جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز یکشنبه 5 آذر 1402

گزارش بازارامروز یکشنبه 5 آذر 1402

نوید خاندوزی
نوامبر 26, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز یکشنبه 5 آذر 1402

تجدید ها و تردیدها !

هیچ چیز بدتر ازاین نیست که توی ذوق بازار بخورد ! امروز بازار ذوق خبر تجدیدی دیشب را داشت ولی تردید جای تجدید  را گرفت  …

امروز بازار صبح خود را با خبرهای متفاوتی آغاز کرد و برای اولین بار ۱ شوک نسبتا مثبت خبری به بازار وارد شد تا شاید شرایط بهتری در آن شکل بگیرد و امروز نسبتاً روز متفاوتی باشد ولی برای دقایقی خوب بود و زودرها شد … امروز مفصل درمورد این موضوع صحبت خوداهیم  کرد.
اتفاقات و خبرها و رویدادها از جایی به نام تجدید آغاز شده و این بار نه دولت و نه مجلس که خود سازمان بورس استارت کار را زد .
احساس می‌کنیم وقتی که سازمان دید در بودجه از این دولت برای بازار آبی گرم نمی‌شود و پیشنهادات او رد می‌شود و مجلس نیز همراه نیست، خود آستین‌ها را بالا زد و برای کمک به بازار گزینه‌ای به ذهنش رسید و شاید واقعاً در حال حاضر هیچ گزینه‌ای به جز تجدید برای شوک دهی به بازار روی میز نباشد …
البته این موضوع بار دیگر نشان داد که سازمان در جایگاه نهاد ناظر اهل جنگیدن با دولت برای منافع سهامداران نیست و این پیشنهاد هم دور زدن این میدان جنگ با هدف کمک به بازار است که البته چون هدف کمک به بازار است قطعاً باید از ان استقبال کرد…

و اما تجدید …
در کویر بی‌خبری و روز های کم خبری رسیدن چنین اخباری برای بازار حکم اکسیر جوانی برای پیرمردها را دارد اکسیر جوانی شاید بتواند برخی جاها را ترمیم و تقویت کند اما به عقب برنمی‌گردد بارها و بارها این جمله را نوشتیم که تجدید می‌تواند یک عامل محرک قوی برای روشن شدن موتور بازار و راه افتادن آن باشد اما برای ادامه مسیر قطعاً عاملی که او را به پیش می‌برد ارزندگیست نه تجدید ارزیابی که البته تجدید هم بخشی از همان ارزندگیست…
اما بیشتر مبنای سود و زیانی و چشم انداز سودآوری مد نظر ماست
بر هیچکس پوشیده نیست که در این شرایط این اتفاق کمک بزرگی برای بازار خواهد بود

قبل از هر چیز در مورد واکنش بازار امروز صحبت کنیم انتظارات از واکنش بازار امروز بیشتر بود اما به نظر واکنش درستی را شاهد بودیم و این واکنش دقیقاً ناشی است عدم اطمینان به تصمیمات و فشل بودن سیاست‌ها و ترس از عدم اجرایی شدن این موارد است که باعث شده از این نامه نه به عنوان یک تحول که فقط به عنوان یک نامه برای توصیه به تجدید یاد کند
پس قطعاً آنجایی که این را استارت زده یعنی سازمان بورس باید بداند که سیگنالی باید به بازار بفرستد که این سیگنال تفاوت این بار این ماجرا را با دفعات قبل برای او یادآوری کند

یعنی این تازه آغاز ماجراست و اگر خدایی نکرده بازار حس نمایشی بودن این تصمیمات و نامه‌ها را بگیرد دیگر به هیچ یک از نامه‌ها و تصمیمات بعد هم نمی‌تواند اعتماد کند پس بسیار مهم است که چطور این ماجرا راهبری می‌شود و پیش می‌رود . شما همین امروز ببینید  مثلا اخابر به واسطه این که این ماجرا  برای او جدی و اجرایی شدن ان نهایی شده بیش از بقیه مورد  توجه بود و این موضوع ادامه دار بودنش فضای منطقی و خوبی را خواهد داشت . پس مهم است  که گام های اجرایی این موضوع دقیق ترو بهتر پیش برود  .

این موضوع آنقدر مهم و با اهمیت است که احتمالاً در یک نوشته نتوانیم در مورد ابعاد ریز و درشت آن صحبت کنیم و سعی می‌کنیم طی دو روز آتی در مورد همه ابعاد این ماجرا بحث شود ولی اولین و مهم‌ترین سؤالی که همه باید به دنبال آن باشند و همه اتفاقاً دنبال می‌کنند این است که چرا تجدید اصلاً تجدید ارزیابی اتفاق خوبیست یا خیر چرا هلدینگ‌ها پیش قراول این کار می‌شوند

یک بار در مورد این موضوع مفصل صحبت کرده بودیم و حتی مثال بازار رقیب مسکن را آوردیم که مثلاً سازنده‌ای که ۲ سال پیش از سنگ فلان در ساختمانش فرض کنید استفاده کرده و آن را متری یک میلیون خرید و بعد حالا متری ۳ میلیون تومان است آن را چند بار در قیمت بهای تمام شده خود حساب می‌کند و چندین بار هم به سر خریدار بدبخت می‌زند که مثلاً سنگ مستراح اینجا متری ۳ میلیون تومان است… او به ثانیه در واقع تجدید ارزیابی دارایی خود را در دستور کار قرار می‌دهد و همین است که بازار مسکن برای بسیاری جذاب بوده چرا که تورم را ثانیه به ثانیه و لحظه به لحظه در خود لحاظ می‌کند سوال اینجاست که چرا بازار سرمایه از ظرفیت‌های قانونی خود برای این موارد استفاده نکند… هیچکس نمی‌گوید کار عجیب و غیرمنطقی انجام شود تجدید ارزیابی دارایی حق سهامداران یک شرکت است که حداقل بداند در دل آن مجموعه چه دارایی با چه قیمت‌هایی وجود دارد و به نوعی این ابزار تجدید می‌تواند عملکرد واقعی این مدیران و شرکت‌ها را نشان دهد که با چه سطحی از دارایی چه سودی را می‌سازند

به گزارش‌های قبلی بروید و بارها و بارها مطالبی که در این مورد نوشته شده بخوانید…  اما تجدید از چند بخش است زمین و ساختمان، ماشین آلات و تجهیزات و سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت قطعاً تجدید ارزیابی از محل ماشین آلات و تجهیزات مورد نظر هیچکس نیست چرا که سراغ کاهش سود می‌رود و استهلاک را بالا می‌برد(البته عملکرد را واقعی میکند و اتفاقا معتقدیم اگر این اتفاق رخ دهد تازه عیار شرکت ها روشن شده و سیاست های دولت اشکار می شود ) اما در مورد زمین و ساختمان و سرمایه گذاری‌های بلند مدت به نظر این حق سهامدار است که هر چند سال یکبار و یا حتی هر سال این تجدید ارزیابی را در دارایی شرکت‌های خود داشته باشد

پس معتقدیم با این پیش فرض تجدید از محل زمین و ساختمان و سرمایه گذاری ها اتفاق خوبی برای سهامداران است که قبل از همه دارایی که در آن سهامدار هستند را بیشتر و دقیق‌تر بشناسند و دوم این موضوع در تابلو و ثروت سهامدار خود را نشان دهد
البته شرکت نیز شفاف‌تر شده و ما می‌دانیم مدیران با چه میزان دارایی به چه سود رسیدند
هرچند از محل‌تجهیزات هم اگر به روز شود تازه می‌فهمیم مفهوم بهره وری چیست و دوستان و مدیران در شرکت ها در مقابل تورم کاری نکردندو این تورم  بوده که عملکرد  را موفق کرده نه آنها !!! …

اما در مورد تجدید هلدینگ‌ها دو نکته وجود دارد که نکته اول را اینجا بیان می‌کنیم و نکته دوم را در بخش پایانی و سخن آخر …
افزایش سرمایه هلدینگ‌ها یعنی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارای سرمایه‌ای که برای این شرکت‌ها عمدتاً سرمایه‌گذاری‌هایی است که انجام شده و اختلاف ارزش تابلو و بهای تمام شده را دارد و در پورتفوی آنها نشسته است

این موضوع یعنی افزایش سرمایه از محل سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌تواند تقسیم سودهای واهی که ناشی از خرید و فروش سهام و شناسایی سود بوده کاهش داده و جلوی خروج پول از شرکت را گرفته و این موضوع صرف سرمایه گذاري در جای دیگر می‌شود
این اتفاق بسیار مهمی برای هلدینگ‌هاست و می‌تواند آنها را کم کم در مسیر افزایش سرمایه‌گذاری سوق دهد که طی این سال‌ها به طور کلی فراموش شده است

نکته دیگر این است که افزایش سرمایه هلدینگ‌ها یعنی ابتدا باید دارایی‌های زیر مجموعه شفاف روشن و به قیمت شده و سپس هلدینگ تجدید دهد و این افزایش سرمایه از پایین به بالا را برای بازار رقم می‌زند به نظر اتفاق و رویداد مهمی است که البته اینکه چطور این اتفاق رخ می‌دهد مراحل اجرایی آن چطور است چطور قرار است در بازار اجرا شود و سرعت کار چطور پیش می‌رود نکاتی است که سعی می‌کنیم فردا به عنوان نکات اجرایی این مصوبه صحبت کنیم

و نکته آخر طی سالیان اخیر دولت به سود و کیفبت و مبلغ سود شرکت‌ها نگاه می‌کرد و دست را تا کتف در جیب شرکت‌ها فرو برده بود و با این دیدگاه که حالا کمی هم از این سود کنده شود خیالی نیست!!!
سال‌ها قبل دوستانی دلسوز بازار پیشنهاد دادند که اگر این رویه ادامه داشته باشد دولت با توهم اینکه شرکت‌ها سودهای غیرمنطقی می‌کنند دست درازی در جیب آنها را شدت می‌بخشد که همین اتفاق هم رخ داد …
وقتی دولت ببیند میتواند بکند، معطل نمی‌کند!!! اما باید توجه کرد شرایط واقعی شرکت ها این نیست و اعداد واقعی سودآوری صرفاً شرایط فعلی عدد سودآوری نیست و هزینه‌های سرمایه و سربار و موارد دیگر را در دل خود دارد و عدم به روز شدن آنها یعنی رفتن منافع از جیب آیندگان برای دولت …
از آن سو اگر‌جریان سودآوری واقعی شود دولت ببیند سودی ته کاسه نیست باید به نسل‌های بعد و صندوق‌های بازنشستگی پاسخگو باشد قطعاً اینطور متهورانه و با یک تلفن و با دستور و ادبیات با این شرکت‌ها صحبت نمی‌کند اگر با همین شرایط پیش برویم دولت و نهادها کم کم به فکر فروش فرش زیر پا افتاده و این دارایی‌ها را که اختلاف قیمت تمام شده و بهای تابلو در آنها بالاست می‌فروشند و به عنوان سود از دل این شرکت‌ها خارج می‌کنند و صرف ندانم کاری و هزینه‌های حرف زدن‌ها و اولدروم بولدورم‌ هایی می‌کنند که نتیجه‌اش مشخص است…
به نظر این رفتار و این رویداد کمک به این شرکت‌ها و حفظ این دارایی‌هاست که جریان واقعی سرمایه در کشور شکل بگیرد و سرمایه‌گذاری‌های مجدد انجام پذیرد
به نظر به روز کردن دارایی هلدینگ‌ها که عمدتاً دولت سهامدار آنهاست در بلند مدت به نفع همه من جمله خود دولت و سهامداران آن خواهد بود و کمک شایانی به تشکیل دوباره پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها خواهد بود

و در نهایت باید بیان کرد که وقتی در چنین شرایطی قرار داریم و دولت و هیچ ارگان و نهاد دیگر فکری به حال بازار سرمایه نمی‌کند به نظر از هر راهکار و هر اتفاقی که به بازار کمک کند باید استقبال کرد …
شاید برخی فریاد بزنند که آااای این موضوع غیر منطقی است یا غیر عقلایی است یا هر چیز دیگر فقط دو نکته را موقع بیان چنین مواردی در نظر داشته باشید ۱ بقیه بازارها نه ۵ سال یک بار که هر ۵ دقیقه یکبار تجدید ارزیابی را در قیمتی که به ما می‌فروشند لحاظ می‌کنند چه خودرو باشد چه مسکن و چه هر کالای دیگر پس باید فضایی را در نظر بگیرید که هزینه‌های شما ثانیه با نرخ ارز و تورم تجدید می‌شود اما دارایی‌های شما مشمول گذر زمان چند سال است نکته دیگر و نکته آخر این است که برای کسب و کار خود اهمیت قائل باشیم و سعی کنیم در ظرفی که در آن غذا می‌خوریم کار دیگری نکنیم و احترام کسب و کار خودمان را حداقل خودمان حفظ کرده و ارزش و جایگاه آن را با ظرفیت‌های داخلی که داریم بالا ببریم

بگذریم و سراغ  بازار برویم که امروز بد نبود و بارها و بارها شاهد  حضور بازار ساز در بازار بودیم  …

قطعه سازان در مدار

در نمادهای قطعه سازی امروز شرایط خوبی را شاهد بودیم گروهی که با ورود پول قوی با اقبال مناسبی همراه شد

در خکار سهم به قیمت های 500 تومان رسید و ازقیمت های 460 تومان که سهم را معرفی کردیم 10 درصدی بالا امده است خبرهایی در خصوص سود سازی 100 تومانی در سهم و افزایش سرمایه پیش رو سبب تشکیل روند صعودی در این سهم شده و به نظر می رسد خکار ارام ارام تا قیمت های 560 تومان پیش برود

خپویش هم به قیمت های خوبی رسیده است حمایت 2150 توانی به نظر مانع از افت بیشتر در سهم خواهد شد سهمی که ظاهرا طرح توسعه کی لس را افتتاح و خبر رسمی این طرح به زودی منتشر می شود این سهم تا قیمت های 2400 تومان تارگت اولیه و با دید میان مدت تارگت 2800 تومانی دارد

خمهر در صورت تثبیت در سطوح بالای 320 تومان مهمان قیمت های 360 تومانی خواهد شد سهم پر نوسان گروه قطعه سازی که شایعات تجدید ارزیابی داشته و از سوی دیگر با کف قیمتی 280 تومانی نوسانات بسیار خوبی می دهد

خفنر را هم  زیرنظر داشته  باشید گزارش های خوبی را دارد آبان 880 و مهر 770 میلیارد ریال فروخت
سهم در تیر این عدد 921 میلیارد ریال بود مرداد به 452 میلیارد ریال و شهریور 544 میلیارد ریال رسید
8ماهه 5592 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه قبل 3862 میلیارد ریال بود

خریخت هم  بد عمل نکرده است  کمی در شهریور افت کرد ولی مهر با فروش خوب 896 میلیارد ریالی جبران کرد و آبان هم خوب بود و 917 میلیارد ریال شد. ختور هم  شرایط خوبی ا دارد . فروش خوبی در ابان ثبت کرد

سرمایه گذاری های تک تاز

در نمادهای سرمایه گذاری برخی نمادهای گروه همچنان روند خاصی داشته و به صعود و نوسانات مثبت خود ادامه دادند

در واتی سهم بر سر حمایت 860 تومانی حمایت و تا استانه صف خرید هم رتج شد سهمی که فعلا به نظر می رسد در قیمت های 860 الی 920 تومان در نوسان باشد تا زمانی که بلوک شیران اگهی شود واتی وضعیت خوبی در صورت فروش بلوک شیران پیدا خواهد کرد شنیده می شود در صورت فروش این بلوک واتی سهمی 1200 تومان سود شناسایی خواهد کرد

ومهان رشد ارامی را در پیش گرفته است در ثورت تثبیت در سطوح بالای 820 تومان تا قیمت های 900 تومان جای رشد خواهد داشت ومهانی که افزایش سرمایه در پیش داشته و از نظر سود سازی هم با رشد خوبی همراه شده است این سهم تلاش می شود تا قبل از افزایش سرمایه به قیمت های 900 تومانی برسد

دعوت از هلدینگ ها به منظور مشخص شدن تجدید ارزیابی و هم اندیشی سازمان با این شرکت ها شستا را که بیشترین تاثیر را از این امر می گیرد تنها با نوسانات ارامی همراه ساخت به نظر می رسد شستا برای رشد قیمتی نیاز به نقدینگی قوی و بالا دارد که فعلا محیا نیست سهمیکه اهداف 125 تومانی را دنبال می کند

غذایی های جان گرفتند

در نمادهای غذایی امروز شرایط خوبی را شاهد و حضور پول های داغ در این گروه سبب شد تا غذایی ها اکثرا با رشد قیمتی همراه شوند

در غسالم سهم از حمایت 420 تومانی برگشت زد وضعیت سود سازی شرکت چندان جالب نبوده و علی رغم رشد فروش به دلیل رشد بهای تمام شده به خصوص مواد اولیه سهم در شرایط ارامی قرار دارد سهمی که انتظار می رود  فعلا روند نوسانی سهم در سطوح 420 الی 460 تومان ادامه دار باشد

غپینو افزایش سرمایه خوبی دارد سهمی که به نظر می رسد با نوسانات مثبت به قیمت های 420 تومان دست یابد این سهم سود سازی چندان بالایی را در قالب گزارش پیشبینی افزایش سرمایه ارائه نداده پس فعلا بالای سهم سطوح 420 تومان و کف حمایتی 360 تومان ارزیابی می شود

پگاه اصفهان هم شرایط خوبی دارد سهم در دو ماهه مر و آبان فروش های خوبی زده و به نظر می رسد رشد قیمتی تا سطوح 1800 و سپس 2000 تومان داشته باشد پول خوبی وارد سهم شده و از سوی دیگر بازیگرانش نیز با خبر در پیش بودن معامله بلوکی در سهم فعال شده اند

یکی از خاص ترین و بهترین  گزارش ها  برای غدیس بود که  بازار را غافلگیر کرد غدیس آبان بهتر بود
تیر 2172 میلیارد ریال فروش داشت و مرداد 2234 میلیارد ریال بود شهریور با کمی افت 1802 میلیارد ریال شده است
در مهر فروش کمی افت کرده و 1246 میلیارد ریال فروش داشت و ابان این عدد با کمی رشد 1981 میلیارد ریال بود
8 ماهه 15880 میلیارد ریال فروش داشت .مدت مشابه قبل 10021 میلیارد ریال بود به نظر فروش درفصلی که کسی انتظاری ندارد یک  اتفاق خوب و مثبت است

خودرویی ها و تلاش برای برگشت

در نمادهای خودرویی شاهد نوسانات مثبت ارامی بودیم خودرویی ها سعی در برگشت روند را دارند

خودرو سعی می کند تا در قیمت های بالای 260 تومان تثبیت شود سهمی که اگر موفق شود تا قیمت های 280 الی 300 هم جای نوسان مثبت خواهد داشت این سهم کف 240 تومان را هم بسته و اگر خبر خوبی از سهم منتشر شود جای رشد خوبی خواهد داشت

امروز خساپا یک  بلوک داشت که فردا  سعی میکنیم در مورد این بلوک مفصل تر صحبت کنیم .

خبهمن گزارش های خوبی را از شرکت های زیر مجموعه خود شاهد است امسال سود سازی سهم به نسبت سال قبل با جهش خوبی همراه می شود خبهمنی که شنیده می شود در شرکت سرمایه گذاری بهمن هم شاهد فروش زمین های بافکار است این سهم هم در صورت تثبیت در سطوح بالای 180 تومان هدف 200 تومانی خواهد داشت

در خاور بازار انتظار گزارش فروش این ماه را می کشد سهمی که اگر فروش بالایی داشته باشد تا قیمت های 360 تومان برگشت و شانس خود را مجددا براذی شکست این سطوح امتحان خواهد کرد خاوری که فروش 4الی 5 همتی می تواند به رشدش کمک نماید

چهارگوشه بازار

کپشیر با حمایت های خوبی که می شود سعی در رشد به سطوح 1450 تومان است سهمی که در صورت شکست این  مقاومت بار دیگر سقف 1600 تومانی را خواهد دید شنیده می شود افزایش سرمایه شرکت از 150 به 250 میلیارد تومان به زودی اجرایی و پس از ان شرکت تجدید ارزیابی 1000 درصدی خواهد داشت

در شاملا شرکت مجوز بهره برداری از واحد های تولید کود شیمیایی را دریافت کرده است امسال سهم 250 تومان و سال اینده با احتساب طرح های توسعه ای 500 تومان سود خواهد داشت سهمی که ارزش ذاتی 3000 تومانی داشته و با دید میان مدت یک رشد خوب در انتظار این سهم است

بترانس در استانه قیمت های 260 تومان در نوسان است سهم هم از دید بنیادی و هم تکنیکالی مستعد رشد قیمتی خوبی است وحداقل ارزش ذاتی 320 تومانی دارد بترانسی که اوضاع و احوال خوبی داشته و در کف قیمتی قرار دارد

در گروه  سیمان  انصافا  سصوفی خوب بود مهر 1958 و شهریور 1856 میلیارد ریال فروش زد
در آبان این عدد 2131 میلیارد ریال شده و رشد کرد
8 ماهه 13308 میلیارد ریال رسیده است که مدت مشابه این عدد 8765 میلیارد ریال بود

قندی ها را  زیرنظر داشته  باشید قبل تر در مورد برخی از انها گفتیم  قپیرا در مهر با درامد 2813 میلیارد ریالی و ابان به عدد 2136 میلیارد ریالی رسیده و 4ماهه به عدد 5948 میلیارد ریال رسیده است و مدت مشابه 1474 میلیارد ریال بود

در بازار تکمبا و تایرا هردو بنیادی شرایط خوبی دارند زمزمه های تجدید در تکمبا هم شنیده می شود و یکی از نماد هایی است که شرایط خوبی دارد ولی بین تکمبا و تایرا قطعا تایرا پتانسیل های قوی تری برای تجدد دارد

نگاه بازار به برخی سهم های کوچک جلب می شود و شدوص یکی از انها بود  هم شدوص هم شکربن شرایط خوبی را در بازار میتوانند داشته باشند
شدوص ابان خوبی زد و 1588 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۵۳۰,۹۰۵,۳۲۵ ریال است

در بین شرکت های هلدینگ دارویی به نظر شفا وپخش و تیپیکو هم سراغ تجدید می روند و میتوانند جالب باشد به نظر این گروه اگر موتور تجدیدش راه  بیوفتد قابلیت های خوبی برای اعداد قوی دارد

در گروه پیمانکاری ها رنیک خوب است سهم این مدت درجا  زده و افت  داشته است و حالا در گزارش اخیر خوش درخشیده است  رنیک در آبان عددخوبی داشت و ۵۶۴۳ میلیارد ریال درامد داشت

امروز مادیرا گزارش داد  روند فروش مادیرا در زیرمجموعه ها خوب و مناسب شده و به نظر در گروه لوازم خانکی بد نیست این سهم مورد توجه باشد

لاستیکی ها تا به امروز خوب بودند از پارتا تا پیزد … پیزد در آبان 3218 میلیارد ریال فروش داشت و عدد خوبی را ثبت کرد
مرداد با فروش خوب 3494 میلیارد ریالی مواجه بود و شهریور 2254 میلیارد ریال و مهر با ثبات حوالی 2733 میلیارد ریال بود و 8 ماهه 21862 میلیارد ریال فروش زد و مدت مشابه قبل 16107 میلیارد ریال بود پارتا را هم  صف زدند و یکی از خوب های بازار در گزارش بود

و در پایان  شنیده می شود  به  زودی اخابر به عنوان اولین شرکت  بزرگ و قوی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی از سرفصل سرمایه گذاری بلند مدت  را اعلام میکند

 

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم