جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزدوشنبه 3مهر1402

گزارش بازارامروزدوشنبه 3مهر1402

نوید خاندوزی
سپتامبر 25, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزدوشنبه 3مهر1402

اینجا هنوز تعطیل است !

تو گویی بازار هنوز درک نکرده که فصل تعطیلات به پایان رسیده و شرایط تغییر کرده و انگار هنوز خواب و غرق در بی‌رمقی است. امروز بازار حس خوبی نداشت و در عین اینکه ابتدا خیلی منفی نبود، ولی هرچه پیش رفت، متوجه شد که در دل بازار خبری نیست و رنج‌های فشار فروش از ۱۱ به بعد آغاز شد و بیشتر به چشم آمد. این نشان می‌دهد بازار چه کار سختی را در مقابل این روزها دارد و البته این را هم اضافه کنیم که حرف و نقل برخی شایعات و خبرها نیز موثر بوده است…
امروز، بازار را در حالی پیش بردیم که فضای نسبتاً کم رمق و منفی در بازار وجود داشت. مطابق گفته روزهای قبل، بازار انگیزه لازم برای خرید را ندارد؛ وگرنه فروشنده‌ها خیلی قدرتی در بازار ندارند و وقتی می‌بینند خریداری نیست، کوچک‌ترین رنجی، حجم منفی بالا را ایجاد می‌کند.
البته امروز شایعات و زمزمه‌های بورس کالا هم ذهن بازار را آزار می‌داد که مفصل در موردش صحبت خواهیم کرد.
در مورد بازار امروز به نظر هنوز کمی در تب و تاب و خواب تعطیلات بود، اما شاید گزارش‌ها بتواند موتور بازار را روشن کرده و فضای بهتری را به بازار بدهد؛ فضایی که از دل آن می‌تواند تحرک و جنب و جوش بیشتر بیرون بزند که البته امیدواریم این‌طور باشد. چراکه بازار نشان داده وقتی روی دنده لج قرار گیرد، دچار یک جمود و سکون رفتاری می‌شود که فقط و فقط یک شوک بزرگ می‌تواند آن را از این مسیر خارج سازد. چیزی که امروز رگه‌هایی از آن را شاهد بودیم. گزارش‌ها قاعدتاً نمی‌تواند آن شوک بزرگ باشد، اما همیشه در پهنه‌ای از فضای خاص شرکت‌ها حرکت کرده و اثرات متفاوتی دارد. اما می‌توان گفت که گزارش‌ها می‌تواند نقش روشن کردن آرام گرمای این موتور باشد که اتفاقاً حداقل اثر خود را که بگذارد، می‌تواند کف بازار را بسته و یک کف بنیادی قوی و خوب را ایجاد کند.
این دقیقاً آن چیزی است که فکر می‌کنیم با گزارش ماهانه و میان‌دوره‌ای شرکت‌ها اتفاق افتاده و این کف محکم ایجاد شده و در لایه بعد، تحرک برخی سهم‌های کوچک با گزارش‌های خوب را رقم بزند که اتفاقاً فکر می‌کنیم بازار در مقطع یک ماه پیش رو محل خاصی برای جولان این دسته از سهم‌ها خواهد بود که اندازه کوچک، اما وضعیت بنیادی و P/E خوبی را دارد که تاکید می‌کنیم اهل صنعت و گروه خاصی هم ‌نیست. امروز هم شاهد چنین حرکاتی بودیم.
ولی گزارش‌ها آن عوامل و جریانی نیستند که بتوانند نقدینگی بیرون پارک شده بازار را به قلقلک درآورند.
اگر به خاطر داشته باشید، چند وقت پیش در مورد نقدینگی و جریان پول صحبت می‌کردیم؛ بخشی از جریان پول در بازار به بچه‌های خود بازار تعلق دارد که بسته به فضای بازار و زمان‌های مختلف آن را وارد یا خارج می‌کنند و سطح معاملات بازار هم معمولاً در چنین شرایطی به ۷۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. بازار هنوز نتوانسته این لایه اول جریان پول را به حرکت درآورد. از همین رو، آن اتفاق و رویداد باید انقدر محکم و بزرگ باشد تا بتواند قابلیت این موج را داشته باشد.
وگرنه گزارش‌ها نقش مهم و محوری را در کلیت بازار دارند، اما موج آفرین نخواهند بود. در مورد دلار هم که تکلیف روشن است؛ به نظر تمام تلاش ارکان ریز و درشت دولت و حاکمیت، سرکوب و حفظ دلار به هر قیمتی شده است.
چند هفته پیش نیز گفتیم که به امید دلار نباید بازار را گره زد و به نظر عوامل دیگری باید بتواند موتور محرک و رشد بازار شود.
و اما حرف آخر، بحث شایعات و خبرهای این روزهاست. یک نکته را همین ابتدا یادآوری کنیم؛ هنوز زحمات آن سنگی که یک نادان بار قبل در مورد نرخ خوراک در چاه انداخت را از یاد نبردیم. حکایت تراکتور مش حسن و مش حسین هم هنوز گوشه ذهنمان است… پس قبل از هر تصمیمی، اثرات آن را بسنجیم و ارزیابی کنیم تا رفتار دانشمندان قبلی که تصمیمات را می‌گرفتند را تکرار نکنیم.
نکته بعد؛ برخی مطرح کردند که برای احقاق اهداف ساخت مسکن و تحقق شعار آن لازم است تا سیمان و آهن از بورس کالا خارج شده و مشمول قیمتی مشخص شود. اینکه نقش سیمان و میلگرد در بهای تمام‌شده و قیمت مسکن و عزم دولت برای ساخت مسکن چه چیز است و چه می‌شود، بماند. اصلاً فرض کن میلگرد را هم کنترل کردی، اینکه با چه جریان پولی می‌خواهی چنین کاری را انجام دهی و مسکن بسازی که منجر به چاپ پول و بحران تورم نشود هم بماند و نکته بعد که نکته مهم ماجراست، این است که شما بعد از ۴۰ سال تجربه مملکت‌داری هنوز نفهمیده‌اید که اقتصاد با دستور و به‌طور کلی حکومت‌داری با دستور میسر نمی‌شود. اگر با دستور و فرمان و دل‌بخواه شما بود، امروز تورم این عدد نبود و فرمان می‌گرفت و کاهش می‌یافت، امروز نرخ بیکاری این نبود، امروز رشد اقتصادی با دستور شما افزایش می‌یافت و در هر صورت اگر قرار بود با دستور و اجبار چیزی درست شود، وضع خیابان‌ها امروز این‌طور نبود و همه با اجبار شما چیزی روی سر داشتند.

پس قبول کنید که اقتصاد و باز تاکید می‌کنیم به‌خصوص علم اقتصاد با دستور پیش نمی‌رود.
نکته بعد این ماجرا، سرنوشت احتمالی این طرح است. فرض کنیم همه به ناکارآمدی و کار غیرعقلانی آری گفتند و تصمیم را گرفتند. می‌دانید چه می‌شود؟! میلگرد و سیمانی که دو ماه است قیمت‌هایشان تغییر نکرده، آرام آرام سراغ مدل دیگری می‌روند. سیمان و میلگرد سهمیه‌بندی شده، حالا امضاها و میزها ارزش پیدا می‌کنند. کارتل‌ها دوباره شکل می‌گیرند و برخی به دنبال خرید سیمان با نرخ کوپنی و فروش آن در بازار آزاد هستند و طبق معمول به دست مصرف‌کننده نیز احتمالاً به جای سیمان، سباقر می‌رسد و هیچ تاثیری هم در قیمت مصرف‌کننده نداشته؛ فقط جیب برخی را پرتر و شکم برخی را بزرگ‌تر و دهانشان را گشادتر می‌کنند.
مگر تا به امروز نتیجه سهمیه‌بندی و کوپن در چیزی به غیر از این ماجرا بوده؟ چند روز پیش در مطلبی نوشتیم که کسانی که چنین تصمیماتی را برای اقتصاد می‌گیرند، از سه حال خارج نیستند؛ یا نمی‌فهمند یا خائنند و وظیفه‌شان برهم ریختن اوضاع مملکت است و یا به دنبال ایجاد فرصت و فساد رانت برای بخور بخور جدید خود هستند. یکی از دوستان می‌گفت که اتفاقاً خوب هم می‌فهمند. آخرین باری که بزرگوار روی خروج محصولات فولادی از کالا اصرار می‌کرد، بعدها پرونده فسادش بیرون زد. اتفاقاً این افراد خوب می‌دانند چه کار می‌کنند. این سیاست‌گذار است که باید چشم خود را باز کرده و تصمیمات عقلایی بگیرد. اما می‌بینیم که انگار مافیای ثروت و قدرت و رانت، کشور را اداره می‌کنند. یکی مافیای خودرو شده و با بورس کالا مبارزه می‌کند، یکی مافیای قیر شده و نرخ ارز ترجیحی می‌طلبد، حالا هم احتمالاً مافیای سیمان و میلگرد از دل این جریان بیرون آمده و سفره جدیدی را برای برخی باز می‌کند.
و حرف آخر اینکه نقش سازمان بورس در این موضوع حیاتی و حیثیتی است. فارغ از بحث اثرگذاری این ماجرا در شرکت‌ها، وظیفه ذاتی سازمان بورس دفاع از چنین ارکان و نهادی است که با قانون شکل گرفته و با قانون پیش می‌رود. شفافیت حرف اول را زده و اهمیت ویژه‌ای دارد؛ اینکه سازمان هنوز و تا به امروز سکوت کرده، کمی جای تعجب است که البته احتمال دارد به واسطه جدی نبودن ماجرا تا به امروز چیزی نگفته باشد، اما به نظر بزرگ‌ترین مدعی این ماجرا باید سازمان بورس باشد و اوست که باید پیش قراول مخالفت با این جریان شود.

بگذریم …

انتظار خودرویی ها

در نمادهای خودرویی شاهد روند نوسانی بودیم خودرویی ها در انتظار گزارش های ماهانه خود هستند به خصوص سهام بنیادی گروه که میزان فروش شهریور ماه برایشان بسیار مهم است

به نظر بازهم این گروه است که بازار را نجات میدهد و میتواند محرک قوی بازار باشد  . دراین گروه حرکت خزامیا و خاور جالب هستند که از خاور شنیده می شود ارائه خودروی جدید تحرک خوبی در سهم  و فروش ایجاد میکند  . در کنار او گزارش این ماه  فروش زامیاد  حرکت خوب و قوی برای سهم  است

خزامیا امروز کمی مثبت بود ولی نه خیلی زیاد و بازار منتظر گزارش سهم است  خزامیا خبر راه اندازی و بهره برداری از خط تولید اکسل و شاسی وانت نیسان در شرکت فنر سازی زر منتشر کرد و این در حالی است که در روز معاملاتی گذشته با افزایش تقاضای سرمایه گذاران همراه شد.
بازار احتمالا در انتظار گزارش ماهانه خوبی از سهم است که این موضوع می تواند جذابیت آن را افزایش دهد.
از طرفی نماد در بازه ماهانه بازدهی کمتری از هم گروهی های خود داشته. بازدهی ماهانه صنعت معادل 13 درصد و بازدهی سهم برابر 6 درصد بوده است. در نتیجه ادامه روند معاملاتی روز گذشته را میتوان از سهم انتظار داشت.

در خاور فشار عرضه ها بالا بود این سهم خودرویی بر سر مقاومت 360 تومانی قرار دارد سهم به واسطه شایعات منفی مشکل فروش محصولاتش با اصلاح قیمتی عمیقی همراه شده است اگر در شهریور ماه گزارش خوبی بدهد انتظار یک نوسان 10 الی 20 درصدی در سهم وجود خواهد داشت

در خساپا سهم در کف قیمتی 240 تومانی قرار دارد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی نداشته و تنها در انتظار محرک هایی مانند فروش سهام بن رو و یا عرضه سهام شرکت های زیر مجموعه و افزایش سرمایه می باشد روند سهم فعلا در رنج قیمتی 240 الی 260 تومان نوسانی دنبال می شود

بانک های خوش خبر

در نمادهای بانکی برخی سهام این گروه در انتظار فعال شدن خبرهایی در خصوص وضعیت خود هستند بانک هایی که تحولات زیر پوستی خوبی دارند

در بانک تجارت سهم قرار است دارایی های خود را به فروش برساند بدین منظور بانک اگهی فروش برخی داراییهای خود را منتشر کرده است وتجارتی که اگر سد قیمتی 260 تومانی را بشکند مهمان سقف قیمتی قبلی خود یعنی سطوح 300 الی 320 تومانی خواهد شد

ونوین حمایت قوی در سطوح 560 تومانی دارد در رنج قیمتی 560 الی 600 تومان نوسانات بسیار خوبی می توان از این سهم گرفت مهمترین پتانسیل و خبر سهم صورت های مالی 6 ماهه است اگر سود بالای 100 تومانیمحقق شود سهم یک رشد بسیار خوب خواهد داشت ونوینی که اهداف میان مدتی 800 تومانی را برایش متصور هستیم

وبصادر کف قیمتی قوی در سطوح 200 تومان داشته و مقاومت سنگینی هم در قیمت های 220 تومانی دارد این سهم فعلا در این سطوح در نوسان است تا صورت های مالی 6 ماهه منتشر شود شاید با شناسایی درامد فروش سرمایه گذاری وبصادر بتواند به سود سازی خوب و مقاومت 220 تومانی را پشت سر بگذارد

فرصتی از جنس قطعه سازان

در قطعه سازان دریافت افزایش نرخ های خوب سبب شده تا سهام این گروه در موقعیت های خوبی برای سود سازی قرار بگیرند و برخی با اقبال مناسبی همراه شوند

خرینگ شایعات سود سازی خوبی دارد کف سهم 1800 تومان و مقاومت اصلی نیز سطوح 2200 تومان ارزیابی می شود این سهم قطعه سازی در وضعیت مناسبی قرار داشته و می تواند با دید صورت های مالی 6 ماهه مورد توجه واقع شود مضافا این که شرکت افزایش سرمایه خوبی هم دارد

در خپویش سهم از کف قیمتی 2000 تومانی رشد خوبی تا سطوح 2500 تومان داشت اما نتوانست از سد این مقاومت خود عبور نماید سهمی که وضعیت بسیار خوبی داشته و هم افزایش نرخ گرفته و هم طرح توسعه دار اما فعلا نیاز به اصلاح تا رسیدن به کف حمایتی دارد

خمحرکه ظاهرا فعلا قصد روند نوسانی را با حمایت 760 الی 780 و هدف 820 تومانی دارد فعلا بازه روند سهم کوتاه بوده و سهم برای مشخص شدن روندش نیاز به یک محرک و خبر قوی دارد خمحرکه ای که در بین قطعه سازان اصلاح قیمتی خوبی داشته و جذاب شده است

پالایشی های از یاد رفته

در نمادهای پالایشی سهام این گروه فعلا از یادها رفته اند پالایشی هایی که اوضاع و احوال خوبی داشته و یکی از بهترین صورت های مالی 6 ماهه را به واسطه جهش قیمت نفت و رشد کرک اسپرد ها دارند

شپنا به قیمت های 820 تومان نزدیک می شود و فرصتی خاص ایجاد می کند این سهم در شرایط خوبی به سر برده و می تواند به روند مثبت بازگردد سهمی که برای امسال تخمین سود 200 تومانی و افزایش سرمایه جذابی هم در راه دارد این سهم فعلا اهداف میان مدتی 920 الی 1000 تومانی دارد

در شتران هم کف قیمتی سهم 420 تومان و مقاومت قویش نیز سطوح 460 تومان است و این سهم نیز در این رنج قیمتی در نوسان خواهد بود تخمین سود این سهم برای سال جاری با نفت 90 دلاری سود 90 تا 100 تومانی بوده و که باعث ایجاد یک چشم انداز جذاب در سهم می شود

شاوان به کف حمایتی 2200 تومانی نزدیک می شود سهمی که امسال شایعات سود 500 تومانی و یکی از بهترین صورت های مالی 6 ماهه را دارد سهمی که با دید میان مدت تارگت های بالایی داشته و رشد قیمتی و برگشت خوبی را می تواند تجربه نماید

چهارگوشه بازار

غپاک صف خرید خوبی شد شنیده می شود افزایش سرمایه محدوده 1000 درصدی شرکت به زودی رسما در کدال قرار می گیرد سهم از کف قیمتی 1650 تومانی رشد خوبی داشته و به سمت سطوح 2000 تومانی در حرکت است این سهم وضعیت بنیادی خوبی هم داشته ودر 5 ماهه با جهش فروش بالایی همراه شده است

وبانک همچنان از بابت برنامه فروش سهام زیر مجموعه ها و اگهی فروش سهام شفا دارو با اقبال و نوسانات مثبت ارامی همراه شده است این روند ادامه داشته باشد سهم را به زودی در قیمت های بالای 1100 تومان خواهیم دید سهمی که به فکر رسیدن به مقاومت 1200 الی 1250 تومانی خود است

در گنگین شنیده می شود به زودی خبرهای خوبی در خصوص عرضه یکی از زیر مجموعه هایش منتشر می شود این سهم اصلاح خوبی داشته و به کف قیمتی رسیده است براورد سود 800 تا 1000 تومانی برای سال جایربا تقسیم سود حداکثری دارد سهم به پی بر ای فوروارد جذابی رسیده و کم کم انتظار برکشت روند سهم می رود

در بین  سیمانی ها  سخاش در گزارش شهریورماه خود خبر از فروش ۶۱ میلیارد تومانی داد که ۱۵ درصد بیشتر از میانگین فروش ۵ماه گذشته بود. در نهایت درآمد فروش شرکت طی شش ماه ابتدایی امسال به ۳۲۷ میلیارد تومان رسید، رقمی که در مدت مشابه سال گذشته ۲۴۱ میلیارد تومان بوده است. برای سخاش eps حدود 1500 تومانی برآورد می شود که با قیمت های فعلی به P/E فوروارد ۵.۴ واحد می‌رسیم. سخاشی که اصلاح قیمتی و زمانی خوبی را تجربه کرده و به نظر در همین حوالی ۸۰۰۰ تومان گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

سخزر همیشه خوب بود بازهم خوب ظاهر شده  تابستان خوب پیش رفت و تیر 997 میلیارد ریال و مرداد 864 میلیارد ریال و شهریور 936 میلیارد ریال بود که6 ماهه 4559 میلیارد ریال بوده و از سال قبل بیشتر است . سفانو هم در بدترین  فضا نشان داد میتواند به  15000 ریال  سود برسد و سود  6ماهه  نزدیک  8000 ریال خواهد بود  البته گزارش ماهانه سهم خیلی خاص بود . سفانو  مرداد خوبی داشت ولی شهریور در حد تیر بود …
در تیر به 955 میلیارد ریال و مرداد  1339 میلیارد ریال رسید
در شهریور با کمی افت ۹۶۶ میلیارد ریال بوده و ۶ ماهه ۶۶۲۵ میلیارد ریال شد و فروش مدت مشابه سال قبل ۳۹۹۲ میلیارد ریال بوده است.

تکمبا اگرچه به خوبی مرداد نبود اما با فروش ۶۳ میلیارد تومانی توانست جمع فروش ۶ماهه ابتدایی امسال را به ۴۰۸ میلیارد تومان برساند، رقمی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۹۴ میلیارد تومان بوده و رشد بیش از ۲برابری را نشان می دهد. تکمبا با انتظار تداوم رشد درآمدی و بهبود p/e گزینه خوبی با دید نوسانی می باشد. سهمی که فاصله معناداری از سقف اردیبهشت خود گرفته و در صورت تثبیت بالای ۷۰۰ می‌تواند، مستعد رشدی خوب است. سهم  شرایط خاصی را دارد و باید دید چه می شود

یکی از خاصترین گزینه های بازار امروز شلعاب بود که صف هم بود  . شلعاب با دید نوسانی گزینه جذابی است. نماد با خبر افزایش سرمایه 960 درصدی از تجدید ارزیابی همراه شده و در روزهای اخیر تقاضا بازار را داشته است که ادامه حرکت رو به بالای سهم دور از انتظار نیست. در صورت ادامه این روند، هدف اول را میتوان 2050 تا 2100 تومان در نظر گرفت.  امروز گزارش خوبی را هم در فروش منتشر کرد  شلعاب در تیر با فروش 437 میلیارد ریالی مواجه بود و مرداد 445 میلیارد ریال و شهریور به 405 میلیارد ریال رسیده است و 6 ماهه به 2138 میلیارد ریال رسیده است

لاستیکی ها وضهین خوبی ندارند ولی پیزد امروز خوب بود . پیزد پس از افت شارپ 40درصدی از ابتدای شهریور حرکت شارپی را آغاز کرد ولی سپس در یک باکس خنثی درجا زده و با توجه به تقاضای روز شنبه به نظر می رسد رشد مجددی پیش رو داشته باشد. همچنین از لحاظ تئوری امواج حرکت اخیر را می توان ابتدای سیکل جدید قیمتی پیزد در نظر گرفت که بیانگر آن است که فاز اصلاحی میان مدت تمام سهم تمام شده و میبایست منتظر حرکتی جنبشی در قالب موج 3 صعودی باشیم.

امروز پالایشی ها هم خوب نبودند و فشار فروش کم نبود . دیروز در خبرها داشتیم که  روسیه رسما ممنوعیت صادرات گازوئیل و بنزین به اکثر کشورها را اعلام کرد و قیمت سوخت در سطح جهانی افزایش یافت‌. به نظر این موضوع در حفظ کرک  پالایشی ها  موثر خواهد بود و دلار 37 و این کرک  میتواند گزارش های بهتری را برای گروه  رقم  بزند . اولین  گزارش میاندوره ای این گروه تغییرات خاصی را رقم  میزند و شاید با دید نوسان  شتران و شپنا بد نباشند .

حجم معاملات در بین بیمه ها افزایش داشته و نمادهایی مانند البرز آسیا کوثر در این شرایط هستند به نظر باید منتظر گزارش ۶ماهه آنها بود که فکر می‌کنیم هر ۳ قابلیت های خوبی داشته باشند آسیا اخیرا پرحجم تر شده و کوثر هم بنیادی گروه است به نظر گزینه های این گروه را نه برای خرید ولی زیرچشمی در واچ خود داشته باشید

در بین نماد های خاص شرایط بد نیست  در نماد بکابل و نیان هردو با شایعات و شنیده‌هایی از یک گزارش خوب مواجه اند و بد نیست زیرنظر باشند اما بحث امروز ما روی بترانس است که یک گزارش خاص دیگر از زیرمجموعه ها زد
شرکت ترانسفورماتور توزيع زنگان از زیرمجموعه های مهم بترانس در گزارش ۶ماهه به سود ۲۰۵۸ میلیارد ریالی رسیده است همین چند شرکت امسال ۱همت سود دارند و این یعنی بترانس را باید در منفی ها زیرنظر گرفت به نظر منفی روزها آتی این سهم قابلیت های خوبی را دارد به خصوص با دید نوسان

و امروز ناما هم صف بود . ناما به ظاهر در گروه قطعات است و بد نیست سهم را زیرنظر بگیرید قابلیت های خوبی برای رشد دارد. ناما در شهریور با فروش 616 میلیارد ریالی مواجه بود و 8ماهه  قبل این عدد 3617 میلیارد ریال شد . 9ماهه به  4233 میلیارد ریال رسیده و 2 برابر مدت مشابه  قبل است

توليدي مخازن گاز طبيعي آسيا ناما در 6ماهه به سود 485 ریالی و 9ماهه به عدد 1294 ریالی رسیده است
در 6ماهه سهم  621 میلیارد ریال سود عملیاتی و 509 میلیارد ریال سود خالص دارد
در 9ماهه سود عملیاتی 1585 و سود خالص 1359 میلیارد ریال بود به نظر سهم امکان رشد کوتاه مدت را به خوبی دارد

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم