جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز یکشنبه 7آبان 1402

گزارش بازارامروز یکشنبه 7آبان 1402

نوید خاندوزی
اکتبر 29, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز یکشنبه 7آبان 1402 

دل خسته و امیدوار … 

بازار امروز خسته و کتک خورده از شرایط به اندک امید ایجاد شده در دل بازار دلخوش کرده بود و پیش می رفت … البته به مثبت های یکروزه نمی شود دل بست ولی هرچه بود از دیروز و آن فشار فروش عجیب بهتر بود. امروز همه ای همسایه ها یاری کردند تا بازار شوهرداری کند و کمی وضعیت مثبت بود . البته  باید اذعان داشت که ثبات و ماندن در مثبت فعلی تنها با جریان حمایت های این چنینی کافی نیست و جریان خبری و پول قوی میخواهد  …

بازار امروز را در حالی آغاز کردیم که شاید بتوان گفت چهار دلیل واضح و روشن برای برگشت بازار وجود داشت که می‌تواند فضای منطقی‌تری را برای روزهای آتی رقم بزند سعی می‌کنیم امروز در مورد این چهار دلیل صحبت‌های بیشتری را داشته باشیم اما در هر صورت بازار امروز به واسطه آرامش نسبی در حوزه سیاسی و همچنین تصمیماتی که از گوشه و کنار شنیده می‌شد فضای بهتری را داشت .

شاید اولین و مهم‌ترین عاملی که بازار امروز را در فضای بهتر و به طور کلی روزهای آینده را امیدوارانه‌تر پیش می‌برد شرایط بنیادی و تکنیکالی بازار باشد. پی به‌ای بازار به نقاط تاریخی نزدیک شده، ارزش دلاری بازار در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده، پی به اس بازار در نقاط حداقلی قرار دارد. پی به ای فوروارد بازار در برخی از سهم‌ها به زیر ۵ رسیده .از سوی دیگر در نگاه تکنیکالیست‌ها نیز حمایت محکم یک میلیون و ۹۳۰ را داریم که چند باری به آن واکنش نشان داده و به طور کلی یکی از عواملی که باعث می‌شود در حال حاضر از نظر بنیادی و تکنیکالی بازار در نقاط جالب جذاب و آماده به رشد قرار داشته و این خود یکی از عوامل مهم چهارگانه است …  برای توجه بیشتر به بازار و احتمال برگشت آن …

عامل دوم آرامش نسبی سیاسی است که از دیروز حاکم شده و دوباره بحث‌ها بر سر تبادل اسرا و صلح موقت و این موارد جدی‌تر شده است و از همه مهم‌تر اینکه طرف مقابل هم نقش ایران را در حد کمک مالی و این موارد ذکر کرد و تا حدودی توانست جو را آرام‌تر کند.معتقدیم هر چه زمان  بگذرد بازار این ریسک را بیشتر شناخته و اثر ان کمتر می شود
عامل سوم به اخبار صنایع و جو دلار باز می‌گردد که بالای ۵۲ قرار گرفته و یکی از دلخوشی‌های فعلی بازار است که به زودی با تغییر برخی سیاست‌ها شرایط هم تغییر می‌کند البته در مورد این موضوع خبرهای ریز و درشت از صنایع و نرخ تسعیر بانک‌ها ،تجدید ارزیابی، گزارش‌ها و مواردی از این دست هم موثرند حتی خبری که به نظر لابلای اخبار گم شد زمزمه یک برنامه بلند مدت برای عوامل ریسک‌های موثر در بازار بود که از گروه پالایش و پتروشیمی و عوارض و همه این موارد را در بر می‌گرفت که اتفاقا خبرخوبی برای بازار است

اما عامل چهارم که از دید ما در حال حاضر مهم‌ترین و حیاتی‌ترین عامل برای نجات بازار است سلسله اقداماتی است که باید صورت گیرد تا فضا تغییر کند بیماری را در نظر بگیرید که رو به موت روی تخت افتاده و باید احیا شود قطعاً استفاده از نفس مصنوعی و اکسیژن و شوک اولین و حیاتی‌ترین کارهاست و البته قبل از آن یک تیم پزشکی که نقش احیا را دارند سریعاً تشکیل شده و بالای سر او حاضر می‌شوند .اگر در حال حاضر آن بیمار رو به موت را بازار بدانیم دو چیز برای او حیاتی است

اول این تیم بحران است که باید در سریع‌ترین زمان ممکن مهم‌ترین و بهترین تصمیمات را گرفته و او را برگردانند دیروز هم عرض کردیم تا وقتی مسئولان و سیاستگذاران نپذیرند که بحران وجود دارد تشکیل چنین تیمی سخت خواهد شد که امیدواریم این روزها اهمیت این ماجرا درک شده و این تیم سریع‌تر به داد بازار برسد

اما اتفاق دوم که باید رخ دهد و این احیا صورت گیرد شوک به این بیمار است این شوک همراه با اکسیژن در حال حاضر فقط و فقط خود را در قالب جریان‌های نقدی و خریدها و تصمیمات مهم عملیاتی و موثر در بازار نشان می‌دهد اینکه صندوق های تثبیت و توسعه، حقوقی‌ها و یا نهادهای عمومی بزرگ، صندوق‌های فیکس و یا هر ارکان دیگری درصدد تزریق پول به بازار بر بیاید در شرایط حال حاضر نقش آن اکسیژن و شوکی را دارد که برای این بیمار نیاز است به نظر عامل چهارم بیش از سه عامل دیگر باید جدی گرفته شود و امروز خبرهای نصف و نیمه‌ای در همین موضوع وجود داشت که هنوز نرسیده ولی میرسد

اگر به خاطر داشته باشید عین این اتفاقات در آبان سال گذشته نیز تکرار شد و ما شاهد برگشت اولیه اعتماد به بازار و حرکت موقت آن بودیم و سپس اخبار و اتفاقات و ارزندگی به کمک بازار آمد و مسیر رشد را ادامه دار کرد شنیده می شود این بارهم  تغییر ضریب ریسک و ارزش تضمین ها ، خرید فیکس ها در بازار و انتشار گسترده اوراق تبعی در دستور کار قرار دارد  . بازهم میگوییم جریان های خبری مثل انچه در ذوب رخ داد یا شپنا برای بازار نیاز است  .

البته که معتقدیم این بار بازار کار سخت‌تری را دارد در عین اینکه قیمت‌ها در نقاط بسیار جذابی هستند کار بازار سخت است چرا چون آن زمین و بستری که باید اعتماد و انگیزه روی آن سوار شود وشرایط را بهبود بخشد قبل‌تر با تصمیمات و اتفاقات از سوی دولت ویران شده و اصلاً یکی از دلایل مهم رفتار و واکنش این چنینی بازار به تحولات همین است که سهامداران هیچ امیدی به نهادهای ناظر و سیاستگذار و دولت ندارند و با کوچک‌ترین بحرانی حال و هوای آنها به هم ریخته و به فکر فروش سهم می‌افتند این سلسله رفتار مخرب دولت طی این مدت باعث بروز چنین حالتی در بازار شده که از کوچک‌ترین ریسکی آسیب‌پذیر است و آسیب می‌بیند

و در پایان در مورد بازار و تحولات اخیرو شرایط پیش رو …

به هر حال بازار را امروز در شرایطی تمام کردیم که اگر از جایگاه تماشاچی ها به  چند روز گذشته نگاه کنیم می بینیم بالاخره آن اتفاقی که بسیاری منتظرش بودند رخ داد تا خیالشان راحت شود که بیخودی نقد نبوده و منتظر نبوده اند و حداقل باعث شد برخی از ابهام و فضای غبار آلودی که مدام ترسیم می‌کردند  کمی فاصله بگرند.
در مورد تحولات و رخدادهای سیاسی و موضوع جنگ، چند نکته را عرض کنیم یکی از مهمترین ترس‌های بازار در شرایط فعلی این است که از کشیده شدن جنگ و کشیده شدن پای ایران به جنگ واهمه دارد از همین رو با هر آن چیزی که چنین موضوعی را کمی دامن بزند می‌ترسد و پا پس می‌کشد که انصافاً ترس درست و ریسک بزرگی است حالا کار نداریم برخی جو زده‌های داخلی هم به این موضوع دامن می‌زنند اما به نظر موضع رهبری در مورد این موضوع در دفعات گذشته به خوبی نشان می‌دهد که قرار نیست چنین اتفاقی رخ دهد منتها این موضوع زمانی برای بازار مسجل می‌شود که به عینه ببیند و این با چیزی جز گذر زمان به دست نمی‌آید.

یعنی با گذر زمان و اتفاقات رخ داده و ریختن ترس سهامداران از رویدادهای سیاسی و عدم وقوع اتفاق ناگوار باعث خواهد شد این ریسک آرام آرام از سر بازار برداشته شده و فضای منطقی در بازار شکل بگیرد اما همین گذر زمان باز هم پدر ناجوری از بازار در می‌آورد که امیدواریم سریعتر سپری شود

این گذر زمان را از نظر بنیادی و تکنیکالی هم می‌توان در چهره بازار دید از نظر تکنیکالی بسیاری معتقدند شاخص در محدوده 1930 و 1920  قرار گرفته و ترمز ریزش آن کشیده شده و در جا می‌زند و کف سازی خواهد کرد و سپس آرام آرام مسیر بهتری را پیش خواهد گرفت از نظر بنیادی نیز بسیاری معتقدند فنر بازار جمع می‌شود و دو عامل یعنی افزایش نرخ ارز و تحرکات ارزی و همچنین خرید پرحجم حقوقی‌ها عاملی برای حرکت بازار خواهد شد.

و یک بار دیگر در پایان تکرار می‌کنیم که آنچه در نهایت بازار را حمایت و هدایت خواهد کرد چیزی جز جریان ارزندگی نیست و نقدینگی هم به دنبال این جریان راهی بازار می‌شود وقتی این روزها گزارش‌های ماهانه و یا میان دوره‌ای را می‌خوانیم تقریباً تمامی مؤلفه‌های بازار اعم از پی به‌ای تی تی ام، پی به اس بازار، ارزش دلاری و موارد دیگر همه و همه نشان می‌دهد در نقطه ویژه و مهمی از این ارزندگی قرار داریم که دیر یا زود قیمت‌ها به آن واکنش نشان داده و جریان نقدینگی راهی بازار می‌شود

در این شرایط است که به نظر شرکت‌ها و صنایعی که جریان قوی‌تری از ارزندگی و افت قیمت را داشته‌اند می‌توانند در برگشت‌ها محکم‌تر و قوی‌تر ظاهر شوند و احساس می‌کنیم این موضوع خیلی دور نیست همیشه آبان به زمانی برای مستی اسب‌ها تبدیل شده که بتوانند خود را برای یک رالی تمام عیار آماده کنند… امیدواریم اینطور باشد

ساختمانی های سلبریتی

در نمادهای ساختمانی شاهد روند مثبت خوبی بودیم همچنان بازار به نمادهای ساختمانی دید خوبی داشته و معاملات ساختمانی ها رونق دارد

در این گروه ثرود با روند صعودی خوبی همراه و بار دیگر مهمان صف خرید 7 درصدی شد این سهم ساختمانی تا سطوح 1450 فعلا جای صعود دارد ثرودی که این روزها خریداران خوبی پیدا کرده و از طرف دیگر وضعیت تکنیکالی بسیار عالی دارد

در ثبهساز گزارش عملکرد مهر ماه عالی بود سهم تا اینجا سهمی 50 تومان سود ساخته است و امسال راحت 60 تومان سود خواهد داشت سهم در صورت تثبیت در سطوح 260 تومان فعلی بار دیگر به سمت قیمت های 320 الی 360 تومان نوسان مثبت خواهد داشت

ثتران به سمت قیمت های 760 تومان برگشت زد عبور از این مقاومت سهم را به قیمت های بالای 800 تومان خواهد برد بازار در این سهم انتظار تعیین و تکلیف رای دادگاه را دارد و اگر رای دادگاه به نفع سهم صادر شود ثتران جای رشد قیمتی میان مدتی بسیار خوبی داشته و دارایی ارزشمندی به شرکت باز خواهد گشت

دارویی های مستعد

در نمادهای دارویی هم وضعیت مثبتی را شاهد بودیم در این گروه به نظر می رسد سهام بنیادی که اصلاح بالایی داشته اند مورد اقبال واقع شده اند

در دکوثر سهم به قیمت های بالای 1000 تومان برگشت زد امسال سهم بالای 200 تومان سود و ارزش ذاتی 1250 الی 1400 تومانی دارد فعلا سهم به سمت قیمت های 1100 و در صورت شکسته شدن این سطوح هدف 1200 الی 1250 تومان خواهد داشت

دلقما هم نوسانات بسیار خوبی در رنج قیمتی 280 الی 320 تومانی می دهد این سهم دارویی اوضاع و احوال خوبی داشته و روند نوسانی مناسبی دارد به خصوص این که به واسطه جهش نرخ های فروش انتی بیوتیکش وضعیت بنیادی و سود سازی سهم نیز تغییرات جدی داشته است

کی بی سی خریدش در قیمت های 1800 و فروشش در سطوح 2000 الی 2200 تومان مناسب است سهم تحولات خوبی دارد و قرار است نمایندگی چند شرکت دارویی خارجی و واردات برخی واکسن های خاص و اسپری های دارویی را داشته باشد سهمی که این روزها حمایت خوبی را تجربه می کند

در بین دارویی ها دپارس و دفارا  شرایط خوبی دارند . دسبحان را هم  زیرنظر بگیرید یکی از سهم های جالب بازار می شود  که از بنیادی های گروه است، آهسته و پیوسته به رشد درآمد ماهانه خود ادامه داده و با فروش 204 میلیارد تومانی، 0.7 درصد بیشتر از ماه قبل و 22 درصد بیشتر از میانگین 6 ماهه فروخت و این رشد فروش ناشی از افرایش نرخ محصول اصلی (قرص و دراژه) اتفاق افتاده ولی تعداد فروش افزایشی نبوده است
از طرفی شرکت در 7 ماهه به فروش 1207 میلیارد تومانی رسیده که تقریبا 2 برابر مدت مشابه قبل است و که جذابیت دسبحان را بیشتر میکند.
شرکت احتمالا امسال به سود 160 تومانی به ازا هر سهم خواهد رسید که در این حالت pe در به قیمت های فعلی، 2 واحد بهبود میابد و به رقم 4 میرسد. به لحاظ نموداری، قیمت 650 تومان میتواند سطح قیمتی خوبی برای دسبحان محسوب شود.

خودرویی و برگشت از کف

خودرویی که اصلاح قیمتی عمیقی داشته اند حالا وضعیت بهتری را در بازار امروز شاهد بودند خودرویی هایی که در کف های قیمتی تاریخی قرار دارند

امروز خاور و خزامیا هردو خوب بودند  .خزامیا این ماه هم فروش پایینی داشته است. شرکت در مهر ماه 938 میلیارد تومان فروش گزارش کرده که 58 درصد کمتر از شهریور است و در مقایسه با میانگین ماههای گذشته 45 درصد کاهش نشان می دهد. زامیاد در مهر ماه 4125 دستگاه محصول تولید کرده و 1304 دستگاه بفروش رسانده است. مقدار تولید این ماه 1 درصد و مقدار فروش 68 درصد کمتر از شهریور ماه است. شرکت در ماههای گذشته بدلیل مسئلۀ استاندارد و شماره گذاری فروش اندکی داشت که در شهریور خبر از رفع آن و افزایش فروش رسید. اما در این ماه دوباره شاهد فروش بسیار کمتر از تولید هستیم. از لحاظ نموداری نیز سهم در شرایط نزولی بازار حمایت نشد و گزارشات کمتر از انتظار نیز محرک شدت گرفتن عرضه ها شد و در یکماه اخیر حدود 24% افت قیمتی داشته است.

گروه خودرو  نیز فاز جالبی را دارد خبرها از تعدیل سود در خمحرکه جدی تر شده است  طی دو افزایش نرخ محصولات  یک  بار مبلغ 342،710 میلیون ریال در میزان فروش و سود شرکت تاثیر داشته است و باردیگر مبلغ 654،305میلیون ریال در سود موثر بوده و 100  میلیاارد تومان سود  را افزایش داده است  به نظر خبرخوبی برای خمحرکه است ولی در کل خکار خزر خموتور را  با این گزارش ها  جذاب و جالب می بینیم  .

در خاور سهم با جهش قیمتی 7 درصدی تا استانه صف خرید پیشروی کرد سهمی که اصلاح قیمتی بالایی داشته و افت فروش های ماهانه سبب شده تا انتظارات اتی از سود سازی سهم کاهش یابد خاوری که تا قیمت های 360 تومان به شرط تثبیت در قیمت های بالای 320 تومان جای صعود خواهد داشت

خودرو 220 الی 225 تومان کف تاریخی سهم محسوب می شود خودرویی که تا همین اواخر به واسطه خرید بلوک سهامش توط گروه بهمن و قبضه مدیریتی در پیش رو توسط کروز با اقبال تا سطوح 300 تومان پیش رفت و حالا به کف قیمتی قوی رسیده است سهم توان برگشت به سطوح 240 الی 260 تومان را خواهد داشت

خبهمن بعید است از قیمت های 160 تومان بیشتر افت داشته باشد خبهمن به قیمت های سال های اخیرش برگشته است سهمی که رشد خوبی تا سطوح 260 تومان داشت و حالا با اصلاحات مکرر به قیمت های نازلی رسیده است سهم در انتظار یک خبر مثبت برای جبران این افت قیمتی خود می باشد

دست پر سیمانی ها

در نمادهای سیمانی جو تجدید ارزیابی و سود سازی بالا در برخی سهام این گروه توامان شده و سبب شکل گیری روند مثبت قوی در سهام این گروه شده است

در گروه  سیمان  گزارش برخی شرکت ها خوب است  سخوز یکی از انها بود که 11001200 تومان  سود  را جدی میکند و گزارش 6ماهه و ماهانه خوبی زد  . در سوی دیگر ستران هم  به جای خوبی رسیده و اصلاح اساسی داشته و گزارش خوبی زد مهر خوبی داشت همچنان در این گروه  ساوه سابیک  سکرما  ساروم را هم  گزینه های خوبی و قوی در بازار میدانیم  .

در سبهان خبرهای افزایش سرمایه سنگینی از تجدید ارزیابی به گوش می رسد مضافا این که امسال سهم سود 1800 الی 2000 تومانی دارد سهم به قیمت های 11000 تومان رسیده است و اگر به نوسانات مثبت خود ادامه دهد هدف نهایی 12000 الی 12500 تومان را هم به راحتی تاچ خواهد کرد

سابیک را بیاد بیشتر بررسی کرد امسال سهم نزدیک 500 تومان سود خواهد داشت کف قیمتی 2000 تومانی در سهم بسته شده است سهمی که با این سود حداقل ارزش ذاتی 2500 الی 3000 تومانی داشته و موقعیت بسیار خوبی از نظر بنیادی دارد

سشرق نوسانات ارامی دارد سهم تحولات بسیار خوبی به خصوص از ناحیه سیمان سفید شرق را تجریه میکند این سهم به نظر می رسد در انتظار فعال شدن محرکی برای عبور از سد قیمتی 1450 تومان و رشد به سمت سطوح قیمتی 1600 تومان می باشد

چهارگوشه بازار

حفاری امروز صف خرید خوبی را تجربه کرد سهمی که به واسطه وضعیت بنیادی عالی خود مورد اقبال خاص بازار واقع شده است سهم به سمت قیمت های 650 تومان پیش خواهد رفت امسال سهم 150 تومان سود و با پی بر ای 5 حداقل 750 تومان ارزش ذاتی دارد سهمی که تحولات بنیادی اساسی و بسیار قوی داشته است

خبرهای قوی در خصوص قرار گرفتن کارشناسان تجدید ارزیابی در شرکت ذوب اهن به منظور تخمین ارزش زمین های شرکت سبب شده تا این سهم صف خرید شده و با روند مثبت به سمت قیمت های 360 تومان حرکت نماید ذوبی که رقم تجدیدش از زمین ها حدود 300 درصد بوده و وضعیت بنیادی خوبی ندارد اما پتانسیل تجدید ارزیابی سبب توجه به سهم شده است

به نظر در بین شرکت ها گزارش حسینا خوب بود حسینا در مهر 3310 میلیارد ریال فروخت
شهریور خاصی زد و 3947 میلیترد ریال فروش ودرامد داشت در مرداد کمی افت کرد و 2489 میلیارد ریال بود
7 ماهه به فروش 18544 میلیاردریالی رسیده و کل سال قبل شرکت 16311 میلیارد ریال بود حتاید هم دراین گروه بد نیست و میتواند زیرنظر باشد

در بین  سهم های خاص نوسانی شتوک خاص بود  . شتوکا پس از عملکرد خوب فروش ماهانه طی شش ماهه ابتدایی سال، در تابستان موفق به شناسایی سود ۶۵ تومانی به ازای هر سهم شد، رقمی که در بهار ۳۹ تومان گزارش شده بود. سهمی که تحقق سود هر سهم ۲۵۰-۳۰۰ تومان در پایان امسال برایش مورد انتظار است و با توجه به اصلاح شدید قیمتی، مستعد یک رشد کوتاه مدت می باشد. به نظر خرید سهم در محدوده ۱۹۰۰ تومان و حتی پایین تر، می‌تواند جذاب باشد.

کلرهم  شرایط خوبی را دارد و بد نیست  زیرنظر باشد کلر علیرغم افتی که در شهریور داشت، مهرماه با رشد همراه شد و مبلغ فروش ۱۰۰ میلیارد تومانی را گزارش کرد. شرکتی که در تابستان توانست ۱۷۲ تومان سود به ازای هر سهم شناسایی کند به نسبت بهار با رشد ۲۵% همراه شد. تحقق سود ۷۰۰ تومانی به ازای هر سهم برای امسال کلر دور از ذهن نیست‌. سهمی که با انتظار رشد سود آوری و بهبود نسبت p/e در کنار دو هدف قیمتی ۴۵۰۰ و ۴۷۵۰ تومانی، به گزینه ای جذاب تبدیل شده که بد نیست زیر نظر باشد.

در بین  لیزینگی ها ولساپا امروز مثبت های خوبی داشت  و شایعه  فروش زمین جدی تر شده است ولساپا در مهر 73 میلیارد تومان درآمد کسب کرده که نسبت به ماه قبل 26% و نسبت به میانگین درآمد ماه های قبل 11% کاهش داشته. همچنین هزینه مالی محقق شده طی مهر 58 میلیارد تومان بوده است. شرکت مجددا مزایده فروش ملک عظیمیه کرج را برگزار خواهد کرد و نتیجه آن می تواند بسیار تاثیر مهمی بر روند معاملات داشته باشد. خود شرکت پیش بینی سود 600 میلیارد تومانی از محل فروش این ملک را تخمین زده است که بعنوان سود غیر عملیاتی می تواند سود امسال سهم را بالا ببرد. با فرض فروش ملک، سود سال جاری ولساپا حدود 50 تومان به ازای هر سهم می شود که با قیمتهای فعلی سهم p/e منتهی به اسفند به زیر 3 می رسد که جذابیت معاملاتی میان مدت سهم را افزایش می دهد.

یکی از سهم های خوب گروه لاستیک  به نظر پکرمان است که جای خوبی قرار گرفته است گزارش مهرماه شرکت خوب بود.میزان فروش شرکت در مهرماه 872 میلیارد تومان بوده که به ترتیب نسبت به شهریور و میانگین ماه های گذشته ،35 و 20 درصد افزایش داشته است.میزان فروش شرکت از ابتدای سال مالی 5236 میلیارد تومان می باشد.بیشترین میزان فروش شرکت در مهرماه مربوط به تایر رادیال بوده (471 میلیارد تومان) و 16 میلیارد تومان نیز درآمد صادراتی داشته است.در حداکثر حالت خود می تواند 650 تا 700 تومان سود محقق کند .به تازگی و در 1402/07/24 مجوز افزایش نرخ 20 درصدی برای تایرهای کشاورزی و راهسازی و سواری دریافت نموده است. از منظر تکنیکال سهم برای رشد نیاز به عبور از مقاومت 3200 تومانی دارد.

در مورد تک خبرهای بانکی حمایت خوبی از تجارت و ملت  شد . زمزمه هایی مطرح  شده است  که نرخ تسعیر بانک ها از 23 به  29  افزایش داشته است و گفته میشود در یورو  نیز این عدد  31 هزار تومان است هنوز مشخص نیست ولی به نظر میتواند در وبملت موثر است  امروز منفی وتجارت  ونوین وبملت  برای خرید یک پله ای بد نیست و میتواند مورد  توجه  سهامداران  در منفی ها  باشد  .

در بین  سرمایه گذاری ها  شستا و تاپیکو  شرایط خوبی دارند غدیرهم خبر تضمینش جالب است  . وسپه  را نیز توصیه میکنیم  با دید ریسک کم در نظر داشته  باشید  . وسپه در مهر124 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته و تا مهر ۲۱,۰۵۱,۳۳۹ میلیون ریال سود مجمع محقق کرده است

در بین تک سهم ها حواستان به چدن باشد  شرایط خوبی دارد هم  فسازان خوب بوده و هم چدن واقعا خوب ظاهر شده است  گزارش اخیر چدن هم عالی بود چدن شهریور و مهر خوبی زد
سهم در تیر 1063 میلبارد ریال بوده و مرداد به 1193 میلیارد ریال رسید
در شهریور این عدد 1475 و مهر 1706 میلیارد ریال است و 7 ماهه 8454 میلیارد ریال فروش داشت و مدت مشابه سال قبل این عدد 4805 میلیارد ریال شده بود به نظر منفی امروز چدن در بازار میتواند  جالب باشد

در بین تک سهم های خاص شکربن هم خوب بود روزهای قبل در مورد  شدوص صحبت شد واقعا  شکربن هم  خوب است و با این  گزارش و سود ها چشم انداز قوی در سود دارد  شکربن شهریور خاص بود و 2305 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۴۷۰,۹۰۲,۷۹۲ ریال است . در مهر با کمی افت این عدد 1919 میلیارد ریال شد و نرخ ۴۹۸,۵۶۳,۹۶۹ ریال است
7 ماهه 13070 میلیارد ریال فروخته و مدت مشابه قبل 9736 میلیارد ریال بود به نظر با دید یک سهم  خاص میتواند در منفی ها مورد  توجه  بازار باشد

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم