گزارش بازارامروز دوشنبه 24 مهر1402
لبخند بزن لبخند !
روز خوب و قشنگی بود . بعد از مدت ها یک لبخند برچهره بازار نقش بست هر چند لبخندی سرد و از ته دل نبود ولی هرچه بود لبخند بود و به قول شاعر لبخند بزن لبخند ، بر این من بی لبخند … لبخند تو یعنی عشق … آزادی من از بند . امیدواریم بازار بتواند کمی ازاین قید بند ذهنی و فکری منفی که گرفتارش شده ازادشود .
امروز بازار روز متفاوتی را داشت شروعش مثل روزهای قبل بد نبود و همه منتظر بودندتا دوباره کم شود ولی این بار مثل یک هواپیمای پهن پیکر ارام ارام از باند تیک آف کرد و متفاوت ظاهر شد . نکته بسیار جالب بازار امروز این بود که لیدرهای اصلی که همیشه در بازار حرکت میکنند و موج افرین هستند مثبت بودند و این حرکت توانست جو خوبی به کلیت بازار بدهد . البته فروکش کردن تب تحولات سیاسی و رسیدن گزارش ها هم مهم بود .
یک نکته دیگر که تفاوت بازار امروز بود این بوده که اخبارخوب بهانه ها برای رشد را ایجاد کردکه امروز خبرهای خودرویی و زمزمه های گزارش ها بیش از روزهای دیگر به گوش رسید .همین دیروز بود که از مثلث برمودای تاثیر گذار بر بازار صحبت کردیم . بد نیست یک باردیگر آن را به عنوان وظیفه اصلی سازمان و رسالت کسانی که میخواهند به بازار کمک کنند به طور خلاصه یاداوری کنیم …
دیروز نوشتیم : تغییر فاز هر یک از این سه ضلع میتواند فضای بازار را بهبود بخشد. اولین و مهمترین آن گروه خودروست که به نظر به شدت به انتظار موضوع تجدید ارزیابی که قرار بود در جلسه سران قوا بررسی شود و همچنین افزایش نرخ و عرضه در بورس کالا و تصمیمات در شورای رقابت نشسته و منتظر است گاهی اوقات برخی تصمیمات را باید هول داد و به نظر سازمان بورس با محوریت شرکتهای خودروسازی باید در این زمینه فعال بود و فضای هول دادن تصمیم گیران را به سمت این موضوع سوق دهند امری که به نظر میتواند یکی از وظایف مهم این روزهای سازمان بورس باشد که به جای برگزاری همایش و کارهای این چنینی به دنبال این موضوع برود و توجیهات دقیق تری را به دانشمندان دولت ارائه کند . مورد دوم بحثهای گروه بانک است که هم در تجدید و هم در تسعیر میتواند اخبار مهمی منتشر شود در حال حاضر به نظر سازمان بورس با کمک بانک مرکزی باید هرچه سریعتر زمینه سازی برای این موضوع را رقم زده و تکلیف نرخ تسعیر روشن و به بازار اعلام شود. و مورد سوم گروه پالایش است که بازار در انتظار گزارشهای این گروه بوده تعامل با این شرکتها در جهت ارائه گزارشهای منطقی یکی از اتفاقاتی است که میتواند در کمک به بازار موثر باشد ببینید میدانیم شاید خیلی از این اتفاقات حتی وظایف سازمان بورس نیز نباشد اما به هر حال برای نجات بازار باید کسی آستین بالا بزند و چشم امید همه به سازمان است که به عنوان یک نهاد ناظر و البته پیشانی مواجهه با دولت پا پیش گذاشته و این موارد را تصریح کند تصحیح شدن این موارد قطعاً به بازار هم کمک خواهد کرد و کم کم در این فضا بهبود قیمتها را رقم میزند
و اما امروز …
امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که به نظر از قبل بازار به چشم میخورد و به گوش میرسید که ریسک سیاسی بازار به وضوح کاهش یافته و ما شاهد آرام گرفتن شیپور جنگ و تحولات آن هستیم . با اینکه بازار دلار این کاهش ریسک را در قیمتها لحاظ کرده بازار سرمایه همچنان بدبینانه به موضوع نگاه کرده و انگار بیش از بقیه به دنبال اخبار جنگ است البته که این جو امروز در بازار فروکش کرده بود ولی هنوز هست .
جریان نقدینگی امروز در بازار حضور فعالتری داشت اما نمیشود هنوز خیلی در مورد اثرات جریان پول فعلی و امیدواری به آینده چیزی گفت . امروز حجم و ارزش بهبود داشت ولی هنوز با آنچه به عنوان درگیر شدن پول می گوییم فاصله دارد. ارزش کل معاملات امروز بازار 226.905 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 3794 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است
دیروز در مورد برخی اقدامات و رویدادها صحبت کردیم(که در متن بالا امده) امروز هم کمی در مورد گزارشها و ارزندگی فعلی بازار از بعد بنیادی صحبت میکنیم .
یک نکته از روزهای گذشته در مورد بازار و اثرات اتفاقات پیرامون آن باید بیان کنیم و آن همین است که برخلاف نظر بسیاری از عزیزان معتقدیم گزارشهای میان دورهای با چند مرحله اثرگذاری بیشتر از گزارشهای ماهانه میتوانند در بازار تاثیرگذار باشند این اثرگذاری را به عنوان مثال اگر بخواهیم بیان کنیم در چند گزارش ولصنم ،ساربیل، ناما و زفجر که اخیرا در بازار منتشر شد شاهد بودیم البته باید قبول کرد که رشد هبجانی را نداشتند اما در وضعیت منفی بازار هم قرار نگرفته و حتی اندک بازدهی صعودی را نیز رقم زدند پس باید پذیرفت که گزارشها میتوانند اثرات مثبتی در بازار داشته باشند
اما شاید جو فعلی ،اثر صعود و رشد را کوتاهتر کرده ولی میتواند کف قیمت بسیاری از سهمهای فعلی بازار را ببندد …
نکته دیگر تکرار تاریخ است همواره نمودارهای تاریخی با مشخص کردن و قرار داشتن در متوسط به ما نشان میدهد که در چه شرایطی قرار داریم و در حال حاضر در چه نقطهای ایستادهایم
دیروز در گزارشی شاهد بودیم که رسیدن P/E ttm بازار به کمتر از میانگین تاریخی 10 ساله یک اتفاق ویژه و خاص برای بازار است .
نسبت P/E ttm بازار قبل از انتشار گزارشات تابستان که طی دو هفته آتی منتشر خواهند شد به 7.9 واحد رسیده است که عدد بسیار خاصی است .
میانگین P/E ttm فصلی 10 سال اخیر 8.4 واحد است و به نظر می رسد با انتشار گزارشات تابستان ، شاهد کاهش مجدد P/E ttm بازار باشیم که این نشان دهنده ی رسیدن ارزش بازار به محدوده های ارزنده است.
تازه این در حالیست که زیاندهی سنگین شرکتهای خودرویی و برخی بانکیها در این اعداد قرار دارند و اگر آنها را نیز بیرون بکشیم این اعداد تقریباً در حداقل ممکن خود قرار گرفته و به خوبی نشان میدهد که بازار سرمایه از نظر ارزندگی در جایگاه و مرتبهای است که میتواند نگاهها و حتی جریان پول راکد را به سمت خود جلب کند اما بیعرضگی تصمیم گیران و سیاستگذاران و البته ریسکهای متعدد چه از سمت دنیای سیاست و چه دولت باعث شده است که این پول سراغ بازار نیاید و ما هر روز شاهد افت ادامهدار حجم معاملات باشیم
به نظر انتشار گزارشها حداقل ما را در نقطهای قرار میدهد که همواره مبدا حرکت بازار بوده و روند رشد از آنجا آغاز شده است .ارزش دلاری بازار را نیز بخواهیم وارد این محاسبات کنیم باید گفت که تقریباً به ماههای انتهای سال ۹۸ برگشته ایم و از نظر دلاری بازار در آن نقاط قرار دارد و این هم نشان میدهد که دست فرمان دولت و رفتار او باعث شده سرمایه و دارایی سهامداران با منجنیق به ۴ سال قبل برگردد پرتاب گردد
تمام موارد بالا را عرض کردیم تا به این نکته برسیم که از نظر گزارشی و شرایط بنیادی بازار درنقاط جذاب و جالبی میتواند قرار گیرد اما اینکه این گزارشها عاملی برای حرکت شوند فعلاً کمی با این مختصات دور از ذهن است شاید در برخی سهمها یک جهش کوتاه مدت را شاهد باشیم اما احساس میکنیم که گزارشهای فعلی میان دورهای بیشتر نقش تثبیت کننده قیمت را داشته و ریسک بازار را به حداقل ممکن خود میرساند
البته یک نکته دیگر را نیز در نظر داشته باشید و به جد به این معتقدیم ای کاش کسانی که شیپور الگوریتم و استعفا و بازارگردانی را از سر گشاد آن میزنند کمی به سازمان و نهاد ناظر این فشار را بیاورند که برای ارائه درست صورتهای مالی و وحدت رویه گزارش دهی توسط شرکت ها دست به کار شوند. فردا دوباره اینطور نشود که شرکتها یکی نرخ ۷۰۰۰ را بزند یکی اعداد کمتر و یکی بالاتر و پایینتر و همه با خود بگویند ،فعلا بدهیم و بعدا در گزارش حسابرسی شده اصلاح میکنیم
چنین تفکر و رفتاری باعث میشود این فرصت مهم از بازار گرفته شود این دیگر به نظر وظیفه سازمان بورس است که وقتی چنین آشفتگی را در سمت دولت میبیند کمی آستین بالا زده و برای کمک به بازار این موارد را شفاف کند و همچنان نگران هستیم که این عدم شفافیت و مشخص نبودن سیاستهای دولت در حوزه انرژی به صورتهای مالی کشیده شده و فرصت فعلی را بازار از دست بدهد
و اما حرف آخر انتشار گزارشهای هفتگی سازمان بورس یک نکته را چند وقتی است در ذهن ما قلقلک میدهد و آن همین است که این همه نهاد حقوقی،ساختار سرمایه گذاری، صندوق سرمایهگذاری و دفتر و دستک برپا شده اما وقتی به نمودار ترکیب معاملات نگاه میکنیم تقریبا ۸۰درصد معاملات توسط حقیقیها انجام میشود
به واقع باید گفت سازمان بورس طی این مدت گسترش عرضی تشکیلات نهادهای سرمایه گذاری غیر مستقیم را گسترش داده و پشت سر هم صندوق و نهاد ایجاد کرده است اما عمق تحلیلی و معاملاتی این صندوقها بالا نیست و آنها هنوز نقش مهم و موثری در بازار انگار ندارند حتی حقوقیها نیز ساکت گوشه نشسته و دست به سینه تماشاچی هستند و معمولاً این دسته به واسطه جو زده بودن و عدم درک کافی از بازار در روزهای مثبت دست به کار شده و هیجان زه به فکر تحلیل و بازار میافتند
که نمونه آن را از آبان سال گذشته و حتی سقف بازار فعلی امسال نیز شاهد بودیم.
نمیدانیم این درد را چگونه میشود درمان کرد اما به هر حال این هم یکی از مشکلات عدیده و عمده بازار است که حقوقیها و بازیگرانی که باید در بازار حرفی برای گفتن داشته باشند امروز کر و لال نشسته و با عینک ته استکانی به چشم خود را به ندیدن زده و چرت میزنند
به هر کسی هم از آنها در مورد بازار سوال میکنند ریسکهای ریز و درشت سیاسی را پیش کشیده و تحولات و تحلیل رویدادهای خاورمیانه را به خورد خلق الله میدهند
و سراخر یک باردیگر این جمله را یادآوری کنیم . بسیاری ازهمین تحلیل گران و حقوقی های بازار در ابان 1401 که نازل ترین سطوح قیمت و پی به ای جاری و فوروارد بازار بود از ترس دچار یک اشتباه تاریخی تحلیلی شدند و فروشنده بازار بودند . امیدواریم آن آبان که تحولات سیاسی چشم و گوش همه را کور و کرد کرده بود تجربه خوبی برای آبان فعلی باشد …
و اما سراغ بازار خوب امروز برویم
خودرویی ها در مسیر برگشت
در نمادهای خودرویی خبرهایی در خصوص احتمال کنار رفتن شورای رقابت از نرخ گذاری دستوری سبب رونق خوبی در معاملات سهام این گروه شد
در گروه خودرو دوباره زمزمه هایی مطرح شده است که محصولات راهی بورس کالا شود و برخی هم از یک سری خبرخاص فروش دارایی صحبت میکنند . در مورد این گروه از سایپا شنیده می شود که فروش بن رو از زیرمجموعه ها در 1 ابان قطعی شده و به بازار اعلام می شود و میتواند خبرمهمی باشد فروش این شرکت به ارزش 4200 میلیارد تومان در خساپا میتواند اتفاق مهمی باشد و باید دید چه خواهد شد .البته هنوز تردید های جدی در مورد این معامله وجود دارد .
در ایران خودرو روند بهبود یافته و شاهد برگشت سهم به قیمت های بالای 260 تومان برگشت زد سهمی که به نظر می رسد ارام ارام به سمت سطوح قبلی خود یعنی قیمت های 280 الی 300 تومان برگشته تا روند خود را احیا نماید
در خاور سهم افزایش نرخ خوبی گرفته است در زمینه تولید اتوبوس های برقی قراردادهای جدیدی اخذ و از این طریق می تواند فروش خوبی در نیمه دوم سال داشته باشد خاوری که تا قیمت های 360 تومان بالا رفته و در صورت شکسته شدن این سد قیمتی مهمان سطوح 420 تومانی خواهد بود
خزامیا افت بالایی داشته است این سهم وضعیت بنیادی خوبی را تجربه و فروشش تغییرات مثبت بالایی را به همراه دارد اگر صورت های مالی 6 ماهه سهم با سود سازی قابل توجهی همراه شود انتظار صعود خوبی را از خزامیا داریم فعلا سهم هدف 650 تومانی دارد
خکاوه با مبلغ فروش 696 میلیارد تومانی در شهریور ماه، تابستان را متفاوت به پایان رساند. رقمی که نسبت به ماه قبل و میانگین 5 ماه گذشته به ترتیب 246% و 82% رشد داشته است. به این ترتیب جمع مبلغ فروش شرکت در نیمه اول سال جاری به 2604 میلیارد تومان رسیده که 108% بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. این سهم که اصلاح خوبی از نظر قیمتی داشته و با چشم انداز مثبتی که در خصوص رشد سودآوری آن مورد انتظار است، می تواند گزینه ای جذاب در واچ باشد. ولی در کل گزینه خاصی است و نوسان زیادی دارد
ساختمانی های بالا نشین
در ساختمانی ها روند مثبت و خوبی را شاهد بودیم ساختمانی هایی که اوضاع و احوال خوبی از دید بنیادی داشته و حالا از دید تکنیکالی هم برگشت خوبی را در حال تجربه هستند
ثبهساز بار دیگر از کف قیمتی خود برگشت زده و به سمت سطوح 300 تومان در حرکت می باشد نکته مهم در این سهم حمایت قوی 260 تومانی و در پیش بودن صورت های مالی بسیار خوب است که نشان از سود سازی بالایی در سهم دارد
همانطور که پیشبینی کرده بودیم ثغرب برگشت خوبی زد و به حمایت 760 تومانی واکنش مثبت نشان داد سهم به قیمت های بالای 800 تومان رفته و در گام بعدی مهمان سطوح قیمتی 860 تومانی خواهد بود این سهم به واسطه حضور پول های قوی نوسانات خوبی می دهد
در ثتران هم شاهد ادامه روند مثبت سهم هستیم این سهم در قیمت های 760 تومان مقاومت قوی دارد که اگر بتواند از سدش عبور نماید به قیمت های 820 تومانی خواهد رسید ثترانی که اگر رای دادگاه پرونده زمین های شهریار به نفعش صادر شود جای صعود خوبی خواهد داشت
فولادی های خاص
در نمادهای فولادی شاهد روند مثبت برخی نمادهای خاص این گروه بودیم فولاد سازان خاصی که تحولات بنیادی خوبی داشته و روند مناسبی را در پیش دارند
در فنورد شاهد صف خرید بودیم این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و امسال براورد سود 550 الی 600 تومانی دارد این سهم فولاد ساز به واسطه افزایش شدید حاشیه سود ورق گرم با توان بالایی همراه و امسال سود سازی خوبی داشته وبه همین واسطه سریعا با بهبود شرایط بازار مهمان صف خرید می شود
ذوب را بیشتر به حساب افزایش سرمایه خریداری می کنند افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی زمین ها به تایید شرکت رسیده و در کدال شفاف سازی شده است سهمی که در صورت شکسته شدن مقاومت 360 تومانیش مهمان سطوح قیمتی 420 تومانی خواهد بود
فرود هم برای امسال براورد سود 80 تومانی دارد سهمی که با ارزش ذاتی خود فاصله داشته و به نظر می رسد به سمت قیمت های 420 تومانی در حرکت باشد این فولاد ساز نیز می تواند در میان مدت تارگت 460 الی 480 تومانی راا به ثبت برساند
قطعه های سرسخت
در نمادهای قطعه سازان شاهد رونق خوبی در سهام این گروه بودیم فروش این شرکت ها با دریافت افزایش نرخ های مکرر به شدت بالا رفته و وضعیت خوبی را در این گروه شاهد هستیم
خمهر بار دیگر ازقیمت های کف حمایتی 280 تومانی برگشت زد سهم اهداف 320 و 360 تومانی داشته و بارها در این محدوده قیمتی نوسانات مثبت خوبی داده است خمهری که عمدتا به واسطه تجدید ارزیابی مورد نوسان قرار گرفته است
خپویش برای 6 ماهه صورت های مالی خوبی دارد شنیده می شودسود خوبی محقق شده و شرکت از اول سال تاکنون بیش از 40 درصد افزایش نرخ داشته است همچنین پروژه کی لس نیز در استانه بهره برداری بوده که می تواند سود نیمه دوم سال شرکت را با رشد خوبی همراه سازد
ختوقا هم به عنوان هلدینگ قطعه سازان در شرایط خوبی قرار دارد این سهم ارزش ان ای وی بالایی داشته و ارزش ذاتی 700 تومانی دارد ختوقایی که فعلا هدف 600 الی 620 تومانی را دنبال و اگر بتواند در سطوح بالای 560 تومان تثبیت شود رشد خوبی در پی خواهد داشت
بانک های تحول خواه
در نمادهای بانکی نیز شاهد روند نوسانی خوبی بودیم بانک ها عمدتا شرایط خوبی داشته و سود سازی های گروه بیشتر مورد اقبال واقع می شوند
ونوین سریعا رنج مثبت شده و خود را تا قیمت های 650 تومان بالا برد سهم در شرایط منفی بازار هم دل به اصلاح نداده و کف قیمتی 600 تومانی را حفظ می کند اگر صورت های مالی 6 ماهه با سود بالای 108 تومانی همراه شود استارت رشد سهم تا قیمت های 800 تومان زده می شود
وپست فعلا نوسان خوبی می دهد سهم با حمایت 1000 تومانی و مقاومت 1100 تومانی 10 درصدی نصیب نوسان گیرانش می کند شنیده می شود امسال سهم 240 تومانی سود دارد با این سود ارزش ذاتی سهم رنج 1250 تومان قرار میگیرد
وتجارت خود را به قیمت های بالای 220 تومان رساند و مجددا سطوح قیمتی فوق را پس گرفت وتجارتی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و امسال توان رسیدن به سود خوبی را دارد این سهم تا قیمت های 240 الی 250 تومان جای نوسان مثبت را خواهد داشت بازار بیشتر در این سهم در انتظار مشخص شدن تکلیف فروش بلوک 3 درصدی ایران خودرو می باشد
چهارگوشه بازار
حخزر پس ازافزایش سرمایه در صف خرید قفل شده است خبرهای بسیار خوبی در این سهم منتشر شده است حخزری که قصد گسترش قابل توجه ناوگان خود و خرید حداقل سالی 4 کشتی جدید را دارد و 2 کشتی به ناوگانش اضافه شده است همچنین افزایش نرخ 30 درصدی برای نیمه دوم سال باعث شده تا انتظارات سود سازی بالایی شکل بگیرد فعلا سهم تارگت های 1800 و 2000 تومانی دارد
بترانس خوب نوساناتی می دهد سهم کف قیمتی 260 تومانی و سقف 300 الی 320 تومانی را حفظ کرده است و فعلا در این قیمت ها تا ایجاد یک پتانسیل قوی در نوسان است هم وضعیت بنیادی و هم تکنیکالی این سهم بسیار عالی ارزیابی می شود
دکوثر حمایت خوبی می شود سهم کف قیمتی 1050 و هدف 1200 تومانی داشته و در این رنج قیمتی نوسانات بسیار جذابی را به دست می دهد این سهم دارویی در شرایط خوبی به سر برده و به نظر می رسد صورت های مایل 6 ماهه و افزایش نرخ های جذابی هم در پیش داشته باشد
فاما هم با این خبرها و فروش ملک میتواند جالب باشد در نظر دارد عرصه و عیان و تاسیسات کارخانه قبلی خود که به نام کارخانه آما یک مشهور است به نشانی تهران- کیلومتر 1/5 بزرگراه شهید لشگری (جاده مخصوص کرج) – بین بیمه دوم و سوم – نبش ایستگاه مترو بیمه – پلاک 31 و با پلاک ثبتی 2395/600610 را با متراژ طبق سند 18.638 مترمربع و متراژ پس از اصلاحی 17.905 به صورت نقد از طریق مزایده عمومی به فروش برساند. گفته می شود هلدینگ سراوا خریدار این ملک است
در بین بیمه ها همیشه از بنیادی اسیا و البرز و کوثر گفتیم . از کوثر شایعه تحقق 400 ریال سود 6ماهه صحبت می شود که عدد خوبی با توجه به قیمت فعلی سهم است و چشم انداز 900 ریال سود را جدی و قطعی میکند و پی به ای 4 است اسیا هم با فروش دارایی عدد خوبی را دارد
در هلدینگ ها امروز هم جو خوب بود تاصیکو یکی از هلدینگ هایی است که شرایط بدی را ندارد و میتواند جالب باشد . با دید کمی نوسان و یا نگاه میان مدت خوب است در سوی دیگر توجه بازار به پارسان هم زیاد شده است در مورد این سهم یک نکته را بیان کنیم با فرض این که 3400 تومان سود داشته باشد و 2000 تومان پردیس تقسیم کند پارسان حوالی 6700 ریال سود محقق میکند و 6600 ریال تقسیمی دارد . در کنار این بالا بردن سیاست تقسیم سود تا 2700 تومان سود را نیز به اعداد 7500 ریال نزدیک تر میکند و از همین ر پارسان واقعا شرایط خاصی دارد و خوب است برای سال بعد نیز ر بدترین شرایط 5200 ریال سود داشته باشد و این یعنی اعداد فعلی اعداد خوب و جالبی برای سهم است
در کنار این دو شستا را هم باز توصیه میکنیم و البته بین شستا و پارشان در حال حاضر شستا را قوی تر می بینیم .
در لوازم خانگی ها گلدیرا در گزارش ماهانه منتهی به 10 مهر درآمد 501 میلیارد تومانی ثبت کرده است که نسبت به میانگین ماه های گذشته رشد 13درصدی را بدست آورده است. برای شرکت در سال جاری 100 تومان سود به ازای هر سهم برآورد می شود. از لحاظ معاملاتی گلدیرا در دو هفته اخیر افت 17% داشته و برآیند معاملات نزولی و همراه با برتری عرضه ها بوده است. محدوده 670 تومان حمایت معتبر سهم می باشد و احتمال افزایش تقاضا از این محدوده وجود دارد.
در گروه سیمان امروز اولین گزارش برای ساربیل بود و گزارش خوبی زد ساربیل 9ماهه خوبی زد
در 6ماهه به سود 1418 ریالی رسیده و 9ماهه با سرمایه جدید این عدد2433 ریال است
در 3ماهه 673 میلیارد یال سود عملیاتی و 671 میلیارد ریال سود خالص داشت در 6ماهه سود عملیاتی 2013 و سود خالص 2042 میلیارد ریال بود در 9ماهه 3718 میلیارد ریال سود عملیاتی و 3502 میلیارد ریال سود خالص دارد
خبر این که صندوق های سکتور فلزی و فولادی میتواننددر بازار خرید کنند اتفاق مهمی بود به نظر بازی خوبی را نیز خواهد داشت و بلوک های دیروز روی فاسمین فملی و برخی دیگر از همین دلیل است . در این گروه از دید ما فزرین فاسمین فباهنر کزارشی بد نبودند در گروه فولاد فخوز بد نیست فنورد جالب است ولی یک سهم را شنیده می شود گزارش خاصی مس زند و ان هم فخاس است هر چند نقدشوندگی خوبی ندارد
سر اخر در مورد پالایشی ها باید گفت اعداد خوبی از گزارش این شرکت ها شنیده می شود و به نظر امشب شاید تاکید میکنیم شاید یکی از این شرکت ها گزارش روی کدال بگذارد که میتواند جالب باشد شاوان شتران شپنا همه شرکت های خوب با گزارش های خوبی خواهند بود


