جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار امروزچهارشنبه 1آذر 1402

گزارش بازار امروزچهارشنبه 1آذر 1402

نوید خاندوزی
نوامبر 22, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار امروزچهارشنبه 1آذر 1402 

آذر امیدوار ؟! 

 امروز بازار نسبت به اسمش که چهارشنبه بود رسم بهتری داشت و فضای تلخ منفی را تجربه نمی‌کرد. البته کم حجمی و بی‌رمقی یکی از مشخصه‌های بارز این روزهای بازار است اما یک ویژگی مهم و واضح در دل این روزها دیده می‌شود و آن هم این است که تمایل بازار به افت به طور جدی کاهش یافته اما انگیزه برای رشد وجود ندارد.
یا به عبارت دیگر بازار به نقطه‌ای رسیده که ریزش‌های عجیب را بعید است تجربه کند اما در مسیر رشد هم هنوز سیگنال قوی دریافت نکرده تا پیش برود.
به هر حال روز خیلی خاصی برای بازار نبود و مطابق چهارشنبه‌ها اوضاع آرام و بی‌رمق و آهسته پیش رفت
البته به نظر آخر هفته پرخبری در کدال و همچنین اخبار بودجه داشته باشیم می‌تواند هفته بعد را هفته پرخبری برای بازار رقم بزند
اما امروز چهارشنبه اولین روز آذر و آخرین روز هفته را در حالی به پایان بردیم که بازار به شدت منتظر جریانی برای تغییر روند فعلی‌ست و البته امروز فضای نسبتا منطقی‌تر و بهتری نسبت به چهارشنبه‌های قبل داشت و البته همچنان آن جو بی‌اعتمادی و ناامیدی در بازار وجود دارد و تماشاچی بودن را ترغیب و تشویق می‌کند.
چند نکته در مورد این فضا بگوییم بیایید فرض کنید بودجه هم آمد و گلی به سر بازار نزد….
رفتار بازار در مواجه با این اتفاق و جریان چه خواهد بود؟! به نظر اگر کمی به وضعیت شرکت‌ها در دو سال گذشته نگاه کنید می‌توان استراتژی نصف و نیمه بازار را درک کرد
بازار پر است از شرکت‌های بزرگی که فروش آنها در طی دو سال گذشته چند برابر شده اما دست چدنی با روکش مخملی و شعارهای پوشالی، به نام دولت ، آرام و گاهی بی صدا و گاهی با صدا بهای تمام شده شرکت‌ها را به جد افزایش داده و ما شاهدیم که آن تحولی که به واسطه تورم در فروش ایجاد شده در سود دیده نمی‌شود
این موضوع چه چیزی را رقم می‌زند قطعاً اگر در بودجه فرمان نچرخد و ما تحول مثبتی را شاهد نباشیم بازار گرایش به سمت سفته بازی خرید سهم‌های کوچک و پروژه محور را خواهد داشت و این بدترین رویداد است که در چنین شرایطی بازار سرمایه کارکرد درست خود را از دست داده و شرایط نرمال خود را از دست رفته می‌بیند

و اما به آذر رسیدیم و ماه پایانی پاییز ماهی که باید انتهای آن جوجه‌هایمان را بشماریم که ببینیم چه بلایی بر سرمان در این فصل هزار رنگ آمده که البته تا به اینجای کارش رنگ ما رنگ زرد و قرمز پاییزی بود و با او خوب ست کردیم
آذر ماه خاصی برای بازار است و می‌تواند متفاوت ظاهر شود رویدادهای ریز و درشت زیادی در آذر وجود داشته که با بودجه آغاز می‌شود و با گزارش‌ها پیش می‌رود تا به انتها برسد نکته مهم آذر این است که دو رفتار بودجه و گزارش‌ها تا انتهای ماه با او همراه هستند و از این نظر آذر ماه متفاوت و خاصی برای بازار است

اینکه چه رویداد و اتفاقی بتواند آذر ماه را متفاوت‌تر از ماه‌های قبل کند به نظر در دو چیز خلاصه می‌شود اولین و مهم‌ترین و اصلی‌ترین رفتار قطعاً چرخش فرمان سیاست گذار است که خود را باید در اولین بزنگاه جدی یعنی بودجه نشان دهد اینکه مثلاً تجدید ارزیابی کجای بودجه است، نرخ تسعیر چقدر است و مواردی از این دست
عامل دوم ارز است… ببینید کدال هم می‌تواند با اطلاعیه‌ها و گزارش‌ها در بازار اثرگذار باشد اما نمیتواند موج قوی ایجاد کند و دیدیم که بهترین اطلاعیه‌ها و گزارش‌ها در آبان فقط چند روز بازار را گرم کردند

به نظر سیاست‌های ارزی اعم از رفتار ارزی دولت در بودجه و قیمت ارز در ماه آذر می‌تواند یکی از نکات مهم این ماه باشد که البته با توجه به سخنرانی‌ها و حرف‌ها معتقدیم نمی‌توان به این موضوع دلخوش بود اما به عنوان یک موضوع جدی می‌تواند در کنار سایر عوامل برای بازار بسیار مهم و حیاتی باشد و قابل ارزیابی

اما حرف از بودجه شد با انتشار نصف و نیمه برخی از اقلام بودجه به یکی از مهم‌ترین تغییرات فعلی بودجه می‌پردازیم که میتواند داستان‌ها و ماجراهای متفاوتی را برای سال بعد رقم بزند به نظر مهم‌ترین تغییر و رویکرد دولت در بود بودجه فعلی نگاه عمیق به بحث مالیات است و راحت‌تر اگر بخواهیم بگوییم دولت همه جوره روی اخذ مالیات حساب باز کرده قبل از هر چیز نظرمان را بیان کنیم که گرفتن مالیات و عدالت مالیاتی مدینه فاضله هر فعال سالم و درست اقتصادی است
ما بورسی‌ها نیز به واسطه اینکه همیشه در همه ‌اوقات شفاف بوده و مالیات خود را پرداخت کرده‌ایم از این موضوع عدالت مالیاتی استقبال می‌کنیم
اناعملکرد بیش از ۴۰ ساله دولت ها و نگاه انها به موضوع مالیات همیشه متفاوت بوده و همین موضوع باعث می‌شود ۳ مسیر پیش روی ما سهامداران و دولت و بحث مالیات باشد

مسیر اول مسیر خوشبینانه‌ای است که همه به آن امیدوارند و دقیقاً مسیر مالیاتی که همه جای دنیا در حال اجرای آن هستند یعنی مالیات افراد شاغل و کارآفرین و حتی افراد مفید برای جامعه نه اینکه گرفته نشود اما با تخفیف‌ها و بخشودگی‌ها مواجه شده و از آن سو سایر فعالیت‌های کاذب دلالی و موارد از این دست مالیات سنگینی گرفته می‌شود بگذارید کمی راحت‌تر صحبت کنیم از در چنین شرایط و مدلی از مغازه داری که کم اظهاری می‌کند ،پزشکی که کارت دیگری را معرفی می‌کند، طلا فروشی که میگوید زیان می‌دهد، دلال مسکن و خودرویی که پنهان کاری می‌کند، وارد کننده‌ای که آمار غلط در درآمد و سود می‌دهد و … که می‌توان تا صبح به این لیست بلند بالا افراد مختلف که فرار مالیاتی داشته‌اند را اضافه کرد ، در چنین مدلی این افراد باید مالیات واقعی بدهند .
اگر قرار بر این باشد در بودجه جدید وزن اخذ درآمدهای مالیاتی روی دوش کسانی باشند که فرار می‌کردند به نظر اتفاق کاملاً مثبت خوب و منطقیست که در همه جای دنیا نیز با همین شکل و شیوه پیش می‌رود

اما مسیر دوم یاد فیلم قهوه تلخ می‌افتیم که می‌گفت از اونی که یک سکه دارد مالیات می‌گیرید یا از آنی که ۱۰ سکه دارد او می‌گفت بالاخره اون که ۱۰ سکه دارد کسانی دارد و مالیات گرفتن از آن سخت می‌شود سراغ همون یک سکه‌ای می‌رویم…
اگر دولت ادامه مسیر ۴۰ سال گذشته را در اخذ مالیات تکرار کند به نظر وارد مسیر دوم می‌شویم که کارمندان کارگران تولید کنندگان و کسانی که فعالیت شفاف اقتصادی و مالی دارند درسیبل دریافت مالیات قرار گرفته و این افزایش چشمگیر درآمد مالیاتی از آنها جبران می‌شود که بی‌شک یکی از تلخ‌ترین و خطرناک‌ترین اتفاقات برای مردم و اقتصاد است

و مسیر سوم برای ما بورسی‌ها تلخ‌تر از مسیر قبلی است دولتی که دلال و فعال غیر مفید اقتصادی را لای پر قو نگه می‌دارد قطعاً برای افزایش درآمد خود کاری را می‌کند که در این دو سال کرده دوباره دست در جیب شرکت‌ها می‌کند و انواع و اقسام عوارض و مالیات و پرداخت‌های مختلف را از آنها دریافت می‌کند درست به مانند آنچه در موضوع بانک‌ها شاهد بودیم
بسیاری معتقدند جداول بودجه نشان می‌دهد که ۱۴۰۳ دیگر خبری از نرخ خوراک و نرخ گاز و مواردی از این دست نیست و اصلاً دیگر چیزی وجود ندارد که بخواهد بگیرد
دولت هرچه می‌زند دیگر به گوشت نمی‌رسد و به استخوان خورده اما مالیات شاید جای آن را بگیرد که امیدواریم این چنین نباشد…

ولی آنچه از قیافه و فیس فعلی دولت و حتی دولت‌های قبلی برمی‌آید این است که بعید است سراغ نور چشمی و نور دیده‌های اقتصادی خود بروند و دوباره دست آنها تا آرنج در جیب شرکت‌ها خواهد بود اگر به واقع رویه سوم را شاهد باشیم به نظر ماجرای درگیری دولت با بازار سرمایه و شرکت‌ها و به طور کلی سهامدار ادامه خواهد داشت و این چالش بزرگی برای بازار می‌شود امیدواریم هرچه سریع‌تر این موضوع شفاف شده و به اطلاع بازار برسد و مثل دفعات گذشته نباشد البته در پایان ذکر یک نکته دیگر هم ضروری است که گویا بحث دریافت مالیات از نرخ سود سپرده نیز مطرح است که برخی دلیل رشد چشمگیر درآمدهای مالیاتی را این موضوع می‌دانند که روزهای بعد مفصل تر صحبت میکنیم

ساختمانی ها بی رقیب

در نمادهای ساختمانی همچنان اقبال بسیار خوب و روند نوسانی به ساختمانی ها ادامه داشت ساختمانی هایی که همچنان شاهد حضور پول های داغی در معاملاتشان هستند

ثغرب به قیمت های 1200 الی 1250 تومان که مصادف به مقاومت و هدف سهم است نزدیک می شود سهمی که وضعیت خوبی طی این مدت پیدا کرده اما به نظر می رسد سطوح تعادلیش همان قیمت هایی باشد که عنوان شده است سهم بازدهی خوبی طی یک ماه اخیر داشته است

ثاخت با صف خرید سنگین توانست سطوح 420 تومان را در هم شکسته و بار دیکر مهمان قیمت های 460 تومانی خواهد شد این سهم هم اوضاع خوبی داشته و نشانه هایی از ورود پول های قوی بروز می دهد ثاختی که اصلاح بالایی در ساختمانی ها داشته و به قیمت های خوبی رسیده است

ثالوند همچنان با مقاومت 1600 تومانی درگیر است سهم در صورت شکست این سطوح گام دوم رشد قیمتی تا اهداف 1800 الی 2000 تومانی را تجربه می کند اما فعلا ظاهرا پتانسیل لازم برای عبور از این سطوح را ندارد یک اصلاح تا قیمت های 1400 الی 1450 تومانی می تواند ثالوند را جذاب نماید

در بین  ساختمانی ها  ثاخت امروز جالب بود و صف زدند ثاخت را هم در نظر داشته  باشید شنیده می شود یک افزایش سرمایه جدی را دارد و میتواند مورد توجه  باشد

پتروشیمی های اینده دار

در نمادهای پتروشیمی شاهد روند مثبت خوبی بودیم برخی پتروشیمی ها وضعیت مناسبی پیدا کرده و به واسطه انتظار بازار برای تعدیل مثبت سودشان با نوسانات مثبت همراه شده اند

در نوری انتظار برای سود سازی بالا در نیمه دوم سال با توجه به رشد فروش ماهانه این شرکت و گمانه زنی در خصوص سود 2500 الی 3000 تومانی جریان یافته است سهمی که تا قیمت های 16000 الی 18000 تومان تارگت داشته و از قیمت های کف 12500 تومانی حمایت های خوبی شده است

زاگرس سود خود را تعدیل مثبت زد و به نظر می رسد در نیمه دوم سال هم سود سازی خوبی داشته باشد اما با این همه سهم در قیمت های بالایی قرار دارد امسال براورد سود 1200 الی 1300 تومانی برای سهم زده شده که با قیمت های فعلی 12000 تومانی نشان می دهد سهم در قیمت های بالایی قرار داشته و بعید است فعلا رشدی داشته باشد

شاراک در انتظار نتیجه معامله بلوکی خودمی باشد اگر خریداری برای بلوکش پیدا شود که احتمالا از جنس پالایشگاه ها خواهد بود سهم رشد خوبی خواهد کرد در غیر این صورت همچنان انتظار داریم این سهم در قیمت های 2800 الی 3200 تومان به روند نوسانی خود ادامه دهد

قندی ها و گزارش های شیرین

در نمادهای قندی گزارشات و صورت های مالی خوبی از سهام این گروه را شاهد هستیم امری که نشان می دهد قندی ها با تحولات خوبی در سود سازی همراه شده اند

در این گروه قمرو با جهش فروش 3 ماهه همراه و شنیده می شود صورت های مالی خوبی در پیش دارد امسال براورد سود 220 تومانی و ارزش ذاتی 1200 الی 1400 تومانی در سهم می شود قمروی که از دید تکنیکالی کف قیمتی 900 تومانی را تاچ و در واکنشی مثبت با تغییر روند همراه شد

قشیر با صف خرید خوبی همراه شد شنیده می شود این شرکت در جذب چغندر قند بسیار خوب عمل کرده و امسال با رشد تولید همراه می شود سهم در حال شکست قیمت های مقاومتی 860 تومانی بوده و در صورت تثبیت در سطوح بالای 860 تومان مهمان قیمت های 900 الی 920 تومانی می شود

قزوین هم روندش نوسانی مثبت بود و در حال تثبیت در قیمت های بالای 760 تومان است ارام ارام انتظار داریم سهم به سمت سطوح بالای 800 تومان برود سهمی که به زودی با گزارش های مثبت خود توان رشد قیمتی میان مدتی خوبی را در گروه پیدا خواهد کرد

پیشروی قطعه سازان

در نمادهای قطعه سازان شاهد روند نوسانی خوبی هستیم و این روند کماکان ادامه دارد به نظر می رسد بازار انتظارات بالایی از سهام این گروه پیدا کرده است

در این گروه خمهر درست تا سطوح نزدیک 320 تومان پیشروی و سپس با افزایش عرضه ها متعادل شد این سهم وضعیت نوسانی خوبی با کف قیمتی 280 و مقاومت 320 تومانی داشته و می توان از نوسانات خوب سهم استفاده کرد

خکار هم رشد خوبی را در صورت های مالی زیر مجموعه خود شاهد بود امسال سود سازی شرکت به خصوص در نیمه دوم سال متحول شده واثرات خوبی بر این سهم قطعه ساز خواهد داشت خکاری که شایعات سود 80 تا 90 تومانی برای امسال و سود 120 تومانی برای سال اینده داشته و یکی از پایینترین نسبت های پی بر ای فوروارد را در گروهش دارد

ختور به مقاومت 460 تومانی نزدیک شده است در صورت شکسته شدن این سطوح سهم تا قیمت های 500 الی 520 تومانجای رشد خواهد داشت ختوری که اوضاع و احوال بنیادی خوبی داشته و امسال سود سازی مناسبی دارد سهم فعلا در رنج قیمتی 420 الی 460 تومان در نوسان بوده و رشد بیشترش منوط به شکسته شدن سد قیمتی 420 تومانی است

چهارگوشه بازار

صبا فولاد همچنان بالا می رود روند حمایتی سهم سبب شده تا سهم فاصله نزدیک 50 درصدی با قیمت حق تقدمش بگیرد به نظر می رسد این حمایت به دلیل جذاب شدن خرید حق تقدم ها شکل گرفته باشد صبا فولادی که به نظر می رسد تا پایان پذیره نویسی حق تقدم ها روند حمایتیش ادامه دار باشد

پگاه اصفهان دو روزی است صف خرید است شنیده می شود تحولات خوبی در سهم شکل گرفته و به نظر می رسد این سهم با وضعیت خوبی از نظر بنیادی و سود سازی همراه باشد همچنین شنیده می شود شرکت به زودی شاهد عرضه بلوک سهامش نیز خواهد بود غشصفهایی که تا قیمت های 1700 الی 1800 تومان فعلا جای رشد دارد و تارگت میان مدتی 2000 تومانی داده می شود

فسازان که با شایعات سود 150 تومانی همراه است در قیمت های خوبی قرار گرفته است ارزش ذاتی سهم سطوح 800 الی 900 تومان و سهم در قیمت های 700 تومانی جذاب است سهمی که شاهد راه اندازی کوره های جدید و افزایش ظرفیت تولید بوده سود سازی نیمه دوم سالش به واسطه رشد تولید بیشتر هم خواهد شد

فولادی ها این  روزها  بیشتر مورد توجه هستند  . شاید فصبا را بشود  با دید بلند مدت  پیشنهاد داد ولی با دید کوتاه مدت تر خود فولاد  فخوز کاوه  بد نیستند و باز بین این  گزینه ها  فولا  فخوز جالب اند  . انصافا  فولاد در زیرمجموعه ها  عالی عمل کرده است  فقط در چند شرکت 8 همت سود داشت و یعنی میتوان مجموعا بدون  سنگ آهنی ها  20 همت  سود  غیرعملیاتی داشته  باش  . به نظر تلفیقی فولا  را نباید دست کم گرفت  . فخوز هم  با این مارکت جذاب است

گروه  سیمان این روزها  شرایط خاصی را دارد سکرمان خوب است و در مورد سهگمت هم مفصل صحبت کریم. به نظر هگمتان  یکی از بهترین انهاست دقت کنید در 9ماهه 7783 ریال سود محقق کرده است
در 6ماهه نیز خوب بود 3676 میلیارد ریال سود عملیاتی و 3542 میلیارد ریال سود خالص دارد و به ازای هر سهم در 6ماهه 4861 ریال سود محقق کرده
در 9ماهه سود عملیاتی 5906 و سود خالص 5672 میلیارد ریال است و بخشی از سود نیز غیرعملیاتی است و 12ماهه محقق می شود . در سوی دیگر صنايع سيمان نهاوند از زیرمجموعه های  سهگمت 2133 میلیارد ریال بوده است کل سود سال قبل 1406 میلیارد ریال بوده است . به نظر هگمتان  به  1100 تومان  سود میرسد

سغرب هم گزارش های جالبی را دارد  سغرب در مهرماه حدود ۹۰ میلیارد تومان فروش گزارش کرد که ۶% بیشتر از میانگین فروش شش ماه گذشته بود. در بازه فصلی نیز عملکرد خوبی داشت و در بهار 210 و در تابستان 200 تومان سود برای هر سهم محقق کرد. این شرکت علی رغم رشد درآمد خوبی که در 7ماهه داشته، سهم نوسان قیمتی خاصی را تجربه نکرده و در حالی از هم گروهی های خود بازدهی کمتری داشته که تقریبا حوالی پیک اردیبهشت امسال در حال نوسان است. با در نظر داشتن eps حدود 600 تومانی برای پایان امسال و با حفظ محدوده های فعلی در ریزش های اخیر، گزینه خوبی برای واچلیست است. ساروم  را هم در نظر بگیرید با دید کمی کم  ریسک تر عمل کردن سغدیر سفارس و یا  ساوه و سابیک هم  جذاب هستند

در گروه لاستیک پاسا هم خوب عمل کرده است  پاسا در ادامه روند رو به رشد فروش ماهانه، در مهرماه به درآمد فروش 197 میلیارد تومانی رسید که 6% بیشتر از میانگین فروش ماه‌های قبل بود و جمع فروش ۷ماهه شرکت را به 1316 میلیارد تومان رساند. پاسا در حالی در دوره ششماهه امسال 108 تومان به ازای هر سهم محقق کرد که برای پایان امسال شرکت eps حدود 250 تومانی برآورد می شود. سهمی که به نظر به سمت مقاومت 1900 تومانی در حرکت است و در صورت عبور می‌توان به ادامه رشد قیمتی امیدوار بود.

پارتا هم خوب است گزارش های واقعا خوبی را در زیرمجموعه ها می زد در سوی دیگر پکرمان هم  فضای خوبی را دارد با دید کمی صبر می شود  سراغ  پکویر هم  رفت ولی اگر اهل نوسان هستید  پیزد و پارتا خاص ترین ها هستند در پیزد در گزارش تلفیقی 6ماهه حسابرسی شده 2166 میلیارد ریال سود خالص تلفیقی داشت یعنی رسیدن  به  500 میلیارد تومان  سود  تلفیقی سخت نیست و این  یعنی پی به ای 5  به نظر پیزد هم  بعد از اصلاح  میتواند جالب باشد  . در کنار پارتا  با دید نوسان  قرار میگیرد  .

اگر دنبال  سهم خاص هستید چکاپا نوسان خاصی را دارد  چکاپا که هم ماهانه خوبی داشته و در بازه فصلی سود خوبی شناسایی کرده، در روز گذشته با استقبال خوب بازار همراه شد. با توجه به نمودار سهم قیمت حوالی۳۶۰ تومان نماد را می توان هدف سهم در نظر گرفت.
شرکت در ۹ ماهه ۱۷۶ ریال به ازا هر سهم سود ساخته که خوشبینانه سود سال منتهی به آذر چکاپا را میتوان ۴۰۰ ریال در نظر گرفت که pe سهم را در قیمت های فعلی ۷ واحد کاهش می دهد و به رقم ۷ میرساند. در نتیجه بررسی سهم به عنوان یک سهم نوسانی خالی از لطف نیست.

در گروه غذایی از نظر بنیادی تقریبا غشصفها  بنیادی ترین عضو گروه است  غشصفا دیروز حجم خوبی داشت که در نتیجه آن تغییر روند نزولی سهم دور از انتظار نیست. شرکت در فصل دوم ۵۵۸ ریال سود ساخت و این در حالی است که در فصل اول به سود ۴۵۸ ریالی رسیده. غشصفا احتمالا امسال به سود ۲۱۰۰ ریالی می رسد که کمی pe نماد را بهبود می دهد. سهم با هدف بعدی خود حدود ۱۰ درصد فاصله دارد که با توجه به روند فعلی میتواند به آن سطوح قیمتی هم برسد.

غزر در قیمت های 2900 3000 ریال با توجه به گزارشی که دارد میتواند جالب و مورد توجه  باشد . در سوی دیگر غبشهر هم  دیروز خوب معامله  شد و غپاک هم  خبرهای قوی تر از تجدید را به زودی میگیرد که مجوز خواهد گرفت و رشد سود  زیرمجموعه ها را دارد  . دراین گروه سراغ  یک گزینه خاص بنیادی هم  می رویم  و آن  عالیس است  افزایش سرمایه 200% در  عالیس از انباشته را  شاهدیم و میتواند جالب توجه  باشد  .

بالبیر این روزها گزارش خاصی ندارد ولی با شایعات متعدد پیش می رود طی 2 ماه اخیر رشد خوبی را تجربه کرده است و در نزدیکی محدوده مقاومتی قرار دارد.البته با توجه به شایعه تجدید ارزیابی ، می تواند مجددا مورد توجه بازار قرار بگیرد.

بازار در خودرویی ها شرایط خوبی را دارد  . دراین گروه خبهمن بازهم در گزارش ها خوب عمل کرده است بهمن موتور از زیرمجموعه های  خبهمن در 6ماهه به سود 25125 میلیارد ریالی رسیده است دقت کنید  نزدیک  به  10 همت  سود تلفیقی خبهمن می تواند  باشد و این  یعنی سهم  قابلیت های رشد خوبی را دارد و خبهمن  را بیشتر زیرنظر بگیرید در سوی دیگر در این گروه خودرو خساپا نیز بهتر معامله می شوند و قابلیت های خاص تری دارند

گزارش سود  زیرمجموعه ها  منتشر می شود و مثلا در سمند اوضاع خوب است سرمايه گذاري سمند در 6ماهه به سود 6958 میلیارد ریالی رسیده است به نظر کم کم  اوضاع  میتواند  بهتر شود و لیدر این گروه خساپا خواهد بود که گفته می شود  خکرمان  بلوک های این سهم  را میخرد

گروه بانک شرایط خاصی را دارد شاید در این گروه نیز باید  سراغ کوچکترها  برویم مثلا وگردش با دید نوسان و یا وسینا همینطور که البته وسینا بنیادی هم  هست  وسینا در 6ماهه تلفیقی 552 ریال سود شناسایی کرده و در سود اصلی این عدد 363 ریال بود به نظر وسینا واقعا  مارکت جالب و جذابی دارد

در گروه پتروشیمی گویا یک فرمول جدید  در راه است . در بین پتروشیمی ها  گزارش زاگرس خاص بود سهم در 6ماهه به 4716 ریال رسیده بود و در گزارش حسابرسی شده به عدد 6514 ریال رسیده است این  یعنی قابلیت های افزایش سود را دارد که ناشی از اعمال همین فرمول است   . در سوی دیگر شصفها هم در بین پتروشیمی های پر ریسک گزینه خاص و خوبی است  . شیران هم  شرایط خوبی را دارد .  دنبال  گزینه کم  ریسک می گردید خود  پارسان  یا پردیس جالب اند  .

کسرا و کفرا امروز هردو جالب بودند . در این سهم نیز گزارش سود  زیرمجموعه ها را داریم و باید  منتشر شود و میواند مورد توجه  باشد ولی با دیدن وسان کسرا بد نیست کفرا  زمزمه  یک  معدن طلا و شرکت این چنین است که مارکت این شرکت  بیش از خود کفرا می شود و میتواند  جالب توجه  باشد . به نظر کسرا و کفرا را هردو زیرنظر داشته  باشید

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم