جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزسه شنبه 25 مهر 1402

گزارش بازارامروزسه شنبه 25 مهر 1402

نوید خاندوزی
اکتبر 17, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزسه شنبه 25 مهر 1402 

پرواز در ارتفاع پست ! 

امروز بازار پرواز در ارتفاع پست و حالت انتظار و تردید را توامان تجربه میکرد و از یک سو از گزارش ها و وضعیت آنها خوشحال و کمی از تحولات سیاسی مردد بود . البته یک نکته در این دو روز مثبت بازار جالب بود بازار در عین این که هنوز حجم قوی نگرفته ولی تفاوت هایی با روزهای قبل دارد و آن هم این است که انرژی مثبت او کمی پایدارتر است . یعنی مثبت اغاز میکند با این که این مثبت پایدار نمی ماند و عرضه ها زیاد می شود ولی برخلاف روزهای قبل به دامن منفی ها گرفتار نمی شود . برخی این شرایط را به خاطر گزارش ها و برخی دیگر به واسطه درگیر شدن جریان پول بیشترو برخی هم آن را ناشی از ارزندگی بازار میدانند  .

در هر صورت پرواز در ارتفاع پست انرژی بازار را میگیرد وبرای رها شدن به انگیزه و تحرک قوی نیاز است …

امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که به نظر آرامش در حوزه سیاسی و فروکش کردن طبل جنگ و همچنین چشم انداز منطقی و مناسب افراد از گزارش شرکت‌ها و انتشار برخی از آنها فضای خوبی را برای بازار رقم زد و شاهد بهبود نسبی جو مثبت در بازار بودیم البته از همین حالا دوباره برخی گالیورهای بازار تردید ها را آغاز کردند که نه این مثبت هم موقتی است به زودی حمله زمینی می‌شود و بازار دوباره گرفتار خواهد بود.  البته به این موضوع معتقد هستیم که ریسک‌های سیاسی هنوز برطرف نشده اما دیروز دوستی با توجه به گزارش بازار نکات جالبی را یادآور کرده بود و این روزهای بازار را شبیه روزهای مهر و آبان ۱۴۰۱ بیان می‌کرد که در آن روزها نیز ریسک‌های سیاسی آنقدر عجیب و غیرمنطقی بود که فرصت فکر کردن را از همه گرفته بود اما موج گزارش‌ها و همچنین حرکت دلار و فروکش کردن آن جریان بازدهی عجیبی را از آن مقطع تا اردیبهشت رقم زد.

حالا نیز بسیاری این روزها را شبیه آن روزها می‌دانند و معتقدند با توجه به گزارش‌ها و پی به‌ای شرکت‌ها و قیمت‌هایی که افت کرده اند بازار بیش از حد به ریسک‌های سیاسی وزن و بها داد و آرام آرام نقش تحولات بنیادی بیشتر چهره بازار روشن‌تر خواهد شد. اما یک نکته در مورد گزارش‌ها بیان کنیم گزارش‌هایی که تا به این لحظه به بازار رسیده‌اند از انچه فکر می‌کردیم بهتر هستند و این اتفاق مهمی برای بازار است اگر به خاطر داشته باشید چند روز گذشته یک تقسیم بندی از واکنش شرکت‌ها به گزارش‌ها را ترسیم کردیم.

قبل از هر چیز یک بار دیگر آنها را مرور کنیم و بعد سراغ تحولات بازار برویم …

به نظر گزارش‌های میان دوره‌ای شرکت‌ها اثرات چهارگانه‌ای دارد که امروز کمی در مورد آن صحبت می‌کنیم
اول در مورد اثرات و تبعات منفی برخی از این گزارش‌ها بگوییم که مثلاً در سهم هایی که بازار انتظارش را ندارد گزارش‌ها ضعیف ظاهر شده و فضای قیمتی را تحت تاثیر قرار میدهد . این موضوع به خصوص روی شرکت‌هایی که در مقطع اخیر اصلاح نداشته ‌اند افت قیمت خاصی را تجربه نکرده‌اند نمود بیشتری دارد و می‌تواند اثر منفی زیادی در بازار ایجاد کند و این اثر ممکن است در برخی سهم‌ها اثر منفی باشد . اثر بعدی گزارش‌ها اثر خنثی است که تو گویی نه خانی آمده و نه خانی رفته انگار نه انگار شرکت گزارش داده و به طور کلی قیمت در شرایطی است که گزارش قابلیت تغییر به خصوصی را نداشته و اثرات خاصی در روند سهم نخواهد داشت . اما تمام چشم انتظاری ما به دو اثر دیگر است که در اثر سوم انتظار ما این است که در شرکت‌های بزرگ حتی اگر نتواند یک طول موج متوسط رشدی ایجاد کند ریسک به ریوارد بازار را جذاب کرده و کف بسیاری از سهم‌ها را می‌بندد و این نکته بسیار مهمی برای بازار است
چیزی که در مقطع آبان سال قبل گزارش‌های میان دوره‌ای و ماهانه انجام داد و سپس با یک حرکت بازدهی بازار آغاز شد معتقدیم اثر گزارش‌ها بر بخش مهمی از بازار همین اثر است و شاید موجب رشد قیمت نشود اما می‌تواند ریسک به ریوارد بازار و پی به‌ای او را جذاب کرده و در فضای جالبی قرار دهد

و اما اثر چهارم و اثر آخر اثری است که فکر می‌کنیم در ۲۰ تا ۳۰ درصد بازار شاهد باشیم و آن هم حرکت سهم‌های کوچک است که فکر می‌کنیم با گزارش میان دوره‌ای این شرکت‌ها می‌توانند یک بازدهی نرمال و یک رشد با طول موج متوسط را در بازار ایجاد نمایند بسیاری از چارتیست‌ها معتقدند حرکت این دست سهام‌ها خود به خود در گذر زمان منجر به رشد باقی بازار نیز خواهد شد و همین شرکت‌های کوچک می‌توانند محرک خوبی برای کل بازار شوند

این مطالب چند روز قبل بود و حالا …

ببینید همچنان معتقدیم که گزارش شرکت‌ها این قابلیت را دارد که در بسیاری از سهم‌های کوچک یک موج منطقی و مناسب را ایجاد نماید اما در سهم‌های بزرگ بیشتر کف سهم‌ها را بسته و ریسک بازار را کاهش می‌دهد و جذابیت‌های آن را افزایش خواهد داد و این کارکرد فعلی گزارش‌هاست که اعتقاد داریم نه خیلی باید روی آنها به عنوان یک نقطه پرش حساب کرد و نه آن را نادیده گرفت
و البته این روزها عملکرد برخی شرکت‌ها نظیر پالایشی‌ها فسبزوار ساربیل و برخی شرکت‌های دیگر را می‌شود با استفاده از گزارش‌های خوب بیشتر تجزیه و تحلیل کرد. به زبان خودمانی‌تر بخواهیم بگوییم گزارش‌ها و نقش آنها دقیقاً شبیه یک رالی گیم آخر والیبال است که امتیازها نزدیک و نقش گزارش‌ها پاس روی تور دقیق و بسیار حساب شده‌ای است که می‌تواند با یک اسپک زیبا که عوامل دیگر و اخبار مهم دیگر صنایع است در زمین حریف نشسته و امتیاز ویژه‌ای را برای بازار رقم بزند و جریان بازی را تغییر دهد
قطعاً اینکه با کدال سر و کار داریم و هر روزمان با کدال است ممکن است در روحیه و نظراتمان موثر باشد اما همچنان روی این موضوع استوار ایستاده‌ایم که گزارش‌های بنیادی شرکت‌ها با دوام‌ترین و قوی‌ترین عاملی است که میتواند اثرات پایدار و ماندگاری در قیمت سهم‌ها داشته باشد

این دو روز که بازار حال و هوای بهتری داشت البته در بستر کاهش ریسک‌های سیاسی دو موضوع گزارش‌های خوب و اخبار مثبت از صنایع بودند که با همراهی و همکاری هم فضای خوب بازار را رقم زدند البته در این شکی نیست که بستر قیمت‌های جذاب و اصلاح شده و فنرهای جمع شده از ارزندگی و قیمت بسیار خاص و رویایی هم موثر بود و باعث شده است که بازار با اطمینان قوی‌تری مسیر برگشت را پیش بگیرد …

واما بخش دوم گزارش بازار امروز …

طی روزهای گذشته سلسله مطالبی در مورد الگوریتم و بازارگردان و تفکرات برخی از افراد نسبت به سازمان مطرح کردیم که با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد. قبل از تکمیل کردن نکات قبلی یک موضوع را بیان کنیم هر مطلبی که در گزارش‌های بازار می‌خوانید بر دو اصل استوار است اول این که ما هر آنچه که فکر می‌کنیم درست است و با عقل و منطق سازگار دارد بیان می‌کنیم خواه به مذاق کسی خوش بیاید یا نیاید
نکته دوم هر بحثی که مطرح می‌شود با توجه به ابعاد و گستره انتشار آن بی‌شک بدون پشتوانه و دلیل و مدرک نیست… با این مقدمه سراغ تکمیل بحث‌های قبل می‌رویم که برخی در مورد الگوریتم و بازارگردان این موارد صحبت می‌کردند البته معتقدیم عملکرد بازارگردان‌ها نکات خاص تری دارد که در یک بحث جدا مفصل در مورد آن صحبت می‌کنیم و قطعاً لازمه تغییر در آن به چشم می‌خورد و باز مثل بقیه فکر نمی‌کنیم که این بازارگردان‌ها فقط و فقط عملکرد منفی داشتند در روزهای منفی گذشته آنها ۱۰۰۰ میلیارد تومان سهم از بازار خریدند پس نمی‌توان نقش آنها را صرفاً منفی و یا صرفاً مثبت دانست.

اما بحث امروز ما در مورد شاخص و شائبه شاخص سازی مدیران سازمان است .ابتدا خودمانی یک نکته را ذکر کنیم …شما عزیزان با ذهن منظم و خلاق خود بسیاری از موارد را تجزیه و تحلیل می‌کنید و گمان می‌کنید مثلاً در فلان سازمان،وزارتخانه، دولت و یا سازمان بورس نیز چنین نظمی وجود دارد به نظر کمی خوشبینانه به عملکرد سیستم‌های تصمیم‌گیر در کشور نگاه می‌کنید سیستم‌های فعلی فشل‌تر از آن است که بخواهند چنین مواردی را آنقدر منظم کنار هم پیچیده و پیش ببرند…

ابتدا در مورد شاخص بگوییم که شاخص چه هم وزن چه کل یک فرمول است و چیز من درآوردی و خودساخته‌ای نیست محاسباتی دارد که کسی در آن دخل و تصرف نمی‌کند اما حرف بسیاری از فعالان بازار این است که مثلاً عملکرد شاخص منفی ۸ درصد است و پورتفوهای ما ۲۰ درصد افت داشته

این موضوع کاملا فنی و قابل بحث است بله در همین مقطع که شاخص کل مثلاً ۸ درصد افت داشته هم وزن افتش بیشتر بوده اما چرا پرتفوهای ما عملکردش با شاخص متفاوت است؟! به نظر پاسخ به این سوال ساده اما درک آن برای بسیاری سخت است
همه ی‌ ما میخواهیم در روزهای خوب و خوش بازار صعودی سریع داشته باشیم پس قطعاً سراغ سهم‌های به اصطلاح خودمان پیرمردی و بزرگ و کم نوسان نمی‌رویم وگرنه چه بسیار صندوق‌هایی که پورتفوی خود را دقیقاً با فرمول شاخص همراه کردند و کم و بیش به اندازه شاخص پیش رفتند پس این انتقاد که شاخص نشان دهنده پورتفوی ما نیست قطعاً انتقاد درستی ایست اما به ریسک به ریوارد و عملکرد خود ما برمی‌گردد که وقتی سراغ سهم‌های کوچک‌تر خاص‌تر و خوش نوسان‌تر می‌رویم باید پای لرز روزهای سرد و منفی این خربزه‌ها هم بنشینیم

اما حرف بسیاری از کارشناسان این است که همین شاخص هم با عملکرد برخی سهم‌ها همراهی و همخوانی ندارد و دستکاری قیمتی برخی سهم‌ها در بازار موجب این شرایط شده است این حرف هم حرف  کاملاً درستی است. بله ممکن است نمادهایی مانند فارس شستا فولاد یا موارد دیگر شرایط این چنینی را داشته باشند اما این میان به نظر فعالان بازار به سازمان نقش پررنگی دادند !!!در صورتی که اینطور نیست … این موضوع را با قطعیت عرض می‌کنیم و مطلعیم سهامداران عمده این شرکت‌ها چنین استراتژی را در پیش گرفتند که به هر شکل ممکن درست یا غلط از دارایی خود با حمایت‌های این چنینی محافظت کنند حال می‌خواهد این حمایت خرید روی صفر، کندل مثبت زدن یا هر چیز دیگر باشد
اما ما نمی‌توانیم رویکرد دوگانه داشته باشیم و بگوییم حمایت سهامدار عمده خوب است منتها چون برای من اجرا نمی‌شود و روی سهام‌هایی که من خریدم این موضوع وجود ندارد و روی شاخص سازها وجود دارد پس دستکاری قیمت است. اگر بپذیریم حمایت خوب است خوب برخی از سهامداران عمده باز هم تاکید می‌کنیم کاری نداریم به درست یا غلط  ، قصد حمایت دارند ولی اگر همین حمایت را نیز قبول نداریم پس نباید انتظار داشته باشیم روی سهم‌های دیگر بازار نیز سهامداران عمده فعال باشند .
باز هم به جمله ابتدای خود برمی‌گردیم که شما با نظم و تحلیل خود بسیاری از رویدادها را تجزیه و تحلیل می‌کنید سیستم و واقعیت سیستم فشل‌تر از آن است که با نظم و داشته‌های ذهنی و شرایط فکری شما مقایسه شود

و موضوع آخر پس هیچ انتقادی به سازمان نیست؟ چرا اتفاقاً تمام بحث ما این است که دلیل اینکه فعالان بازار بعد از مدتی عملکرد هر رئیس سازمانی را زیر سوال می‌برند این است که مطالبه درستی از جایگاه سازمان نداریم
به دو روز گذشته بازار نگاه کنید با خبر کوچک از خودرویی‌ها در قالب حذف شورای رقابت و موارد این چنینی این گروه را مثبت کرد و کل بازار نیز تحت تاثیر قرار گرفت
به این موضوع به جد اعتقاد داریم که وظیفه سازمان بورس این است که این شرایط و اتفاقات را مدیریت کرده و رقم بزند یعنی سازمان بورس در جایگاه دفاع از حقوق سهامداران خرد مقابل یک شورای منچولبافی با تصمیمات غیرمنطقی قرار گرفته و با قدرت و با پشتوانه سهامداران از تصمیمات آن جلوگیری کند اما شما نگاه کنید عملکرد چه بوده؟ نشسته‌ایم و نگاه کردیم !!
یا بسیاری از موارد دیگر از تصمیم گیری در مورد شرکت‌های پالایشی بگیر تا نرخ گذاری دستوری و هزار موضوع دیگر این وظیفه سازمان و مطالبه سهامداران باید باشد مثل این می‌ماند که ما بحث در مورد اصول کلی دین را کنار بگذاریم و بگوییم قرار است با پای چپ وارد شویم یا پای راست

اتفاقا انتقاد به این بخش وارد است که ما معتقدیم سازمان بورس در جایگاه دفاع از سهامدار خرد قدرت کافی و برخورد کافی را در مواجهه با دولت نداشته و منفعل عمل کرده است و این کشته شدن زمان در طی این مدت باعث از دست رفتن اعتماد و خروج سرمایه از بازار شده این وظیفه سازمان است. وقتی مدیران دولت دیدگاه این را دارند که با خارج کردن سیمان و فولاد مسئله مسکن حل می‌شود این وظیفه سازمان بورس است که تمام قد جلوی ماجرا بایستد این یک مثال بود مثال‌های متعدد در این موضوع وجود دارد

به نظر بحث در مورد این موضوع به اندازه کافی شده و فکر می‌کنیم همه باید روی این موضوع متمرکز باشیم که هر مدیر و هر رئیسی عشقی یا غیر عشقی باید روی موارد این چنینی متمرکز باشد و البته توسعه و گسترش ابزارها و نظارت بر آنها نیز جز وظایف آن است اما اینکه انرژی آنها برای این موارد گرفته شود به نظر ظلم به خود بازار خواهد بود

طولانی شد و سراغ  بازار برویم …

گرای مثبت پالایشی ها

در نمادهای پالایشی انتشار صورت های مالی 6 ماهه شتران و شایعات مثبت در خصوص ماهیت سود سازی بالای مابقی سهام این گروه رونق خوبی در معاملات امروزشان را به همراه داشت. بقیه هم  گزارش های خوبی دارند  شنیده می شود شپنا  حوالی 820ریال و شاوان 1400 ریال در 6ماهه محقق کرده اند و راهی کدال می کنند  که اعداد خوبی است .

در شتران سهم تا صف خرید هم رفت اما با فشار عرضه ها متعادل اما مثبت ماند سهمی که در 6 ماهه سود 45 تومانی داشته و برای کل سال تخمین سود 110 تومانی دارد این سهم پالایشی حداقل تا قیمت های 500 الی 560 تومان جای نوسان مثبت را خواهد داشت

در شپنا شایعات سود 110 تومانی در 6 ماهه به گوشمی رسد با این سود رسیدن به سود تخمینی 200 تومانی محتمل و شپنا تا قیمت های 1000 الی 1200 تومان جای صعود خواهد داشت شپنایی که وضعیت خوبی به واسطه رشد بالای مرک اسپرد گازوییل به عنوان مهمترین محصول تولیدی خود دارد

در شاوان هم سهم برگشت خوبی زده و ارام ارام به سمت سطوح بالای 2200 تومانی رفته تا در گام بعدی مهمان قیمت های 2400 الی 2500 تومانی شود این سهم هم وضعیت خوبی از نظر بنیادی و سود سازی داشته و به واسطه داشتن ذخایر ارزان قیمت توان سود سازی قابل توجهی در 6 ماهه دارد

بانک های پر پول

در نمادهای بانکی هم تخمین سود های خوبی در برخی بانک ها زده می شود همین سود سازی بالا سبب شده تا امروز جو بانک ها به خصوص سود سازهای گروه مثبت دنبال شود

در ونوین که شایعات سود 100 تومان به بالا حتی محدوده 120 تومانی در 6 ماهه تخمین زده شده است سهم با نوسانات مثبت تا صف خرید هم رفت و با عرضه های سنگینی همراه شد در صورت تحقق سود 120 تومانی سهم توان صعود به سمت سطوح 800 تومان را خواهد داشت

از وتجارت هم انتظار سود خوبی در 6 ماهه می رود سهمی که تلاش دارد تا با تثبیت در قیمت های بالای 220 تومان به سمت سطوح 240 الی 250 تومانی حرکت داشته باشد این سهم بانکی هم وضعیت سود سازی و بنیادی خوبی دارد

وپارس امروز صف خرید سنگینی شده و به سمت اهداف قیمتی 180 و 200 تومان در حرکت است این سهم را بیشتر به واسطه تجدید ارزیابی خریداری می کنند سهمی که برنامه تجدید خوبی داشته و فعلا روند نوسانی خوبی در کف قیمتی 160 تومانی و اهداف 180 و 200 تومانی در پیش گرفته است

اخر وقت هم  وبملت گزارش داد  وبملت در گزارش 6ماهه به سود 521 ریالی رسیده است . وبملت در 3ماهه 258 ریال سود محقق کرده بود . سود بدون تسعیر و اعداد سرمایه گذاری هاست به نظر بدون تسعیر 1200 ریال سود دارد و قیمت کف است

فولادی های کم نوسان

در فولادی ها شاهد نوسانات ارام سهام این گروه هستیم فولاد سازان اکثرا در انتظار ماهیت صورت های مالی 6 ماهه خود هستند

در فسبزوار گزارش سهم عالی بود سود سازی بالایی ساخته شده بود و سهم امسال توان رسیدن به سود 1000 تومانی را دارد سهمی که در بازار امسال اصلاحی نداشته و همچنان در سقف قیمتی امسالش به واسطه همین توان سود سازی بالای خود قرار دارد

فنورد هم با روند مثبت خوبی همراه شده و ارام ارام به سمت تارگت 2500 تومانی می رود ماهیت سود ساخته شده در 6 ماهه برای این سهم بسیار مهم و اگر به سود 250 الی 300 تومانی رسیده باشد حتی تا هدف بعدی یعنی قیمت های 2800 تومان هم جای رشد خواهد داشت

ارفع هم گزارش خوبی دارد شرکت توانسته فروش بالایی را در 3 ماهه تابستان به همراه داشته باشد این سهم به نظر می رسد در صورت انتشار سود بالا در صورت های مالی پیش روی خود بتواند رشد مناسبی تا قیمت های 2800 الی 3000 تومان و یک نوسان مثبت داشته باشد

ساختمانی های پیش رو

در نمادهای ساختمانی همچنان نمادهای مستعد این گروه پیش رو بوده و فاز صعودی خوبی را در پیش گرفتند

ثپردیس با صف خرید خوبی همراه شد سهمی که به شدت حمایت شده و شنیده می شود پروژه های اماده فروش جذابی دارد سهم باید به سمت قیمت های 1800 تومان و جدالی سخت با این سطوح برود

در نماد ثاخت هم شاهد اصلاح قیمتی بالایی بودیم سهم دارایی های ارزشمند زیادی داشته و ان ای وی 900 تومانی دارد اما به واسطه سود سازی پایین و عدم فروش این دارایی ها با بی اقبالی همراه شد در حالی که پیش از این وعده فروش دو دارایی مهم خود را داده بود

ثتران نتوانست به مسیر صعودی خود ادامه و امروز را منفی بود ثتران برای یک رشد درست و حسابی تا اهداف قیمتی 760 و 820 تومانی نیازمند خبر می باشد خبرهایی در خصوص فروش پروژه های شهرک اندیشه یا گرفتن رای دادگاه مبنی بر بازگشت زمین های شهریار هر کدام می تواند این زمینه رشد را فراهم سازد

سرمایه گذاری های فراموش شده

در نمادهای سرمایه گذاری ها شاهد روند نوسانی ارامی بودیم سرمایه گذاری هایی که این روزها جایشان در صدر جدول معاملات خالی است

شستا نوسانات ارامی دارد مجمع شرکت پیش رو و پرداخت سود 1 ماهه دارد پس از مجمع هم نسبت پی بر ای فوروارد خوبی می گیرد شستایی که احتمالا بار دیگر تا قیمت های 140 الی 145 تومان نوسان مثبت داشته باشد

وبانک کمی مثبت بود علی رغم تلاش های بسیار این شرکت موفق به فروش هیچ یک از سرمایه گذاری های خود نشده است وبانکی که تا قیمت های 1000 تومان می تواند رشد و نشان داد کف قیمتی قوی در سطوح 920 تومان بسته است

سرمایه گذاری خوارزمی فعلا در قیمت های 500 الی 560 تومان در نوسان بوده و یکی از بنیادی ترین سهم ها برای نوسان گیری می باشد خوارزمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و علاوه بر ارزش ان ای وی بالا سود سازی خوبی هم برای سال جاری داشته است

چهارگوشه بازار

شیران به سمت صف خرید رفت سهم درست بر سر مقاومت 460 تومانی قرار و در صورت شکسته شدن این سطوح تا قیمت های 500 الی 520 تومان رشد خواهد کرد شنیده می شود گزارش خوبی در انتظار سهم بوده که همین امر سبب توجه به شیران شده است

فجر هم با نوسانات مثبت همراه و به قیمت های 820 تومان رسید شنیده می شود ماهیت صورت های مالی6ماهه مثبت و سود بالای 100 تومان محقق شده است با این گزارش سهم می تواند 10 الی 15 درصدی بالا رفته و قیمت های 900 تومان را به خود ببیند

در حخزر امروز فشار عرضه ها افزایش یافت نکته مهم این که حخزر تحولات بنیادی خوبی داشته و به زودی با انتشار صورت های مالی خوب خود توان عبور از قیمت های 1800 تومان و رسیدن به سطوح 2000 الی 2200 تومان را به دست خواهد اورد

سیمرغ هم واقعا  شرایط خوبی دارد  گزارش خوبی زد  . سیمرغ 9ماهه خوبی زد در 3ماهه به سود 559 ریالی رسیده بود در 6ماهه این عدد با رشد 1786 ریال شد و 9ماهه به 3370 ریال رسیده و نزدیک به کل 6 ماهه سود داشته است
سهم در 3ماهه 615 میلیارد ریال سود عملیاتی و 726 میلیارد ریال سود خالص داشت
در 6ماهه سود عملیاتی 2142 و سود خالص 2317 میلیارد ریال شد در 9ماهه 4025 میلیارد ریال سود عملیاتی و 4380 میلیارد ریال سود خالص دارد  به نظر رسیدن به 5500 تا  6000 ذیال سود عجیب نیست

شدوص تابستان پرباری را پشت سر گذاشت و با فروش ۱۵۱ میلیارد تومانی در شهریور ماه، رشد درآمد فصلی خوبی را تجربه کرد. در نهایت فروش نیمه اول امسال ۸۲۰ میلیارد تومان گزارش شد، رقمی که در مدت مشابه سال گذشته ۵۹۳ میلیارد تومان بوده است‌. سود هر سهم شرکت در پایان امسال بیش از 300 تومان پیش بینی می شود که p/e سهم را تا حوالی ۶.۲ کاهش می دهد. شدوص که بنیاد خوبی دارد، با هدف کوتاه مدت ۲۱۵۰-۲۲۰۰ تومانی گزینه بدی نیست. در صورت تثبیت بالا این محدوده می توان به سقف های جدید رسید.

ساربیل در 9ماهه عملکرد خوبی داشت و سود 243 تومانی بدست آورده که رشد 79% نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. مبلغ فروش در تابستان برابر 316 میلیارد تومان گزارش شده که نسبت به بهار 17% رشد داشته است، رشد مبلغ فروش عمدتا به دلیل افزایش مقداری فروش و فروش محصول با نرخ بالاتر بوده است. برای ساربیل در سال جاری سود 350 تومان به ازای هر سهم برآورد می شود و p/e فوروارد شرکت 6.5 واحد می باشد.

در این گروه خاور و خزامیا را کمی بیشتر زیرنظر داشته  باشید شنیده می شود  زامیاد گزارش خوبی میزند .

گشان هم شرایط خوبی را دارد. دراین سهم گزارش ها خوب است و به نظر بد نیست این سهم  زیرنظر باشد توسعه بين المللي صنعت گردشگري پديده شانديز  گشان در 3ماهه به سود 1041 ریالی رسیده است و 1546 میلیارد ریال سود خالص دارد به نظر میتواند  6ماهه خوبی داشته و دوباره مورد توجه  بازار باشد  .

در بین سهم های نوسانی هم شرایط خوبی را دارد .شکرین و شکام جالب بودند .  جز نماد هایی هستند که فضای خوبی را دارند هردو گزارش های خوبی در ماهانه داشته و در 6ماهه  میتوانند با گزارش های خوب خود  بازار را سورپرایز کنند  به نظر بد نیست هردو نماد  را کمی با دید نوسانی تر زیرنظر گرفت

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم