جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز دوشنبه 13شهریور 1402

گزارش بازارامروز دوشنبه 13شهریور 1402

نوید خاندوزی
سپتامبر 4, 2023
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز دوشنبه 13شهریور 1402

تحت تاثیر تسعیر !

امروز بازار را در حالی پیش بردیم که به وضوح تحت تاثیر خبرتسعیر بود و البته با این که این خبر موضوع خوب و مثبتی برای بازار بود ولی مثل خبر خوراک هنوز ابعاد دقیق آن مشخص نیست و بازار کمی با دیده تردید به آن نگاه میکرد. همین جو  باعث شد امروز وزن  زیادی به این خبر بازار ندهد و ان انتظاری که داشتیم  براورده نشود که البته  بسیاری معتقدند این موضوع به دلیل تردیدهایی است که هنوز بسیاری دارند و معتقدند تا وقتی ابعاد این موضوع دقیق و روشن نشود بازار واکنش قطعی نخواهد داشت و البته  اثر واقعی این موضوع زمانی است که خود را در صورت های مالی نشان میدهد …

اما  بازار کمی مردد بود تا امروز اندکی ازاین فضا خارج شد ولی برخی این حس را دارند که وقتی چنین  خبری میرسد و بازار واکنش قطعی نشان نمیدهد کمی باید نگران شد ولی قبول کنید که بازار انقدر بی اعتماد است که به این خبرها نیز واکنش سریع نشان نمیدهد …

بازار را در حالی آغاز می‌کنیم که بسیاری معتقدند این روزهای فعلی بازار بسیار شبیه روزهای قبل از رالی چند هفته اخیر است که بازار  منتظر یک شوک بود تا از آن فضا خارج شود. تنها تفاوت بازار فعلی با آن روزها در حجم است که حجم روزهای فعلی بازار ما از آن مقطع بیشتر است و جنب وجوش قوی تری دارد.
البته تحولات و تمایلاتی وجود دارد که نشان می‌دهد بازار می‌تواند با مؤلفه‌های بنیادی و خبری کمی بهتر باشد و فضای متفاوت‌تری از مقطع قبل را در پیش گرفته و به سمت بهبود حرکت کند اما این اتفاق و رویداد چند محرک قوی می‌خواهد چنانچه دیدیم در حرکت صعودی قبل برگشت از مصوبه ۷ هزار تومانی نرخ خوراک به فرمول باعث و بانی رشد اخیر شد و حالا نیز بسیاری برای این عقیده‌اند چیزی از جنس آن رویدادها برای بازار نیاز است

دیروز در مورد  سناریوهای بازار در 3 سناریو  صحبت کردیم و معتقدیم اگر چنین رویدادی به بازار نرسد احتمالاً آنچه در سناریو دوم گزارش بازار دیروز بیان کردیم رخ می‌دهد و بازار زمین قیمت‌ها و حجم و ارزش معاملات را واگذار می‌کند و زمان را می‌خرد تا شرایط بهتری را برای خروج از این فضا پیدا کند
البته خوش شانس باید باشیم افت قیمت‌ها سراغ بازار نیاید
اما این محرک‌ها چه چیزی می‌تواند باشد یکی از آنها امروز به وقوع پیوست و یک باردیگر در مسیر عقلانیت حرکت کردیم ولی هنوز که با شما صحبت میکینم  ابعاد  این ماجرا روشن  نیست که امیدواریم انچه فکر میکنیم  باشد  .

چند باری از دو شوک مهم اقتصادی و خبری به عنوان دو موتور محرک بازار برای رسیدن به نقاط بالاتر صحبت کردیم که یکی جریان خودرویی و خبرهای خودرویی بود و دیگری نرخ ارز در مورد نرخ ارز ابتدا کمی صحبت کنیم…
به نظر رفتار سیاستگذار به خوبی نشان می‌دهد که به زودی شاهد کوچ بی صدای نرخ ها از ۲۸ به سمت ۳۸ خواهیم بود و بخشنامه‌های متعدد و ریز و درشت همین را نشان می‌دهد امروز هم این موضوع به  بازار رسید و رسمی شد تا بحث دیروز تا حدودی محقق شود . باید اذعان داشت که حرکت به سمت دلار ۳۸ اجتناب ناپذیر است پس ما چرخش ارزی را خواهیم داشت .  چیزی که مطمئن هستیم این است که تصمیم بر این ماجرا گرفته شده که باز جای شکرش باقیست و کمی عقلانیت را نشان می‌دهد . البته برخی این را نشانه ای برای توافق می داننند .

اما این یک  بعد است و به نظر ارام  ارام تاثیر میگیرد  آنچه امروز یکی از بحث‌های محوری گزارش بازار ماست موضوع خودروست که گویا دوباره اسیر فضای غیرمنطقی و غیرکارشناسی پوپولیستی برخی مقامات شده است. طبق آنچه که خبر رسیده افزایش نرخ گروه خودرو به واسطه صورت‌های مالی و محاسبات انجام شده و افزایش نرخ بین ۲۵ تا ۴۰ درصد را تصویب کرده است .

این موضوع برای تایید نهایی روی میز دولت رفته و بار دیگر شاهدیم که دولت که این روزها اسیر و گروگان تفکرات چپ گرایانه و غیراقتصادی و شعارگونه است،با این موضوع مخالفت کرد و از بار روانی آن می‌ترسد به خاطر داشته باشید آخرین باری که با این شکل و با این دستور دولت در بازار خودرو مداخله کرد زمانی بود که داشت عرضه خودرو در بورس کالا افزایش می یافت و شدت می‌گرفت و دقیقاً در همان مقطع با این موضوع مخالفت شد و شاهد بودیم که چطور قیمت برخی خودروها بعد از آن جریان افزایش چشمگیر و حتی تا دو برابر قیمت بورس کالا معامله شد
یک بار دیگر تصمیمات غیر کارشناسی در حال اجرا شدن در ماجرای خودروست و هرچه جلوتر می‌رویم خسارت این ماجرا بر صنایع بیشتر می‌شود و آن فردی که می‌خواهد با جیب سهامدار و پول خودرویی‌ها داماد شود خوشحال‌تر !!!
به واقع دولت اگر دلش هم برای مصرف کننده می‌سوزد چرا جیب سهامدار باید خالی شود و اصلاً چرا این تصمیمات غیر کارشناسی از جیب صنایع و مردم و شرکت ها گرفته می‌شود که تازه بخش عمده ای در جیب دلالان می‌رود…

بعد از واکسن ، زمستان سخت ، مذاکرات ،مهسا ،عربستان و حتی همین جریان نرخ خوراک حالا به کارنامه درخشان دولت می‌توان تصمیمات این چنینی را نیز اضافه کرد که البته دیر یا زود تبعات آن دامن گروه خودرو را گرفته و فضای کاهش تولید را در این گروه رقم می‌زند و البته باز هم این سهامداران هستند که دستشان به جایی نمی‌رسد و زورشان در حد فریاد زدن‌های مختصر است که شاهدش هستیم

البته ماجرای خودرو چند بعد دارد که افزایش نرخ یک بعد آن است بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها هنوز به عنوان مهم‌ترین شوک این گروه می‌تواند مطرح باشد که از هفته آینده اخبار آن بیشتر به گوش بازار خواهد رسید
اما غرض از بیان مطالب این چنینی این بود که بگوییم بازار به شوک‌هایی احتیاج دارد که بار دیگر قدرت عاقله و تصمیم گیر دولت را می‌طلبد و هرچه بر دوری از فکر وتصمیم منطقی اصرار شود بازار هم ممکن است بیشتر در جا بزند . امروز خبر تسعیر کمی از بار روانی منفی کاست و کمی بازار را امیدوار تر کرد

به هر حال خبر تسعیر خبر مهمی است شاید حرکت از 4200 به  نرخ ارز نیما در حال حاضر در حال تکرار شدن است که از 28500  به  38 است  ولی این دولت انقدر حرف خود را پس و پیش و با ابهام بیان میکند که نمی شود صحبت کرد  .ولی اگر تاریخ را مرور کنیم متوجه می شویم که همیشه مقطع تاریخی شیفت از نرخ ارز 28  به 38  مقطع حساس و مهمی در بازی بازار ها بوده است  به خصوص بازار سرمایه … باید امیدوار باشیم ولی انقدر این دولت بد عمل کرده که خوش بین مفرط به  بازار نمیرسد  .

می‌خواستیم گزارش بازار را به پایان ببریم که موضوعی نظر ما را جلب کرد و آن بحث معاملات اخیر شپنا و شسپا و حرکت برخی نهادهای مالی در مخالفت با این معامله است
قبل از آن یک نکته را بیان کنیم که تجربه چنین موضوعی نه با ابعاد فعلی که با ابعادی بسیار وسیع‌تر بزرگ‌تر و خاص‌تر در ماجرای غدیر و شرکت آپادانا ایساتیس وجود داشت که در گزارش‌های بازار قبل به آن اشاره کرده بودیم اما حالا معتقدیم از دو بعد باید به ماجرا نگاه کرد

برخی که نامه نوشتند معتقد بودند صرف و صلاح سهامداران شبنا در این ماجرا رعایت نشده است اتفاقا به نظر اگر از این بعد نگاه کنیم تصمیم خوبی بود که این نامه نوشته شد چرا که هیئت مدیره و مدیران شرکت‌ها باید حواسشان جمع باشد چشم‌های تیزبین فعالان و ناظرین و تحلیلگران و سهامداران در حال مشاهده رفتار آنهاست و نمی‌توانند هر حرکتی را انجام دهند .دیگر‌دوران بزن در رویی تمام شده. بخواهید جیب سهامدار را بزنید این حداقل واکنش هاست…
این موضوع نه فقط برای همه شرکت‌ها باید مهم باشد که بدانند تصمیماتی که گرفته می‌شود بر اساس حاکمیت شرکتی باید تامین کننده منافع همه سهامداران باشد حتی کسی که یک سهم دارد

پس این نامه و این اتفاق به نظر تلنگر خوبی برای سهامداران عمده است که بدانند پشت درهای بسته و بر اساس منافع یک یا چند مجموعه نمی‌توان تصمیمات این چنینی را اتخاذ کرد
از سوی دیگر هم‌معتقدیم به نظر نباید این آش آنقدر هم شور شود که برای هر تصمیمی و هر اتفاقی سهامداران نامه نوشته و اعتراض کنند
به هر حال باید اختیاری هم برای هیئت مدیره شرکت‌ها در نظر گرفت هرچند که معتقدیم اکثریت آنها در آزمون اخیر نرخ خوراک رفوزه شدند.
اما در هر صورت بهتر است به برخی تصمیمات این چنینی در بازار هم احترام گذاشت که البته قطعاً اگر خرید یک سهم و یا یک دارایی و یا فروش آن برای یک شرکت با مدارک دقیق درست کارشناسی منطقی باشد و صرف و صلاح داشته باشد قطعاً انجام آن در میان مدت و بلند مدت به سود سهامداران خرد هم خواهد بود

بگذریم که باز هم امروز زیاد حرف زدیم و موضوعات متفرقه در دل گزارش بازار امروز زیاد بود البته مواردی هم باقی ماند که سعی می‌کنیم در روزهای آتی در موردش صحبت کنیم به خصوص دو موضوع درفشانی برخی افراد در موضوع مالیات در برنامه هفتم و همچنین بحث خاص و داغ نظارت بر سهامداران و نهادهای مالی که موضوع دوم موضوع بسیار خاص و ویژه‌ای است که در فرصت مناسب با آن پرداخته می‌شود

پالایشی ها جانی تازه

در نمادهای پالایشی خبرهای مثبت در خصوص حذف دلار 28500 تومانی اقبال خوبی را در سهام پالایشی ایجاد کرد

در این گروه شپنا از کف قیمتی حمایتی 800 تومانی برگشته و به سمت سطوح قیمتی 920 تومان در حرکت است سهمی که امسال 170 تا 200 تومان سود و 1200 ارزش ذاتی داشته و با افزایش کرک اشپرد گازوییل حسابی وضعش بهتر شده است

شبندر با سرعت در حال صعود به سمت قیمت های 1200 الی 1250 تومانی وعده داده شده می باشد این سهم اوضاع بسیار خوبی داشته و بازدهی مناسبی داده است به نظر می رسد سهم به قیمت های 1200 تا 1250 تومان ریده و برای رشد بیشتر نیازمند حمایت های قویتری داته باشد

شاوان تاثیرات خوبی از افزایش کرک اسپرد و حذف دلار 28500 تومانی خواهد برد این سهم اوضاع بسیار خوبی داشته و روند میان مدت صعودی قوی دارد شاوان با شکست قیمت های 2200 تومان تا قیمت های 2400 الی 2500 تومان رشد خواهد کرد

بانک های پر سود

در نمادهای بانکی نیز شاهد رشد و رونق سهام این گروه بودیم بانک هایی که انتظار دارند با تغییر نرخ ارز 28500 توماین نرخ تسعیر ارز ان ها نیز بالا برود

در ونوین شیب صعودی خوبی را شاهد بودیم سهم به سمت قیمت های 650 تومان در حرکت است برای بانکی که امسال 200 تومان سود دارد با پی بر ای حداقلی 4 هم سهم ارزش ذاتی 800 تومانی خواهد داشت ونوینی جز بنیادی های بسیار خوب گروه می باشد

وتجارت با مقاومت قوی و سرسخت 260 تومانی همراه است سهم خوب رشدی داشته و تاکنون 30 درصدی بالا امده است شکسته شدن سد قیمتی 260 تومان سد را به سمت سقف قیمتی قبلی یعنی سطوح 300 تومان خواهد برد عرضه تامین سرمایه کاردان سود خوبی را نصیب وتجارت کرده است

بانک ملت بیشترین تراز ارزی را داشته و در صورت تغییر نرخ دلار تسعیر ارز می تواند سود بالایی را شناسایی نماید فعلا روند سهم نوسانی ارام به سمت قیمت های 420 تومان سهمی که فاصله بالایی با ارزش ذاتی خود داشته و پتانسیل سود سازی بالا و تراز ارزی سنگین به همراه افزایش سرمایه دارد

دارویی های زیر خاکی

در نمادهای دارویی وضعیت خوبی جاری است دریافت افزایش نرخ های پشت سر هم باعث شده تا دارویی ها باز در معرض افزایش شدید سود سازی قرار بگیرند

در دشیمی شایعات سود 800 تومانی مطرح شده است سهم در 3 ماهه با جهش سود سازی و در 5 ماهه فروشش 200 درصد رشد داشته است به نظر می رسد صورت های مالی 6 ماهه همراه با سود 300 تومانی در انتظار سهم باشد سهمی که به سمت سطوح 3600 الی 4200 تومانی می رود اما با فرض سود 800 تومانی ارزش ذاتی 4800 تومانی خواهد داشت

دکوثر حمایت قوی در کف قیمتی 1060 تومان ساخته است سهمی که به واسطه تولید و فروش انتی بیوتیک حسابی متحول شده و جای رشد قیمتی میان مدتی خوبی دارد این سهم تا قیمت های 1200 تا 1250 تومان فعلا جای رشد دارد اما وضعیت اصلی سهم با انتشار صورت های مالی 6 ماهه خشکل خواهد گرفت

دجابر همچنان فروش های خوبی به ثبت می رساند سهمی که تا قیمت های 1600 تومان اصلاح کرده بود و حالا به سمت قیمت های 1800 و در صورت شکسته شدن این سد قیمتی سطوح 2000 الی 2200 تومان در انتظار سهم است

دتماد در مرداد ماه خوش درخشید و با فروش 206 میلیارد تومانی در این ماه رکوردی جدیدی را به ثبت رساند. به این ترتیب مجموع فروش 5 ماهه شرکت به حدود 707 میلیارد تومان رسید، رقمی که در مدت مشابه سال قبل 455 میلیارد تومان بوده است. عملکرد خوب شرکت و انتظار تحقق سود بالای 800 تومان در پایان امسال سهم را به گزینه ای خوب از منظر بنیادی تبدیل کرده که با هدف نوسانی 5200-5250 می توان زیر نظر داشت.

پتروشیمی های خوش اقبال

در نمادهای پتروشیمی اقبال خوبی را به سهام این گروه شاهد بودیم برخی پتروشیمی ها تحولات مثبت خوبی در دل خود دارند

نوری در حال شکست قیمت های 14500 تومانی و رشد به سمت سطوح 16000 تومانی می باشد تارگت نهایی سهم قیمت های 18000 تومان خواهد بود سهم شایعات سود سازی خوبی داشته که با فروش 2 ماهه تیر و مرداد تا حدود زیادی تایید می شود نوری در مرداد درآمد 11767 میلیارد تومان را ثبت کرده که نسبت به ماه قبل و میانگین 4 ماه گذشته به ترتیب 5% و 42.5% رشد داشته است. جمع مبلغ فروش نوری در دوره 5 ماهه به 44792 میلیارد تومان رسیده است که رشد 21% نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته است. فروش صادراتی برش سنگین از لحاظ مقداری نسبت به ماه قبل افت 9% داشته است اما نرخ فروش این محصول رشد تقریبا 30% نسبت به ماه قبل داشته است. برای نوری در سال جاری 2200 تومان سود برآورد می شود که با قیمتهای فعلی سهم p/e فوروارد 6.3 واحدی برآورد می شود. از لحاظ نموداری با توجه به بهبود شرایط اخیر پتروشیمی ها و لغو مصوبه افزایش نرخ گاز خوراک، نوری از ابتدای شهریور روندی صعودی را آغاز کرده و به نظر می رسد بزودی سقف اردیبهشت را پس بگیرد.

زاگرس هم به سمت قیمت های بالا پیش روی می کند امسال سهم سود سازی خوبی در پیش رو خواهد داشت به خصوص این که نوسانات مثبت قیمت های جهاین متانول و کاهش نرخ خوراک و اعمال تخفیف 5 درصدی بر قیمت خوراکش هگی سبب تاثیرات مثبت قابل توجهی بر سود امسال زاگرس خواهد شد

شفن صف خرید شد سهمی که گفته بودیم تا قیمت های 650 جای رشد دارد اگر سهم از قیمت های 650 تومان فردا عبور نماید تا سطوح 720 تومان رشد خواهد داشت شفن علاوه بر تحولات مثبت در سود عملیاتی حجم سرمایه گذاری های بالا و سنگینی داشته که سود خوبی از این طریق در انتظارش است

همچنان  بازار در پی درک و کشف ابعاد  فرمول است ولی یکی میگفت فرمول طوری طراحی شده که سقف و کف نرخ گاز 5هزار و 7هزارخواهد بود و نرخ از 20  سنت نمیتواند  بالاتر رود و این رویداد خوبی است . به نظر بعد از گزارش های ماهانه می شود دراین گروه گزینه های خوب و بهتر را پیدا کرد در اوره ای ها اول شیراز  بعد  شپدیس در گروه متانول شخارک  گزینه های خوبی هستند و در بین  سایر پتروشیمی ها اول نوری و بعد  بوعلی گزینه های خوب گروه هستند و توصیع می شود روی این  شرکت ها حرکت کنید

سرمایه گذاری های صدر نشین

در نمادهای سرمایه گذاری شاهد روند مثبت و قوی در برخی سهام این گروه بودیم سرمایه گذاری های خاصی که شاهد تحولات بنیادی خوبی هستند

تاپیکو با رشد قیمتی به سطوح 2800 تومانی رسید تحولات خوبی نصیب شرکت شده و حالا با تغییر نرخ دلار 28500 تومانی شاهد تحولات مثبت اساسی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس زیر مجموعه اصلی سهم هستیم تاپیکو بتواند در قیمت های بالای 2800 تومان تثبیت شود تا سطوح 3200 تومانی صعود خواهد کرد

شستا مهمان نوسانات خوب و قوی شده است سهم تا سطوح 145 تومان جای رشد دارد سهمی که هم سود سازی بالا و هم در مقطع فعلی با رشد ارزش ان ای وی همراه شده است شستایی که به نظر می رسد شاهد ورود پول قوی هم به جریان معاملاتش باشد

رشد بیشتر وساپا منوط به خبرهای خوب دارد سهم برای ادامه صعودش کار سختی با قیمت های 600 تومانی دارد در صورت تثبیت در قیمت های بالای 60 تومان سهم تارگت قیمتی 650 و 720 تومانی را دنبال و به بازدهی خوبی خواهد رسید

چهارگوشه بازار

غپاک با خبر افزایش سرمایه 1000 درصدی از تجدید ارزیابی صف خرید شد سهمی که در صورت عبور از سد قیمتی 1800 تومانی هدف 2000 الی 2200 تومانی خواهد داشت قیمت تئوریک پس از این افزایش سرمایه پایین و سهم را با جذابیت همراه ساخته است

در حخزر شایعاتی در خصوص مذاکره سرمایه گذار روسی برای ورود به این شرکت و تبدیل حخزر به هاب حمل و نقل در دریای خزر دارد به نظر می رسد احتمال واگذاری بلوک 20 تا 25 درصدی وجود داشته باشد در صورت صحت این خبر حخزر می تواند بنا به تحولات صورت گرفته رشد خوبی را داشته باشد

شدوص عالی بود تک پر بازار که از قیمت های 1600 تومان استارت برگشت را زده و حالا به قیمت های 2200 تومان رسیده است سود سازی بالا و فروش های متحول شده ناشی از طرح توسعه و حالا هم اعلان برنامه تجدید ارزیابی سهم را با اقبال بالایی همراه ساخته است این سهم تا قیمت های 2400 الی 2500 تومان جای رشد دارد

در بین  فلزی ها فزر در 6ماهه تلفیقی 4303 ریال سود محقق کرده است به نظر شرایط خوبی در این گروه داریم

چدن که در تیر و خرداد تغییری در فروش نداشت، طی مرداد ماه با رشدی خوب به درآمد فروش 119 میلیارد تومانی رسید که 12% بیشتر از ماه قبل و 17% بیشتر از میانگین ماه های گذشته بود. به این ترتیب جمع مبلغ  فروش شرکت در دوره 5 ماهه به 527 میلیارد تومان رسید، رقمی که در مدت مشابه پارسال 325 میلیارد تومان بوده است. این سهم که یکی از گزینه های جذاب بنیادی است را با دید نوسانی تا حوالی 300 تومان می توان دنبال کرد و در صورت تثبیت بالای آن محدوده می‌توان هدف 360 تومانی را برای سهم متصور بود.

در بین  غذایی ها  غپاک را به واسطه افت قیمت و همچنین رشد درآمد خوب، می تواند گزینه خوبی برای بررسی باشد.
شرکت با فروش خوبی که در مرداد ماه داشته توانسته درآمد 5 ماهه خود را بیش از 100 درصد افزایش داده و به فروش 248 میلیارد تومانی رسیده. از طرفی شرکت احتمال افزایش سرمایه از محل تجدید را خواهد داشت. این در حالی است که شرکت نسبت به اردیبهشت ماه بازده خوبی نداده و در صورت رشد گروه غذا میتوان انتظار یک حرکت مثبت را از نماد داشت .

اگر دنبال سهم  بنیادی در این گروه هستید اول ونوین سپس وپست و بعد وخاور گزینه های صرفا بنیادی هستند و وبملت هم  بعد  از آنهاقرار دارد . اما با دید کمی بنیادی و نوسانی به نظر وتجارت با این  شرایط خاص مهم ترین نماد است

در گروه  سیمان  بین نماد های کمی پر ریسک تر ساربیل و سغرب سکرما سرود قرار دارد که  هر 4سهم خوب بوده ولی سغرب را جالب می بینیم و میتواند  مهم تر و خاص تر باشد و در نهایت اگر کمی ریسکی نگاه میکنید  سهگمت و سپاها هر دو  جذاب بو ده و هر دو سهم میتواند جایگاه خوبی در بازار داشته باشد به نظر داشتن  یک  سهم  سیمانی در پرتفوی بد نیست

گروه دارو  نیز گزینه خوب و خاص کم ندارد و افزایش نرخ های خوبی را دریافت کرده است  . از دید ما به ترتیب دلر دفارادارو  دپارس ددانا  بنیادی ترین عضو های این گروه هستند و بعد ازاین  شرکت ها کمی با دید نوسان می شود  سراغ  دسبحان  دکیمی دجابر و دلقما رفت و با دید نوسان آنها را  بررسی کرد ولی شاید کم  ریسک عمل کردن در این گروه بهتر و خاص تر باشد

با دید نوسان خاص دکوثر هم  فضای خوبی دارد  در فروردین کار مهمی کرده و 1736 میلیارد ریال فروش داشته است در اردیبهشت 822 و خرداد هم 816 میلیارد ریال بود
در تیر دوباره با رشد 1008 میلیارد ریال و مرداد 1015 میلیارد ریال فروش داشت و 5 ماهه 5380 میلیارد ریال فروش داشت و مدت مشابه قبل 1202 میلیارد ریال بود به نظر 6ماهه خوبی میدهد

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم