی ها به دلیل افزایش نرخ شدید انتی بیوتیک ها با فروش و سود سازی بالایی همراه شده و بیس بنیادی خوبی دارد و در کوتاه مدت هم نوسانات بسیار خوبی می دهد
رشد ارام دارویی فارابی ادامه دارد با احتساب سود شرکت های زیر مجموعه امسال سود 700 تومانی برای سهم تخمین زده می شود که ارزش ذاتی 4000 تومانی را به همراه دارد دفارا اوضاع خوبی داشته و گزارش اخیر ماهانه سهم نیز همین امر را تایید کرد
سرمایه گذاری های شاخص سوار
در سرمایه گذاری ها شاهد رونق بسیار خوب و صدر نشینی سهام این گروه بودیم به خصوص برخی سرمایه گذاری ها که شاهد جهش قیمتی سهام زیر مجموعه خود بودند که با صفوف خرید نیز همراه شدند
وساپا که نفع خوبی در صورت تجدید ارزیابی سایپا می برد با صف خرید همراه شد این شرکت بنا بر فروش املاک خود هم دارد که فعلا موفق نشده است وساپا هدف قیمتی 560 تومانی را دنبال و امروز رشد خوبی داشت
وسبحان از بابت پیشبینی سود 80 تومانی از کف قیمتی 220 تومان برگشته و به قیمت های 240 تومان رسید هدف میان مدت سهم قیمت های 280 تومان ارزیابی می شود وسبحانی که اوضاع و احوال خوبی داشته و با این توان سود سازی یکی از پایین ترین نسبت های پی بر ای فوروارد را دارد
وغدیر از کف قیمتی 2000 تومان برگشت زده و به قیمت های 2200 تومان رسید یکی از بنیادی های آس بازار که هم نوسانات خوبی می دهد هم تحولات خوبی با دید میان مدت دارد خرید در کف قیمتی و فروش در سطوح بالای 2200 تومان استراتژی پر سودی در این سهم تلقی می شود
فولادی های داغ
در نمادهای فولادی شاهد روند مثبت و خوبی بودیم فولادسازانی که سود سازی بالایی داشته و اکثرا پی بر ای فورواردهای خوبی دارند
ذوب با روند مثبت به قیمت های بالای 400 رسیده و حتی صف خرید شد اما عرضه ها سنگین و سبب تعادل در روند این سهم فولادی شد ذوبی که مقاومت قوی 420 تومانی را بر سر راه خود داشته و باید بتواند با حجم بالایی این مقاومت را به منظور رشد بیشتر در هم بشکند
در فخوز هم سهم در قیمت های بالای 320 تومان صف خرید شد اما عرضه ها در این سهم نیز بالا و صف خرید سنگینی پابرجا نماند در صورتی که طی روزهای اتی سهم بتواند در سطوح بالای 320 تومان تثبیت شود تا قیمت های 350 الی 360 تومان رشد خواهد داشت فخوزی که مهمترین خبرش در پیش بودن راه اندازی طرح زمزم 3 و افزایش ظرفیت تولید اهن اسفنجی می باشد
فولاد مبارکه هم بالای خوبی زده و بار دیگر شانس خود را برای رشد قیمتی تا سطوح 600 تومان و مواجهه با مقاومت 560 تومانی امتحان می کند این سهم شرایط خوبی در صورت عبور از قیمت های 560 تومانی دارد فولاد مبارکه گزارش های بسیار خوبی ارائه داده و امسال تخمین سود 110 الی 120 تومانی دارد
چهارگوشه بازار
واتی امروز بالای خوبی زد سهمی که از سطوح 920 تومان گذشته و تارگت 1000 تومانی دارد مهمترین خبر واتی برنامه اگهی شدن بلوک 30 درصدی سهام شیران در روز های پیش رو و برنامه جدی برای خروج واتی از این سهم است
در کارام کاشی سرامیک ساز زیر مجموعه تاصیکو خبرهای مهمی به گوش می رسد طبق برنامه تاصیکو این سهم قصد تجدید ارزیابی خوبی دارد همچنین بعد تجدید تاصیکو قصد واگذاری بلوکی سهام این سهم را دارد کارامی که جز سهام پر نوسان بازار بوده و به نظر می رسد پس از اصلاح قیمتی از سطوح 900 به 600 تومان با حمایت خوبی همراه و برگشت مناسبی داشته باشد
فاذر هم در قیمت های بالای 200 تومان صف خرید خوبی شد این سهم به واسطه شایعات قراردادهای جدید توسط سهامدار عمده خود با اقبال همراه شده است و شاهد ورود بازیگران و پول های خوبی است فاذری که کف قیمتی 180 تومانی و سقف قیمتی فعلیش سطوح 220 تومان براورد می شود
در هلدینگها هم جوب خوب است و امروز خوب بودند . گویا طبق برخی جلسات و هماهنگی ها از هفته بعدنماد های بزرگ هلدینگ بازار شفاف سازی در مورد تجدید از محل سرفصل سرمایه گذاری بلندمدت را اغاز میکنند که مجموعه شستا و مجموعه امید و همچنین دو سهم خاص فولاد و فملی لیدر و پیش رو این بازی می شوند . تاپیکو و تاصیکو تیپیکو سیتا و … از مجموعه تامین این موضوع را پیش برده و در نهایت بعد از انها سراغ وغدیر و پارسان و زیرمجموعه ها میرسد . امروز صف سیتا نشان میداد خبرهای خوبی در راه است . به نظر تاصیکو یکی از شرکت های جذاب برای این بازی باشد . خود تاپیکو هم با دراختیار داشتن ستاره خاص است.
در بین پتروشیمی ها وضعیت خوب است و خوب پیش می رود . شگویا در بازه 8 ماهه به فروش 19710 میلیارد تومانی رسیده که این رقم برای سال گذشته عدد 17451 میلیارد تومان بوده از طرفی سهم با توجه به سود 6 ماهه میتواند به سود 300 تومانی برسد که در نتیجه آن pe به عدد 5 میرسد که رقمی جذاب در بازار فعلی محسوب میشود و میتوان آن را به عنوان یک گزینه بنیادی مدنظر قرار داد.
شگویا اگر موفق به عبور از سطوح فعلی شود می تواند با یک بازده 15 درصدی مواجه شده و به سقف های قیمتی قبلی برسد.شیران هم به نظر گزارش های جالبی را داشته است و گزینه خوبی است مهر و ابان خوبی داشت و مهر به 8723 میلیارد ریالی رسیده است و ابان 8427 میلیارد ریال بود . شبصیر هم خوب بود شبصیر شهریور 2969 میلیارد ریال بود و آبان به 3255 میلیارد ریال رسید
در مهر به 2940 میلیارد ریال رسید و 8 ماهه به 24466 میلیارد ریال رسیده است . مدت مشابه قبل این عدد 19836 میلیاردریال بوده است
در اوره ای ها و متانولی ها شخارک و شیراز را هم در نظر داشته باشید
در گروه فولاد شنیده می شود در ذوب خبرهای نهایی میرسد شنیده می شود هفته بعد رقم نهایی افزایش سرمایه اعلام خواهد شد و یک نوسان خوب و جالب را در بازار دارد.در کنار این در گزارش ها فسپا به دید ما جالب رسید فسپا آبان خوبی داشت و به عدد 4472 میلیارد ریالی رسیده است و 8ماهه 25713 میلیارد ریال فروش داشت و مدت مشابه 21353 میلیارد ریال بود . دراین گروه امروز فخوز صف شده بود . در این گروه دیروز و روزهای قبل از فخوز گفتیم که شرایط خاصی را دارد و به نظر بد نیست . خود فولاد هم به زودی خبر تجدید را میدهد و البته شاید تجدیدش نهایت 200% باشد ولی اتفاق خوبی برای فولاد است .
گروه سیمان هم شرایط خوبی را داشت سکرما ستران سهگمت ساوه سابیک سصوفی و … ولی در بین خاص ترین ها سپاهان با توجه به مجمع و تقسیم سود بالای 300 تومانی در این قیمت ها خوب است گزارشی هم خوب بود سپاها در اولین ماه سال مالی به فروش 2779 میلیارد ریالی رسیده است در ابان به 2201 میلیارد ریال رسید و 2ماهه 4980 میلیارد ریال بود
رمپنا هم امروز صف بود و خوب معامله می کردگزارش های خوبی زده و هم به خوبی قابلیت تجدید از محل سرفصل سرمایه گذاری بلند مدت را دارد و ارزشمند می شود بازی روی رمپنا بازی جالبی شده و میتواند ادامه داشته باشد گزارش های زیرمجموعه ها نیز خوب است در رمپنا توليد برق گناوه مپنا از زیرمجموعه های در 6ماهه به سود 2150 میلیاردریالی رسیده است به نظر همین چند قلم اخیر 6 ماهه 2 همت سود سازی برای رمپنا داشت و به خوبی ارزشمندی این سهم را ر بازار نشان میدهد
و سر اخر … در بازار دوباره حرکت به سمت صندوق های اهرمی بیشتر شده و به نظر با دید نوسان اهرم ولی با دید واقعا یک صندوق اهرمی جهش و موج را قوی ترو بهتر می بینیم و پرتفوی انها نیز بد نبوده بد نیست اگر اهل صندوق اهرمی هستید این دو را کمی بیشتر زیرنظر داشته باشید


